ثبت شرکت در آلمان و اخذ اقامت

Registration of companies in Germany

ثبت شرکت در آلمان، بزرگ ترین اقتصاد اروپا و سومین صادرکننده جهان مورد توجه بسیاری از فعالان اقتصادی می باشد. با توجه به آمار بازده و امنیت اقتصادی این کشور می توان بیان کرد که سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت تجاری در این کشور می تواند بازده اقتصادی مطلوبی به همراه داشته باشد. در این مقاله به بیان تمامی موارد لازم جهت ثبت شرکت در کشور آلمان می پردازیم.

شرایط ثبت شرکت در آلمان

طبیعتا برای راه اندازی شرکت در هر کشوری متقاضی باید دارای شرایطی باشد که این قاعده در مورد کشور آلمان نیز صادق می باشد که در ادامه به توضیح شرایط ثبت شرکت در این کشور می پردازیم. برای اقدام در زمینه راه اندازی شرکت در کشور آلمان شخص متقاضی باید دارای شرایطی مانند :

  • حداقل ۲۰ و حداکثر ۴۵ سال سن (البته درصورتی که سرمایه زیاد و منابع مالی مناسب داشته باشید محدودیت سنی لحاظ نمی گردد)
  • ارائه مدرک زبان آلمانی توسط سرمایه گذارانی که مدرک تحصیلی آنان زیر لیسانس است
  • داشتن سابقه کاری در زمینه بیزینس یا تجارت
  • ارائه بیزینس پلن جهت طرح تجاری خود به اتاق بازرگانی آلمان
  • نداشتن سابقه کیفری
  • نداشتن سابقه ورشکستگی به تقصیر
  • ارائه گواهی پزشکی مبنی بر سلامت کامل و…

درصورت دارا بودن شرایط مذکور و تائید بیزینس پلن می توان جهت ثبت شرکت در آلمان اقدام نمود. هم چنین طرح تجاری پیشنهادی باید دارای توجیهات اقتصادی، تبعات مثبت و دلایل منطقی باشد یعنی شما امکان ایجاد هر نوع کسب و کار در آلمان را ندارید و باید تقاضای ایجاد تجارتی معقول و مفید نمایید در غیر این صورت با طرح تجاری شما موافقت نمی شود.

شرط دیگر برای ثبت شرکت در آلمان وارد کردن مقدار معینی سرمایه به این کشور می باشد که این مقدار با توجه به نوع شرکت متفاوت می باشد البته میزان سرمایه هر ساله توسط دولت آلمان تعیین می شود. نکته دیگر اینکه برای تمدید کارت تجارت باید صورت حساب های مالیاتی به صورت منظم پرداخت شده باشد در غیر این صورت شخص اجازه انجام امور تجاری در این کشور را نخواهد داشت.

یکی دیگر از شروط مهم، داشتن تمکن مالی لازم جهت ثبت شرکت در کشور آلمان است یعنی شخص متقاضی باید داشتن حداقل ۵۰ هزار یورو سرمایه در حساب خود را اثبات نماید.

آلمان,آلمان,آلمان

انواع ثبت شرکت در آلمان

بر اساس قوانین کشور آلمان اشخاصی که متقاضی ثبت شرکت در این کشور هستند می توانند موسسه خود را به شکل سهامی عام، با مسئولیت محدود، مشارکت محدود با سهام، تضامنی و مشارکتی به ثبت برسانند که در ادامه به بررسی هر یک از آن ها می پردازیم :

شرکت های سهامی عام

تشکیل این نوع موسسات مناسب افرادی که اولین بار قصد ایجاد کسب وکار را دارند نمی باشد و عموما بیزینس هایی که دارای فعالیت وسیع و گسترده هستند در قالب شرکت های سهامی عام تشکیل می شوند. سرمایه اولیه جهت تاسیس این نوع موسسات حداقل ۵۰ هزار یورو و حداقل اعضای آن ۵ نفر می باشد.

شرکت های با مسئولیت محدود

سرمایه مورد نیاز برای این نوع شرکت حداقل ۲۵ هزار یورو می باشد که حداقل نیمی از این مبلغ باید در ابتدای سرمایه گذاری پرداخت شود. در این نوع شرکت هر شخص به اندازه میزان سهام خود مسئولیت دارد.

