شرایط کار در استرالیا

اقتصاد استرالیا تحت سلطه بخش خدمات است و پس از آن صنعت، گردشگری و کشاورزی در جایگاه های بعدی جای گرفته اند. به صورت کلی شانس پیدا کردن کار در استرالیا در شهرهای بزرگ مثل آدلاید، بریزبن، کانبرا، ملبورن، پرت و سیدنی بیشتر است. در حال حاضر و با توجه به برنامه های Skilled Worker که در استرالیا اجرا می شود، مهاجران زیادی برای کار روانه این کشور می شوند. از همین رو در استرالیا حس بیگانگی را به ندرت خواهید داشت.

کشور استرالیا به عنوان یکی از برترین مقاصد مهاجرت در دنیا تبدیل شده است. از مهم ترین دلایل این موضوع، کمبود نیروی متخصص در این کشور می باشد. در حال حاضر، کمبود مهارت در موارد زیر نمایان است.

لیست مشاغل مورد نیاز

  • دارایی، مالی، سرمایه گذاری
  • ساخت و ساز
  • مهندسی
  • مراقبت های بهداشتی
  • حسابداران
  • رادیوگرافی های تشخیصی
  • مهندسان عمران
  • مهندسان مکانیک
  • مکانیک
  • پرستاران
  • اپتومتریست ها

آشنایی با استرالیا

جمعیت اصلی استرالیا از بومیان تشکیل شده است. فرهنگ بوم گردی استرالیا یکی از قدیمی ترین و طولانی ترین فرهنگ های زنده مانده در جهان است و قدمت آن حداقل به ۴۰،۰۰۰ سال می رسد. در قرن ۱۷th، انگلیس ها شروع به اسکان در سرزمین تازه ادعا شده، کردند و این امر به مهاجرت مردم از تبار انگلیس و ایرلند منجر شد. پس از جنگ جهانی دوم، دولت استرالیا با هدف پیشبرد جمعیت و نیروی کار، مهاجران را به سمت خود جلب کرد. این امر منجر به مهاجرت بسیار زیاد از اروپا به ویژه از کشور های یونان، ایتالیا، آلمان، هلند، یوگسلاوی، لبنان و ترکیه شد.

استرالیا,استرالیا,استرالیا

اکنون استرالیا سیاست مهاجرت خود را آزاد کرده و مرزهای خود را برای مهاجران جنوب شرقی آسیا باز کرده است. همه این تأثیرات باعث تغییر واقعی در ادراک استرالیایی ها شده و آنها دوباره خود را به عنوان یک ملت چند فرهنگی تعریف می کنند.

قوانین کار در استرالیا چگونه است؟

به صورت معمول قرارداد های کاری در استرالیا تمام وقت تنظیم می شود ولی در سال های اخیر، بسیاری از شرکت ها به دنبال جذب نیروهای نیمه وقت می باشند. شغل نیمه وقت معمولاً کمتر از ۲۰ ساعت در هفته تعریف می شود. مشاغل نیمه وقت در بیشتر صنایع و حرفه ها در استرالیا وجود دارد و بیشتر در کافه ها، کارخانه ها، دفاتر، بارها، رستوران ها و مغازه ها رایج است. در چند سال گذشته، تعداد کارگران نیمه وقت در استرالیا به ویژه در بین زنان افزایش یافته است و اکنون بالغ بر ۳ میلیون نفر  که حدود ۳۰ درصد از نیروی کار است را تشکیل می دهد.

  • ساعت کاری

ساعت کاری در استرالیا متناسب با توافق بین متقاضی و کارفرما صورت می گیرد. طبق قوانین کشور استرالیا، هفته کاری از ۳۸ ساعت تشکیل شده است. یک روز کاری استاندارد در استرالیا از ساعت ۸ صبح شروع و تا ۴٫۳۰ بعد از ظهر به اتمام می رسد. در برخی از دفاتر ساعت کاری ۱ ساعت پس ساعت اعلام شده، شروع و به پایان می رسد.

