فایل صوتی مقاله تحصیل در اتریش
آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش همواره جزء محبوب ترین برنامه های مهاجرتی در اروپا به شمار می رود. در حال حاضر دانشگاه های کشور اتریش دوره های تحصیلی با هزینه بسیار کم ارائه می دهند، بنابراین دانشجویان قادر خواهند بود به راحتی در دانشگاه های ممتاز این کشور که اغلب آنها جزء ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا به شمار می آیند، مشغول به تحصیل گردند.

به واسطه این ویژگی سالانه دانشجویان بسیاری جهت بهره مندی از امکانات آموزشی و رفاهی بالای که این کشور در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد، اقدام به اخذ ویزای تحصیلی اتریش می نمایند. دانشجویان بین المللی که قصد مهاجرت به کشور اتریش از طریق ویزای تحصیلی را دارند باید به این امر توجه داشته باشند که زبان رسمی این کشور آلمانی است.

گروه تحریریه آریاناپارس به واسطه شرایط مطلوب و درخواست های فراوان علاقه مندان به تحصیل در اتریش به تحلیل و بررسی شرایط موجود برای اخذ پذیرش در مطلب پیش رو پرداخته است تا متقاضیان قادر باشند با کسب اطلاعات جامع در این زمینه، با آگاهی بیشتر جهت انتخاب این مقصد گام بردارند.

سیستم آموزشی اتریش

سیستم آموزش و پرورش اتریش بی نظیر و پیچیده است، زیرا به کودکان گزینه های بسیاری در مورد مسیرهای ادامه تحصیل ارائه می دهد. مردم اتریش از بالاترین سطح تحصیلات با بودجه دولتی در جهان برخوردار می باشد. مدارس خصوصی فقط ۸٪ از مؤسسات آموزشی کشور اتریش را تشکیل می دهند. همه مدارس دولتی در کشور اتریش دروس را به زبان آلمانی ارائه می دهند. در اتریش، سال تحصیلی شامل دو ترم، نیمسال زمستان (۱ اکتبر – ۳۰ ژانویه) و نیمه تابستان (۱ مارس تا ۳۰ سپتامبر) است.

در این بخش تحلیلی از مقاطع تحصیلی کشور اتریش را مورد بررسی قرار داده ایم.

مقاطع قبل دانشگاهی

با توجه به سیستم آموزشی موجود در اتریش دوره های تحصیلی از ۵ سالگی شروع می شود. این دوره به نام (Vorschule) شهرت دارد. کودکان پس از سپری کردن دوره آمادگی ۴ سال به تحصیل در دبستان می پردازند. دوره های دبیرستان در کشور اتریش ۴ سال به طول می انجامد.

پس از پایان دوره های دبیرستان، دانش آموزان می توانند برای ادامه تحصیل چندین راه را انتخاب نمایند.

  1. ۴ سال ادامه دبیرستان
  2. دوره های ۵ ساله کالج حرفه ای
  3. دوره های ۲ ساله مدارس تخصصی

همه دانش آموزان در حال تحصیل در اتریش با هر گرایشی در امتحانات نهایی دیپلم (Reifeprüfung) شرکت و در صورت قبولی، مدرک(Reifeprüfungszeugnis) را دریافت خواهند نمود. این مدرک معادل همان دیپلم دبیرستان است.

دوره کارشناسی

در صورت قبولی در کنکور سراسری و ارائه گواهی اشتغال به تحصیل در مقطع لیسانس، شانس افراد برای پذیرش در دانشگاه های اتریش افزایش می یابد. این مورد یکی از اصلی ترین شرایط تحصیل در اتریش برای دانشجویان ایرانی می باشد. دانشگاه های اتریش در رشته هایی نظیر رشته های مرتبط با هنر برای پذیرش، دانشجو را ملزم به شرکت در آزمون ورودی می کند. قبولی در این آزمون های عنوان شده با توجه به موارد امتحانی و زبان آلمانی، با دشواری هایی همراه است.

دوره کارشناسی در کشور اتریش ۴ سال به طول می انجامد. تحصیل در مقطع لیسانس در اکثر رشته های دانشگاهی این کشور به زبان آلمانی ارائه می شود و متقاضیان باید مدرک زبان آلمانی را برای ورود به دانشگاه دارا باشند.

