فایل صوتی مقاله تحصیل در ایتالیا


ایتالیا علاوه بر ساختار شهری فریبنده، اماکن تاریخی متعدد و فرهنگ بسیار غنی دارای دانشگاه های فوق العاده معتبر و شناخته شده ای است. بدون شک تحصیل در ایتالیا امکان دست یابی دانشجویان بین‌الملل به بالاترین سطوح علمی با کمترین هزینه ممکن را فراهم می نماید. ایتالیا خانه قدیمی ترین دانشگاه قاره اروپا (دانشگاه بولونیا) است، این آمار نشانگر قدمت ایتالیا در ترویج دانش و آموزش آکادمیک می باشد.

از سوی دیگر ایتالیا بین کلیه کشورهای جهان دارای بیشترین تعداد اماکن تاریخی ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است، معماری خیره کننده و تاریخچه غنی این کشور ایتالیا را بیشتر به یک موزه لوکس با آثار فاخر و هنری تبدیل نموده است تا یک کشور. از این رو تحصیل در ایتالیا علاوه بر پیشرفت تحصیلی چشمگیر تجربه هیجان انگیز و لذت بخشی از زندگی در کشوری بسیار زیبا با بالاترین استانداردها و امکانات اجتماعی را در برای دانشجویان بین‌الملل در پی خواهد داشت. به طور کلی برخی از نکات مثبت تحصیل در ایتالیا به شرح ذیل می باشد.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا به معنای دستیابی به آموزش جهانی با کم ترین میزان هزینه های تحصیل و زندگی می باشد. دانشجویان بین المللی از اقصی نقاط دنیا برای بهره مندی از بورسیه های تحصیلی ایتالیا و همچنین تحصیل در برترین دانشگاه های اروپا، تصمیم بر مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را در سر می پرورانند.

تحصیل در ایتالیا روشی برای کسب اقامت در این کشور است، دانشجویان با تحصیل در دانشگاه های برتر ایتالیا از شانس بالایی برای کار در این کشور برخوردار می باشند. مهاجرت تحصیلی به عنوان یکی از برترین و کم ریسک ترین نوع ویزا قلمداد می شود.

کشور ایتالیا به عنوان کشوری محبوب در میان دانشجویان تلقی می شود. رشته های مهندسی، مد، فشن و رشته های مرتبط با هنر از پرطرفدار ترین رشته های تحصیلی در این کشور قلمداد می شود. از همین رو علاقه مندان به تحصیل در رشته های عنوان شده قادر خواهند بود با فراهم آوردن شرایط مورد نیاز برای تحصیل در ایتالیا اقدام نمایند.

ویدئو شرایط تحصیل در ایتالیا

 

سیستم آموزشی ایتالیا

آموزش در کشور ایتالیا از یک سیستم یک پارچه تشکیل شده است. سال تحصیلی در ایتالیا به دو ترم تقسیم می شود. ترم اول از سپتامبر تا فوریه برگزار می شود و ترم دوم در ماه فوریه آغاز می شود و در ماه ژوئیه به پایان می رسد. مدارک تحصیلی در ایتالیا به شرح زیر است:

  • اولین دوره / Laurea: قابل مقایسه با مدرک کارشناسی.
  • برنامه های ویژه کارشناسی ارشد / Master Universitario di 1 ° Livello: معمولا یک سال تحصیل را شامل می شوند و دانشجویان را با دانش حرفه ای آشنا می کند.
  • برنامه های کارشناسی ارشد / Laurea Magistrale Ciclo Unico
  • دوره سوم / Dottorato di Ricerca: برنامه های سه ساله، PhD.

سیستم های آموزش عالی در ایتالیا

سیستم های آموزش عالی ایتالیا شامل موارد زیر است:

  • دانشگاه ها
  • آموزش عالی برای هنرهای زیبا ، موسیقی و رقص
  • موسسات عالی فنی – ITS

دانشگاه ها نیز به موسسات خصوصی و دولتی تقسیم می شوند. با این حال، کیفیت آموزش در همه موسسات آموزش عالی به طور قابل توجهی بالا است.

دانشجویان بین المللی تنها در صورتی می توانند به دانشگاه های ایتالیا مراجعه کنند که دارای مدارک تحصیلی باشند که به آنها اجازه ثبت نام می دهد. این مدرک تحصیلی متوسطه باید پس از یک دوره تحصیلی حداقل ۱۲ ساله اعطا شود. اگر مدرک تحصیلی در کمتر از ۱۲ سال اعطا شده باشد، باید با گواهینامه تحصیلی امتحانات انجام شده یا عنوان پس از متوسطه برای جبران سال های از دست رفته تحصیلات متوسطه همراه باشد.

مقاطع تحصیلی در ایتالیا

مقطع کودکستان اولین مرکز آموزشی در کشور ایتالیا که کودکان قادر خواهند بود از سن ۳ سالگی در این مرکز مشغول به تحصیل شوند. شرایط تحصیل در ایتالیا در مقطع کودکستان همانند سایر کشورهای اتحادیه اروپا می باشد، بدین صورت که تحصیلات در این سن به هیچ وجه اجباری نیست. خانواده های دانش آموزان برای ایجاد حس مسئولیت پذیری، افزایش خلاقیت، پرورش برخوردهای اجتماعی و استقلال طلبی، فرزندان خود را در کودکستان ثبت نام می کنند.

تحصیل در مدارس ایتالیا

تحصیل در مدارس ایتالیا

تحصیلات ابتدایی در کشور ایتالیا از شش سالگی شروع می شود. لازم به ذکر است که دوره ابتدایی اجباری بوده و مدت زمان این مقطع به صورت معمول ۵ سال به طول می انجامد که با توجه به سن ورود، کودکان تا ۱۱ سالگی در حال سپری کردن این دوره می باشند. مدارس در کشور ایتالیا به صورت دولتی و خصوصی خدمات تحصیلی را ارائه می نمایند. لازم به ذکر است دروس در این مدارس به زبان ایتالیایی ارائه می شود و دانش زبان، اصلی ترین رکن پذیرش مدارس دولتی است.

مدارس خصوصی، جای مناسبی برای خانواده هایی است که بدنبال تحصیل فرزندان به زبان انگلیسی می باشند. هزینه های این دسته از مدارس متناسب با شهر انتخابی متغیر می باشد. کلاس های درسی در مقطع ابتدایی در این مدارس بطور معمول از ۱۰ تا ۲۵ نفر تشکیل می شود. دانش آموزان در این مقطع دروسی همچون ریاضی، زبان ایتالیایی، زبان انگلیسی و جغرافیا را فرامی‌گیرند.

مقطع راهنمایی در ایتالیا

پس از اتمام دوره ابتدایی، دانش آموزان از سن ۱۱ سالگی وارد مقطع راهنمایی می شوند که طول این دوره تحصیلی ۳ سال می باشد. خانواده هایی که خواهان تحصیل رایگان در ایتالیا برای فرزندان خود هستند بهترین گزینه برای آنها مدارس دولتی می باشد.

در صورت انتخاب مدارس خصوصی ملزم به پرداخت هزینه متناسب با مدرسه انتخابی می باشند. در پایان هر سال، از دانش آموزان امتحانات مشخصی گرفته می شود تا مجوز ورود به سال بعد برای آنها صادر شود. دانش آموزان پس از سپری کردن هر سه سال باید در آزمون نهایی که شامل دروس سه سال راهنمایی مثل زبان، ریاضیات و علوم می باشد، شرکت کنند.

تحصیل در دبیرستان ایتالیا

دوره دبیرستان به عنوان آخرین مقطع تحصیل در ایتالیا قبل از دانشگاه شناخته می شود. مدت زمان این دوره بین ۳ تا ۵ سال است. در دو سال اول آموزش، دانش آموزان دروسی مثل زبان ایتالیایی، ادبیات، علوم، ریاضیات، زبان های خارجی، تاریخ، مطالعات اجتماعی و تربیت بدنی را آموزش می بینند.

دوره های دبیرستان به زبان ایتالیایی ارائه می شود و دانش آموزان باید مدرکی دال بر تسلط زبان ایتالیایی را به سفارت ارائه دهند. دوره های زبان ایتالیایی عموماً در سفارت برگزار می شود و از دیگر مراکز معتبری که می توان زبان ایتالیایی را در آنجا فراگرفت، مدرسه زبان ایتالیایی پیترودلاولا است.

شرایط تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

افرادی که دارای مدرک دیپلم می باشند می تواند برای ورود به مقطع تحصیلی کارشناسی که در ایتالیا به LAUREA شهرت دارد اقدام نمایند. این دوره تحصیلی بسته به رشته مورد نظر بین ۳ الی ۴ سال به طول می انجامد، و دانشجویان برای گذراندن این دوره می بایست ۱۸۰ Credit کسب نمایند.

تحصیل کارشناسی در ایتالیا

مدرک کارشناسی در ایتالیا به عنوان لوریا شناخته می شود. دانشجویان از ۱۸ تا ۳۰ سالگی قادر خواهند بود برای دوره های کارشناسی این کشور اقدام نمایند. این نکته بدین معناست که محدودیت سنی برای سفارت این کشور معنا ندارد و در صورت ارائه مدارک قابل استناد، می توانید برای ادامه تحصیل در ایتالیا اقدام کنید.

دوره های تحصیلی در این کشور به زبان ایتالیایی برگزار می شود و دانشجویان برای ورود به دانشگاه نیازمند ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان ایتالیایی هستند. سفارت ایتالیا در تهران هر ساله کلاس های زبان ایتالیایی برگزار می کند که در طول ۳ ترم، سه کتاب (Espresso) تدریس می شود. هر ترم شامل ۲۳ جلسه ۲ ساعته و در سه روز هفته می باشد. در صورتی که دانشجو بتواند ۹۰ درصد نمره امتحان را کسب کند، می تواند برای پذیرش از دانشگاه های ایتالیا و اخذ ویزای تحصیلی به سفارت مراجعه کند.

دوره های زبان ایتالیایی در خاک ایتالیا نیز برگزار می شود و دانشجویان می توانند قبل از تحصیل، دوره ای را در این کشور سپری کنند. البته توصیه مشاورین آریاناپارس جهت مهاجرت تحصیلی به این کشور بدین گونه است که ابتدا در ایران مدرک زبان ایتالیایی را اخذ نموده و در نهایت اقدام به مهاجرت نمایند زیرا گذراندن دوره های کالج از شانس ویزای پایینی برخوردار می باشد.

کارشناسی ارشد در ایتالیا

تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا

جذاب ترین مقطع تحصیلی در کشور ایتالیا، مقطع کارشناسی ارشد (Laurea Magistrale) است. کشور ایتالیا به عنوان برترین کشور برای زمینه سازی تحصیل در سایر کشورها شناخته می شود. این نکته بدین معناست که افرادی که بدنبال تحصیل و اخذ بورسیه در کشورهایی مثل انگلستان، کانادا، استرالیا و آمریکا می باشند، مقطع کارشناسی ارشد را در برترین دانشگاه های ایتالیا سپری می کنند تا با پر بار کردن رزومه خود شانس اخذ بورسیه را در کشورهای فوق افزایش دهند.

مدت دوره کارشناسی ارشد در کشور ایتالیا دو سال است که دانشجویان با سپری کردن ۱۲۰ واحد درسی فارغ التحصیل می شوند. نکته حائز اهمیت، محدود نبودن دوره کارشناسی ارشد می باشد که دانشجویان زیادی مدت زمان تحصیل در این دوره را تا ۴ سال ادامه داده اند. در بعضی از رشته های تحصیلی مانند حقوق، فارموکولوژی، معماری و پزشکی، در دانشگاه های خاص یک برنامه پنج یا شش ساله کارشناسی ارشد (به نام Lauree Magistrali a Ciclo Unico) ارائه می شود.

تحصیل در مقطع دکتری در ایتالیا

دوره های دکترا در کشور ایتالیا (Dottorato di Ricerca) به طور معمول ۴ سال به طول می انجامد و دروس در این مقطع به زبان انگلیسی ارائه می شود. دانشجویان در صورت اخذ نمره ۶٫۵ به بالا در آزمون آیلتس می توانند برای ادامه تحصیل در ایتالیا اقدام نمایند. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارند کشور ایتالیا بهترین گزینه برای آنها می باشد زیرا شرایط بورسیه های تحصیلی در ایتالیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی هموارتر است. بورسیه ها در کشور ایتالیا معمولاً با حقوق ماهیانه همراه است و دانشجویان در صورت تاییدیه استاد راهنما از آن بهره مند می شوند.

اقدام جهت اخذ بورسیه در مقطع دکترا، مستلزم انتخاب و تائید استاد راهنما ( Supervisor) می باشد. این مهم ترین قدم در اخذ بورسیه در مقطع دکترا در کشور ایتالیاست. دانشجویان رزومه های خود را می توانند برای اساتید مختلف ارسال کنند و از صلاحیت خود دفاع کنند اساتید پس از بررسی رزومه های ارسال شده، وقت مصاحبه ای را به صورت حضوری و یا برنامه های مجازی با دانشجوی مورد پسند خود تنظیم می کنند.

متقاضیان تحصیل در ایتالیا برای اخذ بورسیه شرایط اولیه ای را باید داشته باشند. از حداقل شرایط لازم برای اخذ بورسیه می توان به:

  1. معدل بالای ۱۷
  2. مدرک زبان انگلیسی (نمره ۶٫۵ آزمون آیلتس)
  3. توصیه نامه از اساتید برجسته
  4. مقالات بین المللی از جمله ISI و AAA
  5. پروپزال

اشاره کرد که با ارائه مدارک ذکر شده می توان شانس خود را افزایش داد. لازم به ذکر است، دانشجویانی که مقطع کارشناسی ارشد خود را در کشور ایتالیا و یا در دانشگاه های معتبر سپری کرده اند، شانس بالاتری برای اخذ بورسیه دارا می باشند.

دانشگاه های ایتالیا

ایتالیا با داشتن چندین دانشگاه معتبر بخصوص در رشته های مهندسی جزو کشورهای برتر دنیا به شمار می رود. دانشگاه های کشور ایتالیا در رتبه بندی جهانی از جایگاه مناسبی برخوردار می باشند. دانشگاه پلی تکنیک میلان به عنوان برترین آنها شناخته می شود. دانشگاه پلی تکنیک در رشته های مهندسی در میان ۳۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارد و از برترین رشته های آن می توان به مهندسی، عمران، کامپیوتر و معماری اشاره کرد.

از دیگر دانشگاه های برتر کشور ایتالیا می توان به دانشگاه پلی تکنیک تورین اشاره کرد که در میان ۵۰ دانشگاه برتر دنیا در رشته های مهندسی قرار دارد. دانشگاه هایی همچون ساپینزا رم، فلورانس، بولونیا و پاویا گزینه های مناسبی برای تحصیل در ایتالیا می باشند که دانشجویان در صورت فراهم کردن شرایط می توانند اقدامات لازم را انجام دهند.

نام دانشگاه رتبه در QS
University of Bologna 177
Politecnico di Milano 177
Sapienza University of Rome 203
University of Milan 302
Politecnico di Torino 348

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در ایتالیا

۱. دانشگاه ساپینزا

این موسسه ی آموزشی از جمله معروف ترین دانشگاه های تحقیقاتی است و یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا می باشد.

۲. دانشگاه پلی تکنیک میلان

این موسسه ی آموزشی از بهترین دانشگاههای ایتالیا و برترین دانشگاه فنی مهندسی این کشور است که به عنوان یک موسسه پژوهشی برجسته در سراسر جهان شناخته شده است.

۳. دانشگاه بلونیا

۴. دانشگاه میلان

۵. دانشگاه پادوا

۶. دانشگاه پیزا

۷. دانشگاه فلورانس

۸. دانشگاه تورین

۹. دانشگاه فدریکو ناپولی

۱۰. دانشگاه تورورگاتا

بهترین رشته ها برای تحصیل در ایتالیا

  1. طراحی محصول
  2. علوم کامپیوتر
  3. مهندسی عمران
  4. حمل و نقل
  5. مهندسی کنترل برق قدرت
  6. هوش مصنوعی و رباتیک
  7. زبان شناسی
  8. علوم اعصاب
  9. مطالعات مد
  10. امنیت سایبری
  11. مطالعات اروپا
  12. علوم داده ها
  13. اقتصاد و ارتباطات برای مدیریت و نوآوری
  14. مهندسی عمران
  15. طراحی داخلی
  16. مهندسی الکترونیک
  17. مهندسی انرژی هسته ایی
  18. طراحی دیجیتال مدیریت مهندسی
  19. طراحی محصول
  20.             ۲۰ مهندسی هوانوردی
  21. مهندسی زمین شناسی
  22. مهندسی فضا
  23. مهندسی موسیقی
  24. مهندسی شیمی
  25. مهندسی فیزیک
  26. مهندسی اتوماسیون و کنترل ریاضیات
  27. برنامه ریزی طراحی شهر

مزایای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا به عنوان یکی از برترین کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل شناخته می شود. اطلاع از مزایای تحصیل در ایتالیا به دانشجویان کمک می کند تا با شرایط ایده آل این کشور آشنا شوند. سه تا از برترین مزایای تحصیل در ایتالیا را مورد بررسی قرار داده ایم.

دانشگاه های برتر دنیا

با توجه به حضور دانشگاه های معتبر دنیا در ایتالیا، می توان این کشور را به عنوان مقصد اصلی دانشجویان برای ادامه تحصیل شناخت. سالیانه تعداد زیادی از دانشجویان از اقصی نقاط دنیا جهت مهاجرت تحصیلی به ایتالیا اقدام می نمایند. شانس اخذ پذیرش در دانشگاه های برتر دنیا از جمله پلی تکنیک میلان، دانشگاه تورین برای دانشجویان بین المللی میسر می باشد.

تحصیل به زبان انگلیسی

دانشگاه های ایتالیا دروس خود را به زبان های انگلیسی و ایتالیایی ارائه می دهند. دانشجویان با توجه به انتخاب دوره مورد نظر ملزم به ارائه مدرکی دال بر تسلط به زبان انگلیسی می باشند.

بورسیه تحصیل در ایتالیا

دانشجویان برای کاهش هزینه تحصیل خود در این کشور می توانند برای اخذ بورسیه DSU اقدام نمایند. این بورسیه یکی از نکات مثبت کشور ایتالیا نسبت به دیگر کشورهاست. افرادی که بدنبال اخذ بورسیه DSU هستند، برای بالاتر بودن شانس خود نیازمند نمره ۶ در آزمون آیلتس و معدل بالای ۱۴ در مقطع لیسانس می باشند.

معایب تحصیل در ایتالیا

اگرچه تحصیل در ایتالیا مملو از تمام  مزایای باورنکردنی است اما همواره با چالش هایی نیز همراه است. آگاهی از مشکلات تحصیل در ایتالیا به آن دسته از علاقه مندان این کشور کمک می کند تا انتخاب بهتری را داشته باشند. از بزرگترین چالش های تحصیل در این کشور می توان به شرایط پس از تحصیل و حق همراه اشاره کرد که به تفضیل مورد بررسی قرار می دهیم.

شرایط پس از تحصیل در ایتالیا

دانشجویان پس از تحصیل قادر خواهند به مدت یکسال مجوز حضور در کشور ایتالیا را دریافت کنند. دانشجویان در بازه زمانی ذکر شده در صورت پیدا شدن کار می توانند از قوانین تبدیل ویزا برای کسب اقامت بهره مند شوند. کسانی که قصد دارند پس از پایان تحصیل در ایتالیا مشغول به کار شوند می بایستی به زبان ایتالیایی مسلط بوده و دوره خود را به خوبی گذرانده باشند.

در این صورت می توانند شغل مناسبی را پیدا کنند و در نتیجه بعد از کسب شغل، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل کنند. لازم بذکر است که نرخ بیکاری در کشور ایتالیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بالاتر می باشد.

نداشتن حق همراه در ایتالیا

یکی از بزرگترین معایب تحصیل برای دانشجویان متاهل، شرایط همراه می باشد. دانشجویان متأهل برای تحصیل در ایتالیا اجازه همراه ندارند و نمی توانند همسر و فرزندان خود را به همراه داشته باشند. اگر بدنبال تحصیل در ایتالیا می باشید، باید بصورت انفرادی برای تحصیل اقدام نمایید.

حق کار دانشجویی در ایتالیا

دانشجویان در مقاطع تحصیلی از ۱۰ تا ۳۰ ساعت حق کار دانشجویی در هفته برخوردار می باشند. شرایط کار پیدا کردن در ایتالیا متفاوت و طبق دو راه حل است. روش اول بدین صورت که دانشجویان بین المللی با دانشگاه های خود قراردادی را تنظیم می کنند. مدت زمان این قرارداد بصورت معمول سه ماه می باشد و برای دانشگاه مشغول به کار می شوند. روش دوم همانند سایر کشورهای اروپایی است.