  • شماره پرونده مالیاتی

شماره پرونده مالیاتی (TFN)، که از نه رقم تشکیل شده است، احتمالاً مهمترین شماره ای که در استرالیا دریافت می کنید. به TFN نیاز دارید تا از مطالبات بیکاری و مزایای بیماری، هرگونه سرمایه گذاری و ثبت نام در یک دوره رایگان آموزش عالی بهره مند شوید. لازم است هنگام تکمیل اظهارنامه مالیات بر درآمد سالانه و هنگام شروع کار یا تغییر شغل از شماره مالیاتی استفاده کنید.

  • حقوق و دستمزد

به صورت معمول حداقل دستمزد در کشور استرالیا ۴۹۴ دلار در هفته در نظر گرفته شده است. متقاضیان در صورت تحصیل در استرالیا می توانند از حقوق بالاتری برخوردار باشند. حداقل حقوق برای فارغ التحصیلان در حدود ۷۰۰ دلار در هفته تعیین گشته است.

استرالیا,استرالیا,استرالیا

چه روش هایی برای کار در استرالیا وجود دارد؟

به صورت کلی دولت استرالیا دو حالت ویزای کار را در نظر گرفته است، ویزای موقت کار و اقامت کاری که با ساب کلاس مشخص می شود.

  • ویزای ۴۷۶

ویزای ۴۷۶ مختص به دانشجویان دانشگاه های تهران و امیر کبیر می باشد. این دسته از دانشجویان می توانند در صورت احراز شرایط مورد نظر برای کار در استرالیا اقدام نمایند.

  1. زیر ۳۱ سال
  2. رشته های مهندسی
  3. آیلتس ۶
  4. ۲ سال از تحصیلات نگذشته باشد.
  • ویزای ۴۸۵

فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر استرالیا پس از اتمام تحصیل می توانند با اخذ ویزای ۴۸۵ از فرصتی که دولت استرالیا در اختیارشان می گذارد بهره مند شوند. دانشجویان بین المللی می توانند با تحصیل در این کشور، شانس خود را برای پیدا کردن کار افزایش دهند.

  • ویزای ۴۸۲

متقاضیان می توانند در صورت احراز شرایط ایالت های کم جمعیت و یا اسپانسر های فامیلی در همان ایالت ها برای ویزای جستجوی کار در کشور استرالیا اقدام نمایند.

  • ساب کلاس ۱۸۶

در این روش مهاجرتی، متقاضیان در صورت دعوت نامه کاری یا اسپانسر شغلی می توانند اقامت استرالیا را دریافت کنند. لازم به ذکر است که دعوت نامه ارسالی باید مورد تایید سفارت قرار گیرد. سایت های کاریابی مشهور عبارتند از:

  1. Adzuna
  2. Job active – Australia
  3. Careerone
  4. GradAustralia
  5. GradConnection
  6. Seek
  • ساب کلاس ۱۸۹

این دسته از متقاضیان اخذ اقامت استرالیا، افرادی هستند که از طرف کارفرما یا ایالت یا خویشاوندان خود حمایت می شوند و به صورت کاملا مجزا و مستقل اقدام به شروع پروسه های مهاجرتی خود می نمایند.

  • ساب کلاس ۱۹۰

ساب کلاس ۱۹۰ استرالیا به افرادی تعلق می گیرد که توسط استانی از استان های استرالیا، برگزیده شده اند. این ویزا به فرد اجازه می دهد تا در هر نقطه ای از استرالیا مشغول به کار و زندگی باشند و همچنین ایشان را قادر به همراه ساختن اعضای خانواده در پرونده مهاجرتی خود می نماید.

  • ساب کلاس ۴۸۹

متقاضیانی که تحت این ویزا اقدام به اخذ اقامت دائم استرالیا می نمایند می بایست در ایالت محل زندگی خویشاوندان خود مشغول به کار شوند. شرایط اسپانسرها نیز می بایست به شرح ذیل باشد.

