ارزان ترین کشورهای دنیا برای زندگی

ارزان ترین کشورها برای زندگی را می توان با بررسی عوامل و فاکتورهای فراوان تعیین کرد در ابتدا قبل از برسی کشورها یک سری شاخص ها را مورد بررسی قرار می دهیم که اولین شاخص مهم شاخص های قدرت خرید محلی می باشد و بررسی ها براساس میزان خریدهای محلی توسط مردم یک منطقه براساس درآمد ماهیانه می باشد که هر چقدر این درآمد بیشتر باشد قدرت خرید بالاتر خواهد بود و برعکس این موضوع نیز وجود دارد یعنی هر چقدر درآمد کمتر باشد قدرت خرید کالا نیز پایین خواهد بود.

از دیگر شاخص ها ، شاخص اجاره ای می باشد که مقایسه ای با کشور نیویورک دارد و با میزان اجاره های نیویورک مقایسه می شود دیگر شاخص های مهم برای مشخص کردن کشورهایی که هزینه زندگی کمتری می خواهند شاخص مواد غذایی می باشد که مقایسه قیمت های مواد غذایی تمام کشورها در مقایسه با نیویورک می باشد و از شاخص های مهم ، شاخص های قیمتی مصرف کنندگان می باشد که بررسی این شاخص براساس میزان هزینه های مصرفی برای خرید کالا ، رفتن به رستوران ، خرید وسایل روزمره ، هزینه های حمل و نقل و حتی هزینه هایی که بابت شهریه به سازمان ها مجموعه آموزشی داده می شود .

شاخص ها

تمام این شاخص های ذکر شده در بالا مقایسه ای با شاخص های نیویورک می باشد و هر کشور درصدی را بخود اختصاص داده است که برای شما مطرح خواهیم کرد . یکی از کشور هایی که شایان ذکر می باشد کشور بلا روس است که دارای قدرت خریدی ۹/۵۹ درصد کمتر و میزان اجاره ها ۱/۸۵ درصد ارزان تر و میزان هزینه های مواد غذایی به میزان ۶۷ در صد ارزانتر می باشد و میزان کالاهای داخلی و سرویس های این کشور ۵/۵۹ درصد ارزانتر می باشد .

تا اینجا درباره میزان شاخص های کشور بلاروس اطلاعاتی داده شده است و در ادامه اطلاعاتی درباره کشور بلاروس به شما داده می شود و در واقع بلاروس شرقی ترین کشور اروپایی می باشد که مرزهایی مشترک با پلند ، اُکراین و روسیه دارد و دارای صنعت های بزرگی از قبیل ماشین آلات فلز برای ، تراکتور و کامیون ها با مخارج روزانه که چیزی حدود بر ۴۵۰ دلار در یک ماه می شود به علاوه ی مخارج محل زندگی که اجاره آن ۴۴۰ دلار در یک ماه می شود ، شخصی مجرد به سادگی می تواند زندگی راحت و آسوده ای را به مخارجی کمتر از ۱۰۰۰ دلار در ماه داشته باشد .

تا به اینجا درباره کشور بلاروس بود و حالا کشوری دیگر را نیز مورد بررسی قرار می دهیم ، تا شرایط متفاوت زندگی در آن کشور را نیز مورد بررسی قرار دهیم ، کشور مد نظر برای انجام بررسی ها پرو می باشد که جزء۴۹ کشوری می باشد که مخارج زندگی در آن پایین می باشد . در این کشور میزان قدرت خرید داخلی به میزان ۳/۴۶ درصد کمتر و پایین تر می باشد و میزان هزینه های اجاره ای ۴/۸۴ درصد ارزان تر می باشد درباره مواد غذایی نیز باید بگم که درصدی بالغ بر ۴/۶۱ درصد ارزان تر می باشد و کالاهای داخلی و سرویس ها نیز ۳/۵۸ درصد ارزان تر می باشد درباره کشور پرو نیز یکسری اطلاعات مهم می باشد که دانستن آنها خالی از لطف نمی باشد .

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

میزان هزینه

میزان هزینه هایی ماهانه برای یک شخص مجرد در ماه چیزی بالغ بر ۴۹۰ دلار می باشد که این ۴۹۰ دلار میزان هزینه های روزمره شخص می باشد که باید با میزان ماهیانه که چیزی حدود بر ۴۲۷ دلار در مرکز شهر می باشد در نظر بگیریم .
از لحاظ جغرافیایی ، کشور پرو واقع شده در ساحل جنوب غربی آمریکا می باشد و این کشور جمعیتی حدود بر ۴/۳۰ میلیونی می باشد و دارای مرزهایی با کشورهای برزیل ، اکوادور ، بولیوی و کلمبیا می باشد .

