آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط تحصیل در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی به عنوان بزرگترین و قوی ترین سیستم آموزش عالی دارای افتخار است که این امر آن را به مکانی ایده آل برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در آفریقای جنوبی تبدیل می کند. متقاضیان از سراسر جهان به آفریقای جنوبی می روند تا ضمن پیگیری برنامه های منتخب خود، از امکانات کلاس جهانی بهره مند شوند. در حقیقت، برخی مطالعات حاکی از آن است که آفریقای جنوبی به عنوان مقصد برتر برای دانشجویان بین المللی است. 

آفریقای جنوبی بالاترین استانداردهای تحصیلات دانشگاهی را در مؤسسات انگلیسی زبان ارائه می دهد. کشور آفریقای جنوبی در میان ده کشور زیبای جهان قرار دارد که دانشجویان با ادامه تحصیل در آفریقای جنوبی قادر خواهند بود از شرایط مناسب زندگی در این کشور بهره مند شوند. علاقه مندان به تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان می توانند تحصیل در آفریقای جنوبی را به لیست اهداف خود اضافه نمایند.

گروه تحریریه آریاناپارس به موجب شرایط ایده آل تحصیل در آفریقای جنوبی، در این مقاله به چگونگی تحصیل و شرایط تحصیل در این کشور پرداخته است.

سیستم آموزشی آفریقای جنوبی

سیستم آموزشی آفریقای جنوبی

در سیستم آموزشی آفریقای جنوبی، تمرکز اصلی بر کمک به فارغ التحصیلان برای دست یابی به دانش بین المللی و رقابت در بازارهای جهانی است.

دانشگاه های آفریقای جنوبی با تقویت زیرساخت های خود، نقش بسزایی در توسعه کشور ایفا می کنند و نیازهای اساسی آفریقای جنوبی را برطرف می کنند: به حداکثر رساندن نوآوری، کاهش فقر و ایجاد شغل. به طور همزمان، مدارس آفریقای جنوبی به دنبال راه حل هایی برای مشکلات بین المللی هستند که از طریق تدریس، تحقیق و دستیابی به جامعه حاصل می شود.

مقاطع تحصیلی در آفریقای جنوبی

طبق نظام آموزشی کشور آفریقای جنوبی، تحصیل در آفریقای جنوبی به ۳ دسته تقسیم می شود. دانش آموزان از سن ۶ سالگی وارد مدارس آفریقای جنوبی می شوند و تحصیلات در این مقطع به صورت اجباری می باشد. لازم بذکر است که تحصیلات در دوره دبیرستان به صورت اختیاری می باشد.

  1. در دوره ابتدایی: ۶ سال
  2. دوره دبیرستان مقدماتی: ۳ سال
  3. دوره دبیرستان تکمیلی: ۳ سال

دانش آموزان پس از اتمام ۱۲ سال تحصیل قادر خواهند بود برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور آفریقای جنوبی اقدام نمایند.

تحصیل کارشناسی در آفریقای جنوبی

مدت زمان دوره های کارشناسی در کشور آفریقای جنوبی ۳ الی ۴ سال به طول می انجامد. برای دریافت پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی از دانشگاه های کشور آفریقای جنوبی، ارائه مدارک تحصیلی سابق (مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی) الزامی می باشد. دروس در مقطع کارشناسی در کشور آفریقای جنوبی به زبان انگلیسی ارائه می گردد.

با توجه به این نکته که بسیاری از دانشگاه های کشور آفریقای جنوبی رتبه های بسیار مناسبی را در میان ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا دارند، تحصیل در آفریقای جنوبی را می تواند پلی برای تحصیل یا حتی کار در کشور های اروپایی دانست زیرا با تحصیل در دانشگاه های برتر این کشور افراد می توانند رزومه مناسبی را برای خود محیا نمایند.

