فایل صوتی مقاله تحصیل در اتریش
آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش همواره جزء محبوب ترین برنامه های مهاجرتی در اروپا به شمار می رود. در حال حاضر دانشگاه های کشور اتریش دوره های تحصیلی با هزینه بسیار کم ارائه می دهند، بنابراین دانشجویان قادر خواهند بود به راحتی در دانشگاه های ممتاز این کشور که اغلب آنها جزء ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا به شمار می آیند، مشغول به تحصیل گردند.

به واسطه این ویژگی سالانه دانشجویان بسیاری جهت بهره مندی از امکانات آموزشی و رفاهی بالای که این کشور در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد، اقدام به اخذ ویزای تحصیلی اتریش می نمایند. دانشجویان بین المللی که قصد مهاجرت به کشور اتریش از طریق ویزای تحصیلی را دارند باید به این امر توجه داشته باشند که زبان رسمی این کشور آلمانی است.

گروه تحریریه آریاناپارس به واسطه شرایط مطلوب و درخواست های فراوان علاقه مندان به تحصیل در اتریش به تحلیل و بررسی شرایط موجود برای اخذ پذیرش در مطلب پیش رو پرداخته است تا متقاضیان قادر باشند با کسب اطلاعات جامع در این زمینه، با آگاهی بیشتر جهت انتخاب این مقصد گام بردارند.

سیستم آموزشی اتریش

سیستم آموزش و پرورش اتریش بی نظیر و پیچیده است، زیرا به کودکان گزینه های بسیاری در مورد مسیرهای ادامه تحصیل ارائه می دهد. مردم اتریش از بالاترین سطح تحصیلات با بودجه دولتی در جهان برخوردار می باشد. مدارس خصوصی فقط ۸٪ از مؤسسات آموزشی کشور اتریش را تشکیل می دهند. همه مدارس دولتی در کشور اتریش دروس را به زبان آلمانی ارائه می دهند. در اتریش، سال تحصیلی شامل دو ترم، نیمسال زمستان (۱ اکتبر – ۳۰ ژانویه) و نیمه تابستان (۱ مارس تا ۳۰ سپتامبر) است.

در این بخش تحلیلی از مقاطع تحصیلی کشور اتریش را مورد بررسی قرار داده ایم.

مقاطع قبل دانشگاهی

با توجه به سیستم آموزشی موجود در اتریش دوره های تحصیلی از ۵ سالگی شروع می شود. این دوره به نام (Vorschule) شهرت دارد. کودکان پس از سپری کردن دوره آمادگی ۴ سال به تحصیل در دبستان می پردازند. دوره های دبیرستان در کشور اتریش ۴ سال به طول می انجامد.

پس از پایان دوره های دبیرستان، دانش آموزان می توانند برای ادامه تحصیل چندین راه را انتخاب نمایند.

  1. ۴ سال ادامه دبیرستان
  2. دوره های ۵ ساله کالج حرفه ای
  3. دوره های ۲ ساله مدارس تخصصی

همه دانش آموزان در حال تحصیل در اتریش با هر گرایشی در امتحانات نهایی دیپلم (Reifeprüfung) شرکت و در صورت قبولی، مدرک(Reifeprüfungszeugnis) را دریافت خواهند نمود. این مدرک معادل همان دیپلم دبیرستان است.

دوره کارشناسی

در صورت قبولی در کنکور سراسری و ارائه گواهی اشتغال به تحصیل در مقطع لیسانس، شانس افراد برای پذیرش در دانشگاه های اتریش افزایش می یابد. این مورد یکی از اصلی ترین شرایط تحصیل در اتریش برای دانشجویان ایرانی می باشد. دانشگاه های اتریش در رشته هایی نظیر رشته های مرتبط با هنر برای پذیرش، دانشجو را ملزم به شرکت در آزمون ورودی می کند. قبولی در این آزمون های عنوان شده با توجه به موارد امتحانی و زبان آلمانی، با دشواری هایی همراه است.

دوره کارشناسی در کشور اتریش ۴ سال به طول می انجامد. تحصیل در مقطع لیسانس در اکثر رشته های دانشگاهی این کشور به زبان آلمانی ارائه می شود و متقاضیان باید مدرک زبان آلمانی را برای ورود به دانشگاه دارا باشند.

  1. زبان آلمانی مورد نیاز را تا سطح B2 در کشور ایران بگیرید و برای اخذ پذیرش اقدام نمایید.
  2. دوم اینکه بدون هیچ مدرک زبانی به کشور اتریش رفته (با اخذ پذیرش مشروط) و در اتریش از کالج های زبان آلمانی (با هزینه ای در حدود ۱۰۰۰ یورو در هر ۳ ماه یادگیری نمایند) استفاده نمایند.

کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کشور اتریش به افرادی توصیه می شود که قصد تحصیل در بهترین دانشگاه های اروپا و اخذ اقامت کشوری اروپایی را دارا می باشند ولیکن استطاعت مالی پرداخت هزینه های زیاد تحصیل در کشورهایی نظیر انگلستان، آمریکا و استرالیا را ندارند.

شرایط تحصیل در اتریش برای بسیاری از رشته های مهندسی در مقطع فوق لیسانس کمی متفاوت می باشد. زیرا، تحصیل در مقطع فوق لیسانس در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شوند ولی رشته های علوم انسانی، علوم زیستی، علوم پزشکی و علوم مدیریتی به زبان آلمانی ارائه می گردند.

دانشجویان ایرانی با مدرک لیسانس و یا دانشجویانی که در حین تحصیل در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های سراسری هستند، از شانس بالاتری جهت اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس در کشور اتریش برخوردار می باشند. دانشجویان و یا فارغ التحصیلان دانشگاه های آزاد نیز می توانند در همان مقطعی که فارغ التحصیل شده اند مجددا تحصیل نمایند و با بهره گیری از تجربه وکلای موسسه آریاناپارس، شانس اخذ پذیرش خویش را برای مهاجرت تحصیلی به اتریش افزایش دهند.

مقطع دکتری

کشور اتریش همانند سایر کشورهای پیشتاز در بحث تحصیل، توجه ویژه ای به دانشجویان در حال تحصیل در مقطع دکترا را دارد و جهت پرداخت مخارج تحصیل ایشان، شرایط ویژه ای را جهت تسهیل طول دوره دکترا در این کشور فراهم آورده است. دوره دکتر در کشور اتریش با ۴ سال تحصیل همراه است.

برای پذیرش در دوره دکتری، دانشجویان ملزم به دریافت تایید نهایی از استاد راهنما می باشند. در صورت ارائه مدارک ذیل شانس افراد برای اخذ پذیرش و بورسیه افزایش می یابد.

  1. مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر.
  2. اخذ مدرک دال بر تسلط کافی زبان انگلیسی (حداقل آیلتس ۶٫۵).
  3. جلب نظر یک استاد مشاور (supervisor)
  4. داشتن تالیفات از قبیل مقالات بین المللی، کتاب و …

داشتن همه و یا تعدادی از آیتم های ذکر شده، می توان در راستای افزایش شانس فرد در جهت اخذ پذیرش نقش بسزایی ایفا نماید.

دانشگاه های اتریش

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در اتریش

اتریش، مؤسسات و مدارس برتر و مشهورترین مدارس تجاری، دانشکده های حقوق، دانشکده های پزشکی و دانشکده های مهندسی در جهان را در خود جای داده است. دانشگاه های اتریش از شهرت جهانی برخوردار می باشند و بهترین دوره های تحصیلی را برای برنامه کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری ارائه می دهند.

۱. دانشگاه وین

این دانشگاه بزرگترین موسسه تحقیقاتی و بهترین دانشگاه برای تحصیل در اتریش است و در حال حاضر حدود  ۹۰۰۰۰ نفر دانشجو بین المللی در این دانشگاه ثبت نام کرده اند.

این دانشگاه با بیش از ۱۷۹ برنامه تحصیلی به ارائه ی خدمات آموزشی متنوع به دانشجویان بین المللی اقدام کرده است.

۲. دانشگاه صنعتی وین

این موسسه علمی به دلیل ارائه ی خدمات آموزشی متنوع در رشته های مختلف بر اساس انتخاب دانشجویان از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در اتریش شناخته شده است.

در حال حاضر این دانشگاه ۴۰۰۰ دانشمند محقق و ۲۷۰۰۰ دانشجو دارد. دانشگاه صنعتی وین اقدام به جذب خلاق‌ترین و مبتکرترین استعدادها در میان دانشجویان می کند.

۳. دانشگاه کلانگفورت

این موسسه از جمله بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در اتریش است که در ایالت کارینتیا واقع شده و حدود ۱۱۶۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل و تحقیق هستند. سالیانه متقاضیان بیشماری برای تحصیل در این دانشگاه به دلیل کیفیت آموزشی مطلوب به اتریش مهاجرت می کنند.        

۴. دانشگاه اینسبروک

این موسسه ی آموزشی جزو بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در اتریش است همچنین بیش از ۲۸۰۰۰ دانشجو و ۵۰۰۰ کارمند و هیئت علمی در این دانشجو تحصیل می کنند و به ارائه ی خدمات با کیفیت آموزشی می پردازند.

 این دانشگاه به دلیل ارائه ی مقالات علمی و تحقیقاتی گسترده از جمله برترین موسسات تحقیقاتی در این کشور محسوب می شود. این دانشگاه همچنین با سایر دانشگاه ها و موسسات علمی و تحقیقاتی در سر تا سر جهان همکاری دارد.

۵. دانشگاه صنعتی

۶. دانشگاه یوهان کپلر لینز

مزایای تحصیل در اتریش

تقریبا تمامی دانشجویانی که تجربه تحصیل در اتریش را داشته اند، به این موضوع اذعان دارند که یکی از بهترین زمان های زندگی خود را در این کشور سپری کرده اند. از کیفیت بالای دانشگاه های اتریش تا کیفیت بالای زندگی از جمله عوامل تاثیر گذار این گروه از دانشجویان می باشد. 

در این بخش سه تا از برترین مزایای تحصیل در اتریش را مورد بررسی قرار می دهیم:

بازار کار پس از تحصیل

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد کشور اتریش پس از اتمام تحصیل خود مجوز حضور یک ساله در این کشور را دارا خواهند بود تا قادر باشند با یافتن شغلی مناسب، ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کار کشور اتریش نمایند. از چه راه هایی می توان برای کار در کشور اتریش اقدام کرد؟ برای پاسخ به این سوال به مقاله کار در اتریش مراجعه نمایید.

شرایط زندگی

براساس نظر سنجی کیفیت زندگی MERCER که عواملی از جمله استاندارهای آموزشی، سطح پایین جرم و جنایت و رضایت مندی افراد در این کشور مورد بررسی قرار گرفته است، وین بهترین شهر اتریش در رتبه نخست قرار گرفته است. دانشجویان در حین تحصیل در اتریش از شرایط مناسب زندگی در این کشور بهره مند می شوند. برای اطلاع از شرایط و تفاوت زندگی در اتریش و ایران مقاله زندگی در اتریش را مطالعه فرمایید.

هزینه های زندگی و تحصیل

کشور اتریش در زمره کشورهایی می باشد که تحصیلات را با ارزان ترین صورت ممکن در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد. از حیث هزینه های زندگی، هزینه های جاری زندگی اعم از اجاره مسکن و خوراک پایین ترین نرخ های ممکن در اروپا به شمار می رود. تحصیل در اتریش این فرصت را در اختیار علاقه مندان به تحصیل قرار می دهد تا با کمترین هزینه های ممکن در بهترین مراکز آموزشی به تحصیل بپردازند.

معایب تحصیل در اتریش

علی رغم نکات مثبت عنوان شده، تحصیل در هر کشور با معایبی همراه است. کشور اتریش از این قاعده مستثنی نیست. چالش احتمالی برای تحصیل در این کشور متناسب با شرایط افراد متفاوت می باشد. سه تا از بزرگترین معایب تحصیل در اتریش را به تفضیل مورد بررسی قرار می دهیم.

محدودیت زبان

دوره های قبل از دانشگاه در کشور اتریش به زبان آلمانی ارائه می شود و دانش آموزان برای اخذ پذیرش مدرک دال بر تسلط زبان آلمانی را به همراه سایر مدارک باید ارائه دهند. در خصوص دوره های دانشگاهی این مطلب صحت دارد. دروس در دانشگاه های اتریش در مقطع کارشناسی به زبان آلمانی ارائه می شود. برای تحصیل به زبان انگلیسی شانس خود را باید در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری امتحان نمایید.

آزمون های ورودی

برای ادامه تحصیل در برخی از رشته های مرتبط با پیراپزشکی، موسیقی و تربیت بدنی، دانشجویان ملزم به شرکت در آزمون های ورودی می باشند. این نکته بدین معناست که این دسته از دانشجویان در ابتدا برای ویزای توریستی اتریش اقدام نموده و پس از قبولی در آزمون های مربوطه قادر خواهند بود پذیرش دانشگاه را دریافت نمایند.

شرایط دشوار ورود

دانشجویان برای ورود به دانشگاه های اتریش ملزم به ارائه مدرک گواهی اشتغال به تحصیل و یا نامه عدم منع تحصیل برای دوره بالاتر می باشند. از همین رو دانشجویان در حین تحصیل نامه گواهی اشتغال به تحصیل را برای ورود به دانشگاه های اتریش از دانشگاه مبدا اخذ کرده و به همراه سایر مدارک برای روند دریافت پذیرش ارسال می نمایند.

لازم بذکر است که دانشجویان دانشگاه آزاد با محدودیتی برای انتخاب دانشگاه و اخذ پذیرش روبرو می باشند. گواهی اشتغال به تحصیل از جانب دانشگاه آزاد مورد تایید دانشگاه های اتریش نمی باشد. دانشجویان این دانشگاه پس از پایان تحصیل قادر خواهند بود برای ادامه تحصیل به کشور اتریش مهاجرت نمایند.

حق کار و هزینه های تحصیل در اتریش

حق کار و هزینه های تحصیل در اتریش

دانشجویان برای تحصیل در اتریش ملزم به پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور می باشند. لازم به ذکر است که دانشجویان با توجه به حق کار های هفتگی می توانند بخشی از هزینه های خود را پوشش دهند. در این بخش به شرایط و هزینه های زندگی و تحصیل در اتریش پرداخته شده است.

حق کار

دانشجویان در مقاطع مختلف کشور اتریش مجوز کار در محدوده ای ۱۰ تا ۳۰ ساعته بصورت هفتگی را دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۸ تا ۱۰ یورو به ازای هر ساعت می باشد که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی می تواند بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد. پیدا کردن کار دانشجویی در اتریش، به پارامترهای نظیر سطح آگاهی فرد از زبان کشورها، تجربه کاری، ویژگی های شخصی فرد، زمان ورود شخص به کشور و چندین عامل دیگر وابسته است.

هزینه های تحصیل

تحصیل در دانشگاه های کشور اتریش همچنان به صورت رایگان (با هزینه بسیار ناچیز) ارائه می شود. شرایط پرداخت هزینه های دانشگاه به صورت ترمی و دو بار در سال می باشد. جدول زیر هزینه های تحصیل در اتریش را به تفکیک رشته عنوان کرده است.

عنوان هزینه به یورو
تحصیل در رشته های مهندسی ۳۰۰ تا ۵۰۰
تحصیل در سایر رشته ها ۶۰۰ تا ۸۰۰
عضویت در اتحادیه دانشجویی ۱۸

هزینه های زندگی

هزینه های زندگی در اتریش برای دانشجویان به صورت میانگین بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو در ماه می باشد. هزینه های اجاره مسکن، خوراک، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن در زمان تحصیل در اتریش می باشد. لازم بذکر است میزان هزینه های زندگی به سبک و محل زندگی دانشجو بستگی دارد.

مدارک لازم برای تحصیل در اتریش

ما در ادامه قصد داریم شما را با مهم ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش آشنا کنیم این مدارک به شرح زیر است:

  1. ارائه ی مدارک معتبر هویتی مانند شناسنامه، پاسپورت دارای اعتبار، عکس پرسنلی
  2. ارائه ی گواهی معتبر عدم سوء پیشینه و جرایم خلافکاری برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش الزامی است.
  3. ارائه ی مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات با ترجمه ی انگلیسی
  4. اگر دانشجو دارای مدرک معتبر مرتبط با آموزش زبان انگلیسی در سطوح مختلف آیلتس و تافل است باید برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش آن را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهد.
  5. ارائه ی گواهی معتبر تحت عنوان انگیزه‌نامه یا توصیه‌نامه برای تحصیل در مقطع ارشد و دکتری ضروری است.
  6. ارائه ی سوابق کاری و تحصیلی به همراه کپی مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش الزامی است.
  7. ارائه ی گواهی های لازم برای اثبات تمکن مالی و پرداخت هزینه های مربوط به کار یا تحصیل
  8. تکمیل بدون نقص مدارک مربوط به اخذ ویزای تحصیلی اتریش
  9. شما باید فیش واریزی مربوط به پرداخت شهریه دانشگاه خود را ارائه دهید.
  10. ارائه ی نامه ی پذیرش یا تاییدیه ی تحصیلی از دانشگاه مورد نظر برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش الزامی است.
  11. شما باید گواهی معتبری را مبنی بر تایید سلامت پزشکی خود به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید.

اقامت پس از تحصیل در اتریش

۱. اقامت پس از تحصیل از طریق کاریابی

دانشجویان می توانند پس از پایان دوره ی تحصیلات خود در اتریش از طریق استخدام در شغل مورد نظر و تحویل گواهی کارفرمای خود نوع ویزا را از تحصیلی به کاری تغییر دهند و به این ترتیب اقامت دائم شان را در این کشور اخذ نمایند.

۲. اقامت پس از تحصیل از طریق سرمایه گذاری

دانشجویان پس از پایان دوره ی تحصیلات خود می توانند از طریق سرمایه گذاری در پروژه های کاری مختلف اقامت دائم شان را در این کشور اخذ نمایند ضمن اینکه از حمایت های دولت اتریش برخوردار شوند.

۳. اقامت پس از تحصیل از طریق ازدواج

دانشجویان می توانند از طریق ازدواج با شخصی که تابعیت این کشور را دارد اقامت دائم شان را در اتریش پس از پایان دوره ی تحصیلات خود اخذ نمایند.

ضمن اینکه برای دریافت این مجوز لازم است شما تمکن مالی و محل اقامت خود را به صورت مشخص برای دولت این کشور به اثبات برسانید.

۴. اقامت پس از تحصیل از طریق پناهندگی

دانشجویان پس از پایان دوره ی تحصیلات در اتریش می توانند از طریق ارائه ی دلایل کافی مبنی بر عدم بازگشت به کشور مبدا اقامت دائم شان را در این کشور تحت عنوان پناهنده اخذ نمایند.

۵. اقامت پس از تحصیل از طریق تولد فرزند

والدینی که فرزندشان در خاک نیوزلند متولد می شوند می توانند با ارائه ی مدارک لازم اقامت دائم خود را در این کشور اخذ نمایند.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی

مراحل اقدام برای ویزای تحصیلی اتریش به گونه ای است که دانشجویان در ابتدای راه دانشگاه های مورد نظر را انتخاب می نمایند. پس از انتخاب دانشگاه، اقدام برای اخذ پذیرش شروع می شود.

تحصیل در اتریش

در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش، روند دریافت ویزای تحصیلی اتریش صورت می گیرد. در این بخش، مرحله پذیرش دانشگاه و آمادگی ویزا را به اختصار مورد بررسی قرار می دهیم:

مرحله اول: پذیرش

نحوه درخواست برای تحصیل در اتریش در هر دانشگاه و دوره دارای الزامات ورودی متفاوت است و دانشجویان برای اخذ پذیرش متناسب با دانشگاه مورد نظر اقدامات لازم را انجام می دهند. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در دانشگاه های اتریش:

  • پاسپورت
  • مدارک دانشگاهی
  • ریز نمرات تحصیلی
  • اثبات مهارت زبان
  • توصیه نامه از اساتید
  • انگیزه نامه
  • رزومه یا CV

تمام مدارک به زبان آلمانی ترجمه و به دانشگاه های مورد نظر ارسال می گردد. مدت زمان پذیرش از دانشگاه های کشور اتریش حدود ۶ ماه به طول می انجامد. از همین رو دانشجویان باید با برنامه ریزی مناسب برای پذیرش از دانشگاه اقدام نمایند.

