آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط تحصیل در دبی امارات

یکی از مزایای عمده تحصیل در دبی امارات متحده عربی به دلیل موقعیت استراتژیک آن است. تحصیل در امارات برای بسیاری از افراد قابل توجه و با اهمیت است چرا که دانشگاه های کشور امارات پلی مناسب برای ادامه تحصیل در کشورهای انگلستان، آمریکا و کانادا است. از دیگر نکات و دلایل انتخاب کشور امارات می توان به نزدیکی این کشور به ایران اشاره کرد.

یکی از معمول ترین روش های مهاجرت به دبی برای تحصیل در این کشور می باشد. دانشجویان با تحصیل در کشور امارات، شانس خود را برای پیدا کردن کار افزایش می دهند.

 

دانشگاه های امارات

امارات برای توسعه زیرساخت های آموزشی خود با هدف تبدیل شدن به بهترین ارائه دهنده آموزش عالی فارغ التحصیلان در آینده متعهد است. در حال حاضر سه دانشگاه دولتی و بیش از ۵۰ نهادهای خصوصی برای مهاجرت تحصیلی در این کشور وجود دارد.

سه دانشگاه عمومی عبارتند از:

  • Higher Colleges of Technology (HCT)
  • UAE University (UAEU)
  • Zayed University (ZU)

مؤسسات دولتی تحت نظارت وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی و پذیرش فقط شهروندان امارات متحده عربی هستند. امکان تحصیل در دانشگاه ها و کالج های خصوصی برای همه دانشجویان ممکن است.

معتبر ترین دانشگاه های خصوصی امارات عبارتند از:

  • Abu Dhabi University (ADU)
  • American University in Dubai (AUD)
  • American University of Sharjah (AUS)
  • Khalifa University of Science, Technology and Research (KU)
  • University of Sharjah (UOS)

مقاطع تحصیلی امارت

فارغ التحصیلان تمام سیستم های تحصیلی باید دوازدهمین پایه در مقطع متوسطه را با نمره مناسب گذرانده باشند و در صورتی که در پایه های پایین تر مشغول به تحصیل اند و هنوز گواهینامه پایان مقطع متوسطه را کسب نکرده اند می توانند با شرکت در آزمون GED شرکت و در صورت موفقیت مدرک معادل مقطع متوسطه را دریافت و برای ثبت نام در دانشگاه اقدام نمایند.

تحصیل کارشناسی در امارات

برنامه های کارشناسی در مؤسسات امارات متحده عربی در طیف وسیعی از موضوعات در دسترس هستند و می توان آنها را به صورت کامل و پاره وقت مطالعه کرد. دوره های تمام وقت معمولا برای تکمیل ۳ تا ۴ سال به طول می انجامد. بسیاری از علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور، امارات را انتخاب می کنند چرا که هدفشان اقامت کشورهایی همچون انگلستان، آمریکا و کانادا است. دانشجویان در مقطع لیسانس بعد از دو سال درس خواندن می توانند واحد های سپری شده خود را در کشورهای آمریکا، کانادا و انگلستان تطبیق زده و در دانشگاه های این کشور ادامه تحصیل دهند.

  • زبان تدریس

تمامی رشته های تحصیلی در کشور امارات به زبان انگلیسی ارائه می شود و این کشور یکی از معدود کشورهای غیر انگلیسی زبان است که در مقطع لیسانس تمامی کورس های خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. متقاضیانی که مدرک دال بر تسلط زبان انگلیسی را دارا نمی باشند می توانند وارد کشور امارات شده و در کالج های زبان این کشور ثبت نام کنند.

همچنین دانشجویان علاقه مند به تحصیل در دبی می توانند با شرکت در دوره های ارائه شده توسط موسسه زبان آریاناپارس در کمترین زمان ممکن به بهترین نتایج در آزمون آیلتس دست یابند.

