آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط تحصیل در فرانسه

سالانه متقاضیان بسیاری به واسطه ارائه تحصیل به صورت تقریبا رایگان، برای ادامه تحصیل در فرانسه اقدام می نمایند. سطح کیفی مناسب به همراه امکانات رفاهی در نظر گرفته شده از جانب دولت فرانسه برای دانشجویان بین المللی سبب شده است که این گروه از دانشجویان برای تحصیل در فرانسه برنامه ریزی نمایند و این کشور را در اولویت کشورهای خود قرار دهند.

کشور فرانسه از دیرباز درهای ورودی خود را به سوی مهاجران گشوده است. از همین رو علاقه مندان به تحصیل در فرانسه با فراهم آوردن مدارک مکفی، قادر خواهند بود برای ادامه تحصیل در این کشور اقدام نمایند.

گروه تحریریه آریاناپارس به منظور سهولت در تصمیم گیری علاقه مندان به تحصیل در فرانسه، به تحلیل و بررسی شرایط تحصیل در این کشور پرداخته است. مطالعه این مقاله کمک شایانی به علاقه مندان به تحصیل در فرانسه می کند.

 
 
سیستم آموزشی در فرانسه

سیستم آموزشی فرانسه

کشور فرانسه از قانون فرآیند بولونیا که مورد تایید کشورهای اروپایی می باشد، تبعیت می کند. شهر مد و مهد فرهنگ از لقب های برازنده این کشور به شمار می رود. نظام آموزشی یکپارچه و مدرن فرانسه فرانسه از جانب دولت فرانسه مورد حمایت مالی قرار می گیرد. این نکته بدین معناست که تحصیلات در این کشور در مراکز دولتی با هزینه های ناچیز ارائه می شود. این ویژگی فرانسه را به عنوان مقصدی ایده آل تبدیل کرده است.این روند تا جایی ادامه داشت که در حال حاضر فرانسه بین ۱۰ کشور برتر جهان در زمینه جذب دانشجویان بین المللی قرار دارد.

مقاطع تحصیلی در فرانسه

تحصیلات در کشور فرانسه با دوره آمادگی یا مهد کودک شروع می شود و کودکان از ۵ سالگی مجوز ورود به دوره های آمادگی را دریافت می نمایند. تحصیلات اجباری از دوره ابتدایی در کشور فرانسه آغاز می شود. بازه زمانی دوره ابتدایی در مدارس کشور فرانسه ۵ سال به طول می انجامد.

دروس در مدارس فرانسه به زبان فرانسوی ارائه می شود و برای اخذ پذیرش ملزم به ارائه مدرک زبان فرانسوی می باشید. پس از اتمام دوره ابتدایی و ۴ سال دوره راهنمایی، مجوز ورود به دوره دبیرستان برای دانش آموزان صادر می گردد. بازه های زمانی دوره دبیرستان ۳ سال تعیین گشته است که دانش آموزان با دریافت مدرک پایان این دوره(دیپلم) قادر خواهند بود برای دانشگاه های کشور فرانسه اقدام نمایند.

به صورت کلی تحصیلات قبل از دانشگاه در کشور فرانسه ۱۲ سال به طول می انجامد. دانش آموزان با توجه به صلاحدید و شرایط مورد نظر قادر خواهند بود برای مدارس دولتی و خصوصی کشور فرانسه اقدام نمایند. تحصیل در مدارس دولتی فرانسه رایگان و به زبان فرانسوی ارائه می شود.

مدارس خصوصی به آن دسته از دانش آموزان توصیه می شود که به دنبال تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی می باشند. لازم بذکر است دانش آموزان برای تحصیل در مدارس خصوصی ملزم به پرداخت هزینه می باشند.

