من با فوق لیسانس اقامت چه کشوری را می توانم بگیرم؟

با توجه به مطلب قبلی درباره لیسانس، اخذ اقامت دائم از روش های مستقیم در کشورهای نظیر نیوزلند، دانمارک، استرالیا و کانادا محتمل تر از حالت لیسانس است چرا که در همه ی سیستم های امتیازبندی، امتیاز مدرک فوق لیسانس بیشتر از امتیاز مدرک لیسانس است.

فلذا شما را به مطالعه مطالب اقامت و مهاجرت کاری در کشورهای فوق الذکر توصیه می نماییم.

روش دوم : اقدام جهت اخذ پذیرش در مقطع دکترا است. پذیرش گرفتن در مقطع دکترا در مقایسه با پذیرش در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس، بسیار دشوارتر است ولیکن دانشجویان این مقطع از امکانات بسیار بیشتری نظیر بورسیه تحصیلی، بورسیه های پرداخت هزینه های زندگی (در مواقعی) و همچنین امکان اخذ اقامت دائم (در برخی کشورها) برخوردارند. بهترین کشورهای دنیا جهت اخذ مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش در مقطع دکترا، کشور هایی نظیر آمریکا، کانادا، سوئد، آلمان، اتریش و نروژ هستند. چرا که در بسیاری از این کشورها بورسیه های تحصیلی فراوانی در اختیار دانشجویان قرار داده می شود و همچنین دانشجو پس از اقدام جهت پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی، می تواند به سرعت جهت انجام پروسه ی اخذ اقامت دائم آن کشور اقدام نمایید و برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پذیرش در مقطع دکترا در کشورهای ذکر شده، می توانید به قسمت پذیرش تحصیل مربوط به هر کشور در وب سایت موسسه مهاجرتی آریانا پارس مراجعه فرمایید.

روش سوم : اخذ اقامت دائم یکی از کشورهای اروپایی، آمریکا و دیگر کشورهای دنیا، اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس (یعنی تکرار مقطع قبلی در این کشورها) که در جهت کوتاه تر کردن دوره ی تحصیل بواسطه تطبیق واحدهای گذرانده شده و یا تغییر رشته به رشته ای کاربردی تر جهت پیدا کردن کار در کشور مورد نظر صورت می گیرد.

گفتنی است امکان اخذ ویزای تحصیلی در مقاطع فوق لیسانس در دو حالت پذیرش با تحصیل رایگان و همچنین در کشورهای که تحصیل در آن ها مستلزم پرداخت هزینه می باشد صورت پذیر است.

دیدگاه ها

۳۹ پاسخ به “اقامت با فوق لیسانس”

  1. محمد مجید گفت:

    سلام
    بنده دکتری علوم قرآن و حدیث دارم. ۵ تا فرزند دارم میخواستم بدونم امکان کار با این مدرک در خارج از ایران هست.
    البته بنده تابعیت پاکستان را هم دارم.

    • مشاور آریاناپارس گفت:

      سلام
      در صورت جلب نظر یک استاد راهنما می توانید برای دوره های فرصت مطالعاتی اقدام نمایید و دانش زبان انگلیسی از مدارک حائز اهمیت برای پذیرش می باشد.

  2. محمود گفت:

    ضمن عرض سلام و خسته نباشید
    بنده کارشناس ارشد عمران-سازه هر دو از دانشگاه‌های سراسری روزانه ( معدل ۱۵٫۶۳) و کارشناسی مهندسی عمران از دانشگاه غیرانتفاعی (معدل۱۵٫۳۰) هستم .۴۱ سال سن .
    کارت پایان خدمت
    دارای ۱۵ سال سابقه کار
    ۱- با توجه به شرایط بنده برای تحصیل در مقطع دکترا کدامیک از این کشور ها شرایط تحصیل و کاری بهتری دارند ؟ هدفم تحصیل و سپس گرفتن اقامت دائم از کشور مورد نظر است.
    ۲- شانس گرفتن بورس تحصیلی یا کمک هزینه را چطور میبینید؟