  1. استرالیایی یا اقامت دائم استرالیا را داشته باشند یا ساکن نیوزیلند باشند.
  2. فامیل درجه یک متقاضی باشند.
  3. ساکن ایالت های ویکتوریا، استرالیای جنوبی، ایالت شمالی تاسمانیا، بخش هایی از کوئینزلند، استرالیای غربی باشد.

برای دریافت ویزای کار استرالیا چه مدارکی لازم است؟

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار متناسب با ویزای درخواستی مشخص می شود. در روش های ویزای کار هر کدام دارای ویژگی های به خصوصی می باشد. در روش هایی که به اقامت دائم منجر می شود، متقاضیان باید با توجه به سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان و سوابق تحصیلی حداقل امتیازات را دریافت نمایند.

استرالیا,استرالیا,استرالیا

 

مدارک و شرایط لازم جهت اقدام برای اخذ اقامت استرالیا از طریق ویزای کار به شرح ذیل است:

  1. داشتن سن بین ۱۸ تا ۴۰ سال
  2. داشتن شغل و حرفه مرتبط با لیست مشاغل تنظیم شده توسط دولت استرالیا
  3. توانایی مکالمه زبان انگلیسی
  4. مدرک تحصیلی حداقل لیسانس
  5. کسب ۶۵ امتیاز در سیستم امتیازبندی دولت استرالیا
  6. برخورداری از وضعیت جسمانی مناسب

شرایط دریافت اقامت استرالیا چگونه است؟

با توجه به قوانین کشور استرالیا، متقاضیان از دو روش برای کار در این کشور اقدام می نمایند. در روش اول که به نام “مهاجرت کاری” شناخته می شود، افراد از ابتدای کار موفق به اخذ اقامت دائم کشور استرالیا می شوند. در صورت اخذ ویزای کار باید با توجه به بازه زمانی در نظر گرفته شده، کار مورد نظر را پیدا کرده و از قوانین تبدیل ویزا استفاده کنند.

ویزای کار استرالیا چه مزایا و معایبی دارد؟

از نکات مثبت کشور استرالیا می توان به نرخ پایین بیکاری در این کشور اشاره کرد و متقاضیان در صورت اخذ ویزای کار و یا اقامت کاری قادر خواهند بود در کمترین زمان ممکن، کار مورد نظر خود را پیدا کنند. به صورت معمول مدت زمان لازم برای پیدا کردن کار در استرالیا از از این روش بین ۱ الی ۳ ماه در نظر گرفته می شود.

از دیگر مزایای اخذ ویزای کار استرالیا می توان به این نکته اشاره کرد که متقاضیان از بیشترین میزان حقوق در این کشور برخوردار می باشند. این نکته بدین معناست که میزان حقوق و دستمزد در استرالیا از بالاترین مقادیر در جهان است.

شهرهای ملبورن و سیدنی در میان ۲۰ شهر برتر دنیا برای کار و زندگی قرار دارند که این امر نشان دهنده کیفیت بالای زندگی در استرالیا می باشد. از همین رو متقاضیان می توانند با کار در استرالیا از شرایط مناسب زندگی لذت بخش، بهره مند شوند.

افراد در صورت اخذ ویزای کاری استرالیا و متاهل بودن، قادر خواهند بود که همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را به همراه داشته باشند. به واسطه اخذ اقامت، فرزندان اجازه تحصیل در برترین مدارس استرالیا را دارا می باشند.

بهترین مشاغل برای کار در استرالیا کدامند؟

استرالیا تعداد زیادی از نقش های خوب و پردرآمد را در صنایع مختلف ارائه می دهد و این یک انتخاب عاقلانه برای حرفه شما نیز محسوب می شود. ۱۰ شغل پردرآمد در استرالیا برای سال ۲۰۱۹ به شرح زیر می باشد.

