ویزای توریستی ترکیه شرایط خاص خود را دارد. کشور ترکیه از نظر موقعیت جغرافیایی در شمال غربی قاره آسیا و جنوب شرقی قاره اروپا قرار دارد و دقیقا در محل تلاقی دو قاره قرار گرفته است. کشور ترکیه با مساحت ۸۱۴ کیلومتر مربع و برابر با نیمی از مساحت ایران سی و پنجمین کشور دنیا محسوب می شود. زبان رسمی کشور ترکیه ترکی استانبولی می باشد که اندکی با زبان آذری متفاوت می باشد.

ویزای توریستی ترکیه به مدت ۳ماه (۹۰ روز) اعتبار دارد و پس از ورود مسافر به این کشور این ویزا صادر می گردد. باید توجه داشته باشید که با ویزای توریستی ۹۰ روزه در ترکیه نمی توانید خرید و فروش، کار و یا تحصیل کنید و اگر می خواهید مدت زمانی بیش از ۹۰ روز در کشور ترکیه بمانید باید اجازه رسمی از مقامات مربوط را داشته باشید و اگر بنا به دلایلی بیش از این زمان اقامت داشته باشید جریمه و اخراج می شوید.

شرایط اخذ ویزای توریستی ترکیه

هر توریستی برای سفر به ترکیه باید ویزای توریستی آن را اخذ کند مگر اینکه از یکی از ۷۸ کشوری باشد که نیاز به اخذ ویزا ندارند. این ویزای الکترونیکی می تواند به صورت آنلاین و یا از طریق کیوسک‌هایی در فرودگاه ترکیه صادر شود. اگر شخص بخواهد ویزای توریستی ترکیه را دریافت کند باید بداند که پاسپورتش باید ۶ ماه فرصت داشته باشد. شهروندان عضو کشورهای الحاقیه اروپا و شینگن نیازی به اخذ ویزا ندارند.

ترکیه,ترکیه,ترکیه

انواع ویزای ترکیه

ویزای توریستی یک ساله

کسانی که قصد اقامت یکساله در کشور ترکیه را دارند از طریق اجاره خانه می توانند قانونا به مدت یکسال با ویزای توریستی در این کشور اقامت موقت داشته باشند. اگر شخصی حداقل به مدت ۸ ماه در یکی از هتل های ترکیه اقامت داشته باشد و برگه اقامت در هتل را ارائه دهد و یا خانه ای اجاره کند تا یکسال ویزای توریستی شخص اعتبار دارد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت یکساله و هزینه ویزای توریستی ترکیه:

  • همراه داشتن اجاره نامه رسمی خانه.
  • داشتن کپی سند مالکیت بسیار حائز اهمییت می باشد.
  • همراه داشتن فیش واریز اداره مهاجرت و اداره پست.
  • ۴ قطعه عکس ۴*۳.
  • همراه داشتن بیمه سلامتی یکساله.
  • داشتن پاسپورت و کپی پاسپورت مهاجر بسیار مهم است.
  • دریافت شماره مالیاتی از ورگی دایرسی.
  • قرار دادن مبلغ ۶۰۰۰ دلار در حساب بانکی ترکیه و مدرکی دال بر اثبات این مورد.

مراحل اخذ ویزای کشور

براساس توافقاتی که بین دولت ایران و ترکیه صورت گرفته است برای سفر به کشور ترکیه افراد نیازی به ویزا ندارند و می توانند تا ۹۰ روز یعنی به مدت ۳ ماه تمام در این کشور اقامت داشته باشند. افراد درنظر داشته باشند که گذرنامه فرد باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد و در یکی از پایانه های مرزی (هوایی و یا زمینی) مهر ورود خورده باشد. این ویزا برای ایرانی ها رایگان می باشد.

ترکیه,ترکیه,ترکیه

بهترین شهرها برای دریافت ویزای توریستی ترکیه

ترکیه با داشتن مکان های تاریخی و تفریحی بسیار، سواحل آرام و زیبا و شهرهای مدرن و سنتی یکی از پرجاذبه ترین کشورها برای سفر توریستی می باشد و سالیانه مسافران زیادی از همه جای دنیا به گرفتن ویزای توریستی ترکیه اقدام می کنند. از بهترین شهرهای ترکیه می توان به:

استانبول

پایتخت کشور ترکیه استانبول می باشد که از پرجاذبه ترین شهرهای این کشور محسوب می شود که در میان گردشگران از جذابیت خاصی برخوردار است و سالانه مسافران زیادی اقدام به اخذ ویزای توریستی این کشور می کنند.