دانشجویان در حین تحصیل می توانند در مراکز خارج دانشگاهی مشغول به کار شوند. از حیث دستمزد و حقوق، شرایط یکسان است و دانشجویان به ازای هر ساعت در حدود ۷ تا ۹ یورو حقوق دریافت می کنند.

هزینه های تحصیل در ایتالیا

یکی از مهم ترین عوامل محبوبیت ایتالیا بین دانشجویان بین المللی علاوه بر دانشگاه های معتبر و امکانات آموزشی ایده ال هزینه های ناچیز تحصیل و زندگی در این کشور است.

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی به مراتب کمتر از دانشگاه های خصوصی ایتالیا خواهد بود، علاوه بر این شهروندان اتحادیه اروپا برای تحصیل در ایتالیا هزینه کمتری نسبت به شهروندان خارج از اتحادیه اروپا پرداخت می نمایند. به طور کلی هزینه تحصیل و اعزام دانشجو برای تحصیل در ایتالیا بسته به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود، در حال حاضر هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا به شرح ذیل می باشد.

مقطع تحصیلی هزینه سالیانه تحصیل
مدارس ایتالیا ۴۰۰۰ الی ۲۵۰۰۰ یورو
کارشناسی در ایتالیا ۵۰۰ الی ۴۰۰۰ یورو
کارشناسی ارشد در ایتالیا ۸۰۰ الی ۵۰۰۰ یورو
دکتری در ایتالیا ۰ الی ۵۰۰۰ یورو

به طور متوسط ​​دوره های کارشناسی در موسسات دولتی بین ۹۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در سال هزینه می شود. هزینه های سالانه در دانشگاه خصوصی معمولا از ۶۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ یورو می باشد.

هزینه های زندگی در ایتالیا

هزینه های زندگی در ایتالیا برای دانشجویان به صورت میانگین بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ یورو در ماه می باشد که متناسب با سبک زندگی و شهر انتخابی متفاوت می باشد. هزینه اجاره مسکن بیشترین سهم را در هزینه ها به خود اختصاص داده است. از دیگر هزینه ها می توان به خوراک، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه های جاری اشاره کرد.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

برای تحصیل در ایتالیا، دانشجویان باید در ابتدای راه برای اخذ پذیرش و پس از آن وقت سفارت اقدام نمایند. گروه تحریریه آریاناپارس در این بخش به شرایط پذیرش و آمادگی مدارک برای مراجعه به سفارت ایتالیا پرداخته است.

مرحله اول: پذیرش

بصورت کلی زمان های پذیرش یا ددلاین دانشگاه های ایتالیا متفاوت می باشد. بازه های زمانی ارائه مدارک برای پذیرش سپتامبر بصورت معمول تا ۱۰ فوریه معادل ۲۱ بهمن ماه و برای پذیرش ترم دوم، تا اول اکتبر معادل ۹ مهر تعیین شده است. بطور مثال دانشگاه پلی تکنیک میلان از ۱ ژانویه تا ۱۰ مارس، دانشگاه تورین ۱۷ ژانویه تا ۱۰ اپریل و دانشگاه ساپینزا رم ۱ نوامبر تا ۱۵ اپریل را به عنوان بازه زمانی پذیرش خود اعلام کرده اند. ددلاین های اعلام شده بصورت کلی است و امکان تغییر آن وجود دارد. برای اطلاع از بازه های زمانی پذیرش هر دانشگاه، سایت رسمی دانشگاه به عنوان معتبرترین مرجع اطلاعات می باشد.

از دیگر نکاتی که باید به آن اشاره کرد، بازه های زمانی درخواست بورسیه می باشد. دانشجو پس از دریافت پذیرش برای بورسیه اقدام می کند. بطور مثال ددلاین بورسیه در شهر میلان ۱۲ جولای تا ۳۰ سپتامبر بوده که دانشجویان می توانند برای کسب بورسیه اقدام نمایند. بازه زمانی تحویل مدارک به سفارت بین ۱۳ اپریل تا ۲۵ جولای می باشد که دانشجویان باید تمامی مدارک خود را برای مراجعه به سفارت ارائه دهند.

از مدارک حائز اهمیت برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا می توان به سوابق تحصیلی، ریز نمرات، توصیه نامه از اساتید، انگیزه نامه و مدرک زبان اشاره کرد. بازه های زمانی اخذ پذیرش در ایتالیا غالبا بین ۲ تا ۳ ماه به طول می انجامد و دانشجویان پس از پذیرش باید برای اخذ وقت از سفارت اقدام نمایند.

مرحله دوم: آمادگی ویزا

مهم ترین مدارک مورد نیاز برای مراجعه به سفارت ایتالیا را می توان به ۷ بخش زیر دسته بندی کرد.

  1. ترجمه مدارک تحصیلی به زبان ایتالیایی
  2. اصل و ترجمه شناسنامه به زبان ایتالیایی
  3. بیمه مسافرتی برای مدت اقامت
  4. ۳ قطعه عکس
  5. کپی از صفحه اول پاسپورت
  6. کپی رزرو هتل یا محل اسکان برای مدت ویزا
  7. گردش مالی ۳ ماهه

متقاضیان برای ادامه تحصیل در کشور ایتالیا با مراجعه به سفارت، باید نامه ای مبنی بر پشتوانه مالی که مبلغ آن برابر یکسال هزینه های زندگی و تحصیل در ایتالیا می باشد، را ارائه نمایند.

مدارک لازم برای تحصیل در ایتالیا

دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا باید درخواست خود را با مدارک لازم که در ادامه ی مطلب به بررسی آن ها خواهیم پرداخت به سفارت این کشور ارائه دهند.

این مدارک ضروری شامل موارد زیر است:

  1. ارائه ی مدرک پاسپورت معتبر همراه با کپی و ترجمه ی انگلیسی آن
  2. ارائه ی عکس ۴*۳ استاندارد
  3. تحویل دادن مدارک کامل هویتی به سفارت کشور ایتالیا
  4. دانشجویان باید برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا گواهی پذیرش دانشگاه و سایر فرم های مربوط به ثبت نام را در سایت دانشگاه بارگزاری کنند.
  5. ارائه ی تمام مدارک تحصیلی و ریزنمرات به همراه کپی و ترجمه
  6. شما باید مدارکی را جهت اثبات رزرو هتل یا محل سکونت خود به اداره ی مهاجرت ایتالیا تحویل دهید.
  7. ارائه بلیط هواپیما برای مهاجرت به این کشور
  8. اگر دارای مدرک در زمینه ی مهارت های مربوط به زبان انگلیسی هستید باید برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا به سفارت این کشور ارائه دهید.
  9. شما باید مدرک معتبری را جهت اثبات تمکن مالی خود به اداره ی مهاجرت این کشور ارائه دهید تا نشان دهد شما سرمایه ی کافی برای مخارج تحصیل و زندگی خود در این کشور را دارید.
  10. اگر شما دارای اسپانسر برای مهاجرت به ایتالیا هستید باید پرینت حساب بانکی مربوط به او را به اداره ی مهاجرت ایتالیا ارائه دهید.
  11. ارائه ی مدرک معتر بیمه نامه ی مسافرتی به مدت حداقل ۳۱ روز
  12. شما باید برای بررسی مدارک ارائه داده شده به سفارت این کشور رسید واریز هزینه ی آن را دریافت کرده و به محل تحصیل خود تحویل دهید.
  13. ارائه ی مدرک مربوط به تاییدیه ی تحصیلی برای مقطع متوسطه الزامی می باشد.
  14. ارائه ی ویزای همراه ایتالیا
  15. شما باید مدارک مربوط به مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را به همراه ترجمه ی آن به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید.
  16. انگیزه‌ نامه ی تحصیلی ۱۶. ارائه ی مدرک معتبر
  17. ارائه ی تمام مدارک مرتبط با رزومه ی کاری یا تحصیلی دانشجو
  18. توصیه‌ نامه ی تحصیلی ۱۸. ارائه ی گواهی معتبر
  19. دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا باید مقاله های خود را در حوزه های مختلف آموزشی به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند.
  20. تحویل دادن مدرک پروپوزال

اقامت پس از تحصیل در ایتالیا

بسیاری از دانشجویان به دلیل اینکه این کشور دارای دانشگاه های معتبر با هزینه های تحصیل مقرون به صرفه در مقایسه با سایر کشور ها است تمایل دارند بعد از پایان دوره ی تحصیلات خود در این کشور اقامت دائم داشته باشند.

ما در ادامه ی مطلب به بررسی راهکارهایی که می توانید با استفاده از آن اقامت دائم خود را کسب نمایید آشنا خواهیم کرد:

دریافت اقامت پس از تحصیل در ایتالیا از طریق کار

یکی از مزایای کشور ایتالیا وجود بورسیه های تحصیلی  و دولتی برای دانشجویان بین المللی است دانشجویان می توانند در صورت تمایل پس از پایان دوره ی تحصیلی با تغییر نوع ویزا از تحصیلی به کاری و استخدام در شغل مورد نظر اقامت دائم خود را در این کشور اخذ نمایند.

 فقط باید به این نکته ی مهم توجه داشته باشند که شرایط کاریابی در این کشور دشوار و زمان بر است بنابراین بهتر است تا دانشجویان حین تحصیل خود به دنبال شغل مناسب خود باشند.

دانشجویان می توانند پس از پایان دوره ی تحصیلی خود تا حداکثر ۱۲ ماه با داشتن شرایطی اقدام به تغییر نوع ویزای خود کنند این شرایط شامل موارد زیر است:

  1. داشتن تمکن مالی
  2. اتمام دوره ی تحصیلی
  3. داشتن گذرنامه ی معتبر
  4. بیمه
  5. مجوز اقامت دارای اعتبار
  6. ارائه ی عکس استاندارد

دریافت اقامت پس از تحصیل در ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

دانشجویانی که از تمکن مالی مناسب برخوردار هستند می توانند از طریق سرمایه گذاری یا خود اشتغالی در ایتالیا به روش های راه اندازی بیزنس، ویزای فریلنسر و ویزای کارآفرینی اقدام به اخذ اقامت دائم در ایتالیا نمایند در ادامه ی مطلب شما را با شرایط سرمایه گذاری در این کشور آشنا خواهیم کرد:

ویزای راه اندازی بیزنس

ویزای فریلنسر

این نوع از ویزا برای افرادی که تمایل به فعالیت در مشاغل آزاد بدون نیاز به حضور فیزیکی در شرکت است مناسب می باشد.

ویزای کارآفرینی

افرادی که دارای ایده ها و طرح های خلاقانه برای سرمایه گذاری در این کشور هستند،  معمولا تاییدیه ی دولت ایتالیا را دریافت می کنند و از این طریق می توانند اقامت دائم خود را در این کشور اخذ نمایند.

اقامت پس از تحصیل در ایتالیا از طریق ازدواج

اگر دانشجو بتواند در حین تحصیل خود و یا تا حدود ۶ ماه پس از پایان اعتبار ویزای تحصیلی خود با شخصی که تابعیت این کشور را دارد ازدواج کند می تواند در این کشور اقامت دائم داشته باشند و پس از ۲ سال زندگی برای دریافت پاسپورت و تابعیت این کشور اقدام کند.

امکان ویزای تحصیلی ایتالیا در سال ۲۰۲۳

به موجب شرایط ایده آل تحصیل در ایتالیا، سالیانه تعداد زیادی از علاقه مندان تحصیل در این کشور را به عنوان هدف نهایی خود انتخاب می نمایند. در سرشماری های صورت گرفته بعد از دانشجویان کشورهای آلبانی، چین و آمریکا بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی را ایرانی ها تشکیل می دهند. از همین رو سالانه تعداد زیادی از دانشجویان برای ویزای تحصیلی اقدام می نمایند.

هر دانشگاه و موسسه آموزشی در ایتالیا تعداد محدودی از دانشجویان بین المللی را پذیرا می باشد. این نکته بدین معناست که به واسطه تعداد بسیار زیاد درخواست های تحصیل در کشور ایتالیا، شانس اخذ ویزا کاهش پیدا می کند.

دانشجویان با ارائه مدارک کامل و شرایط ایده آل از جمله نمره زبان مناسب، معدل درجه A یا بالای ۱۷ قادر خواهند بود شانس خود را برای اخذ پذیرش و در همین راستا دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا افزایش دهند.

مشاوره تحصیلی رایگان و شرایط اعزام دانشجو به ایتالیا

بدون شک برای موفقیت در پروسه مهاجرت از هر طریقی علاوه بر تهیه مدارک مورد نیاز و انجام تحقیقات اولیه دریافت مشاوره از متخصصین امور مهاجرتی و وکلای مهاجرت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. قوانین مهاجرتی همواره در حال تغیر است از این رو کسب اطلاعات دقیق و به روز برای موفقیت در امور مهاجرتی امری اجتناب ناپذیر می باشد.

مجموعه آریاناپارس به عنوان یکی از برترین موسسات مهاجرتی ایران و موسسه اعزام دانشجو به ایتالیا، با سالها تجربه و سابقه بسیار درخشان در کلیه امور مهاجرتی، آماده ارائه مشاوره تحصیلی رایگان به شما عزیزان می باشد.

بدون شک در دنیای امروز شبکه های اجتماعی نقش مهمی در اطلاع رسانی و فعالیت های اقتصادی ایفا می نمایند. از این رو موسسه آریاناپارس با ایجاد کانال تلگرامی تحت عنوان تحصیل در ایتالیا اطلاعات دقیق و به روزی را در ارتباط با شرایط و قوانین تحصیل در ایتالیا و همچنین روند اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی این کشور، در اختیار متقاضیان عزیز قرار می دهد. 

از سوی دیگر این کانال تلگرامی پل ارتباطی بین دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های ایتالیا و افراد متقاضی می باشد. شما عزیزان که متقاضی تحصیل در ایتالیا هستید با عضویت در این کانال تلگرامی می توانید اطلاعات بسیار مفید و کاملی را از شرایط تحصیل در ایتالیا به دست آورید.

ریجکتی ویزای تحصیلی در ایتالیا

ما در این مطلب به بررسی مهم ترین عواملی که باعث ریجکت شدن درخواست ویزای تحصیلی از کشور ایتالیا می شود خواهیم پرداخت:

  1. داشتن سابقه ی جرایم خلافکاری و سوء پیشینه
  2. اگر شما مدارک مسافرتی جعلی و غیر حقیقی به اداره ی پلیس ایتالیا ارائه دهید.  
  3. در صورتی که نتوانید دلایل قانع کننده ای را برای مهاجرت و بازگشت به کشورتان به افسران ایتالیا ارائه دهید.
  4. ارائه ی مدرک گذرنامه ی نامعتبر
  5. اگر مدرک مربوط به دعوت نامه ی تحصیل در ایتالیا شما جعلی و یا نامعتبر باشد.
  6. عدم اثبات تمکن مالی برای هزینه های مربوط به مخارج زندگی و تحصیل
  7. اگر مدرک بیمه ی شما فاقد اعتبار قانونی باشد
  8. برخی افراد در گذشته اقدام به اخذ ویزای شینگن کرده اند اما به علت استفاده نکردن از آن درخواست مجدد پذیرش ویزای آن ها مورد قبول پلیس این کشور واقع نمی شود.

نتیجه گیری

تحصیل در ایتالیا به واسطه هزینه های بسیار مناسب زندگی و تحصیل در این کشور و امکان تحصیل در معتبرترین دانشگاه های اروپا به همراه استفاده از امکانات آموزشی و اجتماعی فوق العاده مسیر بسیار ساده و کم هزینه ایی برای دست یابی به سطوح بالای علمی و موفقیتی تضمین شده است.

از سوی دیگر امکان دریافت بورسیه های تحصیلی متنوع با شرایط بسیار آسان و تجربه زندگی در یکی از زیباترین کشورهای جهان با بالاترین امکانات و استانداردها، ایتالیا را به مقصد نهایی بسیاری از دانشجویان بین‌الملل تبدیل نموده است.

اخذ نمایندگی از بسیاری دانشگاه و مراکز معتبر جهان، ارائه صدها پرونده موفق به چندین سفارت کشورهای مختلف و ایجاد رابطه مبتنی بر رضایت قلبی و اطمینان خاطر موکلین عزیز همواره بزرگترین افتخار آریاناپارس بوده و سرلوحه عملکرد آتی آن نیز خواهد بود. شما عزیزان برای دریافت مشاوره تحصیلی رایگان می توانید با مشاورین موسسه آریاناپارس تماس حاصل فرمایید.

سوال های متداول شما

اکثر دوره های تحصیلی در مقطع لیسانس در کشور ایتالیا به زبان ایتالیایی است اما در برخی رشته ها نیز دوره های لیسانس برای دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی ارائه می شود
به صورت میانگین هزینه های زندگی در کشور ایتالیا ماهانه بین ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو می باشد.
در دانشگاه های ایتالیا رشته های متنوعی تدریس می شود اما رشته های مهندسی در این کشور و به خصوص در دانشگاه های پلیتکنیک میلان و پلیتکنیک تورین اعتبار علمی بسیار خوبی دارند
متقاضیان تحصیل در ایتالیا برای اخذ بورسیه شرایط اولیه ای را باید داشته باشند. شرایط لازم برای گرفتن بورسیه شامل: معدل بالای ۱۷، مدرک زبان انگلیسی نمره ۶٫۵ آزمون آیلتس، توصیه نامه از اساتید برجسته، مقالات بین المللی، پروپوزال می باشد.
کشور ایتالیا علاوه بر بورسیه های معمول برای تحصیلات تکمیلی مزیت خاصی را برای دسته ای از دانشجویان از قبیل اکثر دانشجویان ایرانی قائل شده است که نام آن بورسیه dsu است و تا ۵ هزار یورو به دانشجو کمک هزینه و بورسیه تعلق می گیرد.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۴۱۰ پاسخ به “تحصیل در ایتالیا”

    1. Madin گفت:

      سلام وقت بخیر
      من مدرک دیپلم دارم ۳۰ سالمه…شرایط تحصیل در رشته معماری تو ایتالیا واسه من هس..معدل بالا باید باشه.؟
      الان تو این شرایط هم میشه رفت
      مرسی.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام ممنون وقت شما هم بخیر،برای پذیرش گرفتن در مقطع لیسانس در کشور ایتالیا نیاز به مدرک زبان آیلتس دارید و حداقل معدل برای پذیرش ۱۵ هست و فاصله زمانی بین مقاطع تحصیلی نباید بیشتر از ۵،۶ سال باشد.

    2. توکلی گفت:

      سلام برای بورسیه استانی ایتالیا چه رشته های هنری به زبان انگلیسی تدریس میشه؟ طراحی لباس که جزوشه جز این دیگه چی هست؟

    3. کوثر گفت:

      سلام.وقت بخیر.
      من کارشناسی نرم‌افزار از دانشگاه گیلان دارم،برای ارشد مد و فشن میخواستم اقدام کنم،بهم گفتن بخاطر معدل پایینت سفارت به احتمال زیاد بهت ویزا نمیده.۲۵ سال دارم.
      میخواستم بدونم برای کارشناسی ایتالیا میتونم اقدام کنم؟یا برای ارشد ترکیه اقدام کنم؟!

      • author15 گفت:

        سلام
        معمولا برای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا باید حداقل معدل ۱۴ داشت و تا سن ۲۵ سالگی نیز بیشتر نمی توان اقدام کرد زیرا احتمال عدم پذیرش و ویزا وجود دارد. برای تغییر رشته در مقطع فوق لیسانس نیز شما می توانید در رشته های مربوط به تحصیلات خود و رشته های مدیریتی اقدام کنید و برای این مقطع باید حداقل معدل ۱۴، مدرک آیلتس ۶٫۵ و حداکثر سن ۳۵ سال را دارا باشید. شرایط کشور ترکیه نیز تقریبا مشابه ایتالیا می باشد.

      • consultant گفت:

        سلام معدلتون حداقل باید بالای ۱۴ باشه بله میشه برای میشه اقدام کرد

    4. اشکان گفت:

      با سلام من الان سنم ۲۱ و ۷ ماه است و مدرک پیش رو سال ۹۶ گرفتم میخواستم وبرای معافیت تحصیلی پیام نور ثبت نام کردم ایا میتونم برای دندنپزشکی ایتالیا اقدام کنم?

      • author15 گفت:

        سلام دندان پزشکی کشور ایتالیا اقدام کنید ولی باید مدرک زبان آیلتس۶ و حداقل معدل ۱۴ داشته باشید و تو آزمون آی مت هم پذیرفته بشین ولی معمولا ظرفیت دانشجو های بین المللی برای این رشته ها پایینه.

    5. mohamad reza گفت:

      سلام برای بورسیه استانی یا همون dsu چطوری باید اقدام کرد؟
      مبلغی هم باید داخل حساب داشته باشیم؟

      • author15 گفت:

        سلام
        برای دریافت بورسیه تحصیلی تمکن مالی نیاز نیست.
        ولی برای ویرای تحصیلی ایتالیا تمکن نیاز هست که شامل شهریه دانشگاه و هزینه زندگی به مبلغ ۵۸۸۹ یورو برای یک سال میشه.