مقطع کارشناسی در فرانسه

دوره های کارشناسی در کشور فرانسه متناسب با رشته تحصیلی بین ۳ تا ۴ سال به طول می انجامد. مهاجرت تحصیلی به فرانسه یکی از برترین راه های ممکن برای افرادی می باشد که قصد مهاجرت به فرانسه را در سر می پرورانند. زیرا به واسطه رایگان بودن تحصیل در فرانسه این روش یکی از کم هزینه ترین روش های مهاجرت به فرانسه است.

دانشجویان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه ملزم به ارائه سوابق تحصیلی و مدرک زبان می باشند. در ادامه این بخش به اختصار این موارد را مورد بررسی قرا می دهیم:

۱- سوابق تحصیلی:

دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ملزم به ارائه مدرک دیپلم یا پایان ۱۲ سال تحصیلی می باشند. در صورتی که دانشجویان ۱۱ سال تحصیل کرده باشند، ملزم به شرکت در مدارس فرانسه می باشند و پس از اتمام آن، قادر خواهند بود برای دانشگاه های این کشور اقدام نمایند.

۲- مدرک زبان:

دروس در دوره کارشناسی در کشور فرانسه به زبان فرانسوی ارائه می شود و دانشجویان برای تحصیل در فرانسه ملزم به ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان فرانسوی می باشند. نمره مورد نظر برای اخذ پذیرش سطح B2 زبان فرانسوی است.

دولت فرانسه برای آن دسته از دانشجویان که موفق به اخذ مدرک زبان فرانسوی نشده اند، شرایط ویژه ای را در نظر گرفته است. از همین رو دانشجویان قادر خواهند بود برای دوره های زبان فرانسوی قبل از دانشگاه وارد کشور فرانسه شوند و دوره های زبان را طی نمایند.

کارشناسی ارشد در فرانسه

مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه

لازمه اخذ مدرک کارشناسی ارشد در کشور فرانسه سپری کردن ۱۲۰ واحد درسی می باشد. بازه زمانی دوره کارشناسی ارشد در کشور فرانسه بین ۱ تا ۲ سال است. شرط اصلی ورود به مقطع کارشناسی ارشد، ارائه مدرک کارشناسی از یک دانشگاه معتبر می باشد.

به صورت کلی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به دو صورت امکان پذیر می باشد که عبارتند از:

  1. دوره ای که شامل درس و پژوهش است به انضمام پایان نامه.
  2. دوره ای که شامل درس و کار حرفه ای به علاوه پایان نامه است.

دوره های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد به زبان های انگلیسی و فرانسوی ارائه می شود و دانشجویان برای اخذ پذیرش ملزم به ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان می باشند. نمره مورد نظر برای اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه، نمره ۶٫۵ آزمون آیلتس و یا B2 زبان فرانسوی است. دانشجویان قادر خواهند بود با شرکت در دوره های فشرده موسسه زبان آریاناپارس در کم ترین زمان ممکن به بهترین نتایج دست پیدا نمایند.

از رشته های محبوب ارائه شده در دانشگاه های کشور فرانسه می توان به رشته های مد و فشن، حقوق، مدیریت، مدیریت توریسم و پزشکی اشاره کرد.

مقطع دکتری در فرانسه

دوره های دکترا در بسیاری از رشته های تحصیلی در کشور فرانسه احتیاج به جستجو برای یک استاد راهنما (Supervisor) دارد، کسی که به زمینه تحقیقاتی که شما به آن تسلط دارید علاقه مند باشد. دانشجویان با پیدا کردن استاد راهنما می توانند از بورسیه تحصیلی که دانشگاه مورد نظر تعیین نموده است، بهره مند شوند.

دانشجویان بین المللی با توجه به شرایط تحصیلی خود قادر خواهند بود برای کمک های مالی اقدام نمایند. یکی از مراکز معتبر برای اعطا بورسیه به دانشجویان، وزارت امور خارجه و امور اروپایی (MEAE) است. بورس تحصیلی ایفل که توسط MEAE ارائه می شود برای دانشجویان بین المللی در رشته های مهندسی، علوم و حقوق بورسیه ای را در نظر گرفته است.

