آشنایی با بهترین شهرهای آفریقای جنوبی

ژوهانسبورگ

شهر ژوهانسبورگ جزو آن شهرهایی به شمار می رود که با وجود چهره ای امروزی هنوز هم سایه ی قرن ها سابقه ی تاریخی را در آن احساس می کنید.

درباره ی ریشه ی نام ژوهانشبورگ اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد ، نام خانوادگی بسیاری از ساکنان شهر ژوهانس است ولی بعضی از افراد هم نقش اجدادشان را در نام گذاری این شهر تلقی می کنند.بیشتر ساختمان های مهم شهر ژوهانسبورگ را در دهه ی ۱۹۳۰ سال های طلایی و پر رونق شهر ساخته اند.

شهر ژوهانسبورگ به دلیل مرتفع بودن ، آب و هوای نیمه گرمسیری دارد.این شهر بیشتر روزها آفتابی است که تابستان هایی داغ و شب هایی سرد دارد.

بارش برف در این شهر چندان متداول نیست و آسمان در زمستان هم اغلب صاف است.

فرودگاه ژوهانسبورگ مهم ترین فرودگاه بین المللی و داخلی آفریقای جنوبی در ۲۵ کیلومتری شرق این شهر قرار گرفته است و برای رفت و آمد به آن می توانید از اتوبوس ، سرویس های ویژه فرودگاهی یا تاکسی استفاده کنید.

شهر ژوهانسبورگ دارای مناظر و مناطق دیدنی بسیاری می باشد که می توان به گالری هنر ژوهانسبورگ ، بام آفریقا ، موزه ی آفریقا ، گالری هنری سوتو، موزه ی ملی تاریخ نظامی آفریقای جنوبی ، باغ وحش ژوهانسبورگ و موزه ی آپارتاید اشاره کرد.

کیپ تاون

کیپ تاون دومین شهر بزرگ آفریقای جنوبی و مرکز استان کیپ شرقی می باشد.این شهر از نظر نظام اداری قانون گذاری در آفریقای جنوبی مرکزیت ویژه ای دارد.همچنین این شهر محبوب ترین مقصد توریستی در تمام قاره ی آفریقاست.

شهر کیپ تاون آب و هوایی مدیترانه ای دارد.یعنی دارای زمستان هایی معتدل و مرطوب و تابستان هایی خشک و گرم است.زمستان های کیپ تاون از اوایل ماه ژوئن آغاز و تا اواخر اوت به طول می انجامد و تابستان های این شهر از اوایل دسامبر شروع می شود و تا ماه مارس ادامه دارد.

جغرافیای شهری کیپ تاون تا حد زیادی از بعضی از ویژگی های جغرافیایی این شهر مانند مجاورت با کوه و بلندی های اطراف آن و همچنین همسایگی با دشت های وسیع کیپ تاثیر گرفته است.

در واقع این شاخصه ها در طول زمان کیپ تاون را به چند منطقه ی اصلی تقسیم کرده است که هرمنطقه هم چند محله را شامل می شود.

فرودگاه بین المللی کیپ تاون در ۲۰ کیلومتری شرق این شهر قرار گرفته است.در کیپ تاون هم مثل تهران ، تاکسی های گردشگری بیشترین سهم را در حمل و نقل شهری دارند.جشنواره های فراوانی در این شهر برگزار می شود.شهر کیپ تاون دارای مناظر و مناطق دیدنی بسیاری می باشد که می توان به قلعه ی امیدنیک ، کلیسای لوتری، گالری ملی آفریقای جنوبی، جزیره ی روبن ، آکواریوم دو اقیانوس و…. اشاره کرد.

آفریقای جنوبی,آفریقای جنوبی,آفریقای جنوبی

بریتانیا

بریتانیا شهر دوربان را به مرکزی برای کشت نیشکر و صنایع مرتبط آن تبدیل کرده و برای تامین نیروی کار لازم در قالب یک قرارداد ۲۵ ساله، هزاران فرد هندی را از هندوستان به دوربان فرستاده است.به همین دلیل شهر دوربان بزرگترین جامعه ی آسیایی تبار را در قاره ی آفریقا دارد.

امروز شلوغ ترین بندرباری آفریقا و یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی این قاره است.

آب و هوای شهر دوربان نیمه گرمسیری مرطوب است که دارای تابستان های داغ و مرطوب و زمستان هایی مطبوع و خشک که با برف و یخبندان همراه نیستند.