  1. زبان آلمانی مورد نیاز را تا سطح B2 در کشور ایران بگیرید و برای اخذ پذیرش اقدام نمایید.
  2. دوم اینکه بدون هیچ مدرک زبانی به کشور اتریش رفته (با اخذ پذیرش مشروط) و در اتریش از کالج های زبان آلمانی (با هزینه ای در حدود ۱۰۰۰ یورو در هر ۳ ماه یادگیری نمایند) استفاده نمایند.

کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کشور اتریش به افرادی توصیه می شود که قصد تحصیل در بهترین دانشگاه های اروپا و اخذ اقامت کشوری اروپایی را دارا می باشند ولیکن استطاعت مالی پرداخت هزینه های زیاد تحصیل در کشورهایی نظیر انگلستان، آمریکا و استرالیا را ندارند.

شرایط تحصیل در اتریش برای بسیاری از رشته های مهندسی در مقطع فوق لیسانس کمی متفاوت می باشد. زیرا، تحصیل در مقطع فوق لیسانس در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شوند ولی رشته های علوم انسانی، علوم زیستی، علوم پزشکی و علوم مدیریتی به زبان آلمانی ارائه می گردند.

دانشجویان ایرانی با مدرک لیسانس و یا دانشجویانی که در حین تحصیل در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های سراسری هستند، از شانس بالاتری جهت اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس در کشور اتریش برخوردار می باشند. دانشجویان و یا فارغ التحصیلان دانشگاه های آزاد نیز می توانند در همان مقطعی که فارغ التحصیل شده اند مجددا تحصیل نمایند و با بهره گیری از تجربه وکلای موسسه آریاناپارس، شانس اخذ پذیرش خویش را برای مهاجرت تحصیلی به اتریش افزایش دهند.

مقطع دکتری

کشور اتریش همانند سایر کشورهای پیشتاز در بحث تحصیل، توجه ویژه ای به دانشجویان در حال تحصیل در مقطع دکترا را دارد و جهت پرداخت مخارج تحصیل ایشان، شرایط ویژه ای را جهت تسهیل طول دوره دکترا در این کشور فراهم آورده است. دوره دکتر در کشور اتریش با ۴ سال تحصیل همراه است.

برای پذیرش در دوره دکتری، دانشجویان ملزم به دریافت تایید نهایی از استاد راهنما می باشند. در صورت ارائه مدارک ذیل شانس افراد برای اخذ پذیرش و بورسیه افزایش می یابد.

  1. مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر.
  2. اخذ مدرک دال بر تسلط کافی زبان انگلیسی (حداقل آیلتس ۶٫۵).
  3. جلب نظر یک استاد مشاور (supervisor)
  4. داشتن تالیفات از قبیل مقالات بین المللی، کتاب و …

داشتن همه و یا تعدادی از آیتم های ذکر شده، می توان در راستای افزایش شانس فرد در جهت اخذ پذیرش نقش بسزایی ایفا نماید.

دانشگاه های اتریش

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در اتریش

اتریش، مؤسسات و مدارس برتر و مشهورترین مدارس تجاری، دانشکده های حقوق، دانشکده های پزشکی و دانشکده های مهندسی در جهان را در خود جای داده است. دانشگاه های اتریش از شهرت جهانی برخوردار می باشند و بهترین دوره های تحصیلی را برای برنامه کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری ارائه می دهند.

۱. دانشگاه وین

این دانشگاه بزرگترین موسسه تحقیقاتی و بهترین دانشگاه برای تحصیل در اتریش است و در حال حاضر حدود  ۹۰۰۰۰ نفر دانشجو بین المللی در این دانشگاه ثبت نام کرده اند.

این دانشگاه با بیش از ۱۷۹ برنامه تحصیلی به ارائه ی خدمات آموزشی متنوع به دانشجویان بین المللی اقدام کرده است.

۲. دانشگاه صنعتی وین

این موسسه علمی به دلیل ارائه ی خدمات آموزشی متنوع در رشته های مختلف بر اساس انتخاب دانشجویان از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در اتریش شناخته شده است.

در حال حاضر این دانشگاه ۴۰۰۰ دانشمند محقق و ۲۷۰۰۰ دانشجو دارد. دانشگاه صنعتی وین اقدام به جذب خلاق‌ترین و مبتکرترین استعدادها در میان دانشجویان می کند.