    6. عماد گفت:

      سلام
      خسته نباشید
      می خواستم بدونم کسی که بورسیه جهان سوم میگیره هم باید نامه تمکن مالی داشته باشد یا نه؟ و آیا به بورسیه جهان سوم خوابگاه تعلق می‌گیرد؟

      • author15 گفت:

        سلام
        برای دریافت این بورسیه باید تمکن مالی برای تحصیلیتون رو که حدود ۵۸۸۰ یورو هست رو ارائه کنید تا بتونید برای پذیرش در دانشگاه اقدام کنید. داشتن خوابگاه منوط به دانشگاهی است که برای تحصیل تو اون اقدام می کنید و در صورت دریافت بورسیه به صورت کامل هزینه های خوابگاه شما رو هم پوشش خواهد داد.

    7. اشکان گفت:

      سلام خسته نباشید برای ایتالیا نمره ایلتس ۶ اورال لازم است یا هر اسکیلز هم باید ۶ باشد؟

    8. SANAZ گفت:

      سلام وقت بخیر
      من دانشجوی کارشناسی رشته حسابداری دانشگاه غیرانتفاعی شمال امل هستم
      برای پایان کارشناسی میخوام برنامه ریزی کنم و اگر اون موقع معدلم بالای ۱۹ و مدرک زبان داشته باشم میخواستم بدونم که ایا دانشگاه های ایتالیا مدرک دانشگاه من رو قبول دارند و من میتونم برای کارشناسی ارشد بورسیه بگیرم یا خیر

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط عنوان شده، شانس بسیار مناسبی برای تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد در کشور ایتالیا را خواهید داشت. لازم بذکر است برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا مدرک زبان انگلیسی اجباری می باشد.

    9. Mahss گفت:

      سلام خسته نباشید
      میخواستم بدونم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا در مقطع کارشناسی مدرک زبان و شرایط سنی و دیپلم ۱۲ ساله کافیه ؟ یعنی هرکسی که این مدارک رو داشته باشه بهش پذیرش میدن ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شرایط عمومی برای اخذ پذیرش در دانشگاه های کشور ایتالیا به همین صورت می باشد ولی برخی از دانشگاه های کشور ایتالیا متناسب با شرایط مدارک دیگری را از دانشجویان طلب می نمایند.

    10. بهناز گفت:

      سلام خسته نباشید
      دو تا سوال داشتم اول اینکه برای مقطع کارشناسی تربیت بدنی در دانشگاه های خوب نیازمند آزمون ورودی هست ؟
      و دوم اینکه میگن برای گرفتن ویزا باید تمکن مالی داشته باشید پس این بورسیهdsu که میگن چجوریه ؟ راجب این میشه یکم توضیح بدید چه زمانی باید برای بورسیه درخواست بدیم بعد از اخذ پذیرش یا بعد از اینکه به ایتالیا رفتیم ؟ خیلی ممنون ?

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در رشته تربیت بدنی در کشور ایتالیا می بایست در آزمون ورودی در نظر گرفته شده قبول شوید. بورسیه پس از ورود شما به کشور ایتالیا بهتون تعلق می گیرد. از همین رو به تمکن مالی برای دریافت ویزا نیاز می باشد.

    11. Mahsa گفت:

      سلام
      خسته نباشید
      من درحال یادگیری زبان ایتالیایی هستم و دیپلم تربیت بدنی با معدل ۱۹ و نیم دارم میخواستم بدونم اگر توی یه رشته ورزشی مقام بین المللی داشته باشم
      میتونم توی ایتالیا بورسیه بگیرم ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام دوست عزیز
        برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا لزوما نیازی به مقام بین المللی ندارید و می توانید در مقطع لیسانس با داشتن مدرک زبان ایتالیا در این کشور تحصیل نموده و بورسیه استانی دریافت نمائید.

    12. enzo گفت:

      با سلام.من دارای مدرک کاردانی ایمنی بهداشت (Hse) با معدل ۱۹٫۲۰ و معدل دیپلمم ۱۲٫۵۰ و آیلتس ۶ هستم.آیا میتوانم برای تحصیل در رشته پزشکی یا دندانپزشکی در ایتالیا یا هر کشور عضو پیمان شنگن پذیرش بگیرم؟ با سپاس

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام دوست عزیز
        شرایط سنی شما مهم است و باید حداکثر ۲۲ ساله باشد. ضمنا برای تحصیل پزشکی در ایتالیا باید در آزمون آی مت موفق شوید. در سایر کشورهای اتحادیه اروپا نیز می توانید تحصیل نمائید که بستگی به بودجه شما و شرایط سنی شما دارد. پیشنهاد می نمائیم برای دریافت اطلاعات کاملتر راجع به تحصیل پزشکی در اروپا با مشاورین مجموعه تماس حاصل نمائید.

    13. دیبا گفت:

      درود، وقت بخیر.
      بنده ۱۸ سال دارم و دانشجوی مقطع کارشناسی رشته گرافیک دانشگاه سوره تهران هستم.
      به زبان انگلیسی مسلطم و از کانون زبان ایران مدرک فارغ التحصیلی دارم.
      درحال یادگیری زبان ایتالیایی می‌باشم.
      علاقمندم در رشته های مربوط به صنعت فیلم سازی در ایتالیا تحصیل کنم مثل تدوین یا فیلم نامه نویسی یا کارگردانی.
      می‌خواستم بپرسم به نظر شما بهترین زمان برای اقدام به اخذ ویزا و تحصیل برای من کی هست؟
      و اینکه اگر به زبان ایتالیایی مسلط بشم، هزینه های تحصیل و زندگی چطور خواهد بود؟
      متشکرم.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام دوست عزیز
        اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا را دارید برای دریافت بورسیه بهتر است برای ترم پائیز اقدام نمائید. برای ورود به ترم سپتامبر باید حداقل ۶ ماه قبل از شروع کلاس ها اقدام کنید. شما می توانید با اخذ بورسیه ایتالیا هزینه ها را تا اندازه زیادی کاهش دهید.

    14. نازنين گفت:

      سلام
      بورسیه dsu به همه ی رشته ها و دانشگاهها تعلق میگیره؟
      من مدرک گویندگی و اجرا رادیو و تلویزیون از دانشکده خبر دارم با رتبه A
      نمونه کار هم یه دونه دارم، برای رشته رسانه و ارتباطات امیدی به پذیرشم هست؟
      این رشته کارشناسی داره یا ارشد؟
      لیسانسم مترجمی انگلیسی هستم با معدل ۱۴٫۳۰ دانشگاه ازاد تهران جنوب و دیپلم تجربی با معدل ۱۲٫۶۸

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط عنوان شده می توانید برای دوره های کارشناسی ارشد در رشته مترجمی زبان اقدام نمایید. در کنار تحصیل این رشته می توانید متناسب با فعالیت خود در کشور ایتالیا دوره های گویندگی را دنبال کنید. بورسیه DSU محدودیتی را برای رشته ندارد.

    15. شیما پورفرهنگ گفت:

      سلام و وقتتون بخیر
      خانم ۳۲ ساله و دو مدرک دکترای داروساز و کارشناسی میکروبیولوژی دارم
      دو سال سابقه ی کاری با رشته ی داروسازی دارم
      چ روشی پیشنهاد میکنین که دوتا پسرم (دو قلو) از شروع تحصیلات ابتدایی تا پایان دانشگاهی شون در ایتالیا بگذرونن؟
      سن پسرهام ۵ سال هست
      ممنونم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        متناسب با شرایط خود برای ثبت شرکت و یا سرمایه گذاری در کشور ایتالیا اقدام نمایید و فرزندان خود را به همراه داشته باشید. در اینصورت می توانند برای مدارس کشور ایتالیا اقدام نمایند.

    16. نازنين گفت:

      سلام وقت بخیر
      من فارغ التحصیل مترجمی زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی هستم با معدل ۱۴٫۳۰
      و در حال یادگیری زبان ایتالیایی
      میخوام برای کارشناسی هنر ایتالیا اقدام کنم
      اول اینکه رشته های هنر، مثل نقاشی یا طراحی مد و لباس بعد اتمام تحصیل درامد و بازارکار داره؟ و اینکه با شرکت در کلاس های سفارت و کسب نمره قابل قبول از طریق همون سفارت می تونم به دانشکده معرفی بشم؟ و بورسیه بهم تعلق میگیره؟؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        پس از اتمام دوره های زبان ایتالیایی در سفارت می توانید برای ادامه تحصیل در کشور ایتالیا اقدام نمایید. امکان دریافت بورسیه برای شما میسر می باشد.

    17. Fati گفت:

      سلام من لیسانس طراحی صنعتی هستم از دانشگاه ازاد تهران مرکز با معدل ۱۷/۶۰
      میخواستم بدونم میتونم تنها با داشتن مدرک زبان ایتالیای اقدام کنم برای بورسیه؟
      یا حتما نیاز به مدرک انگلیسیه؟!!!

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        با توجه به دانشگاه ارائه دهنده رشته می بایست مدرک زبان لازمه را کسب کرد. محدودیتی برای دانش زبان برای اخذ بورسیه وجود ندارد.

    18. امین گفت:

      سلام
      لطفا رزوه من رو بررسی کنید و بفرمائید شانس پذیرش من برای مقطع ارشد چقدر است:
      لیسانس مهندسی پزشکی- بیو الکتریک
      معدل ۱۳
      gre ریاضیات ۱۶۸
      آیلتس ۷٫۵
      ۵سال سابقه کار در رشته تحصیلی
      چاپ دو کتاب تخصصی در زمینه تجهیزات پزشکی
      *****
      اولین نکته معدلم هست که پایینه…
      خواستم بدونم با این معدل اگر برای دانشگاه های پلی تکنیک میلان، تورین ، بولونیا و ساپینزا رم درخواست بفرستم ، کل رزوه م رو بررسی میکنند یا چون معدلم پایینه همون اول ریجکت میکنند؟
      ****
      آیا راه هایی هست که بشه معدل پایین رو جبران کرد؟
      ****
      از چه دانشگاههای دیگه ای شانس پذیرش دارم؟ اصلا شانس دارم برای ارشد ایتالیا یا نه؟
      ممنون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        همانطور که خودتون فرمودین، با توجه به معدل امکان اخذ پذیرش در دانشگاه های ایتالیا برای شما میسر نمی باشد.در ایران می توانید برای بهبود معدل اقدام نمایید و در صورت افزایش آن با توجه به شرایط عنوان شده برای دانشگاه های برتر ایتالیا اقدام نمایید.

    19. تینا جعفری گفت:

      سلام و وقتتون بخیر
      تحصیل در مقطع ارشد و دکترا منجر به اخذ اقامت در کشور ایتالیا میشه؟
      ممنون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        دانشجویان پس از اتمام تحصیل در ایتالیا قادر خواهند برای ویزای کار این کشور اقدام نمایند و در صورت احراز شرایط مورد نظر اقامت ایتالیا را دریافت نمایند.

    20. مهسا گفت:

      سلام خسته نباشید.ببخشید من میخواستم برای رشته مدیریت بازرگانی مقطع کارشناسی درایتالیا اقدام کنم.که مشاوری به من گفتن موقع اسکایپ از من سوالات ریاضی وفیزیک وشیمی پرسیده میشه.درسته ؟؟؟؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        دوره کارشناسی در رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه تورین به زبان ایتالیایی ارائه می شود و هیچ گونه آزمون ورودی ندارد. از همین رو بعضی از دانشگاه های ایتالیا برای انتخاب دانشجویان برتر آزمون هایی را طراحی کرده اند.

    21. Roya گفت:

      سلام و عرض ادب
      من فارغ التحصیل رشته علوم صنایع غذایی(کشاورزی)با معدل ۱۷.۲۳ هستم، آیا این رشته در مقطع ارشد به زبان انگلیسی در دانشگاههای ایتالیا تدریس میشه؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های کشور ایتالیا برای شما مقدور می باشد.

    22. Nasgrande گفت:

      سلام من برای مقطع کارشناسی میخوام اپلای کنم،هنوز دانشگاه موردنظرمو انتخاب نکردم،چه مدارکی برای دانشگاه درکل لازم دارم؟یا اول باید حتما یک دانشگاه رو در نظر بگیرم؟و چقدر فرصت دارم برای جمع آوری مدارک؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        با سلام
        عموما دوره های کارشناسی به زبان کشور مورد نظر می باشند. پس از اخذ مدرک زبان ایتالیایی می توانید به سفارت ایتالیا مراجعه نمایید.

    23. Alireza گفت:

      سلام خسته نباشید
      آیا قبولی در دانشگاه های ایتالیا در رشته داروسازی دشوار است؟
      مقاله سایت راجع به پزشکی بود
      حال شرایط در داروسازی چطور است

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        احتمال اخذ پذیرش در رشته دارو سازی در کشور ایتالیا وجود دارد اما در این رشته نیز جهت پذیرش دانشجو سخت گیری می شود.
        برای ورود به رشته دارو سازی نیاز به قبول شدن در آزمون ندارید.

    24. Alireza گفت:

      سلام خسته نباشید
      در ایتالیا برای داروساز کار هست؟
      اگر کار وجود داره حقوق اون ها خوبه؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        بازار کاری رشته دارو سازی و سطح درآمد داروسازان در کشور ایتالیا نسبتا خوب می باشد.متوسط درآمد دارو سازان در ایتالیا ماهیانه ۳ تا ۳/۵۰۰ یورو می باشد.

    25. سارا گفت:

      سلام من به تازگی از دانشگاه پالرمو برای دوره دکتری پذیرش همراه با فاند گرفتم، به من گفتن یکسال و نیم از دوره تحصیل رو باید در مونترال کانادا بگذرونی، خواستم بدونم دلیلش چی هست؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        معمولا همچین اتفاقی مرسوم نیست اما با توجه به رشته و دوره تحصیلی شما ممکن است بخشی از این دوره در کشور دیگری انجام شود.
        این اتفاق اغلب در دانشگاه هایی که شعبه در دو کشور مختلف دارند محتمل است

    26. Shafee گفت:

      سلام
      وقت بخیر
      من دانشجوی ترم دو کارشناسی حسابداری هستم مدرک فوق دیپلمم رو از دانشگاه علمی کاربردی گرفتم با معدل زیر۱۴ ایا امکان دریافت پذیرش در مقطع لیسانس در ایتالیا را دارم یا خیر؟ امکان دریافت بورس چطور؟
      ممنون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط عنوان شده در صورت ارائه مدرک زبان ایتالیایی می توانید برای دوره های کارشناسی در کشور ایتالیا اقدام نمایید. به طور معمول بورسیه ایتالیا به ۳ روش ارائه می گردد، بورسیه استانی، بورسیه دولتی و بورسیه دانشگاهی که با توجه به وضعیت مالی و رزومه تحصیلی به افراد تعلق می گیرد.

    27. Armin گفت:

      سلام سفارت ایتالیا مصاحبه تحصیلی داره؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        به صورت معمول سوالاتی از شما بابت دلیل سفر و اهداف شما در کشور ایتالیا پرسیده می شود.

    28. بابک گفت:

      هزینه دکترا توو ایتالیا چقدره؟ بعد اینکه براحتی میشه پذیرش گرفت؟

      • author14 گفت:

        با سلام و احترام
        تحصیل در کشور ایتالیا به صورت رایگان یا ناچیز است. تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلی ۶۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو در سال می باشد. برای پذیرش در مقطع دکتری باید رزومه پژوهشی مناسبی داشته باشید و سوپروایزری پیدا کنید که شرایط شما مورد تایید ایشان باشد.

    29. Bahram jafari گفت:

      سلام،
      برای مقطع دکترا چه شرایطی برای فاند کامل نیاز است؟
      ممنون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        پس از پایان تحصیل، به دانشجویان ماه فرجه برای جستجوی کار تعلق می گیرد. در صورت کار در بازه زمانی ۳ تا ۵ سال قادر خواهید بود برای اقامت دائم اقدام نمایید. برای اطلاع از شرایط کار در آلمان مقاله مورد نظر را مطالعه فرمایید.

    30. سمیرا گفت:

      منابع آزمون آیمت برای قبولی در پزشکی ایتالیا چیاست ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        سوالات مربوط به زیست شناسی، شیمی و فیزیک بخش اعظمی از سوالات آزمون آیمت را در بر می گیرد. برای اطلاع از شرایط و منابع آزمون به مقاله آزمون آیمت مراجعه نمایید.

    31. زینب گفت:

      سلام من و همسرم میخوایم مهاجرت کنیم به ایتالیا
      میخواستم بدونم اگه من ویزای تحصیلی بگیرم همسرم هم میتونه با من بیاد همزمان و اجازه کار هم داره؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در حال حاضر ویزای همراه به دانشجویان تعلق نمی گیرد. از همین رو به شما توصیه می شود که هر دو نفر برای ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام نمایید.

    32. سیامک گفت:

      برای تحصیل فرطندان در ایتالیا به والدین هم ویزا می دهند ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        فرزندان حق همراهی دانش آموزان را در کشور ایتالیا ندارند.

    33. سارا گفت:

      تحصیل در رشته پزشکی هم بورسیه داره؟

    34. shahin گفت:

      سلام وقتتون بخیر. ایتالیا برای بورسیه شرایط خاصی داره؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای دریافت بورسیه مدارکی نظیر سوابق تحصیلی با حداقل معدل ۱۴ و مدرک زبان الزامی می باشد.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای دریافت بورسیه مدارکی نظیر سوابق تحصیلی با حداقل معدل ۱۴ و مدرک زبان الزامی می باشد.

    35. Aliram گفت:

      سلام
      هزینه تحصیل و ایتالیا چجوری با توجه به بودجه و تمکن دانشجو تعیین میشه؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        بورسیه های ایتالیا متناسب با وضعیت مالی و اقرارنامه به دانشجویان تعلق می گیرد.

    36. سارینا گفت:

      می تونیم بریم ایتالیا یک ترم درس بخونیم بعد برای آلمان انتقالی بگیریم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        قوانین اراسموس در اتحادیه اروپا پابرجاست و در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان، قادر خواهید بود برای ادامه تحصیل در آلمان اقدام نمایید.

    37. باران گفت:

      من فکر می کنم‌ایتالیا برای تحصیل گزینه ی خوبیه

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        کشور ایتالیا به عنوان یکی از بهترین کشورهای دنیا برای رشته های مهندسی شناخته می شود.

    38. كسرا كيايي گفت:

      سلام وقت بخیر چند سال بعد از اتمام تحصیل اجازه موندن در کشور را می دهند؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        با توجه به قوانین اتحادیه اروپا، بازه زمانی تعیین گشته بین ۶ تا ۱۲ ماه می باشد

    39. Nazari گفت:

      ایتالیا ویزای همراه هم داره؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در حال حاضر دانشجویان نمی توانند از حق همراه برای ورود به کشور ایتالیا استفاده نمایند.

    40. دنا گفت:

      سلام و خسته نباشین.
      من لیسانس برق دانشگاه دولتی هستم و سی و یکسال دارم و معدلم ۱۳ هست.
      آیلتس ۶.۵ دارم.
      تمکن مالی جور کردم اما نمی‌دونم میتونم واسه ارشد ویزای تحصیلی ایتالیا یا هر کشوری رو تو اروپا بگیرم یا نه؟!!
      ممنونم میشه کمکم کنین

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        امکان اقدام برای ویزای تحصیلی برای کشور ایتالیا برای شما وجود دارد ولی معدل شما بسیار پایین است که ممکن است از جانب یکسری از دانشگاهها مورد پذیرش واقع نگردد.

    41. نازنین گفت:

      سلام من فارغ التحصیل رشته ی شیمی کاربردی از دانشگاه صنعتی اصفهان با معدل ۱۷.۱۸ هستم ،میخواستم ببینم تا چه حد امکان گرفتن فول فاند از دانشگاه های ایتالیا برای من هست؟ و این که بدون مدرک زبان هم میشه اقدام کرد؟!

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای اقدام در مقطع ارشد در کشور ایتالیا داشتن مدرک زبان الزامی است.ایتالیا دارای بورسیه dsu که به تمامی مقاطع تحصیلی اختصاص داده می شود.این بورسیه برای جهان سومی ها است.

    42. مبین.د گفت:

      سلام و خسته نباشید
      ممنون بابت سایت و راهنمایی هاتون
      من ۲۲ سال سن دارم
      و دیپلم تجربی با معدل تک رقمی هستم
      بخاطر شرایط زندگی و دوران سخت که گذروندم موفق به تحصیل نبودم
      و از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستم
      می خواستم بدونم می تونم بورس تحصیلی ایتالیا یا کشور دیگه در رشته دندان پزشکی بگیرم ؟علاقه به تحصیل دارم اما زندگی اجازشو نمیده

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        کشور ایتالیا دارای بورسیه dsu می باشد که بعد از گرفتن پذیرش شما می توانید برای دریافت این بورسیه اقدام نمایید.در اصل در ابتدا شما باید هزینه اولیه تحصیل و زندگی خود را داشته باشید.