مرحله دوم: آمادگی ویزا

پس از اخذ پذیرش، مراحل آمادگی مدارک برای مراجعه به سفارت آغاز می گردد. هنگام وقت سفارت، همراهی نامه پذیرش، تمکن مالی، گردش حساب و در حال حاضر مدرک زبان از الزامات مدارک مورد نیاز برای سفارت می باشد. با توجه به تغییر قوانین صورت گرفته، دانشجویان برای مراجعه به سفارت ملزم به ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح B2 می باشند.

از دیگر مدارک حائز اهمیت برای درخواست ویزای تحصیلی اتریش می توان به بیمه درمانی اتریشی اشاره کرد. طبق قوانین کشور اتریش تمام دانشجویان برای ادامه تحصیل در این کشور ملزم به ارائه بیمه می باشند.

برای ویزای نوع D درخواست وقت مصاحبه «VISA» می بایست وقت مصاحبه جهت «AUFENTHALT» (اقامت) درخواست نمائید. تعویض وقت های مصاحبه امکانپذیر نمی باشد.

هزینه درخواست ویزا ۶۰ یورو (برای کودکان ۶ الی ۱۲ سال ۳۵ یورو و برای برای کودکان زیر ۶ سال رایگان) می باشد. هزینه اقامت بین ۹۱ الی ۱۸۰ روز ۱۵۰ یورو و هزینه تأیید اسناد و مدارک ۸۰ یورو و صدور گذرنامه اتریشی ۷۶ یورو می باشد. سفارت «اسکناس یورو» را می پذیرد. از متقاضیان تقاضا می شود مبلغ قابل پرداخت را تا حد امکان دقیق همراه داشته باشند، چرا که موجودی پول خرد محدود می باشد.

تحصیل زبان آلمانی در اتریش

تحصیل زبان آلمانی در کشور اتریش

کشور اترش بواسطه ارائه تحصیل رایگان، مقصد اصلی دانشجویان با هزینه های پائین می باشد و تحصیل زبان آلمانی در اتریش نکته بر جسته این کشور خواهد بود که به موجب آن مهاجران زیادی را به کشور خود جذب می کند.

اتریش با بهره گیری از دولتی که سعی کرده اقتصاد آلمان را سرلوحه اقتصاد و جامع خود و آسایش و رفاه کشور هایی نظیر سوئیس را سرلوحه کار خویش قرار دهد، از طرفی می تواند مقصدی مناسب برای افراد متقاضی ادامه تحصیل در اتریش و اروپا و از طرفی اقامتگاه مناسبی جهت بنا نهادن شرایط ادامه زندگی برای افراد با شرایطی متفاوت می باشد.

تحصیلات در کشور اتریش بصورت رایگان ( معادل ۳۰۰ تا ۷۰۰ یورو ) ارائه می شود و این کشور با توجه به جمعیت بسیار کمی که دارا می باشد، شرایط اخذ ویزای تحصیلی و اقامت در این کشور را تسهیل نموده است.

زبان رسمی کشور اتریش، آلمانی است که افراد برای شرایط زندگی و تحصیل مستلزم آموزش زبان آلمانی می باشند. به واسطه همین قانون، کشور اتریش برای تسهیل بخشیدن به این امر آموزش زبان آلمانی را در اختیار علاقه مندان به این کشور قرار داده است.

دوره های زبان آلمانی در کالج های زبان کشور اتریش ارائه می شود و متقاضیان آموزش زبان آلمانی در صورتی که از حیث ویزا مشکلی را ندارند، می توانند برای آموزش زبان آلمانی از کالج های این کشور ویزا اخذ کنند.

دانشجویان برای ادامه تحصیل نیازمند مدرک زبان آلمانی می باشند و می توانند تحصیل  زبان آلمانی در اتریش را به عنوان هدف خود انتخاب کنند. شرایط بصورت زیر می باشد :

۱- اولین قدم اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور اتریش

۲- اخذ ویزای دانشجویی کشور اتریش بدون مدرک زبان، و فقط آشنایی به زبان آلمانی

۳- حضور در دانشگاه و برگزاری امتحان تعیین سطح آلمانی

۴-شرکت در کالج های زبان آلمانی با مدت تعیین شده توسط مسئولین آموزش دانشگاه

نکته قابل توجه، همراهان دانشجویان بصورت معمول می توانند برای دوره های زبان آلمانی در کشور اتریش اقدام کنند.

امکان ویزای تحصیلی اتریش در سال ۲۰۲۴

با توجه به محدود بودن کشورهایی که تحصیلات را به صورت رایگان ارائه می دهند، سالانه دانشجویان زیادی به دنبال تحصیل در اتریش می باشند. تعداد درخواست های ویزای تحصیلی اتریش نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است. این موضوع حاکی از این می باشد که رقابت بیشتری برای دریافت ویزا پیش روی علاقه مندان به تحصیل در این کشور می باشد.

افرادی که قصد مهاجرت به اتریش را دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که اخیرا این کشور در صدور ویزای همراه سختگیری های زیادی دارد تا جایی که در خیلی از موارد اجازه همراه برای ویزای تحصیلی اتریش داده نمی شود و در صورت موافقت با ویزای همراه نیز این امکان با فاصله زمانی حدود ۶ ماه تا ۱ سال امکان پذیر می شود.

در حال حاضر بازه های زمانی وقت سفارت و جوابگویی سفارت اتریش افزایش یافته است. لازم بذکر است در صورت ارائه کامل مدارک عنوان شده، شانس افراد برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش افزایش می یابد.

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی اتریش

دلایل زیادی برای پذیرفته نشدن درخواست ویزای تحصیلی شما وجود دارد ما در ادامه ی این مطلب قصد داریم تا شما را با مهم ترین عوامل ریجکتی ویزای تحصیلی از سوی اداره ی کنسولگری اتریش آشنا کنیم پس در ادامه همراه ما باشید.

  1. اگر مدارک هویتی شما دارای اعتبار قانونی نباشد و آسیب خورده و مخدوش شده باشد.
  2. اگر مدارک هویتی شما به صورت غیر حقیقی و جعلی باشد به احتمال زیاد پس از بررسی مدارک ارائه شده با درخواست شما مبنی بر اخذ ویزای تحصیلی اتریش موافقت نخواهد شد.
  3. اگر شما دلایل مناسبی را برای انگیزه ی خود از مهاجرت به اتریش ارائه ندهید و اداره ی پلیس این کشور از نیت شما دچار ابهام شود ممکن است با درخواست شما موافقت نکند.
  4. اگر مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیل در اتریش کامل نبوده و یا دارای نقص باشد.
  5. اگر متقاضی دارای سوء سابقه ی خلافکاری و جرایم کیفری و قضایی باشد ممکن است پس از بررسی پرونده شما پلیس این کشور به دلیل حفظ امنیت داخلی با درخواست تان موافقت نکند.
  6. اگر شما دارای سابقه ی بیماری های واگیردار و یا خطرناک باشید مانند ایدز، هپاتیت و… ممکن است اداره ی پلیس این کشور برای حفاظت از سلامت شهروندان مانع از ورود شما به اتریش شود.
  7. اگر نوع ویزای درخواستی با انگیزه ی واقعی تان مبنی بر مهاجرت به این کشور مطابقت نداشته باشد یعنی شما اقدام به اخذ ویزای تحصیلی از اتریش نمایید درحالی که برای کار کردن و یا سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت کنید.
  8. اگر شما دارای تمکن مالی مناسب برای مهاجرت به اتریش نباشید و نتوانید مخارج مربوط به کار و یا تحصیل در اتریش خود را بپردازید با پذیرش درخواست ویزای تحصیلی شما مخالفت می شود.
  9. اگر شما در گذشته برای دریافت ویزا از این کشور اقدام کرده باشید ولی به دلایل مختلفی از ویزای خود به درستی استفاده نکرده باشید ممکن است درخواست مجدد مبنی بر اخذ ویزای تحصیلی اتریش از سوی اداره ی کنسولگری این کشور پذیرفته نشود.

بهترین رشته ها برای تحصیل در اتریش

ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با بهترین رشته ها برای تحصیل در اتریش آشنا کنیم پس در ادامه همراه ما باشید.

  1. حقوق از بهترین رشته ها برای تحصیل در اتریش است که سالیانه دانشجویان زیادی برای تحصیل در این رشته به اتریش مهاجرت می کنند و رضایت بسیار بالایی از کیفیت ارائه ی خدمات آموزشی دارند.
  2. روانشناسی از بهترین رشته ها برای تحصیل در اتریش است که بازار کار و درآمد بسیار مناسبی دارد.
  3. اقتصاد جزو سودآور ترین و بهترین رشته ها برای تحصیل در اتریش است.
  4. پزشکی
  5. داروسازی
  6. مدیریت گردشگری
  7. دیپلم یکپارچه حقوق
  8. حقوق و اقتصاد
  9. دیجیتالی‌ سازی و قانون مالیات

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۴۱۸ پاسخ به “تحصیل در اتریش”

    1. joker388 گفت:

      ; تحصیل در اتریش

    2. مجله مهاجرت گفت:

      سلام.وقت بخیر .
      در مورد مهاجرت تحصیلی به اتریش میشه راهنمایی بفرمایید؟

    3. علی گفت:

      سلام کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه آزاد دارم لیسانس دانشگاه دولتی، چهار سال سابقه تدریس مرتبط و دو سال سابقه کار در نظام مهندسی، به نظرتون برای دکتری اقدام کنم بهتره یا کار؟

      • author15 گفت:

        سلام
        برای ورود به این کشور شما می بایست از طرف یک کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشید.
        در صورت داشتن شرایط، معمولا روش تحصیلی گزینه مناسب تری محسوب می شود.

    4. مهناز گفت:

      سلام، روزتون بخیر ،
      میخواستم بپرسم شرایط تمکن مالی اتریش به چه شکلیه؟ آیا مثل آلمان پول بلاک میشه یا بعدا میشه تمام پول رو برداشت کرد؟
      همچنین اگر قرار باشه برای ویزای همراه اقدام کنیم لازمه تمکن مالی دو برابر ارائه بدیم؟

      سپاس

      • author15 گفت:

        سلام
        بلوکه شدن یا نشدن تمکن شما بستگی به ایالتی داره که میخاید براش اقدام کنید.
        این ویزا امکان بردن همراه نداره.

    5. هوشنگ گفت:

      سلام
      امن که ۱۶ سالمه و می خوام برای مدرسه اقدام کنم. می تونم مادرمو با خودم ببرم؟ و اینکه باید حتما آلمانی بخونم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        دوره های تحصیلی در مدارس اتریش به زبان آلمانی ارائه می شود. حق همراه برای مدارس اتریش در نظر نگرفته شده است و باید به تنهایی برای تحصیل در اتریش اقدام نمایید.

    6. كيانا گفت:

      سلام وقت بخیر
      با توجه به شیوع کرونا، الان برای ویزای تحصیلی اتریش میشه اقدام کرد؟
      با تشکر از مطالب خوبتون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        امکان اقدام برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش میسر می باشد و در صورت نامه پذیرش می توانید برای ویزا اقدام نمایید. در صورت بسته بودن سفارت می توان پذیرش را برای ترم بعد موکول کرد.

    7. آرمان گفت:

      هزینه تحصیل در پزشکی اتریش چقدره؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        هزینه تحصیل در اتریش در رشته های پزشکی سالیانه بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو می باشد.

    8. Z.he گفت:

      سلام
      بنده در رشته ی مهندسی کامپیوتر ازدانشگاه پیام نور درحال تحصیل هستم.ایا با معدل و نمره زبان بالا میتوانم برای ارشد دانشگاه اتریش اقدام کنم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط و قوانین حال حاضر با دریافت نمره ۶٫۵ در آزمون آیلتس قادر خواهید به ادامه تحصیل در اتریش بپردازید

    9. بارانا گفت:

      سلام من ۲۰ ساله هستم و در رشته زیست شناسی دانشگاه آزاد تهران شمال تحصیل میکنم
      ایا میتوانم برای تحصیل به اتریش مهاجرت کنم؟به نظر شما از دانشگاه انصراف دهم و در اتریش تحصیل را از ابتدا شروع کنم یا اینکه اینجا مدرک لیسانس بگیرم بعد اقدام کنم؟
      با مدرک لیسانس دانشگاه ازاد میتوانم آنجا ادامه تحصیل دهم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        دانشجویان دانشگاه های آزاد برای تحصیل در کشور اتریش می بایست پس از اتمام دوره های تحصیلی خود برای دانشگاه های کشور اتریش اقدام نمایند. در حال حاضر به همراه تحصیل، دوره های زبان آلمانی را هم سپری نمایید.

    10. بهار گفت:

      سلام
      بنده ۳۱ سال سن دارم کارشناسی ارشد رشته جغرافیا از دانشگاه دولتی خوب با معدل ۱۷ به بالا و دارای یک مقاله isi و در حال گرفتن مدرک زبان هستم شانس من در مهاجرت به اتریش در کدام گزینه ها بالاتر و اگر از طریق همسرم به اتریش بروم میتوانم با این رزومه در مقطع ارشد یا دکترا ادامه تحصیل بدم ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        عموما شانس ویزای تحصیلی بالا می باشد. برای دوره دکتری علاوه بر مقاله ISI و مدرک زبان نیازمند تایید یک استاد از
        دانشگاه مورد نظر هستید. مقطع ارشد به زبان انگلیسی محدودیت دارند اما برای دکترا می توانید اقدام بفرمایید.

    11. parvin گفت:

      با سلام خدمت شما
      ایا برای تحصیل در اتریش تمکن مالی لازمه؟
      و اگر لازمه چه مقدار هست؟باید به حساب خود دانشجو باشه و بلوک بشه؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        برای تحصیل در اتریش نیاز به تمکن مالی حداقل برای سال اول در حدود ۱۱۰۰۰ یورو می باشد که به مدت ۳ ماه این مبلغ باید در حسابتان باشد.

    12. صحرا گفت:

      سلام. من رشته ارشد کامپیوتر از دانشگاه غیرانتفاعی با معدل ۱۷٫۷ و یک مقاله کنفرانسی خارجی دارم و کارشناسی با معدل ۱۵٫۵٫ ایاشانس پذیرش در دانشگاه وین اتریس را دارم؟
      باتشکر

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        یکی از شرایط قبول شدن در دانشگاه های اتریش شرکت در ازمون سراسری ایران و قبول شدن در دانشگاه های سراسری ایران در مقطع مورد نظر می باشد.البته شما می توانید با ارایه مدرک عدم منع تحصیل مجددا در مقطع فوق لیسانس اقدام نمایید.

    13. محمدامين گفت:

      سلام وقت بخیر من کارشناسی معماری دارم برای ارشد موسیقی دانشگاه های اتریش میخوام اقدام کنم از اونجایی که باید برای پذیرش قبولی سراسری ایران داشته باشیم من چون رشته کارشناسیم غیر مرتبط میتونم اینجا ارشد قبول بشم بعد پذیرش بگیرم یا باید کارشناسی مجدد اقدام کنم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما باید برای مقطع کارشناسی مجدد اقدام کنید و معمولا رشته های موسیقی ازمون ورودی دارد.

    14. مریم 19 گفت:

      سلام..من ترم ۷ لیسانس زیست سلولی مولکولی دانشگاه دولتی اصفهان هستم ترم اخرم هست و تا عید مدرکم ازاد میش..معدل کارشناسی احتمالا ۱۶٫۹۰ ..ایلتس ۶ دارم .. با توجه به این ک ترجمه مدارکم به المانی احتمالا تا اخر فروردین اماده میش…شانس پدیرش برای ترم وینتر دارم یا ددلاین ها میگزره؟؟!
      شنیدم ک برای ارشد حتما باید قبول ارشد توی ایرانو داشته باشیم وگرنه پذیرش نمیدن…این درسته؟؟؟!

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای پذیرش در دانشگاه های المان حداقل باید ۶ ماه از ارسال مدارک تا ترم تحصیلی زمان وجود داشته باشد.
        جهت تحصیل در در دانشگاه های المان باید حداقل مدرک ب۲ المانی را داشته باشید.
        برای قبولی در دانشگاه های المان نیازی به قبولی در کنکور ایران نیست.

    15. مهدی گفت:

      سلام
      وقت بخیر
      کارشناسی از پیام نور دارم
      ارشد دانشگاه آزاد
      می تونم برا ارشد مجدد تو اتریش اقدام کنم؟

      • author13 گفت:

        با سلام
        تحصیل در اتریش در مقطع کارشناسی ارشد برای شما امکان پذیر است.گفتنی است برای تحصیل در اتریش بایستی مدرک زبان آلمانی در سطح B2 را داشته باشید.

    16. یاسر گفت:

      توی اتریش به زبان انگلیسی میشه پزشکی خوند؟

    17. علی اکبر گفت:

      بازه های زمانی برای پذیرش اتریش چه مقدار است؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در صورت ارائه تمامی مدارک مورد نیاز بازه زمانی اخذ پذیرش بین ۳ تا ۵ ماه در نظر گرفته می شود.

    18. Armin گفت:

      سلام
      الان وقت سفارت اتریش رو طی چه مدت میشه گرفت؟
      با تشکر

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        بازه های زمانی وقت سفارت اتریش بین ۳ تا ۵ ماه به طول می انجامد.

    19. Aliram گفت:

      سلام
      تحصیل در اتریش در مقطع دکترا هم رایگان هست؟ حقوق هم به دانشجو تعلق می گیره؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در صورت تایید یک استاد راهنما قادر خواهید بود از بورسیه های تحصیلی در اتریش بهره مند شوید.

    20. سارینا گفت:

      تحصیل در اتریش رایگانه ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        هزینه های تحصیل در اتریش برای هر ترم در حدود ۵۰۰ یورو در نظر گرفته می شود.

    21. Aliram گفت:

      سلام و خسته نباشید
      بعد از فارغ التحصیلی میشه در اتریش اقامت گرفت؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        دانشجویان پس از اتمام تحصیل مجوز ۶ ماه حضور در کشور اتریش را خواهید داشت. در صورت پیدا کردن کار در اتریش، قادر خواهید بود برای ویزای کار اقدام نمایید.

    22. مرتضی گفت:

      بعد از پایان دوره تحصبل میشه رفت سایر کشور های اروپایی برای پیدا کردن کار؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        با توجه به قوانین شینگن، مجوز حضور در سایر کشورهای این حوزه را خواهید داشت.

    23. علیرضا گفت:

      با سلام. بنده لیسانس مدیریت بازرگانی از دانشگاه دولتی(سراسری)دارم.البته سال ۹۹ فارغ التحصیل میشم. معدلم بالا ۱۷ و جزء ۵دانشجوی برتر دانشگاه در رشته ی خودم هستم. یک مقاله‌ی علمی پژوهشی داخلی و یک مقاله ی jcr بین المللی دارم. برای ارشد در رشته خودم کدام کشور اروپایی مناسب هست؟و گرفتن بورسیه ی تحصیلی برای گذراندن زندگی در کنار کار کردن برای من مهم است.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        تحصیلات در کشور اتریش به صورت تقریبا رایگان در اختیار دانشجویان بین المللی قرار دارد. از همین رو با شرایط عنوان شده می توانید برای تحصیل در این کشور اقدام نمایید. لازم بذکر با توجه به حق کار دانشجویی می توانید بخش اعظمی از هزینه های زندگی خود را پوشش دهید.

    24. مهدی گفت:

      با سلام با سن ۳۴ سال و دیپلم ۱۱ ساله . میشه برای تحصیل در اتریش اقدام کرد؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        به صورت معمول محدودیت سنی برای دوره های کارشناسی در نظر گرفته می شود. از همین رو شانس شما برای تحصیل در اتریش بسیار پایین می باشد

    25. بابك گفت:

      سلام
      لیسانس الکترونیک سراسری تبریز با معدل ١۴.۶ دارم ، مدرک بین المللی برنامه نویسی هم دارم و میتونم ٣-۴ ماه بیمه از کارخونه معتبر تهیه کنم.
      اگه بخوام پذیرش مشروط به تحصیل المانی داشته باشم :
      ١.شانس قبولی من در چه حد هست؟
      (معدل ترمای اخرم بالای ١۵ هستش ، اما اوایل نمیخوندم و مشروطی هم دارم)
      ٢. A2 زبان المانی برای پذیرش لازمه یا تا وقت سفارت زمان دارم برای گرفتنش؟
      ٣.الان اقدام کنم از نظر تایم بندی سفارت و گرفتن پذیرش و خوندن المانی وقت دارم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور اتریش نیازی به ارائه مدرک زبان آلمانی نمی باشید. مدرک زبان در سطح B1 در زمان مراجعه به سفارت الزامی می باشد.
        با توجه به شرایط عنوان شده، شانس شما برای قبولی پرونده در حدود ۷۰ درصد می باشد.