۳. دانشگاه کلانگفورت

این موسسه از جمله بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در اتریش است که در ایالت کارینتیا واقع شده و حدود ۱۱۶۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل و تحقیق هستند. سالیانه متقاضیان بیشماری برای تحصیل در این دانشگاه به دلیل کیفیت آموزشی مطلوب به اتریش مهاجرت می کنند.        

۴. دانشگاه اینسبروک

این موسسه ی آموزشی جزو بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در اتریش است همچنین بیش از ۲۸۰۰۰ دانشجو و ۵۰۰۰ کارمند و هیئت علمی در این دانشجو تحصیل می کنند و به ارائه ی خدمات با کیفیت آموزشی می پردازند.

 این دانشگاه به دلیل ارائه ی مقالات علمی و تحقیقاتی گسترده از جمله برترین موسسات تحقیقاتی در این کشور محسوب می شود. این دانشگاه همچنین با سایر دانشگاه ها و موسسات علمی و تحقیقاتی در سر تا سر جهان همکاری دارد.

۵. دانشگاه صنعتی

۶. دانشگاه یوهان کپلر لینز

مزایای تحصیل در اتریش

تقریبا تمامی دانشجویانی که تجربه تحصیل در اتریش را داشته اند، به این موضوع اذعان دارند که یکی از بهترین زمان های زندگی خود را در این کشور سپری کرده اند. از کیفیت بالای دانشگاه های اتریش تا کیفیت بالای زندگی از جمله عوامل تاثیر گذار این گروه از دانشجویان می باشد. 

در این بخش سه تا از برترین مزایای تحصیل در اتریش را مورد بررسی قرار می دهیم:

بازار کار پس از تحصیل

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد کشور اتریش پس از اتمام تحصیل خود مجوز حضور یک ساله در این کشور را دارا خواهند بود تا قادر باشند با یافتن شغلی مناسب، ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کار کشور اتریش نمایند. از چه راه هایی می توان برای کار در کشور اتریش اقدام کرد؟ برای پاسخ به این سوال به مقاله کار در اتریش مراجعه نمایید.

شرایط زندگی

براساس نظر سنجی کیفیت زندگی MERCER که عواملی از جمله استاندارهای آموزشی، سطح پایین جرم و جنایت و رضایت مندی افراد در این کشور مورد بررسی قرار گرفته است، وین بهترین شهر اتریش در رتبه نخست قرار گرفته است. دانشجویان در حین تحصیل در اتریش از شرایط مناسب زندگی در این کشور بهره مند می شوند. برای اطلاع از شرایط و تفاوت زندگی در اتریش و ایران مقاله زندگی در اتریش را مطالعه فرمایید.

هزینه های زندگی و تحصیل

کشور اتریش در زمره کشورهایی می باشد که تحصیلات را با ارزان ترین صورت ممکن در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد. از حیث هزینه های زندگی، هزینه های جاری زندگی اعم از اجاره مسکن و خوراک پایین ترین نرخ های ممکن در اروپا به شمار می رود. تحصیل در اتریش این فرصت را در اختیار علاقه مندان به تحصیل قرار می دهد تا با کمترین هزینه های ممکن در بهترین مراکز آموزشی به تحصیل بپردازند.

معایب تحصیل در اتریش

علی رغم نکات مثبت عنوان شده، تحصیل در هر کشور با معایبی همراه است. کشور اتریش از این قاعده مستثنی نیست. چالش احتمالی برای تحصیل در این کشور متناسب با شرایط افراد متفاوت می باشد. سه تا از بزرگترین معایب تحصیل در اتریش را به تفضیل مورد بررسی قرار می دهیم.

محدودیت زبان

دوره های قبل از دانشگاه در کشور اتریش به زبان آلمانی ارائه می شود و دانش آموزان برای اخذ پذیرش مدرک دال بر تسلط زبان آلمانی را به همراه سایر مدارک باید ارائه دهند. در خصوص دوره های دانشگاهی این مطلب صحت دارد. دروس در دانشگاه های اتریش در مقطع کارشناسی به زبان آلمانی ارائه می شود. برای تحصیل به زبان انگلیسی شانس خود را باید در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری امتحان نمایید.