    43. حجت گفت:

      سلام
      بنده ۲۹ سالمه و مدرک لیسانس برق الکترونیک از یک دانشگاه غیر انتفاعی در مشهد دارم و همینطور ایلتس ۶٫۵
      ایا امکانش هست واسه ارشد ایتالیا اقدام کنم؟
      و اینکه مدرک دانشگاه غیرانتفاعی معتبر هست واسه دانشگاه های ایتالیا؟

    44. امیر عباس گفت:

      سلام .من ارشد مدیریت با معدل ۱۷٫۷۰ هستم .دو تا مقاله ی isi دارم و ایلتس ۷ شرایط بورسه دکترا به من تعلق میگیره یا خیر ؟

    45. پگاه گفت:

      سلام ببخشید آیلتس من تا ۱۵ فوریه ۲۰۲۰ بیشتر تایم نداره، اگر من تا قبل از این زمان از دانشگاه پذیرش را بگیرم آیا موقع مراجعه به سفارت هم باید مدرک آیلتس رو با اعتبار ارائه بدم یا مشکلی نیست؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        معمولا باید ۶ ماه مدرک زبان شما اعتبار داشته باشد.

    46. عسل گفت:

      سلام وقتتون بخیر…من ۲۳ سالمه و دانشجوی روانشناسی هستم و میخواستم بدونم اگر با مدرک پیش دانشگاهی و معدل ۱۶٫۵۹برای کارشناسی روانشناسی دانشگاه های ایتالیا اقدام بکنم چه قدر احتمال پذیرش هست؟برای این رشته در سال چند بار پذیرش هست؟و اینکه در زمان اقدام مدرک ایلتس باید باشه یا در طول پروسه میشه برای ازمون ایلتس اقدام کنم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا شما باید مدرک ۶٫۵ آیلتس آکادمیک را داشته باشید. دانشگاه های ایتالیا ۲ بار در سال پذیرش می کنند اما اگر بخواید از بورسیه DSU استفاده کنید باید برای مهر ماه سال آینده اقدام کنید.

    47. Negar گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      آیا در ایتالیا دانشگاهی به زبان انگلیسی هست که برای ترم دوم در مقطع لیسانس پذیرش داشته باشد ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        اکثریت کورس های تحصیلی در ایتالیا در مقطع لیسانس به زبان ایتالیایی می باشند.ولی چنانچه قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارید می توانید برای کشورهای انگلیسی زبان اقدام نمایید.

    48. Mohamad گفت:

      سلام. من مدرک کارشناسی با معدل۱۷ و مدرکB1 زبان انگلیسی دارم برای بورسیه در مقطع ارشد چه راهی بهتر هست؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای دریافت بورسیه ایتالیا که یکی از آنها بورس dsu می باشد شما نیازمند داشتن یکسری مدارک مثل آیلتس بالای ۶٫۵ اجاره نامه مسکن و فیش حقوقی را باید داشته باشید.

    49. امیر گفت:

      با سلام..
      بنده لیسانس از دانشگاه پیام نور در رشته علوم کامپیوتر دارم .. معدلمم خیلی بالا نیست، مدرک زبانمم تافل با نمره ۹۰ هستش.. میخواستم ببینم شانس گرفتن فاند و پذیرش برای مقطع ارشد رو در دانشگاهای اروپا دارم؟

    50. sam گفت:

      با سلام
      من لیسانس عمران از دانشگاه ولایت ایرانشهر با معدل ۱۴/۵۲ دارم و یک مقاله ISI هم در رشته خودم دارم و مدرک زبان آیلتس ۶ هم دارم(کمی هم زبان ایتالیایی بلدم). میخوام برای ارشد ایتالیا اقدام کنم. آیا با این شرایط میتونم بورسیه استانی دریافت کنم؟
      درآمد سرپرست خانواده ماهی ۲ تومن است(جهت دریافت بورسیه)
      و اینکه آیا تحصیل در ایتالیا مثل آلمان نیاز به نامه پشتوانه مالی داره؟(اگه داره چقدر؟)
      با سپاس…

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        امکان گرفتن پذیرش از ایتالیا در مقطع ارشد برای شما می باشد. البته برای اکثریت دانشگاه ها آیلتس ۶٫۵ به بالا نیاز می باشد.امکان دریافت بورس dsu نیز برای شما وجود دارد. هزینه ی ماهیانه زندگی حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ یورو می باشد.

    51. آرمان گفت:

      سلام
      من مدرک مهندسی فناوری اطلاعات گرایش امنیت از دانشگاه جامع علمی کاربردی دارم
      معدل ام ۱۹ است.
      آیلتس ۶.۵ دارم.

      ایا امکان پذیرش دارم از دانشگاه های ایتالیا؟

      مدرک دانشگاه جامع را وزارت علوم صادر میکند

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        جهت پذیرش از دانشگاه های ایتالیا باید مدرک تحصیلی شما فرستاده شود معمولا دانشگاه علمی کاربردی مورد تایید آنها نمی باشد.

    52. sara گفت:

      سلام
      من ۲۵ سالمه و متاهلم. با معدل ۱۵/۱۸ در رشته IT از دانشگاه غیرانتفاعی تبریز فارغ التحصیل شدم سال ۹۵
      میخواستم بدونم امکانش هست بتونم ارشد رشته خودم رو با گرفتن فاند در ایتالیا بخونم؟مدرک زبان ielts ندارم ولی میتونم بگیرم زبانم خوبه.
      ولی هیچ تحقیقی ندارم .دوران دبیرستان با یکی از دوستانم در رشته برق ثبت اختراع داشتم ولی مشترک با دوستم.
      و اینکه میتونمم همسرمم با خودم ببرم؟همسرم ۳۵ سالشه با لیسانس عمران. میتونه اونجا کار کنه؟
      برای من مهمه فاند بگیرم چون همه هزینه رو نمی تونم پرداخت کنم.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام اگر ۶.۵ آیلتس اکادمیک رو داشته باشید میتونبد فاند بگیرید و همسرتون با فاصله ۶ ماه تا یک سال میتونه وارد کشور بشه.

    53. احمد گفت:

      با سلام
      بنده ۲۱ سالمه و مدرک پیش دانشگاهی انسانی دارم.آیا میشه به زبان انگلیسی یا ایتالیایی در رشته IT مقطع کارشناسی ادامه تحصیل داد؟پ ایا کالج به من میخوره یا خیر؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام اگر ۶.۵ آیلتس آکادمیک رو داشته باشید میتونید اقدام کنید.کالج خیر ولی ممکن است یکسری پیش نیاز هارو بگذرونید.

    54. m گفت:

      سلام اگر بخواهیم در مقطع ارشد، رشته تحصیلیمون رو تغییر بدیم ایا سوابق تحصیلی مهم هست؟ من رشتم الکترونیک از دانشگاه شهید بهشتی هست.دانشجوی ترم آخر ارشد هستم و ایلتس ۷ دارم و مقاله هم در دست ثبت هست. اما میترسم از پس دکترای این رشته اون هم در کشور دیگه برنیام. (البته توضیح بدید که دکترای این رشته رو میتونم بورس بگیرم یاخیر)بهمین خاطر میخوام بدونم ایا میشه رشته ای دیگه مثل زیرشاخه های هنر رودر مقطع ارشد دراین کشور خواند و بورسیه گرفت؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید هم برای ارشد مجدد یک گرایش دیگه از رشته ی خودتان را بخوانید و یا اقدام برای پذیرش دکتری کنید. برای بورسیه شدن در مقطع دکتری شما نیازمند داشتن رزومه ی قوی که شامل حداقل دو مقاله ی ISI معدل بالای ۱۷ مدرک زبان آیلتس بالای ۶.۵ باشید.

    55. جلال الدین گفت:

      سلام و عرض ادب . بنده لیسانس معماری از دانشگاه آزاد را دارم و تصمیم به ادامه تحصیل در رشته خودم در ایتالیا را دارم. هزینه مورد نیاز چقدر می باشد؟ و برای اطلاعات بیشتر حضوری کجا می توانم خدمت برسم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        هزینه تحصیل و زندگی در ایتالیا به غیر از بورسیه استانی حدود ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار یورو است برای اطلاعات تکمیلی با موسسه تماس بگیرید
        https://arianaabroad.com/

      • آریانا پارس گفت:

        سلام . برای ایتالیا هزینه ی زندگی دانشجویی ماهیانه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ یورو می باشد وهزینه های تحصیل ۲۰۰۰ یورو به بالا می باشد.لطفا با تلفن های موسسه تماس بگیرید.

    56. علی نادری گفت:

      سلام بنده دانشجوی ترم اخر پزشکی تهران هستم میخاستم بدون شرایط ادامه تحصیل تخصص یکی از دانشگاهای ایتالیا چیه ازمون ورودی داره یا نه (مثل امریکا umsle میگیره) و اینکه چه مدارک زبانی قبول میکنن.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام بله باید ازمون بدین به زبان اون کشور و بر اساس سیلابس درسی کشور مقصد.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام مدرک پزشکی شما باید در کشور مقصد مورد ارزیابی قرار بگیره تا بتونید تخصص بگیرید یا کار کنید.شما باید یه ازمونی بدید به زبان اون کشور و بر اساس سیلابس درسی کشور مقصد.مدرک ۶.۵ آیلتس

    57. میثم گفت:

      سلام و خسته نباشید
      شرایط من : ارشد سراسری معدل ۱۶.۷۰ – یک مورد ISI ایمپکت ۱.۵ – یک مورد کنفرانس بین المللی داخلی –
      آیلتس ۶ – یک مورد تالیف کتاب –
      دو سال نخبه استان – دو سال نمونه کشاورزی استان – سه سال برتر دانشجویی استان – دو مورد بین برترین های کشور – چندین عنوان برتر در جشنواره های داخلی – سابقه دو سال مدیریت و ۲ سال کار اداری سازمانی – تمام مدارک فنی حرفه ای مرتبط رشته رو دارم با نمره عالی – و ….
      برای دکتری کشاورزی (گرایشات زراعی و محیطی ) از ایتالیا سوال داشتم تا ببینم شرایطم چطوره ؟
      با تشکر از شما

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. امکان گرفتن پذیرش در مقطع دکتری برای شما می باشد و باتوجه به رزومه ی تحصیلیتون ممکن است به شما بورسیه هم تعلق گیرد . ولی نمره ی زبان مد نظر آنها آیلتس ۶.۵ به بالا می باشد.

    58. عارف گفت:

      با سلام، من در حال حاضر دانشجوی ترم سوم ارشد در رشته بیوتکنولوژی میکروبی از دانشگاه آزاد هستم. ۷ سال سابقه کار در آموزشگاهی نیمه دولتی دارم. آیا مدارک دانشگاه های آزاد در ایتالیا معتبر هستند؟ و اینکه امکانش هست بخوام در حین تحصیل به طریقی از دانشگاههای ایتالیا پذیرش با کمک هزینه تحصیلی بگیرم(در چه مقطعی)؟
      در حال حاضر نمره ایلتس جنرال ۶.۵ دارم.
      ممنون میشم راهنماییم کنین

      • آریانا پارس گفت:

        سلام بله امکان گرفتن پذیرش هم در مقطع ارشد و هم دکتری می باشد . می توانید برای ایتالیا برای بورس dsu اقدام نمایید.

    59. فائزه گفت:

      سلام ، من دانشجوی رشته ی گرافیک هستم در مقطع فوق دیپلم … میخوام که از اول تو یکی از دانشگاه های ایتالیا در رشته ی خودم تحصیل کنم … شما میتونید منو کمک کنید که چه دانشگاه هایی رشته ی من رو تدریس میکنن ؟ چون اکثریت ارتباط گرافیکی رو دارند …

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در رشته گرافیک در ایتالیا میتوانید به سایت های جهانی مثل qs مراجعه کنید تا متوجه شید کدام دانشگاه و با چه رتبه ای در جهان این رشته را دارا میباشد

    60. محمد گفت:

      با عرض سلام و وقت به خیر.
      من ۲۸سالمه و لیسانس دانشگاه روزانه رو دارم،علاقه زیادی به تحصیل در رشته پزشکی دارم.آیا این امکان برای من در کشور ایتالیا وجود داره؟آیا تحصیل رایگان خواهد بود و صرفا داشتن مدرک زبان ایتالیایی کافی است؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        پزشکی در ایتالیا محدودیت سن دارد و قبولی در کنکور ندارد در ازای آن قبولی در آزمون i mat . تحصیلات نیز رایگان نخواهد بود

    61. ثمین گفت:

      سلام… بنده دکتری فیزیک از دانشگاه هند دارم… ۴ مقاله ISI، مدرک زبان آیلتس ۵.۵ که ۲۱۰۷ منقضی شد، ۷ تا کنفرانس بین المللی، ۴ سال سابقه تدریس تو دانشگاه های دولتی…. می خوام دوباره برا PHD اقدام کنم…. کدوم کشور به نظرتون با گرفتن بورس برام راحتتره؟ ایتالیا چطور؟ البته بنده متاهلم….ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام شما برای اقدام حتما باید مدرک زبان آیلتس ۶.۵ به بالا را داشته باشید برای اکثریت کشورها نیز از جمله ایتالیا کانادا و….. می توانید اقدام نمایید.

    62. کیمیا گفت:

      با سلام
      من مدرک کارشناسی ارشد متالورژی از یکی از دانشگاه های سراسری تهران دارم. بین ۳ نفر اول دوره کارشناسی بودم و ارشد هم با معدل بالا تمام کردم. میخواستم بدونم آیا امکان گرفتن بورسیه تحصیلی برای مقطع دکترا بدون داشتن مقاله برام هست و آیا اینکه دو سال هست درسم تموم شده مشکل ایجاد میکنه یا خیر. اگر از طریق شما اقدام کنم هزینه چقدر خواهد بود.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام بدون داشتن مقاله شانس گرفتن بورسیه بسیار کم می باشد. گپ تحصیلی شما تا دو سال قابل توجیه است مشکلی پیش نمی آید

    63. وفا گفت:

      به نام خدا
      با سلام
      من ۲۹ ساله هستم متاهل و یک فرزند که تازه متولد شده .دیپلم تربیت بدنی مدرسه عالی ورزش معدل ۱۷.۳۰
      کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزادواحد تهران مرکز تربیت بدنی معدل کاردانی ۱۷.۰۰ کارشناسی ۱۶.۱۸
      کارشناسی ارشد فیزیولوژی تغذیه دانشگاه تهران مرکز معدل ۱۸.۷۰ دو مقاله isi مورد آزمایشگاهی مرتبط با پایان نامه گروهی در دست چاپ . نمره کامل ۱۸ از ۱۸ پایان نامه . بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی سال ۹۶ دکتری فیزیولوژی قلب و عروق تهران مرکز پذیرفته شدم که انصراف دادم و گپ تحصیلی ۱ سال هست .
      مدرک زبان ندارم اما امکان گرفتن آیلتس ۶.۵ مقدور هست تا اسفند ۹۷
      دارای مدرک مربی گری آمادگی جسمانی و چندین قهرمانی کشوری و استانی در رشته تکواندو و فنی ترین بازیکن لیگ تکواندو اولین دوره
      سابقه ۳ سال تدریس در دانشگاه آزاد به عنوان مدرس مربی واحد تهران
      همسرم سابقه بیمه ۱۰ساله ورزش حرفه ای فوتبال و به عنوان همراه باشن حتما . و تنها با شرایط فول فاند گرفتن و تامین تمام مخارج تحصیل و زندگی امکان مهاجرت دارم . رشته تحصیلی مورد نظر برای دکتری فیزولوژی تغذیه و یا ورزش هست .
      سوالم این هست با این رزومه و شرایط امکان فول فاند برام هست برای کشور ایتالیا و یا کانادا ؟ در اولویت دانشگاه های که به راحتی بورس بدن مد نظر هست . سپاس از راهنماییتون .

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        دوست عزیز این نکته را مد نظر بگیرید که میزان فاند به کیفیت مقالات شما و جذابیت آن برای اساتید برمیگردد پس مقدار و اندازه آن بی شک در حال حاضر قابل پیشگویی نیست اما اینکه اگر بخواهید همراه را همزمان با خودداشته باشید برای کانادا باید اقدام نمایید.

    64. مینا گفت:

      سلام خسته نباشید
      من امسال کنکور تجربی دادم و ۱۹ سالمه میخواستم در رشته طراحی لباس برای ایتالیا اقدام کنم.ایا هنوز فرصت اقدام دارم؟وچه قدر سریع میتوتم پذیرش بگیرم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل مقطع لیسانس در ایتالیا با داشتن آیلتس ۶٫۵ هم می توانید اقدام کنید. برای ترم اول امکان پذیرش نیست ولی برای ترم دوم امکان پذیرش را دارید.

    65. sohrab گفت:

      سلام خسته نباشید من رشته ام گرافیک و اپرا موسیقی است ایا میتوانم برای تحصیل به ایتالبا بروم؟میخوام در انجا اپرا یاد بگیرم چه مدارکی مبنی بر پشتوانه ی مالی لازم است ؟متشکرم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        مدارک پشتانه مالی میزان عددیست که باید در حسابتان داشته باشید و پرینت آن را به سفارت نشان دهید . چیزی حدود ۱۰الی۱۲هزار یورو

    66. مینا گفت:

      سلام به غیر از کشور ایتالیا کدام کشور شرایط بورسیه تحصیلی در آن به صورت رایگان وجود دارد متشکرم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام خدمت شما دوست عزیز/ اخذ بورسیه تحصیلی در کشور های دیگر به شرطی داده میشود که بتوان رزومه ی خوبی را ارائه داد این رزومه ها شامل مقالات ISI ، داشتن سوپروایزر و… میباشد این اقدامات بیشتر در مقطع دکتری صورت میگیرد . خوبیه کشور ایتالیا اینه که در تمامی مقاطع تحصیلی بورسیه میدهد.

    67. شایان گفت:

      سلام من دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی هستم با داشتن ایلتس ۷.۵ اینگلیسی و یک مقله آی اس آی و معدل ۱۷ امکان تحصیل رایگان در مقطع دکترا در ایتالیا را دارم ؟ کدام کشور برای من بهتر میباشد برای تحصیل رایگان ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام/
        اخذ ویزای تحصیلی در مقطع دکترا اول از همه نیازمند داشتن یه سری رزومه های خوبه.
        اما ایتالیا از جمله کشور هایی است که میتوان بدون داشتن رزومه برای بورسیه DSU اقدام کرد.

    68. سارا گفت:

      سلام من محصل هستم و امسال کنکور تجربی دارم ولی میخوام برای لیسانس رشته طراحی لباس در ایتالیا اقدام کنم، آیا برای منی ک رشته م تجربیه امکانش هست؟ چه مدرک زبانی لازمه؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بله امکانش هست برای مقطع لیسانس در رشته ی دیگری تحصیل کنید ولی باید مدرک زبان ایتالیایی را داشته باشید .

    69. مینا گفت:

      با سلام من محصل هستم و امسال کنکور دارم رشته ی انسانی می‌خوام حقوق بورسیه ی دانشگاه ایتالیا رو بخونم dsuمعدلم ۱۹به بالا هست اما واسه ایلس اقدام نکردم به نظر شما برای فوق برم خارج بهتر است یا برای لیسانس متشکرم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام درود برشما دوست عزیز.
        برای اخذ ویزای تحصیل در مقطع کارشناسی و بورسیه مشکلی وجود نداره تصمیم گیری این موضوع که برای کارشناسی یا ارشد اقدام بکنید با خودتون هست اما باتوجه به شرایط هر کشوری اخذ ویزای تحصیلی در مقطع ارشد شانس بالاتری دارد.

    70. صدف گفت:

      سلام من ترم ۶مهندسی معماری از دانشگاه ازاد دارم میخواستم بدونم با داشتن مدرک لیسانس مهندسی معماری میتونم در رشته دندان پزشکی بورسیه ایتالیا شوم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام .
        برای اخذ ویزای تحصیلی در مقطع پزشکی شما باید مجدد تحصیل خود را از پیش دانشگاهی شروع کنید . لیسانس معماریه شما اصلا ربطی به پزشکی خوندن شما نداره . برای اطلاعات بیشتر بهتر است با موسسه تماس حاصل فرمایید

    71. حسین گفت:

      با سلام من لیسانس علوم آزمایشگاهی از دانشگاه دولتی دارم میخواستم بدونم شرایط لازم برای تحصیل در دندانپزشکی چجوریه و اینکه تا قبل اینکه جواب پذیرش بورس بیاد چقدر پول باید داشته باشم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام

        برای پذیرش در رشته #دندانپزشکی نیز مانند بقیه مقاطع دارای محدودیت سنی میباشد، شرایطتان باید بصورت دقیق تر بررسی شود تا بهترین گزینه که مناسب شما میباشد پیشنهاد شود.
        شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید:
        https://arianaabroad.com/

    72. ابراهیمی گفت:

      سلام من ارشد ادبیات انگلیسی هستم با معدل ۱۵ میخواستم بدونم برای ارشد هنر رشته عکاسی تو دانشگاه های ایتالیا میتونم اقدام کنم؟ و با اینکه ۶ سال زبان انگلیسی خوندم بازم مثل بقیه نیاز به آیلتس دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ارشد حداقل ایلتس ۶-۶.۵ نیاز میباشد. ضمن اینکه رشته های هنر در برخی دانشگاهها نیازمند ازمون عملی میباشد.
        تغییر رشته از کارشناسی به ارشد هم باید منطقی باشد.