از دیگر کشورهایی که می توان نام برد و جایگاهی تقریب بر ۴۸ کشور ارزان را به خود اختصاص داده است کشور لیتوانی می باشد . دارای قدرت خرید داخلی کم تر و پایین تر و حدود بر ۸/۳۷ درصد می باشد میزان هزینه های مواد غذایی ۸/۶۱ درصد ارزان تر می باشد و اگر بخواهیم درباره هزینه های سرویس ها و کالاهای داخلی صحبت کنیم می توانیم به درصدی حدود بر ۳/۵۳ ارزان تر اشاره داشت قابل ذکر می باشد که لیتوانی یکی از کشورهای شرق اروپا می باشد و دارای مرزهایی مشترک با بلاروس ، ، پلند و لتونی می باشد و جمعیتی بالغ بر ۹/۲ میلیون می باشد .

ارزانترین کشورها برای زندگی

از ارزان ترین کشورهای دنیا برای زندگی می توان به کرواسی اشاره داشت و این کشور با میزان شاخص های خود رتبه ی ۴۷ را کسب کرده است درباره شاخص های کشور کرواسی باید گفته شود که دارای درصد ۱/۳۶ در قدرت خرید داخلی می باشد که به میزان دارای درصدی کمتر و پایین تر می باشد درباره مخارج اجاره ای به میزان ۹۰ درصد ارزان تر می باشد و از نظر مخارج مواد غذایی ۸/۵۸ درصد ارزان تر می باشد.

میزان شاخص آخر که مربوط به کالاهای داخلی و سرویس ها می باشد که به میزان ۲/۵۱ درصد ارزان تر می باشد و کشور کرواسی از لحاظ جغرافیایی در شرق دریای آدریاتیک می باشد و دارای ساحلی بسیار زیبایی می باشد و درباره جمعیت این کشور که دارای اهمیت بالایی می باشد باید گفته شود که جمعیتی ۵/۴ میلیونی می باشد و این کشور بخاطر پایین بودن میزان اجاره ها دارای ارزشی بالا در بین کشورهایی که مخارج زندگی پایین دارد می باشد ، برای مثال در پایتخت این کشور هزینه اجاره محلی برای یک ماه ۳۵۶ دلار می باشد که به میزان بقیه کشورها پایین می باشد .

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

کشور مراکش

کشوری دیگر که مورد بررسی کادر آریاناپارس قرار گرفت کشور مراکش می باشد که میزان شاخص های آن به ترتیب میزان قدرت خرید داخلی ۸/۵۰ درصد ، میزان هزینه های اجاره ۸۶ درصد ارزانتر و میزان هزینه های مواد غذایی ۱/۶۵ درصد ارزان تر می باشد ناگفته نماند که سرویس ها و کالا ها ی داخلی ۶/۶۰ دصد ارزان تر می باشد و در واقع مراکش یکی از کشورهای شمالی قاره آفریقا می باشد که کشور های الجزایر موریتانی ، دریایی مدیترانه و اقیانوس اطلس در همسایگی آن می باشد و درباره جمعیت این کشور باید گفته شود که دارای جمعیتی بالغ بر ۳/۳۳ میلیونی می باشد و نهایت میزان هزینه ی هر شخص در ماه ۷۵۰ دلار خواهد شد کشوری دیگر که مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و توانسته است جایگاهی در بین ارزان ترین کشور دنیا برای زندگی پیدا کند.

کشور لتونی می باشد که میزان قدرت خرید داخی ۳۲ درصد پایین و کم می باشد اما میزان هزینه های اجاره ۸۷ درصد ارزان تر و میزان هزینه های مواد غذایی در این کشور ۲/۶۴ درصد ارزان تر می باشد و درباره ی کالاهای داخلی و سرویس ها باید گفته شود که ۲/۵۲ درصد ارزان تر می باشد درباره موقعیت جغرافیایی این کشور باید گفته شود که کشورهای لیتوانی و روسیه را در همسایگی خود دارد و دارای جمعیت کمی بالغ بر ۲ میلیون می باشد که به میزان ۳۲ درصد از این جمعیت دارای سن ۵۵ می باشند و میزان مخارج زندگی نصف کشور نیویورک می باشد .

کشور پرتغال

کشور پرتغال نیز با میزان درصدهای چشم گیر خود در شاخص ها توانسته است جایگاه ۴۴ را به خود بدهد که میزان قدرت خرید داخلی این کشور ۷/۲۶ درصد کمتر و پایین تر می باشد و درباره میزان هزینه اجاره باید گفت که ۷/۸۶ درصد ارزان تر می باشد و مواد غذایی نیز ۳۲/۵۹ درصد ارزانتر می باشد و در نهایت میزان سرویس ها و کالاهای داخلی ۶/۵۱ درصد ارزان تر می باشد و کشور پرتغال یکی از غربی ترین کشورهای اروپایی می باشد که اسپانیا را در همسایگی خود دارد . دارای جمعیتی بالغ بر ۸/۱۰ میلیونی می باشد دارای قدرت خرید داخلی نزدیک به نیویورک دارد که از مزیت های این کشور می باشد .

