پادکست مقاله کار در آمریکا

بازار کار در آمریکا

برای کار در آمریکا شما باید مجوز زندگی و کار در کشور آمریکا را داشته باشید یا به عبارت دیگر، گرین کارت یا ویزای کاری معتبر داشته باشید. با هر یک از این موارد، درهای بازار کار آمریکا برای شما باز می شود. بخش خدمات ستون اصلی اقتصاد ایالات متحده است. تقریباً ۸۰٪ از کل کارمندان در بخش خدمات مشغول به کار هستند. این شامل تجارت، حمل و نقل، تجارت بیمه، رسانه، بانکداری و همچنین بخش های آموزش، ارتباطات و اطلاعات می شود.

دومین بخش بزرگ در کشور آمریکا صنعت است. به عنوان مثال ایالات متحده در صنایع برتر و مهندسی و حمل و نقل در صدر قرار دارد. کشور آمریکا همچنین در صنعت تراشه و نرم افزار، بخش شیمیایی، فناوری پزشکی، تولید نفت و گاز طبیعی و همچنین در صنعت مواد غذایی صدرنشین است.

بازار کار در آمریکا رو به افزایش و در حال تغییر است. در حال حاضر نرخ رشد شغل ملی ۱٫۲ درصد است، اما در برخی از مناطق مانند ویلیامسون، تنسی می تواند تا ۵ درصد نیز برسد. دفتر آمار کار پیش بینی می کند که سریعترین مشاغل در حال رشد تا سال ۲۰۲۴ به شرح زیر می باشد.

  • تکنسین های توربین بادی
  • دستیاران کاردرمانی
  • دستیاران فیزیوتراپی
  • دستیاران بهداشت خانه
  • غواصان تجاری
قوانین کار در آمریکا

قوانین کار در آمریکا

افراد قادر خواهند بود در کشور آمریکا به صورت تمام وقت یا نیمه وقت مشغول به کار شوند. مفهوم کار تمام وقت در کشور آمریکا، ۴۰ ساعت در هفته تعیین گشته است. بصورت کلی قانون کار در آمریکا بیان گر این موضوع می باشد که افراد از روز دوشنبه تا جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر مشغول به کار هستند. لازم بذکر است که نمی توان یک قانون کلی را به تصویب رساند و برخی از شرکت های تولید محتوا ساعت های دیگری را برای کار در آمریکا تعیین می کنند. با توجه به آمارهای منتشر شده یک سوم آمریکایی ها بیشتر از ۴۰ ساعت در هفته کار می کنند.

حقوق و مزایا

حقوق و دستمزد تنها یکی از مؤلفه های پیشنهاد شغلی است، اما حداقل برای آمریکایی ها،  مهمترین آنها به شمار می آید. هزینه زندگی در آمریکا خصوصاً در شهرهای بزرگ می تواند بسیار بالا باشد. با این حال، متقاضیان کار از حقوق و دستمزد مناسبی در این کشور برخوردار می باشند. حداقل دستمزد فدرال در هر ساعت ۷٫۲۵ دلار است، اما بسیاری از شهرها و ایالت ها برای برآورد هزینه های زندگی حداقل دستمزد بالاتری را به نیروی خود پرداخت می نمایند.

امنیت شغلی

قوانین حمایت از کار در آمریکا به اندازه سایر کشورهای اقتصاد پیشرفته، قوی نیست. این بدان معناست که شرکت ها می توانند با محدودیت های کمتری کارمندان را استخدام و اخراج کنند، این امر باعث ایجاد بازار کار منعطف اما امنیت کمتر برای نیروی کار بین المللی شده است. با این حال، این نیز بسته به شغل شما متفاوت خواهد بود. برخی از حرفه ها مانند دندانپزشکان، وکلا، روانشناسان و آمارگیران از امنیت شغلی خوبی برخوردار هستند.

نحوه پیدا کردن کار در آمریکا

نحوه پیدا کردن کار در آمریکا

هر ساله طبق آمارهای وزارت کار کشور آمریکا، میزان قبول شدگان از طریق ویزای کار کاهش پیدا می کند. این آمار را می توان از دو جنبه مورد بررسی قرار داد. در ابتدا تعداد درخواست های کشور آمریکا کاهش یافته است و از دیدگاه دیگر میزان قبولی پرونده برای ویزای کار از جانب سیاست های دولت و کارفرمایان با سخت گیری هایی همراه است. مراحل اقدام برای ویزای کار در آمریکا در ابتدا با پیدا کردن پیشنهاد شغلی شروع می شود. در این بخش به نحوه پیدا کردن کار در آمریکا اشاره می شود.

مهم ترین بخش برای مهاجرت کاری به آمریکا، پیدا کردن شغل مورد نظر می باشد. به موجب قوانین موجود در کشور آمریکا، کارفرمایان تمایل به جذب نیروی کار کشور خود را دارند. برای دریافت پیشنهاد شغلی باید مهارت ویژه ای را ارائه دهید. سایت های کاریابی کمک شایانی به داوطلبان کار در آمریکا می کند. در ادامه به چند سایت کاریابی اشاره می نماییم.