آزمون های ورودی

برای ادامه تحصیل در برخی از رشته های مرتبط با پیراپزشکی، موسیقی و تربیت بدنی، دانشجویان ملزم به شرکت در آزمون های ورودی می باشند. این نکته بدین معناست که این دسته از دانشجویان در ابتدا برای ویزای توریستی اتریش اقدام نموده و پس از قبولی در آزمون های مربوطه قادر خواهند بود پذیرش دانشگاه را دریافت نمایند.

شرایط دشوار ورود

دانشجویان برای ورود به دانشگاه های اتریش ملزم به ارائه مدرک گواهی اشتغال به تحصیل و یا نامه عدم منع تحصیل برای دوره بالاتر می باشند. از همین رو دانشجویان در حین تحصیل نامه گواهی اشتغال به تحصیل را برای ورود به دانشگاه های اتریش از دانشگاه مبدا اخذ کرده و به همراه سایر مدارک برای روند دریافت پذیرش ارسال می نمایند.

لازم بذکر است که دانشجویان دانشگاه آزاد با محدودیتی برای انتخاب دانشگاه و اخذ پذیرش روبرو می باشند. گواهی اشتغال به تحصیل از جانب دانشگاه آزاد مورد تایید دانشگاه های اتریش نمی باشد. دانشجویان این دانشگاه پس از پایان تحصیل قادر خواهند بود برای ادامه تحصیل به کشور اتریش مهاجرت نمایند.

حق کار و هزینه های تحصیل در اتریش

حق کار و هزینه های تحصیل در اتریش

دانشجویان برای تحصیل در اتریش ملزم به پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور می باشند. لازم به ذکر است که دانشجویان با توجه به حق کار های هفتگی می توانند بخشی از هزینه های خود را پوشش دهند. در این بخش به شرایط و هزینه های زندگی و تحصیل در اتریش پرداخته شده است.

حق کار

دانشجویان در مقاطع مختلف کشور اتریش مجوز کار در محدوده ای ۱۰ تا ۳۰ ساعته بصورت هفتگی را دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۸ تا ۱۰ یورو به ازای هر ساعت می باشد که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی می تواند بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد. پیدا کردن کار دانشجویی در اتریش، به پارامترهای نظیر سطح آگاهی فرد از زبان کشورها، تجربه کاری، ویژگی های شخصی فرد، زمان ورود شخص به کشور و چندین عامل دیگر وابسته است.

هزینه های تحصیل

تحصیل در دانشگاه های کشور اتریش همچنان به صورت رایگان (با هزینه بسیار ناچیز) ارائه می شود. شرایط پرداخت هزینه های دانشگاه به صورت ترمی و دو بار در سال می باشد. جدول زیر هزینه های تحصیل در اتریش را به تفکیک رشته عنوان کرده است.

عنوان هزینه به یورو
تحصیل در رشته های مهندسی ۳۰۰ تا ۵۰۰
تحصیل در سایر رشته ها ۶۰۰ تا ۸۰۰
عضویت در اتحادیه دانشجویی ۱۸

هزینه های زندگی

هزینه های زندگی در اتریش برای دانشجویان به صورت میانگین بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو در ماه می باشد. هزینه های اجاره مسکن، خوراک، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن در زمان تحصیل در اتریش می باشد. لازم بذکر است میزان هزینه های زندگی به سبک و محل زندگی دانشجو بستگی دارد.

مدارک لازم برای تحصیل در اتریش

ما در ادامه قصد داریم شما را با مهم ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش آشنا کنیم این مدارک به شرح زیر است:

  1. ارائه ی مدارک معتبر هویتی مانند شناسنامه، پاسپورت دارای اعتبار، عکس پرسنلی
  2. ارائه ی گواهی معتبر عدم سوء پیشینه و جرایم خلافکاری برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش الزامی است.
  3. ارائه ی مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات با ترجمه ی انگلیسی
  4. اگر دانشجو دارای مدرک معتبر مرتبط با آموزش زبان انگلیسی در سطوح مختلف آیلتس و تافل است باید برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش آن را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهد.
  5. ارائه ی گواهی معتبر تحت عنوان انگیزه‌نامه یا توصیه‌نامه برای تحصیل در مقطع ارشد و دکتری ضروری است.
  6. ارائه ی سوابق کاری و تحصیلی به همراه کپی مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش الزامی است.
  7. ارائه ی گواهی های لازم برای اثبات تمکن مالی و پرداخت هزینه های مربوط به کار یا تحصیل
  8. تکمیل بدون نقص مدارک مربوط به اخذ ویزای تحصیلی اتریش
  9. شما باید فیش واریزی مربوط به پرداخت شهریه دانشگاه خود را ارائه دهید.
  10. ارائه ی نامه ی پذیرش یا تاییدیه ی تحصیلی از دانشگاه مورد نظر برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش الزامی است.
  11. شما باید گواهی معتبری را مبنی بر تایید سلامت پزشکی خود به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید.