کمک هزینه تحصیلی به صورت مصوب ماهانه (۱/۱۸۱ یورو برای دانشجویان کارشناسی ارشد و ۱،۴۰۰ یورو برای دانشجویان دکتری) تحویل می شود و شامل پرداخت هزینه های هواپیما، بیمه درمانی و یارانه مسکن می شود. دانشجویان برای بهره مندی از بورسیه های تحصیلی فرانسه می توانند با بررسی سایت دانشگاه مورد نظر به این مهم دست پیدا کنند.

چنانچه دانشجو موفق به دریافت بورسیه با پرداخت حقوق نشود، باید هزینه های زندگی و تحصیل در فرانسه را شخصا تامین نماید.

دوره های دکتری ۳ تا ۴ سال هستند و معمولا دانشجویان یک پروسه تحقیقاتی را شروع می کنند. شرایط دانش زبان در مقطع دکتری همانند دوره های کارشناسی ارشد می باشد، بدین صورت که تحصیلات در این مقطع به زبان های انگلیسی و فرانسوی ارائه می شود.

دانشگاه های فرانسه

فرانسه بیش از ۳۵۰۰ مؤسسه آموزش عالی دولتی و خصوصی دارد. دانشجویان برای انتخاب دانشگاه مورد نظر می توانند موارد زیر را مورد بررسی قرار دهند.

  • دانشگاه ها: نزدیک به ۷۵٪ از دانشجویان بین المللی در دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند، این مؤسسات دولتی دارای دوره های آموزشی در همه زمینه ها، از علوم و ورزش تا علوم انسانی و پزشکی می باشند.
  • موسسات تخصصی: از جمله مدارس کسب و کار و مدیریت، مهندسی، معماری و هنر و هنرهای کاربردی.
  • Grandes Écoles: این موسسات معتبر معمولا از دانشگاه کوچکتر هستند و استعدادهای درخشان دانشجویان را پرورش می دهند. به صورت معمول دانشجویان برای ورود به این مراکز باید در آزمون ورودی شرکت کنند.

در مجموع ۳۹ موسسه فرانسوی در رتبه بندی دانشگاه جهانی QS حضور دارند، که پنج دانشگاه در میان ۲۰۰ دانشگاه برتر قرار دارند.

دانشگاه رتبه در سایت QS
Université PSL 53
Ecole Polytechnique 60
Sorbonne University 77
CentraleSupélec 139
École Normale Supérieure de Lyon 160

بهترین دانشگاه های فرانسه

ما قصد داریم در ادامه ی این بخش به بررسی بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در فرانسه بپردازیم پس در ادامه همراه ما باشید.

۱. دانشگاه PSL فرانسه

این دانشگاه جزو معتبر ترین و بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در فرانسه است که سالیانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل به کشور فرانسه مهاجرت می کنند.

۲. دانشگاه اکول پلی‌تکنیک

این موسسه ی علمی و تحقیقاتی معتبر جزو بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در فرانسه  معرفی شده است و به دلیل ارائه ی خدمات آموزشی با کیفیت در رشته های مختلف و مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا شهرت جهانی پیدا کرده است.

۳. دانشگاه سوربن

این دانشگاه از قدیمی ترین و در عین حال از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در فرانسه است و از شرایط پذیرش دانشجو در این دانشگاه کسب نمره ی قبولی در آزمون های ارزیابی سطح علمی دانشجویان است.

۴. دانشگاه پاریس ساکلی

۵. مدرسه نرمال عالی لیون

۶. انستیتوی علم و فناوری پاریس‌

۷. دانشگاه پاریس

۸. دانشگاه ساینس پو پاریس

۹. دانشگاه پانتئون سوربن یا دانشگاه پاریس

۱۰. دانشگاه گرونوپل آلپ

بهترین رشته های تحصیلی در فرانسه

ما در این بخش قصد داریم تا شمارا با بهترین رشته ها برای تحصیل در فرانسه آشنا کنیم پس در ادامه ی مطلب همراه ما باشید.

