کشور چین یکی از کشورهایی است که داوطلبان خارجی علاقمند هستند از طریق اعزام دانشجو به کشور چین به این کشور مهاجرت کنند.دانشجویان بدین طریق تحصیل خود را در این کشور ادامه می دهند.

البته افراد خارجی با اهداف متعددی به کشور چین مهاجرت می کنند به عنوان مثال مهاجرت پزشکان، مهاجرت ویزای کاری چین، مهاجرت تحصیلی چین، مهاجرت سرمایه گذاری و….

یکی از علت هایی که کشور چین سریع پیشرفت کرد و پذیرای دانشجویان است به خاطر سطح کیفی دانشگاه ها و آموزش عالی است. سالیانه داوطلبان خارجی زیادی حتی از آمریکا و اروپا برای تحصیل در مقاطع مختلف کشور چین را مقصد خود انتخاب کردند.

ادامه تحصیل دانشجو در کشور چین

یکی از علت های اعزام دانشجو به کشور چین ادامه تحصیل در مقاطع مختلف است. ادامه تحصیل در رشته های کارشناسی کشور چین یکی از محبوب ترین رشته ها در بین دانشجوهایی است که علاقه به ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند.. بسیاری از افراد به خاطر شانس کمی که در ایران  برای قبول شدن دارند به فکر تحصیل در مقطع کارشناسی در کشورهای دیگر می افتند. برخی از داوطلبان برای ادامه تحصیل در رشته های کارشناسی دانشگاه های چین را انتخاب می کنند.

دانشگاه های دولتی دارای امکاناتی مانند کتابخانه، خوابگاه های مجهز، سالن های ورزشی زیاد، رستوران، استخر، زمین فوتبال و کلیه امکانات رفاهی هستند.

دانشگاه های کشور چین جزء بهترین دانشگاه هایی است برای ادامه تحصیل. در داشنگاه های چین انواع رشته ها در مقطع کارشناسی ارائه می گردد.

دانشگاه های چین به خاطر کیفیت علمی بالایی که دارد توانسته است رتبه بالایی را در بین دانشگاه های کل دنیا به خود اختصاص دهد.

شرایط اعزام دانشجو به چین

اعزام دانشجو به کشور چین برای تحصیل در مقاطع بالاتر دانشگاهی معمولا از سن ۱۸ سالگی آغاز می شود. دانشگاه دارای دانشکده هایی مانند دانشکده فنی و حرفه ای، آکادمی فناوری است. تحصیل در دانشکده فنی و حرفه ای به مدت ۲ تا ۳ سال به طول می انجامد. و دانشکده آکادمی فناوری تحصیل در آن به مدت ۳ سال ارائه می شود.  برای اخذ مدرک کارشناسی تحصیل ۴سال انجام می پذیرد.

دانشجویانی که در مقطع کارشناسی تحصیل کرده اند می توانند با شرکت در آزمون ورودی برای ادامه تحصیل برای دوره کارشناسی ارشد در چین اقدام کنند. مدت تحصیل در چین رشته کارشناسی ارشد ۳ سال است.

 همچنین دانشجویانی که مدرک کارشناسی ارشد خود را اخذ کرده اند می توانند برای اخذ مدرک دکتری اقدام کنند. مدت تحصیل در مقطع دکتری ۳ سال است.

هزینه های تحصیل و زندگی در چین

تحصیل در کشورهای خارجی دارای هزینه هایی است. مهمترین هزینه شامل شهریه دانشگاه است. شهریه های دانشگاه های کشور چین با توجه به مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و اعتبار دانشگاه ها فرق دارد.

شهریه دانشگاه های چین بین ۱۲٫۰۰۰ تا ۲۰٫۰۰۰ یوان برای مقاطع لیسانس یا فوق لیسانس است.

البته شهریه دانشگاه برای تحصیل کردن در رشته های علوم پزشکی بین ۳۰٫۰۰۰ تا ۵۰٫۰۰۰ یوان در سال است. البته این مبلغ متغیر است.

هزینه خوابگاه دانشجویی در چین

زمانی که دانشجو از طریق اعزام دانشجو به کشور چین به این کشور مهاجرت می کند بایستی محل مناسبی برای سکونت انتخاب کند. سکونت در کشور چین به طرق مختلفی است که دانشجو با توجه به مبلغ آنها اقدام به انتخاب می کند.

سکونت یافتن در کشور چین به سه شکل است.

سکونت در خوابگاه دانشگاه هزینه خوابگاه دانشجویی ماهیانه بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ یوان است.

سکونت در یک سویت تک خوابه با اجاره کردن که ماهیانه بین ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ یوان است

هم خانه شدن با یک خانواده چینی است.هزینه ماهیانه بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ است. البته این مدل سکونت شامل یک وعده غذا در روز هم می شود.

علاوه بر هزینه سکونت، هزینه خورد و خوراک جزء هزینه های ضروری است که  در زمان تحصیل برای دانشجو وجود دارد.

هزینه خورد و خوراک با توجه به سلیقه و امکان آشپزی برای دانشجو متغیر است. به صورت تقریبی هزینه خورد و خوراک ماهیانه بین۶۰۰ تا ۱۲۰۰ یوان است.

بنابراین داوطلبان قبل از مهاجرت به چین از طریق اعزام دانشجو به کشور چین بایستی در مورد هزینه های شهریه، هزینه های خوابگاه و….کسب اطلاعات کنند. سپس با خیال راحت اقدام به مهاجرت تحصیلی چین کنند و ادامه تحصیل بدهند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اعزام دانشجو به کشور چین اعزام دانشجو به کشور چین اعزام دانشجو به کشور چین اعزام دانشجو به کشور چین اعزام دانشجو به کشور چین

شبکه های اجتماعی

arrow up