اقامت پس از تحصیل در اتریش

۱. اقامت پس از تحصیل از طریق کاریابی

دانشجویان می توانند پس از پایان دوره ی تحصیلات خود در اتریش از طریق استخدام در شغل مورد نظر و تحویل گواهی کارفرمای خود نوع ویزا را از تحصیلی به کاری تغییر دهند و به این ترتیب اقامت دائم شان را در این کشور اخذ نمایند.

۲. اقامت پس از تحصیل از طریق سرمایه گذاری

دانشجویان پس از پایان دوره ی تحصیلات خود می توانند از طریق سرمایه گذاری در پروژه های کاری مختلف اقامت دائم شان را در این کشور اخذ نمایند ضمن اینکه از حمایت های دولت اتریش برخوردار شوند.

۳. اقامت پس از تحصیل از طریق ازدواج

دانشجویان می توانند از طریق ازدواج با شخصی که تابعیت این کشور را دارد اقامت دائم شان را در اتریش پس از پایان دوره ی تحصیلات خود اخذ نمایند.

ضمن اینکه برای دریافت این مجوز لازم است شما تمکن مالی و محل اقامت خود را به صورت مشخص برای دولت این کشور به اثبات برسانید.

۴. اقامت پس از تحصیل از طریق پناهندگی

دانشجویان پس از پایان دوره ی تحصیلات در اتریش می توانند از طریق ارائه ی دلایل کافی مبنی بر عدم بازگشت به کشور مبدا اقامت دائم شان را در این کشور تحت عنوان پناهنده اخذ نمایند.

۵. اقامت پس از تحصیل از طریق تولد فرزند

والدینی که فرزندشان در خاک نیوزلند متولد می شوند می توانند با ارائه ی مدارک لازم اقامت دائم خود را در این کشور اخذ نمایند.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی

مراحل اقدام برای ویزای تحصیلی اتریش به گونه ای است که دانشجویان در ابتدای راه دانشگاه های مورد نظر را انتخاب می نمایند. پس از انتخاب دانشگاه، اقدام برای اخذ پذیرش شروع می شود.

تحصیل در اتریش

در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش، روند دریافت ویزای تحصیلی اتریش صورت می گیرد. در این بخش، مرحله پذیرش دانشگاه و آمادگی ویزا را به اختصار مورد بررسی قرار می دهیم:

مرحله اول: پذیرش

نحوه درخواست برای تحصیل در اتریش در هر دانشگاه و دوره دارای الزامات ورودی متفاوت است و دانشجویان برای اخذ پذیرش متناسب با دانشگاه مورد نظر اقدامات لازم را انجام می دهند. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در دانشگاه های اتریش:

  • پاسپورت
  • مدارک دانشگاهی
  • ریز نمرات تحصیلی
  • اثبات مهارت زبان
  • توصیه نامه از اساتید
  • انگیزه نامه
  • رزومه یا CV

تمام مدارک به زبان آلمانی ترجمه و به دانشگاه های مورد نظر ارسال می گردد. مدت زمان پذیرش از دانشگاه های کشور اتریش حدود ۶ ماه به طول می انجامد. از همین رو دانشجویان باید با برنامه ریزی مناسب برای پذیرش از دانشگاه اقدام نمایند.

مرحله دوم: آمادگی ویزا

پس از اخذ پذیرش، مراحل آمادگی مدارک برای مراجعه به سفارت آغاز می گردد. هنگام وقت سفارت، همراهی نامه پذیرش، تمکن مالی، گردش حساب و در حال حاضر مدرک زبان از الزامات مدارک مورد نیاز برای سفارت می باشد. با توجه به تغییر قوانین صورت گرفته، دانشجویان برای مراجعه به سفارت ملزم به ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح B2 می باشند.

از دیگر مدارک حائز اهمیت برای درخواست ویزای تحصیلی اتریش می توان به بیمه درمانی اتریشی اشاره کرد. طبق قوانین کشور اتریش تمام دانشجویان برای ادامه تحصیل در این کشور ملزم به ارائه بیمه می باشند.