  1. داروسازی

بر اساس نظرسنجی های انجام شده از دانشجویان بین المللی، داروسازی از بهترین رشته ها برای تحصیل در فرانسه معرفی شده است و سالیانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل در این رشته تمایل دارند به این کشور مهاجرت کنند.

  1. جامعه شناسی

از محبوب ترین و بهترین رشته ها برای تحصیل در فرانسه معرفی شده است همچنین فارغ التحصیلان می توانند با عالیات در این رشته از حقوق و مزایای بسیار مناسبی برخوردار شوند.

  1. پزشکی و دندانپزشکی

این دو رشته از بهترین رشته ها برای تحصیل در فرانسه معرفی شده است ضمن اینکه فارغ التحصیلان می توانند با استخدام در کلینیک های پزشکی از حقوق و مزایای بسیار مناسبی برخوردار شوند.

  1. جغرافیا

  2. زبانشناسی

  3. روانشناسی

  4. حقوق

  5. مدیریت

  6. رشته‌های مهندسی

  7. رشته‌های علوم محض

  8. زبان‌شناسی

  9. فلسفه

  10. پرستاری

  11. علوم داده

  12. مهندسی کامپیوتر

  13. مهندسی تجارت و بازرگانی

مزایای تحصیل در فرانسه

تحصیل در هر کشوری مزایا و معایب مختلفی در پی دارد، فرانسه نیز از این قاعده مستثنی نیست. معمولاً نسبت مزایا و معایب هر کشور می تواند ملاک دانشجویان بین المللی برای انتخاب مقصد نهایی جهت ادامه تحصیل باشد. در ادامه به معرفی مزایای تحصیل در فرانسه خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

هزینه های پایین تحصیل برای دانشجویان بین المللی

بدون تردید یکی از مهم ترین دغدغه های دانشجویان بین المللی برای تحصیل در هر کشوری بحث هزینه های تحصیل است. همانگونه که اشاره گردید با توجه به حمایت های مالی دولت فرانسه از نظام آموزشی این کشور، شرایط تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشور با هزینه های بسیار ناچیز برای دانشجویان بین المللی فراهم گردیده است. این مزیت مهم کشور فرانسه را به مقصد نهایی دانشجویان بسیاری از سرتاسر جهان تبدیل نموده است.

شرایط کار پس از تحصیل

از دیگر مزایای قابل توجه در ارتباط با تحصیل در فرانسه، اخذ اقامت دائم این کشور پس از اتمام تحصیل در دانشگاه می باشد. در واقع کشور فرانسه به فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور ۶ ماه فرصت می دهد که مشغول به کار شوند. از این رو در صورتی که فارغ التحصیلان در مدت تعین شده مشغول به کار شوند امکان اخذ اقامت دائم فرانسه را خواهند داشت.

حق همراهی اعضای خانواده

کشور فرانسه به خانواده دانشجویان بین المللی (همسر و فرزند زیر ۱۸ سال) در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا اجازه ورود به کشور فرانسه را می دهد. لازم به ذکر است که بهره مندی از این مزیت بزرگ ارتباط مستقیم با تمکن مالی دانشجو جهت تامین نیازهای زندگی افراد خانواده وی دارد.

معایب تحصیل در فرانسه

در کنار مزایای ذکر شده در ارتباط با شرایط تحصیل در فرانسه معایبی نیز وجود دارد. لازم به ذکر است مزایا و معایب در ارتباط با هر موضوعی از دید افراد متفاوت است، ولی به طور کلی تحصیل در فرانسه معایبی دارد که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

الزام به یادگیری زبان فرانسوی

یادگیری زبان فرانسوی برای ایجاد ارتباط با مردم این کشور و به دست آوردن موقعیت های شغلی مناسب امری الزامی به نظر می آید. قطعاً یادگیری زبان هر کشوری دشوار خواهد بود و این یکی از معایب تحصیل در کشور فرانسه به شمار می آید.

