پادکست مقاله بورسیه ایتالیا

شرایط اخذ بورسیه استانی ایتالیا و سایر بورسیه های دانشگاههای ایتالیا

با توجه به سیستم آموزشی پیشرفته و دانشگاه های معتبر دارای رنکینگ بالا در سطح جهان، کشور ایتالیا هرساله میزبان دانشجویان فراوانی از سرتاسر جهان است. یکی از دغدغه های تمام دانشجویان که در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی می باشد. اخذ بورسیه جهت تحصیل برای دانشجویان امری بسیار مهم محسوب می گردد، بورسیه تحصیل در ایتالیا در انواع متنوع و اشکال گوناگون ارائه می گردد.

دریافت بورسیه تحصیلی ارتباط مستقیم با رزومه تحصیلی افراد دارد، در حال حاضر دریافت بورسیه ایتالیا شرایط بسیار مناسب تر و راحت تری نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارد، ایتالیا در انواع مختلف و با شرایط متنوع به دانشجویان بورسیه ارائه می دهد، از این رو دانشجویان بسیاری هرساله برای ادامه تحصیل با شرایط مناسب به این کشور سفر می نمایند.

دلایل ارائه بورسیه ایتالیا

در حال حاضر بورسیه ایتالیا به روش های مختلفی ارائه می گردد، دولت ایتالیا دلایل و اهداف گوناگونی جهت حمایت از دانشجویان دارد. بدون شک یکی از مهم ترین دلایل ارائه بورسیه به دانشجویان از سوی دولت ایتالیا تحقق سیاست های دولت این کشور جهت حمایت مالی و تحصیلی از دانشجویان مستعد در راستای پرورش و گسترش نیروی کار جوان و تحصیل کرده و به کار گیری فارغ تحصیلان دانشگاهی در بازار کار ایتالیا می باشد.

البته اهداف دیگری نیز برای ارائه بورسیه ایتالیا به دانشجویان وجود دارد، به طور مثال هدف از اعطای بورسیه استانی ایتالیا صرفاً تسهیل در امر زندگی دانشجویی دانشجویان کم درآمد و کمک مالی به دانشجویانی است که در تامین هزینه های تحصیلی و زندگی خود با مشکلات مالی روبرو هستند. متقاضیان این نوع بورسیه را عمدتا دانشجویان کشورهای جهان سوم یا کشورهایی با درآمد اقتصادی پایین تشکیل می دهند.

ایتالیا,ایتالیا,ایتالیا

انواع بورسیه ایتالیا

به طور معمول بورسیه ایتالیا به ۳ روش ارائه می گردد، بورسیه استانی، بورسیه دولتی و بورسیه دانشگاهی که با توجه به وضعیت مالی و رزومه تحصیلی افراد امکان ارائه بورسیه به دانشجویان متقاضی فراهم می باشد. در ادامه به معرفی بورسیه های ایتالیا خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

بورسیه استانی ایتالیا (DSU)

بورسیه استانی ایتالیا (DSU) بخش عمده‌ای از هزینه‌های تحصیل در ایتالیا را تأمین می‌کند. این بورسیه به دانشجویانی تعلق دارد که مشکل مالی دارند و پرداخت هزینه‌های دانشگاه برایشان دشوار است. میزان این کمک هزینه و قوانین و مقررات مربوط به آن، در همه استان‌ها تقریباً یکسان است.

در سال مبلغی حدود ۵۰۰۰ یورو به دانشجویان پرداخت می‌شود که دریافت آن مستلزم ارائه و تأیید مدارکی است که وضعیت مالی فرد دانشجو و خانواده‌اش را مشخص می‌کند. میزان درآمد (فیش حقوقی) سرپرست دانشجو و اجاره‌نامه از جمله این مدارک هستند. ضمن اینکه دانشجویانی که از مزایای این بورسیه بهره مند می شوند متعهد می‌ گردند تعداد مشخصی واحد درسی (حداقل ۲۰ واحد) را در سال پاس کند.

معمولاً بورسیه‌ی استانی در دو قسط پرداخت می‌شود که پرداخت قسط دوم، زمانی صورت می پذیرد که دانشجو واحدهای مشخص‌شده را پاس کرده باشد، این تنها تعهدی است که دانشجو در قبال دریافت این بورسیه می‌پذیرد. اگر دانشجو واحدهای مشخص‌شده را پاس نکند، باید قسط اول را پس دهد.

ایتالیا,ایتالیا,ایتالیا

بورسیه دولتی ایتالیا

بورسیه دولتی ایتالیا از سوی دولت ایتالیا برای دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در ایتالیا و شهروندان ایتالیایی که در خارج از این کشور مشغول به تحصیل هستند ارائه می گردد. مزایایی این بورسیه شامل شهریه‌ی دانشگاه، بیمه‌ی سلامت و خرج زندگی ماهانه است. این رقم برای سال ۲۰۱۸، ماهی ۹۰۰ یورو بوده است.

معمولاً ابن بورسیه به رشته ها و مقاطع مشخص شده تعلق می گیرد که شامل آیتم های زیر می باشد:

  • کارشناسی ارشد
  • رشته‌های دانشگاهی هنری، موسیقی و رقص (AFAM)
  • دکتری (PhD)
  • پژوهش تحت نظر استاد راهنما (Progetti in co-tutela)
  • رشته‌‌ های زبان و فرهنگ ایتالیایی

جهت ثبت نام برای دریافت این نوع بورسیه دوره های زمانی ۳، ۶ و ۹ ماهه وجود دارد، شرایط سنی جهت استفاده از این بورسیه برای رشته‌ های کارشناسی ارشد، AFAM و زبان و فرهنگ ایتالیا، تا سقف ۲۸ سال، رشته‌ های دکتری ۳۰ سال و رشته‌ های پژوهشی ۴۰ سال است.