از دیگر کشورها مصر می باشد که دارای قدرت خرید داخلی ۸/۵۸ درصد کمتر و پایین تر می باشد اما هزینه ی اجاره ۲/۹۰ درصد ارزان تر و میزان هزینه های مواد غذایی ۸۶۵ درصد ارزان تر می باشد و درباره سرویس ها و کالاهای داخلی باید بگم که ۲/۶۳ درصد ارزان تر می باشد و از لحاظ جغرافیایی در آفریقا می باشد و مرزهای مشترک با دریای مدیترانه ، دریای سرخ و با کشورهای لیبی ، سودان ، اسرائیل و نوار غزه در فلسطین است و کشور مصر دارای جمعیت بالایی در حدود ۵/۸۸ میلیونی دارد و میزان هزینه و اجاره محلی برای سکونت در ماه چیزی حدود بر ۳۵۰ دلار می باشد .

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

ارمنستان

ارمنستان نیز کشوری می باشد که جایگاه بخصوصی را در این زمینه پیدا کرده است که دارای قدرت خرید داخلی ۶/۶۵ درصد کمتر و پایین تر است ، میزان اجاره ها ۳/۸۹ درصد ارزان تر می باشد . درباره مواد غذایی ۴/۷۱ درصد ارزان تر می باشد و میزان شاخص های مبنی بر سرویس ها و کالاهای داخلی ۳/۶۳ درصد ارزان تر می باشد . از جهت جغرافیایی کشور ارمنستان در خاورمیانه واقع شده است و مرزهایی با ترکیه ، آذربایجان و شمال ایران دارد جمعیتی بالغ بر ۱/۳ میلیونی دارد .

از دیگر کشورها ، فیلیپین می باشد که دارای شاخص هایی از قبیل قدرت خرید داخلی ۶/۵۵ درصدی که کم و پایین می باشد و میزان هزینه ی اجاره ۴/۹۰ درصدی که ارزان می باشد درباره میزان هزینه های مواد غذایی ۸/۶۳ درصد ارزان تر می باشد و سرویس ها و کالاهای داخلی نیز ۶/۶۳ درصد ارزان تر می باشد . میزان هزینه های اجاره ای و کالاهای مصرفی در کشور فیلیپین باعث شده است که به کشوری مناسب برای زندگی از نظر ارزانی تبدیل شود .

بنگلادش

از دیگر کشور ها می توان به بنگلادش اشاره داشت که دارای ۸/۵۶ درصد قدرت خرید کمتری دارد اما میزان درصد اجاره ها ۴/۹۳ درصد ارزان تر می باشد و مواد غذایی نیز ۹/۶۴ درصد ارزان تر هستند و درباره آخرین شاخص که مورد بررسی قرار گرفته است یعنی شاخص سرویس ها و کالاهای داخلی ۴/۶۱ ارزان تر است و یکی شناخت های مثبت درباره ی این کشور داشتن صنعتی قوی در پوشاک و پنبه و همچنین کاغذ می باشد و کشور همسایه بنگلادش ، کشور هند می باشد و جمعیت بنگلادش چیزی حدود بر ۱۶۹ میلیون می باشد. از دیگر شاخصه های معروف این کشور آب و هوای آن می باشد که دارای زمستانی معتدل می باشد و تابستان هایی داغ و شرجی دارد و میزان اجاره محلی برای سکونت در این کشور ماهیانه حدوده ۱۵۴ دلار می باشد .

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

روسیه

از ارزان ترین کشورهای اروپایی برای زندگی می توان روسیه را در نظر داشت ، قدرت خرید داخلی پایین و کمی دارد حدود ۱/۴۳ درصد و میزان هزینه های اجاره ۹/۸۴ درصد ارزان تر می باشد به همین میزان مواد غذایی ۶۶ درصد ارزان تر هستند و سرویس ها و کالاهای داخلی ۶۰ درصد ارزان تر هستند از صفت های روسیه می توان به نفت ، گاز و زغال سنگ می باشد که امروزه دارای اهمیت بالایی است.
از دیگر کشورها مجارستان می باشد که دارای میزان قدرت خرید داخلی کم و پایین با درصدی ۴/۴۶ درصد می باشد و میزان درصد ۴/۸۹ درصد میزان اجاره ها کمتر می باشد.

مواد غذایی نیز ۸/۶۵ درصد ارزا ن تر می باشد و سرویس ها و کالاهای داخلی نیز ۸/۵۷ درصد ارزان تر می باشد . علاوه بر این کشور مجارستان با جمعیت ۹/۹ میلیون در شرق اروپا قرار گرفته است و دارای صنعتی عظیم می باشد از بزرگترین نکات مثبت درباره این کشور می توان به میزان کم بودن اجاره ها اشاره داشت و میزان هزینه های اجاره ی محلی برای سکونت ۳۶۳ دلار در ماه می باشد که بسیار قیمت مناسبی می باشد در مقایسه با کشورهای دیگر .

افراد برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ارشد موسسه آریاناپارس در ارتباط باشید تا شرایط آن ها بصورت کلی تر مورد بررسی قرار گیرد و بهترین گزینه ها به آنها پیشنهاد شود .

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

arrow up