آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط تحصیل در روسیه

تحصیل در روسیه دارای شرایط به خصوصی می باشد که به مقطع و رشته تحصیلی وابسته است. دانشجویان از سراسر دنیا با احراز شرایط مورد نظر قادر خواهند بود برای تحصیل در روسیه اقدام نمایند. شرایط سنی برای تحصیل در بسیاری از کشورهای دنیا حائز اهمیت می باشد. این فاکتور در کشور روسیه به عنوان یکی از مزایای تحصیل در این کشور به شمار می رود. این نکته بدین معناست که محدودیت سنی برای ورود به دانشگاه های روسیه وجود ندارد.

از دیگر شرایط تحصیل در روسیه می توان به میزان هزینه های تحصیل و زندگی، مدارک مورد نیاز برای ورود به مراکز آموزشی و سطح علمی تحصیل در این کشور اشاره نمود. در این مقاله که توسط گروه تحریریه آریاناپارس تنظیم و گردآوری شده است، به تمامی شرایط تحصیل در روسیه اشاره شده است. برای اطلاع از شرایط تحصیل در روسیه به ما همراه باشید.

سیستم آموزشی روسیه

نظام آموزشی روسیه عمدتا بر اساس سیستم اروپا مرکزی است و به چهار قسمت عمده تقسیم می شود:

  • آموزش ابتدایی: تحصیلات از ۶ سالگی در کشور روسیه اجباری می باشد و تا ۹ سال بعد، دانش آموزان مشغول به تحصیل در مدارس روسیه می باشند.
  • متوسطه: دانش آموزان پس از اتمام ۹ سال تحصیل قادر خواهند بود از دو طریق به ادامه تحصیل بپردازند؛ ادامه دوره دبیرستان، تحصیل در مدارس بازرگانی و آمادگی برای ورود به بازار کار
  • تحصیلات عالی: کشور روسیه از سال ۲۰۰۳ به روند بولونیا پیوست، که سیستم آموزش عالی آن را با سایر کشورهای اروپایی مطابقت دارد. این بدان معنی است که دانشجویان دانشگاه یک دوره سه مرحله ای کارشناسی و پس از آن دوره کارشناسی ارشد و سپس دکترای خود را دنبال می کنند.

تحصیل در مقاطع قبل دانشگاهی روسیه

تحصیلات معمولاً با پیش دبستانی قبل از شش سالگی آغاز می شود، اگرچه اجباری نیست. کودکان به طور معمول به مهد کودک ها یا سایر پیش دبستانی ها می روند که هم فعالیت های فکری و هم فعالیت های جسمی را مورد توجه قرار دهند. تحصیلات عمومی در روسیه دارای سه مرحله است:

  1. تحصیلات ابتدایی: چهار سال
  2. تحصیلات عمومی مقدماتی: پنج سال
  3. تحصیلات متوسطه: دو تا سه سال به طول می انجامد.

آموزش عمومی روسیه بر رشد فکری، عاطفی، اخلاقی و جسمی فرد متمرکز است. این هدف به منظور توسعه توانایی هایی است که به دانش آموز اجازه می دهد خود را با زندگی در جامعه وفق دهد و همچنین به افراد در انتخاب آگاهانه آموزش حرفه ای کمک می کند.

آموزش عمومی به طور معمول شامل ۳۴ هفته مطالعه در سال و ۲۷ تا ۳۶ ساعت در هفته است. به طور کلی، سال تحصیلی از ۱ سپتامبر تا ابتدای ژوئن ادامه دارد. امتحانات مدارس در ماه ژوئن برگزار می شود. زبان تدریس در کلیه موسسات آموزشی معتبر دولتی، به استثنای پیش دبستانی ها، روسی است.

روسیه,روسیه,روسیه

تحصیل کارشناسی در روسیه

دوره های کارشناسی در روسیه به صورت میانگین ۴ سال به طول می انجامد. دانشجویان پس از اتمام ۱۲ سال تحصییل مجوز حضور در دوره های کارشناسی را دریافت می نمایند. لازم به ذکر است که دانشجویان بین المللی پس از اتمام ۱۱ سال تحصیل قادر خواهند بود برای دوره های پاتفک اقدام نمایند. این دوره به منطله سپری کردن سال دوازدهم و یادگیری زبان روسی می باشد.