تحصیل کارشناسی ارشد در امارات

مقطع فوق لیسانس در کشور امارات در یک دوره ۲ ساله ارائه می شود و علاقه مندانی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را در مقطع فوق لیسانس دارند می توانند از طریق موسسه آریاناپارس اقدام نمایند. فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد کشور امارات پس از تمام تحصیل خود مجوز حضور یک ساله ای در این کشور را دارا خواهند بود تا قادر باشند تا با یافتن شغلی مناسب، ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کار کشور امارات نمایند.

امارات,امارات,امارات

دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد در کشور امارات اجازه دارند همراه داشته باشند که این همراه شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال می باشد.

تحصیل دکترا در امارات

به صورت معمول دوره های تحصیلی در امارات به زبان انگلیسی ارائه می شود. دانشجویان برای تحصیل در این مقطع به همراه مدرک زبان، نیازمند سوابق تحصیلی مناسب، توصیه نامه و رزومه مناسب می باشند. بازه زمانی تحصیل در مقطع دکترا به صورت معمول ۳ تا ۴ سال به طول می انجامد. دروس ارائه شده در این مقطع نسبت به سایر مقاطع کمتر می باشد و معمول دانشجویان برای دوره های DBA اقدام می نمایند.

حق کار و هزینه های تحصیل در دبی امارات

تحصیلات در کشور امارات مستلزم پرداخت هزینه می باشد و نسبت به کشورهای خاورمیانه گران ترین کشور برای ادامه تحصیل می باشد. ولی نکته حائز اهمیت در این کشور زبان تدریس است که دروس به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

حق کار

به صورت معمول دانشجویان ایرانی حق کار قانونی در کشور امارات ندارند.

هزینه های تحصیل

شهروندان امارات متحده عربی به طور رایگان در دوره های تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند، اما دانشجویان بین المللی باید هزینه های تحصیل را پرداخت کنند. دانشگاه های امارات متحده عربی هزینه های خود را تعیین می کنند، به طوری که هزینه ها بر حسب دوره، سطح تحصیلات و مکان متفاوت است. به طور میانگین هزینه های تحصیل در امارت بین ۱۰ تا ۲۵ هزار دلار در دانشگاه های خصوصی می توان در نظر گرفت.

هزینه های زندگی

هزینه های زندگی در کشور امارات برای دانشجویان به صورت میانگین بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ دلار در ماه می باشد که شامل هزینه های مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آنها در زمان تحصیل در دبی امارات می باشد.

نحوه درخواست ویزای تحصیلی دبی امارات

درخواست های تحصیلات تکمیلی معمولا به صورت آنلاین تکمیل می شود و به طور مستقیم به دانشگاه مورد نظر شما ارسال می شود. تمام برنامه های کاربردی باید تا مه / ژوئن قبل از تاریخ شروع دوره انجام شود.

مدارک لازم برای تحصیل در دبی امارات

دانشجویان برای تحصیل باید اقدام به اخذ ویزای تحصیلی امارات در این کشور نمایند برای این کار شما باید در مورد مدارک مورد نیاز اطلاعات کامل داشته باشید.

در ادامه مطلب به بررسی مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی امارات می پردازیم:

  1. شما باید فرم مربوط به درخواست ویزای خود را تکمیل کنید.
  2. فیش مربوط به وجه واریزی برای پرداخت شهریه دانشگاه را ارائه دهید.
  3. ارائه پاسپورت معتبر
  4. عکس ۴*۳ و استاندارد برای پاسپورت
  5. نامه پذیرش از دانشگاه برای اخذ ویزای تحصیلی امارات
  6. ارائه گواهی که سطح دانش زبان شما را نشان دهد.
  7. ارائه مدرکی که نشان دهد دانشجو توانایی مالی برای تامین مخارج زندگی و تحصیل در لهستان را دارد.
  8. دانشجویان باید تحت معاینات پزشکی قرار بگیرند و پس از آن گواهی لازم برای اثبات سلامت خود را برای اخذ ویزای تحصیلی امارات به اتحادیه این کشور تحویل دهند.
  9. شما باید مدرکی ارائه بدهید تا مسکن و محل اقامت تان را مانند: گواهی اجاره نامه خانه دانشجویی ثابت کند.
  10. دانشجویان باید تمام مدارک مرتبط با سوابق تحصیلی خود را برای اخذ ویزای تحصیلی امارات ارائه دهند.