۱۰- متخصصین اطلاعات

متوسط ​​حقوق: ۹۹،۵۱۰ دلار استرالیا

استرالیا,استرالیا,استرالیا

برای تبدیل شدن به یک متخصص اطلاعات، به دانش قوی در مورد زبان های برنامه نویسی به ویژه پایتون و همچنین به تحصیل در یک زمینه STEM مانند ریاضیات یا علوم رایانه نیاز است. از طرف دیگر ، می توانید قبل از تخصص در یک صنعت، تحصیلات تکمیلی را در یک موضوع خاص داده انجام دهید.

۹- پزشک

متوسط ​​حقوق: ۱۰۳٫۴۰۰ دلار استرالیا

ساختار مراقبت های بهداشتی کشور استرالیا به طور مداوم به عنوان یکی از بهترین های جهان شناخته می شود و همچنین دانشگاه های این کشور برخی از بهترین آموزش های پزشکی را در جهان به زبان انگلیسی ارائه می دهند. در حالی که پزشک شدن یک فرایند طولانی و چالش برانگیز است، اما از حیث میزان درآمد، این قشر حقوق و دستمزد کافی را دریافت می نمایند.

۸- مدیر بهزیستی

متوسط ​​حقوق: ۱۱۰،۵۲۰ دلار

۷- مدیر ساخت و ساز

متوسط ​​حقوق: ۱۱۱،۳۹۰ دلار

به صورت کلی مدیران ساخت و ساز وظیفه نظارت بر پیمانکاران در محل و همچنین همکاری نزدیک با سایر متخصصان ساخت و ساز و ذینفعان (مانند معماران ، نقشه برداران و تأمین کنندگان) را دارند.

۶- مهندس ابر

متوسط ​​حقوق: ۱۱۱،۵۹۰ دلار

مهندسی ابر یکی دیگر از رشته های تحصیلی است و به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از پر تقاضا ترین مشاغل فناوری اطلاعات در صنعت می باشد، با فناوری هایی که توسط رایانش ابری امکان پذیر است مانند برنامه های تجاری، ذخیره سازی داده ها و اینترنت اشیاء  به سرعت در حال تکامل هستند. در نتیجه ، مهندسین ماهر که قادر به ساختن، نگهداری و توسعه چنین سیستم هایی هستند، می توانند انتظار داشته باشند که برای کار در استرالیا درآمد زیادی کسب کنند.

۵- مدیر تحلیلگر

متوسط ​​حقوق: ۱۱۸،۸۲۰ دلار سالیانه برای کار در استرالیا دریافت می کنند.

برای سازمان هایی که مقدار زیادی از داده ها را تولید می کنند، احتمالاً تیم های کاملی از تحلیلگران و مدیران تلاش می کنند تا همه چیز را پردازش کنند. با کمال تعجب، مدیر تحلیلگر این وظیفه را دارد که کل شاخه را راهنمایی و هدایت کند. اکثر مدیران آنالیز به عنوان تحلیلگر داده ها شروع به کار می کنند و مهارت های فنی خود را با تجربه و مدارک مدیریتی مربوطه ترکیب کرده تا بتوانند راه خود را پیش ببرند.

۴- طراح امنیت فناوری اطلاعات

متوسط ​​حقوق: ۱۲۴،۱۹۰ دلار

با تمام داده ها و زیرساخت های که در حوزه دیجیتال جمع آوری، ذخیره و نگهداری می شود، امنیت و محافظت از آن در برابر مهاجمان مخرب یک اولویت فزاینده برای سازمانهاست. کارشناسان امنیت سایبری چه بطور مستقیم و چه با ظرفیت مشاوره قادر به ساختن و به روز رسانی چنین سیستم هایی هستند.