دوره های کارشناسی در روسیه به زبان های روسی و انگلیسی ارائه می گردد. از همین رو دانشجویان با ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان امکان اخذ پذیرش از دانشگاه های روسیه را دارا می باشند. در حال حاضر در حدود ۷۸ دوره کارشناسی در دسترس دانشجویان بین المللی وجود دارد. این تعدد دوره، این مجوز را به دانشجویان می دهد که بدون هیچ محدودیتی، رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

تحصیل کارشناسی ارشد در روسیه

بازه های دوره کارشناسی ارشد در روسیه بین ۲ الی ۳ سال تخمین زده می شود. دانشجویان پس از ارائه مدارک کارشناسی و مدرک زبان، مجوز حضور در این مقطع را دریافت می نمایند. محتوای دوره در سطح کارشناسی ارشد ترکیبی از ارزیابی کتبی، امتحانات و پایان نامه است. دانشجویان با دفاع از پایان نامه موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه های کشور روسیه می شوند.

دوره های کارشناسی ارشد در کشور روسیه به زبان انگلیسی ارائه می گردد و دانشجویان در صورت ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان انگلیسی از شانس بالایی برای ورود به این دوره های تحصیلی برخوردار می باشند. دانشجویان در صورت انتخاب تحصیل به زبان انگلیسی با ارائه نمره ۶ یا ۶٫۵ آزمون آیلتس به این مهم دست پیدا می کنند. موسسه زبان آریاناپارس با ارائه دوره های فشرده زبان انگلیسی در مدت زمان محدود شما را به نتیجه دلخواهتان می رساند.

تحصیل دکتری در روسیه

روسیه با داشتن یک سنت فکری فاخر و یک سیستم آموزش عالی، مقصدی مناسب برای تحصیل در خارج از کشور است. تحصیل در مقطع دکترا در روسیه فرصتی خارق العاده برای بهره گیری از دانشگاه های کلاس جهانی آن و غرق شدن در فرهنگ منحصر به فرد محلی است. دوره های دکتری در روسیه به صورت میانگین بین ۳ تا ۵ سال به طول می انجامد.

دانشجویان پس از اتمام دوره های کارشناسی ارشد و جمع آوری مدارک مورد نیاز قادر خواهند بود تا شانس خود را برای اخذ پذیرش در دوره های دکتری امتحان نمایند. یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیر گذار در اخذ پذیرش، ارائه مدرک است. سطح مورد نیاز برای ورود به دوره های دکتری در روسیه نمره ۶٫۵ در آزمون آیلتس می باشد.

روسیه,روسیه,روسیه

دانشگاه های روسیه

در کشور روسیه حدود ۵۱۹ موسسه آموزش عالی و ۴۸ دانشگاه وجود دارد. روسیه به لحاظ تاریخی تأکید زیادی بر علم و تکنولوژی در آموزش و پرورش دارد و اکثر نهادهای دولتی در این حوزه تخصصی می باشند. دانشجویان در صورت فراهم آوردن مدارک مورد نیاز قادر خواهند بود تا شانس خود را برای اخذ پذیرش در برترین دانشگاه های روسیه امتحان نمایند. در ادامه به برترین دانشگاه های روسیه اشاره شده است.

  • Lomonosov Moscow State University
  • Saint Petersburg State University
  • Novosibirsk State University
  • Tomsk State University
  • Moscow Institute of Physics and Technology
  • Moscow Institute of Physics and Technology
  • National Research Nuclear University MEPhI
  • National Research University Higher School of Economics
  • Moscow State Institute of International Relations
  • National Research Tomsk Polytechnic University

