شرایط دریافت اقامت با لیسانس

شرایط دریافت اقامت با لیسانس به نوع و روش انتخابی برای ورود به کشور مورد نظر بستگی دارد. از همین رو نمی توان یک حالت کلی را برای دریافت اقامت تجویز کرد. کشورهای دنیا قوانین متفاوتی را برای اعطا اقامت به دارندگان مدرک لیسانس در نظر می گیرند. اقامت از طریق کار، ادامه تحصیل، سرمایه گذاری و برنامه های نیروی متخصص از انواع این روش های مهاجرتی می باشند.

در بسیاری از روش های اقامتی، در ابتدا به افراد اقامت موقت اعطا می شود و پس گذشت یک زمان مشخص می توان برای اقامت دائم اقدام نمود. در همین راستا باید در ابتدا روش های اقامت به کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار داد. در این مقاله که توسط گروه تحریریه آریاناپارس گردآوری شده است، به تحلیل روش های دریافت اقامت با لیسانس پرداخته است.

آلمان,استرالیا,کانادا

اقامت با لیسانس از طریق کار

افراد از روش های مختلف قادر خواهند بود برای ویزای کار اقدام نمایند. در روش اول افراد در صورت دریافت پیشنهاد کاری از یک کارفرما مجوز حضور در کشور مورد نظر را دریافت می نمایند. در این روش مدرک تحصیلی اهمیت چندانی ندارد و افراد در صورت دارا بودن مهارت و تخصص ویژه ای از شانس بیشتری برای کار در کشور مورد نظر برخوردار می باشند. لازم به ذکر است در صورت ارائه مدرک تحصیلی مرتبط با مهارت، شانس افراد برای دریافت اقامت با لیسانس در روش کاری افزایش می یابد.

کشورهایی همچون آفریقای جنوبی و آلمان برنامه ای را برای مهاجرت افراد با مدرک لیسانس در نظر گرفته اند. افراد در صورت تمایل قادر خواهند بود برای ویزای جستجوی کار در این کشورها اقدام نمایند. از همین رو اقامت با لیسانس در کشورهای آفریقای جنوبی و آلمان امکان پذیر می باشد. در این روش مهاجرتی به افراد واجد شرایط فرصتی برای جستجوی کار اعطا می شود و افراد در صورت پیدا کردن کار موفق به دریافت اقامت کاری در کشورهای عنوان شده می شوند.

ویزای جستجوی کار آلمان

آلمان به عنوان یکی از برترین کشورهای اروپایی و دنیا برای ورود به بازار کار تلقی می شود. بسیاری از افراد به واسطه شرایط کاری و میزان دستمزد و حقوق های در نظر گرفته شده، به دنبال کسب اقامت این کشور می باشند. افراد با مدرک کارشناسی و سوابق کاری مرتبط قادر خواهند بود برای ویزای جستجوی کار آلمان اقدام نمایند. لازم به ذکر است که دانش زبان آلمانی از مدارک مورد نیاز برای اقدام از این روش مهاجرتی می باشد.

ویزای کار آفریقای جنوبی

با توجه به اقتصاد پویا این کشور، بسیاری از متخصصان به دنبال ورود به بازار کار آفریقای جنوبی می باشند. در حال حاضر افراد در صورت ارائه مدرک کارشناسی و سوابق کاری قادر خواهند بود تا شانس خود را برای ورود به بازار کار این کشور امتحان نمایند. در این روش می توان به همراه همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال وارد کشور آفریقای جنوبی شد و در صورت پیدا کردن کار به اقامت این کشور دست یافت.

اقامت تحصیلی با لیسانس

یکی از معمول ترین روش های مهاجرت به کشورهای دیگر، اقدام از روش ویزای تحصیلی برای کشورهای مختلف می باشد. افراد به واسطه سوابق تحصیلی خود می توانند برای ادامه تحصیل در برترین دانشگاه های دنیا اقدام نمایند. مقطع کارشناسی ارشد به عنوان برترین مقطع تحصیلی در میان دانشجویان بین المللی به حساب می آید. از همین رو می توان مهاجرت تحصیلی با لیسانس را به عنوان بهترین گزینه جهت دریافت اقامت قلمداد کرد.