دانشجویان در حین تحصیل در آفریقای جنوبی می توانند همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را به همراه داشته باشند. همسر فرد دانشجو در صورتی که تاییدات لازم را اخذ کند می توانند بصورت تمام وقت در کشور آفریقای جنوبی مشغول به کار شود. سال تحصیلی در آفریقای جنوبی از اوایل فوریه تا اواخر نوامبر اجرا می شود و به دو ترم تقسیم می شود و از اوایل ماه ژوئن تا اواسط ژوئیه به طول می انجامد.

تحصیل کارشناسی ارشد در آفریقای جنوبی

بصورت معمول بازه های زمانی دوره کارشناسی ارشد در کشور آفریقای جنوبی ۲ الی ۳ سال به طول می انجامد. دانشجویان بین المللی با ارائه مدرک مقطع لیسانس به همراه مدارکی دال بر تسلط ایشان به زبان انگلیسی می توانند جهت اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد اقدام نمایند.

دانشجویان پس از پایان دوره تحصیل خود می توانند به مدت ۶ ماه در این کشور اقامت داشته و به دنبال کار بگردند و با پیدا کردن کار، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار آفریقای جنوبی تبدیل نمایند.

یکی از مهمترین عواملی که دانشجویان تحصیل در آفریقای جنوبی در مقطع کارشناسی ارشد را انتخاب می نمایند، بالا بردن شانس خود برای پیدا کردن کار پس از پایان دوره تحصیل و دریافت اقامت آفریقای جنوبی از این طریق می باشد.

آفریقای جنوبی در سال های اخیر لیستی را تحت عنوان، مشاغل پر اهمیت انتشار کرده است. دانشجویان می توانند با بررسی لیست مورد نظر، رشته انتخابی خود را برای تحصیل در آفریقای جنوبی انتخاب کنند. همچنین دوره کارشناسی ارشد در آفریقای جنوبی، تأثیر بسیار بالایی در شانس پذیرش در مقطع دکترای این کشور را دارد.

این نکته بدین معناست که دانشجویان شرایط راحت تر برای متقاعد کردن استاد راهنما در مقطع دکترا دارند زیرا اولویت اساتید در انتخاب دانشجو با دانشجویان ارشد خود می باشد.

تحصیل دکترا در آفریقای جنوبی

مدت زمان تحصیل در آفریقای جنوبی در مقطع دکترا به عوامل متعددی بستگی دارد، در صورتی که پروپزال مناسبی نوشته شود، دانشجویان می توانند در مدت ۲ الی ۲٫۵ سال مدرک دکترای خود را دریافت کنند.

دانشجویان دکترا در ابتدای کار برای RA و یا TA درخواست می دهند و پس از حضور در این کشور و تأیید نظر استاد مربوطه می توانند از حقوق های ماهیانه ای که مدنظر است، بهره مند شوند. ترم اول هزینه های محل سکونت و هزینه های جاری به دانشجویان برتر اعطا می شود.

دانشجویانی در صورت تحصیل در آفریقای جنوبی با هزینه  شخصی، پس از سپری کردن ۱ سال و در صورت اخذ تائید از استاد راهنما قادر خواهند بود از بورسیه های موجود بهره مند شوند.

بصورت کلی دانشجویان رشته های مهندسی از شانس بالاتری برای دریافت بورسیه در کشور آفریقای جنوبی برخوردار هستند.  ذکر این نکته حائز اهمیت است که کشور آفریقای جنوبی از جمله کشورهای در حال توسعه می باشد. از همین رو از ایده های جدید و نوظهور استقبال می کند. فلذا با ارائه پروپزال مناسب در زمینه کاری خود می توانید شانس خود را برای دریافت بورسیه های دانشگاهی افزایش دهید.

دانشگاه های آفریقای جنوبی

چندین دانشگاه آفریقای جنوبی مورد تائید وزارت علوم ایران هستند که سالانه به تعداد آنها افزود می شود. بصورت کلی تمامی رشته های مطرح و موجود در دنیا در کشور آفریقای جنوبی ارائه می گردد.