تعداد پایین موقعیت شغلی

با توجه به افزایش قدرت حزب سرمایه داری و نفوذ این جناح در دولت و اکثر بخش های اقتصادی فرانسه، طی سال های اخیر متاسفانه بخش اعظمی از اقتصاد این کشور در انحصار سرمایه داران کلان قرار دارد.

این موضوع به یک معضل اجتماعی تبدیل گردیده و باعث از بین رفتن موقعیت های شغلی مناسب برای عموم افراد جامعه گردیده و اعتراضات گسترده ای را به دنبال داشته است. از این رو به دست آوردن یک موقعیت شغلی مناسب برای دانشجویان بین المللی امری دشوار به نظر می رسد.

اختلاف طبقاتی حاکم در کشور

همانگونه که اشاره گردید با توجه به افزایش قدرت حزب سرمایه دار در فرانسه و انحصاری شدن بسیاری از بیزینس ها در این کشور تفاوت سطح زندگی سرمایه داران و مردم عادی کاملاً مشهود است. بر اثر بحران های اقتصادی اخیر در کشور فرانسه آمار حاشیه نشینی مهاجران و بخشی از مردم فرانسه به صورت بی سابقه و چشمگیری رو به رشد است.

این در حالی است که بیش از ۱۸ درصد از مردم فرانسه که جزو سرمایه داران کلان این کشور به شمار می آیند زندگی بسیار لوکس و اشرافی را دارند. این موضوع برای افراد مهاجری که به تازگی وارد فرانسه می شوند کاملاً محسوس و قابل لمس است.

حق کار و هزینه تحصیل در فرانسه

دولت فرانسه به دانشجویان در هفته اجازه کار ۱۰ تا ۳۰ ساعت را داده است. میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۸ تا ۱۰ یورو به ازای هر ساعت می باشد. این نکته بدین معناست که دانشجویان کارشناسی ۱۰ ساعت، دانشجویان کارشناسی ارشد ۲۰ ساعت و دانشجویان دکترا ۳۰ ساعت در هفته حق کار دانشجویی برخوردار می باشند.

کسانی که قصد دارند بعد از پایان تحصیل خود در کشور فرانسه مشغول به کار تمام وقت شوند می بایستی به زبان فرانسوی مسلط بوده و دوره تحصیلی خود را به خوبی گذرانده باشند تا بتوانند شغل مناسبی را پیدا کنند و در نتیجه بعد از کسب شغل ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.

هزینه های تحصیل در فرانسه

هزینه های تحصیل در فرانسه برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های دولتی همانند دانشجویان فرانسوی است. میانگین هزینه تحصیل در سال ۲۰۲۱ به شرح زیر است:

دوره تحصیلی هزینه
دوره کارشناسی ۲۷۷۰ یورو
دوره کارشناسی ارشد ۳۷۷۰ یورو
دوره دکترا ۳۹۶ یورو

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی، Grandes Écoles و در دوره هایی برای موضوعات خاص مانند مهندسی و پزشکی بالاتر از اعداد ذکر شده است.

هزینه های زندگی در فرانسه

هزینه های ماهانه زندگی در کشور فرانسه به طور میانگین در حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو می باشد که دانشجویان با کار دانشجویی خود بخش عظیمی از هزینه های زندگی را کاور می کنند. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشور فرانسه را دارند قبل از ورود به فرانسه باید نامه ای مبنی بر پشتوانه مالی که مبلغ آن برابر هزینه های یک سال زندگی و تحصیل در فرانسه است را به سفارت ارائه دهند.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

دانشجویان برای تحصیل در فرانسه در ابتدای کار برای پذیرش و پس از آن برای اخذ ویزا اقدام می نمایند. برای افزایش شانس قبولی در مراحل عنوان شده، تحلیل و بررسی این دو مرحله کمک شایانی را می کند. در ادامه این بخش، هر دو مرحله توسط گروه تحریریه آریاناپارس به اختصار مورد بررسی قرار گرفته است.