از مزایای اقامت با لیسانس از طریق تحصیلی می توان به ارائه دروس در کشورهای مختلف به زبان انگلیسی، کوتاه تر بودن بازه های تحصیلی و فرصت های کاری بیشمار پس از تحصیل اشاره کرد. لازم به ذکر است که در بسیاری از کشورهای دنیا امکان حضور همراهان برای دانشجویان متاهل در این مقطع وجود دارد.

هزینه های تحصیل و زندگی به عنوان یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیر گذار برای انتخاب کشور ایده آل برای اقامت تحصیلی با مدرک لیسانس به شمار می رود. دانشجویان با توجه به توان مالی خود قادر خواهند بود تا برای ادامه تحصیل در کشورهای منتخب اقدام نمایند. در جدول زیر می توان بهترین کشورهای دنیا برای ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد با برترین مزایای آن را مشاهده نمود.

دوره تحصیلی متوسط هزینه تحصیل برترین ویژگی
کارشناسی ارشد در انگلستان ۱۲ تا ۲۰ هزار پوند دوره های یک ساله
کارشناسی ارشد در آمریکا ۱۸ تا ۲۵ هزار دلار حضور برترین دانشگاه های دنیا
کارشناسی ارشد در کانادا ۱۳ تا ۱۹ هزار دلار شرایط اقامتی راحت پس از تحصیل
کارشناسی ارشد در ایتالیا ۱ تا ۲ هزار یورو دریافت بورسیه DSU
کارشناسی ارشد در آلمان ۰ تا ۲ هزار یورو بازار کار ایده آل پس از تحصیل

آلمان,استرالیا,کانادا

اقامت سرمایه گذاری با لیسانس

سرمایه گذاری یکی از روش های اخذ اقامت کشورهای مختلف می باشد. در این روش مهاجرتی میزان هزینه های یا سرمایه اختصاص پیدا کرده به این کار در نظر گرفته شده به عنوان مهم ترین فاکتور قلمداد می شود. سرمایه گذاری به روش های مختلفی همچون کار آفرینی، خرید ملک، ثبت شرکت، استارت آپ و خرید بیزینس اطلاق می شود. در روش های عنوان شده، مدرک تحصیلی تاثیر بسزایی ندارد و افراد با هر مدرک تحصیلی امکان سرمایه گذاری در کشور مورد نظر را دارا می باشند.

لازم به ذکر است که در برنامه های کار آفرینی که بیشتر مختص به کشور کانادا می باشد، ارائه مدرک تحصیلی امتیازات مورد نظر را برای ورود به این کشور افزایش می دهد. اقامت با لیسانس برای کشور کانادا و روش کار آفرینی در صورت سوابق مدیریتی و ارائه تمکن مالی میسر می باشد. این دسته از افراد در صورت کسب امتیاز لازم می توانند شانس خود را برای مهاجرت به کانادا امتحان نمایند.

اقامت با لیسانس از طریق نیروی متخصص

روش نیروی متخصص، مختص به کشورهای استرالیا و کانادا می باشد. از همین رو در صورت اقامت با لیسانس از طریق نیروی متخصص می بایست برای این دو کشور اقدام نمود. در این کشورهای عنوان شده، افراد در صورت کسب امتیازات مورد نظر قادر خواهند بود برای اقامت دائم کانادا و استرالیا اقدام نمایند. در ادامه به روش های ورود به کشورهای استرالیا و کانادا با مدرک لیسانس از طریق نیروی متخصص اشاره می شود.