برای ویزای نوع D درخواست وقت مصاحبه «VISA» می بایست وقت مصاحبه جهت «AUFENTHALT» (اقامت) درخواست نمائید. تعویض وقت های مصاحبه امکانپذیر نمی باشد.

هزینه درخواست ویزا ۶۰ یورو (برای کودکان ۶ الی ۱۲ سال ۳۵ یورو و برای برای کودکان زیر ۶ سال رایگان) می باشد. هزینه اقامت بین ۹۱ الی ۱۸۰ روز ۱۵۰ یورو و هزینه تأیید اسناد و مدارک ۸۰ یورو و صدور گذرنامه اتریشی ۷۶ یورو می باشد. سفارت «اسکناس یورو» را می پذیرد. از متقاضیان تقاضا می شود مبلغ قابل پرداخت را تا حد امکان دقیق همراه داشته باشند، چرا که موجودی پول خرد محدود می باشد.

تحصیل زبان آلمانی در اتریش

تحصیل زبان آلمانی در کشور اتریش

کشور اترش بواسطه ارائه تحصیل رایگان، مقصد اصلی دانشجویان با هزینه های پائین می باشد و تحصیل زبان آلمانی در اتریش نکته بر جسته این کشور خواهد بود که به موجب آن مهاجران زیادی را به کشور خود جذب می کند.

اتریش با بهره گیری از دولتی که سعی کرده اقتصاد آلمان را سرلوحه اقتصاد و جامع خود و آسایش و رفاه کشور هایی نظیر سوئیس را سرلوحه کار خویش قرار دهد، از طرفی می تواند مقصدی مناسب برای افراد متقاضی ادامه تحصیل در اتریش و اروپا و از طرفی اقامتگاه مناسبی جهت بنا نهادن شرایط ادامه زندگی برای افراد با شرایطی متفاوت می باشد.

تحصیلات در کشور اتریش بصورت رایگان ( معادل ۳۰۰ تا ۷۰۰ یورو ) ارائه می شود و این کشور با توجه به جمعیت بسیار کمی که دارا می باشد، شرایط اخذ ویزای تحصیلی و اقامت در این کشور را تسهیل نموده است.

زبان رسمی کشور اتریش، آلمانی است که افراد برای شرایط زندگی و تحصیل مستلزم آموزش زبان آلمانی می باشند. به واسطه همین قانون، کشور اتریش برای تسهیل بخشیدن به این امر آموزش زبان آلمانی را در اختیار علاقه مندان به این کشور قرار داده است.

دوره های زبان آلمانی در کالج های زبان کشور اتریش ارائه می شود و متقاضیان آموزش زبان آلمانی در صورتی که از حیث ویزا مشکلی را ندارند، می توانند برای آموزش زبان آلمانی از کالج های این کشور ویزا اخذ کنند.

دانشجویان برای ادامه تحصیل نیازمند مدرک زبان آلمانی می باشند و می توانند تحصیل  زبان آلمانی در اتریش را به عنوان هدف خود انتخاب کنند. شرایط بصورت زیر می باشد :

۱- اولین قدم اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور اتریش

۲- اخذ ویزای دانشجویی کشور اتریش بدون مدرک زبان، و فقط آشنایی به زبان آلمانی

۳- حضور در دانشگاه و برگزاری امتحان تعیین سطح آلمانی

۴-شرکت در کالج های زبان آلمانی با مدت تعیین شده توسط مسئولین آموزش دانشگاه

نکته قابل توجه، همراهان دانشجویان بصورت معمول می توانند برای دوره های زبان آلمانی در کشور اتریش اقدام کنند.

امکان ویزای تحصیلی اتریش در سال ۲۰۲۴

با توجه به محدود بودن کشورهایی که تحصیلات را به صورت رایگان ارائه می دهند، سالانه دانشجویان زیادی به دنبال تحصیل در اتریش می باشند. تعداد درخواست های ویزای تحصیلی اتریش نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است. این موضوع حاکی از این می باشد که رقابت بیشتری برای دریافت ویزا پیش روی علاقه مندان به تحصیل در این کشور می باشد.

