دریافت اقامت دانمارک آرزوی بسیاری از افراد در سراسر جهان علی‌الخصوص ایرانیان می باشد، اما عده‌ای دستیابی به آن را غیرممکن می‌پندارند البته با آگاهی دقیق از شرایط، قوانین و مقررات در این زمینه می‌توان با اطمینان خاطر در این زمینه اقدام و در صورت داشتن شرایط به نتیجه مطلوب یعنی دریافت اقامت کشور دانمارک دست یافت. امروزه اقامت دانمارک به واسطه ی هزینه های مناسب زندگی برای بسیاری از افراد در اولویت می باشد. دانمارک کشوری در شمال اروپا و جنوبی ترین کشور اسکاندیناوی، پایتخت آن کپنهاگ، و زبان رسمی این کشور دانمارکی است.

متقاضیان دریافت اقامت کشور دانمارک در ابتدا با سؤالات بسیاری مواجه هستند مانند: روش‌های دریافت اقامت دانمارک چیست؟ بهترین روش‌ها برای دریافت اقامت کشور دانمارک کدام هستند؟ هزینه‌های دریافت اقامت دانمارک به چه صورت است؟ شرایط دریافت اقامت دانمارک چگونه می باشد؟ مدت زمان فرآیند اخذ اقامت دانمارک چه میزان است؟ و…که در ادامه علاوه بر پاسخ‌گویی به تمامی سوالات فوق به بررسی کامل شرایط و توضیح پروسه اخذ اقامت دانمارک خواهیم پرداخت به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

شرایط اخذ اقامت دانمارک

بصورت کلی کشورهای اسکاندیناوی از رفاه اجتماعی خوبی برخوردارند که دانمارک در بین آنها رتبه بالایی دارد. این کشور از نظر درآمد سرانه در رتبه هفتم دنیا است. جمعیت آن حدود ۵/۵ میلیون نفر و زبان رسمی آن دانمارکی می باشد. زبان های فاروئی، گرینلندی و آلمانی نیز به عنوان زبان های محلی در این کشور رسمیت دارند. دانمارک در سال ۱۹۷۳ به اتحادیه اروپا پیوسته است. ۴/۸ درصد مردم این کشور مسیحی لوتری هستند.

برای اخذ اقامت دانمارک باید از روش‌های مناسب مانند کار، سرمایه‌گذاری، تحصیل، ازدواج و یا سایر روش‌های موجود اقدام کرد تا بتوان اقامت این کشور را دریافت کرد. البته برای اقدام از هر یک از راه های مذکور در ابتدا باید شرایط مورد نیاز را دارا بود تا بتوان با اطمینان در آن مورد اقدام کرد. به صورت کلی برای دریافت اقامت کشور دانمارک شخص متقاضی باید شرایط ذیل را دارا باشد :

شرایط دریافت اقامت دانمارک

  • سن حداقل هجده سال
  • نداشتن سوء پیشینه کیفری
  • داشتن اسناد هویتی مانند شناسنامه پاسپورت و سایر اسناد مورد نیاز
  • تسلط به زبان
دانمارک,دانمارک,دانمارک

اقامت دانمارک از طریق کار

یکی از روش‌های دریافت اقامت دانمارک، روش مشغول به کار شدن در این کشور می باشد. متقاضیان برای ورود به بازار کاری کشور دانمارک می‌بایست از طرف یک کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشند تا بتوانند با ویزای کاری وارد این کشور شوند. البته این نکته حائز اهمیت است که معمولاً پیدا کردن پیشنهاد کاری پروسه بسیار طولانی ای است زیرا کارفرماها برای این ‌که بتوانند از سایر کشورها نیرو جذب کنند پروسه سختی را باید پشت سر بگذارند اما به هر شکل در صورت داشتن پیشنهاد کاری می توان برای ورود به این کشور اقدام کرد و بعداز سه تا پنج سال کار کردن و پرداخت مالیات می توان اقامت دائم دانمارک را دریافت کرد.

این کشور در سال های گذشته از یک سیستم امتیاز بندی برای جذب نیروی کار استفاده می کرده است که منجر به دریافت گرین کارت دانمارک می شد. در حال حاضر دریافت گرین کارت فقط در صورت مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان میسر است.

ویزای کاری پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران

در حال حاضر کشور دانمارک برای پزشکان، دندان‌ پزشکان و پرستاران شرایط بسیار مناسبی در نظر گرفته است و این دسته از افراد می‌توانند برای ورود به بازار کاری این کشور با راحت‌ترین شرایط اقدام نمایند. برای اقدام در این زمینه باید مدارک تحصیلی، کاری و سایر مدارک مرتبط ارائه شود، در صورت تایید برای متقاضیان ویزای سه ساله صادر می شود. آن‌ها طی هجده ماه باید به آموزش زبان دنیش یا دانمارکی در این کشور بپردازند و در صورت موفقیت در دوره زبان و پس از آن با شرکت در آزمون های تخصصی و قبولی در آزمون ها می توانند مدارک تحصیلی خود را به تایید اداره ایمنی و سلامت دانمارک برسانند در مرحله بعد یک سال فرصت داده می‌شود تا در این کشور کار پیدا نمایند.