    73. محیا گفت:

      سلام
      ۱۷ سالمه میتونم بدون بورس در کشور ایتالیا ادامه تحصیل بدم ؟

    74. لاله گفت:

      سلام وقت بخیر من ۳۶ سالمه دکترای فیزیولوژِی از دانشگاه علوم تحقیقات با معدل ۱۸ هستم دوتا مقاله isi دارم و نمره زبان ایلتس ۶ و سابقه کار ۱۲ سال برای دوره پست دکترا میخوام ایتالیا اقدام کنم من دانشنامه لیسانس و فوق لیسانسم رو گرفتم ولی مدرک دکترام گواهی موقت دستمه این که مشکلی ایجاد نمیکنه ؟ همینطور میخواستم ببینم علاوه بر ایتالیا چه کشوری برای من با این شرایط بهتره و چه مدارکی معمولا لازمه و امکان اینکه بتونم با این شرایط برم برای پست داک چقدره ؟ خیلی ممنون از سایت خوبتون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        همه ی این موارد بستگی به این دارد که استادی آنجا پیداکنید که شرایط شما را در آنجا نیاز داشته باشد.

    75. lale گفت:

      سلام وقت بخیر من ۳۶ سالمه دکترای فیزیولوژِی از دانشگاه علوم تحقیقات با معدل ۱۸ هستم دوتا مقاله isi دارم و نمره زبان ایلتس ۶ و سابقه کار ۱۲ سال برای دوره پست دکترا میخوام ایتالیا اقدام کنم میخواستم ببینم چه مدارکی لازمه و امکان اینکه بتونم با این شرایط برم برای پست داک چقدره ممنون از سایت خوبتون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در ابتدا باید استادی پیدا کنید که شرایط شما را در آنجا نیاز داشته باشد. و باتوجه به این موضوع شرایط دیگر شما بررسی میشود.
        حداقل ایلتس۷ مورد نیاز است

    76. fariborz azali گفت:

      سلام ، من و خانواده از سال ۲۰۰۷ در چین زندگی می‌کنیم ، دختر من در یکی از دانشگاه‌های معتبر پکن چین ۴-۳ ماه دیگر از رشته ی طراحی داخلی ( interior design ) زیر مجموعه هنر و معماری فارغ التحصیل میشه ، ایشون بسیار علاقمند به ادامه تحصیل برای فوق لیسانس در کشور ایتالیا هستن ، لطفا شرایط استفاده از تجربه و سرویس های شرکت شما رو بفرمایید . با تشکر ، ازلی
      ۰۰۸۶۱۳۹۱۰۲۰۲۰۹۰
      fariborz@163.com
      f.azali@outlook.com

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با داشتن مدرک زبان (اگر دانشگاه بین الملل و به زبان انگلیسی خواندن نیازی نیست) و تمکن مالی تمام پروسه را با مبلغ ۲۶۰۰دلار و در زمان ۴ الی ۶ ماه انجام میدهیم که برای اطلاعات کافی با موسسه تماس بگیرید

    77. هلیا گفت:

      سلام
      من دانشجوی دندانبزشکی هستم و ۲۲ سالمه ایا میتونم برای لیسانس در رشته های هنر اقدام کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بله محدودیتی جز مدرک زبان ندارید و این امکان برای شما مهیا میباشد

    78. فاطمه گفت:

      سلام من لیسانس دبیری علوم تجربی از دانشگاه ازاد دارم، معدل ۱۴/۵ سن ۳۷، آیا شانس تحصیل در ایتالیارو دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با داشتن مدرک زبان میشود بررسی کرد تا بتوان شانس ویزا و پذیرشتان را برای تحصیل مقطع ارشد بالا برد.

    79. بهروز گفت:

      با سلام
      من ۲۶ سالمه و فوق دیپلم مکانیک صنایع دارم میتونم برای مقطع کارشناسی معماری ویزا بگیرم به زبان انگلیسی
      آیلتس ۶.۵ آکادمیک هم دارم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بله ولی برای تحصیل لیسانس در ایتالیا باید گپ تحصیلی که دارید را با سوابق کاری پر نمایید

    80. فرهاد گفت:

      سلام
      من لیسانس مدیریت بازرگانی دارم
      میخواستم برای مقطع ارشد اقدام کنم
      میتونم برای رشته مدیریت بازرگانی در مقطعه ارشد به زبان ایتالیایی تحصیل کنم ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در مقطع ارشد امکان پذیرش و ویزا گرفتن را دارید و برای خواندن به زبان ایتالیایی االبته نیاز به داشتن مدرک b1 زبان ایتالیایی میباشید

    81. بهار گفت:

      با سلام من لیسانس و فوق لیسانس معماری رو از دانشگاه آزاد مشهد با معدل۱۶ دارم
      در زمینه پژوهشی مقالات داخلی و بین المللی هم ارائه دادم
      ضمن اینکه ۴سال سابقه کار مرتبط با رشته معماری و پروانه نظام مهندسی نظارت و اجرا را نیز دارا میباشم
      و تسلط در سطح حرفه ای به نرم افزارهای این رشته (اتوکد-فوتوشاپ-۳DMAX-و راینو و ..(که مدارک فنی حرفه ای آن هم موجود است
      و به زبان انگلیسی تسلط کامل دارم و آیلتسم در حد نمره ۷
      می خواستم بپرسم در زمینه تحصیل در مقطع دکتری در کشور ایتالیا امکان گرفتن بورس برای بنده وجود دارد؟و ضمن تحصیل اجازه کار به دانشجو در مقطع دکتری داده می شود؟حداکثر چند ساعت و با چه میزان حقوق ؟ و ضمن اینکه حداقل هزینه همراه فرد برای اقدام به تحصیل دکتری معماری در ایتالیا با در نظر گرفتن بورس و بدون آن چقدر باید باشد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در مقطع دکتری کشور ایتالیا مدرک زبان و مقالات شما بسیار شرایط خوبی را برای شما ایجاد نموده است . میزان کیفیت مقاله مقدار بورسیه را تعیین مینماید و د رصورت تاهل مقدار بوورسیه بیشتر میشود . شما میتوانید در هفته ۳۰ ساعت کار کنید و بین ۸ تا ۱۲ یورو در ساعت میتوانید درامد داشته باشید

    82. فاطمه گفت:

      سلام برای لیسانس میخواستم بورسیه ایتالیا بشم با ازمون ایلتس برای رشته های پیراپزشکی امکانش هست؟؟
      شرایط شهریه داشگاه چجوره؟؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شرط اخذ بورسیه در ایتالیا و آن هم بورسیه dsu نشان دادن تمکن ضعیف مالیست که عموم ایرانیان با حد اقل های درآمدی اروپا فاصله دارند که می توانند از این بورسیه استفاده کنند . ولی شما بدون در نظر گرفتن بورسیه حدود ۷۰ میلیون برای تحصیل و زندگی در نظر داشته باشید.
        جهت اطلاع از شرایط بورسیه تحصیلی ایتالیا اینجا کلیک نمایید.

    83. فاطمه منصورزاده گفت:

      سلام برای کارشناسی میخواستم با ازمون ایلتس بورسیه ایتالیایشم برا رشته های پیراپزشکی امکانش هست؟؟؟؟
      هزینه تحصیل چجوره؟؟؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در ایتالیا برای مقطع لیسانس برخی از رشته ها در محدود دانشگاه ها به زبان انگلیسی ارائه دروس میشود و شما میتوانید برای بورسیه dsu اقدام نمایید . هزینه یکسال تحصیل و زندگی حدود ۱۵ هزار یورو تا ۲۰ هزار یورو میباشد

    84. مریم گفت:

      سلام. من کارشناسی ارشد رشته مشاوره از دانشگاه دولتی اصفهان هستم با معدل ۱۸/۶۵ و دو تا مقاله داخلی دارم ولی isi ندارم فعلا. ۴ سال هم سابقه کار دارم. میخواستم بدونم برای گرفتن بورسیه دکترا در ایتالیا باید چیکار کنم و چطور با اساتید دانشگاه های ایتالیا ارتباط برقرار کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در ایتالیا در مقطع دکتری مشروط به اخذ بورسیه ۲ موضوع مهم را باید توجه نمایید اول داشتن آیلتس ۷ و دوم مقالات بین المللی . به واسطه ارسال مقالات و مکتبه و تماس با دانشگاه امکان اخذ بورسیه برای شما فراهم خواهد شد

    85. zahedi گفت:

      با سلام و عرض ادب خدمت شما
      با مدرک دپیلم کامپیوتر با معدل ۱۷ با ۲۷ سال سن و آیلتس ۵ برای دوره کارشناسی کامپیوتر برای ایتالیا می تونم اقدام کنم ؟
      ممنونم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. برای ایتالیا در مقطع کارشناسی اکثریت دانشگاه ها به زبان ایتالیایی و تعداد کمی از دانشگاه ها به زبان انگلیسی می باشند وبرای این دسته از دانشگاه ها شما نیازمند مدرک آیلتس ۶به بالا می باشید . و به خاطر شرایط سنی شما, شانس ویزا برای مقطع کارشناسی یک مقدار کم می باشد.

    86. sepide گفت:

      سلام و خسته نباشید
      من دانشجوی ترم یک فیزیوتراپی دانشگاه قبرس هستم و مشتاق برای ادامه تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه های ایتالیا هستم
      باتوجه به این شرایط آیا واحدهای گذرانده شده پذیرفته می شود؟
      ممکن در خصوص اخذمدرک زبان ایتالیایی راهنمایی بفرمایید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای اخذ پذیرش رشته دارو سازی در کشور ایتالیا معادسازی نمرات به دانشگاه مقصد برمیگردد . اگر دانشگاهی که درس خوانده اید رنکینگ بالایی داشته باشد این امکان وجود دارد . در ایران برای اخذ مدرک ایتالیایی باید به مدرسه ایتالیایی در محدود نیاوران مراجعه نمایید

    87. مرتضی گفت:

      با سلام و احترام
      بنده دانشجوی رشته مهندسی فناوری اطلاعات از دانشگاه دولتی سید جمال الدین همدان با معدل حدود ۱۷ هستم. و قصد ادامه تحصیل در ایتالیا با مقطع کارشناسی ارشد را در رشته های انگلیسی زبان دارم. همچنین فاقد مقالات و سوابق بین المللی هستم و به این دلیل مایل به استفاده از بورسیه DSU می باشم.
      با فرض این که، امتیاز مورد نیاز در آزمون آیلتس را نیز کسب کرده باشم، چگونه می توانم از دانشگاه های ایتالیا پذیرش بگیرم؟
      در حال حاظر، مشکل اصلی بنده، نحوه پذیرش از این دانشگاه ها می باشد. زیرا بورسیه DSU، به اشخاصی که پذیرش داشته باشند، تعلق می گیرد.
      به جز مقالات و سوابق علمی، چه راه ها و فاکتور هایی برای اخذ پذیرش از این دانشگاه ها در مقطع ارشد وجود دارد؟
      آیا می توانم صرفاً با داشتن مدرک آیلتس، اقدام کنم؟
      با تشکر فراوان از مشاوره شما.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        گرفتن بورسیه dsu الزام به ارائه مقالات بین المللی نیست . این بورسیه به تمام دانشجویان کشورهای جهان سوم داده میشود به دلیل اختلاف بین ارزش ریال و یورو . شما به صرف داشتن مدرک زبان میتوانید برای بورسیه dsu اقدام نمایید

    88. Tohid گفت:

      سلام..من مدرک کارشناسی روانشناسی عمومی رو دارم و دارم دوره زبان ایتالیایی رو میگذرونم ولی مدرک زبان انگلیسی رو ندارم
      ممکنه که تو ترم های بالا نیاز به مدرک انگلیسی داشته باشم یا نه؟
      و اینکه برای سال تحصیلی جدید باید مدارکمو خودمم ببرم ایتالیا یا جایی هست که این خدمات رو انجام میده؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در ایتالیا چنانچه به زبان ایتالیایی تسلط داشته باشید و آن هم در حد b2 نیاز به مدرک زبان انگلیسی نیست. مدارک را یا خودتان یا از طریق موسسات به دانشگاه فرستاده و بعد از تایید دانشگاه می توانید برای ویزا اقدام نمایید.

    89. kamran گفت:

      با سلام و خسته نباشید
      بنده دانشجوی کارشناسی ترم ۷ ، IT در دانشگاه آزاد قزوین هستم، در حال حاضر معدلم ۱۴.۸۶ هستش و تا ترم آخر قصد دارم معدلمو تا ۱۵ برسونم،و حتی یه ترم هم ترمیم معدل بردارم که معدلمو تا ۱۶ برسونم، و قصد دارم برای کارشناسی ارشد رشته ی تجارت الکترونیک در کشور ایتالیا ادامه تحصیل بدم، بقدری جدی هستم که از همین الان یادگیری زبان ایتالیایی رو شروع کردم و قصد دارم پروژه ی کارشناسیمو مقاله بدم یا یک مقاله ی خوب رو پیاده سازی کنم،۳ سال هم در مرکز تحقیقات روباتیک تجربه ی کاری و تحقیقاتی دارم ، میخواستم بدونم که دانشگاه خوبی هست که بنده در رشته ی مد نظرم بتونم اپلای کنم همراه با بورس کامل ؟؟؟اگر دانشگاه خیلی تاپی هم نشد مشکلی نیست و اینکه فقط بحث بورس کامل بیشتر مد نظرم هستش، اگه امکانش هست بنده رو راهنمایی کنید، خیلی ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای اخذ بورسیه کامل از دانشگاه های ایتالیا مقالات شما تعیین کننده خواهد بود . اگر مقاله به قدری قوی باشد که حتی بتوان از آن بحث تجاری سازی هم داشت امکان گرفتن فول فاند میباشد

    90. افسانه گفت:

      سلام وقت بخیر من سی و چهار سالمه دانشجوی ترم سوم ارشد عمران – حمل و نقل هستم ، زبان انگلیسی در حد متوسط بلدم ولی تمایل به یادگیری و تحصیل به زبان ایتالیایی دارم . میخوام بدونم برای شرکت در دوره کارشناسی عمران ( تحصیل از ابتدا ) با توجه به اینکه مدرک پیش دانشگاهی ندارم و در دانشگاه علمی کاربردی لیسانس گرفتم و در دانشگاه آزاد مشغول تحصیل هستم به صورت رایگان شانسی دارم یا خیر ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        ابتدا باید گفت به دلیل سنتان شانس برای خواندن از ابتدا بسیار پایین است و بهتر است ادامه تحصیل بدهید تا اینکه لیسانس جدید بگیرید . یا ارشد مجدد بخوانید بهتر است. مدارک دانشگاه آزاد نیز برای اکثر کشورهای حوزه اروپا معتبر است

    91. fatemeh گفت:

      در سن ۱۸ سالگی با دیپلم بهتر است یا ۲۲ سالگی با لیسانس

    92. fatemeh گفت:

      سلام ، ببخشید یعنی تنها شرط بورسیه شدن اینهکه زبان ایتالیایی بلد باشیم ؟

      • آریانا پارس گفت:

        شرط تحصیل در ایتالیا در مقطع لیسانس داشتن مدرک زبان ایتالیایی است

    93. پوریا گفت:

      سلام
      من لیسانس نرم افزار از آزاد کرج دارم با معدل ۱۳.۹ میخواستم ببینم با این معدل پذیرش برای فوق میتونم بگیرم؟؟بورسیه چطور؟؟
      با این معدل چه کشور های دیگه ای پیشنهاد میکنین که پذیرش بتونم بگیرم(با بورسیه باشه که بهتر)؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیل در ایتالیا در مقطع ارشد با معدل شما امکان پذیر هست ولی در دانشگاه های نه خیلی تاپ . بورسیه ای که میتوانید استفاده نمایید بورسیه ی کشور های جهان سوم موسوم به DSU میباشد که تحصیل رایگان و کمک هزینه ی زندگی میباشد

    94. فهیمه گفت:

      سلام وقت بخیر
      من لیسانس معماری و فوق لیسانس تکنولوژی معماری از دانشگاه آزاد با معدل ۱۷/۹۰ هستم . قصد دارم برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا به ایتالیا برم . سوال :
      ۱- امکان تحصیل بصورت بورسیه برای من وجود داره ؟
      ۲- با توجه به اینکه زبان انگلیسی را در حد متوسط میدانم امکان اقدام وجود داره ؟
      ۳- داشتن مدرک آیلتس در زمان اقدام الزامیست ؟ و یا میتوانم برای فراگیری زبان ایتالیایی اقدام کرده و بدون داشتن مدرک آیلتس سایر کارها را انجام داد؟
      متشکرم

      • amin239365 گفت:

        سلام
        ۱. با داشتن مقالات بین المللی بله وجود دارد ولی به صورت مجزا از بورسیه dsu میتوانید استفاده نمایید
        ۲. مدرک آیلتس را باید حتما بگیرید و بدون آن پذیرش داده نخواهد شد
        ۳. میتوانید در ایران مدرک زبان ایتالیایی را فرا بگیرید و بر اساس آن اقدام نمایید و برای دکتری در هنگام پذیرش باید مدارک را ضمیمه کرده و ارسال نمایید

    95. فاطمه گفت:

      سلام.
      من ۲۷سالمه.لیسانس بهداشت دارم.
      بنظر شما درصورت قبولی در آزمون imat سفارت بهم ویزا میده واسه دندانپزشکی؟
      معدل دیپلم وپیش دانشگاهیم بالای ۱۸ هست.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        موضوع قبولی در ازمونها و یا حتی پذیرش از دانشگاه ها موضوعی هست که مجزا از بحث سفارت و اخذ ویزا میباشد . پس بنا براین دادن ویزا بسته به شرایط شخصی شما و مصاحبه و رای و نظر آفیسر میباشد . ولی همان قبولی شانس را برای گرفتن ویزا بالا میبرد

    96. خاطره گفت:

      با عرض سلام
      ما ۱۸ سالمه و رشتم تجربیه قصد دارم در رشته شیمی آلی ادامه تحصیل بدم
      این رشته در ایتالیا رایگانه با مدرک زبان ایتالیایی؟
      و اینکه فرمودید کلاس های زبان در سفارت برگزار میشه منظور شما مدرسه ایتالیایی هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بله منظور مدرسه ایتالیایی میباشد و اگر به زبان آلمانی درس بخوانید هزینه ها تغریبا رایگان میباشند

    97. خاطره گفت:

      با سلام و احترام
      ۱۸ سالمه رشتم تجربیه معدل دیپلمم ۱۹ و معدل پیش دانشگاهیمم ۱۶ و میخوام در رشته شیمی آلی ادامه تحصیل بدم این رشته در ایتالیا رایگانه؟
      شما فرمودید کلاس زبان ایتالیایی تو سفارت برگزار میشه منظورتون مدرسه ایتالیایی هست؟

    98. ساسان گفت:

      با سلام و خسته نباشید
      بنده لیسانس نرم افزار از جهاد دانشگاهی تبریز و فوق لیسانس نرم افزار(دوره الکترونیکی) از دانشگاه شهید بهشتی دارم ،آیا امکان ادامه تحصیل بنده در ایتالیا وجود دارد؟آیا تحصیل رایگان خواهد بود؟ در چه شرایطی میتوانم بورس شوم؟
      و اینکه بنده متاهل و دارای یک فرزند می باشم،آیا خانواده من هم می توانند با من به ایتالیا بیایند؟چه شرایطی خواهد داشت؟
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بله امکان تحصیل را دارید . تحصیل رایگان نیست ولی میشود از انواع بورسیه ها استفاده نمود. داشتن مقالات بین المللی اصلیترین شرط بورسیه میباشد . خانواده هم میتوانند بیایند ولی شاید با چند ماهی تاخیر به شما ملحق گردند

    99. سمانه گفت:

      سلام.من معدل دیپلمم ۱۹/۸۳ شد رشته ریاضی فیزیک…و هدفم معماری هستش.در چه صورتی امکان تحصیل رایگان در ایتالیا برای من وجود داره؟؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        یادگیری زبان ایتالیایی و داشتن رتبه های علمی بین المللی . آزمون عملی قبل از ورود به دانشگاه را نیز باید بگذرانید

    100. parpar گفت:

      سلام خسته نباشین. من مدرک کارشناسی رو از دانشگاه فرهنگیان با معدل ۱۸/۵ گرفتم و مدرک ielts هم دارم. میخواستم ببینم واسه تحصیل رشته های هنری مثل نقاشی به صورت رایگان شانسی دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        میتوانید از بورسیه dsu استفاده نمایید و این بورسیه کمک هزینه زندگی و تحصیلات رایگان را به دنبال خواهد داشتولی اجازه کار قانونی را ندارید

    101. حامد گفت:

      سلام. من فارغ التحصیل رشته عمران از دانشگاه ازاد رودهن هستم با معدل ۱۳.۵ و ۲۶ سال سن دارم.
      ایلتس ۶.۵ و یک مقاله isi هم دارم. یک کتاب هم در زمینه ستاره شناسی در حال چاپ شدن دارم.
      میخواستم بدونم شانس ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس و در رشته عمران در دانشگاه های معتبر ایتالیا برای من چقد هستش؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. با توجه به شرایطی که دارید میتوانید برای ویزای تحصیل اقدام کنید اما معدل پایین ۱۴ شانس ویزا را پایین می اورد اما با توجه به داشتن مقاله isi مشکلی وجود نخواهد داشت .حتی شما با این شرایط میتوانید شانس برای گرفتن فاند را هم امتحان کنید .