    • مشاور آریاناپارس گفت:

      با سلام و احترام
      با توجه به شرایط عنوان شده از دو باب می توان به این قضیه نگاه کرد.
      ۱٫تحصیلی: با توجه به رشته می توانید برای کشورهای هلند، سوئد و آلمان اقدام نمایید.
      ۲٫کاری: برای ویزای آفریقای جنوبی و مهاجرت های استانی کانادا

  3. shahrzad گفت:

    سلام.
    من فوق لیسانس آموزش زبان انگلیسی از دانشگاه پونا هندوستان هستم و حدود ۷ سال سابقه تدریس در دانشگاه و نزدیک به ۱۰ سال تدریس در سطوح مختلف در موسسات آموزشی مختلف رو دارم. میخواستم بدونم برای چه کشوری میتونم اقدام کنم جهت کار و زندگی؟ و اینکه مجرد یا متاهل بودن چقدر میتونه موثر باشه در این جریان
    لطفا راهنمایی کنید. ممنونم

    • مشاور آریاناپارس گفت:

      سلام
      برای مهاجرت کاری به کشور های مختلف باید شرایط شما به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد. از فاکتورهای مهم می توان به مدرک تحصیلی، مدرک زبان، سن و سابقه کار اشاره کرد. برای بررسی شرایط به صفحه مهاجرت کاری مراجعه نمایید.

  4. مالک گفت:

    سلام.من فوق لیسانس آموزش ابتدایی از دانشگاه آزاد را دارم ۳۸سالمه .لطفا در مورد مهاجرت به کانادا راهنمایی میخوام.با تشکر.

  5. غزل گفت:

    سلام.من ۲۷سالمه و لیسانس مدیریت بازرگانی از دانشگاه غیرانتفاعی و فوق لیسانی بازاریابی از دانشگاه آزاد دارم . مجرد هستم . در حال حاضر زبان آموزم . از چه طریقی برای اقامت می تونم اقدام کنم ؟ ترجیحا تحصیلی نباشه و هزینه نداشته باشه

    • مشاور آریاناپارس گفت:

      سلام
      شما می توانید برای ویزای کاری کانادا اقدام نمایید. سیستم اکسپرس اینتری کانادا دارای سیستم امتیاز بندی می باشد. که شما باید حداقل امتیازات لازم را دریافت نمایید که بتوانید از طریق این سیستم اقدام کنید. لطفا برای بررسی امتیاز خود به لینک زیر مراجعه نمایید.
      https://arianaabroad.com/calculation//express

  6. داود مصطفایی گفت:

    با سلام و خسته نباشید بنده متولد ۶۳ و متاهل و دارای یک فرزند دارای مدرک کارشناسی ارشد عمران-ژئوتکنیک نزدیک به ۹ سال سابقه کاری با توجه به شرایط در کدام کشور میتونم اقامت بگیرم

    • مشاور آریاناپارس گفت:

      شما می توانید در صورت دریافت امتیاز لازم برای ویزای کار کانادا استرالیا اقدام نمایید. یا اینکه از طریق دیگر مثل تحصیلی اقدام نمایید و سپس ویزای خود را تبدیل به ویزای کاری کرده و از آن طریق اقامت بگیرید.

  7. سورنا گفت:

    سلام

    من ۳۲ سالمه لیسانس برق گرایش الکترونیک دارم اما دارای ۶ سال سابقه کار در شرکت زیرمجموعه وزارت نفت در زمینه برق گرایش قدرت در منطقه پارس جنوبی هستم آیلتس ۷ هم دارم و همسرم لیسانس تغذیه و رژیم درمانی داره با ۲۷ سال سن و سابقه کار ۳ ساله در بیمارستان و آیلتس ۶ داره

    آیا ارتباط گرایش تحصیلی و زمینه کاری من مهمه؟ (رشته تفاوتی نداره همونه) و اینکه از چه راهی میتونم اقدام کنم برای کانادا یا استرالیا؟