آلمان,استرالیا,کانادا

مهاجرت به کانادا با مدرک لیسانس

با توجه به امتیاز بندی های در نظر گرفته شده برای برنامه های مهاجرتی کانادا، حداقل مدرک کارشناسی ارشد مورد نیاز می باشد. این نکته بدین معناست که اقامت با لیسانس در کشور کانادا از طریق نیروی متخصص با شانس پایین همراه است و این دسته از افراد فقط در صورت دریافت پیشنهاد کاری، می توانند برای این کشور اقدام نمایند. حداقل مدرک مورد نیاز برای برنامه نیروهای متخصص فدرال و برنامه های استانی کانادا، مدرک کارشناسی ارشد تعیین گشته است. همچنین داوطلبان برای بررسی امتیازات لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق نیروی متخصص می توانند به مقاله نیروی متخصص فدرال در وب سایت آریاناپارس مراجعه نمایند.

مهاجرت به استرالیا با مدرک لیسانس

استرالیا روش های متنوعی از جمله ویزاهای ۱۸۹ و ۱۹۰ را برای اقامت از طریق نیروی متخصص در نظر گرفته است. در این برنامه های مهاجرتی فاکتورهایی همچون سن، تحصیلات، مدرک زبان و سوابق کاری حائز اهمیت می باشند. افراد در صورت کسب حداقل امتیاز مورد نظر قادر خواهند بود برای مهاجرت به استرالیا اقدام نمایند. از همین رو اقامت با لیسانس در کشور استرالیا و از روش نیروی متخصص امکان پذیر می باشد. برای اطلاع از امتیازات لازم برای مهاجرت به استرالیا با مدرک لیسانس به مقاله اقامت کاری استرالیا مراجعه فرمایید.

نتیجه گیری

به صورت کلی برای دریافت اقامت در ابتدا می بایست یک مسیر درست را متناسب با شرایط در نظر گرفت. دارندگان مدرک لیسانس قادر خواهند از تنوع روش های مهاجرتی برای دریافت اقامت یک کشور استفاده نمایند. انتخاب کشور و روش متناسب با خواسته های فرد و شرایط حاکم است. از همین رو می توان با مطالعه این مقاله بهترین روش اقامت با لیسانس را انتخاب نمود.

آریاناپارس به عنوان تنها مرکز مشاوره ایران که به صورت همزمان دارای مجوز اعزام نیروی کار به خارج از کشور از وزارت کار و رفاه اجتماعی و مجوز اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد به شما عزیزان توصیه می کند برای هرگونه اقدام جهت مهاجرت به خارج از کشور اطلاعات دقیق در ارتباط با شرایط زندگی، کار یا تحصیل در کشور مقصد کسب نمایید.

منبع: Residence with a bachelor’s degree

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۴۸ پاسخ به “اقامت با لیسانس”

    1. Ali گفت:

      سلام من کاردانی مکانیک خوردو دارم ،گواهینامه لیفتراک و ب صورت تجربی تعمیرات کامپیوتر و لب تاب و اشپزی هم بلدم میخواستم راهنماییم کنید چ جور امکانی هست من بتونم ب ی کشور خوب برم ی راه بهم معرفی میکنید

      • author14 گفت:

        سلام و با احترام
        از دو طریق امکان مهاجرت برای شما وجود دارد
        ۱-مهاجرت تحصیلی
        ۲-مهاجر کاری
        برای بررسی شرایط خود می توانید از طریق فرم درخواست مشاوره رایگان با کارشناسان ما مشاوره نمایید.

    2. بهناز گفت:

      سلام من لیسانس میکروبیولوژی هستم و ۲۷ سالمه میخوام بدونم کدوم کشور میتونم با همین مدرک یا بالاتر مشغول بکار شم در ضمن قصد اقامت هم دارم در همون کشور

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای دریافت ویزای کار راه های گوناگونی از جمله گرفتن جاب آفر , گرفتن ویزای جستجوی کار و یا اقدام از طریق سیستم امتیازبندی که برای کشورهایی مثل استرالیا نیوزلند کانادا است وجود دارد. لطفا برای بررسی امتیاز خود به لینک داده شده مراجعه نمایید.