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در روسیه

  1. دانشگاه دولتی سن پترزبورگ روسیه از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در روسیه است که سالانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند.
  2. دانشگاه دولتی نووسیبیرسک به دلیل ارائه ی خدمات آموزشی باکیفیت از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در روسیه است.
  3. دانشگاه دولتی تامسک از بهترین دانشگاه های روسیه است و اعتبار جهانی دارد به همین دلیل سالیانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل به این کشور سفر می کنند.
  4. دانشگاه فنی دولتی باومن روسیه
  5. دانشگاه لومونوسف روسیه
  6. دانشگاه دولتی فیزیک و فناوری مسکو
  7. دانشگاه رودن مسکو یا دوستی ملل
  8. دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای روسیه
  9. دانشگاه های انگلیسی زبان روسیه
  10. دانشگاه فدرال کازان
  11. دانشگاه صنعتی کازان
  12. دانشگاه دولتی لومونسوف مسکو
  13. موسسه فیزیک و فناوری مسکو
  14. دانشگاه دولتی کشاورزی روسیه
  15. دانشگاه دولتی هواشناسی روسیه
  16. دانشگاه دولتی روسیه آموزش جسمانی ورزش ، جوانان و گردشگری مسکو
  17. دانشگاه معادن سنت پترزبورگ
  18. دانشگاه پلی تکنیک دولتی سنت پترزبورگ
  19. دانشگاه دولتی سنت پترسبورگ
  20. دانشگاه ملی تحقیقات و مدرسه عالی اقتصاد
  21. دانشگاه علم و صنعت میسی
  22. دانشگاه علوم انسانی
  23. دانشگاه اقتصاد پلخانف

روسیه,روسیه,روسیه

بهترین رشته ها برای تحصیل در روسیه

  1. پزشکی از بهترین رشته ها برای تحصیل در روسیه است که براساس انتخاب دانشجویان جزو پرطرفدارترین و معتبرترین رشته ها برای تحصیل در این کشور می باشد.
  2. دندانپزشکی از بهترین رشته ها برای تحصیل در روسیه است و دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی به ارائه ی خدمات مختلف برای بیماران در کلینیک های درمانی بپردازند.
  3. رشته ی داروسازی طبق آخرین آمار اعلام شده جزو پرطرفدارترین رشته ها برای تحصیل در کشور روسیه است و از بازار کار بسیار مناسبی برخوردار می باشد.
  4. علوم کامپیوتر
  5. مهندسی پزشکی
  6. مهندسی هوافضا
  7. علوم سیاسی
  8. مدیریت کسب و کار
  9. توسعه تجارت بین المللی
  10. اقتصاد کاربردی
  11. جامعه شناسی
  12. زبان شناسی
  13. روانشناسی
  14. زیست شناسی
  15. ریاضیات کاربردی
  16. فیزیک کوانتوم
  17. مدیریت مالی
  18. حقوق
  19. شیمی کاربردی
  20. کشاورزی ارگانیک
  21. پزشکی هسته ای

روسیه,روسیه,روسیه

هزینه های زندگی و تحصیل در روسیه

یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار در انتخاب یک کشور، هزینه های تحصیل و زندگی است. کشور روسیه در طمره کشورهایی قرار می گیرد که میانگین هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور بسیار پایین و مقرون به صرفه می باشد. دانشجویان در از سراسر دنیا با پرداخت کم ترین میزان ممکن، امکان تحصیل در دانشگاه های برت این کشور را بدست می آورند.

شایان ذکر است که برای دریافت ویزای تحصیلی و مراجعه به سفارت ارائه تمکن مالی الزامی می باشد. دانشجویان می بایست هزینه های یک سال زندگی و تحصیل در روسیه را در قالب نامه ای از جانب بانک به سفارت ارائه دهند. میزان مورد نیاز شامل هزینه های یک سال زندگی و تحصیل در روسیه است که در ادامه به آنها اشاره می شود.

هزینه های تحصیل در روسیه

هزینه های تحصیل در روسیه متناسب با مقطع تحصیل و رشته انتخابی متفاوت می باشد. همچنین انتخاب زبان تحصیل بین زبان روسی و انگلیسی به عنوان دومین فاکتور مهم برای میزان هزینه های تحصیل شناخته می شود. متوسط هزینه های تحصیل در روسیه بین ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ هزار دلار در سال در نظر گرفته می شود. در جدول زیر می توان برخی از هزینه های تحصیل در رشته های مختلف روسیه را مورد بررسی قرار داد.