۳- مدیر IT

متوسط ​​حقوق: ۱۲۵٫۶۶۰ دلار

با وجود فن آوری هایی که سازمان ها قادر به گسترش و فعالیت به روش های قبلی غیرقابل دسترسی هستند، در متخصصان فناوری اطلاعات ارزش زیادی وجود دارد که می تواند شکاف بین تخصص فنی و توسعه تجارت ایجاد کنند. مدیران پروژه که می توانند نیازهای یک سازمان را درک کنند و تشخیص دهند که چگونه فناوری می تواند آن مسائل را حل کند (و برعکس) می توانند انتظار داشته باشند که مهارتهای آنها بسیار تقاضا داشته باشد.

۲- مدیر مهندسی

متوسط ​​حقوق: ۱۳۲،۳۵۰ دلار استرالیا

کار در استرالیا

اگرچه میزان حقوق شما به این رشته بستگی دارد که رشته مهندسی در آن کار می کنید ، مطمئناً مدیران مهندسی می توانند انتظار داشته باشند که برای تلاشهایشان بسیار حقوق مناسبی دریافت کنند. به عنوان مثال یکی از زمینه های بسیار سودآور در زمینه نفت، گاز و انرژی است. مهندسین قبل از به دست آوردن تجربه در این رشته، در دانشگاه در رشته تخصصی انتخاب شده خود تحصیل می کنند.

۱- IT Systems Architect

متوسط ​​حقوق: ۱۳۹،۶۹۰ دلار برای کار در استرالیا

طراحان سیستم وظیفه طراحی، ساخت و آزمایش کل زیرساخت ها را به نمایندگی از هر سازمانی که دارای یک شبکه داخلی است، می باشند. بسیاری از این پروژه ها بسیار پیچیده و حساس هستند و دانش و تجربه بالایی را از جانب کسانی که مسئول ایجاد آنها هستند خواستار هستند.

با توجه به تخصص بالای فنی که معماران سیستم در اختیار دارند، آنها می توانند از حقوق کارفرمایان حقوق زیادی بگیرند. هرچند آنها باید در زمینه خود متخصص باشند و دارای سوابق تحصیلی قوی، تجربه ای فراوان و تعدادی از مدارک مرتبط با صنعت باشند.

مهم ترین اصل در امور مهاجرتی، مقوله اطمینان و اعتماد در همه مقاطع پروسه های مختلف می باشد. برند آریاناپارس که تنها دارنده مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم تحقیقات و فن آوری در ایران می باشد، شرایط ایجاد بستر اطمینان و آسودگی خیال را برای متقاضیان مهاجرت کاری به کشورهای مختلف را فراهم آورده است.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۸۴ پاسخ به “کار در استرالیا”

    1. مهدی گفت:

      سلا م من مدرک فوق لیسانس کامپیوتر دارم انگلیسی مدرک ندارم ولی بلدم تا حدودی صحبت نوشتن و خواندن
      ایا با این شرایط میتونم اقدام با اخذ ویزای استرالیا کنم برای کار و زندگی ؟
      ۲۹ سال دارم

    2. سيدي گفت:

      باسلام و احترام
      من فوق لیسانس مهندسی پلیمر دارم پنج سال هم سابقه کار دارم نمره IELTS 5 دارم دارم تلاش می کنم بیشتر بشه. بهترین کشوری که پیشنهاد میدید (از لحاظ سرعت پیدا کردن کار) برای من کار کجاست؟

    3. ساسان متين گفت:

      سلام بنده ورزشکارم وعناوینی در رشته قایقرانی در سطح کشور کسب کردم والانم آتشنشانم خیلی دوست دارم برای کار برم استرالیا مهم نیست چه کاری چه پیشنهاد میکنید

    4. سحر گفت:

      سلام . من کارشناسی ارشد انیمیشن هستم و سابقه کار دوساله بدون بیمه دارم. با این شرایط ویزای کار میشه گرفت؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    کار در استرالیا کار در استرالیا کار در استرالیا کار در استرالیا کار در استرالیا

    شبکه های اجتماعی

    arrow up