آفریقای جنوبی دارای ۲۳ دانشگاه دولتی است که در سه گروه دسته بندی قرار دارند:

نوع دانشگاه تعداد
دانشگاه ۱۱
مرکز فن آوری که تحصیلات حرفه ای را ارائه می دهند. ۶
موسسه های جامع که ترکیبی از موارد بالا است. ۶

همچنین ببسیاری از مراکز آموزشی خصوصی در کشور آفریقای جنوبی موظف به تعلیم و تربیت دانشجویان بین المللی می باشند. در حال حاضر در رتبه بندی برترین دانشگاه های دنیا در سایت QS چندین دانشگاه این کشور حضور دارند که دانشجویان برای تحصیل در آفریقای جنوبی قادر خواهند بود برای پذیرش اقدام نمایند.

دانشگاه رتبه جهانی
University of Cape Town 198
University of Witwatersrand 400
Stellenbosch University 427
University of Johannesburg 501
University of Pretoria 551

آفریقای جنوبی,آفریقای جنوبی,آفریقای جنوبی

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در آفریقای جنوبی

۱. دانشگاه کیپ‌ تاون

این موسسه ی آموزشی از بهترین دانشگاه های آفریقای جنوبی برای تحصیل دانشجویان بین المللی است و به دلیل نقش بسیار مهم خود برای مبارزه با تبعیض نژادی سیاه پوستان در دوره ی آپارتاید تأسیس‌شده است و شهرت جهانی دارد.

۲. دانشگاه ژوهانسبورگ

از جمله بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در آفریقای جنوبی است که سالیانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل در این دانشگاه معتبر به این کشور مهاجرت می کنند.

۳. دانشگاه ویتواترزراند

این موسسه آموزش عالی معتبر در واقع به عنوان یک ‌نهاد پیشرو در علوم سرخ‌پوشان شناخته‌شده است، که دارای مجموعه‌های فسیلی گسترده ای در نیمکره جنوبی این کشور است. این دانشگاه از بهترین دانشگاه های آفریقای جنوبی برای تحصیل است و در ارائه خدمات مختلف آموزشی با کیفیت خصوصا به دانشجویان مشغول تحصیل در رشته های مهندسی مواد معدنی و معدنی خوش درخشیده است.

۴. دانشگاه استلنبوش

این دانشگاه به دلیل کیفیت بالای آموزشی و همچنین ارائه ی مقالات گسترده تحقیقاتی در حوزه علوم پزشکی از بهترین دانشگاه های آفریقای جنوبی است که از شهرت و اعتبار بسیاری در میان دانشجویان برخوردار است.

۵. دانشگاه پرتوریا

۶. دانشگاه رودز

۷. دانشگاه کوازولو-ناتال

۸. دانشگاه شمال غربی

۹. دانشگاه کیپ غربی

بهترین رشته های تحصیلی در آفریقای جنوبی

  1. مهندسی از بهترین رشته های تحصیلی در آفریقای جنوبی است و سالیانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل در دانشگاه های معتبر، به این کشور مهاجرت می کنند.
  2. پزشکی از پرطرفدارترین و بهترین رشته های تحصیلی در آفریقای جنوبی است و دارای زیر شاخه های متنوع و گسترده ای است که بازار کار و درآمد بسیار خوبی دارد.
  3. مدیریت از بهترین رشته های تحصیلی در آفریقای جنوبی است و دانشجویان می توانند پس از پایان دوره ی آموزشی خود در انواع حوزه های شغلی مربوط به این رشته مشغول به کار شوند.
  4. تجارت
  5. وکالت
  6. رشته مدیریت مالی و بیزنس
  7. کامپیوتر
  8. بورس
  9. مدیریت دارایی
  10. بانکداری
  11. بیمه
  12. مدیریت سرمایه‌گذاری
  13. حسابداری
  14. مهندسی شیمی
  15. مهندسی عمران
  16. مهندسی مکانیک
  17. مهندسی الکترونیک
  18. مهندسی صنایع
  19. مهندسی ماشین‌ آلات
  20. پرستاری
  21. داروسازی
  22. علوم بیولوژیکی
  23. بیوتکنولوژی
  24. جراحی
  25. فیزیک پزشکی و نانو پزشکی
  26. مهندسی نفت و گاز
  27. معدن
  28. زمین شناسی
  29. انرژی‌های پایدار و تجدیدپذیر

