شرایط تحصیل در بلاروس

به واسطه هزینه های پایین تحصیل در بلاروس و شرایط زندگی مناسب با کم ترین هزینه ها، دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل کشور بلاروس را در لیست انتخاب های خود قرار می دهند. لازم به ذکر است که برترین دانشگاه کشور بلاروس در میان ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارد.

بلاروس یکی از بالاترین نسبت دانشجویان به جمعیت در اروپا را به خود اختصاص داده است. سیستم آموزش عالی در بلاروس به دلیل کیفیت و مقرون به صرفه بودن آن به عنوان کشور معتبر شناخته شده است.

چهار نوع اصلی از موسسات آموزش عالی وجود دارد که دانشجویان بین المللی می توانند برای ادامه تحصیل در بلاروس انتخاب داشته باشند.

  • دانشگاه خصوصی
  • دانشگاه کلاسیک
  • موسسه آکادمی
  • کالج عالی

آشنایی با بلاروس

بلاروس در مرکز اروپا قرار دارد و دارای مرزهای بین المللی با پنج کشور است:

  • روسیه
  • اوکراین
  • لهستان
  • لیتوانی
  • لتونی

بلاروس مهمترین مسیر تجاری و حمل و نقل بین اروپا و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع را تشکیل داده است. مینسک، پایتخت بلاروس، در مرکز کشور واقع شده است. امروز مینسک یک شهر مدرن بین المللی است. اولین یادداشت ثبت شده شهر به سال ۱۰۶۷ باز می گردد.

دمای متوسط ​​در بلاروس متفاوت است. در ماه ژانویه، درجه حرارت از -۴٫۵ درجه سانتیگراد به -۸ درجه سانتیگراد است. در ماه ژوئیه دمای متوسط ​​+ ۱۷ ° C تا + ۱۸٫۵ درجه سانتیگراد است. بعضی از بخش های بلاروس بیشتر از یک سوم سال تجربه دمای زیر صفر دارند.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

مقاطع تحصیلی در بلاروس

به صورت معمول تحصیلات قبل دانشگاه در بلاروس به رشته پزشکی اختصاص دارد. دوره پزشکی در کشور بلاروس ۶ سال به طول می انجامد. در بلاروس چهار دانشگاه پزشکی در چهار شهر برجسته وجود دارد و در همه دانشگاه های پزشکی دانشجویان بین المللی همواره در حال مطالعه هستند. تمام این چهار دانشگاه پزشکی متعلق به دولت هستند و توسط سازمان بهداشت جهانی شناخته شده است. دروس در این دانشگاه ها به زبان انگلیسی ارائه می شود. در سال اول تحصیل در بلاروس در دوره پیش دانشگاهی با دروس شیمی و زیست شناسی همراه است. همه دانشگاه های پزشکی با آزمایشگاه های مدرن و بیمارستان های عملی بسیار مجهز هستند.

لیست دانشگاه های پزشکی در بلاروس

  • دانشگاه پزشکی ویتبسک
  • دانشگاه علوم پزشکی گودنو
  • دانشگاه علوم پزشکی گمول
  • دانشگاه علوم پزشکی بلاروس

تحصیل کارشناسی در بلاروس

دوره های کارشناسی در کشور بلاروس به صورت معمول ۴ سال به طول می انجامد. دانشجویان بین المللی در صورت ارائه مدرک زبان انگلیسی می توانند در برترین دانشگاه های بلاروس به ادامه تحصیل بپردازند.

بلاروس را در حوزه نوآوری و تکنولوژی مدرن می دانند و دلیل آن کیفیت آموزش آنها در دانشگاه های مهندسی است که به دانشجویان مطابق با نیازهای جهان مدرن آموزش داده و بهترین مهندسین آینده را آماده می کنند. در بلاروس آموزش مهندسی در تمام زمینه ها تدریس می شود، به همین دلیل است که دانشگاه های مهندسی پر از دانشجویان ملی و بین المللی هستند.

دانشکده های فنی برجسته در بلاروس مهندسی کامپیوتر، مهندسی اطلاعات، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی هواشناسی، مهندسی شیمی، مهندسی نفت، مهندسی معدن، مهندسی دریایی و بسیاری از دیگر رشته های مهندسی را آموزش می دهند.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

تحصیل کارشناسی ارشد در بلاروس

تحصیل در بلاروس در مقطع کارشناسی ارشد به صورت معمول دو سال به طول می انجامد. در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان بین المللی به همراه رشته های مهندسی در زمینه های اقتصاد و کشاورزی به ادامه تحصیل می پردازند.