    102. بهلره گفت:

      سلام. برای تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی درایتالیا(زبان انگلیسی)- باید در آزمون ارشد ایران قبول شم؟

    103. mahsa گفت:

      با سلام،
      من دانشجوی سال دوم مهندسی معماری از دانشگاه صنعتی جندی شاپور هستم.
      میخواستم بدونم برای تحصیل در ایتالیا در مقطع فوق لیسانس حتما باید مدرک زبان انگلیسی داشته باشم یا با مدرک زبان ایتالیایی هم میتونم بورسیه تحصیلی بگیرم؟
      واینکه کی باید مدارکم رو بفرستم؟سال آخر می تونم بفرستم یا حتما باید مدرک کارشناسی رو گرفته باشم؟

    104. علی گفت:

      سلام
      من ارشد عمران گرایش ژیوتکنیک را در دانشگاه علموصنعت با معدل ۱۶.۶۵ گذراندم
      الان مشغول پایان نامه ام
      مدرک زبان هم ندارم و زبانم متوسط هست تقریبا
      برای phd میخام اقدام کنم، شما چه کشورهایی را پیشنهاد میکنید؟ میخام حتما فاند بگیرم چون شرایط مالی خوبی ندارم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور ایتالیا در مقطع phd احتیاج به داشتن مدرک زبان نمره ایلتس ۷ همچنین داشتن مقالات بین المللی isi دارید. برای سطح کیفیت مقالات لازم است یک سوپروایزر داشته باشید که این مقالات را تایید کند . تمکن مالی ۱ ساله شما بسیار ضروریست به این علت که توسط سفارت این تمکن چک میشود . دراین صورت میتوانید برای حای اقدام کنید .

    105. محمد یوسفی گفت:

      با سلام خدمت شما بزرگواران.من ۱۸ سالمه و در رشته ی تجربی تحصیل میکنم با معدل دیپلم ۱۸.میخواستم بدونم شرایط پذیرش برای تحصیل رایگان پزشکی چطوره؟
      آیا این امکان برای من وجود داره؟
      آیا قبولی کنکور الزامیست؟
      لطفا مرا کمک کنید.
      با تشکر فراوان.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در رشته پزشکی کشور ایتالیا قبولیی کنکور نیازی نیست ولی داشتن مدرک زبان ایتالیایی الزامیست . شرایط دیگرتان خوب است ولی در هر صورت میبایست هزینه های زندگی را با خود داشته باشید و بعد از ورود به کشور از بورسیه های کشورهای جهان سوم استفاده نمایید

    106. محمد گفت:

      سلام و خسته نباشید خدمت شما.من ۱۸ سالمه و سوم تجربی با معدل دیپلم ۱۸ هستم.میخواستم بپرسم که شرایط تحصیل رایگان در ایتالیا در رشته ی پزشکی چیه؟
      لطفا منو راهنمایی کنین.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای رشته های پزشکی در ایتالیا به صورت رایگان شما باید از بورسیه dsu استفاده نمایید این بورسیه بر این اساس است که برای دانشجویان جهان سوم که درامد های پایینی دارند داده میشود حدود(۵۰۰۰یورو) و به زبان انگلیسی است و تحصیل نیز رایگان خواهد بود

    107. پوریا گفت:

      و امکانش هست که با این شرایط بورسیه دریافت کنم؟ معدل پیش تاثیر منفی داره یا بیشتر آزمون آیمت اهمیت داره؟

    108. پوریا گفت:

      با سلام و روز بخیر
      معدل دیپلم ۱۷.۸۲ و پیش دانشگاهی ۱۴.۵۸ و ریاضی پیش رو با تبصره گذروندم برای آیلتس مشکلی ندارم با این شرایط میتونم برای پزشکی در ایتالیا افدام کنم؟ و سوال دوم اینکه اگر شهریور امسال آیمت رو آزمون بدم میتونم برای ترم بهمن پذیرش دانشگاه بگیرم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        آزمون آیمت مهمتر است ولی شما باید به زبان ایتالیایی در دانشگاه مشغول به تحصیل شوید با داشتن مدرک b1 ایتالیایی (حد اقل)

    109. بردیا گفت:

      سلام بنده لیسانس حقوق از دانشگاه ازاد دارم و قصد ادامه تحصیل در ایتالیا را دارم و مدرک ایلتس ۶.۵ را هم دارم ایا می توانم برای مقطع ارشد در شته حقوق تجارت پذیرش بگیرم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای دریافت ویزای تحصیلی کشور ایتالیا در مقطع فوق لیسانس رشته حقوق تجارت با داشتن مدرک زبان انگلیسی در دانشگاه های انگلیسی زبان میونید برای پذیرش و گرفتن ویزا اقدام کنید .

    110. نازگل گفت:

      سلام.لیسانس مهندسی برق دارم و بعلت نبود علاقه تغییر رشته دادم و ارشد معماری گرفتم.برای اقدام تحصیل در مقطع دکترا معماری به چه مدارکی نیاز دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور ایتالیا در مقطع PHD نیاز به داشتن مدرک زبان و پژوهشهای بین المللی میتونید برای دریاف ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایید.

    111. حمید گفت:

      با عرض سلام ادب
      بنده مدرکم کارشناس ارشد مهندسی ماهوراه (از زیرشاخه های مهندسی برق با گرایش مخابرات) از دانشگاه علم و صنعت ایران هست با معدل ۱۷. یک مقاله isi دارم و متاهل نیز میباشم. میخواستم بدونم آیا امکان گرفتن فاند از ایتالیا رو دارم؟
      و سوال دیگرم اینه که آیا میتونم همسرم رو نیز با خودم ببرم؟

      بسیار ممنونم

      • علی سعیدی گفت:

        سلام. شما با توجه به شرایطتان شانس خوبی برای دریافت پذیرش دکترا از ایتالیا یا دیگر کشورها دارید. باید دید برای موضوعی که روی آن کار کرده و تخصص پیدا کرده اید، در کدام دانشگاه پوزیشن تعریف شده است و اساتید به آن علاقه مند هستند. همسر شما می تواند به عنوان همراه ویزای کشور ایتالیا را دریافت کند.

      • علی سعیدی گفت:

        سلام
        برای گرفتن فاند از هر کشوری در مقطع دکتری دو موضوع اصلی را مد نظر داشته باشید اول داشتن مدرک زبان آیلتس۷ و دوم داشتن مقالات معتبر بین المللی از جملهisi میباشد . در رشته های مهندسی کشور ایتالیا بورسیه ای به نام dsu دارد که برای کشورهای جهان سوم درنظر گرفته شده که ولی محدودیت عدم اجازه کار را دارد ولی هزینه تحصیل رایگان و کمک هزینه ۵۰۰۰دلار کمک هزینه تحصیلی به فرد متقاضی داده میشود.

    112. پرگل گفت:

      سلام برای پذیرش تحصیلی در ایتالیا بعد از گرفتن مدرک زبان ایتالیایی چقدر پول لازم است و اونجا کمک هزینه تحصیلی تعلق خواهد گرفت؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        هزینه تحصیل و زندگی برای یک سال حدودا بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان است و نیاز است این مبلغ در حساب باشد و بعد از گذراندن ۱ ترم میتوانید کمک تحصیلی دریافت نمایید.

    113. A M گفت:

      با سلام
      من الان دانشجوی کارشناسی بیوتکنولوژی کشاورزی هستم و میخوام ارشد یکی از گرایش های بیوتکنولوژی رو در ایتالیا بخونم. میخواستم ببینم برای بورسیه DSU از الان که هنوز مدرک کارشناسیم رو نگرفتم می تونم اقدام کنم یا خیر؟
      معدلم بالا تر از ۱۴ هست و از نظر زبان هم در سطح نسبتا خوبی هستم که بتونم خودمو برسونم و آیلتس رو بالا بگیرم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور ایتالیا در مقطع ارشد و با داشتن مدرک زبان و پژوهش بین المللی میتونید اقدام کنید.

    114. samisami گفت:

      با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
      من دیپلم الکترونیک دارم میخوام کارشناسی IT رو تو یکی از دانشگاهای ایتالیا بگیرم و الانم سربازمو ۱۹سالمه
      میخواستم بپرسم اگه من از طریق سفارت ایتالیا اقدام کنم و اون دوره اموزشی اسپرسو رو برم میتونم اونجا کارشناسیمو بگیرم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بله شما میتونید از طریق سفارت ایتالیا می تونید اقدام کنید.

    115. architect گفت:

      سلام، روزتون بخیر. من کارشناسی معماری از دانشگاه شیراز و ارشد از دانشگاه تهران دارم. به نظرتون چقدر شانس برای گرفتن بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا در ایتالیا یا اسپانیا دارم؟ و با وجود بورسیه، نیاز به پرداخت پول زیادی است؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای بورس شدن در هر دو کشور برای مقطع دکتری شانس بالایی دارید البته با توه به داشتن مدرک زبان انگلیسی و زبان همان کشور است و نیاز به داشتن پژوهش بین المللی نیز میباشد.

    116. mehrdad گفت:

      سلام
      اگر کسی بتونه دکترا پذیرش بشه در هر صورت اون ماهی ۲۰۰۰ تا بهش تعلق میگیره ؟
      یعنی ربطی به بورس شدن یا نشدن داره ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        اگر کسی بتواند در کشور ایتالیا در مقطع دکتری پذیرش بگیرد میتواند حقوق بگیرد.

    117. fg گفت:

      با سلام من مدرک کارشناسی معماری دارم ، معدلم ۱۵.۵ هست دارم ایتالیایی و تنگلیسی میخونم برای ielts و b2 می خواستم بدونم شانسی واسه قبولی در دانشگاه پلی تکنیک میلان دارم ؟
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        باید شرایط شما بررسی شود و چنانچه بعد از پذیرش بتوانید آزمون عملی ورود به دانشگاه را با موفقیت سپری کنید و مدرک زبان خود را ارائه دهید امکان پذیرش وجود دارد.

    118. جدی گفت:

      باسلام
      من لیسانس مهندس فضای سبز از دانشگاه تبریز دارم و سال بعد هم از مقطع فوق لیسانس طراحی شهری شهید بهشتی فارغ التحصیل میشم،
      تحت چه شرایطی میتونم برای دکتری از دانشگاه های ایتالیا بورس بگیرم؟ و اینکه کدوم دانشگاه اونجا برا ادامه تحصیل من مناسبه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        امکان بورس با توجه به شرایط شما وجود دارد . دانشگاه ها بر اساس مقالاتی که ارائه میدهید امکان پذیرش را میدهند

    119. Bani گفت:

      سلام
      ایا قبول شدن کارشناسی ارشد در ایران به روند پذیرش از اینالیا در مقطع فوق لیسانس و گرفتن بورسیه تحصیلی کمک میکنه؟؟؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. هر چیزی که رزومه شما را تقویت نماید به روند پذیرش کمک خواهد کرد. دریافت بورسیه منوط به شرایطی است که به لحاظ خانوادگی، تأمین هزینه ها و… از خود ارائه می کنید و رشته ای که می خواهید در آن تحصیل نمایید.

    120. mahsa گفت:

      سلام من۲۱ سالمه ترم آخر مهندسی عمران از یکی از مراکز دولتی با معدل کل ۱۶/۳۰هستم تازه میخوام واسه مدرک زبان اقدام کنم میخواستم بدونم میتونم برای ارشد در یکی از دانشگاه های ایتالیا بورس بگیرم و کی باید اقدام کنم??آیا احتمال گرفتن باند در کشوری رو دارم ??

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور ایتالیا در مقطع فوق لیسانس با توجه به داشتن مدرک زبان وپژوهش بین المللی میتوانید اقدام کنید.

    121. هستی گفت:

      سلام وقت بخیر من برای مقطع کارشناسی هنر میواستم رزومه عالی هم دارم کدوم دانشگاه و چجوری باید مطلع بشم لطف میکنید راهنماییم کند متشکرم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در ایتالیا برای مقطع ارشد نیاز به دانش زبان انگلیسی میباشید با داشتن مدارک تحصیلی و گذراندن آزمون عملی برای ورود به دانشگاه

    122. علی بیگی گفت:

      با عرض سلام و خسته نباشید میخواستم ببینم من شرایط گرفتن بورسیه معماری در مقطع فوق لیسانس را در ایتالیا دارم؟
      معدل لیسانس ۱۷.۷۶
      مدرک آیلتس با نمره ۷
      و اینکه چه هزینه های دیگری به غیر از تحصیل دارد؟
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بورسیه های کشور ایتالیا معمولا در مقطع فوق لیسانس برای فنی و مهندسی ارائه اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.https://arianaabroad.com

    123. محمد گفت:

      با سلام
      بنده فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع در مقطع ارشد با معدل ۱۷.۷۸ از یک دانشگاه دولتی هستم. ۲ مقاله isi و ایلتس ۶.۵ دارم. الان هم در یک ارگان دولتی مشغول کار هستم. آیا شانس این رو دارم برای تحصیل در مقطع دکترا در یکی از دانشگاه های ایتالیا بورسیه بگیرم. شما چه دانشگاه هایی رو پیشنهاد می کنید؟
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        این امکان وجود دارد و بسته به شرایط و رزومه کاری میزان بورسیه و دانشگاه مورد نظر تعیین میشود

    124. علی خان گفت:

      سلام و درود
      آیا در دانشگاه های معتبر ایتالیا در مقطع ارشد رشته گرافیک ارتباط تصویری هست؟
      یا باید کشور دیگه ایی برای ادامه تحصیل در این رشته انتخاب کنم؟
      سپاس

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای اطلاع از رنک دانشگاهها و رشتهای موجود به سایت QSمراجعه بفرمایید.

    125. علبرضا گفت:

      سلام سال نومبارک
      لیسانس برق دانشگاه ازادم وبارنشسته واحد فنی یک اداره دولتی هستم ۵۰سال سن دارم وعلاقه مند به ادامه تحصیل درگرایش سیستم مخابرات. معدل لیسانسم ۱۳.۵است و۲۵سال سابقه کارفنی. دونفرازبستگانم درایتالیا مشغول کارند ایامیتوانم برای پذیرش ارشد اقدام کنم ؟منظورازرذومه خوب چیست
      ممنونم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما شانس ویزای پایین با توجه به شرایط سنی وجود دارد.

    126. Vinona گفت:

      سلام
      من فارغ التحصیل رشته پرستاری
      در شرف طرحم
      میخاستم بدونم کدوم دانشگاه های ایتالیا ب من پذیرش میدن
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. گرفتن پذیرش در دانشگاه های مختلف ایتالیا برای شما امکان پذیر است. این مسأله بستگی به رزومه تحصیلی شما دارد. برای بررسی شرایط خود با مشاوران مؤسسه تماس بگیرید.

    127. vahid گفت:

      سلام خسته نباشید من دانشجوی کارشناسی در رشته مدیریت بازرگانی هستم میخواستم بدونم برای گرایش تجارت بین الملل در ایتالیا برای کارشناسی ارشد به من ممکنه بورسیه تعلق بگیره ؟؟؟ و چه چیز هایی رو ملاک قرار میدن برای بورسیه کردن توی این رشته !!!!! و من مدرک زبان ایتالیایی و انگلیسی رو داشته باشم واسه بورسیه شدن تاثیر گذاره یا خیر ؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور ایتالیا در مقطع ارشد و با داشتن مدرک زبان و پژوهش بین المللی میتونید اقدام کنید.

    128. masoom گفت:

      سلام وقت بخیر من دارای مدرک کارشناسی زیست شناسی عمومی ازدانشگاه شهرکردهستم بامعدل۱۷/۴۶ایاامکان بورس شدن درمقطع ارشدبرای من وجودداره وشرایطشومیخواستم بدونم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. بورسیه تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد در کشور ایتالیا معمولا برای رشه های فنی ارائه می شود. اگر رزومه قوی از خود ارائه کنید، این امکان در کشورهای مختلف برای شما وجود دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران مؤسسه تماس حاصل نمایید.

    129. masoom گفت:

      سلام وقت بخیر.من کارشناسی زیست شناسی عمومی ازدانشگاه شهرکرددارم بامعدل۱۷/۴۶میخواستم بدونم امکان بورس شدن درمقطع ارشد برای من وجودداره وشرایطش چی هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در مقطع ارشد آیلتس ۶ تا ۶.۵ لازم می باشد و گرفتن بورسیه برای مقطع ارشد شانس پایینی دارد.

    130. سیما گفت:

      بورسیه جهان سومی که ایتالیا به دانشجویان میدن
      کشور دیگه ی هست که این بورسیه رو بده؟
      ممنونم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بورسیه DSU در حال حاضر فقط در کشور ایتالیا مورد پذیرش است.

    131. سیما گفت:

      سلام دیپلم الکترونیک با معدل ۱۵ هستم و کاردانی از شریعتی تهران با معدل ۱۲و کارشناسی الکترونیک از دانشگاه شریعتی تهران با معدل ۱۴ .
      مقاله هم ندارم. و قصد دارم مدرسه ایتالیایی ثبت نام کنم.
      سوال داشتم ۱-از کارشناسی اقدام کنم بهتره؟
      ۲-واسه ارشد شانس پذیریش دارم؟
      ۳-حداقل حقوق پدر چقدر باید باشه بهت بورسیه بدن؟
      ۴- میشه واسه کالج اقدام کرد؟
      ۵-ایتالیا دانشگاه رایگان داره؟
      ممنونم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        اگر مدرک زبان ایتالیایی دارید می توانید برای لیسانس اقدام کنید. برای ارشد با داشتن نمره آیلتس ۶.۵ می توانید اقدام کنید. اصولا افرادیکه دارای پدر کارمند می باشند شامل این بورسیه می شوند.

    132. سينا گفت:

      سلام میخواستم بدونم من الان دیپلم تجربی دارم و ١٩ سالمه میتوانم بروم به یکی از دانشگاه های ایتالیا برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی و برای شروع رشته دندانپزشکی در ایتالیا چه مدارکی نیاز دارم و ایا باید دوره زبان ایتالیایی بگذرونم یا میتوانم به زبان انگلیسی درس بخونم و میتوانم زبان انگلیسیم را همونجا فولش کنم اخه زبانم خیلی خوب نیست لطفا راهنماییم کنید ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور ایتالیا در رشته پزشکی نیاز به داشتن مدرک زبان ایتالیایی است و برای دریافت این مدرک میتونید به سفارت ایتالیا مراجعه کنید و دوره یک ساله ان را بگذرانید در صورت موفقیت در ازمون زبان و گرفتن ان میتونید اقدام نمایید.

    133. فاطمه گفت:

      سلام میخواستم شرایط گرفتن تخصص دندانپزشکی در کشور ایتالیارو بدونم ،و برای کار کردن بصورت دندانپزشک عمومی چه شرایطی لازم هست؟ممنون میشم از راهنماییتون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور ایتالیا و گرفتن ویزای تحصیلی این کشور در مقطع تخصص با ارائه دادن مدرک تحصیلی خود و در صورت پذیرفتن مدرک تحصیلی شما میتونید با داشتن مدرک زبان ایتالیایی در مقطع فوق ادامه تحصیل دهید و در مورد ویزای کار همین مراحل تطبیق مدرک را انجام دهید و بعد از قبول کردن نیاز به جاب افر دارید برای دریافت ویزای کار.