مزایای تحصیل در افریقای جنوبی

مزایای تحصیل درآفریقای جنوبی

هزینه تحصیلات به میزان قابل توجهی پایین است و هزینه زندگی در آفریقای جنوبی تقریبا ۴۰٪ کمتر از کشور انگلستان است. از نکات بسیار مهم و تأثیرگذار برای انتخاب کشور آفریقای جنوبی، زبان تحصیل و پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان می باشد.

د ر ادامه به برترین مزایای تحصیل در آفریقای جنوبی اشاره می شود.

تحصیل به زبان انگلیسی

دروس در کشور آفریقای جنوبی به زبان انگلیسی ارائه می شود و دانشجویان در صورت ارائه نمره ۶ در آزمون آیلتس می توانند مستقیماً برای دانشگاه های این کشور اقدام نمایند. لازم به ذکر است که مردم در کشور آفریقای جنوبی به زبان انگلیسی صحبت می کنند و این نکته را می توان به عنوان یکی از برترین نکات مثبت این کشور دانست. دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه می توانند برای دوره های زبان این کشور اقدام نمایند. پس از سپری کردن دوره های ذکر شده قادر خواهند بود برای دانشگاه های کشور آفریقای جنوبی اقدام نمایند.

شرایط همراه

یکی از برترین مزایای تحصیل در آفریقای جنوبی را می توان حق همراه قلمداد کرد. دانشجویان متاهل در صورت اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی قادر خواهند بود تا همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود در تمامی مقاطع به همراه خود داشته باشند. از دیگر مزایای شرایط همراه می توان به این نکته اشاره کرد که ویزای همراه، همزمان صادر می گردد.

دوره های زبان قبل از دانشگاه

متقاضیان تحصیل در آفریقای جنوبی می توانند از کالج های زبان در این کشور بهره مند شوند. دانشجویان در صورت کمتر بودن نمره زبان می توانند با شرکت در دوره های زبان قبل از دانشگاهی، ارتقاء نمره دهند. دوره های زبان در کشور آفریقای جنوبی بصورت معمول ۳ ماهه و ۶ ماهه می باشد که با توجه به سطح متقاضیان زمان مشخص تعیین می شود. هزینه های دوره های زبان حدود ۳ تا ۴ هزار دلار برای دوره های ۶ ماهه می باشد.

شرایط ایده آل زندگی

آفریقای جنوبی جدا از اینکه به عنوان سرزمین زیبایی و ماجراجویی شناخته می شود در جنوبی ترین نقطه قاره آفریقا قرار دارد. به لطف چشم انداز متنوعی که شامل کوه ها ، بیابان ها و جنگل ها به همراه ۳۰۰۰ کیلومتر ساحل صخره ای است که به دلایل مختلف باعث می شود آفریقای جنوبی به عنوان مرکز جاذبه جذب شود. هوای آفتابی و گرم، در تمام طول سال وجود دارد و فرصت کافی برای لذت بردن از فعالیت های در فضای باز را فراهم می کند. علاوه بر این، با وجود چندین گروه قومی آفریقایی به همراه فرهنگ ها و اشیاء متنوع خود به عنوان ملت رنگین کمان نیز خوانده می شود.

معایب تحصیل در آفریقای جنوبی

برای تحصیل در یک کشور باید مزایا و معایب را مورد بررسی قرار داد تا انتخاب های بهتری را دانشجویان بین المللی داشته باشند. علی رغم مزایای عنوان شده، تحصیل در آفریقای جنوبی با چالش هایی همراه است. از همین رو با آگاهی از شرایط موجود در آفریقای جنوبی قادر خواهید بود انتخاب بهتری را داشته باشید. از اصلی ترین معایب تحصیل در کشور آفریقای جنوبی می توان به سه مورد زیر اشاره کرد.

