موسسات آموزشی عالی این کشور دارای کیفیت عالی هستند. به همین خاطر تحصیل در مقاطع دانشگاهی نروژ انتخابی خوب برای تحصیل دانشجویان بین المللی هستند.

از دوره های حرفه ای تا آموزش عالی فرصت های زیادی برای دانشجویان مهمان و سایر دانشجویان فراهم است.

داوطلبان می توانند کشور نروژ را به عنوان کشور مورد علاقه خود برای تحصیل انتخاب کنند. آنها می توانند از طریق تحصیل در نروژ به این کشور مهاجرت کنند. در دانشگاه ها و اموزش های عالی اساتید مجرب و توانایی وجود دارد.

در دانشگاه های این کشور از کارشناسی تا دکتری تدریس می شود. داوطلب می تواند هر رشته ای را که علاقه دارد انتخاب کند.

در مقاطع دانشگاهی از دوره کارشناسی تا دکتری برای ورود و ادامه تحصیل شرایط هایی وجود دارد. دانشجویان بایستی شرط ها و مراحلی که لازم است در هر دوره انجام دهند.

تحصیل در مقاطع مختلف در نروژ


مقطع کارشناسی در نروژ

دانشگاه های نروژ برنامه های آموزشی گوناگونی در دوره کارشناسی ارائه می دهند. متقاضیان به تحصیل در مقاطع دانشگاهی کشور نروژ می توانند با توجه به علاقه خود رشته دلخواه خود را انتخاب کنند.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی یا نروژی است. داوطلب برای گرفتن پذیرش بایستی مدرک زبان آیلتس ۶ یا مدرک زبان نروژی در سطح حداقل ۳ داشته باشند.

اما زمانی که داوطلب مدرک زبان نروژی ندارد، می تواند یک سال در دوره زبان نروژی شرکت کند. آنگاه بعد از اینکه دوره زبان را گذراند دانشگاه را شروع کند. دوره کارشناسی در نروژ ۳ سال است.

دانشجویان می توانند چند دانشگاه را انتخاب کنند و از طریق سایت مدارک خود را ارسال کنند. داوطلب زمانی که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی شد برای رفتن به دانشگاه باید از سفارت نروژ درخواست ویزای تحصیلی کند. سپس در مقاطع مختلف دانشگاهی نروژ اقدام به تحصیل کند

دروه کارشناسی ارشد در نروژ

دانشجویان بین المللی در دوره کارشناسی ارشد می توانند رایگان در دانشگاه های نروژ تحصیل کنند. رشته ها در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه کشور نروژ زیاد است.

برای اینکه داوطلب امکان اخذ پذیرش و ویزای بالایی داشته باشد بهتر است در رشته تحصیلی مرتبط با مدرک لیسانس خود تحصیل کند. چند رشته در دانشگاه های این کشور به زبان نروژی تدریس می شود ولی اکثرا به زبان انگلیسی هستند.

جهت گرفتن پذیرش تحصیلی در کارشناسی ارشد در نروژ داوطلب بایستی مدرک آیلتس ۶٫۵ و یا معادل تافل آن را ارائه بدهد.

 زمانی که رشته تحصیلی دانشگاه به زبان نروژی باشد، پیش از ورود  به دانشگاه داوطلب یک سال دوره زبان نروژی می گذراند. دوره کارشناسی ارشد در نروژ  بین ۱ تا ۲ سال به طول انجامد.

دوره دکتری در نروژ

تحصیل در دوره دکتری یکی از مقاطع تحصیلی در دانشگاه کشور نروژ است . زبان دانشگاه عموما به زبان انگلیسی است. معمولا اکثر رشته ها در دانشگاه های نروژ وجود دارد. دانشجویان دکتری جهت گرفتن پذیرش تحصیلی بایستی با اساتید دانشگاه های نروژ صحبت کنند.آنها بدین طریق می توانند با خوب ارائه دادن رضایت آنها را به دست آورند.

 دانشجو برای دریافت پذیرش در دوره دکتری دانشگاه نروژ بایستی رزومه علمی و خوبی داشته باشد. مدرک زبان آیلتس ۷ برای دکتری مورد نیاز است.

دوره دکتری در نروژ بین ۳ تا ۵ سال است. هزینه تحصیل در دوره دکتری کاملا رایگان است. اگر دانشجو بتواند پروژه های تحقیقاتی را با استاد خود انجام بدهد می تواند مبلغی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار کرون حقوق برای خود پس انداز کند.

بورسیه تحصیلی نروژ

اخذ بورسیه یکی از روش های تحصیل در مقاطع دانشگاهی کشور نروژاست. زیرا این کار می تواند موجب گردد که تحصیل در مقاطع دانشگاهی کشور نروژ ارازان قیمت شود. البته ناگفته نماند که تحصیل در دانشگاه های نروژ رایگان است. شخص شهریه ای به دانشگاه نمی پردازد. هزینه های زندگی در نروژ بالا است و جزء گران ترین کشورهای اروپایی است. هزنیه های تحصیلی در نروژ زیاد است. اما اکثرا در مورد دانشجویان اروپایی و کمی به دانشجویان کشورهایی مانند کانادا، ژاپن، آمریکا و روسیه صدق می کند.

البته دانشجویان ایرانی می توانند در مقطع دکتری بورسیه تحصیلی دریافت کنند. در این مورد عموما استاد با دانشجو همکاری می کند و حقوقی برای دانشجو در نظر گرفته می شود. حقوق مشخص شده ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار کرون است که به دانشجو تعلق می گیرد..

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تحصیل در مقاطع دانشگاهی کشور نروژ تحصیل در مقاطع دانشگاهی کشور نروژ تحصیل در مقاطع دانشگاهی کشور نروژ تحصیل در مقاطع دانشگاهی کشور نروژ تحصیل در مقاطع دانشگاهی کشور نروژ

شبکه های اجتماعی

arrow up