    • آریانا پارس گفت:

      سلام شما چنانچه حداقل امتیاز مورد نیاز را کسب نمایید می توانید برای ویزای کار کانادا و استرالیا اقدام نمایید. و در غیر اینصورت می توانید از طریق ویزای تحصیلی اقدام کنید و بعد از پایان تحصیل خود در خواست ویزای کار دهید و در آن کشور بمانید. یا اینکه برای کانادا همسر شما تحصیلی اقدام نماید و البته شما به عنوان همراه حق کار فول تایم دارید. لطفا برای بررسی شرایط خود با موسسه تماس بگیرید.

  8. احمد گفت:

    با سلام
    من مدرک کارشناسی ارشد عمران-سازه در سال ۹۴ و مدرک لیسانس مهندسی عمران-عمران در سال ۸۸ اخذ کردم.
    الان ۳۱ ساله و مجرد هستم. و در حال حاضر دانشجوی ترم سوم کارشناسی رشد مدیریت اجرایی(EMBA) هستم و به زودی درسم تموم میشه.
    در حدود ۷ سال سابقه کار (۳ سال بیمه) دارم.
    مدرک زبان انگلیسی در حال حاضر ندارم اما در سطح خوبی قرار دارم و گرفتن مدرک زبان کار سختی نمیتونه برام باشه.
    میخواستم در مورد آپشن هایی که در مورد مهاجرت واقامت (تحصیلی یا کاری ) برای من در کشور هایی مثل سوییس،فرانسه،آلمان،اتریش،ایتالیا،کانادا،استرالیا،اسپانیا وجود داره راهنمایی بفرمایید..
    متشکرم

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      با توجه به شرایط شما بهترین راه حل اقامت تحصیل میباشد و در مقطع ارشد . البته مدرک آیلتس نیاز هست و کشورهای پیشنهادی به جهت آسانتر بودن ویزا ایتالیا کانادا و استرالیاست . برای کار هم یا سیستم امتیاز بندی و یا جاب سیکر باید عمل کنید

  9. جیران گفت:

    با سلام
    بنده با مدرک فوق لیسانس مدیریت بازرگانی . حدود ۶ سال سابقه در یکی دستگاه های دولتی رادارم . متاهلم اما همسرم سیکل داره و ۲۹ سال هم سن دارم میشه راهنمایی فرمایید از چه طریق می توانم به یکی از کشورهای اروپایی مهاجرت کنم
    متشکرم

  10. مرجان بیگی گفت:

    با سلام . اینجانب دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری می باشم . بعنوان کارشناس ارشد آزمایشگاه فتوگرامتری و تفسیر عکسهای هوایی و ماهواره ای در یکی ا زمعتبر ترین دانشگاههای تهران مشغول هستم و ۱۸ سال سابقه کار مرتبط دارم. همسرم دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی صنایع و کیفیت خودرو می باشد. ضمنا ایشان کارشناس رسمی دادگستری در زمینه برق و ماشین الات صنعتی می باشد . هم چنین ایشان دارای ۲۰سال سابقه تدریس در مراکز تحقیقات صنعتی کشور و مدیران ارشد شرکتها و موسسات دولتی و خصوصی می باشد. دارای دو فرزند پسر ۱۰ سال و ۵ سال می باشیم . ضمنا بنده و همسرم دارای ۴۵ سال سن می باشیم . لطفا راهنمایی بفرمایید از چه طریق میتوان در یکی از کشورهای اروپایی و یا … اقامت گرفت.
    با تشکر

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      یکی از راه های خوب برای خانواده ها برای مهاجرت و ورود به کشورهای حوزه اتحادیه گرفتن اقامت از کشورهای شرق اروپا میباشد که پیشنهاد میشود برای کشورهایی مثل لیتوانی که راحتتر اقامت میدهند وارد شوید و بعد از آن در هر جای اروپا که خواستید زندگی کنید

  11. محمد گفت:

    با سلام
    من فوق لیسانس مدیریت بازرگانی ارم متاهل و با ۳ فرزند ( ۱۰ ساله و ۳ ساله ) مدرک زبان فعلا ندارن و دارم کار می کنم . سابقه کاری در یک دستگاه دولتی با ۱۷ سال در زمینه حمل ونقلی دارم .همسرم هم شاغل است راخترین راه برای مهاجرت کدوم راه و چه کشوری رو پیشنهاد می فرمایید. با تشکر

  12. farshad گفت:

    ضمن عرض سلام و خسته نباشید
    بنده کارشناس ارشد عمران-سازه از دانشگاه سراسری روزانه (معدل ۱۵.۳۵) و کارشناسی عمران از دانشگاه آزاد (معدل۱۴.۲۰) هستم .۲۸ سال سن .
    مدرک زبان IELTS 6.5
    یک مقاله ISI
    کارت پایان خدمت
    پروانه کار نظام مهندسی پایه ۳ ( صلاحیت نظارت و اجرای ساختمان )
    ۲ مدرک بین المللی سازمان فنی حرفه ای در زمینه کار با نرم افزار های عمرانی
    مدرک بین المللی بازرسی چشمی جوش (ASNT level 2 )

    1- با توجه به شرایط بنده برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس (فوق لیسانس مجدد ) کدامیک از این کشور ها ( کانادا، آلمان، اتریش، ایتالیا ) شرایط تحصیل و کاری بهتری دارند ؟ هدفم تحصیل و سپس گرفتن اقامت دائم از کشور مورد نظر است.
    ۲- شانس گرفتن بورس تحصیلی یا کمک هزینه را چطور میبینید؟

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در ۴ کشور کانادا، آلمان، اتریش و ایتالیا با داستن مدرک زبان همان کشور میتونید اقدام کنید. و در مورد هزینه دو کشور المان و اتریش هزینه تحصیل تقریبا رایگان است و برای بورس در دو کشور کانادا و ایتالیا نیاز به پژوهش های بین المللی بیشتری است .

  13. حامد گفت:

    سلام.همسرم فوق لیسانس مهندسی کشاورزی از دانشگاه تهران و سن وی ۲۸ سال با دو سال سابقه کار مرتبط و من فوق لیسانس روانشناسی تربیتی از دانشگاه ازاد ۳۱ ساله هر دو ما مدرک ایلتس داریم ودارای یک فرزند می خواستم بپرسم از کدام کشور میتوانیم اقامت بگیریم

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      روشهای مختلفی برای اقامت وجود دارد از قبیل سرمایه گذاری،کاری و یا تحصیلی
      و در عین حال کشورهای مختلفی هم پیش روی شماست اما با توجه به تسلط شما نسبت به زبان انگلیسی کشورهای انگیلیسی زبان میتواند مقصد مناسبی برای شما باشد

  14. سیما صارمی مقدم گفت:

    با سلام ،ببخشید من فوق لیسانس زبانشناسی همگانی دانشگاه آزاد رشت و۳۷ساله و معلم با ۹ سال سابقه کاری و همسرم دیپلم فنی ۴۵ ساله شغل آزاد ،دو فرزند داریم دختر ۷ساله و پسر ۴ ماهه ،مدرک زبان نداریم اما من با زبان انگلیسی آشنایی دارم ،چقدر شانس گرفتن اقامت در کشور های اروپایی یا آمریکایی راداریم؟با این شرایط در کدام کشور می توانیم موفق تر باشیم؟لطفا راهنمایی بفرمایید.سپاسگزارم.

    • آریانا پارس گفت:

      سلام. با توجه به شرایط تحصیلی و کاری شما، امکان دریافت اقامت از طریق تحصیلی یا کاری برایتان فراهم است. گرفتن مدرک زبان برای شما نباید کار چندان سختی باشد. می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران مؤسسه در ارتباط باشید.