  • CareerBoard
  • Indeed
  • Monster
  • USAJOBS

از دیگر روش های پیدا کردن کار در آمریکا، اقدام برای ویزای تحصیلی می باشد. دانشجویان با تحصیل در کشور آمریکا و اخذ مدرک از دانشگاه های این کشور، از شانس بالایی برای ورود به بازار کار برخوردار می باشند. از همین رو می توان تحصیل را به عنوان پلی برای ورود به بازار کار آمریکا در نظر گرفت.

شرایط کار در آمریکا برای برندگان لاتاری

شرایط کار در آمریکا برای برندگان لاتاری همچون سایر افراد مقیم در کشور آمریکا می باشد. این دسته از افراد در صورت دریافت پیشنهاد کاری، قادر خواهند بود در این کشور مشغول به کار شوند. بصورت معمول افراد با سپری کردن این مراحل می توانند به این مهم دست پیدا کنند.

  1. پیدا کردن کارفرمای معتبر (جاب آفر آمریکا)
  2. اقدامات لازمه برای اخذ مجوز PERM از اداره کار
  3. اثبات توانایی مالی کارفرما از طریق ارائه حساب های مالی
انواع ویزای کار آمریکا

انواع ویزای کار آمریکا

متقاضیان کار در آمریکا قادر خواهند بود با توجه به شرایط مورد نظر، نوع ویزای خود را انتخاب نمایند. روش های متفاوتی برای کار در آمریکا پیشروی متقاضیان ورود به این کشور میسر می باشد. از همین رو شانس افراد برای کار در این کشور افزایش می یابد. در ادامه به انواع ویزاهای صادر شده برای متخصصان برای ورود به بازار کار آمریکا اشاره شده است.

دسته H

به طور کلی، این ویزاها بر اساس پیشنهاد ویژه ای از کارفرمایان در آمریکا است و ویزای H دارای ۶ زیر مجموعه می باشد. این بدان معناست که نوع ویزا به نوع کار انتخابی بستگی دارد.

  • H-1B: کارگران مشاغل تخصصی مانند وکلا، حسابداران، پزشکان، پرستاران، معلمان و دانشمندان
  • H-1C: پرستاران ثبت نام شده
  • H-2A: کارگران کشاورزی فصلی، مثلاً برداشت محصول یا سایر مشاغل کوتاه مدت در مزارع
  • H-2B: کارگرانی که مشاغلی را پر می کنند که توسط شهروندان یا ساکنان ایالات متحده امکان پذیر نیست
  •  H-3: کارآموزان برای آموزش ضمن کار یا تجربه کار در یک زمینه (مانند کشاورزی، تجارت، ارتباطات، امور مالی، دولت، حمل و نقل یا حرفه ها)
  • H-4: خانواده دارندگان ویزای فوق

دسته L

افراد شاغل در خارج از کشور که به یک شعبه، شرکت تابع، وابسته یا شریک سرمایه گذاری مشترک در همان شرکت در آمریکا منتقل می شوند (که حداقل باید ۵۰ درصد متعلق به یک شرکت خارجی باشد) می توانند برای ویزای L اقدام نمایند. دو نوع کارمند وجود دارند که می توانند برای ویزای L1 حمایت مالی شوند:

  • مدیران L1A
  • کارمندان با دانش تخصصی L1B

دسته O

ویزاهای دسته O1 برای افرادی است که توانایی فوق‌العاده در زمینه هنر، تجارت، ورزش، علوم و آموزش نشان می دهند. ویزاهای O2 به کارکنان پشتیبانی و خدمه دارندگان O1 (به عنوان مثال خدمه تلویزیونی) صادر می شود.

دسته P

ویزای رده P شامل گروه های سرگرمی و ورزشکارانی است که تحت توانایی فوق‌العاده ویزای دسته O واجد شرایط کار در آمریکا نیستند. این برای ورزشکاران خارجی است که به صورت انفرادی در سطح بین المللی شناخته شده و برای افرادی که بخشی از یک گروه سرگرمی هستند.

دسته Q

ویزاهای رده Q برای افرادی است که در برنامه های بین المللی مبادله فرهنگی که باید در یک مدرسه، موزه یا تجارت انجام شوند. با استفاده از این ویزا قادر خواهند بود از طریق شرکت در یک برنامه مبادله بین المللی، برای آموزش های عملی و اشتغال (به عنوان مثال به اشتراک گذاشتن تاریخ، فرهنگ، سنت های کشور خود) وارد کشور آمریکا شوند.