    3. غفوری گفت:

      سلام من ۴۳ سال دارم و حدود ۱۰سال سابقه حسابداری داررم که البته فقط حدود ۵ سال بیمه داشتم.مدک تحصیلیم کاردانی امور بانکی هست.الان دانشجوی ترم ششم روانشناسی هستم و همسرم کارشناسی ارشد روان پرستاری هست و حدود ۱۶ سال سابقه ی کاری .هچنین یک پسر ۱۰ ساله داریم .آشنایی ما با زبان انگلیسی کمی کمتر ازمتوسط هست که البته امکان یادگیری بیشتر فراهم می باشد
      ممکنه بفرمایید در چه صورت امکان درخواست اقامت در یکی از کشورهای کانادا،آمریکا یاسوئد را داریم؟مشکر

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید از طریق تحصیلی فرزند و یا همسر خود اقدام نمایید. البته شرایط شما نیاز به بررسی دارد. لطفا با موسسه تماس بگیرید.

    4. باران گفت:

      سلام با داشتن مدرک تحصیلی لیسانس پرستاری و متاهل بودن و داشتن یک بچه ۵ ماهه و نداشتن مدرک زبان می شه برای اقامت در کانادا اقدام نمود چطوری باید شروع کنم و در ایران چه مهارتی را ارتقا بدم در ضمن همسرم مدرک مهارت فنی داره ایشون نجار بسیار حرفه ای با مدرک دیپلم هستند

    5. بهار گفت:

      سلام من ارشد مدیریت آموزشی دارم و سابقه کاری ۱۰ سال با بیمه را دارم و ۴۰ ساله و خانم و مجرد هستم میشه برای اقامت به کانادا اقدام کنم زبان در حد متوسط بلدم ولی مدرکی ندارم لطفا راهنمایی کنید

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        سریع ترین و راحت ترین کار برای شما اقدام از طریق ویزای تحصیلی می باشد . که بعد از گذراندن دوره ی تحصیلی شما بتوانید در همانجا ئدر خواست ویزای کار داده و بمانید.

    6. razieh گفت:

      سلام . من فوق لیسانس معماری دارم و پروانه پایه ۳ طراحی و نظارت معماری.کدوم کشور برای گرفتن اقامت پیشنهاد میدید و از چه راهی؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام باید شرایطتون بطور کامل بررسی بشه تا راه مناسبی برای شما پیشنهاد شود.برای انتخاب راه شرایطی مثل سن، سطح زبان، هزینه ای که درنظر داریدو… دخیل هستند.
        برای کسب اطلاعات بیشتر میتونید از طریق لینک زیر با مشاورین ما در ارتباط باشید:
        https://arianaabroad.com/contact-us/

    7. kate گفت:

      سلام ببخشید من دانشجوی کارشناسی مهندسی معماری هستم یه ترم دیگه درسم تموم میشه . قبلا برای کارشناسی فرش اقدام کردم ولی انصراف دادم و کادارنیشو گرفتم تو زمینه طراحی و نقاشی فعالیت داشتم و یه مدرک از جهاد دانشگاه تهران دارم همسرمم هنرمنده ولی مدرک دانشگاهی نداره سنمونم بالای ۳۰ هست سرمایه برای سرمایه گذاری در اون حد نداریم بخاطر یسری مشکلات . میخواستم بدونم برای اقامت به انگلیس یا کشور اروپایی یا جای دیگه چقدر شانس داریم و باید چیکار کنیم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای مقطع ارشد میتوانید اقدام کنید. حداقل ایلتس ۶-۶.۵ نیاز میباشد.
        برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی دقیق تر شرایطتان میتوانید از طریق شماره های درج شده در سایت با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید:
        https://arianaabroad.com/

    8. سینا گفت:

      سلام
      من مدرک لیسانس تکنولوژی ساختمان دارم با ۲۵ سال سابقه کار همسرم هم تحصیلاتش دیپلمه
      ۵۰۰ میلیون هم سرمایه دارم چجوریه میتونم اقامت دایم در یه کشور اروپایی بگیرم؟؟؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با حدود ۱۰ هزار یورو میتوانید بعنوان یک سرمایه گذار وارد یکی از کشورهای اتحادیه اروپا شده و اقامت آن را بگیرید . لطفا برای اطلاعات بیشتر با موسسه تماس بگیرید .
        https://arianaabroad.com