پیدا کردن کار

کارهای دانشجویی شامل کار های دانشگاهی، خدماتی و مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی می شود. پیدا کردن کار های نیم وقت در کشور آفریقای جنوبی کار بسیار دشواری می باشد زیرا اغلب افراد بومی این قبیل کارها را با دستمزدهای کمتری انجام می دهند.

فاصله بسیار زیاد

یکی از مشکلات تحصیل در آفریقای جنوبی، فاصله زمانی بسیار زیاد این کشور با کل دنیا می باشد. به صورتی که پرواز مستقیم نیویورک تا ژوهانسبورگ ۱۵ ساعت به طول می انجامد. در همین خصوص در صورت استفاده از زمان های بین دوره های تحصیلی برای دیدار از عزیزان، دانشجویان با سختی هایی همراه می باشند.

ازدحام در محیط آموزشی

به واسطه شرایط ایده آل و هزینه های بسیار پایین در مراکز دولتی آفریقای جنوبی، به صورت معمول تعداد افراد در کلاس های آموزشی بسیار زیاد می باشد و تعداد دانش آموزان و دانشجویان بیشتر از معمول در تمام دنیاست. این نکته به عنوان یکی معایب تحصیل در آفریقای جنوبی قلمداد می شود.

آفریقای جنوبی,آفریقای جنوبی,آفریقای جنوبی

حق کار و هزینه های تحصیل در آفریقای جنوبی

بصورت معمول دانشجویان برای تحصیل در آفریقای جنوبی مجوز کار در محدوده ۱۰ تا ۳۰ ساعت به صورت هفتگی را دارا می باشند. میانگین حقوق یک فرد در کشور آفریقای جنوبی بین ۵ تا ۱۰ دلار به ازای هر ساعت می باشد.

بصورت کلی پیدا کردن کار دانشجویی در هر کشوری علی‌الخصوص آفریقای جنوبی به پارامترهای متفاوتی نظیر سطح آگاهی فرد از زبان کشور، تجربه کاری، ویژگی های شخصی فرد، زمان ورود شخص به کشور و چندین عامل دیگر وابسته است.

هزینه های تحصیل

بصورت کلی دانشگاه های کشور آفریقای جنوبی را می توان به چند دسته تقسیم بندی کرد.

نوع دانشگاه هزینه های تحصیل
دانشگاه های برتر این کشور که در میان ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا جای دارند ۱۲ تا ۲۰هزار دلار
دانشگاه های که در رتبه های میانی قرار دارند ۳ تا ۵ هزار دلار

هزینه های تحصیل در آفریقای جنوبی نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان بسیار پایین می باشد، از همین رو بسیاری از علاقه مندان به ادامه تحصیل، آفریقای جنوبی را برای ساختن آینده خود انتخاب می کنند.

هزینه های زندگی

مسلماً هزینه های زندگی در کشور آفریقای جنوبی به شهر مورد نظر و سبک زندگی افراد بستگی دارد. هزینه های زندگی در حین تحصیل در آفریقای جنوبی بصورت میانگین به ازای یک نفر بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار در ماه می باشد.

موارد هزینه در ماه
اسکان ۴۰۰ دلار
خوراک ۱۰۰ دلار
تلفن و اینترنت ۵۵ دلار
حمل و نقل عمومی ۲۵ دلار
فعالیت های اوقات فراغت ۳۵ دلار
جمع ۶۱۵ دلار

بخش اعظمی از هزینه های زندگی به مسکن اختصاص پیدا می کند. پیدا کردن محل سکونت در این کشور بسیار آسان می باشد. اکثر دانشگاه های آفریقای جنوبی نوعی مسکن از جمله خوابگاه های مشترک، آپارتمان و یا اتاق های خصوصی را ارائه می دهند.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

تمامی دانشگاه های کشور آفریقای جنوبی شرایط پذیرش خود را در سایت رسمی دانشگاه قید کرده اند، برای جزئیات خاص از وب سایت دانشگاه دیدن فرمایید. بصورت معمول افراد برای اخذ پذیرش نیازمند سوابق تحصیلی و مدرک زبان می باشند.