شبکه ی حمل و نقل عمومی چندان پیشرفته نیست و بهترین وسیله برای رفت و آمد در این شهرها خودروی شخصی است و بهتر است به فکر کرایه ی اتومبیل باشید.در صورت مایل نبودن به رانندگی توصیه می شود فقط با تاکسی های رسمی رفت و آمد کنید.

شهر دوربان دارای مناظر و مناطق دیدنی بسیاری می باشد که می توان به موزه ی دریایی پورت ناتال گالری هنر، موزه ی علوم طبیعی ،باغ گیاه شناسی ، مسجد بزرگ جمعه ، موزه ی کوموهله و دوشاکامارین اشاره کرد.

پرتوریا

متقاضیان بحث مهاجرت می بایست اطلاعات جامعی از محل زندگی خود در کشور مورد نظر کسب نمایند.فلذا موسسه مهاجرتی آریانا پارس در صفحه ی وب سایت خود اطلاعات مربوط به تمامی شهر های بزرگ دنیا را جهت آگاهی بیشتر هموطنان عزیزمان در اختیار ایشان قرار داده است.

شهر پرتوریا پایتخت اجرایی و اداری کشور آفریقای جنوبی است.این شهر در استان کائوتنگ واقع شده است.این شهر در سال ۱۸۵۵ توسط فردی به نام ماتینوس پریتوریوس پایه گذاری گردید.

پرتوریا زمانی محل حکومت رژیم آپارتایدها و سیاه پوستان را به سختی به آن راه می دادند.اکنون پایتخت قوه ی مجریه آفریقای جنوبی و محل استقرار رئیس جمهور سیاه پوست کشور آزاد آفریقای جنوبی است.

پرتوریا همان شهری است که نلسون ماندلا در آن سوگند ریاست جمهوری را ادا کرد و در حال حاضر پیکر او در خاک این شهر آرمیده است.

شهر پرتوریا دارای فرودگاه بین المللی نمی باشد و از طریق ۲ فرودگاه شهر ژوهانسبورگ که در فاصله ی ۳۵ و ۴۵ کیلومتری این شهر است.دسترسی به پروتوریا میسر می باشد.بیشترین و محبوب ترین وسیله برای حمل و نقل عمومی در پروتوریا ، تاکسی و یا کرایه ماشین می باشد.هزینه ی تاکسی در این شهر کمی بالاست لذا می توان از مینی بوس به جای تاکسی استفاده کرد.

شهر پرتوریا دارای مناظر دیدنی فراوانی می باشد که می توان به پارک آبی که دارای سرسره های آبی فراوانی است.پل نل که معروفترین قسمت سان سیتی می باشد که ۱۰ مجسمه فیل در اندازه واقعی در اطراف قرار دارد و در دیواره ی کوه سنگ تراشه هایی از حیوانات مختلف وجود دارد و مرکز سرگرمی که محلی سرپوشیده شامل انواع مختلف تفریح های شهر بازی می باشد، اشاره کرد.

دیدگاه ها

۶ پاسخ به “شهرهای آفریقای جنوبی”

  1. هادی فرج نژاد گفت:

    سلام
    هادی فرج نژاد هستم دارای ده سال سابقه کاری کابینت سازی و دکوراتور مدرک مربوط به شغلم که از سازمان فنی حرفه ای تهران گرفتم برای شغل من فرصتی میشه در آفریقای جنوبی پیدا کرد
    باید اشاره کنم که سن من چهل و پنج سال است
    جواب از چه طریق به من ابلاغ خواهد شد ایمیل یا به همین صفحه مراجعه کنم
    با تشکر

  2. اسلامي گفت:

    سلام لطفا درمورد کار و زندگی در دوربان راهنمایی بفرمایید و اینکه بهترین شهر برأی کار کردن کدام شهر ممنونم

    • آریانا پارس گفت:

      سلام / در فرصت ۶ ماهه ایی که در افریقای جنوبی به شما داده میشود شما باید دنبال جاب افر باشید و بعد از ان مشخص میشود که در کدام شهر یا زیر نظر کدام استان مشغول به کار شیدبیشتر در شهر هایی بزرگ مثب پایتخت های این کشور دنبال شرایط شغلی باشید بهتره .

  3. سعید احمدی گفت:

    سلام شرایط کار کردن در آفریقای جنوبی چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

arrow up