کشورهای مختلف جهان هر ساله پذیرای مهاجرت پزشکان است.اما برخی از کشورها دارای امکانات و امتیازهایی برای پزشکان خارجی لحاظ می کنند که پزشکان بیشتر به سمت این کشورها سوق داده می شوند.

در این مقاله می خواهیم کشورهایی که بیشتر پذیرای مهاجرت پزشکان است را برای شما عزیزان معرفی نماییم. تا اگر شما خواستید تصمیم بگیرید به کدام کشور مهاجرت کاری کنید این مقاله راهنمای خوبی برای شما باشد.

یکی از مهاجرت‌هایی که در سال‌های اخیر بیشتر اتفاق افتاده است مهاجرت پزشکان  است. آنها برای ادامه دادن تحصیل و کار در کشورهای خارجی اقدام به مهاجرت می کنند.

اکثر کشورها به خاطر کمبود نیروی متخصص در کادر پزشکی، نیازمند جذب پزشکان خارجی می شوند. از طرف دیگر بسیاری از پزشکان برای کسب  کردن تجربیات تازه، کار در سیستم‌های پزشکی پیشرفته‌تر و بهره بردن از درآمد و رفاه بیشتر، دوست دارند به صورت مهاجرت به این کشورها بروند.

طبق آمار سازمان همکاری و توسعه اقتصادی  (OECD )در دهه اخیر، تمامی کشورهای عضو این سازمان، با مهاجرت کاری پزشکان و پرستاران مواجه بوده‌اند.  هم اکنون یک نفر از شش دکتر شاغل در کشورهای OECD در کشورهای خارج از این کشورها به دنیا آمده است و در رشته پزشکی تحصیل کرده است.

اما در کشور امریکا از هر چهار پزشک، یک نفر در خارج از امریکا تحصیل کرده است و با گذراندن امتحانات سخت در کشور امریکا موفق  شده است تا مدرک کار پزشکی در  کشور امریکا  را اخذ کند.

شده است.

باید توجه داشت که مهاجرت پزشکان برای کار مهاجرتی رایج است. اکثر کشورهای پیشرفته فرآیند استانداردی برای شخص متقاضی فراهم کرده است. فرد متقاضی می تواند با گذراندن این مراحل(آزمون زبان و پروسه معادل‌ساری مدرک ) به راحتی شغل خود را در کشور مدلخواه خود  ادامه دهد.

بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی

در اینجا به معرفی کشورهایی که پزشکان بیشتر به این کشورها مهاجرت می کنند می پردازیم . این کشورها عبارتند از:

کشور کانادا

کانادا از محبوب‌ترین کشور برای مهاجرت پزشکان است. فرد متقاضی با داشتن مدرک زبان و سابقه کاری خوب می‌تواند برای برنامه اسکیل ورکر دولت کانادا (FSWP) پذیرفته شود. او بعد از گذراندن مرحله اول برای اخذ اقامت دائم خود نیازمند گذراندن مراحل معادل‌ سازی و دریافت گزارش ECA  است.

تاییدیه ECA  مشخص کننده وضعیت معادل‌سازی مدرک فرد متقاضی با مدرک پزشکی  کشور کانادا است.

MCC یا وزارت درمان کشور کانادا بر  قسمت معادل‌ سازی فرد متقاضی نظارت می کند.

 هزینه معادل‌سازی و برگزاری امتحانات پزشکی در کشور کانادا تقریبا ۸۰۰۰ دلار کشور کانادا است.

متقاضی برای مهاجرت پزشکان به کانادا زیاد است. دولت کانادا در سال ۲۰۲۱ قوانینی برای جذب  کردن یک میلیون مهاجر متخصص تصویب کردند. که بیشتر آن را متخصصان کادر پزشکی شامل می شود.

 حقوق سالانه یک پزشک باتجربه و ماهر در کشور کانادا ۳۱۲ هزار دلار کشورکانادا است. کمترین حقوق سالانه در سال‌های اولیه کار ۱۲۴ هزار دلار کاناداست. همچینن این کشور  خدمات رایگان  زیادی برای پزشکان خارجی در نظر گرفته اند.

انگلیس

کشور انگلیس در چند سال اخیر به خاطر کمبود نیروی پزشکی در کشور خود، شرایط خیلی خوبی برای مهاجرت پزشکان در نظر گرفته است. پزشکان با دریافت ویزای دو ساله کاری که تا ۵ سال تمدید می شود

شخص می تواند بعد از یک سال کار در کشور انگلیس برای اخذ سیتیزن‌شیپ اقدام کند. این کار راحت است.

هزینه اپلای برای ویزای کار در کشور انگلیس ۶۰۰ تا ۱۴۰۰ پوند به نسبت کشور مبدا  پزشکان متغیر است.

آلمان

کشور آلمان با داشتن بهترین سیستم‌های درمانی در دنیا و استفاده کردن از به روزترین تجهیزات پزشکی، به دنبال جذب کردن نسل تازه‌ای از پزشکان است. در چند سال اخیر، مهاجرت پزشکان به آلمان دو برابر شده است. برای پزشکان در کشور آلمان در قسمت های کار درمانی در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و کار پژوهشی و تحقیقاتی فرصت کاری وجود دارد.

برای ادامه دادن شغل درمان در کشور آلمان بایستی حتما ویزای کاری را اخذ کرد. همچنین فرایند معادل‌سازی را گذراند و مدرک Approbation را دریافت کرد.

تسلط داشتن بر زبان آلمانی و اخذ مدرک زبان آلمانی از شروط های مهم است.

شخص متقاضی می تواند برای کسب اطلاعات بهتر به  سایت‌های رسمی مهاجرتی دولت آلمان مراجعه کند  

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین مقصد برای مهاجرت پزشکان بهترین مقصد برای مهاجرت پزشکان بهترین مقصد برای مهاجرت پزشکان بهترین مقصد برای مهاجرت پزشکان بهترین مقصد برای مهاجرت پزشکان

شبکه های اجتماعی

arrow up