    134. نغمه گفت:

      سلام لطفا بفرمایید برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس برق در ایتالیا معدل و ریز نمرات دوره لیسانس مهمه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        قطعا رزومه ی تحصیلی شما برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا حائز اهمیت است

    135. آرش گفت:

      سلام.
      من مدرک لیسانس برق مخابرات دارم.میخواستم بدونم میتونم لیسانس روانشناسی بخونم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بله امکانش هست ولی برای دوره لیسانس قطعا نیاز به دانش زبان ایتالیایی در حد b2 الزامیست. البته شرایط سنی نیز مورد توجه است

    136. انیسه گفت:

      سلام من لیسانس گرافیک دارم با معدل ۱۳/۴۸ میتونم با این معدل اقدام کنم؟شرایط تحصیل رشته ی هنر در ایتالیا چیست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شرایط تحصیل در کشور ایتالیا برای رشته های هنری بر این اساس است که شما قبل از ورود به دانشگاه باید آزمون عملی را پشت سر بگذارید و داشتن مدرک زبان الزامیست (۶.۵) هزینه سالیانه تحصیل و زندگیتان تقریبا ۱۰ تا ۱۵هزار یورو میباشد که باید داشته باشید . معدل کم شانس انتخواب دانشگاه را کمتر میکند

    137. Ali گفت:

      با عرض سلام و خسته نباشید
      میخواستم بدونم برای تحصیل در ایتالیا مقطع کارشناسی نیازی ب پیش دانشگاهی هست یا نه؟من دیپلم گرافیک و فوق دیپلم تربیت بدنی دارم آیا با این مدارک میتونم هر رشته ای برم و بورسیه بگیرم؟
      ممنون از سایت خوبتون

      • علی سعیدی گفت:

        سلام
        برای تحصیل لیسانس در کشور ایتالیا باید ۱۲ سال تحصیل را داشته باشید .برای تحصیل در مقطع لیسانس باید به زبان ایتالیایی مسلط باشید که داشتن مدرکb2 الزامیست . گرفتن بورسیه dsu امکان دارد که ۵۰۰۰یورو کمک هزینه تحصیل و هزینه تحصیل داده میشود . البته در این بورسیه شما اجازه کار ندارید

    138. ولی پور گفت:

      با سلام وخسته نباشید. بنده دارای مدرکی لیسانس صنایع از پیام نور سال ۱۳۹۱ دارم.برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس فاصله زمانی ایجاد شده مشکل ایجاد میکند یا نه؟؟
      میتوانم از بورس dsu استفاده کنم؟؟
      زمان پذیرش دانشگاه چه ماه های میباشد؟
      بعد از گذراندن دوره تحصیل امکان پیدا کزدن کار داخل ایتالیا یا رفتن به کشور دیگر وجود دارد یا خیر؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        گپ تحصیلی شما میبایست با توجیه کار در این مدت به سفارت ارائه شود و این موضوع برای شما مشکلی پیش نخواهد آورد . از بورسه dsu نیز میتوانید استفاده نمایید چون منافاتی با گپ تحصیلی ندارد . بعد از تحصیل به شما اجازه پیدا کردن کار را میدهند و همچنین اگر مدت زمان ویزای شما به پایان نرسیده باشد میتوانید به کشور دیگر بروید

    139. سپهر محمدی گفت:

      سلام من دارای لیسانس از دانشگاه آزاد اصفهان با معدل ۱۳ هستم امکان گرفتن پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاههای ایتالیا با توجه به معدلم وجود دارد

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای گرفتن ویزای تحصیلی ار کشور ایتالیا در مقطع فوق لیسانس با داشتن مدرک زبان یا ایتالیایی یا زبان انگلیسی و ارائه معدل و ریز نمرات و رنک دانشگاهی میتونید برای پذیرش اقدام نمایید .

    140. فاطمیما گفت:

      سلام
      من فوق لیسانس روانشناسی بالینی دانشگاه ازاد معدل ۱۷/۵ و کارشناسیم معدل ۱۷/۵۰ دانشگاه ازاد یوده
      ۳۷ سالمه بین لیسانس و ارشدم یکسال گپ تحصیلی بوده
      دو مقاله دارم
      فعلا مدرک زبان ندارم
      شرایط پذیرش برای دکترا را دارم ؟
      یک سوال دیگه هم دارم
      ریزنمرات لیسانس و ارشد بعضی دروس نمرات پایین و اکثر درسها نمرات خوب هستن و اینکه حذف و اضافه های قید شده در ریزنمرات در پذیرش تاثیر منفی داره؟ یعنی امید به پذیرش رو کم میکنه؟
      تشکر بابت سابت خوب شمت

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای پذیرش در مقطع دکتری در ایتالیا باید دارای معدل بالای ۱۷، آیلتس ۷ و مقاله ISI باشید با این شرایط که گفته شد شانس گرفتن پذیرش را خواهید داشت و ریزنمرات دو مقطع قبل شما نیز جز مدارک هست ولی حذف و اضافه شما تاثیر منفی ندارد.

    141. دريا گفت:

      سلام من قصد دارم در کنسرواتوار ایتالیا ادامه تحصیل بدم و تصمیم دارم نهایت سپتامبر ٢٠١٧ ایتالیا باشم امکانش هست زبان ایتالیایی بخونم و بوای سال آسنده پذیرش زبان بگیرم؟ لطفا من رو راهنمایی کنید. متشکرم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        دوره های آموزش زبان ایتالیایی در کشور ایتالیا شانس ویزای پاییینی دارد چون در ایران میشود در مدرسه ایتالیایی به زبان ایتالیایی مسلط شد . برای ورود به حوزه هنر حتما باید آزمون های عملی را پشت سر بگذارید و میتوانید به زبان انگلیسی هم تحصیل نمایید با داشتن آیلتس ۶ یا ۶.۵

    142. نجمه گفت:

      سلام.من ۳۰ سالمه و لیسانس پرستاری دارم.چه جوری می تونم برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در ایتالیا اقدام کنم و آیا حین تحصیل به من اجازه کار پرستاری داده میشه؟

      • آریانا پارس گفت:

        شما با مدرک پیش دانشگاهیتون + مدرک زبان ایتالیایی مجاز به پذیرش کرفتن در دوره ی دوساله ی پریمدیکال خواهید شد .
        بعد از گزروندن این دوره در صورت قبولی در آزمون ، مجاز به تحصیل در رشته ی پزشکی کشور ایتالیا خواهید شد .
        حق کار دانشجویی ۲۰ ساعت در هفته هم به شما تعلق می گیرد .

    143. shams گفت:

      سلام
      وضعیت رشته پرستاری د مقطع لیسانس در ایتالیا چطور هست؟معمولا دانشگاه ها تعداد محدودی خارجی میگیرن؟

      • آریانا پارس گفت:

        باید مدرک زبان ایتالیایی + مدرک پیش دانشگاهیون رو ارائه بدید تا بتونید برای پذیرش رشته ی پرستاری کشور ایتالیا اقدام کنید .

    144. رحیمیان گفت:

      سلام.آیا امکان اخذ بورسیه در مقطع لیسانس از دانشگاههای ایتالیا وجود دارد؟ با چه شرایطی؟

    145. سعيد گفت:

      با عرض سلام من به زبان ایتالیایی کاملا اشراف دارم می خوام دارو سازی بخونم و٣٨ سال سن دارم ایا بورس تحصیلی به من میدهند و معدل پیش دانشگاهی من باید چند باشد

    146. اصغر گفت:

      سلام آیا فارغ التحصیل رشته حقوق مقطع کارشناسی در ایران می تواند برای مقطع ارشد در ایتالیا ادامه دهد؟

      • آریانا پارس گفت:

        اگر رشته ی شما در ایتالیا هم تدریس شود بله با ارائه مدرک زبان B2 ایتالیایی یا IELTS 6 می توانید ادامه ی تحصیل کنید .

    147. مسعود گفت:

      درود.
      اینجانب کاردانی دررشته طراحی صنعتی از دانشگاه ازاد و کارشناسی روابط عمومی الکترونیک از دانشگاه علمی کاربردی رو دارم
      مدرسه ایتالیایی نیز ثبت نام کردم.با توجه به این شرایط امکان ادامه در مقطع فوق لیسانس رو دارم.یا از کارشناسی باید شروع کنم.؟
      امکان تغییر رشته در رشته های غیر مرتبط هست؟امکان گرفتن بورسیه رو دارم؟و در اخر برای ایتالیا برای اقامت کشور خوبی هست ؟
      با تشکر فراوان

      • آریانا پارس گفت:

        بورسیه در ایتالیا فقط برای رشته های مهندسی در مقطع فوق لیسانس وجود دارد
        شما هم برای ادامه ی تحصیل فقط می توانید رشته ی کارشناسی خود را ادامه دهید .

    148. پگاه گفت:

      سلام.برای گر فتن بورسیه dsu کی باید ثبت نام کنیم؟کی میشه رفت ایتالیا برای شروع ترم؟

    149. زینب گفت:

      سلام..بنده دانشجوی ترم اخر کارشناسی روانشناسی عمومی پیام نور هستم..میخواستم بپرسم آیا من میتونم کارشناسی ارشد را در رشته ی روابط بین الملل و علوم سیاسی ادامه تحصیل بدم؟؟٢.کدوم دانشگاهها تو این زمینه خوبن؟؟و ٣.شرایط اخذ بورسیه در رشته های انسانی ؟؟؟ممنون…

      • آریانا پارس گفت:

        ۱- باید این رشته را در دانشگاه های ایتالیا تدریس کنند .
        ۲- موتونید رو سایت QS چک کنید دانشگاه های کشور ایتالیا رو .
        ۳-بورسیه فقط برای رشته های مهندسی وجود دارد .

    150. طاهره گفت:

      با سلام من لیسانس ادبیات فارسی و ارشد روانشناسی بالینی دارم ایا امکان پذیرش در مقطع دکتری در ایتالیا برای من وجود دارد؟

      • آریانا پارس گفت:

        جهت اخذ پذیرش در مقطع دکترا ی کشور ایتالیا :
        معدل بالای ۱۷
        حداقل ۲ تا مقاله ی ISI
        IELTS 7
        فارغ التحصیلی از یک دانشگاه معتبر
        توصیه نامه از استاد دانشگاهی
        رزومه ی تحصیلی خوب

    151. مجيد گفت:

      سلام من دانشجو فوق لیسانس هستم و اذر ماه دفاع مى کنم .رشته میکروبیولوژى تحصیل مى کنم ولى مشمول به سربازى هستم و معدلم الان ١۶:٢٣بعد از دفاع تا١٧بالا میاد مدرک زبان ندارم مى خواستم بدونم شرایط بورس برا من وجود داره ؟و اینکه اگه پذیرش بگیرم ایا زبان تدریس انگلیسی هست یا ایتالیا؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور ایتالیا در مقطع دکترا نیازمند مدرک زبان آیلتس ۶.۵،معدل بالای ۱۷،توصیه نامه استاد و مقالات ISI می باشید.

    152. afra گفت:

      سلام من مایل به تحصیل پزشکی(با کنکور ایتالیا) و یا داروسازی به زبان انگلیسی در دانشگاه ایتالیایی مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستم آیا امکانش هست؟و با وجود اینکه رشته به زبان انگلیسی هست باز هم مدرک ایتالیایی لازمه؟باید حتما ایتالیایی رو در مدرسه ایتالیایی تهران هم گذروند یا فقط امتحانش رو قبول بشیم کافیه(چون من خودم ایتالیایی بلدم)؟و احتمال بورسیه های مختلف(مثل استانی.جهان سوم و …)برای من هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ ویزای تحصیلی در رشته پزشکی ایتالیا نیازمند داشتن مدرک زبان ایتالیایی می باشید

    153. نیلوفر گفت:

      سلام ببخشیدمن دیپلم تجربی هستم میخواستم برای بورسیه کشور ایتالیا اقدام کنم درچه تاریخی باید مدارکم رو بفرستم

    154. تبسم گفت:

      سلام می خواستم بدونم آیا با داشتن یک مدرک فوق لیسانس ،امکان گرفتن فوق لیسانس دوم در ایتالیا وجود دارد یا نه؟

    155. فرناز گفت:

      سلام برای تحصیل در لیسانس مدرک دیپلم کافی است؟

    156. فرناز گفت:

      سلام برای تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه تورین به مدرک پیش دانشگاهی نیاز است یا با دیپلم هم میتوان پذیرش گرفت؟

    157. فاطمه گفت:

      سلام
      بنده دختری ۲۴ساله ودانشجوی ترم آخرعکاسی دانشکده ی هنردانشگاه تهران بامعدل ۱۹ودانشجوی معماری دانشگاه آزاد بامعدل ۱۹ وصنایع دانشگاه صنعتی شریف تهران وبامعدل ۱۸/۹۶هستم برای بورسیه ی ارشد ایتالیادرکدام ازرشته هاشرایط بهتری رااین کشوربرای ارشدمحیاخواهدکردباوجود مهم بودن جنبه ی اقتصادی،البته بیشتر علاقه ام دررشته ی معماری است امابودجه ام یاری نمی کنه وهزینه ی تحصیل درهریک ازاین رشته هاچه میزان است؟آیابرای ادامه تحصیل آزمون ورودی هم داردودرصورت قبولی دردانشگاه های دولتی آن کشور ،دولت آن کشور تاچه حد حمایت خواهدکرد؟

    158. فری گفت:

      سلام .ایا پذیرش پزشکی در ایتالیا رایگان است؟ و اینکه محدودیت سنی داره؟من ۲۶سالمه و یلتس۶/۵دارم و زبان ایتالیایی در حد متوسط بلدم

    159. مریم گفت:

      سلام من بهمن ۹۴ فارغ التحصیل شدم در رشته ی روان شناسی بالینی با معدل ۱۸.۹۰ از دانشگاه لاهیجان .در حال حاضر هم زبانم رو دارم تکمیل می کنم .
      من دوست دارم برای ارشد به ایتالیا بروم و در یکی از سایت ها متوجه شدم اونجا هم یک آزمون ورودی دارند به نام الفا تست ! می خواستم منابع این آزمون رو از کجا میشه پیدا کرد ؟

    160. علی رضا گفت:

      سلام و خسته نباشد
      من مدرک فوق دیپلم گرافیک از دانشگاه علمی و کاربردی رو دارم و الان سنم ۳۳ هست
      میخواستم بدونم اگر مدرک کارشناسی علمی کاربردی رو بگیرم و برای مدرک کارشناسی ارشد برای ایتالیا شرکت کنم یا همون مدرک فوق دیپلم علمی و کابردی رو برای مقطع لیسانس درایتالیا شرکت کنم و برای مقطع لیسانس در کشور ایتالیا شرایط سنی وجود دارد. مدرک کارشناسی علمی کاربردی رو اگر بگیرم ایتالیا قبول دارد این مدرک رو و در کارشناسی ارشد شرکت کنم

    161. gh گفت:

      سلام، میخواستم بدونم امکان اخذ بورسیه برای کسانیکه میخوان تازه لیسانس رو در ایتالیا بخونن وجود داره؟

    162. نیلوفر گفت:

      ایا مدرک دانشگاه غیرانتفاعی سوره یا دانشگاه ازاد در ایتالیا پذیرش میشه یا نه ؟ با لیسانس سوره میشه برای ارشد اقدام کرد؟ ممنون

    163. ساینا گفت:

      سلام من سال ۸۰ دیپلم گرفتم و الان ۳۴ سالمه میتونم برای کارشناسی اقدام کنم؟ و این که من دیپلم ریاضی دارم و میخوام گرافیک بخونم امکانش هست؟

    164. امیر گفت:

      سلام.
      پزشکی در ایتالیا به انگلیسی است؟
      هزینه چقدر است؟

    165. فاطمه گفت:

      سلام من مدرک زبان تافل دارم و همین الانم دارم زبان ایتالیایی یاد میگیرم…دیپلم انسانی دارم و میخوام برای لیسانس برم ایتالیا…میخواستم یکم بیشتر درباره ی بورسیه اطلاع پیدا کنم…میگن سال اول بورس تعلق نمیگیره…برای سال اول چقدر هزینه لازمه؟؟؟
      میگن که میشه شهریه رو کاهش داد…از همون سال اول هم میشه یا نه…ممنون میشم اگه توضیح بدین…

    166. غزل گفت:

      با سلام ودرود
      من فارق التحصیل رشته ارتباط تصویری از موسسه آموزش عالی هنر شیراز(غیرانتفاعی) در مقطع کارشناسی با معدل۱۶:۸۵ هستم.
      آیا مدرکم مورد قبول هست؟؟
      رشته های ارشد هنر در ایتالیا به چه زبانی تدریس میشه؟؟
      آیا امکان بورسیه شدن رو دارم؟ شرایطش به چه صورت هست؟؟ مدرک زبان فعلا ندارم.
      ممنون میشم راهنماییم کنین. سپاس

    167. Behnaz گفت:

      با سلام ،من از دوستانم شنیدم که ازمون ورودی در رشته های پزشکی و دندان پزشکی در دانشگاه ایتالیا در شهر روم در استانبول برگزار میشه،میخواستم بدونم تاریخ این ازمون کی هست و ایا من میتونم اگر الان اقدام کنم در این ازمون شرکت کنم؟؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای شرکت در آزمون های پزشکی کشور ایتالیا آشنایی به زبان ایتالیایی داشته باشید

    168. م ع گفت:

      سلام
      بنده فوق لیسانس بیوتکنولوژی گیاهی از یه دانشگاه معتبر و سراسری هستم داری یه مقاله لاتینی در حال داوری و ۴ تا مقاله علمی پژوهشی چاپ شده و نمره پایان نامه ۲۰ دارم. چقد شانس گرفتن بورس تحصیلی برا دکتری دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.باید حداقل ۲ مقاله ISI داشته باشید تا شانستان بالا برود

    169. فائزه گفت:

      شرایط گرفتن فاند

    170. فهیمه گفت:

      سلام
      من دانشجوی دکتری ریاضی در دانشگاه دولتی هستم و لیسانس و فوق لیسانس رو در دانشگاهها یمعتبر دولتی گذروندم با معدل ۱۶.۵ و ۱۷.۵
      مقاله ندارم و برای گرفتن نمره زبان هم میتونم اقدام کنم
      آیا امکان پذیرش و گرفتن بورس رو دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور ایتالیا در مقطع دکترا نیازمند مدرک زبان آیلتس ۶.۵،معدل بالای ۱۷،توصیه نامه استاد و مقالات ISI می باشید.

    171. شهرام گفت:

      با سلام
      من فوق دیپلم مکانیک خودرو از اموزشکده عالی مهاجر اصفهان و لیسانس مکانیک سیالات از دانشگاه ازاد کاشان دارم و مدرک زبان هم ندارم و با توجه به مدت زمانی که برای گرفتن ایلتس در نظر گرفتم گپ تحصیلیم حدود ۵ سال میشه البته نزدیک ۳ سال سابقه کار مرتبط دارم و ۳۱ سالم میشه وقتی که اقدام میکنم برای پذیرش.
      ایا مشکلی برای پذیرش دارم با توجه به شرایط فوق؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور ایتالیا مشکلی ندارید

    172. delaram گفت:

      سلام من دانشجوی روانشناسی بالینی از دانشگاه ازاد کرج هستم .قصد ادامه تحصیل در رشته خودم یا پزشکی یا زیر شاخه ان را دارم با معدل ۱۶به زبان هم تسلط دارم اما ازمون ایلتس رو هنوز شرکت نکردم …میخوام از کارشناسی شرکت کنم چقد شانس بورسیه دارم اگه بورسیه dus باشه خیلی عالیه چون شرایط پدرم جوری نیست بتونه هزینه زندگی اونجارو برام تامین کنه لطفا راهنماییم کنید …سپاس

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.بورس dus در مقطع کارشناسی ارشد و برای یک سری از رشته ها می باشد

    173. نسیم گفت:

      سلام من ۲۵ سالمه لیسانس آمار از دانشگاه صنعتی اصفهان دارم و الان دانشجوی ترم آخر مهندسی صنایع در مقطع فوق لیسانسم.الان می خوام توو رشته ی مدیریت پروژه ادامه تحصیل بدم اما نمیدونم احتمال گرفتن بورسیه تحصیلی رو با توجه به شرایطم توو مقطع ارشد این رشته بیشتر دارم یا دکتری
      و هم چنین هیچ آشنایی با زبان ایتالیایی ندارم و می خواستم بدونم چه قدر زمان برای تسلط احتیاج دارم ممنون می شم راهنماییم کنید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور ایتالیا در مقطع دکترا نیازمند مدرک زبان آیلتس ۶.۵،معدل بالای ۱۷،توصیه نامه استاد و مقالات ISI می باشید.

    174. نسترن گفت:

      سلام من سوم تجربی هستم
      میخواستم بدونم برای گرفتن پذیرش در مقاطع پزشکی داروسازی و دندانپزشکی
      چه شرایطی باید داشته باشم
      اگه بخوایم در دانشگاه انگلیسی زبان تحصیل کنیم چه شرایطی نیازه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ ویزای تحصیلی در رشته پزشکی ایتالیا نیازمند داشتن مدرک زبان ایتالیایی می باشید

    175. شهاب گفت:

      سلام
      من با مدرک کاردانی میتونم در ایتالیا تحصیل کنم؟
      سایر کشورها چطور؟

    176. Fahimeh گفت:

      با سلام من دانشجوی ترم آخر مهندسی عمران از دانشگاه سمنان هستم و معدل کل من ۱۳.۳۶ هست و یک مقاله ISI دارم چقد شانس گرفتن بورسیه دارم و میتونم ادامه تحصیل بدم تو این کشور یا نه ممنونم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند داشتن مدرک لیسانس ،آیلتس ۶ و اثبات این که در ایران اجاره نشین هستید و فیش حقوقیتان کم است می باشید.

