ایتالیا یک کشور فوق العاده زیبا با تاریخ و فرهنگ عالی، غذاهای عالی و شهروندان دوستانه است. به هر حال از نظر امید به زندگی، این دولت یکی از بالاترین موقعیت ها در اروپا را اشغال می کند. به طور متوسط​​، ایتالیایی ها بیش از ۸۲ سال عمر می کنند. سالانه حدود ۶۲ میلیون گردشگر از شهرهای ایتالیا دیدن می کنند که بیش از ۶۰٫۵ میلیون نفر از جمعیت این کشور است.

بسیاری از خارجی ها ایتالیا را نه تنها به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب می بینند بلکه رویای ماندن برای همیشه در اینجا را دارند. برخی ویزای کار ایتالیا را دریافت می کنند، برخی دیگر اقدام به تحصیل دکتری در ایتالیا می کنند، یا با خانواده خود متحد می شوند و غیر دلایل زیادی برای حرکت وجود دارد. در ادامه بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی را جهت آشنایی شما معرفی می کنیم.

شهرهای زیبای ایتالیا

بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی

بولزانو

بولتانو مرکز استان تیرول جنوبی است و در شمال ایتالیا و پای دولومیت ها قرار دارد. این شهر جزء بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی می باشد. جمعیت در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۰۶٫۱ هزار نفر است. این شهر زیبا، مرتب و خوش برخورد، کیفیت زندگی بسیار بالایی را ارائه می دهد. معماری فوق العاده زیبا، خیابان های مرتب، بسیاری از کافه های دنج، مغازه ها و بازارها وجود دارد. اقتصاد عمدتا به کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی سنتی (چوب، سرامیک) بستگی دارد.

میلان

یکی از بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی، میلان است. لازم به ذکر است که این تنها کلانشهر ایتالیا در رتبه بندی است. میلان برای زندگی راحت تر در نظر گرفته می شود. شهر میلان در شمال ایتالیا (پایتخت منطقه لومباردی) واقع شده است و بعد از رم (۱٫۳ میلیون نفر جمعیت) دومین شهر بزرگ این کشور است. پایتخت ایتالیایی مد و طراحی مکانی عالی برای یک زندگی آرام، ایمن و کامل است.

ایتالیا,ایتالیا,ایتالیا

 بلونو

بلونو در حدود ۱۰۰ کیلومتری شمال ونیز واقع شده است. حدود ۳۵٫۷ هزار نفر در آن زندگی می کنند. قرن هاست که این شهر مقصد تابستانی مورد علاقه ونیزی های ثروتمند بوده که از گرما و رطوبت ونیز فرار کرده اند. این شهر دارای طبیعت و معماری زیبا، مملو از رستوران های جالب و بارهای سرزنده است. به طور خلاصه، بلونو مکانی عالی برای مهاجرت به ایتالیا است.

 آستا

سومین مکان در رتبه بندی بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی توسط آستا اشغال شده است. این شهرک در کوه های آلپ ایتالیا، در ۱۱۰ کیلومتری شمال غربی تورین، در کنار تونل مون بلان واقع شده است. مرکز استان واله داستوا است. جمعیت تنها ۳۴٫۸ هزار نفر است. در ایتالیا، آستا جزء رومی ترین شهر بعد از رم نامیده می شود. این شهر توسط کوه های پوشیده از برف احاطه شده است و به خوبی با فضایی آرام و شرایط ایده آل برای زندگی سازماندهی شده است.

ترنتو

ترنتو یکی دیگر از بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی می باشد. این شهرک حدود ۱۱۷٫۳ هزار نفر جمعیت دارد. این شهر سومین شهر بزرگ آلپ و دومین شهر تیرول است. این مرکز آموزشی، علمی، مالی و سیاسی منطقه خودمختار ترنتینو-آلتو ادیژه محسوب می شود. بسیاری از نشریات معتبر ایتالیایی ترنتو را نه تنها به عنوان مکانی عالی برای زندگی راحت بلکه به عنوان یکی از بهترین شهرها برای کار و راه اندازی کسب و کار در ایتالیا برجسته می کنند.

ایتالیا,ایتالیا,ایتالیا

مزایا و معایب زندگی در ایتالیا

ایتالیا جزء یکی از زیباترین کشورهای جهان است. مقصدی عالی برای مهاجرت تحصیلی از جمله تحصیل دکتری در ایتالیا و اقامت دائم از جمله مزایای اصلی می توان به آب و هوای معتدل، غذاهای خوشمزه، قیمت مناسب، ورزش های غنی و زندگی فرهنگی اشاره کرد.

معایب آن شامل بوروکراسی و فساد، مالیات زیاد و بیکاری است. یافتن شغل در ایتالیا برای خارجی ها بسیار مشکل ساز است.

امیدواریم که مطلب “بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی” برای شما مفید واقع شده باشد. و اگر قصد مهاجرت و زندگی در کشورهای خارجی دارید به شما کمک کرده باشید تا بدین طریق بهترین شهر را برای زندگی آینده خود انتخاب نمایید.  جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره تلفن های درج شده با مشاوران ما در مجموعه آریاناابرود در ارتباط باشید. همکاران ماهر و با تجربه ما در این امر به شما کمک خواهند کرد تا بتوانید یک انتخاب مناسب داشته باشید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی

شبکه های اجتماعی

arrow up