مرحله اول: پذیرش

دانشجویان برای تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی از طریق DAP برای پیش ثبت نام اقدام می نمایند. روند اخذ پذیرش در این مقطع به گونه ای می باشد که مجوز ارسال مدارک برای سه دانشگاه انتخابی به صورت همزمان صادر می شود.

بازه های زمانی اقدام برای دانشگاه های فرانسه از تاریخ ۱ نوامبر تا ۱۸ ژانویه می باشد. زمان پاسخگویی از جانب دانشگاه ها تا ۱۷ اپریل تعیین گشته است، در صورتی که دانشجویان تا تاریخ ۷ می از دانشگاه جوابی را دریافت نکنند به معنای جواب منفی است.

مدت زمان پذیرش از دانشگاه های کشور فرانسه حدود ۲ تا ۳ ماه به طول می انجامد. افرادی که قصد تحصیل در فرانسه را دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که دانش زبان فرانسوی بسیار حائز اهمیت می باشد. سال تحصیلی فرانسوی در ماه سپتامبر یا اکتبر، متناسب با مؤسسه، تا پایان ماه ژوئن برگزار می شود و شامل دو ترم تحصیلی است.

مرحله دوم: ویزا

در حال حاضر روند اخذ ویزای تحصیلی در کشور فرانسه از طریق Campus که در میدان هروی تهران واقع شده است، صورت می گیرد. دانشجویان علاقه مند به تحصیل در فرانسه با فراهم آوردن مدارک مورد نیاز قادر خواهند برای ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش شامل:

  1. نامه پذیرش
  2. تمکن مالی
  3. عدم سوءپیشینه
  4. پرداخت هزینه وقت سفارت( ۲۰۰ یورو)

می باشد. طبق زمان تعیین شده از جانب دفتر کمپس، متقاضیان باید در آنجا حضور داشته باشند.

لازم بذکر است که در صورتی که دانشجویان قبل از دوره های تحصیلی در کشور فرانسه ملزم به شرکت در آزمون ورودی باشند، ویزای Short Stay Visa دریافت می نمایند و در صورت قبولی ویزای Long Stay Visa به آنها تعلق می گیرد.

 

شرایط دریافت ویزای تحصیلی فرانسه

فرانسه کشوری است که در غرب اروپا واقع شده است و چهارمین اقتصاد بزرگ جهان را دارد. نظام آموزشی این کشور به گونه ای است که امکان تحصیل رایگان به زبان فرانسوی را برای دانشجویان فراهم کرده است از این رو سالانه متقاضیان بسیاری جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه اقدام می کنند. سالانه بیش از ۲۳ درصد از بودجه خود را به آموزش اختصاص می دهد.

تحصیل در دانشگاه های فرانسه به دو زبان انگلیسی و فرانسه امکان پذیر است. اما نکته حائز اهمیت این است که متقاضیانی که قصد تحصیل به صورت تقریباً رایگان را در دانشگاه های این کشور دارند، ملزم به ارائه مدرک زبان فرانسه هستند. افرادی که قصد تحصیل و زندگی و نهایتاً دریافت اقامت این کشور را دارند اخذ ویزای تحصیلی فرانسه فرصتی بسیار عالی به شمار می رود.

فرانسه,فرانسه,فرانسه

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی فرانسه

فارغ التحصیلانی که در ایران تحصیل کرده اند، قادرند جهت ادامه تحصیل خود کشور فرانسه را برگزینند. اما فرانسه هم همانند سایر کشور های اروپایی شرایط و مدارکی را از متقاضیان خود طلب می کند. جهت دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های فرانسه مدارک مشخص و ضروری مورد نیاز است، که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