    9. سروش گفت:

      با سلام
      ۲۱ سالمه دوباره دارم کنکور میدم می خواستم بدونم مدرک چه دانشگاهایی توو اروپا یا کانادا مورد تایید قرار میگیره در ضمن نامزدمم توی تیم ملی راگبی بازی میکنه و همسنیم به جز مدارک زبان چه چیزهایی لازم داریم واسه پذیرش و اینکه ویزا ورزشی مراحل راحتتری داره یا تحصیلی با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        عمده دانشگاههای کانادا مور تایید وزارت علوم ایران است و برای اطلاعات بیشتر از دانشگاههای مورد تایید ایران به سایت وزارت علوم که ابان ماه هر سال اپدیت میشه مراجعه کنید و در مورد ویزای تحصیل یا ورزشی” اگر از طریق ویزای تحصیلی اقدام کنید پروسه زودتر انجام میشود .

    10. اسلامي گفت:

      سلام
      من دانشجوی دکترا روانشناسی تربیتی هستم و همسرم لیسانس عمران با ١۵ سال سابقه کار برای اقامت به کدام کشورها می تونیم اقدام کنیم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما و دارا بودن مدرک زبان برای عمده کشورهای اروپایی امکلن پذیر است.

    11. امیر گفت:

      سلام من لیسانس مهندسی ژنتیک دارم آزاد کدوم کشور برای اقامت و کار پیشنهاد میکنید؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به سن و مدارک تحصیلی غالب کشورهای اروپایی به شما امکان مهاجرت را میدهند

    12. محمود گفت:

      سلام
      خسته نباشید من لیسانس مکانیک خودرو از دانشگاه فنی حرفه ای دارم سراسری تهران مدرک بین المللی نجات غریق هم دارم و ۲۵ سال سن می خواستم بدونم کدوم کشور ها میتونم اقامت بگیرم و ایا دانشگاه فنی و حرفه ای مارو قبول دارن

      خیلی ممنونم میشم اگه کمکم کنید

    13. ایوب گفت:

      سلام
      ببخشید یه سوال داشتم خدمتتون
      من کارشناسی مهندس نفت از دانشگاه شیراز و کارشناسی ارشد مهندسی نفت از دانشگاه صنعتی سهند دارم. و مادر زنم اقامه فرانسه رو دارن بهترین و راحترین کار برای گرفتن اقامه فرانسه چی هستش؟
      با تشکر

    14. وحید گفت:

      سلام خسته نباشید بنده لیسانس مهندسی اپتیک و لیزر دانشگاه سراسری دارم اما تو ایران کار و حرفه ای در این زمینه برام وجود نداره و هیچ راهی جز رفتن نمونده. شما کدوم کشور پیشنهاد میکنید ک حتی اگه ویزای کار نشد پناهندگی بشه گرفت. ممنون

    15. هانیه آبانگر گفت:

      سلام.روز بخیر.میشه لدفن در مورد اقامت از طریق کار یا تحصیل در یه کشور آسیایی مثل مالزی و یا قبرس یا هرجایی که بنظر خودتون مناسبه من رو راهنمایی کنین.ممنون از لطفتون

    16. سجاد گفت:

      سلام
      من فوق لیسانس حسابداری دارم. می تونم بدون ادامه تحصیل اقامت کشور خاصی بگیرم؟؟؟
      یعنی فقط واسه کار و زندگی

    17. Mahshad گفت:

      سلام من فوق دیپلم مربی کودک و لیسانس و فوق لیسانس روانشناسی بالینی دارم دانشگاه آزاد نجف اباد.میشه از طریق کاری اقدام کنم برای اروپا؟اگر بخوام مجدد ارشد بخونم کدوم کشورها رایگانه؟میشه ارشد یه رشته دیگه رو بخونم؟

    18. حسین مدرسی نیا گفت:

      با سلام..من ۳۵ ساله ،متاهل ،فوق در لیسانس آموزش زبان انگلیسی با ۸ سال سابقه و بیمه ،امکان مهاجرت به کدوم کشور برام فراهمه؟