    26. ستاره گفت:

      با سلام
      من مدرک لیسانس کامپیوتر و فوق لیسانس مدیریت آی تی دارم. از دانشگاه آزاد.
      ممکنه لطفا بگید که
      الان با توجه به این که مدرک ارشد دارم، میتونم در اتریش در مقطع ارشد شرکت کنم یا دکتری؟
      همچنین این که اگر میتونم (و باید) توی ارشد مجدد شرکت کنم ،آیا زبان تحصیل در دانشگاه برای مقطع ارشد آلمانی است یا انگلیسی؟
      و اینکه آیا باید رشته تحصیلی ارشد ی که متقاضی اون هستم ، مرتبط با ارشدی که اینجا گرفتم باشه؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط عنوان شده باید برای کارشناسی ارشد مجدد اقدام نمایید. دروس در رشته شما به زبان انگلیسی ارائه می شود و برای اخذ پذیرش ملزم به ارائه نمره ۶٫۵ آزمون آیلتس می باشید. در خصوص رشته تحصیلی باید برای ادامه تحصیل در رشته های مرتبط اقدام نمایید.

    27. آرمان جعفری گفت:

      با سلام
      بنده فارغ التحصیل رشته مهندسی شیمی از دانشگاه دولتی یاسوج با معدل ۱۵.۵۷ در مقطع کارشناسی و معدل ۱۵.۵۱ در مقطع دیپلم و در حال حاضر در یک دانشگاه آزاد در رشته مهندسی شیمی ثبت نام کرده‌ام.سربازی نرفته ام و ۲۳ سال سن دارم.
      دارای مدرک آیلتس ۵.۵ و مدرک A1 آلمانی هستم.
      سوال اول اینکه من میتونم برای کارشناسی ارشد در پلی تکنیک وین پذیرش بگیرم؟
      دوم اینکه بدون داشتن مدرک زبان آلمانی میشود پذیرش گرفت و قبل از ورود به دانشگاه در کورس های زبان آلمانی ۱ ساله شرکت کرد؟
      لطفا پاسخ دهید با تشکر

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        امکان پذیر در دانشگاه وین بدون مدرک زبان وجود دارد. لازم بذکر است که نمره B1 برای مراجعه به سفارت الزامی می باشد. در صورت به حد نصاب نرسیدن سطح زبان می توانید در دوره های قبل از دانشگاه اقدام نمایید.

    28. ونوس گفت:

      سلام وقت بخیر
      من مدرک ارشد از دانشگاه فردوسی رو دارم سال ۹۲ فارغ التحصیل شدم .دوباره میخوام برای ارشد تو دانشگاه های اتریش همون رشته ی خودم ولی یک گرایش دیگه اقدام کنم . برای این کار نیازی هست که قید کنم من قبلا ارشد خوندم؟ اگر نه چه طور میتونم نامه عدم منع تحصیل بگیرم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما باید بتوانید آنها را مجاب کنید که چرا دوباره قصد تحصیل در مقطع ارشد در اتریش را دارید.و گرنه مشکلی از بابت ارائه مدرک فوق نیست.داشتن حداقل مدرک A2 زبان آلمانی نیز برای سفارت الزامی است.

    29. Karen گفت:

      وقت بخیر
      من در کنکور کارشناسی هنر دانشکده سراسری موسیقی تهران قبول شدم و مدرک b2 زبان المانی دارم.خواستم بدونم میتونم برای ارشد بورس تحصیلی رشته موسیقیو در اتریش بگیرم؟ و ایا ازمون ورودی هم شامل من میشه؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        معمولا در کشور اتریش رشته های هنری دارای آزمون ورودی می باشند که در صورت قبولی در آن آزمون به شما پذیرش داده می شود. هزینه تحصیل در کشور اتریش رایگان می باشد البته شما یک پرداختی ناچیزی بین ۰ تا ۱۵۰۰ یورو به ازاء هر ترم خواهید داشت.بورسیه تحصیلی معمولا به مقطع دکتری اختصاص داده می شود.

    30. Farid گفت:

      سلام،تازه کنکور دادم و رشته صنایع سراسری قبول شدم،میتونم لیسانسمو بگیرم و بعد تو اتریش پزشکی بخونم؟یا باید پزشکی سراسری تو ایران قبول بشم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل پزشکی در اتریش شما نیازمند داشتن قبولی کنکور سراسری در رشته پزشکی می باشید. داشتن مدرک A2 زبان آلمانی نیز الزامی می باشد.

    31. زینب انصاری گفت:

      سلام.من لیسانس معماری از دانشگاه آزاد دارم.می خواستم واسه ارشد معماری در اتریش تحصیل کنم.الان دانشگاه غیرانتفاعی قبول شدم و آزاد.باید چکار کنم.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        اگر چنانچه برای مقطع ارشد برای غیر انتفاعی قبول شده اید باید ثبت نام کنید و سپس نامه عدم منع تحصیل گرفته و بعد از آن جهت دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های اتریش در مقطع ارشد اقدام نمایید.

    32. هلیا گفت:

      سلام و وقت بخیر ، شما در مورد اتریش نوشتین که امکان گرفتن مدرک زبان در همون کشور قبل از ورود به دانشگاه وجود داره ، پس یعنی لازم نیست که حتما اینجا مدرکی داشته باشیم، درسته؟ من قصد ادامه تحصیل در مقطع ارشد مهندسی برق و در کشور اتریش دارم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای مهاجرت به اتریش از طریق ویزای تحصیلی شما نیازمند مدرک A2 زبان آلمانی می باشید.

    33. صبا گفت:

      سلام آیا کشور آلمان هم مثل اتریش شرایط تحصیل یکسانی را دارند؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        تحصیل در آلمان هم مثل کشور اتریش رایگان می باشد البته شما یک پرداختی ناچیزی به ازاء هر ترم که بین ۰ تا ۱۵۰۰ یورو است را خواهید داشت.

    34. صبا گفت:

      من ۲۴ سالم هست میتونم برای پزشکی اتریش اقدام کنم؟ مدرک زبان آلمانی مورد قبوله؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور اتریش شما نیازمند داشتن قبولی کنکور سراسری می باشید و برای سفارت داشتن مدرک A2 زبان آلمانی الزامی می باشد.

    35. مهديه احمدي گفت:

      سلام وقت بخیر
      دانشگاه ها برای اتریش چه مدرک زبان آلمانی نیاز دارم.
      با تشکر

    36. nasim گفت:

      سلام من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد در رشته برنامه ریزی شهری (کارشناسی شهرسازی)دانشگاه ازاد.
      مدرک زبان ندارم و مقاله هم جایی چاپ نشده.نمیتونم بابت تحصیل هزینه ایی پرداخت کنم و شنیدم که در مقطع دکترا لازم به پرداخت هزینه نیست و حقوق هم میدن….کشوری که بتونم دکترامو بخونم و کار کنم
      متاهل هستم،
      کدوم کشور مناسب تره؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        چنانچه قصد تحصیل در کشور اتریش را داشته باشید چون فارغ التحصیل از دانشگاه آزاد می باشید باید مجدد برای مقطع ارشد اقدام نمایید. برای کشورهای دیگر برای گرفتن بورسیه شما نیازمند داشتن رزومه تحصیلی خوب که شامل مقالات بین المللی معدل بالای ۱۷ آیلتس بالای ۶٫۵ و….. می باشید. در صورت گرفتن پذیرش در مقطع دکتری می توانید برای همسر و فرزندان زیر ۱۸سال خود نیز اقدام نمایید.

    37. حامد گفت:

      سلام خسته نباشید
      من دانشگاه سراسری مهندسی نفت قبول شدم آیا من میتونم ادامه تحصیلمو اونجا بدم؟ چون اسم رشته من نبود ولی این رو هم مد نظر داشته باشید که اکثر کشور ها نفت جزو شاخه های شیمی بوده و کشور خودمون هم تا همین چند سال پیش از این قاعده مستثنا نبود. میخواستم ببینم اگه من خواسته باشم بیام همین شیمی رشته من رو هم شامل میشه مثلا نمیگن چند ترم شیمی بخونم تو همین رشته برای ترم های بعدی انتخاب شاخه انجام بشه؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما با داشتن قبولی دانشگاه سراسری می توانید برای تحصیل در اتریش اقدام نمایید. داشتن مدرک زبان A2 آلمانی الزامی می باشد.

    38. پارسا اباسلط گفت:

      سلام
      من دیپلم ریاضی فیزیک دارم و در کنکور هنر شرکت کردم
      ولی از هیچکدوم اون نتیجه ی قابل قبولی که میشه برای قبولی دانشگاه خوب انتظارش رو داشت رو نگرفتم
      ولی مدرک های فنی حرفه ای از جمله icdl1 icdl2 طراحی وبسایت به صورت حرفه ای فوتوشاپ و روتوش به صورت حرفه ای و جوشکاری رو دارم
      دوره های تآتر رو کامل به پایان رسوندم و پروژه هایی هم انجام دادم که بسیار نتایج قابل قبولی داشتن
      و ماه هاست که در کافی شاپ کار میکنم و دوره های کافه منی رو دو بار به طور کامل گذروندم و توی این کار هم خیلی حرفه ای هستم
      دوره های زبان آلمانی هم به تازگی شروع کرده و دارم آ یک رو میخونم
      من میخام در دانشگاه های اتریش به تحصیل در رابطه ی فیلمسازی و کارگردانی رو بگذرونم و خیلی هم در این رابطه جدی هستم
      یک دانشگاه هم هست به اسم دانشگاه موسیقی و هنر های نمایشی وین که مثل این که بهترین دانشگاه هنر های نمایشی وین اتریش هست
      اگه میشه بهم کمک کنین چون هیچ طرز فکری ندارم که چطور میتونم برای تحصیل برم اتریش

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        چنانچه شما قصد ادامه تحصیل در کشور اتریش را دارید نیازمند قبولی کنکور سراسری می باشید. البته داشتن A2 زبان آلمانی نیز الزامی است.برای ورود به رشته های هنری معمولا دانشگاه ها دارای آزمون ورودی می باشند.

    39. مهتاب گفت:

      سلام.
      من لیسانس مهندسی فناوری اطلاعات از دانشگاه پیام نور گرفتم.و در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد هستم.به نظرتون میتونم برای ادامه ی تحصیل به اتریش برم؟

    40. محمد رضا گفت:

      سلام میخواستم بدونم برای تحصیل در رشته های مهندسی کشور آلمان مناسب تر هست یا کشور اتریش؟؟؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        تحصیل در آلمان نیز مثل اتریش رایگان می باشد که البته یک پرداختی ناچیزی را به ازاء هر ترم خواهید داشت. هر دو کشور برای رشته های مهندسی شرایط تحصیلی و کاری خوبی را دارا می باشند.

    41. مرتضی گفت:

      با سلام
      من کارشناسی ارشد دارم و ۲۸ سالمه و علاقه مندم لیسانس موسیقی از اتریش بگیرم. آیا امکانش هست؟ و آیا از طریق شرکت در آزمون ورودی با توجه به سن و داشتن ارشد، امکان شروع از لیسانس وجود دارد؟ ممنون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        چنانچه شما قصد اقدام از طریق مهاجرت تحصیلی را دارید شانس گرفتن ویزای تحصیلی اتریش در مقطع کارشناسی با توجه به شرایط سنی شما یک مقدار کم می باشد. شما نیازمند داشتن قبولی کنکور سراسری برای اتریش می باشید.داشتن A2 زبان آلمانی نیز الزامی است.

    42. farhad گفت:

      اتریش تحصیل رایگانه؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای مهاجرت تحصیلی به اتریش شما باید مدرک b2 آلمانی را داشته باشید و همچنین قبولی در دانشگاه سراسری از ملزومات تحصیل در این کشور می باشد.

    43. tayeb گفت:

      درسته که الان برای تحصیل در اتریش مدرک زبان لازم داریم؟
      اگه نیازه چه نمره ای میخواد؟!

    44. Alireza گفت:

      سلام من ۲۴ سالم لیسانس برق دارم از دانشگاه دولتی برای مقطع ارشد چه مدارکی برای سفارت اتریش نیاز هست و اینکه زمان سفارت کشور اتریش چقدر هست

    45. Alireza گفت:

      سلام
      میخواستم ببینم اگر در ازمون اینت ایتالیا قبولی رشته دندان پزشکی بیارم چیجوری میشه برای دکترا به اتریش رفت

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        چنانچه منظور شما این می باشد که بعد از قبولی در آزمون آیمت بتوانید از ایتالیا برای اتریش انتقالی بگیرید معمولا نمی پذیرند چون اتریش شرایط خودش را جهت پذیرش دانشجو دارد.

    46. بهروز گفت:

      با سلام. ۲۷ سال و مجرد و فاقد مدرک زبان و دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق کیفری و جرم شناسی با معدل ۱۷٫۷۸ و پایان خدمت و پاسپورت می باشم.مایل به ادامه تحصیل در مقطع دکتری رشته حقوق در یکی از گرایشها در یکی از کشورها میباشم. لطف کنید شرایط بنده رو بررسی کنید که برای ادامه تحصیل در این مقطع کدام یک از کشورها برای بورسیه رایگان و حمایت مالی بدون مدرک زبان بنده رو خواهد پذیرفت. سپاسگزارم.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        گرفتن پذیرش در مقطع دکتری در رشته حقوق به دلیل تفاوت هایی که این رشته در هر کشور دارد شانس بسیار کمی را جهت پذیرش خواهد داشت.به همین دلیل بیشتر افراد از مقطع ارشد جهت تحصیل در این رشته اقدام می کنند.هزینه تحصیل در یکسری از کشورها از جمله فرانسه اتریش آلمان نروژ رایگان می باشد البته شما یک پرداختی کمی بین ۰ تا ۱۵۰۰ یورو به ازای هر ترم خواهید داشت.در نظر داشته باشید داشتن مدرک زبان الزامی می باشد.

    47. رامین گفت:

      با سلام
      فارغالتحصیل کارشناسی ارشد فوتونیک هستم. معدل کارشناسی ۱۶ و ارشد ۱۷ دارم. کارشناسی یک مقاله review دارم و در ارشد دو مقاله با ایمپکت فکتور خوب.
      شانسم برای اپلای دکتری در اتریس چقدر هستش؟
      اخذ مجدد ارشد در اتریش رو پیشنهاد می کنین؟
      شانسم برای فاند چقدر هستش؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در کشور اتریش در مقطع بالاتر شما باید فارغ التحصیل از دانشگاه سراسری باشید و یا قبولی کنکور سراسری را برای مقطع مورد نظر داشته باشید.هزینه تحصیل در کشور اتریش رایگان می باشد البته شما یک پرداختی کمی بین ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو به ازای هر ترم خواهید داشت.برای گرفتن بورسیه در مقطع دکتری هر چقدر رزومه شما قوی تر باشد این شانس برای شما بیشتر خواهد شد.

    48. بهنام گفت:

      سلام
      برای تحصیل در اتریش به مدرک زبان آلمانی نیازه و یا با مدرک زبان آیلتس هم اوکیه؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        دانش زبان متناسب با رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر شما تعیین می شود. به صورت کلی مدرک زبان آلمانی در سطح B2 برای اخذ پذیرش در دانشگاه های اتریش به شما کمک می کند.

    49. آرزو گفت:

      سلام
      شرایط ویزای اتریش راحت تر شده؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        یکسری تغییرات هر ساله هر کشور بر اساس سیاست های جدید جهت پذیرش مهاجر, خواهد داشت. ولی به صورت کلی در حال حاضر کشور اتریش نسبت به گذشته سخت تر ویزا می دهد.

    50. مهرانگیز گفت:

      سلام. برای پزشکی خوندن تو اتریش باید چی کار کنیم ؟ من ۲۱ سالمه و دانشجویی کارشناسی معماری هستم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای اینکه شما بتوانید پذیرش در رشته پزشکی از اتریش را دریافت نمایید باید حتما قبولی کنکور سراسری در این رشته را داشته باشید.

    51. رضا گفت:

      سلام..بنده درحالِ حاضر دارم دیپلم میگیرم..میخواستم بدونم اگر دانشگاه آزاد برم،مشکلی نداره ک وسطای لیسانس به اتریش برم واسه تحصیل؟؟آیا چون دانشگاه ازاده،راهَم بسته میشه واسه رفتن به اون کشور؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        چنانچه قصد مهاجرت تحصیلی به اتریش را دارید باید قبولی کنکور سراسری را داشته باشید یا فارغ التحصیل از دانشگاه سراسری باشید.شما می توانید دوره تحصیلی خود رادر دانشگاه آزاد به اتمام برسانید و سپس برای مقطع مجدد اقدام نمایید.

    52. یاسر گفت:

      برای رشته بیوتکنولوژی چطوری میشه پذیرش تحصیلی گرفت؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        لیست تمامی رشته های ارائه شده در هر ترم بعلاوه شرایط پذیرش در سایت هر دانشگاهی درج شده است.شما می توانید با مکاتبه با دانشگاه جهت دریافت پذیرش تحصیلی برای اتریش اقدام نمایید.داشتن مدرک A2 زبان آلمانی جهت مهاجرت تحصیلی الزامی می باشد.

    53. سمیه گفت:

      سلام وقت بخیر واسه کسی که بخواد ادامه پزشکیو تو اتریش بخونه و مدرک b1 داره، چه کارایی باید انجام بده؟

    54. محمد گفت:

      سلام
      برای تحصیل در اتریش اگر ارشد آزاد بودیم امکان تحصیل داریم ؟

    55. نیما گفت:

      سلام
      تحصیل در رشته موسیقی در کشور اتریش آزمون ورودی داره؟
      برای پذیرش قبولی در کنکور سراسری نیاز هست؟

    56. اکرم کلانتری گفت:

      با سلام دانشجوی ارشد علوم کامپیوتر دانشگاه دولتی یزد هستم معدل لیسانس ۱۳.۳۶ اما ارشد بالای ۱۶ یا ۱۷ خواهد بود. دوره زبان انگلیسی رفتم و مکالمه هم کارکردم اما مدرک آیلتس یا تافل ندارم. در صورت گرفتن مدارک زبان مربوطه و داشتن مقاله معتبر مرتبط با رشته شانس اخذ بورسیه کامل را در چه کشورهایی خواهم داشت؟ شانس گرفتن بورسیه کامل آمریکا هم دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.کشور اتریش مدرک زبان نیاز ندارد و اخذ بورسیه کامل بستگی به شرایطتان دارد که باید بررسی شود.

    57. رضا گفت:

      با سلام من لیسانس پیام نور دارم یک سال پیش گرفتم الان من می تونم برای لیسانس مجدد برای اتریش اقدام کنم ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        این امر میسر می باشد و شما می توانید برای لیسانس مجدد به کشور اتریش مهاجرت کنید .

    58. unknown گفت:

      با سلام خدمت شما من دررشته عمران در مقطع کارشناسی پیوسته,ترم ۵ هستم در موسسه آموزش عالی لیان بوشهر(غیر انتفاعی-غیر دولتی) تحصیل میکنم بنده مدرک ایلتس ندارم ولی از انجا که ۲۴ ترم زبان در زبان سرای بوشهر گزرانده ام با گرفتن مدرک مشکلی ندارم بنده میخواهم در رشته عمران ادامه تحصیل بدهم و دو سال اخر تحصیل خود در مقطع لیسانس را در کشور اتریش بگزرانم , با توجه با شرایط من ایا شانسی هست که بتوانم در اتریش ادامه تحصیل دهم ؟! اگر وجود دارد احتمال قبول شدنم چند درصد است % ؟ معدل حال حاظر من ۱۴ هست

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.باید مدرکتان از دانشگاه سراسری باشد و کشور اتریش به مدرک زبان نیاز ندارد

    59. مهسا گفت:

      من دانشجوی رشته کارشناسی زیست سلولی مولکولی دانشگاه آزاد تهران بودم و دو ترم را گذراندم. پدرم اقامت کاری دانمارک گرفته و در حال حاضر دانمارک هستم. امکان تحصیل در اتریش برای من وجود دارد؟ و اگر بله، امکان تغییر رشته نیز هست؟ در ضمن پذیرش بر اساس معدل دیپلم و یا ریز نمرات دو ترم گذرانده شده برای رشته انتخابی در اتریش میباشد؟ ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور اتریش نیلزمند قبولی در کنکور سراسری می باشید و در صورت تحصیل در دانشگاه های آزاد باید مقطع تحصیلی شما به پایان رسیده باشد .