دانمارک,دانمارک,دانمارک

افراد از ابتدا اجازه بردن همراه یعنی همسر و فرزندان زیر هجده سال خود و همچنین ضمن این مدت امکان کار غیرمرتبط با رشته تحصیلی خود را دارند که از این طریق می‌توانند بخشی از هزینه‌های خود را در این کشور تامین کنند. شرایط کشور دانمارک برای ورود این دسته از مشاغل بسیار مناسب می باشد زیرا دیگر نیاز به گذراندن پروسه ثبت مدارک در دانمارک نیست و با آموزش زبان و گذراندن آزمون می توان به راحتی وارد بازار کاری در رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و پرستاری شد که این خود نکته بسیار مهمی برای این دسته از افراد است.

اقامت دانمارک از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش‌های اخذ اقامت دانمارک، سرمایه‌گذاری در این کشور می باشد. افراد با این روش می‌توانند اقامت آن را برای خود، همسر و فرزندان خود دریافت نمایند. کشور دانمارک انتخابی امن برای سرمایه گذاری می باشد. دسترسی آسان این کشور به کل اتحادیه اروپا باعث شده است تا افراد زیادی برای سرمایه گذاری در دانمارک اقدام کنند. سیستم کار در دانمارک تمام وقت است و شرکت ها می توانند در طول ۲۴ ساعت شبانه روز کار کنند.

روش های خرید ملک و ثبت شرکت در دانمارک گزینه های اصلی جهت سرمایه گذاری در این کشور می باشد البته همه آن ها منجر به دریافت اقامت نمی شود. هزینه های سرمایه گذاری از روش های مذکور در کشور دانمارک معمولاً بالا است پس متقاضیان در ابتدا باید توانایی تامین هزینه های مورد نیاز را داشته باشند تا بتوانند در این زمینه به نتیجه مورد نظر برسند.

خرید ملک

یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در کشور دانمارک خرید ملک می باشد. البته باید در ابتدا به این نکته اشاره کرد که معمولاً با خرید ملک در این کشور نمی‌توان اقامت دریافت کرد و اتباع سایر کشورها اجازه خرید ملک در دانمارک را ندارند.

به صورت کلی بر اساس قوانین دانمارک، اتباع سایر کشورها یعنی کشورهای غیر اتحادیه اجازه خرید ملک در این کشور را ندارند و به همین دلیل بهتر است افرادی که قصد خرید ملک درآن را دارند از روش‌های دیگر اقدام نمایند. همچنین هزینه خرید ملک در این کشور نیز معمولاً بالا می باشد.

خرید ملک

بر قاعده بالا استثنائاتی هم وارد است یعنی اتباع سایر کشورها در صورتی که بتوانند اثبات نمایند حداقل ۵ سال در کشور دانمارک اقامت به صورت قانونی داشته اند یا فرد در کشور دانمارک مشغول به کار بوده و یا این که اجازه اقامت بلند مدت در این کشور داشته باشد می تواند اقدام به خرید ملک نماید.

ثبت شرکت

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت کشور دانمارک ثبت شرکت در این کشور می باشد. اما افراد برای ثبت شرکت در این کشور معمولاً باید دارای شرایطی باشند. یکی از شروط اصلی داشتن یک شریک دانمارکی می باشد که حداقل ۵۱ درصد سهام به نام آن باشد یعنی شخصی که از سایر کشورها قصد ثبت شرکت در دانمارک را دارد باید به عنوان سهامدار در آن شرکت حضور داشته باشد. مرحله بعدی داشتن بیزینس‌ پلن یا طرح تجاری است یعنی افراد برای ثبت شرکت در این کشور باید طرح تجاری خود را ارائه نمایند و در صورت تایید بتوانند شرکت مورد نظر را ثبت کنند.

یکی از شرایط مهم برای ثبت شرکت در کشورهای اروپایی نرخ فساد در آن کشور می باشد، طبق آخرین آمار کشور دانمارک در بین بهترین کشورها از نظر پایین بودن نرخ فساد است به خاطر همین دانمارک یکی از بهترین هدف ها برای ثبت شرکت است.

اقامت دانمارک از طریق تمکن مالی

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت دانمارک روش تمکن مالی می باشد. در این روش فرد متقاضی باید اثبات نماید که امکان تامین هزینه های خود از کشور مبدا را دارد البته این تامین هزینه باید از منبعی غیر از شغل فرد باشد یعنی فرد باید هزینه‌های خود را از منابعی مانند اجاره املاک و یا سود سپرده در بانک های ایرانی تامین نماید.

میزان تمکن مالی معمولا باید بالاتر از میزانی باشد که دولت دانمارک برای افراد در نظر گرفته است و حداقل آن بیشتر از حداقل هزینه های زندگی برای فرد متقاضی و خانواده وی می باشد یعنی متقاضی باید اثبات کند که بیشتر از هزینه های زندگی خود در این کشور را دارد.