قونیه

شهر قونیه بخاطر قرار داشتن آرامگاه مولوی در بین ایرانی ها بسیار جذابیت دارد و همچنین این شهر با داشتن بناهایی از دوران سلجوقی و مراسم درویش ها شهرت بسیار دارد.

آنکارا

آنکارا شهری بزرگ و مدرن که پایتخت سیاسی کشور ترکیه می باشد و در این شهر ساختمان های تجاری و دولتی، سفارتخانه ها و دانشگاه های برتر ترکیه قرار دارد. از مهمترین مراکز تفریحی این شهر می توان به موزه ها، گالری های هنری و مراکز آموزشی اشاره کرد. ویزای توریستی ۹۰ روزه ترکیه این امکان را به شما می دهد که به تمام شهرهای این کشور چند روزی سفر کنید. هزینه ویزای توریستی ترکیه برای ایرانی ها رایگان می باشد.

مارماریس

شهر مارماریس یکی از شهرهایی است که در کنار سواحل زیبا و اطراف کوه ها قرار دارد. مارماریس مرکز تفریحات آبی و گشت و گذار شبانه می باشد. مکان های دیدنی جزیره cleopatr، افسوس، pamukkale نیز در اطراف شهر مارماریس قرار دارد. ویزای توریستی ۹۰ روزه ترکیه به شما امکان گشت طولانی مدت را در این شهر ها می دهد.

ترکیه,ترکیه,ترکیه

بدروم

شهر بدروم نیز مانند دیگر شهرهای ترکیه در کنار سواحل زیبای مدیترانه قرار دارد و جزو شهرهای برتر می باشد و دارای مکان های تاریخی مثل سنت پیتر که در سال ۱۴۰۲ میلادی توسط شوالیه های هوسپیتالر ساخته شده و اکنون یک موزه است.

افسوس

شهر افسوس در زمان امپراطوری رومیان یکی از شهر های بزرگ محسوب می شده و جزو یکی از عجایب هفتگانه آثار باستانی می باشد. معبد آرتمیس با سازه های بزرگ و کهن جزو آثار باستانی شهر افسوس می باشد. با ویزای توریستی ۹۰ روزه ترکیه به این شهر نیز حتما سفر کنید تا از آثار باستانی این شهر لذت ببرید.

کوش آداسی

شهر کوش آداسی یک شهر ییلاقی و تفریحی است که دارای بناهای دیدنی و جنگل های کاج در کناره دریا می باشد که سواحل بسیار زیبا و دلنشینی را برای مردم ترکیه فراهم کرده است. کوش آداسی آب و هوای معتدلی دارد و دارای تابستان های گرم و آفتابی و زمستان ها با بارش باران همراه است. در زمستان دمای هوا زیاد کاهش نمی یابد. شهر کوش آداسی فرودگاه ندارد و رفتن به این شهر از فرودگاه ازمیر که در ۸۰ کیلومتری آن واقع شده است امکان پذیر است.

ازمیر

ازمیر یک شهر باستانی می باشد که به شکل امروزی توسعه یافته است. شهر ازمیر سومین شهر مهم کشور ترکیه محسوب می شود. حمل و نقل در این شهر به طرق مختلف انجام می شود و اتوبوس های عمومی کل این شهر را پوشش می دهند. شهر ازمیر دارای مناظر دیدنی زیادی می باشد که می توان به بازار آگورا، موزه ی باستان شناسی، موزه ی فرهنگ شناسی، پارک فرهنگ و کادی فکاله اشاره کرد.

متقاضیان دریافت ویزای توریستی می بایست اطلاعات صحیح و جامعی از کشور مورد نظر خویش را کسب نمایند. فلذا موسسه مهاجرتی آریاناپارس در صفحه ی وب سایت خود اطلاعات مربوط به تمامی شهر های بزرگ دنیا را جهت آگاهی بیشتر هموطنان در اختیارشان قرار داده است.
 

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up