افرادی که قصد مهاجرت به اتریش را دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که اخیرا این کشور در صدور ویزای همراه سختگیری های زیادی دارد تا جایی که در خیلی از موارد اجازه همراه برای ویزای تحصیلی اتریش داده نمی شود و در صورت موافقت با ویزای همراه نیز این امکان با فاصله زمانی حدود ۶ ماه تا ۱ سال امکان پذیر می شود.

در حال حاضر بازه های زمانی وقت سفارت و جوابگویی سفارت اتریش افزایش یافته است. لازم بذکر است در صورت ارائه کامل مدارک عنوان شده، شانس افراد برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش افزایش می یابد.

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی اتریش

دلایل زیادی برای پذیرفته نشدن درخواست ویزای تحصیلی شما وجود دارد ما در ادامه ی این مطلب قصد داریم تا شما را با مهم ترین عوامل ریجکتی ویزای تحصیلی از سوی اداره ی کنسولگری اتریش آشنا کنیم پس در ادامه همراه ما باشید.

  1. اگر مدارک هویتی شما دارای اعتبار قانونی نباشد و آسیب خورده و مخدوش شده باشد.
  2. اگر مدارک هویتی شما به صورت غیر حقیقی و جعلی باشد به احتمال زیاد پس از بررسی مدارک ارائه شده با درخواست شما مبنی بر اخذ ویزای تحصیلی اتریش موافقت نخواهد شد.
  3. اگر شما دلایل مناسبی را برای انگیزه ی خود از مهاجرت به اتریش ارائه ندهید و اداره ی پلیس این کشور از نیت شما دچار ابهام شود ممکن است با درخواست شما موافقت نکند.
  4. اگر مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیل در اتریش کامل نبوده و یا دارای نقص باشد.
  5. اگر متقاضی دارای سوء سابقه ی خلافکاری و جرایم کیفری و قضایی باشد ممکن است پس از بررسی پرونده شما پلیس این کشور به دلیل حفظ امنیت داخلی با درخواست تان موافقت نکند.
  6. اگر شما دارای سابقه ی بیماری های واگیردار و یا خطرناک باشید مانند ایدز، هپاتیت و… ممکن است اداره ی پلیس این کشور برای حفاظت از سلامت شهروندان مانع از ورود شما به اتریش شود.
  7. اگر نوع ویزای درخواستی با انگیزه ی واقعی تان مبنی بر مهاجرت به این کشور مطابقت نداشته باشد یعنی شما اقدام به اخذ ویزای تحصیلی از اتریش نمایید درحالی که برای کار کردن و یا سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت کنید.
  8. اگر شما دارای تمکن مالی مناسب برای مهاجرت به اتریش نباشید و نتوانید مخارج مربوط به کار و یا تحصیل در اتریش خود را بپردازید با پذیرش درخواست ویزای تحصیلی شما مخالفت می شود.
  9. اگر شما در گذشته برای دریافت ویزا از این کشور اقدام کرده باشید ولی به دلایل مختلفی از ویزای خود به درستی استفاده نکرده باشید ممکن است درخواست مجدد مبنی بر اخذ ویزای تحصیلی اتریش از سوی اداره ی کنسولگری این کشور پذیرفته نشود.

بهترین رشته ها برای تحصیل در اتریش

ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با بهترین رشته ها برای تحصیل در اتریش آشنا کنیم پس در ادامه همراه ما باشید.

  1. حقوق از بهترین رشته ها برای تحصیل در اتریش است که سالیانه دانشجویان زیادی برای تحصیل در این رشته به اتریش مهاجرت می کنند و رضایت بسیار بالایی از کیفیت ارائه ی خدمات آموزشی دارند.
  2. روانشناسی از بهترین رشته ها برای تحصیل در اتریش است که بازار کار و درآمد بسیار مناسبی دارد.
  3. اقتصاد جزو سودآور ترین و بهترین رشته ها برای تحصیل در اتریش است.
  4. پزشکی
  5. داروسازی
  6. مدیریت گردشگری
  7. دیپلم یکپارچه حقوق
  8. حقوق و اقتصاد
  9. دیجیتالی‌ سازی و قانون مالیات

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۴۱۸ پاسخ به “تحصیل در اتریش”

    1. joker388 گفت:

      ; تحصیل در اتریش

    2. مجله مهاجرت گفت:

      سلام.وقت بخیر .
      در مورد مهاجرت تحصیلی به اتریش میشه راهنمایی بفرمایید؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up