زمان پذیرش در دانشگاه های آفریقای جنوبی بصورت معمول ۲ بار در سال است که ترم اول در ماه فوریه و ترم دوم در ماه جولای می باشد. دانشجویان پس از اخذ پذیرش برای سفارت اقدامات لازمه را انجام می دهند. دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های برتر کشور آفریقای جنوبی باید درخواست ویزای تحصیلی کنند.

شرایط دریافت ویزا

پس از تایید رسمی از دانشگاه در یک دوره، می توانید درخواست ویزا خود را آغاز نمایید. برای درخواست، باید فرم درخواست BI-1738 را تکمیل کنید و آن را در سفارت یا کنسولگری محلی خود در آفریقای جنوبی ارائه دهید. بصورت میانگین مدت زمان پاسخگویی سفارت بین ۵ تا ۷ هفته می باشد.

آفریقای جنوبی,آفریقای جنوبی,آفریقای جنوبی

مدارک لازم برای تحصیل در آفریقای جنوبی

دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی باید مدارک خاصی را به سفارت این کشور ارائه دهند تا در صورت پذیرش و موافقت این مدارک از سوی اداره ی پلیس و یا اداره ی مهاجرت این کشور دانشجویان بتوانند مشغول به تحصیل شوند.

این مدارک شامل موارد زیر است:

  1. ارائه ی پاسپورت معتبر قانونی توسط دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی الزامی است.
  2. دانشجویان باید برای دریافت و تکمیل فرم های مربوط به ویزای تحصیلی هزینه ی آن را پرداخت کنند فیش واریزی را به محل تحصیل خود تحویل دهند.
  3. ارائه ی تاییدیه تحصیلی و پذیرش دانشگاه مورد نظر
  4. ارائه ی مدرک مربوط به عدم سوء پیشینه و جرایم خلافکاری از کشور مبدا
  5. شما باید گواهی معتبری جهت اثبات تمکن مالی خود برای پرداخت هزینه های مربوط به مخارج زندگی و تحصیل را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید.
  6. ارائه ی بیمه نامه ی مربوط به معاینات پزشکی جهت اثبات سلامت شخص متقاضی
  7. ارائه ی سند معتبر و قانونی ازدواج در صورت تاهل
  8. ارائه ی مدارک معتبر از بلیط هواپیما و پرواز متقاضی و تحویل آن به اداره ی مهاجرت این کشور برای اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی الزامی است.
  9. دانشجویان باید مدارک معتبری را که به جهت اثبات انگیزه شان پس از پایان دوره ی تحصیلاتی و بازگشت به کشور مبدا است به اداره ی پلیس این کشور ارائه دهند.
  10. ارائه ی گواهی معتبر بیمه نامه ی درمانی برای اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی ضروری است.

ویزای دانشجویی برای آفریقای جنوبی برای مدت دوره ای که برای آنها صادر می شود، معتبر است. لازم به ذکر است که سفارت برای بررسی مدارک مبلغ ۱۰۰ دلار را دریافت می کند که قابلیت بازگشت ندارد.

اقامت پس از تحصیل در آفریقای جنوبی

دانشجویانی که تمایل دارند پس از پایان دوره تحصیل در این کشور اقامت دائم داشته باشند و از شرایط آموزشی و تفریحی گردشگری و کاری و … استفاده کنند لازم است از طریق استفاده از یکی از روش های زیر نوع ویزای خود را تغییر دهند و به این ترتیب اقدام به اقامت دائم در این کشور نمایند.