    177. بهرام، اردبیل گفت:

      سلام من ۲۶ سالمه و فوق لیسانس کامپیوتر ـ نرم افزار از دانشگاه علوم تحقیقات دارم. سربازی رفتم و پاسپورتمم گرفتم. ۴ تا مقاله ISI دارم و ۸ ترم تحصیلی هست که در دانشگاه های مختلف ایران به عنوان استاد مشغول تدریس هستم. برای دکتری کامپیوتر میخوام یکی از دانشگاه های ایتالیا بورسیه بگیرم. مدرک زبان نگرفتم و میگن برای دکتری لازم نیست. ممنون میشم راهنماییم کنید.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور ایتالیا در مقطع دکترا نیازمند مدرک زبان آیلتس ۶.۵،معدل بالای ۱۷،توصیه نامه استاد و مقالات ISI می باشید.

    178. ali k گفت:

      سلام
      من پیش دانشگاهی ریاضی هستم و قصد دارم که در رشته معماری ادامه تحصیل بدم میخواستم بدونم که چه کارهایی باید انجام بدم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور ایتالیا در مقطع کارشناسی نیازمند مدرک زبان ایتالیایی می باشید.

    179. کیوان گفت:

      سلام من لیسانس عمران از دانشگاه سراسری و فوق لیسانس سازه هیدرولیک از پیام نور با پایان نامه خوب دارم .ولی ۱۵ سالی فاصله هست بین مدارکم آیا شانسی دارم چه بورس چه بی بورس ؟

    180. فرشاد گفت:

      سلام و احترام
      من دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد هستم،و درحال نگارش مقاله isiوکتاب بهمراه استادم هستم،میخواستم بپرسم برای تحصیل درمقطع ارشد مکانیک یا اقتصاد نیاز به چه مدارکی دارم؟این رشته ها به چه زبانی ارائه میشوند؟چطور میتونم یکی از این دو رشته رو رایگان در ایتالیا تحصیل کنم؟
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند داشتن مدرک لیسانس ،آیلتس ۶ و اثبات این که در ایران اجاره نشین هستید و فیش حقوقیتان کم است می باشید.فقط از طریق بورسیه می توانید به صورت رایگان تحصیل نمایید

    181. کورش گفت:

      با درود. ۳۸ سالمه از سال ۱۳۷۹ به امروز در زمینه کامپیوتربصورت علمی (سخت افزاری،نرم افزاری) کار کردم و در اداره های دولتی بصورت پیمانکاری کار کردم و دوست دارم در این زمینه مدرک تحصیلی دانشگاهی رو بگیرم. در جواب سئوالاتی که دوستان پرسیدند فرمودید مدرک کاردانی جامع علمی و کاربردی قابل قبول نیست میتونم لیسانس این رشته رو از دانشگاه آزاد بگیرم و بعدش اقدام کنم.
      با سپاس

    182. سمانه گفت:

      سلام.من فارق التحصیل رشته معماری در مقطع ارشد از دانشگاه صنعتی شاهرودم.معدل دوره لیسانسم ۱۷.۵ و ارشدم۱۷.۸۹ هست.فعلا مدرک زبان ندارم.میخوام بورس تحصیلی بگیرم چون امکان پرداخت هزینه های تحصیل واسم وجود نداره.برای بورس باید چطور اقدام کنم؟ایا شما برای ارتباط با اساتید ایتالیا کمک میکنید؟امکان ارتباط شما با اساتید ایتالیا برای شما هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور ایتالیا در مقطع دکترا نیازمند مدرک زبان آیلتس ۶.۵،معدل بالای ۱۷،توصیه نامه استاد و مقالات ISI می باشید.

    183. فرزانه گفت:

      با سلام، من فارغ التحصیل رشته کارشناسی معماری با معدل ۱۵ هستم و در حال حاضر دانشجوی ارشد طراحی شهری که ۳ سال دیگه تموم میکنم میخواستم بدونم اگه مدرک زبانمو بگیرم شانسی برای بورس شدن در رشته فوق لیسانس معماری دارم؟و اینکه چند سال باید از مدرک لیسانس گدشته باشه؟اگه زبان ایتالیایی بلد باشم تاثیری تئ بورسیه دارد؟و سوال آخرم دکترای رشته طراحی شهری هم هست تو دانشگاهای ایتالیا؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند داشتن مدرک لیسانس ،آیلتس ۶ و اثبات این که در ایران اجاره نشین هستید و فیش حقوقیتان کم است می باشید.

    184. مهدی گفت:

      باسلام.
      من فارغ التحصیل مهندسی صنایع از دانشگاه پیام نور با معدل ۱۸.۲۳ هستم در صورت داشتن مدرک ielts با نمره ۶.۵ میتونم از دانشگاهای ایتالیا بورسیه تحصیلی واسه ارشد بگیرم?

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند داشتن مدرک لیسانس ،آیلتس ۶ و اثبات این که در ایران اجاره نشین هستید و فیش حقوقیتان کم است می باشید.

    185. رضا سهمانی گفت:

      با سلام
      من ۲۵ سال دارم و فوق لیسانس زبان انگلیسی دارم.میخواستم برای دکتری بورس بگیرم ولی اصلا اطلاعاتی از شرایط مربوط ندارم.ممنون میشم اگه راهنمایی کنین.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند داشتن مدرک لیسانس ،آیلتس ۶ و اثبات این که در ایران اجاره نشین هستید و فیش حقوقیتان کم است می باشید.

    186. منوچهر گفت:

      سلام
      من ۳۴ سال سن دارم،لیسانس نرم افزار دانشگاه آزاد هستم.معدل لیسانسم ۱۹.۲۰ و معدل کاردانیم ۱۹.۱۸ می باشد.هشت مدرک مرتبط با رشته ام از مجتمع فنی تهران با نمرات بالای ۹۵ از ۱۰۰ دارم.نفر اول دوره های کردانی و کارشناسی هستم.در ضمن امسال لیسانس گرفتم.یک کتاب به همراه استادم در زمینه رشته ام به چاپ رسوندیم.الان مشغول خواندن زبان هستم برای نمره ۶.۵ آیلتس. به نظرتون چقدر شانس بورسیه از پلیتکنیک میلان یا تورین برای ارشد دارم.ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما در صورت کسب مدرک زبان می توانید برای بورسیه های کشور ایتالیا اقدام نمایید و با توجه به شرایط ذکر شده شانس بالایی برای اخد بورسیه در کشور ایتالیا را دارا می باشید

    187. حمید میلانی گفت:

      با سلام میخواستم بپرسم آیا رشته dba project managment در دانشگاه های ایتالیا هست که بخوام براش اقدام کنم ؟

    188. سینا گفت:

      سلام
      من ۳۶ سالمه، کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته ادبیات انگلیسی دارم با معدل ۱۸ و ۱۷.۷۶ از دانشگاهای دولتی درجه یک ایران، مدرک ibt تافل ۱۱۰، یک مقاله، زبان فرانسه در سطح متوسط بلدم و ایتالیای اصلا.
      میخواستم بدونم امکان ادامه تحصیل با بورس در مطالعات میان رشته ای یا ادبیات تطبیقی دارم؟
      آیا برای گرفتن ویزا شرط سنی دارن؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط ذکر شده شانس بسیار پایینی برای اخذ بورسیه در کشور ایتالیا را دارا می باشید و باید با هزینه شخصی در این کشور تحصیل کنید . برای اخذ ویزا شرایط سنی تاثیر گذار نمی باشد و فقط باید دلایل قانع کننده ای داشته باشید

    189. مهسا گفت:

      با سلام بنده کارشناسی را با معدل ۱۶ و کارشناسی ارشد را با معدل ۱۸ البته فعلا دفاع نکردم در رشته مهندسی محیط زیست هستم مقاله. Isi هم میتوانم بدهم و فعلا مدرک زبان ندارم آیا شانسی از نظر شما برای دکترا در دانشگاه های ایتالیا دارم؟ آیا بازار کار رشته من در آن کشور مناسب است؟ دکترا به زبان انگلیسی برگزار میشود؟ دوره دکترا شغل محسوب میشود؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا در کشور ایتالیا نیازمند به مقالات بین المللی،توصیه نامه های استاد،معدل بالای ۱۷ و مدرک زبان آیلتس می باشید و در صورت داشتن supervisor در کشور ایتالیا می توانید برای این پروسه اقدام فرمایید.دکترا شغل محسوب نمی شود.

    190. علی گفت:

      سلام. من لیسانس مهندسی عمران دارم. قصد دارم در رشته پزشکی در ایتالیا تحصیل کنم. ممنون میشم اگر به سوالاتم جواب بدین:
      ۱. تحصیل به زبان ایتالیایی و انگلیسی مقدور هست؟
      ۲.ایا هزینه تحصیل در این دو زبان متفاوته؟
      ۳.شرایط پذیرش به چه صورت هست؟
      ۴. ایا امکان بورسیه وجود داره؟
      ۵.ایا امکان اخذ اقامت در صورت اتمام تحصیل هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور ایتالیا در رشته ی پزشکی باید مدرک زبان ایتالیایی که فقط در سفارت ایتالیا برگزار می شود اقدام نمائید . امکان اخذ بورسیه برای شما میسر نمی باشد . پس از تحصیل در صورت کار کردن بمدت ۳ سال به شما اقامت داده می شود

    191. محمد گفت:

      سلام.بنده ۱۹ ساله هستم با دیپلم ریاضی و معدل کل دیپلم حدود ۱۵ و معدل پیش دانشگاهی حدود ۱۲.سوال بنده از شما این است که آیا میتونم در رشته کارشناسی علوم سیاسی گرایش روابط بین الملل از یکی از دانشگاه های خوب ایتالیا پذیرش بگیرم؟ممنون میشم اگه شرایط را توضیح دهید.منتظر جوابتان هستم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیلات در مقطع لیسانس به زبان ایتالیایی می باشد و برای ورود به این مقطع نیازمند مدرک زبان ایتالیایی می باشید . دوره های زبان ایتالیایی در سفارت برگزار می شود

    192. khojaste گفت:

      می خواستم بدونم برای رشته های هنری در مقطع لیسانس حدودا چقدر سرمایه لازم است البته بغیر از مخارج زندگی بلکه فقط برای رفتن؟تحصیل در این کشور اینده داره؟و اینکه اگر اونجا کار کنم می تونم مخارج زندگی در بیارم ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور ایتالیا در مقطع لیسانس دروس به زبان ایتالیایی ارائه می شود و دوره های زبان ایتالیایی در سفارت تشکیل می شود و دوره های لیسانس را خود سفارت اقدام می کند

    193. امیر گفت:

      سلام
      من پیش دانشگاهی تجربی هستم و قصد دارم که در رشته داروسازی یا پزشکی ادامه تحصیل بدم میخواستم بدونم که چه کارهایی باید انجام بدم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در مقطع پزشکی کشور ایتالیا شما باید مدرک زبان ایتالیایی داشته باشید

    194. aida torseh گفت:

      سلام من کارشناسی ارشد باستان شناسی هستم، معدل ارشدم با پایان نامه فکر کنم نزدیک ۱۸ بشه، آیلتس ندارم ولی در حال گذراندن دوره فشرده هستم، یه کتاب و یک مقاله ترجمه شده دارم، مقاله isi هم آماده میکنم، میخوام بدونم تحصیل در مقطع دکترا برای من چگونه خواهد بود، ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در صورت داشتن مدرک زبان و مقاله ISI شانس بسیار بالایی برای اخذ بورسیه داشته باشید و بصورت کلی بورسیه بیشتر به رشته های مهندسی تعلق می گیرد.

    195. مهتا خسروی گفت:

      سلام من دانشجوی ترم ۶ معماری دانشگاه غیر انتفائی هستم.میخواستم بدونم امکان اینکه بورسیه دانشگاه ایتالیا بشم وجود داره؟مدرک زبان فعلا ندارم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای بورس شدن در کشور ایتالیا نیازمند مدرک زبان انگلیسی IELTS نمره ۶ می باشید. پس از پایان تحصیل در مقطع کارشناسی می توانید برای بورس شدن در مقطع کارشناسی ارشد این کشور اقدام نمائید

    196. مسعود گفت:

      من فارغ تحصیل رشته تدوین سینما دانشگاه علمی کاربردی در مقطع لیسانس با معدل ۱۸ هستم
      ۱-آیا مدرک دانشگاه علمی کاربردی مورد قبول دانشگاه های ایتالیا هست؟
      ۲-آیا باید من در دانشگاه معتبری مثل سراسری یا آزاد ارشد قبول شوم تا بتوانم در دوره کارشناسی رشته هنر در دانشگاه های ایتالیا شرکت کنم؟
      ۳-من رزومه کاری زیادی ندارم و فعلا به مدت یکسال است در یک شرکت خصوص طراحی سایت انجام می دهم آیا سوابق بیمه بیکاری یکسال کمی به اشتغال من در ایتالیا خواهد کرد؟
      ببخشید سوالام زیاد شد

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        کشور ایتالیا مدرک دانشگاه های علمی کاربردی را قبول ندارد.اگر بخواهید تغییر رشته بدهید باید مدرک زبان ایتالیایی گرفته و از مقطع کارشناسی دوباره شروع کنید.

    197. مرتضی گفت:

      با سلام. اینجانب ۳۴ ساله فوق لیسانس مهندسی معماری از دانشگاه آزاد با معدل ۱۶ می باشم. IELTS 6 هم دارم. آیا می توانم برای فوق لیسانس ویا دکتری معماری اقدام کنم. چقدر احتمال پذیرش برای هر کدام دارد؟
      مقدار مبلغ برای بورسیه و یا کمک هزینه آموزشی حدودا چقدر است؟ با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما شانس اخذ پذیرش در هر دو مقطع را دارید البته ویزای تحصیلی در مقطع دکترا برای شما شانس بیشتری داره و خدودا تا ۶۰۰۰ یورو بورسیه به شما تعلق میکیره

    198. معصومه خواجه زاده گفت:

      سلام من فارغ التحصیل از رشته گرافیک دانشگاه بین المللی تهران پردیس کیش هستم معدلمم ١٨:٧۵ هستش ولی مدرک زبان ندارم میخواستم در مقطع دکترا ادامه تحصیل بدم در ایتالیا می خواستم بدونم شانس اینو دارم یا نه؟ خیلی از دوستانم به ایتالیا مهاجرت کردند و فقط ۶ ماه کلاس زبان ایتالیایی رفتند ممنون میشم راهنمای کنید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام در صورتی که دوره زبان ایتالیایی رو در مدرسه ایتالیایی در تهران سپری کنید امکان اخذ بورسیه برای رشته شما به مراتب بیشتر میشه چون رشته شما به زبان ایتالیایی تدریس میشه

    199. milad گفت:

      با سلام
      بنده فارغ التحصیل رشته مهندسی برق-الکترونیک از دانشگاه رازی کرمانشاه با معدل ۱۶.۳۰هستم.مدرک زبان آیلس ۶ هم دارم.مقاله هم ندارم.
      با این شرایط چند درصد احتمال پذیرش از دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا برای دوره کارشناسی ارشد رو دارم؟؟؟؟؟
      همچنین چند درصد احتمال داره بهم بورس بدن؟؟؟؟
      با تشکر و سپاس

      • آریانا پارس گفت:

        سلام شانس شما برای اخذ پذیرش خیلی مناسب هست و اگر برای ترم مهر ماه اقدام کنید شانس بورسیه شما بیشتر هم میشه

    200. m گفت:

      سلام
      من دانشجوی مقطع کارشناسی در رشته مهندسی شهرسازی هستم. میخواهم مدرک کارشناسی ارشدم را در رشته ی طراحی شهری بگیرم . در کدام کشور میتوانم بورسیه بشم؟ چگونه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در صورت داشتن نمره ۶ در آزمون IELTS می توانید برای بورس DSU کشور ایتالیا اقدام کنید.برای اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه در ارتباط باشید

    201. مهدی گفت:

      سلام من سوم ریاضی هستم برای بورسیه در رشته ی معماری تو ایتالیا باید چکار کنم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای مقطع لیسانس شانسی برای بورس گرفتن در این کشور را ندارید و دروس به زبان ایتالیایی ارائه می شود.

    202. sara گفت:

      Salam .man dar sale 86 fareghotahsil dar reshte karshenasi farsh shodam .mikhastam bedonam ke age man bekham az lisans dar reshte memari eghdam konam mitonam paziresh begiram ? In fasele mane az paziresh ni ? Memari dar anja raygane ? Sen melak hast ? Mitonam hamrah ba tahsil kar konam ? Aya bade tahsil mitonam kar konaam ?

      • ariana گفت:

        سلام
        تحصیل در کشور ایتالیا به زبان ایتالیایی می باشد و شما باید مدرک زبان ایتالیایی را برای امر پذیرش ارائه بدهید.در هنگام تحصیل به شما ۱۰ ساعت حق کار دانشجوئی داده می شود .پس از اتمام تحیل به شما ۶ ماه فرصت داده می شود تا بدنبال کار بگردید و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل کنید.

    203. آرمین گفت:

      سلام.من دانشجوی مقطع ارشد رشته مدیریت اجرایی هیتم.میخواستم بپرسم تحصیل تو مقطع دکترا در ایتالیا چه شرایطی داره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در مقطع دکترا در کشور ایتالیا شما نیازمند مدرک زبان و مدارک تحصیلی قبلی خود می باشید

    204. سارا گفت:

      ایا تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کامپیوتر در ایتالیا رایگان است؟

      • آریانا پارس گفت:

        خیر.اگر به زبان ایتالیایی تحصیل کنید بصورت رایگان می باشد

    205. عرفان گفت:

      با سلام.
      من رشته ریاضی هستم امسال پیش رو تموم کردم میخام برای ادامه تحصیل مهاجرت کنم به نظر شما با توجه به اقتصاد و رفاه و آرامش کدوم کشورو پیشنهاد میکنین زبانش هم انگلیسی باشه

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما فقط برای کشور های انگلیسی زبان می تونید اقدام کنید که با توجه به بودجتون یکی از آنها را انتخاب کنید.برای اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه در ارتباط باشید.

    206. مژگان گفت:

      سلام دوست عزیز بامدرک دیپلم تجربی می توان نقاشی در مقطع لیسانس را انجا خواند وهمچنین دانشگاه تورن برای درس خواندن خوبه؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        شما باید پیش دانشگاهی را هم گذرانده باشید تا بتوانید در دانشگاه های ایتالیا پذیرش بگیرید.

    207. mozhgan گفت:

      سلام من سوم تجربی هستم میخواستم بدونم اگر نقاشی در شهرتورن ایتالیا بخونم وبااین سن کمم می تونم موفق شوم لطف پاسخ بدید؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        باید دوره پیش دانشگاهی هم سپری کنید و این نکته حائز اهمیت است که دروس به زبان ایتالیایی ارائه می شود

    208. nima گفت:

      باسلام و تشکر از سایت خوبتون
      من ترم دوم کارشناسی ارشد رشته حقوق رو تموم کردم،معدلم هم حدود۱۸هست،تا سال اینده کلا مدرکم رو میگیرم
      اما مدرک زبان هم ندارم،میخواستم بدونم برا پذیرش در مقطع دکتری حقوق از ایتالیا کی باید اقدام کنم؟
      و ایا داشتن مدرک زبان الزامی هست؟

      • اسماعیل کشکولیان گفت:

        سلام.
        حداقل نمره آیلتس برای گرفتن ویزای دانشجویی در مقطع دکتری حقوق در ایتالیا چند است؟؟؟

    209. آریانا پارس گفت:

      با سلام
      این کار انجام شدنی است ولی از شانس گرفتن پذیرش شما کاسته می شود.باید در بقیه موارد مانند مدرک زبان قوت داشته باشید.

    210. محمد گفت:

      با سلام…می شه بفرمایین که آیا برای کارشناسی ارشد و دکترا سن و سال رو هم در نظر می گیرن یا خیر و اگع مد نظرشون هست (تحصیل در ایتالیا) سقف سنی چه قدر هست؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام و درود
        در هیچ کشوری سن و سال محدودیتی ندارد ولی اگر فاصله میان مقاطع تحصیلی زیاد باشد، شانس گرفتن ویزا کم می شود.

    211. مجید گفت:

      با سلام
      میخواستم بدونم deadline دانشگاههای ایتالیا کی هست؟ من الان فرصت اقدام دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام و احترام
        به ترم شهریور ماه نمی رسید ولی برای ترم بهمن ماه امکانش هست.
        برای اطلاعات بیشتر به صفحه فیس بوک ما مراجعه فرمایید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تحصیل در ایتالیا تحصیل در ایتالیا تحصیل در ایتالیا تحصیل در ایتالیا تحصیل در ایتالیا

    شبکه های اجتماعی

    arrow up