    60. SHAHIN گفت:

      سلام من لیسانس امار از دانشگاه شهید بهشتی با معدل ۱۳ دارم.B2 المانی هم دارم.میتونم مدیریت تو اتریش بخونم?

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        امکان ادامه تحصیل در کشور اتریش در مقطع کارشناسی ارشد را دارا می باشید . مدیریت از آن دسته از رشته ها می باشد که امکان ورود از رشته های دیگر را خواهید داشت

    61. محمد نوری گفت:

      سلام خسته نباشید آیا اتریش هم مثل آلمان ۸۰۰۰ یورو پشتوانه ی مالی میخواد؟؟؟

    62. Reza گفت:

      من دانشجوی کارشناسی عمران جهاد دانشگاهی هستم با معدل ١٧/٣٠ و میتونم تا درسم تموم شه آیلتس نمره ٧ به بالا رو نیز کسب کنم و در حال نوشتن یک مقاله نیز هستم میخواستم ببینم شانسم برای بورس در کانادا و آمریکا چقدره؟
      واگر پیشنهادی در مورد کشوری که بتونم مقطع فوق لیسانس رو به زبان انگلیسی همراه با بورس بگذرونم بهم معرفی کنید ممنون میشم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.اخذ بورسیه در کشور اتریش در مقطع کارشناسی ارشد دشوار می باشد و شانستان پایین است.

    63. دلارام گفت:

      سلام
      میخاستم بدونم شروع ترم تحصیلی در اتریش کی هس؟
      و اینکه
      در مقطع دکتری و همینطور کارشناسی ارشد
      تمام درس های حضوری هستن؟یا میشه غیر حضوری هم پاس کرد؟
      چندسال طول میکشه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شروع ترم از شهریور می باشدو کلاس ها به صورت حضوری است

    64. سپيده گفت:

      سلام همسرم برای اتریش اقدام کرده برای فوق لیسانس من به عنوان همراه دارم همراشون میرم میتونم اونجا مشغول بکار شم و بعد ویزای کاری دریافت کنم؟

    65. محسن گفت:

      با سلام
      من فارق التحصیل رشته ی مهندسی شیمی(پالایش-پتروشیمی-گاز) با معدل۱۷.۵ از دانشگاه ازاد اراک هستم.
      در کنکور سراسری ارشد امسال با رتبه۲۰۰ قبول شدم ولی هنوز ثبت نام نکردم و قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های اتریش رو دارم.
      میخواستم بدونم برای ادامه تحصیل در اتریش باید مجددآ مقطع کارشناسی رو بگذرونم یا نه؟
      در ضمن زبانم خوبه ولی مدرک زبان ندارم
      کارت پایان خدمت هم ندارم
      خواهش میکنم زودتر به من جواب بدین خیلی سردرگمم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.با توجه به این که مدرک کارشناسی شما در دانشگاه آزاد می باشد نمی توانید برای کارشناسی ارشد در اتریش اقدام نمایید

    66. behnam گفت:

      با سلام….
      چرا جواب نمی دید؟؟؟
      من تمام نظرات رو خوندم به کسایی که کارشناسی غیرانتفاعی بودن یک جا گفتید که می تونن واسه ارشد برن اتریش یکجا هم گفتید نه….
      خلاصه کسی که کارشناسی ناپیوسته نرم افزار هست واسه ارشد میتونه اتریش apply کنه یا نه؟؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.کسانی که فارغ التحصیل دانشگاه غیر انتفاعی باشند باید مدارک لازمه را به دانشگاه ارسال کنند و در صورت تایید دانشگاه برای پذیرش اقدام کنند

    67. sadeQ گفت:

      سلام .
      من دانشجوی رشته برق قدرت در دانشگاه آزاد هستم ! معدلم ۱۶ هست .
      و مدرک زبان ندارم .. برای مقطع کارشناسی ارشد در اتریش ، دروس به چه زبانی ارائه میشه ؟! آلمانی یا انگلیسی ؟
      و اینکه پذیرش دانشگاه های اتریش بر چه اساس هست ؟! مثلا دانشگاه صنعتی وین بر چه اساس پذیرش میکنه ؟ معدل ؟
      با تشکر ..

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.زبان اتریش در مقطع کارشناسی ارشد هم آلمانی و هم انگلیسی می باشد و پذیرش تحصیلی در دانشگاه وین بر اساس سوابق تحصیلی شما می باشد

    68. faride گفت:

      می خواستم بدونم اتریش مدرک کارشناسی ناپیوسته غیرانتفاعی رو قبول می کنه من واسه کارشناسی ارشد تو اتریش ادامه تحصیل بدم ؟؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.باید مدارکتان برای دانشگاه ارسال شود اگر مورد تایید بود برای پذیرش اقدام نمایید

    69. ali گفت:

      با سلام دانشجو مهندسی ترم اخر کارشناسی در یکی از دانشگاه های معتبرو دولتی ایران با معدل ۱۸ هستم من ازتاجیکستان هستم میخواهم بدانم می توانم برای ارشد ازایران اقدام کنم وشانس گرفتن بورسیه اتریش دارم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.اخذ پذیرش تحصیلی در کشور اتریش در مقطع کار شناسی ارشد به صورت بورسیه نمی باشد.

    70. javad گفت:

      با سلام و خسته نباشید
      من دانشجو ارشد معماری دانشگاه آزاد هستم می خواستم بدونم که شرایط گرفتن بورسیه دکتری رو در کشور اتریش یا آلمان یا سوئیس دارم
      معدل کاردانی :۱۶
      کارشناسی :۱۷.۳۰
      ارشد تا پایان ترم دوم : ۱۹.۱۰
      درحال حاضر در حال تکمیل چند مقاله واسه ارائه هستم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور اتریش باید فارغ التحصیل دانشگاه سراسری باشید

    71. Mehrdad گفت:

      سلام من کارشناسی ارشد عمران _ سازه دارم.با مدرک زبان انگلیسی و آشنایی با زبان آلمانی در حد B1 – دو تا مقاله ISI هم دارم. به علاوه ۶ مدرک جانبی دیگه از فنی حرفه ای . برای تحصیل در مقطع دکترا در کشور اتریش وگرفتن بورسیه چقدر شانس دارم ؟
      ومشکل اصلی من که باعث تردید بیشترم میشه مسئله هزینه هاست ؟
      ممنون میشم راهنمایی کنید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شانستان برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور اتریش خوب می باشد.

    72. سیمین هیهات گفت:

      سلام. بنده فارغ تحصیل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه فردوسی مشهد در رشته مترجمی زبان انگلیسی با معدل ۱۸.۶۷ هستم و دارای ۳ توصیه نامه می باشم و همچنین آیلتس ۷ دارم کتاب هم ترجمه کردم. آیا بنده امکان گرفتن بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا از کشور اتریش رو دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور اتریش در مقطع دکترا به صورت بورسیه نیازمند داشتن مدرک زبان آیلتس حداقل ۶ و توصیه نامه استاد ،معدل بالای ۱۷ و مقالات isi می باشید.

    73. متین گفت:

      سلام. به تازگی فارغ التحصیل رشته فیزیولوژی از دانشگاه اراک (روزانه) در مقطع کارشناسی ارشد هستم، دارای دو مقاله ISI خارجی با impact بالا و شرکت در کنگره های بین المللی و در حال گذراندن دوره های فشرده زبان جهت اخذ مدرک تافل و یا آیلتس هستم. چند درصد امکان بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا دارم؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.تحصیل در اتریش رایگان می باشد ونیازی به بورسیه نیست

    74. Sara گفت:

      سلام خسته نباشید

      ببخشید سوالی برای من پیش اومده

      من مدرک کارشناسی مهندسی پزشکی از غیرانتفاعی اصفهان دارم
      آیا میتونم واسه ارشد برای اتریش اقدام بکنم؟
      اتریش غیرانتفاعی رو قبول داره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.نمی توانید برای کارشناسی ارشد در کشور اتریش اقدام نمایید.زیرا فقط دانشگاه سراسری را قبول دارد

        • Sara گفت:

          ممنونم از پاسختون.

          اگه ارشد در یکی از دانشگاه های سراسری قبول بشم و نرم با گرفتن یک گواهی پذیرش در مقطع ارشد میتونم واسه ارشد توی اتریش اقدام بکنم؟

          • آریانا پارس گفت:

            سلام
            بله این کار انجام شدنی می باشد و پس از اخذ گواهی اشتغال به تحصیل می توانید برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور اتریش اقدام نمایید

    75. بابک گفت:

      سلام
      کارشناسی از دانشگاه دولتی مهندسی عمران با معدل ۱۴/۵
      و ارشد دانشگاه تهران رشته مدیریت سوانح هستم
      برای دکتری چقدر احتمال بورسیه دارم؟؟
      باید چکار کنم؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور اتریش در مقطع دکترا نیازمند مدرک زبان آیلتس ۶.۵،معدل بالای ۱۷،توصیه نامه استاد و مقالات ISI می باشید.

    76. حسین گفت:

      سلام
      بنظرتون برای مهاجرت تحصیلی رایگان کدوم کشور بهتر وزندگی آسون تره؟؟؟؟؟؟؟

    77. نازنین گفت:

      با سلام خسته نباشید.ایا دانشگاههای اتریش دانشجویی که بدون ازمون دردانشگاه ازاد مشغول تحصیل هست را پذیرش میکنن؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.خیر.برای ورود به دانشگاه های اتریش نیاز به قبولی در کنکور سراسری دارید

    78. محمد گفت:

      سلام
      من فارغ التحصیل رشته پزشکی از دانشگاه شهید بهشتی هستم.دارای معدل ۱۸ و ۶ مقاله که دو تا از آنها را در isi دو تا در بنیاد ملی نخبگان یکی در دانشگاه شهید بهشتی و دیگری را در دانشگاه MIT آمریکا ثبت کردم.در همایش ها و کنفرانس های مختلفی در ایران و خارج از ایران شرکت داشته ام.مدارک معتبری در زمینه سلول های بنیادین از پژوهشکده رویان اخذ کردم.توصیه نامه ام را هم ۳ عضو هییت علمی شهید بهشتی امضا کردند.آیلتس ۷ نیز دارم.
      آیا امکان گرفتن fund از دانشگاه های معتبر اتریش دارم؟
      تاکید من بر روی دانشگاه های قوی در اتریش هستش
      کدام دانشگاه ها مناسبتر است؟
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.در ابتدا مدارک شما ارسال می شود در صورت تایید می توانید یک دوره ای را به زبان آلمانی بخوانید.

    79. محمد حقیقی گفت:

      سلام ، من بیست و هفت سالمه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی با معدل شونزده و خورده ای دارم و ایلتس شش و نیم مقاله ISI ندارم ؛ میخواستم ببینم تو کشور آلمان یا اتریش شانسی دارم برای تحصیل و چیکار باید بکنم؟ ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور اتریش در مقطع دکترا نیازمند آیلتس حدأقل ۶ و توصیه نامه های استاد می باشید

    80. مرتضی صادق زاده گفت:

      بنده ۴۰ ساله و لیسانس ریاضی کاربردی از دانشگاه دولتی اصفهان با معدل ۱۲.۵ و دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران گرایش مهندسی و مدیریت ساخت دانشگاه آزاد هستم و تا ۱ ماه آینده پایان نامه خود را ارائه و فارغ التحصیل می شوم با معدل حدود ۱۵ و امکان ارائه مقاله ISI را دارم و دارای ۱۵ سال سوابق کار در پروژه های سد سازی دارم. آیا امکان ادامه تحصیل درمقطع دکترا همین رشته را دارم در غیر این صورت امکان گرفتن پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد همین رشته را چطور ؟ در ضمن به اتفاق همسر و فرزند پسر ۱۵ ساله می خواهم بروم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور اتریش در مقطع دکترا نیازمند مدرک زبان آیلتس ۶.۵،معدل بالای ۱۷،توصیه نامه استاد و مقالات ISI می باشید و باید مدرک کارشناسی ارشدتان از دانشگاه سراسری باشد.

    81. محمد گفت:

      با سلام
      مهندسی نفت خوندم در دانشگاه آزاد با معدل ۱۳.۲۸
      آیلتس آکادمیک ۷
      دارای یک مقاله ISI
      در حال یادگیریه زبان آلمانی و تا حدی راه افتادم
      همسر بنده هم فارق التحصیل شیمی محض در دانشگاه آزاد هستن.
      میخواستم بدونم آیا شانسی برای پذیرش ساده در اتریش دارم ؟ تا چه حد مطمئن هست که من واقعا و جدی وقت بگذارم؟
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور اتریش در مقطع دکترا نیازمند مدرک زبان آیلتس ۶.۵،معدل بالای ۱۷،توصیه نامه استاد و مقالات ISI می باشید.

    82. پریا گفت:

      با سلام، من ارشد تصویرسازی از دانشگاه آزاد تهران مرکز با معدل ۱۹.۲۰ دارم و یک مقاله ISI و زبان آلمانی سطح B1 دارم .آیا امکان تحصیل در مقطع دکتری با بورسیه یا بدون بورس برای من در اتریش (وین) امکان داره؟ با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور اتریش در مقطع دکترا نیازمند مدرک زبان آیلتس ۶.۵،معدل بالای ۱۷،توصیه نامه استاد و مقالات ISI می باشید.

    83. حبیبه شریف گفت:

      سلام بنده لیسانس حقوق از دانشگاه آزاد دارم و دارای ۶ سال سابقه کار اداری با سابقه بیمه هستم ودارای مدرکIELTS هستم آیا امکان اخذ بورس از دانشگاههای اتریش و آلمان وجود دارد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور اتریش در مقطع دکترا نیازمند مدرک زبان آیلتس ۶.۵،معدل بالای ۱۷،توصیه نامه استاد و مقالات ISI می باشید.

    84. vadeh گفت:

      با سلام و عرض ادب

      ۳۰ سال سن و مجرد هستم
      لیسانس فناوری اطلاعات(IT) از دانشگاه علمی کاربردی با معدل بالای ۱۷
      مدرک زبان آیتلس

      آیا واجد شرایط اخذ بورسیه در مقطع فوق لیسانس از یکی از دانشگاه های انگلیسی زبانِ کشورهای آلمان یا اتریش هستم؟! و اینکه شما به شخصه کدامیک از این دو کشور را پیشنهاد میکنید که بعدها وقتی برای دکترا هم خواستم اقدام کنم از امتیازات برخوردار باشم!

      سپاس

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.اخذ بورسیه در کشور اتریش در مقطع کارشناسی ارشد دشوار می باشد.

    85. ایدا گفت:

      سلام بنده دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه خوارزمی هستمو معدل دیپلمم ۱۸/۸۹و کرشناسی ۱۶/۳۳و نفر اول دانشگاه و معدل ارشدم ۱۹/۶۸ می باشد مقطع کارشناسی را هم در رشته مهندسی صنایع تحصیل کرده ام.دارای ۵ مقاله کنفرانسی بوده که دو تا ا آنها در مجلات آی اس آی به چاپ رسیده سه تای دیگر هم شرایط چاپ را داشته اند . و دارای مدرک ام بی ای از دانشگاه شهید بهشتی و دارای مدرک آی ال او فنی حرفه ای می باشم و برای آزمون آیلتس نیز ثبت نام کرده ام به نظر شما شانس بنده برای بورسیه در مقطع دکتری چقدر می باشد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور اتریش در مقطع دکترا نیازمند مدرک زبان آیلتس ۶.۵،معدل بالای ۱۷،توصیه نامه استاد و مقالات ISI می باشید.

    86. احسان گفت:

      با سلام بنده ارشد ژنتیک از دانشگاه آزاد با معدل ۱۷.۵ و لیسانس با معدل ۱۳.۳۱ دارم دومقاله ISI و یک پوستر داخلی دارم و میخواستم ببینم شرایط لازم برای دکترا ژنتیک پزشکی رو دارم ؟ و همچنین مدرک زبان آلمانی ندارم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور اتریش در مقطع دکترا نیازمند داشتن توصیه نامه استاد و آیلتس حداقل ۶ می باشید.

    87. محمد گفت:

      سلام ، بنده فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی با معدل ١٧از دانشگاه ازاد هستم الان هم در دانشکاه تدریس میکنم میخاستم بدونم برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا چه شرایطی دارم ؟ زبان انگلیسی هم تا حدودی بلدم ولی المانی اصلا،،،چند سال پیش هم یه هفته اتریش بودم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور اتریش در مقطع دکترا نیازمند داشتن مدرک زبان آیلتس حداقل ۶ ،معدل بالای ۱۷ و توصیه نامه استاد می باشید.

    88. اقامت فرانسه گفت:

      عالی بووود مطلبتون واقعا ممنون
      خیلی لذت بردم

    89. Niu گفت:

      سلام من در حال حاظر دانشجوی سال دوم ترم سه کارشناسی رشته ی شیمی کاربردی در دانشگاه ازاد تهران شمال هستم و مشتاقم به زودی برای ادامه ی تحصیل به اتریش یا المان برم میخواستم. بدونم چقدر احتمال پذیرشم در دانشگاه های این دو کشور هست و چی کار باید بکنم در داروها هم سر رشته دارم میتونم اونجا در داروخانه مشغول کار شم کنار درس یا نه

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.با توجه به این که شما در دانشگاه آزاد درس می خوانید باید از ابتدا مقطع کارشناسی را در کشور اتریش بخوانید

    90. محمد رضا گفت:

      سلام من مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته ی برق هستم در دانشگاه آزاد. میتونم از دانشگاه های اتریش پذیرش بگیرم.اگه قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در ایران باشم میتونم برای کارشناسی ارشد در دانشگاه های اتریش در همین رشته و از دانشگاه ازاد پذیرش بگیرم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور اتریش باید مقطع لیسانس را مجدد بخوانید

    91. bita گفت:

      با سلام
      من لیسانس برق قدرت از دانشگاه دولتی گرفتم وسال ۹۲ دوباره کنکورتجربی شرکت کردم وپزشکی بین الملل قبول شدم ولی مدرک زبان ندارم با این شرایط میتوانیم به اتریش برم و انجا مدرک زبان بگیرم و بعد برای پزشکی خوندن در اتریش اقدام کنم؟
      با تشکر

    92. جوانه گفت:

      سلام من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی هستم با معدل ۱۸ ایلتس ۶ دارم و۲تا مقاله ای اس ای دارم میتونم برای بورسیه در مقطع دکتری در کشور اتریش را داشته باشم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور اتریش در مقطع دکترا نیازمند مدرک زبان آیلتس ۶.۵،معدل بالای ۱۷،توصیه نامه استاد،قبولی در کنکور سراسری ایران و مقالات ISI می باشید.

    93. نیلوفر گفت:

      با سلام

      من فارق التحصیل ارشد رشته گرافیک از دانشکده آزاد هنر و معماری واحد تهران مرکزی هستم.
      معدل ۱۸/۳۰، مقاله ندارم. با فرض داشتن مدرک زبان آیلتس، آیا امکان اخذ پذیرش دکترا با بورس هست؟

      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور اتریش در مقطع دکترا نیازمند معدل بالای ۱۷،توصیه نامه استاد و مقالات ISI و قبولی در کنکور سراسری ایران می باشید.