۱. از طریق کاریابی

یکی از روش های اقامت دائم در این کشور از طریق اشتغال به کار است و دانشجویان حدود ۶ ماه پس از اتمام دوره ی تحصیلات خود می توانند با استخدام در شغل مورد نظر، ویزای کاری شان را دریافت کنند و در این کشور اقامت دائم داشته باشند.

یکی از امتیازات اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی این است که متقاضیان می توانند بدون نیاز به بازگشت به کشور مبدا نوع ویزای خود را تغییر دهند و در این کشور برای تغییر نوع ویزای خود اقدام کنند.

دانشجویان می توانند از طریق ارائه ی مدرک معتبری تحت عنوان پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای خود اقدام به اقامت دائم در آفریقای جنوبی نمایند.

۲. از طریق تاهل و ازدواج

شما می توانید از طریق پیمان ازدواج با شخصی که تابعیت این کشور را دارد اقامت دائم خود را در آفریقای جنوبی اخذ نمایید.

۳. از طریق تولد فرزند

والدینی که در خاک آفریقای جنوبی فرزندشان متولد شود، دولت این کشور مجوز اقامت دائم را برای والدین و فرزندشان صادر می کند.

۴. از طریق سرمایه گذاری

از طریق سرمایه گذاری در پروژه های کاری مورد تایید دولت این کشور دانشجویان می توانند اقامت دائم در آفریقای جنوبی داشته باشند زیرا سرمایه گذاران از طرف دولت مورد حمایت قرار می گیرند.

آفریقای جنوبی,آفریقای جنوبی,آفریقای جنوبی

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

دانشجویان باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که فرآیند پذیرش درخواست ویزا تحصیل در کشور آفریقای جنوبی کار ساده ای نیست و بهتر است برای کاهش احتمال خطا در ارائه ی مدارک لازم و داشتن عمل کرد درست در این مرحله حتما از راهنمایی ها و توصیه های وکلای مهاجرتی و حقوقی استفاده کنند.

ما در ادامه ی مطلب به بررسی مهم ترین دلایل ریجکتی درخواست ویزا شما خواهیم پرداخت:

  1. ارائه ی مدرک پاسپورت آسیب دیده
  2. ارائه ی اطلاعات هویتی غیر حقیقی و جعلی که این عامل از مهم ترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی شما است.
  3. عدم داشتن تمکن مالی کافی زیرا دانشجویان پس از ورود به این کشور باید هزینه ی کافی برای پرداخت مخارج کاری و تحصیل در آفریقای جنوبی خود را داشته باشند و این مورد باید برای اداره مهاجرت آفریقای جنوبی به اثبات برسد و در غیر این صورت درخواست ویزای تحصیلی شما ریجکت خواهد شد.
  4. داشتن جرایم اخلاقی، کیفری و داشتن سوء پیشینه زیرا دولت این کشور برای حفظ امنیت داخلی و حفاظت از سرمایه های مالی مردم ارزش زیادی قائل است به همین دلیل داشتن هرگونه سابقه ی کیفری پلیس این کشور را برای بررسی دقیق تر اطلاعات هویتی شما ترغیب می کند.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۱۶ پاسخ به “تحصیل در آفریقای جنوبی”

    1. جمشید گفت:

      سلام، آیا داشتن آشنا مثل اعضای فامیل و کسی که اقامت افریقای جنوبی رو داره و مثلا شرکتی در اونجا ثبت کرده کمکی میکنه؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در ارتباط با ویزای تحصیلی، فقط می توانید از محل سکونت آنها برای کاهش هزینه های زندگی بهره مند شوید

    2. بهرام گفت:

      سلام
      میخواستم بدانم اگه با ویزا کار خودم، همسر و فرزندان هم به آفریقای جنوبی مهاجرت کنند، آیا فرزندان میتوانند آنجا به مدرسه بروند؟

    3. محمد گفت:

      سلام.
      برای ورود به رشته روانشناسی در کشور آفریقای جنوبی در مقطع ارشد،نیاز به امتحان ورودی هست؟
      آیلتس ۶/۵ دارم و معدل لیسانسم ۱۸/۳۰ هست.
      امکان گرفتن فاند توسط موسسه آریانا پارس برای بنده هست ؟؟
      ممنونم…

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام برای ارشد خیر فاند نمیشه گرفت فقط در دکترا.امتحان ورودی خیر نداره.