برای کسب ویزای تحصیلی دانشجویی، دانشجویان باید از سوی یک ساکن کشور امارات حمایت شوند. در صورتی هیچ گونه حمایتی، بعضی از دانشگاه های امارات به عنوان حامی عمل می کنند. ویزای دانشجویی معمولا فقط برای یک سال اعطا می شوند اما برای مدت دوره شما قابل تمدید است. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی امارات:

  • گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار
  • ۱۲ عدد عکس
  • سه نسخه گذرنامه و یک ویزای ورود به امارات متحده عربی پس از ورود
  • مدارک پذیرش از دانشگاه های امارات متحده عربی
  • گردش حساب
  • قرارداد اجاره نامه محل سکونت
  • کپی از پرداخت هزینه تحصیل برای سال تحصیلی
  • دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز باید مدرک تحصیلی مدرک کارشناسی را ارائه دهند.

پس از ورود به کشور امارات، دانشجویان موظف به شرکت در تست های پزشکی می باشند. تست های پزشکی شامل آزمایش HIV، هپاتیت B و C، سل، هاله و سیفلیس است. در صورت جواب مثبت، موظف به ترک کشور می باشید.

اقامت پس از تحصیل در دبی امارات

به دلیل شرایط مناسب برای رفاه و آسایش همچنین تحصیل و کار، بسیاری از دانشجویان بین المللی کشور امارات را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب می کنند.

شرط لازم برای تحصیل در این کشور اخذ ویزای تحصیلی امارات است که باید از طریق پذیرفته شدن در دانشگاه مورد نظر دریافت کنید.

شما می توانید  علی رغم اینکه زبان رسمی کشور امارات، عربی است در دانشگاه های این کشور با زبان انگلیسی مشغول به تحصیل شوید.

نکته حائز اهمیت اینکه بسیاری از دانشگاه ها در سر تا سر جهان در امارات شعبه دارند و دانشجو در صورت تمایل، امکان جا به جایی محل تحصیل خود را به این کشور دارند.

دانشجویان می توانند از طریق روش هایی که در ادامه مطلب به آن ها خواهیم پرداخت برای اخذ اقامت دائم خود در امارات اقدام کنند:

۱. شرایط اقامت پس از تحصیل در  دبی امارات از طریق کار

اگر دانشجویان بعد از گذراندن دوره تحصیلات دانشگاهی خود تمایل به اخذ اقامت دائم در امارات را داشته باشند می توانند به مدت ۶ ماه از طریق کارفرمای خود گواهی لازم جهت اخذ اقامت دائم در این کشور را دریافت کنند و پس از آن با تغییر نوع ویزای خود از تحصیلی به کاری در امارات مشغول به فعالیت شوند.

در صورتی که دانشجویان توانایی کار کردن حین تحصیل را داشته باشند و در حوزه کاری خود فعالیت مفید و موثری را به دولت امارات ارائه دهند ممکن است این افراد با ارائه مدارک خود بتوانند اقامت دائم خود را  به عنوان  فردی کارآفرین و نمونه  از این کشور دریافت کنند.

۲. اقامت پس از تحصیل در دبی از طریق سرمایه گذاری

از دیگر روش هایی که می توانید برای گرفتن اقامت دائم در امارات از آن استفاده کنید سرمایه گذاری در پروژه های کاری مختلف است ضمن اینکه شما مورد حمایت ۱۰۰ درصد دولت این کشور قرار خواهید گرفت زیرا امارات از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این کشور استقبال می کند و در نتیجه شما به راحتی می توانید اقامت دائم خود را اخذ نمایید.

۳. اقامت پس از تحصیل در امارات از طریق ازدواج

اگر فرد بتواند در بازه ی زمانی تحصیل خود و یا حداکثر در حدود ۶ ماه پس از پایان تحصیلات خود با شخصی که تابعیت امارات را دارد ازدواج کند و همچنین تمکن مالی و شرایط مسکن و محل اقامت خود را به اثبات برساند دولت این کشور شرایط اقامت دائم این افراد را فراهم می کند.