بلاروس دارای بهترین دانشگاه های اقتصاد در اروپای شرقی است و مهم ترین دلیل آن حضور دانشجویان بین المللی در این کشور می باشد. رشته کشاورزی بسیار گسترده است و در بلاروس در دانشگاه های کشاورزی تمام زمینه ها برای تحصیلات عالی در دسترس است.

تحصیل دکتری در بلاروس

دانشجویانی که مقطع کارشناسی ارشد را در کشور بلاروس سپری کرده باشند، می توانند تحصیلات در مقطع دکترا را بصورت رایگان سپری کنند. دانشجویان بین المللی که به صورت مستقیم برای تحصیل در بلاروس و مقطع دکترا اقدام می نمایند باید در ابتدای کار نظر یک استاد راهنما را جلب کنند. دوره های دکترا در کشور بلاروس به صورت معمول بین ۴ تا ۶ سال به طول می انجامد.

دانشجویان برای افزایش شانس ویزای تحصیلی بلاروس مدارکی نظیر:

  1. معدل بالای ۱۷
  2. اخذ مدرک دال بر تسلط کافی زبان انگلیسی (حداقل آیلتس  ۶٫۵)
  3. داشتن تالیفات از قبیل مقالات بین المللی ، کتاب و …
  4. سوابق تحصیلی مناسب

اشاره کرد. داشتن همه و یا تعدادی از آیتم های ذکر شده،می تواند در راستای افزایش شانس فرد در جهت اخذ پذیرش نقش بسزایی ایفا نماید.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

حق کار و هزینه های تحصیل در بلاروس

هر فرد که قصد ادامه تحصیل در کشور بلاروس را داشته باشد قبل از رفتن به این کشور و برای رفتن به سفارت باید نامه ای مبنی بر پشتوانه مالی نشان دهد که مبلغ آن برابر یک سال زندگی در بلاروس است.

حق کار

دولت بلاروس به دانشجویان در هفته اجازه کار ۱۰ تا ۳۰ ساعت را داده است. این نکته بدین معناست که دانشجویان کارشناسی ۱۰ ساعت، دانشجویان کارشناسی ارشد ۲۰ ساعت و دانشجویان دکترا ۳۰ ساعت در هفته حق کار دانشجویی دارند.

هزینه های تحصیل

هزینه های تحصیل در بلاروس به صورت معمول بین ۳ تا ۴ هزار دلار در سال در نظر گرفته می شود. دانشجویان علاقه مند به رشته های پزشکی ملزم به پرداخت شهریه بیشتری می باشند. لازم به ذکر است که دانشجویان برای سپری کردن دوره های زبان انگلیسی ۱۰ ماهه در حدود ۲۵۰۰ دلار را پرداخت می کنند.

هزینه های زندگی

هزینه های ماهانه زندگی در بلاروس به طور میانگین در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار می باشد که دانشجویان با کار دانشجویی خود بخش عظیمی از این هزینه ها را کاور می کنند. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشور بلاروس را دارند قبل از ورود به فرانسه باید نامه ای مبنی بر پشتوانه مالی که مبلغ آن برابر هزینه های یک سال زندگی و تحصیل در بلاروس است را به سفارت ارائه دهند.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

نحوه درخواست ویزای تحصیلی بلاروس

نحوه درخواست برای تحصیل در بلاروس در هر دانشگاه و دوره دارای الزامات ورودی متفاوت است و دانشجویان برای اخذ پذیرش متناسب با دانشگاه مورد نظر اقدامات لازم را انجام می دهند. دانشجویان برای تحصیل در کشور بلاروس در ابتدای کار برای اخذ پذیرش و پس از آن برای دریافت ویزا اقدام می نمایند.

الزامات پذیرش:

  • کپی پاسپورت
  • گواهی کپی SSC (برای دوره های کارشناسی)
  • هزینه های پردازش
  • سوابق تحصیلی
  • مدرکی دال بر تسلط زبان
  • هزینه دانشگاه

اسناد مورد نیاز برای VISA:

  • پاسپورت معتبر بین المللی
  • دعوت مطالعه رسمی وزارت مهاجرت بلاروس
  • گواهینامه های آموزشی (اصلی)
  • گواهی تولد (اصلی)
  • گواهینامه پزشکی
  • عکس های اندازه پاسپورت

ویزای دانشجویی معمولا توسط سفارتهای کشورهای صادر شده در هر دانشگاه یا کالج پذیرفته می شود و دارای مجوز یا دعوت نامه از دانشگاه یا کالج مربوطه است. برند آریاناپارس تنها دارنده مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم تحقیقات و فن آوری در ایران می باشد.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

مدارک لازم برای تحصیل در بلاروس

دانشجویان برای تحصیل در این کشور باید اقدام به اخذ ویزای تحصیلی بلاروس نمایند و پس از پذیرش دانشگاه مورد نظر باید با ارائه ی مدارک زیر به اخذ ویزای تحصیلی بلاروس اقدام کنند.