از مزایای تمکن مالی دانمارک می‌توان به عدم نیاز انتقال سرمایه به این کشور اشاره کرد. همچنین برای اقدام در این زمینه نیاز به ارائه مدرک زبان دانمارکی نیست. نکته مهم دیگر اینکه برای این روش محدودیت سنی در نظر گرفته نشده است و افراد با شرایط و سنین مختلف می‌توانند در این زمینه اقدام کنند و علاوه بر خود برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود نیز اقامت دریافت کنند.

اقامت دانمارک از طریق ازدواج

اقامت دانمارک از طریق ازدواج

شما می توانید با ازدواج با یک تبعه ی دانمارکی اقامت دائم این کشور را بدست آورید، در این پروسه باید ثابت کنید که شخصی که می خواهید با او ازدواج کنید شهروند دانمارکی است و می تواند هزینه های شما را تامین کند.

شما برای اخذ تابعیت از طریق ازدواج با یک شخص دانمارکی باید ثابت کنید که در چند سال گذشته با او در ارتباط بوده اید و با یکدیگر ملاقات داشته اید. با توجه به زیاد شدن ازدواج های صوری در سال های اخیر، دریافت تابعیت کشورها از طریق ازدواج سخت تر شده است، بنابراین برای به نتیجه رسیدن این پروسه بهتر است مدارک خود را طوری به سفارت ارائه دهید که اطمینان لازم را ایجاد کند.

جهت اخذ اقامت دانمارک از طریق ازدواج ابتدا طرفین باید ازدواج خود را به صورت رسمی ثبت نمایند که این ثبت می تواند در کشور دانمارک یا کشور ثالث باشد. بعد از این مرحله بیشتر پروسه بر عهده همسری است که اقامت دائم یا شهروندی کشور دانمارک را دارد.

برای درخواست الحاق معمولاً طرفی که در کشور دانمارک اقامت دارد باید اثبات نماید تمکن مالی لازم جهت زندگی خود و همسر را دارا می باشد و همچنین مسکن مورد نیاز را هم دارا است. در صورت داشتن شرایط و تایید می توان درخواست الحاق همسر را انجام داد.

اقامت دانمارک از طریق تحصیل

یکی از بهترین روش ها برای دریافت اقامت دانمارک در حال حاضر روش تحصیلی می باشد. برای ورود به دوره های تحصیلی در این کشور معمولاً شخص متقاضی باید دارای یک سری شرایط باشد تا بتواند در این زمینه اقدام نماید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاههای کشور دانمارک
مدارک تحصیلی
ریز نمرات
مدرک زبان
حداقل معدل ۱۴

دوره های تحصیلی در این کشور معمولا به زبان دنیش یا زبان دانمارکی ارائه می‌شود هم چنین به زبان انگلیسی نیز می توان برای تحصیل در این کشور اقدام کرد البته افراد برای ورود به دوره های مورد نظر باید مدرک هر یک از زبان ها را ارائه کنند.

جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور دانمارک معمولاً باید مدارک مورد نظر را به دانشگاه ارسال کرد. درصورت تایید مدارک توسط دانشگاه برای فرد پذیرش تحصیلی صادر می شود و می توان برای ورود به دوره های تحصیلی اقدام کرد. زمان اقدام جهت پذیرش معمولا در سایت دانشگاه ها اعلام می شود و افراد با مراجعه به آن می توانند اطلاعات دقیق در زمینه شرایط مدارک و زمان ثبت نام را به دست بیاورند.

نتیجه گیری

با توجه به موارد بیان شده می‌توان این گونه نتیجه‌گیری کرد که دریافت اقامت دانمارک می‌تواند برای بسیاری از افراد روش بسیار مناسبی باشد. البته اخذ اقامت این کشور از راه‌های مختلفی امکان پذیر است که هر یک از روش های مذکور مناسب برخی می باشد به همین دلیل ابتدا افراد باید شرایط هر یک از روش ها را بررسی و مناسب ترین راه را برای خود انتخاب نمایند تا بتوانند در این زمینه به نتیجه مورد نظر دست یابند.

در بین راه های مذکور معمولا روش کاری مناسب ترین و کم هزینه ترین پروسه را دارد البته مشکل این روش زمان طولانی به نتیجه رسیدن و شانس پایین می باشد، زیرا برای ورود به بازار کاری در این کشور باید پیشنهاد کاری از طرف یک کارفرما داشت و این پیشنهاد کاری عموما به سختی یافت می شود.

در حال حاضر یکی از گزینه‌های مطلوب روش تحصیلی است که افراد در صورت داشتن شرایط می‌توانند برای ورود به دوره های تحصیلی این کشور اقدام نمایند و ضمن تحصیل به دنبال کار باشند و بعد از اتمام تحصیل بتوانند به راحتی وارد بازار کاری دانمارک شوند. به نظر شما برای دریافت اقامت دانمارک چه روشی مناسب می باشد؟

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۲ پاسخ به “اقامت دانمارک”

    1. محمد نظری گفت:

      من ۵۵ سال دارم متخصص پوست امکان کار واقامت در دانمارک وجود دارد

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اخذ اقامت دانمارک اخذ اقامت دانمارک اخذ اقامت دانمارک اخذ اقامت دانمارک اخذ اقامت دانمارک

    شبکه های اجتماعی

    arrow up