دوره تحصیلی میزان شهریه
کارشناسی ۲٫۵۰۰ تا ۳٫۵۰۰ دلار
کارشناسی ارشد ۳٫۵۰۰ تا ۴٫۵۰۰ دلار
دکتری ۱۰۰۰ تا ۲٫۵۰۰ دلار
پزشکی و دندانپزشکی ۳٫۵۰۰ تا ۷٫۰۰۰ دلار

هزینه های زندگی در روسیه

هزینه های زندگی در روسیه برای دانشجویان به صورت میانگین بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار در ماه تخمین زده می شود. این میزان هزینه شامل هزینه های اجاره مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل در روسیه می باشد. این میزان هزینه به ازای یک نفر در نظر گرفته شده است و در صورت وجود همراه در حدود ۴۰ درصد افزایش خواهد داشت. جدول زیر نماینگر متوسط هزینه های زندگی در کشور روسیه می باشد.

موارد میزان هزینه
رستوران یک وعده ۶٫۸۰ دلار
گوشت یک کیلو ۶٫۴۰ دلار
مرغ یک کیلو ۳٫۵۱ دلار
حمل و نقل عمومی ماهانه ۲۴ دلار
اینترنت، برق، آب و گاز ماهانه ۹۶ تا ۱۰۵ دلار
اجاره مسکن ماهانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار

روسیه,روسیه,روسیه

مزایای تحصیل در روسیه

دوره های تحصیلی در کشور روسیه به زبان های روسی و انگلیسی ارائه می شود. دانشجویان با تسلط به زبان قادر خواهند بود برای دوره های تحصیلی در این کشور اقدام نمایند. عدم نیاز به مدرک زبان برای اخذ پذیرش، یکی از برترین مزایای تحصیل در روسیه می باشد. در ادامه به برترین مزایای تحصیل در روسیه اشاره شده است.

  1. تحصیلات در روسیه همیشه یکی از بهترین ها در کل اروپا بوده است. روسیه همیشه در زمینه آموزش و به طور خاص پزشکی و مهندسی پیشتاز بوده است.
  2. تحصیل در روسیه در مقایسه با اکثر مناطق اروپا ارزان است
  3. هزینه زندگی نیز بسیار مقرون به صرفه است.
  4. دانشجویان بین المللی در روسیه مطمئناً از یک محیط چند فرهنگی برخوردار خواهند شد. هزاران دانشجو از کشورهای دیگر در روسیه تحصیل می کنند.

معایب تحصیل در روسیه

به طور حتم، تحصیل در هز کشور با مشکلات و چالش هایی همراه است، از همین رو تحصیل در روسیه از این قاعده مستثنی نمی باشد. دانشجویان با آگاهی کامل از شرایط زندگی و تحصیل در روسیه قادر خواهند بود تا تصمیم صحیحی را اتخاذ نمایند. تعداد دانشگاه های مورد تایید روسیه از جانب وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران بسیار محدود می باشد که این موضوع به عنوان یکی از بزرگترین معایب تحصیل در روسیه می باشد. در ادامه به بزرگترین چالش های تحصیل در روسیه اشاره شده است.

  1. شرایط آب و هوایی نا مناسب
  2. عدم حق همراه برای دانشجویان متاهل
  3. نیاز به دانش زبان روسی برای شرایط زندگی مناسب

روسیه,روسیه,روسیه

حق کار دانشجویی در روسیه

دانشجویان در حین تحصیل در روسیه مجوز کار در محدوده ای ۱۰ تا ۳۰ ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند. میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۸ تا ۱۰ دلار به ازای هر ساعت می باشد که مجموع درآمد های حاصله از کار دانشجویی می تواند بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل در روسیه را پوشش دهد.

پیدا کردن کار دانشجویی در هر کشوری به پارامترهای متفاوتی نظیر سطح آگاهی فرد از زبان کشور، تجربه کاری، ویژگی های شخصی فرد، زمان ورود شخص به کشور و چندین عامل دیگر وابسته است. از همین رو دانشجویان در صورت تسلط به زبان روسی از شانس بالاتری برای پیدا کردن کار برخوردار می باشند.