شرکت مشارکت محدود با سهام (شرکت مختلط سهامی)

این نوع موسسات دارای ویژگی های شرکت های با مسئولیت محدود و و تضامنی می باشند یعنی برخی از سهام داران دارای مسئولیت محدود و حداقل یک نفر مسئول تمام تعهدات شرکت می باشد. حداقل میزان سرمایه برای این نوع شرکت ۵۰ هزار یورو و تعداد سهام داران در این شرکت می تواند نا محدود باشد.

شرکت تضامنی و مشارکتی

این نوع از شرکت ها چند دسته می باشند که ویژگی مشترک آن ها مشارکتی بودن آن ها می باشد و از نظر میزان مسئولیت سهام داران متفاوت می باشند. یعنی دراین نوع موسسات هر یک از اعضا مسئولیت کامل در قبال تعهدات ایجاد شده توسط شرکت را دارند.

هم چنین شما امکان تاسیس شعبه شرکت خود در کشور آلمان را هم دارید که این شعبه می تواند وابسته به شرکت اصلی باشد و یا از طرف نماینده با داشتن وکالت مدیریت شود. صلاحیت این نمایندگی منحصر به فعالیت های محدود تجاری است و نمی تواند به صورت مستقل اموری همچون عقد قرارداد را انجام دهد.

آلمان,آلمان,آلمان

قوانین ثبت شرکت در کشور آلمان

جهت ثبت شرکت در کشور آلمان، آگاهی کامل از قوانین و مقررات این کشور از الزامات اولیه می باشد. دولت آلمان برای اشخاصی که متقاضی ثبت شرکت و ایجاد کسب و کار جدید در این کشور هستند شرایط مطلوبی را فراهم کرده است.

از جمله این که برای اقدام از این طریق در صورت داشتن حداقل مدرک لیسانس نیازی به داشتن مدرک زبان آلمانی نمی باشد به همین دلیل در این کشور حدودا از هر ۱۰ کارآفرین یک نفر به زبان آلمانی مسلط هستند و این نشان دهنده حمایت کشور آلمان از سرمایه گذاران خارجی است. طبق مقررات این کشور سهامداران شرکت ها می توانند از ملیت های مختلف و شخص حقیقی یا حقوقی باشند.

مراحل ثبت شرکت در آلمان

اولین قدم باید بیزینس پلن یا طرح تجاری خود را به اتاق بازرگانی کشور آلمان ارائه دهید و در صورت تائید و صدور مجوز توسط این مرجع می توانید جهت ثبت شرکت اقدام نمایید. در مرحله بعد باید علامت تجاری خود و نام شرکت انتخاب شود. ثبت اساسنامه شرکت در دفتر اسناد رسمی نیز یکی دیگر از مراحل است. بعد از این مراحل باید اقدام به :

  1. انتخاب نوع شرکت
  2. افتتاح حساب بانکی در کشور آلمان
  3. انتقال سرمایه به این حساب
  4. عضو شدن در اتاق بازرگانی آلمان
  5. دریافت کد های مالیاتی
  6. اعلام نشانی دفتر
  7. ثبت قرارداد بین مدیران و سهام داران در دفتر اسناد رسمی و… نمایید.

آلمان,آلمان,آلمان

مدارک و هزینه های ثبت شرکت در آلمان

اصولا برای اثبات دارا بودن شرایط نیازمند ارائه اسناد و مدارک رسمی و معتبر به مراجع ذی صلاح می باشید به همین دلیل در ادامه به اسناد و مدارک مورد نیاز جهت راه اندازی شرکت اشاره خواهیم کرد :

  • اسناد هویتی مانند گذرنامه، شناسنامه، مدارک تحصیلی و…
  • ارائه مدارک مربوط به سابقه کاری در زمینه تجارت
  • ارائه مدارک عدم سو پیشینه کیفری، نداشتن سابقه ورشکستگی به تقصیر و گواهی پزشکی
  • ارائه نام و نشانی سهام داران
  • تصویب و ثبت اساسنامه
  • ارائه بیزینس پلن
  • تکمیل فرم های سفارت
  • ارائه مدرک زبان آلمانی در صورت نیاز
  • ارائه مدارک ثبت نام و نشان تجاری

مدارک مذکور جهت ارائه باید به زبان آلمانی ترجمه شده باشند. هم چنین خانواده متقاضی نیز باید در سطح معمولی با زبان آلمانی آشنا باشند.