۴. اقامت پس از تحصیل در دبی امارات از طریق تولد فرزند

یکی از روش هایی که می توانید با استفاده از آن اقدام به اخذ اقامت دائم خود در امارات نمایید تولد فرزند می باشد.

قانون کشور ها برای پذیرش اقامت دائم به ۲ صورت است برخی کشور ها بر اساس سیستم خاک عمل می کنند یعنی فرزندی که در خاک آن کشور متولد شود از امتیاز اقامت دائم برخوردار است.

برخی از کشور ها براساس خون اقامت دائم افراد را تایید می کنند یعنی والدین فرزند متولد شده تابعیت آن کشور را داشته باشند بنابراین به فرزند هم اجازه اقامت دائم داده می شود.

ریجکتی ویزای تحصیلی امارات

دانشجویان معمولات به دلیل درست عمل نکردن در فرایند تحویل مدارک شان به پلیس امارات دچار عدم پذیرش درخواست ویزای تحصیلی خود از دولت این کشور می شوند.

 ما در ادامه مطلب به بررسی عواملی می پردازیم که رعایت آن مانع ریجکت شدن ویزای تحصیلی شما می شود.

  1. زمانی که هدف شما از مهاجرت مشخص نباشد

دانشجویان باید با ارائه مدارک لازم جهت اثبات انگیزه خود از مهاجرت به امارات، دولت این کشور را برای پذیرش درخواست خود قانع کنند.

  1. عدم سرمایه کافی برای تحصیل در دبی امارات

اگر دانشجو نتواند با ارائه مدارک لازم به اثبات تمکن مالی خود به سفارت کشور امارات اقدام کند ممکن است این کشور تقاضای شما را جهت اخذ ویزای  تحصیلی رد کند.

  1. عدم داشتن بیمه نامه مسافرتی

شما باید مدرک معتبر بیمه نامه مسافرتی خود را از شرکتی معتبر دریافت کنید و به دولت این کشور برای جلوگیری از ریجکت شدن درخواست ویزای تحصیلی خود ارائه دهید.

  1. مهاجرت بدون بازگشت به کشور مبدا

این عامل از شایعترین علل ریجکت شدن ویزای تحصیلی شما از سوی دولت امارات است به همین دلیل باید تلاش کنید تا مدرک معتبری را جهت اثبات بازگشت خود به کشورتان ارائه دهید.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در امارات

۱. دانشگاه شارجه

این موسسه علمی و تحقیقاتی از بهترین دانشگاه های امارات برای تحصیل دانشجویان بین المللی است که سالیانه افراد زیادی به دلیل ارائه خدمات آموزشی عالی برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند.

۲. کالج دانشگاه الدار

این دانشگاه با هدف ارائه مهارت های ضروری و استفاده از استعداد های درخشان تاسیس شده است، همچنین در این دانشگاه دوره های آموزش زبان انگلیسی برگزار می شود.  

۳. دانشگاه آمریکایی در امارات

این موسسه آموزشی از سوی دانشجویان بین المللی به عنوان  بهترین دانشگاه های امارات معرفی شده است که برنامه های متعدد آموزشی را در حوزه مدیریت بازرگانی، حقوق، آموزش، طراحی، فناوری اطلاعات کامپیوتری، امنیت و مطالعات جهانی، و رسانه و ارتباطات جمعی از طریق ۷ کالج مجزا به دانشجویان ارائه می دهد

۴. دانشگاه عجمان

دانشگاه عجمان از بهترین دانشگاه های امارات است که دانشجویان می توانند در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته هایی نظیر: معماری و طراحی، بازرگانی، دندانپزشکی، مهندسی و فناوری اطلاعات، علوم انسانی، حقوق، پزشکی، ارتباطات جمعی، و داروسازی و علوم بهداشتی تحصیل کنند.