  15. فرنادو گفت:

    سلام، ببخشید بنده فوق لیسانس مهندسی نرم افزار رو دارم آیا امکان اقامت در آلمان برای بنده امکان پذیر است؟

    • آریانا پارس گفت:

      سلام.باید در کشور المان کار کنید تا بتوانید اقامت دائم بگیرید

  16. عباس گفت:

    با سلام. فوق لیسانس مهندسی عمران گرایش سازه های هیدرولیکی از دانشگاه شیراز و ۴۱ سال سن با ۱۶ سال سابقه کار اجرایی. متاهل و دارای ۱ فرزند. خانم من لیسانس حسابداری از دانشگاه آزاد دارای ۱۵ سال سابقه کار و ۳۵ سال سن.خودم آشنایی به زبان انگلیسی دارم . مدرک آیلتس هم گرفته ام اما منقضی شده. برای اقامت و کار کدوم کشور را پیشنهاد میکنید؟ با تشکر

    • آریانا پارس گفت:

      سلام.کشور آفریقای جنوبی و دانمارک توصیه می شود که هر کدام اطلاعات مجزایی دارد که می توانید برای اطلاعات بیشتر به صفحات مربوط در سایت ما مراجعه فرمایید.

  17. امیر گفت:

    با سلام. امیر هستم ۳۰ ساله با مدرک ارشد برق. میخواستم ببینم برای ارشد MBA یا ریاضی در دانشگاه های امریکا میتوانم اقدام کنم بگونه ای که هفته ای ۲۰ ساعت اجازه کار داشته باشم و بتوانم مخارجم را در بیاورم؟ با تشکر از خدمات خوب وبسایتتان

    • آریانا پارس گفت:

      با سلام
      در صورت داشتن مدرک زبان می توانید برای دانشگاه های کشور آمریکا اقدام نمایید . با توجه به ۲۰ ساعت حق کاری که به شما داده می شود می توانید حدود نیمی از هزینه هاتون پوشش دهید

  18. مهران گفت:

    سلام.
    با لیسانس تکنولوژی جراحی از دانشگاه ملی میتوان بورسیه پزشکی از آمریکا گرفت؟
    یا از کانادا؟
    لطفا راهنمایی بفرمایید…
    با تشکر

  19. ali ah گفت:

    من فوق لیسانس جغرافیا وبرنامه ریزی شهری از دانشگاه آزاد با معدل ۱۶/۸۵ دارم بیش از ۲۰ سال تجربه کار اداری در زمینه حقوق ثبت وجی ای اس ونقشه برداری دارم ، همسرم لیسانس مامایی از دانشگاه دولتی داره وده سال سابقه کار در بیمارستان داره ، فعلا مدرک زبان نداریم دو فرزند داریم چفدر میتونیم جهت ادامه تحصیل درمقطع دکتری در رشته خودم وپزشکی جهت همسرم در دانشگاهای دانمارک و اخذ گرین کارت شانس داشته باشیم ضمناٌ دوستی مطمئن نیز در آن کشورجهت حمایت داریم.

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      به صورت کلی بله این امکان وجود داره ولی شانس شما بستگی به پارامتر های زیادی داره مثل زمان اقدام و نمره ایلتس شما بستگی داره البته دوره پزشکی در کشور دانمارک به زبان دانمارکی برگزار میشه.
      ولی رشته کاری همسر شما شرایط خیلی خوبی جهت پیدا کردن شغل داره

  20. amin zamani گفت:

    سلام
    من دانشجوی ترم ۶ کارشناسی در رشته زبان انگلیسی هستم. میخواستم ببینم ایا برای گرفتن ویزای تحصیلی و مهاجرت تحصیلی به یکی از کشورهای نروژ یا اتریش یا دانمارک برای ادامه تحصیل در رشته زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد هست ؟ و هزینه زندگی در انجا به چه صورت است؟
    با تشکر

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      بله امکان اخذ پذیرش برای شما وجود داره و هزینه های زندگی حدود سالی ۱۰۰۰۰یورو هست ولی شانس شما بستگی به پارامتر های زیادی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

arrow up