  1. دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیل در بلاروس باید صفحه ی اول پاسپورت خود را امضاء کنند.
  2. متقاضیان باید در مدارکی که به محل تحصیل خود ارائه می دهند تمامی مشخصات فردی شان را مانند آدرس و تلفن منزل، موبایل، آدرس ایمیل، وضعیت تاهل درج نمایند.
  3. متقاضیان باید به ارائه ی مدارک معتبری که توانایی مالی آن ها را نشان می دهد جهت پرداخت هزینه های مربوط به مخارج زندگی و تحصیل خود اقدام کنند.
  4. دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی بلاروس باید ۴ قطعه عکس ۳ در ۴ که دارای زمینه ای سفید را به دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهند.
  5. دانشجویان متقاضی باید تمام مدارک مرتبط با پذیرش تحصیلی و سوابق کاری خود را با زبان انگلیسی به محل تحصیل خود ارائه دهند.
  6. دانشجویان متقاضی باید ترجمه ی انگلیسی تمام صفحات شناسنامه ی خود را برای اخذ ویزای تحصیلی بلاروس به محل تحصیل خود ارائه دهند.
  7. دانشجویان متقاضی باید مدارک معتبری را مرتبط با سلامت پزشکی و روانی خود به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند.
  8. دانشجویان متقاضی باید به تکمیل فرم مربوط به اخذ ویزای تحصیلی بلاروس اقدام کنند
  9. دانشجویان بین المللی برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر باید آخرین مدرک تحصیلی خود را تحویل دانشگاه دهند.
  10. دانشجویان باید پاسپورت معتبر خود را که دارای حداقل ۲ صفحه ی خالی است به محل تحصیل خود ارائه دهند.
  11. دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی بلاروس باید نامه ی تاییدیه تحصیلی دانشگاه مورد نظر را دریافت کرده باشند.
  12. دانشجویان باید هزینه ی مورد نیاز برای ویزای تحصیلی بلاروس را پرداخت نمایند.
  13. دانشجویانی که زیر ۱۸ سال سن دارند باید کپی گواهی تولد و یا پاسپورت والدین را به سفارت این کشور ارائه دهند.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

اقامت پس از تحصیل در بلاروس

دانشجویان پس از پایان دوره ی تحصیلات خود در کشور بلاروس می توانند با استفاده از روش های زیر اقامت دائم شان را در این کشور اخذ نمایند در ادامه ی مطلب همراه ما باشید تا شما را با بهترین روش ها برای اخذ اقامت دائم در این کشور آشنا کنیم.

۱. اقامت پس از تحصیل از طریق کاریابی

دانشجویان تا ۶ ماه پس از پایان دوره ی تحصیلات خود می توانند در این کشور از طریق استخدام در شغل مورد نظر شان اقامت دائم را از طریق تغییر نوع ویزای تحصیلی به کاری اخذ نمایند البته بهتر است این شغل مورد تایید کشور بلاروس باشد تا فرد از حمایت های دولت برخوردار شود.

۲. اقامت پس از تحصیل از طریق سرمایه گذاری

دانشجویانی که از تمکن مالی مناسبی برخودار هستند و یا می توانند با حمایت آشنایان و خانواده در پروژه های مختلف کاری سرمایه گذاری کنند دولت این کشور به آن ها مجوز اقامت دائم در کشور بلاروس را خواهد داد.

۳. اقامت پس از تحصیل از طریق ازدواج

اگر شخص متقاضی برای اقامت دائم در کشور بلاروس  بعد از پایان دوره ی تحصیلات خود با شخصی که تابعیت این کشور را دارد ازدواج کند می تواند با ارائه ی مدارک لازم جهت اثبات تمکن مالی و شرایط مسکن مناسب در این کشور اقامت دائم اخذ نماید.