هزینه های ثبت شرکت در آلمان

هزینه های ثبت شرکت در این کشور متغیر می باشد زیرا این هزینه به صورت سالانه توسط دولت تعیین می شود اما به طور کلی با توجه به نوع شرکت هزینه های ثبت آن برای شرکت های سهامی حدود ۳۰۰ یورو، جهت شرکت های با مسئولیت محدود حداقل ۵۰۰ یورو و برای سایر شرکت ها ۶۰۰ یورو می باشد.

البته هزینه های فوق شامل حق الزحمه وکیل نمی باشد و در صورت داشتن وکیل، هزینه های مربوطه باید جداگانه پرداخت گردد. در مجموع می توان بیان کرد که هزینه های کلی برای اموری مانند آگهی ها، اخذ مجوز، ترجمه مدارک، مشاوره حقوقی و… حدود ۲۰۰ تا ۶۰۰ یورو می باشد.

حداقل سرمایه مورد نیاز جهت تشکیل شرکت های با مسئولیت محدود ۲۵ هزار یورو می باشد که برای ایجاد این نوع شرکت باید وجود حداقل یک سهام دار الزامی است. این نوع شرکت را می توان بهترین گزینه برای اتباع خارجی جهت ایجاد کسب و کار جدید در کشور آلمان در نظر گرفت.

برای ثبت این نوع شرکت ها باید حداقل ۵۰ هزار یورو سرمایه داشته باشید، در این نوع موسسات نیز باید حداقل یک سهام دار وجود داشته باشد.

نکته قابل توجه این که بعد از راه اندازی کسب و کار خود می توانید اقدام به دعوت از خانواده خود برای اقامت در آلمان نمایید. هم چنین بعد از ۳ سال می توانید درخواست اقامت دائم در این کشور را دهید.

آلمان,آلمان,آلمان

مزایای ثبت شرکت در آلمان

ایجاد کسب و کار جدید در کشوری پیشرفته دارای مزایای فراوانی می باشد که باعث جذب سرمایه گذاران زیادی از سراسر جهان گشته است. مزایای ثبت شرکت در کشور آلمان بسیار است که در ادامه به برخی اشاره خواهیم کرد :

  1. ایجاد کسب و کار در کشوری پیشرفته و صنعتی
  2. استفاده از امکانات و فناوری های روز دنیا
  3. سطح رفاه و زندگی عالی
  4. نیاز نداشتن به مدرک زبان آلمانی در صورت داشتن حداقل مدرک لیسانس
  5. امکان انجام فرآیند ثبت شرکت در سفارت کشور آلمان به صورت غیر حضوری
  6. امکان دریافت اقامت کشور آلمان به همراه خانواده
  7. استفاده از نیروی کار ماهر
  8. داشتن زیر ساخت های اقتصادی و صنعتی بسیار مطلوب و…

معایب سرمایه گذاری ثبت شرکت در کشور آلمان

طبیعتا در کنار مزیت های سرمایه گذاری در هر کشور معایبی هم وجود دارد که آگاهی کامل از این موارد می تواند کمک شایانی به تصمیم گیری در این زمینه به افراد نماید. در اینجا به معایب ثبت شرکت در کشور فرانسه اشاره خواهیم کرد:

  • بالا بودن سطح مالیات
  • لزوم داشتن شریک آلمانی که بیش از ۵۱ درصد سهام به نام او باشد
  • سخت بودن فرآیند شروع کسب وکار
  • وجود فضای رقابتی بین تولیدکنندگان
  • سخت بودن یادگرفتن زبان آلمانی

نتیجه گیری

اگر علاقه مند به ایجاد کسب و کار جدید در کشوری پیشرفته و صنعتی می باشید ثبت شرکت در آلمان می تواند گزینه بسیار مطلوبی برای شما باشد. علاوه بر تسهیلاتی که دولت آلمان برای کارآفرینان در نظر می گیرد می توانید از مزایای دریافت اقامت یک کشور اروپایی نیز استفاده کنید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up