    94. یکتا گفت:

      با سلام من فارغ التحصیل دکتری عمومی دامپزشکی از دانشگاه سراسری اهواز هستم ومعدلم هم ۱۶.۴۰ هست. خواستم ببینم برای ادامه تحصیل در رشته ام البته در مقطع فوق لیسانس چه مدارکی لازم دارم و برای اتریش اقدام کنم امکان پذیرش داره؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        مدرک شما معادل فوق لیسانس محصوب می شود و برای دکترا می توانید در کشور اتریش ادامه تحصیل دهید . تحصیلات به زبان آلمانی می باشد و می توانید دوره های زبان آلمانی را در کشور اتریش سپری کنید

    95. سارا گفت:

      با سلام . من۲۷ و فارغ التحصیل رشته کامپیوتر – نرم افزار از دانشگاه آزاد با معدل ۱۶.۲۲ هستم.سابقه کار مرتبط با رشته ام حدود ۳ سال با سابقه بیمه هستش. میخواستم بدونم میتوانم برای ادامه تحصیل و سپس اقامت برای کشور اتریش اقدام کنم .زبان انگلیسی هم خوب است و در صورت نیاز مشکلی برای گرفتن آیتلس ندارم. ونکته آخر اینکه سطح مالی متوسطی دارم .آیا به نظر شما می توانم اقدام کنم و جای امیدواری هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما می توانید برای دادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور اتریش اقدام نمایید و دوره های زبان آلمانی را هم در همان کشور سپری کنید

    96. ویدا گفت:

      درود
      من فوق لیسانس باستان‌شناسی از دانشگاه سراسری ایران رو دارم.
      معدلم ۱۹.۲۸ و می‌خوام راهنماییم کنید برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد و یا دکترا به کدوم دانشگاه‌ها مراجعه کنم.

      پیشاپیش ممنون از پاسختون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما امکان ادامه تحصیل در مقطع دکترا در کشور اتریش را دارا می باشید و می توانید دوره ی زبان را در همان کشور سپری کنید. برای انتخاب دانشگاه باید بررسی شود

    97. nader گفت:

      با سلام؛
      احتراما، بنده دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد و ارشد مدیریت صنعتی از دانشگاه غیرانتفاعی مجازی با معدل ۱۵.۵ هستم. آیا برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری در اتریش می توانم اقدام کنم؟ و اینکه چه کشورهای دیگری را پیشنهاد می کنید؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        با توجه به شرایط ذکر شده برای کارشناسی ارشد مجدد می توانید اقدام نمایید و امکان ادامه تحصیل در مقطع دکترا برای شما میسر نمی باشد

    98. yasi گفت:

      با سلام، من کارشناسی ارشد زیست شناسی هستم و در حال حاضر دانشگاه تدریس میکنم.آیا شانسی برای ادامه تحصیل در اتریش را دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در صورتی که در دانشگاه آزاد فارق التحصیل شده باشید می توانید برای فوق لیسانس مجدد و در صورتی که در دانشگاه سراسری تحصیل خود را به اتمام رسانده باشید می توانید برای دکترا این کشور اقدام کنید

    99. mohammad گفت:

      با سلام من پسری ۱۸ ساله هستم که در کنکور سراسری امسال ؛ مهندسی معدن دانشکاه سراسری امام خمینی قزوین رو قبول شدم . دانشگاه آزاد (علوم و تحقیقات تهران ) هم مهندسی نفت رو قبول شدم.خیلی هم مشتاقم که برای ادامه تحصیل و کار به اتریش یا المان بروم . تصمیم هم دارم که زبان المانی رو طی مدتی که در ایران هستم بخونم. الان نمی دونم که کدوم رشته برای اون کشور مناسب تره . میشه هر چه سریع تر منو راهنمایی بفرمایید چون میخوام برای ثبت نام دانشگاه اقدام کنم. ولی مردد هستم که کدوم دانشگاه برم. ممنون از سایت خیلی خوب و راهنمایی های ارزشمندتون

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور اتریش نیاز به قبولی در دانشگاه سراسری می باشید و در صورتی که هر چه زودتر اقدام نمایید برای ادامه تحصیل می توانید امسال به کشور اتریش رفته و مشغول به تحصیل شوید . نیازمند مدرک زبان نمی باشید و می توانید دوره های زبان را در کشور اتریش سپری کنید

    100. مارال گفت:

      سلام
      ارشد mba مالی دانشگا سراسری معدل ۱۶.۸۹
      لیسانس مهندسی برق ازاد معدل ۱۲.۵۲
      ielts 7.0
      مقاله ندارم
      پروپوزال مرتبط با finance
      1 سال کار و ۲ سال تحصیل (ناتمام) مالزی
      امکان پذیرش در مقطع دکترا چقدر است و با چه شرایطی؟

      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        با توجه به شرایط شما ، شانس بسیار بالایی برای ادامه تحصیل در کشور اتریش برای شما میسر می باشد و می توانید مقطع دکترا را به زبان انگلیسی در این کشور سپری کنید

    101. saeed گفت:

      با سلام

      من لیسانس علمی کاربردی برق دارم و فوق لیسانس برق قدرت علوم تحقیقات
      و ۴۶ سال سن .ایلتس ۶.۵ و b1 المانی خواستم بدونم برای ادامه مجدد در ارشد برق میتونم اقدام کنم.

    102. منا گفت:

      سلام
      من لیسانس مهندسی پزشکی از دانشگاه آزاد دارم. انگلیسی رو دارم میخونم برای آیلتس . میخواستم بدونم اگه بخوام ادامه تحصیل بدم برای ارشد شانسی برای پذیرش در دانشگاه های اتریش دارم ؟ البته آلمانی بلد نیستم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به فارق التحصیل شدن از دانشگاه آزاد باید برای کارشناسی مجدد اقدام نمایید و دوره زبان را در کشور اتریش سپری کنید

    103. یاسر گفت:

      سلام من لیسانس معماری علم و صنعت با معدل۱۵.۵ و فوق لیسانس معماری منظر شهید بهشتی با معدل ۱۷.۸۰ هستم .به بسیاری از نرم افزارهای معماری تسلط خیلی زیادی دارم.مدرک زبان را میتوانم در مدت زمان ۱ سال فراهم کنم اما مقاله معتبری ندارم.با این شرابط امکان گرفتن فاند در دوره دکتری، جهت مخارج زندگی برای من وجود دارد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور اتریش در مقطع دکترا نیازمند قبولی در کنکور سراسری ایران ،داشتن مقالات ISI و طرح توجیهی می باشید

    104. Ftaheri گفت:

      سلام من لیسانس صنایع غذایی دارم از دانشگاه دولتی میخواستم در یکی از دانشگاه های اروپایی رشته پزشکی بخونم واگه امکانش هست بورس بگیرم اگرم که نه یه دانشگاه معتبر با هزینه پایین باشه لطفا من را راهنمایی کنید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور اتریش در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند قبولی در کنکور سراسری ایران می باشید.و دانشگاه های اتریش رایگان می باشد.

    105. مهمان گفت:

      سلام بنده دانشجوی رشته نوازندگی ساز ایرانی در دانشگاه تهران هستم.معدلمم ۱۷ به بالاست.و از اساتید هم میتونم ریکام بگیرم.سربازی هم مشکلی ندارم.زبان آلمانی هم دارم کار میکنم.

      آیا امکان گرفتن پذیرش در مقطع (فوق لیسانس) آهنگسازی یا اتنوموزیکولوژی برای بنده هست؟یا باید دوباره از لیسانس شروع کنم؟

      تشکر…

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور اتریش در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند قبولی در کنکور سراسری ایران می باشید.و دانشگاه های اتریش رایگان می باشد.امکان تغییر رشته در دانشگاه های رایگان وجود ندارد.

    106. آزاده گفت:

      سلام
      من دانشجوی ترم آخر ارشد رشته انفورماتیک پزشکی در دانشگاه دولتی هستم،یک مقاله آی اس آی دارم و زبان انگلیسی را درحد نسبتا خوبی میدانم، همسر بنده نیز دانشجوی دکتری رشته بهداشت است، برای گرفتن بورس در رشته خودم و یا نرم افزار چقدر شانس دارم؟ برای همراه بردن همسرم چه راهی پیشنهاد میفرمایید؟
      پیشاپیش سپاس از پاسخ شما

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ بورسیه در مقطع دکترا در کشور اتریش نیازمند مقالات ISI،توصیه نامه های استاد و معدل بالای ۱۷ می باشید.و می توانید همسرتان را به عنوان همراه با خودتان ببرید.

    107. سعیده گفت:

      سلام من لیسان جهانگردی از دانشگاه آزاد هستم میخواستم ببینم شرایط ادامه تحصیل در رشته ارشد رو میتونم داشته باشم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور اتریش باید مجددأ از مقطع لیسانس شروع کنید

    108. fatemeh گفت:

      با سلام
      من ارشد ریاضی کاربردی هستم از دانشگاه دولتی با معدل ۱۷.۳۳ مقاله ISI ندارم و زبان انگلیسی در حد مبتدی هستم.امکان گرفتن بورسیه از اتریش را دارم؟
      در مورد همسرم که شغلشون آزاده میخواستم بپرسم میتونم به عنوان همراه ببرمشون و امکان کار براشون هست ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور اتریش نیازمند مقالات ISI می باشید که شانستان را در این پروسه بالا ببرد و مقطع دکترا به زبان آلمانی می باشد.و باید قبولی در کنکور سراسری ایران را داشته باشید.
        همسرتان می تواند به عنوان همراه با شما بیاید

    109. شهرزاد گفت:

      با سلام

      من متقاضی ادامه تحصیل در مقطع دکترا در رشته زبان و ادبیات انگلیسی میباشم. چه اقداماتی را باید انجام دهم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور اتریش در مقطع دکترا نیازمند قبولی در کنکور سراسری ایران می باشید و دکترا به زبان آلمانی می باشد.

    110. milad گفت:

      با عرض سلام و تشکر از زحماتتون فارغ التحصیل درمهندسی شیلات در سال۸۵ هستم از دانشگاه آزاد با معدل ۱۶/۲۵ میخواستم بدونم درمقطع ارشد به زبان انگلیسی برای ترم پاییز ۲۰۱۶ میتونم برای دانشکاههای اطریش اقدام کنم.از نظرسنی مشکلی ندارم تافل ۶/۵

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.ممنون .شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور اتریش باید مجددأ برای مقطع لیسانس اقدام فرمایید.

    111. الف.ن.الف گفت:

      با سلام و احترام
      بنده کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی و کارشناسی ارشد آموزش زبان از دانشگاه دولتی هستم. آیا می توانم برای دکترا در آلمان بورسیه شوم؟ لطفا بنده را راهنمایی فرمایید.

    112. رضا گفت:

      با عرض سلام و احترام و با تشکر از راهنمایی خوبتون
      من لیسانس معماری دارم از دانشگاه غیرانتفاعی برای فوق میتونم اقدام کنم و چه زبانی باید بخونم و در حال حاضر کلاسهای آلمانی فشرده ثبت نام کردم
      با توجه به اینکه همسرم تحت درمان بیماری ام اس هستند میخواستم بدونم ایشان در اتریش تحت مراقبت قرار میگیرند
      با تشکر .

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.ممنون.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور اتریش باید مجددأ از مقطع لیسانس شروع کنید و در مقطع لیسانس باید زبان المانی بلد باشید و نیازی به مدرک زبان نیست.

    113. Reza گفت:

      با عرض سلام و احترام و با تشکر از راهنمایی خوبتون
      من لیسانس معماری دارم از دانشگاه غیرانتفاعی برای فوق میتونم اقدام کنم و چه زبانی باید بخونم و در حال حاضر کلاسهای آلمانی فشرده ثبت نام کردم
      با توجه به اینکه همسرم تحت درمان بیماری ام اس هستند میخواستم بدونم ایشان در اتریش تحت مراقبت قرار میگیرند
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.ممنون.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور اتریش باید مجددأ از مقطع لیسانس شروع کنید و نیازمند بلد بودن زبان آلمانی می باشید.و هزینه درمان به عهده خودتان می باشد

    114. ehsan گفت:

      با عرض سلام.
      من دانشجوی مهندسی پلیمر در مقطع کارشناسی (ترم ۵) از دانشگاه سراسری با معدل ۱۸ هستم.در حال یادگیری زبان انگلیسیم و فعلا مدرکی ندارم.میخواستم اول بدونم ک من برای ادامه تحصیل برای ارشد تو اتریش مشکلی خواهم داشت؟چه مشکلاتی؟
      و اینکه میخواستم بدونم هزینه هر دانشجو حدودا هر ترم چقد میشه؟
      و اینکه اگه بخوام اقدام بکنم،با توجه ب اینکه دوسال دیگه درسمو تموم میکنم،ب نظرتون کی اقدام کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور اتریش در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند بلد بودن زبان انگلیسی یا آلمانی می باشید و دانشگاه های اتریش رایگان می باشد.

    115. MJA گفت:

      سلام.ببخشید منظور رو بد رسوندم.من برای مقطع لیسانس میخوام در اتریش اقدام کنم .و میخوام گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه های غیرانتفاعی (کهزیر نظر وزارت علوم هست)ارائه بدم ومیخواستم بدونم گواهی اشتغال به تحصیل که شما میگید باید از دانشگاه های سراسری باشه ،دانشگاه های غیر انتفاعی رو هم شامل میشه .(البته به غیر از پیام نور و علمی کاربردی که اتریش اصلا قبول نداره)
      برای مشاوره چه ساعاتی با شما تماس بگییم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور اتریش در مقطع لیسانس نیازمند قبولی در کنکور سراسری ایران و بلد بودن زبان آلمانی می باشید.برای تماس با مشاورین آریانا پارس شما می توانید همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ بعد ظهر تماس حاصل فرمایید.

    116. MJA گفت:

      ایا دانشگاه های غیر انتفاعی زیر نظر وزارت علوم مورد قبول دانشگاه ها ی اتریش هست ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما با توجه به این که گواهی اشتغال به تحصیل در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه سراسری ندارید دو راه پیش رو دارید اول این که می توانیددر صورت شرکت و قبولی در کنکور در یکی از دانشگاه های سراسری می توانید پذیرش تحصیل در کشور اتریش را بگیرید راه دوم این می باشد که از ابتدا دوره لیسانس را در کشور اتریش بگذرانید که یک سری از واحد ها تطبیق داده می شوند و دوره لیسانس کوتاه تر می شود.

    117. RF گفت:

      سلام
      کدوم دانشگاه ها در اتریش رشته مهندسی پزشکی رو دارن؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.دانشگاه ها را در چند مطلب مختلف در سایت آریانا پارس معرفی کرده ایم ولی دانشگاه های گراتس،وین و اینسبروک این رشته را دارند.

    118. آتنا منصوری گفت:

      سلام
      من قصد دارم برای اقامت اقدام کنم که ظاهرا یکی از روش ها اقامت از طریق تحصیل هست
      میخواستم بدانم شرایط همسرم به چه صورت هست؟ آیا اجازه تحصیل و کار دارد یا تنها به عنوان همراه می توانند باشند ؟
      در ضمن کشوری که شرایط بهتری نسبت به اتریش را دارد کدام است؟(از نظر کار و تحصیل برای همسرم)

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما با تحصیل در کشور اتریش نمی توانید اقامت دائم کسب نمایید.ولیکن شما می توانید از طریق تحصیل وارد کشور اتریش شده و اقدام به کار فرمایید و پس از دریافت ویزای کار ۴ سال در آن کشور کار کنید و اقامت دائم کشور اتریش را بگیرید.

    119. پیمان گفت:

      با سلام
      بنده لیسانس مهندسی مکانیک از دانشگاه ازاد با معدل ۱۵.۲۰ را دارم و هماکنون دانشجوی ارشد رشته مهندسی مواد گرایش جوشکاری در دانشگاه ازاد هسنم و دارای ۱۰سال سابقه کار رسمی درزمینه مهندسی مکانیک ودارای گواهینامه از دو شرکت معروف المانی را دارم ایا میتوانم برای ادامه تحصیل در کشور اتریش اقدام کنم . سپاسگزارم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور اتریش باید مجددأ از مقطع لیسانس شروع کنید

    120. سعید گفت:

      با سلام
      بنده دانشجوی کارشناسی ارشد عمران گرایش رشته سازه های دریایی هستم. آیا این رشته برای ادامه تحصیل در کشور اتریش و بخصوصدانشگاه وین وجود دارد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور اتریش باید دانشجوی دانشگاه سراسری در ایران باشید

    121. MJA گفت:

      سلام
      من مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی دارم و میخوام برای مقطع کارشناسی مهندسی در وین اقدام کنم.حدود ۲ماه دیگر هم میتونم گواهی اشتغال به تحصیل در همان رشته ی مورد نظر رو از دانشگاه بگریم .
      مدرک زبان هم ندارم وقصد دارم در خود اتریش دوره های زبان آلمانی رو بگریم سوالی که میخواستم بپرسم اینه که آیا دانشگاه های اتریش شرط معدل دارن؟
      چقدر احتمال داره که مراحل پذیرش من با موفقیت تموم شه و چقدر احتمال داره که از طرف اترش ریجکت شم ؟
      شما کار ای پذیرش و مسائل دیگه مثل خولبگاه و باز کردن حساب ارزی و …. رو انجام میدید؟
      در کل چقدر شانس داریم؟
      ممنون میشم جواب من رو بدید با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما اگر گواهی اشتغال به تحصیل شما از دانشگاه سراسری می باشد می توانید برای ادامه تحصیل در کشئ اتریش اقدام نمائید . شرط معدل را دانشگاه های اتریش ندارن ولی افرادی که معدل بالاتری داشته باشند از شانس بیشتری برخوردار می باشند.کلیه کارها از طریق موسسه ما صورت می گیرد. برای اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه در ارتباط باشید

    122. saeed گفت:

      سلام
      من فوق لیسانس مخابرات هستم،یک مقاله علمی پژوهشی دارم،معدلم ۱۸،۲۰ از دانشگاه علوم تحقیقات کرمانشاه هست.زبانم خوبه اما مدرکی نگرفتم،امکانش هست برای دکترا به صورت بورسیه اقدام کنم؟غیر بورسیه چطور؟امکان پیدا کردن کار چقدر هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به این نکته که در دانشگاه آزاد تحصیل کرده اید می توانید برای فوق لیسانس مجدد در کشور اتریش اقدام نمائید . در کشور اتریش نیازی به مدرک زبان ندارید و می توانید در کشور اتریش دوره زبان آلمانی را سپری کنید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما ، امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور اتریش برای شما میسر می باشد . کشور اتریش مدارک دانشگاه آزاد را قبول ندارد و برای مقطع مجدد می توانید اقدام نمائید

    123. ندا گفت:

      با سلام
      من لیسانس کامپیوتر نرم افزار از دانشگاه آزاد با معدل ۱۲/۵۸ دارم..و همسرم همین مدرک در همان دانشگاه با معدل ۱۴/۸۷ دارد.می خواستم بدونم امکان تحصیل برای همسرم در مقطع ارشد در رشته ی مرتبط و خودم ارشد هنر ( گرافیک ) وجود دارد؟در کدام کشورها؟آیا مدرک زبان لازم است؟هیچکدام مدرک زبان نداریم.متشکرم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما می توانید برای مقطع مجدد در مقطع کارشناسی در کشور اتریش اقدام نمائید . کشور اتریش دانشگاه های آزاد را قبول ندارد

    124. damoun گفت:

      با سلام..دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته(۲ساله) رشته حسابداری از موسسه غیرانتفاعی میباشم..آیا میتوانم برای مقطع ارشد در اتریش اقدام کنم؟ ضمنا مدرک کاردانی من رشته ساختمان از دانشگاه آزاد

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما امکان ادامه تحصیل در کشور اتریش را دارا می باشید

    125. mona گفت:

      با سلام من لیسانس اقتصاد از فردوسی مشهد معدلم۱۴/۶۳است و متاهلم برای ارشد میخواهم اتریش یا آلمان ایا امکانش هست یا خیردر صورت بورس و غیر بورس با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما امکان ادامه تحصیل در کشور اتریش را دارا می باشید و تحصیلات در کشور اتریش بصورت رایگان می باشد

    126. یزدان گفت:

      با سلام
      من کارشناسی ارشد زمین شناسی گرایش آبشناسی از دانشگاه آزاد تهران شمال با معدل ۱۸/۱۵ دارم و کارشناسی زمین شناسی از دولتی چمران اهواز با معدل ۱۳/۵۶ . یک مقاله داخلی و یک مقاله ISI هم در انتظار اکسپت دارم . ایا امکان گرفتن بورس دارم ؟
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به مدرک فوق لیسانس شما که از دانشگاه آزاد اخذ شده است می توانید برای کارشناسی ارشد مجدد در کشور اتریش اقدام نمائید

    127. آذین گفت:

      سلام
      من شهریور ۹۴ در رشته معماری از دانشگاه هنر اصفهان(دانشگاه سراسری) با معدل ۱۷.۲۰ فارغ التحصیل میشم (در مقطع کارشناسی)میخواستم بدونم امکام ادامه تحصیل در اتریش در مقطع فوق لیسانس معماری برای مهر سال دیگه برای من امکانپذیر هست؟گرفتن بورس چطور؟با توجه به اینکه من مدرک زبان آلمانی ندارم اما تا سال آینده خواهم داشت(مدرک زبان ایتالیایی رو از سفارت ایران دارم و زبان انگلیسی من هم در حد خوبی هست)
      ممنون میشم راهنماییم کنید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما می توانید برای کشور اتریش اقدام نمائید . برای ادامه تحصیل در کشور اتریش نیازمند مدرک زبان نمی باشید و دوره های زبان آلمانی در خود کشور برگزار می شود

    128. محمد جواد گفت:

      سلام. من ۱۸ سالمه و مدرک دیپلم دارم (مدرک پیش دانشگاهی هم بزودی میگیرم)میخوام جهت تحصیل در رشته های فنی مهندسی در وین اقدام کنم البته قصد گذراندن دوره های زبان آلمانی در خود اتریش رو هم دارم.چقدر احتمال اینکه از طرف اتریش قبول بشم هست؟و چقدر احتمال ریجکت شدن وجود داره؟
      دانشگاه های اتریش شرط معدل داره؟
      من تو ماه شهریور هم نتایج کنکورم میاد و میتونم گواهی اشتغال به تحصیل رو در دانشگاه های ایران (آزاد یا سراسری ) هم تا آخر شهریور آماده کنم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور اتریش نیازمند قبولی در کنکور سراسری در ایران می باشید و در صورت قبولی می توانید برای دانشگاه های کشور اتریش اقدام نمائید

    129. سمانه گفت:

      سلام
      من دانشجوی سال دوم کارشناسی ارشد رشته ی باستان شناسی از دانشگاه سراسری هستم و قصد دارم برای دکترا موزه داری بخونم با توجه به اینکه این رشته در ایران در این مقطع وجود ندارد.خواستم بدونم مدرک تافل در اتریش دارای اعتبار هست یا نه؟و اینکه امکان تغییر رشته در مقطع دکترا مثل وضعیت من وجود داره اصن؟
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیلات در کشور اتریش به زبان آلمانی ارائه می شود و با توجه به شرایط شما امکان یادگیری زبان در کشور اتریش را دارا می باشید. امکان تغییر رشته برای شما میسر نمی باشد و باید رشته ی خود را ادامه دهید

    130. هیلدا گفت:

      با سلام..
      بنده فارغ التحصیل مقطع کارشناسی هنر از دانشگاه دولتی سمنان ، با معدل ۱۵٫۳۰ و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته گرافیک از دانشگاه غیر انتفاعی ، با معدل ۱۶ می باشم. فقط چند مقاله داخلی دادم ومدرک آیلتس ۷ دارم
      آیا میتونم بورس تحصیلی را در مقطع دکتری هنردر کشور اتریش بگیرم؟ آیا برای ورود برای دکتری هنر ، آزمون ورودی عملی رو بگذرونم.؟
      ممنون میشم راهنماییم کنید..با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        مقاله ی داخلی برای دریافت بورسیه کمک چندانی به شما نمیکند اما هزینه ی تحصیل در کشور اتریش ناچیز است و میتوانید برای پذیرش عادی اقدام کنید.
        در رشته گرافیک شما باید بعد از گذراندن آزمون عملی به تحصیل بپردازید

    131. سامان گفت:

      با سلام برای بورسیه حتما باید معدل بالای ۱۷ باشد اگر مقالات معتبر و سوابق پژوهشی بالا داشته باشیم نمره پایین(۱۵ تا ۱۶) را نادیده نمی گیرند.

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        با توجه به شرایط ذکر شده بررسی می شود و در صورتی که معدل شما پائین تر باشد می توان با مقالات بین المللی جایگزین کرد

    132. حمیدرضا عبدی گفت:

      من تابستان امسال از مقطع کاردانی کامیپوتر – نرم افزار از دانشگاه آزاد تهران (سما) فارق التحصیل میشم.میخواستم بدونم برای مقطع لیسانس شرایط کشور اتریش چجوریه که بخوام ادامه تحصیل بدم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما نمیتوانید با تحصیل در مقطع کاردانی برای پذیرش در مقطع لیسانس کشور اتریش اقدام کنید برای پذیرش در مقطع لیسانس کشور اتریش شما باید پذیرش در دانشگاه سراسری در همان مقطع لیسانس را دارا باشید

    133. مریم گفت:

      سلام، من مدرک لیسانس داشگاه علمی کاربردی دارم ، میخواهم در رشته عکاسی تحصیل کنم ، با توجه به اینکه اتریش مدرک علمی کاربردی قبول ندارد و پذیرش دانشگاه دولتی را برای فوق لیسانس میخواهد و اینکه هنرستانی بوده و ۱۲سال تحصیل مدرسه ندارم برای تحصیل در مقطع لیسانس: ۱)ایا مدرک لیسانس یا فوق دیپلم را میتوان جایگزین پیش دانشگاهی کرد؟۲) یا بهتر است در مقطع فوق لیسانس دانشگاه دولتی پذیرش بگیرم و اقدام کنم ؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        با توجه به شرایط شما اگر در دانشگاه های سراسری در مقطع کارشناسی ارشد قبول شوید بیشترین شانس را برای ادامه تحصیل در کشور اتریش دارا می باشید .

    134. نیاوند گفت:

      ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی با معدل ۱۸/۳۱ هستم. معدل لیسانس رشته حسابداری ۱۳/۹۱. دوره لیسانس از طریق آزمون سراسری در دانشگاه دولتی گذراندم و دوره ارشد در پردیس همان دانشگاه که به صورت غیر انتفاعی می باشد گذراندم. ۳۵. سال سن دارم. مدرک زبان ندارم لطفاً امکان ادامه تحصیل بنده در مقطع دکتری رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی را به صورت بورس یا غیر بورس بیان فرمایید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما ، امکان ادامه تحصیل در کشور اتریش را دارا می باشید . تحصیلات در کشور اتریش رایگان می باشد و با کار دانشجوئی می توانید هزینه های خود را برآورده کنید.
        دانشگاه های کشور اتریش در صورت نداشتن مدرک زبان دوره های زبان آلمانی را برای شما برگزار می کنند

    135. ارش گفت:

      با سلام
      من ۳۹ سالم هست کارشناس ارشد مهندسی شیمی از ازاد تهران جنوب دارم ایا امکان ادامه تحصیل برای من وجود داره؟
      البته هدف اصلی اقامت هست. ایا برای مهندسین شیمی کار هست؟ من ۱۴ سال سابقه کار در پروژه های نفتی و پتروشیمی دارم

      • آریانا پارس گفت:

        با سلاما
        با توجه به این نکته که از دانشگاه آزاد فارغ التحصیل شده اید ، امکان ادامه تحصیل در مقطع دکترا برای شما میسر نمی باشد ولی برخی از واحدهای شما تطبیق داده می شود.
        در هنگام تحصیل ۲۰ ساعت حق کار دانشجویی را دارید.

    136. سیامک گفت:

      سلام و خسته نباشید و تشکر از وقت گذاشتن برای مطالعه و پاسخ
      بنده کارشناسی حقوق دارم و امسال انشاا… حتما ارشد آزاد و پردیس دانشگاهی حقوق خصوصی قبول میشم ، و عظم راسخی پیدا کردم برای ادامه تحصیل مقطع دکتری در اتریش ، از این رو تصمیم دارم ارشد آزاد رو انتخاب کنم چون برای نمره دادن اساتید اذیت نمیکنن ،
      میخواستم بدونم از الان چه کارهایی پیشنهاد میدین انجام بدم( اعم از قوی کردن زبان و تلاش برای نمره ی بالا، ارائه ی مقاله ی بین المللی و…) بهتره ،
      در ضمن میخواستم بدونم civil law در مقطع دکتری به زبان آلمانی تدریس میشه یا انگلیسی ؟
      ممنون میشم یه راهنمایی جامع بفرمایید

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        بصورت کلی کشور اتریش افرادی که از دانشگاه آزاد فارغ تحصیل شده اند را برای مقطع مجدد پذیرش می کند . تحصیلات در کشور اتریش به زبان آلمانی می باشد

    137. محسن گفت:

      سلام بر دوستان عزیز
      من تازه یک روزه که به جمع شما اضافه شده ام.
      من فوق لیسانس مکانیک از دانشگاه سراسری با معدل ۱۷.۷۰ هستم.
      لیسانسم هم دانشگاه آزاد با معدل ۱۷.۱ است.
      تا به حال دو مقاله isi با ایمپکت ۱ تا ۲ داده ام.
      مدرک زبانم رو هم به زودی خواهم گرفت.
      در حدود ۳ سال هم سابقه کار مرتبط همراه با بیمه دارم.
      می خواستم شما دوستان راهنمایی کنیم که آیا می توانم از اتریش واسه دکتری بورس بگیریم؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام و احترام
        با توجه به شرایط شما امکان ادامه تحصیل در کشور اتریش را دارا می باشید.تحصیلات در کشور اتریش بصورت رایگان می باشد و در صورتی که به شما بورسیه تعلق نگیرد می توانید بصورت رایگان تحصیل کنید

    138. مهسا گفت:

      سلام . من مدرک کارشناسی ارشد رشته ادبلت فارسی از دانشگاه ازاد دارم. کنکور ارشد ازاد رشته روان شناسی بالینی شرکت کردم قبول میشم با این قبولی می توانم در دانشگاه اتریش تحصیل کنم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای کشور اتریش نیازمند قبولی در کنکور سراسری می باشید.در حال حاضر می توانید برای فوق لیسانس مجدد در رشته ی ادبیات فارس یا رشته های مرتبط به این رشته ادامه تحصیل کنید.

    139. مریم گفت:

      سلام. من لیسانس مهندسی کامپیوتر از دانشگاه سراسری دارم با معدل ۱۲ و خورده ای. معدل دبیرستان ۱۹ به بالا. می خواستم ببینم برای مقطع کارشناسی ارشد شانس پذیرش گرفتن به زبان انگلیسی رو دارم ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        اکثر رشته ها در کشور اتریش به زبان آلمانی می باشد و نیازمند مدرک زبان نمی باشد . در صورتی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارید باید مدرک زبان انگلیسی را ارائه دهید

    140. سارا گفت:

      سلام میخواستم بدونم با رتبه تک رقمی هنر امکان گرفتن بورس تحصیلی رو دارم؟مدرک زبان ندارم و سابقه دبیرستانم جالب نیست

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در مقطع لیسانس به شما بورسیه تعلق نمی گیرد ولی تحصیلات در کشور اتریش رایگان می باشد . برای ورود به دانشگاه های اتریش نیازمند قبولی در دانشگاه های سراسری در ایران می باشید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در مقطع کارشناسی امکان گرفتن بورسیه نمی باشد.

    141. nazanin گفت:

      با سلام من دانشجوی سال ۳ کارشتاسی ارشد میکروبیولوژی هستم البته دانشگاه ازاد .من با ایلتس۶.۵ و مدرک حضور در ۲کنگره داخلی و مدرک کار با دستگاهای بیولوژیکی شانسی برای دریافت بورسیه یا پذیرش دکترا در اتریش را دارم؟البته در حال نوشتن مقاله هم هستم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در دانشگاه اتریش شما نیازمند پذیرش در دانشگاه سراسری ایران در همان مقطع هستید.
        شرایط دریافت بورسیه با پذیرش عادی کمی متفاوت است برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه ی مخصوص بورسیه در سایت مراجعه بفرمایید

    142. زهرا گفت:

      فارغ التحصیل ادبیات انگلیسی دانشگاه کاشان با معدل ۱۵هستم.۳۴ سالمه-بدون مدرک زبان اما میتونم بگیرم.شانس اخذ پذیرش رایگان برای من به چه شکل لست؟ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما در حال حاضر بدون مدرک زبان می توانید برای کشور اتریش اقدام کنید و زبان آلمانی را در همان کشور ادامه دهید

    143. صمد گفت:

      با سلام
      بنده فوق لیسانس روان شناسی بالینی از دانشگاه دولتی اردبیل با معدل ۱۷ و ۸۰ می باشم، با توجه به سوابق زیر امکان بورس دکترا در کدام کشور را دارم؟ درضمن بنده متاهل می باشم
      معدل ارشد ۱۷ و ۸۰ و دانشجوی استعداد درخسان
      مدرک MSRT با نمره ۵۵
      داشتن یک ISI
      داشتن یک طرح کشوری
      داشتن یک کتاب چاپ شده
      داشتن ۸ مقاله علمی پژوهشی
      ۱۰ کنگره بین المللی
      ۱۵ کنگره ملی
      سابقه تدریس در دانشگاه
      سوابق کلینیکی همچون عضو کمیسیون اعصاب و روان و مسئول فنی و…
      لطفا راهنماییم کنید
      باتشکر

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        با توجه به شرایط مناسب شما در صورت داشتن مدرک زبان می توانید از بورسیه کشور اتریش استفاده کنید و حتی در صورتی که به شما بورسیه تعلق نگیرد می توانید بصورت رایگان در این کشور تحصیل کنید.اگر شما قادر به اخذ مدرک زبان نباشید می توانید به زبان آلمانی در کشور اتریش تحصیل کنید. بدین صورت که در ابتدا دوره ی زبان آلمانی برای شما گذاشته می شود و پس از آن وارد دانشگاه می شوید

    144. ارش ن گفت:

      ایا در کشور اتریش مقطع دکتری برای رشته مهندسی و مدیریت ساخت از رشته ی عمران وجود دارد؟؟؟ رایگان بودن هزینه تحصیل یعنی فقط هزینه محل اقامت و چیزهایی مثل اب و غذا رو باید خودمون پرداخت کنیم؟؟؟ با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بله دانشگاه تکنیک وین این رشته رو داره و بله تحصیلات تقریبا رایگان هست(۷۰۰ یورو در ترم) ولی هزینه های مسکن و آب و غذا به عهده خود شماست

    145. احسان گفت:

      سلام
      ۳۶ سال سن دارم، مدرکم ارشد عمران – سازه از دانشگاه آزاد تهران جنوب است و معدلم بالای ۱۶
      امکان ادامه تحصیل در مقطع دکتری برای من در دانشگاه تکنیک وین وجود داره؟
      هزینه تحصیل و زندگی چقدر میشه؟
      آیا امکان کار همزمان با تحصیل وجود داره؟
      مدرک زبان آلمانی الزامی است یا مدرک آیلتس کفایت می کنه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        پذیرش در مقطع دکترا در دانشگاه تکنیک وین به زبان انگلیسی برای شما میسر هست.امکان کار دانشجویی همزمان با تحصیل برای شما وجود داره و به ازای هر ساعت شما میتونید در آمدی حدود ۱۲ یور به دست بیارید.

    146. آریانا پارس گفت:

      سلام
      امکان پذیرش برای شما در مقطع دکترا وجود داره و معمولا افرادی که موفق به اخذ پذیرش در این کشور میشوند میتوانند که از سوپروایزر هاشون کمک هزینه دریافت کنند

    147. سولماز گفت:

      سلام .
      من لیسانس ژنتیک از دانشگاه دولتی با معدل بالای ۱۶ دارم و درحال حاضر دانشجوی ترم ۲ کارشناسی ارشد ژنتیک از یکی از دانشگاهای دولتی هستم . مدرک زبان ندارم اما تا ۱۲ ماه آینده مدرک آیلتس میگیرم . مقاله هم هنوز ندارم . میخواستم بدونم شانس پذیرش من از یکی از دانشکاه های معتبر اتریش برای سال ۲۰۱۶ چقدر هست ؟ با توجه به اینکه تا اون موقع مقاله هم خواهم داشت ؟ از کی باید اقدام کنم برای سپتامبر ۲۰۱۶ ؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        قوانین مهاجرتی هر ساله در حال تغییر می باشد ولی با توجه به شرایط حال حاضر می توانید برای کشور اتریش اقدام نمائید . با توجه به شرایط مناسب شما شانس بسیار بالایی برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کشور اتریش را دارا می باشید.برخی از واحد های شما تطبیق می خورد و نیازمند مدرک زبان هم نیستید

    148. ماندانا گفت:

      سلام
      بنده لیسانسم ریاضی با معدل ۱۶-فوق لیسانسم مهندسی صنایع۱۶-هر دو از دانشگاهای سراسری، در حال گرفتن مدرک ایلسم هستم.۱ مقاله ام دارم که هنوز چاپ نشده
      همسرم هم دارای فوق لیسانس مواد هست از دانشگاه آزاد دارای ۳ مقاله و رزومه خوب پژوهشی اما زبانشون خوب نیست.
      می خواستم بپرسم کدام یکی از ما ها شرایط بهتری داریم برای اقدام و اینکه شنیده ایم دوره های زبان آلمانی می تونیم بگذرونیم قبل دوره دکتری
      می خواستم قیمت ها تقریبا چه حدودی است؟هزینه زندگی و دروه؟
      و اینکه ما می تونیم پذیرش دکتری رو بگیریم با فاند بعد بریم اتریش زبان آلمانی رو بخونیم بعد دوره دکتری مون اونجا بگذرونیم
      با تشکر فراوان

      • آریانا پارس گفت:

        سلام در رشته های مهندسی هزینه های تحصیل حدود ۷۰۰ یورو در ترم هست و کلاس زبان آلمانی هر سه ماه حدوود ۴۰۰ یورو.هزینه های زندگی سالیانه حدود ۱۰۰۰۰ یورو میشه و راجع به سوال آخرتون هم باید خدمتتون عرض کنیم که بله این امکان وجود داره که برای آلمان اقدام کنید

    149. مريم گفت:

      ببخشید اگه بخوام دوباره از اول پزشکی یا داروسازی بخونم بعضی واحدهای درسی منو ممکنه قبول کنن؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام در صورتی که شما واحد های مشابه رو در دانشگاه های مورد تایید اتریش گذرانده باشید بله امکان تطبیق واحد هست

    150. مريم گفت:

      با سلام من مدرک دکترای حرفه ای دامپزشکی از دانشگاه دولتی شیراز با معدل ۱۵ رو دارم زبان انگلیسی رو در حد متوسط تسلط دارم و کلاسهای زبان آلمانی رفتم ولی مدرکی ندارم می خواستم بدونم من می تونم در کدوم رشته های پزشکی در دوره تخصص در کشور اتریش تحصیل کنم؟ و امکان ادامه تحصیل در رشته های بالینی پزشکی برای دانشجویان دکترای دامپزشکی در چه کشورهایی امکان پذیره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام شما میتونید برای PhD رشته های مربوط به دامپزشکی اقدام کنید و البته تحصیل در این رشته ها در همه کشور های اروپایی ممکن هست ولی بستگی به شرایط شما داره

    151. ali گفت:

      سلام خسته نباشید
      من دانشجوی دانشگاه آزاد اراک هستم
      رشتم عمران هستش
      الان دارم واسه لیسانس میخونم
      قصد دارم برای فوق لیسانس به اتریش برم
      میخواستم بدونم چه چیزهایی لازم هستش
      و اینکه آیا معدل ه دیپلم و لیسانس مهمه یا نه؟
      ممنون.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس اتریش باید در کنکور سراسری ایران قبول بشید.البته داشتن مدرک آلمانی الزامی نیست ولی توصیه میشه