مشاغل مورد نیاز آمریکا

مشاغل مورد نیاز آمریکا در سال ۲۰۲۳

برترین مشاغل برای کار در آمریکا متناسب با میزان دریافتی در سال ۲۰۲۱ به شرح زیر می باشد. از همین رو متخصصان در این زمینه ها قادر خواهند بود با تحصیل در آمریکا و یا سپری کردن دوره تخصصی شانس خود را برای ورود به بازار کار افزایش دهند. میزان حقوق آمده، معادل یک ساعت کاری در کشور آمریکا می باشد.

حرفه برترین شهرهای آمریکا میزان حقوق متوسط
پزشکان نیویورک، فلوریدا، ممفیس، هیوستون ۱۹۵٫۸۴۲ دلار
مدیر داروسازی واشنگتن دی سی، بوستون،کالیفرنیا، لس آنجلس ۱۴۶٫۴۱۲ دلار
معماری آستین، شیکاگو، آرلینگتون، نیویورک ۱۱۵٫۹۴۴ دلار
مشاورین شرکت سیاتل، سان فرانسیسکو، کالیفرنیا، آتلانتا ۱۱۵٫۵۸۰ دلار
مدیر توسعه نرم افزار سانیوال، ردوود سیتی، آستین، کالیفرنیا ۱۰۸٫۸۷۹ دلار
مدیریت مهندسی آستین، آتلانتا، واشنگتن ۱۰۵٫۲۶۰ دلار
مدیر IT هرندون، سیاتل، آتلانتا، واشنگتن ۱۰۲٫۹۶۹ دلار
مدیر برنامه ریزی و تحلیل مالی نیویورک ، تمپا، فلوریدا، آتلانتا، لس آنجلس، کالیفرنیا، ممفیس ۱۰۲٫۱۵۵ دلار
وکیل میامی، پنسیلوانیا، فیلادلفیا، نیویورک ۹۶٫۶۷۸ دلار
مدیر مالیاتی هیوستون، دنور، بوستون، آیلین ۹۶٫۱۷۵ دلار

نتیجه گیری

پس از اخذ ویزای کار آمریکا، مراحل اقامت دائم یا همان گرین کارت آمریکا به جریان می افتد. این نکته بدین معناست که متقاضیان قادر خواهند بود در صورت احراز شرایط مورد نظر از جمله پرداخت مالیات و حضور مستمر، اقامت آمریکا را دریافت کرده و به ادامه زندگی در این کشور بپردازند. این روش به عنوان یکی از برترین روش های ورود به کشور آمریکا به شمار می رود. افراد با کمترین هزینه ممکن قادر خواهند بود برای اقامت آمریکا اقدام نمایند.

مهم ترین اصل در امور مهاجرتی، مقوله اطمینان و اعتماد در همه مقاطع پروسه های مختلف می باشد. برند آریاناپارس که تنها دارنده مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم تحقیقات و فن آوری در ایران می باشد، شرایط ایجاد بستر اطمینان و آسودگی خیال را برای متقاضیان مهاجرت کاری به کشورهای مختلف را فراهم آورده است.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۱۶۵ پاسخ به “ویزای کاری آمریکا”

    1. غزل گفت:

      سلام من ۱۸ سالمه رشتم تجربیه کمکور ۱۴۰۰ هستم مسخوام ببینم چه رشته ای از تجربی و چه نوع دانشگاهایی باید برم که بتونم در سریع ترین زمان ممکن و هزینه کم برم امریکا
      همچنین خیلی دوسدارم به سازمان CBI کالیفرنیا وارد بشم و کلا شغل پلیسی رو دوست دارم
      معدلم پایین ۱۹ هم نبوده هیچ وقت و ادم با استعدادیم زبانم هم خوبه تقریبا بازیگر خوبی هم هستم هرجا تست دادم قبول شدم ولی خودم ادامه ندادم
      شرایطم چطوریه ؟
      سریع ترین زمانز که میتونم برم چند سال دیگه هست؟

    2. پارسا گفت:

      سلام.
      من دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر هستم با معدل بالای ۱۵ و تا ۲ سال دیگه مدرکم رو هم میگیرم. زبانم هم در سطح خوبیه و تسلط کافی دارم.
      میخواستم بدونم احتمال اینکه بتونم ویزای کاری آمریکا دریافت کنم چقدره؟ آیا اصلا میتونم به فکر مهاجرت به آمریکا از این طریق باشم؟
      همچنین آیا امکانش هست بعد از دریافت ویزا، حرفه خودم رو تغییر بدم؟ (حرفه ای که مد نظر دارم اصلا به مهندسی کامپیوتر مربوط نیست و جداست.)

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        اولین قدم برای مهاجرت کاری به کشور آمریکا، دریافت قرارداد و یا دعوت نامه کاری از یک کارفرمای آمریکایی می باشد. در صورت اخذ آن از شانس مناسبی برای اقدام از طریق ویزای کار برخوردار می باشید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    کار در آمریکا کار در آمریکا کار در آمریکا کار در آمریکا کار در آمریکا

    شبکه های اجتماعی

    arrow up