    4. محمد گفت:

      سلام وقت بخیر.من مدرک آیلتس ۶/۵ دارم و قصد دارم به آفریقای جنوبی برای تحصیل در مقطع ارشد روانشناسی بیام.علت انتخاب این کشور هم صرفاً پذیرش راحت ویزای همراه هست.چون همسرم هم همراهم میخوام باشه.
      سوالی که دارم اینه که
      ۱-آیا ایشون هم اجازه کار تمام وقت یا تحصیل داره و چقدر طول میکشه به من ملحق شه؟
      ۲-از طریق ویزای کار برم بهتره یا تحصیلی؟( قصدم گرفتن اقامت دائم این کشور و سپس مهاجرت به آمریکاست)
      ۳-آیا موسسه خوب شما،می تونه بنده رو در گرفتن ویزای کار یا تحصیل برای خودم و ویزای همراه برای همسرم+ حق کار برای هردومون اقدام کنه؟
      ببخشید طولانی شد.
      سپاس

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        چنانچه بخواهید با همسر خود همزمان تشریف ببرید کانادا گزینه ی مناسبی می باشد. چون برای افریقای جنوبی ممکن است ویزای همراه تحصیلی همزمان داده نشود.

    5. سمن گفت:

      سلام برای تحصیل در افریقای جنوبی آیا امکان گرفتن فاند یا وام وجود داره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در مقطع دکتری بله امکان گرفتن فاند با داشتن مقالات بین المللی هست برای بقیه مقاطع در ابتدای ورود فاندی داده نمیشود

    6. Mehrnosh گفت:

      سلام.
      من حدودا ۲ سال دیگه دوره دکتری عمومیم تموم میشه.میخواستم بدونم برای تبدیل مدرک پزشکیم و ادامه تحصیل در کشور آفریقای جنوبی باید چیکار کنم؟

      • احمد هاشمی شاهرودی گفت:

        سلام
        برای دریافت ویزای کشور افریقای جنوبی از جنس تحصیلی اول نیاز است برای رجیستر مدارک تحصیلی خوتون مورد بررسی قرار گیرد و اگر همه واحدها مورد قبول باشد بعد از قبولی در آزمون میتونید در مقطع تخصص ادامه تحصیل میدهید.

    7. mango گفت:

      هزینه ی پزشکی در آفریقای جنوبی چطوری هست ؟
      چگونه میشه اقدام کرد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بسته به دانشگاه متفاوت است ولی میانگین هزینه زندگی و تحصیل حدود۴۰ هزار دلار است

    8. Sara گفت:

      سلام و خسته نباشید

      ” راه دیگر برای اخذ اقامت کشور آفریقا جنوبی ورود به کالج های زبان می باشد. هزینه زبان حدود۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار برای دوره ۶ ماهه می باشد.”
      یعنی اگر در کورسهای زبان انگلیسی در آفریقا ثبتنام کنیم میتوانیم اقامت و شهروندی اون کشور رو بدست بیاریم؟؟؟
      با تشکر…

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        کورس های زبان می تواند راهی برای ورود به کشور آفریقای جنوبی باشد ولی به اقامت دائم منجر نمی شود و می توانید با سه سال کار کردن در این کشور اقمت را کسب کنید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تحصیل در آفریقای جنوبی تحصیل در آفریقای جنوبی تحصیل در آفریقای جنوبی تحصیل در آفریقای جنوبی تحصیل در آفریقای جنوبی

    شبکه های اجتماعی

    arrow up