    19. منصور گفت:

      سلام من مدرک لیسانس حقوق کیفری ایران دارم میتونم اقامت بگیرم باتشکر منصور

    20. گلنوش گفت:

      ببخشید من یه سوال داشتم
      من برای کارشناسی رشته موسیقی برای هلند باید حتما نمره زبان داشته باشم؟
      یا هم اینکه بلد باشم کافیه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        نیاز به مدرک زبان می باشید و دوره ها در کشور هلند به زبان انگیسی و آلمانی ارائه می شود . باید بررسی شود که به چه زبانی ارائه می شود و مدرک زبان لازمه را کسب کنید

    21. ali گفت:

      سلام
      من و همسرم ۲۵ ساله هستیم و من فوق لیسانس فلسفه و همسرم فوق لیسانس زبان از دانشگاه تبریز هستیم. و هردو لیسانس رو در تربیت معلم خوندیم و الان ۵ سال سابقه تدریس داریم. من ابتدایی و اون دبیر زبان. برای کدوم کشور میتونیم تقاضای اقامت کنیم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما می توانید برای ویزاهای کار در کشور های استرالیا ، دانمارک ، کانادا و آفرقای جنوبی اقدام نمایید و پس از سه سال کار کردن اقامت این کشور ها را کسب کنید برای اطلاعات بیشتر به صفحه های مربوطه مراجعه کرده و با مشاورین ما در ارتباط باشید

    22. مهدی گفت:

      سلام میخواستم ببینم من با مدرک لیسانس حسابداری و زبان انگلیسی هم بلدم میخواستم ببینم که کشور آلمان بهتره یا دبی برا زندگی کردم دایم. لطفا راهنماییم کنید. شرایط خوب بودنش رو هم بگید. با تشکر فراوان

    23. نازگل گفت:

      سلام روزتون بخیر من لیسانس معماری دارم و ۳ سال هست که در همین زمینه سابقه کاری دارم برای تحصیل یکی از کشور های اروپایی که هزینه کم تری داره رو بهم معرفی میکنید ، تمام خانوادم هم اروپا و آمریکا هستن جز پدر و مادرم، آیا تاثیری داره وجود اونها؟ زبان انگلیسیم هم معمولیه و مدرک زبان ندارم .اگه احتیاج باشه می خونم.فقط میخوام جایی برم که هم خوب باشه هم از لحاظ هزینه کم ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام و احترام
        شما در صورت داشتن مدرک زبان برای تمامی کشور ها می توانید اقدام نمائید . کشورهای آلمان،اتریش،فنلاند،نروژ و فرانسه بصورت رایگان می باشد که برای اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه در ارتباط باشید

    24. نسترن گفت:

      سلام.من لیسانس رشته هنرهای تجسمی ازمراکزتربیت معلم,بامعدل خوب تحصیلات خودرابه اتمام رساندم ودارای سه سال سابقه کارمی باشم,می خواستم بدونم باتوجه به رشته ام کدوم کشوربرام مناسبت تر وزودترمیتونم اقامت او کشور روبگیرم,؟سپاس گزارم,مرا راهنمایی کنید

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        شما از سه روش می توانید برای اقامت در کشور های مختلف اقدام کنید.
        ۱)با شرایط حال حاضر برای کشور آفریقای جنوبی اقدام کنید.۲)در صورت گرفتن مدرک زبان برای تحصیل اقدام کنید.۳)در صورت کسب آیلتس بالا برای ویزای کار استرالیا اقدام فرمائید
        برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه در ارتباط باشید

    25. مهدي گفت:

      من خواهرم در سوئد زندگی میکندد و citizen اونجا هستند . از چه طریقی سریعتر و اسانتر میتوانم اونجا ساکن بشم؟

    26. آریانا پارس گفت:

      با سلام
      با توجه به شرایط شما می توانید از راه های قانونی اقدام کنید و در یکی از کشور های تحصیل رایگان به ادامه تحصیل بپردازید و پس از چند سال اقامت کشور مورد نظر را کسب کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up