بورسیه دانشگاهی ایتالیا

بورسیه دانشگاهی ایتالیا از سوی دانشگاه های این کشور به دانشجویان متقاضی ارائه می گردد، قوانین و مقررات جهت ارائه این بورسیه ها برای هر دانشگاه متفاوت می باشد. در حال حاضر اکثر دانشگاه های ایتالیا به دانشجویان واجد شرایط بورسیه ارائه می نمایند از مشهورترین دانشگاه های این کشور که بورسیه های متنوعی ارائه می نمایند به دانشگاه های پلی تکنیک میلان، بوکونی، بولونیا، پلی تکنیک تورین، کاتولیکا و … می توان اشاره نمود.

دانشگاه های ایتالیا با توجه به شرایط و رزومه تحصیلی دانشجویان بورسیه ارائه می دهند، این بورسیه ها مزایا و شرایط متفاوتی دارند به طور مثال در بعضی از موارد فقط تحصیل دانشجو رایگان خواهد بود و در بعضی از موارد جدا از هزینه تحصیل هزینه زندگی دانشجو نیز پرداخت خواهد شد.

شانس اخذ بورسیه

با توجه به سیاست های اجرا شده توسط دولت ایتالیا در حال حاضر شانس اخذ بورسیه در کشور ایتالیا نسبت به سایر کشورها بیشتر است، از این رو سالانه دانشجویان بسیاری برای دریافت بورسیه ایتالیا اقدام می نمایند. روش های متنوع جهت ارائه بورسیه به دانشجویان باعث گردیده افرادی که از رزومه تحصیلی بسیار درخشانی برخوردار نیستند هم قادر به اخذ بورسیه گردند.

زمان اقدام جهت اخذ بورسیه

برای دریافت بورسیه ایتالیا ملزم به ثبت نام در زمان تعین شده هستید. با توجه به تنوع روش های ارائه بورسیه از سوی ایتالیا زمان ثبت نام برای هر یک از این بورسیه ها متفاوت خواهد بود.

رای ثبت نام جهت اخذ بورسیه استانی ایتالیا دانشجویان از اوایل مرداد ماه تا اواخر شهریور ماه فرصت خواهند داشت، برای بورسیه های دیگر نیز با توجه به ددلاین دانشگاه ها متقاضیان می توانند جهت ثبت نام اقدام نمایند.

ایتالیا,ایتالیا,ایتالیا

مدارک مورد نیاز جهت اخذ بورسیه ایتالیا

برای دریافت بورسیه ایتالیا روش های گوناگونی وجود دارد، با توجه به بورسیه مورد نظر دانشجویان ملزم به ارائه مدارک مختلفی می باشند.

مدارک لازم جهت اخذ بورسیه رقابتی دانشگاه های ایتالیا

  • ریز نمرات و مدرک پایین تحصیلات مقاطع قبلی متقاضی
  • مدرک زبان: آیلتس یا b2 ایتالیایی
  • رزومه تحصیلی
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه

همانطور که اشاره شد معدل بالا، مقالات معتبر، توصیه نامه از اساتید برجسته، انگیزه نامه قوی و مدرک زبان با نمره بالا تاثیر بسیار بالایی در اخذ بورس رقابتی دانشگاه های ایتالیا را دارد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ بورس استانی ایتالیا به شرح ذیل می باشد

  • شناسنامه سرپرست خانواده
  • فیش حقوقی به نام سرپرست خانواده
  • مدرک زبان: آیلتس یا b2 ایتالیایی
  • اجاره نامه به نام سرپرست خانواده
  • اقرارنامه : سندی که در آن تعداد افراد تحت سرپرستی سرپرست خانواده ذکر شده است.

برای دریافت بورسیه استانی ارائه مدارکی که اثبات کند شما برای پرداخت هزینه های تحصیل مشکل دارید شانس شما را افزایش خواهد داد.

برند آریاناپارس تنها دارنده مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم تحقیقات و فن آوری در ایران می باشد. ارائه صدها پرونده موفق به چندین سفارت کشورهای مختلف دنیا و ایجاد رابطه مبتنی بر رضایت قلبی و اطمینان خاطر موکلین عزیز همواره بزرگترین افتخار  آریاناپارس بوده و سرلوحه عملکرد آتی خود نیز خواهد بود.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۱۱۲ پاسخ به “بورسیه استانی ایتالیا و سایر بورسیه های دانشگاههای ایتالیا”

    1. الهام گفت:

      چگونه میتونیم برای بورسیه استانی از دانشگاه پذیرش بگیریم ؟ توسایت نوشته اول از همه باید از یکی از دانشگاه های ایتالیا پذیرش بگیرید اون روند به چه شکلی است ؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        برای دریافت بورسیه استانی باید اثبات نمایید درامد سالیانه شما کمتر از ۱۰هزار یورو می باشد
        شروط دیگر، معدل بالای ۱۴ و مدرک زبان ایلتس ۶ یا ۶٫۵ می باشد

    2. مهران حیدری گفت:

      سلام،من لیسانس مهندسی شیمی دارم،و چهار سال هم گپ تحصیلی،خواستم بدونم گپ تحصیلی مشکلی برای اخذ بورسیه استانی و اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا ایجاد می‌کنه یا خیر؟؟؟؟

      • author15 گفت:

        سلام
        معمولا برای توجیه گپ تحصیلی می توانید از طریق ارائه گواهی اشتغال به تحصیل یا کار آن را بر طرف کنید و گپ تحصیلی عموما برای اخذ پذیرش در دانشگاه موثر می باشد در زمینه اخذ بورسیه تاثیر زیادی ندارد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up