شرایط کار پس از تحصیل در روسیه

طبق قوانین حاکم بر کشور روسیه، دانشجویان پس از تحصیل در این کشور و در صورت دریافت پیشنهاد کاری از یک کارفرما، امکان کار را خواهند داشت. در اینصورت ویزای تحصیلی آنان به ویزای کار تبدیل می گردد و طبق قوانین نیروی کار با آنان رفتار می شود. دانش زبان روسی و تسلط کافی در رشته تحصیلی، شانس دانشجویان را برای ورود به بازار کار افزایش می دهد.

کلیه ویزا ها باید از طریق سفارت یا کنسولگری روسیه انجام شود. این بدان دلیل است که شرکت های روسی که کارگران خارجی استخدام می کنند، نیاز به مجوز وزارت سیاست های قومی و مهاجرت دارند. برخی از صنایع رایج فرصت های شغلی خوبی مانند چوب، فلز، گاز طبیعی و نفت، بانکداری، فناوری تلفن همراه، فناوری اطلاعات و الکترونیک را ارائه می دهند. از همین رو دانشجویان در صورت تحصیل در رشته های مرتبط با این مشاغل با شانس بالاتری امکان ورود به بازار کار را خواهند داشت.

ویزای کار در ابتدا به مدت یک سال برای این دسته از دانشجویان صادر می گردد و پس از آن به مدت میزان قرارداد تمدید می گردد. از چه روش هایی می توان برای پیدا کردن کار در روسیه اقدام نمود؟ مقاله کار در روسیه در وب سایت آریاناپارس به شما برای پیدا کردن کار در این کشور کمک می کند.

روسیه,روسیه,روسیه

مراحل اخذ ویزای تحصیلی روسیه

ویزای دانشجویی روسیه برای کسانی که مایل به ورود به فدراسیون روسیه برای اهداف تحصیلی هستند صادر می گردد. ویزای دانشجویی روسیه ۹۰ روز اعتبار دارد و پس از وزارت کشور می تواند اعتبار آن را برای مدت تحصیل تا یک سال تمدید کند.

  1. دعوتنامه ویزای دانشجویی روسیه را دریافت کنید. می توانید دعوتنامه ویزای تحصیلی را از وزارت کشور روسیه یا از دانشگاه خود در روسیه دریافت کنید.
  2. فرم درخواست آنلاین ویزای دانشجویی روسیه را تکمیل کنید. درخواست ویزای آنلاین را در وب سایت رسمی وزارت امور خارجه روسیه (kdmid.ru) است.
  3. مدارک مورد نیاز ویزای دانشجویی روسیه را جمع آوری کنید. 
  4. درخواست خود را شخصاً ارسال کنید . در کنسولگری روسیه / مرکز پردازش ویزا روسیه اقدام کنید.
  5. هزینه ویزای دانشجویی روسیه را پرداخت کنید.

مدارک مورد نیاز ویزای دانشجویی روسیه

قسمت اصلی هر پروسه درخواست ویزا روسیه جمع آوری الزامات است. مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی روسیه به شرح زیر است:

  • پشتیبانی ویزا برای دانشجویان: این سندی است که از ادعاهای شما در مورد هدف شما برای ورود به روسیه پشتیبانی می کند. سه نوع دعوت نامه ویزای قابل قبول ویزای تحصیلی روسیه وجود دارد. .
  • گواهی تست اچ آی وی (ایدز): این آزمون باید در سه ماه گذشته قبل از درخواست انجام شود. 
  • سند بیمه نامه درمانی: این شرایط فقط برای شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا، ایران، ایسلند، اسرائیل، لیختن اشتاین، موناکو، نروژ و سوئیس است. سند باید توسط یک شرکت بیمه خارجی یا یک شرکت بیمه روسی صادر شود.
  • تمکن مالی: ارائه نامه ای از جانب بانک برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل در روسیه

میانگین زمان رسیدگی به ویزای تحصیلی روسیه ۱۰ روز است. با این حال، پردازش می تواند از هفت تا ۲۰ روز کاری به طول بینجامد. متقاضیانی که می خواهند از پردازش سریع درخواست ویزا بهره مند شوند، باید هزینه بیشتری بپردازند. مدت زمان رسیدگی پرونده در این صورت، سه روز به طول می انجامد.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در روسیه

دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه باید مدارک خاصی را به دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهند این مدارک ضروری شامل موارد زیر است:

  1. شما باید آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات خود با ترجمه به زبان روسی برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه را به دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهید.
  2. ارائه ی مدرک اصل پاسپورت با اعتبار قانونی
  3. ارائه ی گواهی پزشکی سلامت جسمانی و روانی همراه با تست عدم اعتیاد متقاضیان
  4. برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه دانشجویان باید مدارک مربوط به مهارت زمان خود را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند.
  5. دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع دکتری را دارند باید مدارک معتبری را مربوط به انگیزه نامه و مقالات علمی و تحصیلی خود به محل تحصیل شان ارائه دهند.
  6. ارائه ی مدرک معتبر پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه الزامی است
  7. تکمیل فرم های مربوط به دریافت مجوز ویزای تحصیلی روسیه
  8. ارائه ی کامل و بدون نقص مدارک هویتی و رزومه ی کاری و تحصیلی
  9. پرداخت هزینه های مربوط به شهریه دانشگاه مورد نظر و ارائه ی فیش واریزی آن به محل تحصیل خود برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه الزامی است.
  10. ارائه ی مدرک معتبر مربوط به رضایت والدین برای دانشجویان زیر ۱۸ سال الزامی است.
  11. ارائه ی هدف نامه و انگیزه نامه برای اثبات هدف دانشجویان از مهاجرت به این کشور
  12. اثبات تمکن مالی دانشجویان برای پرداخت هزینه های مربوط به زندگی و تحصیل خود در این کشور برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه ضروری است.

روسیه,روسیه,روسیه

اقامت پس از تحصیل در روسیه

دانشجویان می توانند پس از اتمام دوره ی تحصیلات خود در این کشور با استفاده از روش های زیر اقدام به اقامت دائم در این کشور نمایند.

این روش ها به شرح زیر است:

۱. اقامت پس از تحصیل از طریق کاریابی

دانشجویان فارغ التحصیل تا ۶ ماه فرصت دارند در شغل مورد نظر خود استخدام شوند اما بهتر است در صورتی که تمایل به اقامت دائم در روسیه را دارند حین تحصیل خود برای کاریابی اقدام کنند و نامه ی استخدام را از طریق کارفرمای خود دریافت کرده و برای تغییر ویزای و اقامت دائم در این کشور اقدام کنند.

۲. اقامت پس از تحصیل از طریق سرمایه گذاری

دانشجویانی که از تمکن مالی مناسبی برخوردار هستند می توانند از طریق سرمایه گذاری در پروژه های مختلف کاری که سودآوری بالایی دارد تاییدیه دولت را مبنی بر اقامت دائم در کشور روسیه دریافت کنند

۳. اقامت پس از تحصیل از طریق ازدواج

اگر متقاضی با فردی که تابعیت کشور روسیه را دارد ازدواج کند در صورتی که از تمکن مالی و محل سکونت مناسب برخوردار باشد و بتواند مدارک معتبری را به دولت این کشور ارائه دهد مجوز اقامت دائم او در روسیه صادر خواهد شد.

۴. اقامت پس از تحصیل از طریق تولد

والدینی که فرزندشان در خاک این کشور متولد می شود می توانند با ارائه ی مدارک معتبر، اقامت دائم شان را از این کشور اخذ نمایند.

۵. اقامت پس از تحصیل از طریق پناهندگی

دانشجویان می توانند پس از پایان تحصیل از طریق ارائه ی مدارک معتبر مبنی بر دلایل خود از عدم بازگشت به کشور مبدا و در صورت تایید اداره ی پلیس این کشور مجوز اقامت دائم برای آن ها صادر می شود

روسیه,روسیه,روسیه

دلایل ریجکتی تحصیلی در روسیه

  1. عدم ارائه ی هدف مشخص از مهاجرت به این کشور می تواند باعث ریجکتی درخواست ویزای شما شود.
  2. عدم ارائه ی مدارک هویتی کامل و حقیقی و اقدام به جعل گواهی های ضروری برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه
  3. داشتن سوء سابقه و جرایم اخلاقی و حقوقی

اگر با بررسی مدارک هویتی شخص متقاضی افسران پلیس کشور روسیه متوجه سوء سابقه یا جرایم خلافکاری در مدارک وی شوند به احتمال زیاد برای حفظ امنیت عمومی کشور از پذیرش درخواست ایشان مبنی بر دریافت ویزای تحصیلی مخالفت می کنند.