۴. اقامت پس از تحصیل از طریق تولد فرزند

والدینی که فرزندشان در خاک کشور بلاروس متولد شود می توانند اقامت دائم خود را در این کشور اخذ نمایند.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی بلاروس

ما در این مطلب قصد داریم شما را با مهم ترین دلایل ریجکت شدن درخواست ویزای تحصیلی دانشجویان آشنا کنیم تا برای گذراندن مراحل درخواست ویزا دچار مشکل نشوید.

  1. اگر متقاضی دارای سوءسابقه و یا اقدامات جنایی باشد

اگر زمانی که اداره ی پلیس این کشور پرونده های مربوط به مدارک شما را بررسی می کند متوجه شود شما در گذشته ی خود دارای جرایم خلافکاری و یا سوء سابقه ی جنایی هستید به احتمال زیاد با درخواست شما مبنی بر پذیرش ویزای تحصیلی بلاروس مخالفت خواهد کرد.

  1. ارائه ی اسناد جعلی مهاجرت به بلاروس

اگر شخصی در مهاجرت به بلاروس به ارائه ی اسناد و مدارکی بپردازد که غیر حقیقی و جعلی باشد اداره ی کنسولگری بلاروس قطعا متوجه می شود و در نتیجه برای متقاضی نتایج کیفری و قضایی سنگینی را به دنبال دارد ضمن اینکه با پذیرش ویزای تحصیلی او نیز مخالفت می شود.

  1. زمانی که متقاضی دلایل درستی را از هدف خود برای مهاجرت به این کشور ارائه ندهد.
  2. زمانی که شخص متقاضی مدارک لازم برای اثبات صلاحیت شغلی خود را ارائه ندهد و یا آن شغل از درآمد مکفی برخوردار نباشد.
  3. زمانی که شخص متقاضی نتواند مدارکی را ارائه دهد که مطابقت هدف سفر خود را با نوع ویزایی که درخواست کرده است اثبات کند.
  4. زمانی که شخص به ارائه ی مدرک پاسپورت مخدوش یا آسیب دیده اقدام کند.
  5. زمانی که مدرک گذرنامه ی شخص متقاضی کمتر از ۳ ماه اعتبار قانونی داشته باشد
  6. اگر مدرک گذرنامه دارای ۲ صفحه ی خالی نباشد.
  7. زمانی که شخص مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی خود را ارائه ندهد.
  8. زمانی که شخص از صورت حساب جاری استفاده نکند.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در بلاروس

ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با بهترین دانشگاه های بلاروس برای تحصیل آشنا کنیم:

  1. دانشگاه دولتی علوم پزشکی بلاروس از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در بلاروس است که سالیانه دانشجویان زیادی برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند.
  2. دانشگاه فنی ملی دولتی بلاروس جزو بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در بلاروس است و به دلیل ارائه ی خدمات مطلوب آموزشی سالیانه دانشجویان بین المللی زیادی به این کشور سفر می کنند.
  3. دانشگاه ملی دولتی بلاروس به دلیل تنوع گسترده ی رشته های تحصیلی و آموزش های مطلوب از بهترین دانشگاه ها ی بلاروس برای تحصیل معرفی شده است.
  4. دانشگاه علوم اقتصادی بلاروس
  5. دانشگاه دولتی انفورماتیک و رادیو الکترونیک بلاروس
  6. دانشگاه دولتی فنی مهندسی کشاورزی بلاروس
  7. دانشگاه دولتی ورزش و توریسم بلاروس
  8. دانشگاه دولتی مهندسی شیمی و مواد
  9. دانشگاه دولتی زبان شناسی مینسک

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

بهترین رشته ها برای تحصیل در بلاروس

ما در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین رشته ها برای تحصیل در بلاروس بپردازیم:

  1. پزشکی از بهترین رشته ها برای تحصیل در بلاروس است که از بازار کار بسیار خوبی برخوردار است و دانشجویان بسیاری سالیانه برای تحصیل در این رشته ی پرطرفدار به این کشور مهاجرت می کنند.
  2. دندانپزشکی از رشته های محبوب و جزو بهترین رشته ها برای تحصیل در بلاروس است.
  3. داروسازی از بهترین رشته ها برای تحصیل در بلاروس است و دانشجویان فارغ التحصیل در این رشته از حقوق و مزایای بسیار مناسبی برخوردار هستند.
  4. شیمی
  5. زیست شناسی
  6. جامعه شناسی
  7. تجارت و بازرگانی
  8. گردشگری
  9. معماری
  10. عمران و شهرسازی
  11. ادبیات
  12. مدیریت
  13. حسابداری
  14. ریاضیات
  15. فیزیک
  16. شیمی
  17. حقوق
  18. روانشناسی

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

arrow up