    152. Sadaf گفت:

      سلام.من متولد ٧٢ و لیسانس ادبیات فرانسه از دانشگاه شهید بهشتی با معدل ١۶،۵ هستم.و مسلط به زبان انگایسی.امکان تغییر رشته در کدوم کشورها یرای من هست؟ و ابنکه کلا کجا رو پیشنهاد میکنین که زودتر به نتیجه برسه..بیشتر سوئد و نروژ و اتریش مد نظرم هست اما بخاطر زبان آلمانی روی اتریش شک دارم.اقامت تحصیلی فرانسه رو میتونم بگیرم راحت اما چون قصدم اقامت دائم هست زندگی در فرانسه رو نمی پسندم.ممنون میشم برای رشته پلیمر هم راهنمایی کنین

      • آریانا پارس گفت:

        سلام تغییر رشته برای رشته پلیمر عملا میسر نیست ولی میتونید رشته های مربوط به حوزه زبان شناسی رو مطالعه بفرمایید.در سوئد و نروژ مدرک ایلتس نیاز داره ولی در اتریش میتونید زبان المانی رو در کشور اتریش بخونید

    153. مهدی باقری گفت:

      با سلام می خواستم بدونم آیا درکشور لهستان تحصیلات رایگان است و چه مدرک زبانی برای ورود به دانشگاه این کشور احتیاج هست

      • آریانا پارس گفت:

        سلام البته این صفحه مربوط به تحصیلات در کشور اتریش هست ولی باید خدمتتون عرض کنیم که تحصیلات در لهستان به زبان لهستانی رایگان و به زبان انگلیسی کم هزینه هست ولی امکان ورد به دانشگاه بدون نمره ایلتس و فقط با احراز توانایی در زبان انگلیسی ممکن هست

    154. امین گفت:

      سلام.این طور که من متوجه شدم برای پذیرش گرفتن توی دانشگاه های اتریش نیاز به مدرک زبان آلمانی نیست و می توان دوره زبان رو در خود اتریش تمام کرد.حالا سوال من اینه که اگه من برای اواخر اردیبهشت ماه مدارک ارسال کنم و اگه شانس بیارم و سفارت به من در عرض کمتر از دوماه روادید بده تازه من می تونم برای اوایل مهر ماه برم اتریش.از طرفی ترم زمستانه هم در اتریش حدودای ۱۲ مهر شروع میشه.حالا با این اوصاف من کی میتونم اونجا دوره زبان بگذرونم؟ مگه نباید دوره زبان قبل از شروع ترم تمام بشه؟ آیا اگه من برای ترم زمستانه می تونم اقدام کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام شما پس از ورود به کشور اتریش امکان پذیرش در کلاس زبان المانی رو دارید و پس از طی دوره تحصیلی و رسیدن به سطح مطلوب در زمان مناسب وارد دانشگاه بشید این به این معنی هست که لزومی نداره مهر ماه وارد دانشگاه بشید

    155. tahere گفت:

      سلام
      من دانش آموز سال دوم دبیرستان هستم.رشته ی ریاضی.
      دیپلم زبان انگلیسی دارم.و در حال فراگرفتن زبان آلمانی هستم.
      میخواستم بدونم احتمال گرفتن پذیرش در آلمان برای رشته ی روانشناسی بیشتره یا اتریش.
      آخرین معدل تحصیلیم هم ۱۹.۸۰بوده
      با نمره های عالی هم میتونم فارغ التحصیل بشم.
      ضمنا گرفتن بورس برام در اولویت قرار داره
      به نظرتون از کدوم یک از این کشورا میتونم راحت تر بورس بگیرم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام در مقطع لیسانس لیسانس تقریبا شانس اخذ بورسیه تقریبا صفره ولی با توجه به اینکه تحصیلات در در این کشور ها رایگان هست لازم به پرداخت هزینه دانشگاهی نیستید

    156. محسن گفت:

      سلام
      لیسانس کارشناسی ناپیوسته مهندسی نکنولوژی عمران از موسسه آموزش عالی (غیر انتفاعی) دارم
      میخواستم برای ارشد در رشته بازسازی و یا مدیریت ساخت در اتریش اقدام کنم لطفاً راهنمائی بفرمائید.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور اتریش را دارا می باشید . تحصیلات در کشور اتریش رایگان می باشد و دروس به زبان آلمانی ارائه می شود

    157. Bahar گفت:

      با سلام و تشکر از پاسخگویی سریع شما و همچنین تبریک سال نو
      سوالی داشتم اینکه با شرایطی که بیان کردم امکان بورس و تحصیل رایگان در یکی از دو کشور نامبرده برای بنده امکان پذیر است؟
      با سپاس فراوان

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام و درود
        کشور های آلمان و اتریش تحصیلات رایگان دارند و می توانید برای هر دو کشور اقدام کنید.تحصیلات در کشور آلمان به زبان انگلیسی و در کشور اتریش به زبان آلمانی می باشد.

    158. رضا گفت:

      باسلام. من در حال انجام پایان نامه ارشد هستم. در رشته مهندسی نرم افزار دانشگاه آزاد- معدل ارشدم ۱۸.۵ است . کارشناسی در دانشگاه دولتی تربیت معلم بودم ولی معدل کارشناسی ام ۱۲.۲۰ است. تا دو ماه آینده یک مقاله ISI خواهم داشت و متقاضی بورس دکترا در اتریش می باشم. می خواستم ببینم من با این شرایط شانسی دارم یا خیر؟ و من به ترم سپتامبر می رسم یانه؟ آیلتس ۵.۵ دارم. زبان آلمانی چی؟ لطفا منو راهنمایی کنید.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما امکان ادامه تحصیل در کشور اتریش را دارا نمی باشید . کشور اتریش مدارک دانشگاه های آزاد را قبول ندارد و برای مقطع مجدد در این کشور می توانید اقدام نمائید . تحصیلات در کشور اتریش رایگان می باشد . تحصیلات در کشور اتریش به زبان آلمانی ارائه می شود

    159. بهار گفت:

      با سلام
      من دارای لیسانس فیزیک از دانشگاه آزاد با معدل ۱۷٫۵۰ (دانشجوی ممتاز تمام دوره تحصیل) و کارشناسی ارشد از دانشگاه دولتی در مقطع روزانه در رشته فیزیک حالت جامد با معدل ۱۸٫۱۱ (دانشجوی ممتاز) به همراه یک مقاله ISC، یک مقاله ISI، چهار مقاله کنفرانس ملی، چهار مقاله کنفرانس بین المللی هستم. زمینه کاری و در واقع فیلد کار پایان نامه ام در زمینه نانومواد و نانوساختارها بود. برای کسب مدرک زبان انگلیسی آیلتس دارم آماده میشم. میخواستم بدونم با کسب نمره آیلتس ۶ شرایط بورس در مقطع دکتری در دانشگاههای اتریش یا آلمان رو دارم؟ شما کدامیک از این دو کشور را با توجه به فیلد کار بنده پیشنهاد میدهید؟ لطفا دانشگاههایی که در این دو کشور در زمینه نانو فعالیت دارند را معرفی میکنید؟
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام ایلتس ۶ نمره کافی برای پذیرش در این مقطع محسوب میشه ولی راجع به سوال دوم ان چیزی که اهمیت زیادی داره اینه که بتونید یک سوپروایزر پیدا کنید یعنی هو دو کشور در این زمینه فعال هستند ولی ان چیزی که اهمیت داره اینه که اساتید ظرفیت خالی داشته باشند

    160. امین گفت:

      سلام.من دارای کارشناسی عمران از دانشگاه سراسری هستم با معدل۱۲.۹ همین طور توی کنکور سراسری ارشد هم شرکت کردم و میدونم که حتما قبول میشم.حالا اگه من بخوام که صبر کنم تا توی دانشگاه ثبت نام کنم تا بتونم گواهی اشتغال به تحصیل رو بگیرم برای ارسال مدارک ،شده اواخر شهریور و اگه به فرض دانشگاه اتریش منو قبول کنه آیا فرصت کافی برای انجام کارهای بعدی(مانند گرفتن روادید از سفارت و…) رو برای رسیدن به ترم را دارم؟
      حالا اگه مدارکم رو اردیبهشت ارسال کنم و گواهی قبولی در کنکور ارشد سراسری را بدون اشتغال به تحصیل بفرستم مشکل داره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام متاسفانه اگر قصد اقدام برای ارشد رو دارید باید همه مدارک مورد نیاز رو با هم ارسال کنید ولی شاید پیشنهاد بهتر به شما این باشه که شما برای لیسانس اقدام کنید و ویزای خودتونو بگیرید و بعد از اماده شدن ویزا برای تغییر مقطع اقدام کنید

        • امین گفت:

          ممنون از پاسختون .ولی این کار ریسک نداره؟ چه تضمینی هست که با تغییر مقطع ۱۰۰درصد موافقت کنن؟ اگه میشه یه توضیح کامل تر بدین.شاید این سوال خیلیای دیگه باشه. برداشتم از صحبت شما اینه که من تا تیر ماه برای کارشناسی اقدام کنم.بعد کارای ویزارو انجام بدم.بعد از اون اواخر شهریور ماه که جواب دانشگاه اومد وثبت نام کردم برای تغییر مقطع اقدام کنم.

          • آریانا پارس گفت:

            سلام برداشتتون درسته ولی راجع به ریسک این کار باید خدمتتون عرض کنیم که امکان تغییر قوانین دانشگاه خیلی کمه در این فاصله

    161. جواد گفت:

      با سلام مجدد و تشکر از پاسخگویی سریعتان نسبت به درخواست های متقاضیان.

      فرموده بودین جزییات بیشتری را از زمینه فعالیتم بیان کنم:

      بنده در رشته مهندسی برق گرایش کنترل تحصیل کردم. زمینه فعالیت ام در مقطع ارشد کنترل ربات بوده است. عنوان پایان نامه : طراحی و شبیه سازی نرم افزاری کنترل کننده فازی مقاوم (هوشمند) برای یک ربات تک چرخ الکتریکی با استراتژی های کنترل گشتاور و کنترل ولتاژ می باشد که زیر نظر پروفسور فاتح (رییس دانشگاه صنعتی شاهرود – سردبیر مجله Journal of Intelligent Automation Systems- عضو قطب علمی سیستم های مقاوم و هوشمند) به پایان رساندم. نمره پایان نامه ام ۱۹.۴۲ می باشد که در بین دانشجویان ورودی خود، بالاترین نمره را کسب کردم.

      با تشکر فراوان

      • آریانا پارس گفت:

        سلام تشکر از پاسختون.شما شرایط مناسبی دارید،برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما صحبت کنید

    162. جواد گفت:

      با سلام..
      بنده فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد مهندسی برق از دانشگاه صنعتی شاهرود هستم. معدل مقطع کارشناسی ۱۵.۸۲ ( دانشگاه صنعتی شاهرود) ( شاگرد ممتاز) و مقطع ارشد ۱۸.۲۰ ( دانشگاه صنعتی شاهرود) می باشند. یک مقاله کنفرانسی بین المللی ، یک مقاله کنفرانسی با ایندکس ieee و یک مقاله علمی پژوهشی ISC دارم و یک مقاله ISI نیز ارسال کرده ام. آشنایی مقدماتی نیز به زبان آلمانی دارم. مدرک زبان انگلیسی ندارم ولی ظرف چندماه میتوانم این مدرک را اخذ کنم.
      میخواستم ببینم شرایط اخذ بورس تحصیلی را در مقطع دکتری در کشور اتریش را دارم؟ علاقه بسیاری دارم برای ادامه تحصیل و از لحاظ مالی میخوام تاجایی که بشه بورس بگیرم…

      ممنون میشم راهنماییم کنید..با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام بله شرایط کلی شما برای اخذ بور سیه در کشور اتریش مناسبه ولی باید جزییات بیشتری از زمینه فعالیت شما داشته باشیم تا بهتر راهنماییتون کنیم

    163. مسعود گفت:

      با سلام من مدرک لیسانس مهندسی پزشکی از دانشگاه ازاد را دارم و همسرم کارشناسی پرستاری دانشگاه ازاد چه راهی بهتر است برای مهاجرت تحصیلی ما؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام به راحتی میشه برای تحصیل در کشور اتریش که تقریبا به صورت رایگان هست اقدام کنید و پس از تحصیلتون برای ویزای کار کشور اتریش اقدام کنید

    164. پریسا گفت:

      با سلام. من دانشجوی ترم دو رشته معماری داخلی در دانشگاه غیر انتفاعی سوره هستم. آیا امکان ادامه تحصیل در اتریش را دارم؟ برای رشته معماری داخلی هم آزمون عملی لازم است؟ و آیا قادر به اخذ بورسیه میباشم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام رشته معماری امتحان عملی داره ولی رشته های شهرسازی و مشابه ان خیر،مدارک دانشگاه غیر انتفاهی مورد تایید دانشگاههای اتریش هست ولی گواهی های اشتغال به تحصیل جداگانه بررسی میشه

    165. پگاه احدیان گفت:

      با سلام.من مهندسی برق کنترل از دانشگاه آزاد قزوین رو دارم با معدل ۱۵.و ارشد در دانشگاه دولتی صنعتی بابل پذیرفته شدم اما نرفتم.مدتی هم در مرکز تحقیقات رشد نو کار کردم.چند نرم افزار تخصصی برق مسلط هستم.
      میخواستم بدونم شانسم برای رفتن به اتریش برای ارشد چقدره؟
      مرسی

      • آریانا پارس گفت:

        سلام،اگر گواهی پذیرش در مقطع فوق لیسانس رو داشته باشید براحتی کارتون انجام پذیر هست

    166. sara گفت:

      باسلام من دارای لیسانس مهدنسی آی تی با معدل ۱۶ از علمی و کاربردی و فوق لیسانس مدیریت بازرگانی با معدل ۱۷ دانشگاه آزاد تهران هستم. . واسه دکتری مدیریت پیشنهاد شما آلمانه یا اتریش؟ کدوم به جهت رشته کاری من بهتر معتبرتره؟ مدرک زبان انگلیسی دارم.

    167. آسمان گفت:

      سلام
      من دانشجوی ترم ۴ مهندسی معماری دانشگاه آزاد تهران هستم.
      معدلم تا الان حدود ۱۷.۵۰ است
      مدرک IELTS با نمره ۷ دارم
      قصد دارم برای فوق ام در دانشگاه وین اقدام کنم
      داشتن چه شرایط دیگه ای کمکم میکنه که بورسیه بگیرم؟
      برای گرفتن پذیرش از دانشگاه وین همین شرایط کافی نیست!؟
      با وجود مدرک IELTS گرفتن مدرک زبان آلمانی اجباریست؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        با توجه به شرایط شما امکان ادامه تحصیل در مقطع بالاتر را در کشور اتریش دارا نمی باشید . شما می توانید برای کارشناسی مجدد در این کشور اقدام کنید و برخی از واحد های شما مورد قبول قرار می گیرد.
        تحصیلات در کشور اتریش رایگان می باشد و بورسیه به شما تعلق نمی گیرد. شانس بالایی برای سایر کشور ها دارید . برای اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه در ارتباط باشید

    168. حامد گفت:

      با سلام
      من کارشناسی ارشد در ژنتیک مولکولی دارم با معدل ۱۵/۹۰ , و چند مقاله. آیا برای دکترای (ژنتیک پزشکی) دانشگاهی وجود دارد؟ و اینکه آیا شرایط بورس را دارم یا خیر؟
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        اگر از دانشگاه آزاد مدرک کارشناسی ارشد خود را اخذ کرده باشید برای فوق لیسانس مجدد باید اقدام نمائید ولی در صورتی که در دانشگاه سراسری این دوره را سپری کرده باشید برای مقطع دکترا می توانید اقدام کنید.

    169. سجاد رضازاده گفت:

      با سلام
      با تشکر از پاسخ شما میخواستم بگم من مدرک لیسانسم را از دانشگاه دولتی گرفتم و برای پذیرش در اتریش در مقطع کارشناسی ارشد IT چیکار باید بکنم و هزینه پذیرش از طرف شما چقدر است و اینکه آیا شما میتوانید برای من کار هم در آنجا پیدا کنید یا خیر؟
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیل در اتریش نیازمند داشتن قبولی کنکور در دانشگاه سراسری میباشد برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق شماره های درج شده بر روی سایت با موسسه در ارتباط باشید

    170. پوريل گفت:

      من دانشجوی مهندسی مکانیک ترم ٢ هستم میخواستم بدونم امکان پذیرش در اتریش رو دارم .مدرک زبان IELTS هم دارم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        اگر در دانشگاه سراسری مشغول به تحصیل باشید می توانید برای کشور اتریش اقدام نمائید.دروس در دانشگاه های کشور اتریش به زبان آلمانی ارائه می شود.

    171. سجاد رضازاده گفت:

      با سلام
      من لیسانس کامپیوتر گرایش نرم افزار با معدل کل ۱۴.۶۲ دارم. میخواستم بدونم شرایط پذیرش توی اتریش چیه و اینکه امکان پذیرش دارم؟
      در صورت امکان پذیرش میخواستم بدونم کدوم دانشگاه بهتره و اینکه هزینه کل دوره ارشد چقدر میشه و چقدر از هزینه را میتوانم با
      کار کردن بدهم؟ در ضمن آیا دانشگاهی برای گرایش امنیت هست یا نه؟
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        برای پذیرش در دانشگاه های کشور اتریش باید قبولی کنکور سراسری را داشته باشید یا مدرک خود را از دانشگاه سراسری گرفته باشید.اگر فارق التحصیل دانشگاه آزاد باشید برای لیسانس مجدد باید اقدام کنید.هزینه زندگی در کشور اتریش بصورت ماهانه ۷۰۰ یورو می باشدکه با توجه به حق کار می توانید بیش از نیمی از این هزینه ها رو برآورده کنید.

    172. سارا گفت:

      سلام
      من دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته معماری از دانشگاه غیرانتفاعی هستم و فعلا ۳ماه سابقه کار مرتبط با بیمه تامین اجتماعی دارم و همچنان هم مشغول به کار هستم.همسرم لیسانس کامپیوتر هستن از دانشگاه پیام نور و دارای چهار مدرک تخصصی از سازمان فنی و حرفه ای هستن. در حال حاضر هم در کارخانه ای به سمت مسئول تولید و برنامه ریزی مشغولن و به برنامه نویسی هم تسلط کامل دارن.و تصمیم داریم برای گرفتن مدرک آیلتس اقدام کنیم
      میخواستم بدونم برای ما امکان گرقتن ویزای کار یا بورسیه تحصیلی وجود داره یا خیر؟ ممنونم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        هزینه ی تحصیل در کشور اتریش ناچیز است اما احتمال بورسیه در مقطع فوق لیسانس بسیار کم است

    173. حسين گفت:

      با سلام من در حال انجام پایان نامه ارشد در رشته رادیوبیولوژی در دانشگاه شهید دهشتی هستم معدلم ١٨ میباشد و رشته تحصیلی ام در دوره فوق دیپلم و لیسانس رادیوتراپی إز دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده با معدل ١۶/۵و آیلتس ۵/۵ که میتونم ارتقاء ش بدم هفت تا مقاله آی آس آی و دو تا داخلی دارم و در نه تا طرح پژوهشی همکاری و تو دو تا طرح وخدم مجری هستم،متاسفانه امکان ادامه تحصیل در رشته رادیوبیولوژی در مقطع دکتری در ایران وجود ندارد،لطفا من را در زمینه گرفتن پذیرش و بورسیه تحصیلی راهنمایی کنید.

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام و احترام
        با توجه به شرایط خوب شما شانس بالایی برای اخذ بورسیه در کشور های اروپایی را دارا می باشید.فقط نیازمند مدرک زبان IELTS نمره حداقل ۶.۵ می باشید.
        می توانید برای کشور های آلمان و اتریش هم اقدام کنید

    174. داریوش گفت:

      سلام
      من دانشجوی کارشناسی ارشد معماری هستم میخواستم بدونم برای اخذ مدرک دکترا ازکشور اتریش می تونم اقدام کنم .
      مقالت ریادی دارم اما isiنیستند.معدلم ۱۷ و انگلیسیم متوسط .میتونم بورس بگیرم . اگه پاسخ منفی راه کار چیه.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        اگر فارق التحصیل از دانشگاه سراسری باشید امکان چنین کاری را دارید و می توانید برای مقطع دکترا اقدام نمایید.تحصیلات در کشور اتریش رایگان می باشد و هزینه های زندگی با کار دانشجویی شما تامین می شود.