بهترین رشته ها برای تحصیل در امارات

۱. رشته‌ های شاخه مهندسی

رشته‌های مهندسی عمران، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع، مهندسی سیستم‌های کامپیوتری، مهندسی الکترونیک، مهندسی بیومدیکال و مهندسی نفت از  بهترین رشته‌های تحصیلی امارات است.

۲. رشته‌ های شاخه تجارت و مدیریت

تجارت و مدیریت از بهترین رشته های تحصیلی امارات است و دانشجویان می توانند در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌هایی چون مدیریت سرمایه‌گذاری، دیجیتال مارکتینگ، مدیریت بازرگانی بین‌المللی و توسعه منابع انسانی تحصیل کنند.

۳. رشته‌ های شاخه علوم کامپیوتر

دانشجویان می توانند در شاخه ی علوم کامپیوتر که از بهترین رشته های تحصیلی امارات است در حوزه های امنیت اطلاعات، علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات به تحصیل بپردازند.

۴. رشته‌های شاخه پزشکی

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۲۳۷ پاسخ به “تحصیل در امارات | تحصیل در دبی”

    1. کیانا گفت:

      سلام
      برای ارشد، رشته صنایع غذایی کدوم دانشگاه امارات ارائه میده؟
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        جهت اطلاع از دانشگاه های مرتبط با رشته خود می توانید با مشاورین موسسه تماس بگیرید.

    2. سارا كريمي گفت:

      سلام عرض شد من فوق لیسانس مهندسی عمران راه بام معدل بالای ١٧ از دانشگاه پیام نور بین المللی عسلویه هستم ومیّ خواستم ببینم چطور می تونم برای دکتری در کشور امارات بورسیه بشم با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای دریافت بورسیه در مقطع دکتری باید دارای رزومه تحصیلی قوی باشید بدین منظور باید معدل بالای ۱۷، آیلتس ۷ و مقاله ISI داشته باشید و بسته به رزومه میزان بورسیه شما مشخص می شود.

    3. مرضیه گفت:

      سلام.من دیپلم تجربی هستمم و مقیم امارات(شارجه) میخوام رشته دندانپزشکی بخونم یکی اینکه نزدیکترین دانشگاه رو که شاخه دندانپزشکی رو دارن بهم معرفی کنید
      اگه ممکنه هزینه هاش هم بهم بگید
      واینکه ایا با مدرک دانشگاه های امارات میتوان در ایران مطب زد یا اینکه کار کرد در جای دولتی…
      مررررررسی از سایت خوبتون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما می توانید با توجه به شرایط خودتون و هزینه هایی که مد نظر خودتون می باشید یکی از برترین دانشگاه های کشور امارات را انتخاب کنید ولی بصورت کلی دانشگاه های کشور امارات برای رشته پزشکی و زیر شاخه های آن مورد تائید وزارت بهداشت ایران نمی باشد

    4. محمد گفت:

      سلام من میخواهم دندانپزشکی پذیرش بگیرم و از شرایط انتقال به داخل استقاده کنم. جایی که به زبان انگلیسی باشه و دوره کالج و آزمون ورودی نداشته باشه کجا را پیشنهاد میکنید؟ دو فاکتور هزینه ونزدیکی به ایران برام مهمه .ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        کشور امارات دانشگاه هایی با هزینه های نسبتا بالا دارد و دروس نیز به زبان انگلیسی ارائه میشود. دو مساله قابل توجه این است که در حین تحصیل حق کار داده نمیشود و اقامت پس از تحصیل هم میسر نمیباشد، اما ورود به دانشگاه های امارات دشوار نمیباشد.همچنین در نظر داشته باشید چنانچه قصد بازگشت به ایران را داشته باشید باید دانشگاه انتخابی مورد تایید وزارت بهداشت نیز باشد
        توجه داشته باشید که کشورهای اروپایی برای پزشکی و دندانپزشکی حداقل یک دوره premedical را دارند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تحصیل در امارات تحصیل در امارات تحصیل در امارات تحصیل در امارات تحصیل در امارات

    شبکه های اجتماعی

    arrow up