  1. اگر فرد اقدام به ارائه ی اسناد تقلبی و غیر قانونی به اداره ی پلیس این کشور نمایند.
  2. عدم ارائه ی انگیزه نامه یا هدف نامه ی معتبر برای مهاجرت به این کشور.
  3. اگر هدف شخص از مهاجرت به این کشور با درخواست او مبنی بر اخذ ویزای او از سفارت این کشور مطابقت نداشته باشد.
  4. ارائه ی مدرک پاسپورت مخدوش شده و آسیب دیده
  5. اگر پاسپورت شما حداقل ۲ صفحه ی خالی نداشته باشد.
  6. ارائه ی گذرنامه هایی که مورد تایید سفارت کشور روسیه نمی باشد.
  7. افرادی که به جای ارائه ی گذرنامه ی معتبر مدارک دیگری را ارائه می دهند.
  8. نداشتن شغل مناسب و تمکن مالی و درآمد مکفی
  9. اگر فرد از صورت حساب جاری در این کشور برخوردارنباشد.
  10. گر فرد متقاضی تاریخ مربوط به تولد و یا ازدواج خود را اشتباه ثبت کرده باشد.
  11. اگر مدارک ارائه شده به اداره ی مهاجرت این کشور ترجمه ی مناسب انگلیسی و یا روسی نداشته نباشد.
  12. اگر سند ازدواج و مدارک هویتی شما قانونی نباشد.

نتیجه گیری

با توجه به شرایط مناسب و شانس بالای اخذ ویزا در کشور روسیه، بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در روسیه اقدام می نمایند. روسیه کشوری است که امکان تحصیل به زبان انگلیسی و روسی را برای متقاضیان این کشور فراهم می نماید و افراد متقاضی با مدرکی دال بر تسلط بر این دو زبان می توانند برای مهاجرت تحصیلی به روسیه اقدام نمایند.

رشته های پزشکی و دندانپزشکی به عنوان برترین رشته های تحصیلی در کشور روسیه به شمار می روند. از همین رو سالانه علاقه مندان زیادی برای تحصیل در این دو رشته برای کشور روسیه اقدام می نمایند. همچنین با توجه به تعدد بالای دانشگاه ها و مراکز آموزشی در این کشور، سبب می گردد همه دانشجویان با توجه به علایق تحصیلی، حق انتخاب در این کشور را داشته باشند و از تحصیلات ایده آل بهره مند شوند.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۲۷۰ پاسخ به “تحصیل در روسیه”

    1. نیما گفت:

      سلام
      من دانشجوی کارشناسی مهندسی برق آزاد علوم تحقیقات هستم ترم ۳.
      میخواستم بدونم امکان تطبیق واحد هستش؟! باید با دانشگاه مورد نظر مکاتبه کنم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        قانونی مشخصی برای چگونگی تطبیق واحدها وجود ندارد. مدارک برای دانشگاه های روسیه ارسال می شود و با توجه به سرفصل دروس و نمره برخی از واحدها مورد تایید قرار می گیرد.

    2. راحله گفت:

      سلام وقتتون بخیر ممنون از سایت خوبتون
      برای گرفتن ویزای تحصیلی روسیه تو سایت سفارت زده بیمه دانشجویی،می خواستم بدونم از ایران از چه شرکتی بیمه بخرم ظاهرا بیمه های مسافرتی تحصیل در روسیه رو پوشش نمیده

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در هنگام اخذ ویزا،بیمه های متناسب به شما اعلام می شود. هم چنین می توانید لیست بیمه های معتبر را از سایت سفارت دریافت کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up