    175. elahe گفت:

      سلام …
      دانشجوی ترم ۵ داروسازی دانشگاه دولتی هستم…
      مدرک زبان انگلیسی دارم
      امکانش هست قبل از تمام شدن دوره ی تحصیلم بورسیه بگیرم و در کشور اتریش ادامه ی دوره ی تحصیلمو بگذرونم؟

      هزینه ی مشاره ی حضوریتون چقدره؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        دوره پزشکی در کشور اتریش به زبان آلمانی ارائه می شود ولی امکان یادگیری زبان در کشور اتریش وجود دارد.مدارک شما ارسال می شود و باید مورد بررسی قرار بگیرد که چه تعداد از واحد های شما مورد قبول است.

    176. mohammad گفت:

      salam
      aya mishe ba dashtane madrake mohandesi metalurji dr maghtae karshenasi arshad dar yeki az in keshvarha otrish alman fanland… reshtei digei ro edame dad?

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در کشور های تحصیل رایگان امکان تغییر رشته را شما ندارید

    177. سودا گفت:

      با سلام
      من دانشجوی ترم آخر دوره کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی هستم و در امتحان آیلتس نمره ۷.۵ گرفتم امکان ادامه تحصیل در مقطع دکترا به صورت رایگان یا حداقل امکان تحصیل با کار نیمه وقت رو دارم؟
      البته دوست من این ترم دفاع کرده دانشجوی کارشناسی ارشد الهیات و ادیان بوده مدرک زبان انگلیسی نداره چون قراره با هم اقدام کنیم امکان ادامه تحصیل رو داره؟
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما امکان ادامه تحصیل در این کشور بصورت را دارا می باشید و با توجه به اجازه کاره پاره وقت تمامی هزینه های خود را برآورده می کنید.شرایط نفر دوم به این صورت می باشد که اگر در دانشگاه آزاد فارغ التحصیل می شود نیازمند مدرک زبان میباشد یا برای فوق لیسانس مجدد اقدام نماید.

    178. رضا گفت:

      سلام
      دانشجوی سال اخر رشته صنایع غذایی با معدل ۱۵.۹ هستم و مدرک زبان هم ندارم اما در حد Intermediate میباشد شانس پذیرش در دانشگاه اتریش دارم یا حتی گرفتن بورسیه ؟

      • ariana گفت:

        با سلام
        با توجه به شرایط حال حاضر شما ، شانس بالایی برای پذیرش در کشور اتریش را دارا می باشید.برای ادامه تحصیل در کشور اتریش نیازمند مدرک زبان نمی باشید.

    179. مهدی گفت:

      با سلام
      من دانشجوی سال آخر دندانپزشکی هستم با معدل ۱۵.۸۷. می خواستم ببینم آیا میتونم تو آلمان یا اتریش به صورت رایگان تخصص دندانپزشکی بگیرم؟ آیا این دانشکده ها علاوه بر تحصیل رایگان حقوق ماهیانه هم می دهند؟

      • ariana گفت:

        سلام
        دوره های تخصص در کشور آلمان و اتریش بصورت رایگان ارائه می شود.برای ورود به این دوره ها نیازمند مدرک زبان و پیدا کردن استاد راهنما می باشید.

    180. سامان گفت:

      با سلام. من دانشجوی ترم آخر کارشناسی مکانیک دانشگاه ازد با معدل ۱۴ هستم.ielts 6.5 دارم . یک سال سابقه کار با بیمه در یک پروژه ساخت برای اولین بار در خاور میانه را نیز دارا هستم.آیا می توانم از یکی از دانشگاه های آلمان یا اتریش پذیرش بگیرم؟ تاکیدی بر گرفتن بورس ندارم.

      • ariana گفت:

        سلام
        در حال حاضر می توانید برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی برای کشور اتریش اقدام کنید.پس از پایان تحصیل با مدرک زبان امکان پذیرش در کشور آلمان را دارا می باشید.برای اطلاعات بیشتر می توانید با تلفن های موسسه تماس حاصل فرمایید.

    181. محسن گفت:

      سلام.من کارشناسی عمران و کارشناسی أرشد مدیریت ساخت دارم.نمره ایلتس ۶ دارم.مقاله دارم ولی isi نیست.میخواستم بدونم أیا شانس بورس و یا بذیرش دارم واسه دکتری..ممنون میشم از راهنماییتون

      • ariana گفت:

        سلام
        باری اخذ بورسیه باید شرایط خاصی از جمله معدل بالای ۱۷ ، مدرک زبان خوب و مقالات ISI داشته باشید

    182. افشین گفت:

      ۴۲ سالمه متاهل یک فرزند ۱۰ ساله دارم لیسانس صنایع چوب با معدل ۱۳.۷۱ از دانشگاه آزاد دارم .آیا امکان ادامه در مقطع فوق لیسانس در رشته خودم یا رشته مرتبط همزمان با کار را دارم؟آیا اتریش مناسب شرایط من هست یا اگر نه دو کشور سوعد و آلمان چطور؟

      • ariana گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما فقط امکان ادامه تحصیل در کشور های لهستان،انگلستان و آمریکا را دارید که نیازمند مدرک زبان می باشید

    183. مهسا گفت:

      سلام
      من ۳۳ ساله دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات فارسی با معدل ۱۶ می باشم.از دانشگاه ازاد. ایا من میتوانم در مقطع ارشد در اتریش روان شناسی عمومی بخوانم .اگر قبولی ارشد از دانشگاه سراسری داشته باشم شانس من بیشتر می شود برای پذیرش؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تغییر رشته امکان پذیر نمی باشد.در صورتی کار شما انجام شدنی می باشد که در یکی از دانشگاههای ایران در رشته روان شناسی قبول شوید.

    184. مهاجر گفت:

      سلام
      من کارشناسی مهندسی مکانیک از دانشگاه بوعلی با معدل ۱۳.۸۵ و کارشناسی ارشد از همون دانشگاه با معدل در۱۶ در گرایش تبدیل انرژی دارم دو ممقاله IsI و یه ثبت احتراع و ایلس ۶ دارم
      چند در صد احتمال داره بتونم پذیرش همراه با حقوق از داتشگاه های اتریش داشته باشم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیلات در کشور اتریش بصورت رایگان می باشد.با توجه به شرایط مناصب شما امکان گرفتن بورس را دارا می باشید.شما شانس برای گرفتن پذیرش در مقطع دکترا را دارا می باشید.
        برای انجام کار باید مدارک خود را برای ما اورده و پس از ۳ ماه به شما گفته می شود که بورسیه برای شما گرفته می شود.
        شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

    185. SEPEHR گفت:

      با سلام و عرض احترام، اینجانب دارای مدرک لیسانس مهندسی نفت از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران با معدل ۱۵.۱۲ می باشم و همچنین از سطح زبان انگلیسی بسیار خوبی برخوردارم و دارای مدرک IELTS 6.5 هستم. می خواستم بپرسم آیا می توانم برای مقطع فوق لیسانس در رشته مهندسی نفت ، ژئوفیزیک و یا مدیریت به زبان انگلیسی از دانشگاه های اتریش و یا آلمان پذیرش بگیرم؟ و اگر امکان دارد بفرمایید که به غیر از این دو کشور در چه کشور های دیگری امکان ادامه تحصیل با هزینه معقول و متوسط در مقطع فوق لیسانس با شرایط موجود برای بنده فراهم است؟ از لطف و توجه شما کمال قدردانی را دارم. در ضمن بنده به هیچ زبان دیگری جز انگلیسی آشنایی ندارم اما اگر لازم باشد می توانم برای یادگیری زبان دیگری اقدام کنم.

    186. hasan گفت:

      سلام
      من لیسانس مکانیک دولتی(۱۳.۶) و فوق آزاد ۱۸.۷۵ هستم. مقاله هم ندارم واسه دکترا یا فوق آلمان یا اتریش اوضاع چگونه است. بورس چی؟
      مرسی

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیل در کشور آلمان بصورت رایگان می باشد و با حق کاری که شما بصورت دانشجویی دارید به راحتی هزینه های زندگی خود را برآورده می کنید.تنها نکته حائز اهمیت داشتن مدرک زبان می باشید.

    187. امیر گفت:

      با سلام
      من فوق دیپلم مکانیک از دانشگاه آزاد با معدل ۱۶.۰۴ و لیسانس معماری از دانشگاه گزاد بغ معمل ۱۷.۴۵ دارم و فوق لیسانس معماری دانشگاه سراسری شهرستان قبول شدم و در حد B1 زبان آلمانی رو بلدم به نظره شما اتریش برای معماری بهتره یا آلمان؟ و اینکه شرایط من به کدوم نزدیکتره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما امکان ادامه تحصیل در کشور های اتریش و آلمان را دارید . برای اقدام در کشور آلمان نیازمند مدرک زبان می باشید ولی کشور اتریش به شما اجازه می دهد که در خوده کشورش زبان را تکمیل کنید

    188. lutus گفت:

      فوق لیسانس روانشناسی بالینی خوندم از دانشگاه ازاد.با معدل ۱۶.لیسانسم از دانشگاه غیر انتفاعی و معدل۱۳.مدرک زبان ندارم ولی نمره ی حد نصاب رو کسب میکنم.برای گرفتن بورسیهدکترا چقدر شانس پذیرش وجود داره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیلات در کشور اتریش رایگان می باشد که می توانید برای مقطع دکترا اقدام کنید.شرایط اخذ بورسیه معدل بالای ۱۷ ، مدرک زبان و داشتن مقاله ISI می باشد

    189. حمیدرضا گفت:

      با سلام و خسته نباشد
      من فارغ التحصیل رشته فیزیک در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه دولتی با معدل ۱۶.۳۸ هستم ولی معدل لیسانسم تنها کمی از ۱۲ بالاتر است. البته آیلتس ۶.۵ دارم و به تازگی یک مقاله ISI فرستاده ام که هنوز جواب آن نیامده است. می خواستم بپرسم آیا شانسی برای گرفتن بورسیه در مقطع دکتری از دانشگاه های اتریش دارم یا نه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیلات در کشور اتریش بصورت رایگان می باشد.شما باید مدارک را برای ما ارسال کرده در ابتدا برای کسب بورسیه اقدام می شود و اگر بورسیه به شما تعلق نگیرد پس از آن برای پذیرش ساده اقدام می شود.

    190. sahar.Ms گفت:

      سلام
      من فارغ التحصیل کارشناسی رشته مهندسی صنایع از دانشگاه پیام نور با معدل ۱۲.۵هستم. ایا امکانش هست بتونم در یکی از دانشگاههای اتریش در مقطع کارشناسی ارشد ادامه بدم؟ دارای مدرک زبان آلمانی هستم و زبان انگلیسی هم بدون داشتن مدرک مسلط هستم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به اینکه مدرک شما از پیام نور می باشد برای کشور اتریش نمی توانید اقدام کنید ولی برای آلمان امکان چنین کاری می باشد با شانس پائین تری نسبت به افراد دیگر

    191. یحیی گفت:

      با سلام
      من پذیرفته شده فوق لیسانس برق موسسه غیر انتفاعی هستم .میخواستم بدونم میتونم از تحصیلات رایگان کشور های دیگه استفاده کنم؟(مدرک زبان ندارم)

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        کشور های لهستان و چک به شما اجازه می دهد که کورس های زبان انگلیسی را در همین کشور ها سپری و پس از آن وارد دانشگاه شوید

    192. پیمان گفت:

      با عرض سلام
      بنده فوق ترم دوم فوق لیسانس صنایع هستم با معدل ۱۹.۴۴ ، چند مقاله هم در دست تهیه دارم ، اما مدرک زبان ندارم
      آیا در مقطع دکتری شانسی برای بورس دارم؟؟
      همراه هم دارم که همسرم هسنتد، شرایط ایشون هم مثل من هست، ایشون هم می خوان در مقطع دکتری ادامه تحصیل بدن

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای اخذ بورسیه نیازمند مدرک زبان هستید.به شما توصیه می شوید که در کنار تموم کردن درس به فراگیری زبان هم بپردازید.

    193. مریم گفت:

      سلام.من دانشجوی ترم سوم رشته مهندسی پزشکی گرایش بیو الکتریک از دانشگاه فنی مهندسی تهران جنوب هستم.میخواستم بدونم که برای ادامه تحصیل در اتریش چگونه باید اقدام کنم؟و ایا در اتریش برای این رشته هم ازمون ورودی میگیرن؟چطوری باید بورسیه شم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ورود به رشته ی مهندسی پزشکی نیاز به ازمون ورودی ندارید ولی این رشته در کشور اتریش به زیان آلمانی ارائه می شود.در مقطع فوق لیسانس شانس گرفتن بورسیه بسیار کم می باشد

    194. تیموری گفت:

      با سلام
      آیا برای اخذ بورسیه نیاز به معدل با نمره خاصی هست ؟

    195. مهسا گفت:

      با سلام من متقاضی مقطع دکتری در رشته مدیریت آموزشی وفرهنگی هستم ومتقاشی اقامت نیز هستشم همسرم شرکت بازرگانی دارد لطفا راهنمایی بفرمایید چگونه اقدام کنیم . وبه نظرتان شانس ما چقدر است .ضمنا نیاز به تقویت زبان خود نیز دارم .چه کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما می توانید برای ادامه تحصیل در کشور اتریش اقدام کرده و دوره های زبان المانی را در همان کشور سپری کنید.همسرتان به عنوان همراه می توانند شما را همراهی کنند

    196. آریانا پارس گفت:

      سلام
      با توجه به شرایط خوب شما امکان گرفتن پذیرش در دانشگاه های اتریش را دارید.رشته معماری در مقطع کارشناسی ارشد ئر کشور اتریش به زبان انگلیسی می باشد.

    197. آریانا پارس گفت:

      سلام
      در صورت داشتن مدرک زبان آلمانی امکان ادامه تحصیل در مقطع لیسانس در کشور اتریش را دارید.

    198. آریانا پارس گفت:

      سلام
      شما می توانید کورس زبان آلمانی را در کشور اتریش سپری کنید و بعدا به دانشگاه بروید.می توانید تا اتمام مقطع لیسانس خود به یادگیری زبان آلمانی بپردازید.

    199. saamin گفت:

      سلام
      من دانشجوی رشته ی مدیریت گردشگری در دانشگاه علمی کاربردی هستم
      و دارای مدارک و رزومه مرتبط هم هستم.
      مدرک زبان هم ندارم
      آیا می توانم در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش اقدام کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        مدرک شما رو قبول ندارن.فقط سه تا کشور انگلستان ، آمریکا و لهستان مدرک علمی کاربردی رو قبول دارن و می توانید برای این کشور ها اقدام فرمائید.

    200. hadiis گفت:

      با سلام بنده فارغ التحصیل رشته مکانیک از دانشگاه دولتی هستم با معدل ۱۳.۴ و علاقمند به ادامه تحصیل در مقطع ارشد در آلمان یا اتریش هستم.شانس من چقدر است؟

    201. مژده گفت:

      سلام
      من مهندسی صنایع خوندم
      تازه فارغ التحصیل شدم معدلم ۱۴.۳۰ از دانشگاه باهنر کرمان
      زبان آلمانی رو در حد B1 بلدم
      به نظرتون شانسم خوبه؟
      آیا همسرم به عنوان همراه می تونم با خودم ببرم؟ آخه شنیدم بردن همراه خیلی سخته

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در مقطع فوق لیسانس می توانید با خودتون همراه ببرید ولی اجازه کار را ندارند.

    202. shima گفت:

      من فارغ التحصیل رشته ی تجربی هستم برای ادامه ی تحصیل دررشته ی داروسازی یادندانپزشکی دراتریش بایدبه چه شرایطی داشته باشم وچطوراقدام کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما باید مدرک زبان آلمانی داشته باشید تا کار شما انجام شود.

    203. parsa گفت:

      با سلام خدمت شما
      من دانش اموز سال چهارم هستم .
      می خواستم ببینم اگر پدر در اتریش اقامت داشته باشد به چه صورت میتونم برای تحصیل در مقطع کارشناسی اقدام کنم؟
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        برای اخذ پذیرش در کشور اتریش در مقطع کارشناسی نیازمند مدرک زبان آلمانی می باشید.

    204. Ahmadreza گفت:

      با سلام و خسته نباشید.
      مهندسی شیمی دانشگاه دولتی با معدل ۱۵.۲۶ دارای چند مقاله خارجی و مسلط به چند نرم افزار همراه با مدارک،(بدون مدرک زبان آلمانی)البته دوره زبان آلمانی رفتم ولی مدرکی از سفارت نگرفتم.امکان پذیرش بورس تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش برای اینجانب وجود داره؟؟
      ممنونم.

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        امکان گرفتن بورس را ندارید ولی می توانید برای پذیرش ساده برای کشور اتریش اقدام کنید.

    205. امیرارسلان گفت:

      با عرض سلام و خسته نباشید بنده دانشجوی ترم یک کارشناسی ارشد مهندسی بهره برداری نفت از دانشگاه آزاد امیدیه می باشم برای اخذ بورسیه باید چه مراحلی را طی کنم؟در ضمن مدرک زبان نیز ندارم

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        شما برای اخذ بورسیه نیازمند مدرک زبان داشتن معدل بالای ۱۷ و مقاله ی ISI می باشید .

    206. سینا گفت:

      با سلام
      من ترم آخر کارشناسی نا پیوسته ICT در دانشگاه غیر انتفاعی هستم و همسرم لیسانس حسابداری از دانشگاه آزاد داره . به نظر شما شانسی برای گرفتن پذیرش در ارشد داریم و اینکه برای زبان آلمانی میتونیم ویزا بگیریم ؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        با توجه به این نکته که همسرتون درسشان به پایان رسیده است می توانید به واسطه همسرتان اقدام کنید و شما به صورت همراه تشریف ببرید

    207. حسام گفت:

      با عرض سلام و خسته نباشید، بنده فوق لیسانس روان شناسی بالینی از دانشگاه معتبر با معدل ۱۸ دارم. یک مقاله آی اس آی دارم و چن تا مقاله علمی و پژوهشی. زبان انگلیسی ام خوبه و مدرک تافل دارم ولی آلمانی هییچی بلد نیستم. به نظرتون برای آلمان اقدام کنم یا اتریش. در ضمن متاهل هستم و یک فرزند دارم و می تونم اونها رو هم با خودم ببرم؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام و احترام
        تحصیلات در کشور آلمان بصورت رایگان است و دروس به زبان انگلیسی ارائه می شود.
        شما می توانید همراه هم با خود ببرید.

    208. آریانا پارس گفت:

      با سلام
      در مقطع کارشناسی ارشد بورس به ندرت امکان پذیر می باشد.ولی برای اطمینان از این احتمال باید مدارک خود را برای ما آورده و پس از ۳ ماه به شما گفته می شود که امکان چنین کاری وجود دارد یا خیر

    209. علی گفت:

      سلام
      من لیسانس روانشناسی عمومی از دانشگاه دولتی دارم میخواستم بدونم پذیرش میکنن آیا؟
      و اگه برای فوق لیسانس پذیرش میکنن محدودیت سنی داره؟اتریش و آلمان مد نظرمه.

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        شما از شانس بالایی برخوردار هستید ولی باید دلیل مناسبی برای وقف تحصیلی خود داشته باشید.
        برای اطلاعات بیشتر می توانید با تلفن های موسسه در ارتباط باشید.

    210. آریانا پارس گفت:

      با سلام
      لطفا راجع به تحصیلاتتون بیشتر توضیح بدید تا بتونیم بهتر راهنماییتون کنیم.

      • محمد حسین گفت:

        با سلام و تشکر از زحمات شما
        من فارق التحصیل دانشکده شهید شمسی پور
        هستم که یک دانشکده سراسری نا پیوسته می باشد
        آشنایی ابتدایی با زبان آلمانی
        و سطح intermediate در زبان انگلیسی هستم
        معدل کاردانی ۱۵، ۹۸
        معدل کارشناسی ۱۶، ۴۸
        علاقه مند به ادامه تحصیل در کشور اتریش و آلمان هستم
        مدرک من در رشته برق الکترونیک می باشد
        می خواستم بدانم که آیا امکان بورس تحصیل ویا چیزی
        مانند آن وجود دارد؟
        ویا شما پیشنهادی دارید؟
        با تشکر

        • آریانا پارس گفت:

          سلام.شانستان برای اخذ بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد پایین می باشد

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up