مدارک مورد نیاز

  • پرینت نامه تایید وقت سفارت
  • عکس بیومتریک در قطع پاسپورت
  • پاسپورت معتبر که بیش از سه ماه از زمان ویزا اعتبار داشته باشد
  • اسناد مالی مانند پرینت بانکی، ریز حساب، فیش حقوقی و تمامی مدارک دال بر تمکن مالی فرد
  • اسناد شغلی
  • رسید پرداخت هزینه خدمات ویزای فرانسه( این مبلغ معادل ۶۰ یورو است)
  • مدارک تحصیلی
  • مدرک زبان فرانسه یا انگلیسی (بستگی به زبان انتخابی آموزشی فرد دارد)
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه

گفتنی است متقاضیانی که قصد دارند پس از اتمام تحصیل خود در فرانسه مشغول به کار شوند ملزم به یادگیری زبان فرانسه هستند. بنابراین می توان گفت یادگیری زبان فرانسه یکی از موانع پیش روی متقاضیان دانشجویان است. پس از سپری کردن دوره تحصیل در فرانسه و کسب امتیازات مورد نظر متقاضیان می توانند شغل مناسب خود را یافته و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار در فرانسه تبدیل کنند.

نحوه اقدام برای ویزای فرانسه

متقاضیان ایرانی از دو طریق قادرند نسبت به اخذ ویزای تحصیلی فرانسه اقدام کنند، افراد می توانند یا از طریق سفارت فرانسه و یا مراکز VFS Global نسبت به اخذ ویزا اقدامات لازم را انجام دهند. طی سالهای اخیر با توجه به استقبال شهروندان ایرانی جهت دریافت ویزای فرانسه، سفارت این کشور جهت سرعت بخشی و رفاه حال متقاضیان رسیدگی به امور مهاجرتی خود را به مرکز کارگزاری VFS Global واگذار کرده است.

تشکیل پرونده

متقاضیان پس از آماده کردن مدارک می بایست به وب سایت رسمی سفارت فرانسه مراجعه کرده و بر روی گزینه Visa application کلیک کنند. سپس از طریق گزینه Access حساب کاربری خود را ساخته و لاگین شوند. در صفحه اول، اطلاعات اولیه سفر جهت درخواست ویزاست. در کادر دوم your travel document متقاضی اطلاعات کشور صادر کننده، نوع پاسپورت، شماره پاسپورت را وارد می کند.

در کادر آخر هدف متقاضی از سفر و دلیل اخذ ویزای تحصیلی فرانسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در صفحه بعدی که به نام your information است، اطلاعات شخصی و هویتی فرد می بایست وارد شود. در صفحه سوم که به نام  your last visa است. از متقاضی سوابق سفرش را چنانچه طی ۵ سال گذشته باشد را طلب می کند و به همین ترتیب تمامی صفحات می بایست توسط متقاضی تکمیل گردد.

در نهایت به صفحه نهایی رسیده و با کلیک بر روی دکمه Continue ایمیل تایید درخواست ویزای فرانسه برای فرد ارسال می گردد. پس از آماده سازی مدارک و درخواست ویزای فرانسه متقاضی می بایست نسبت به تعیین وقت سفارت فرانسه اقدام کند.

مصاحبه حضوری و انگشت نگاری بیومتریک

در روز مصاحبه حضوری متقاضی ملزم به ارائه پرینت نامه تایید وقت سفارت به بخش پذیرش VFS Global می باشد و در آن مرکز می بایست مراحل انگشت نگاری، ارائه مدارک ویزا و اطلاعات بیومتریک را انجام دهد.

پیگیری درخواست ویزا

پس از تحویل مدارک و انجام مصاحبه در مرکز VFS Global، متقاضیان قادر خواهند بود با وارد کردن شماره مرجع از طریق لینک مربوطه وضعیت درخواست خود را پیگیری نمایند.

فرانسه,فرانسه,فرانسه

هزینه های درخواست ویزای تحصیلی فرانسه

متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی فرانسه می بایست جهت ویزای کوتاه مدت تحصیلی یا ویزای شینگن مبلغی در حدود ۶۰ یورو و در قبال هزینه اخذ ویزای بلند مدت تحصیلی مبلغی معادل ۹۹ یورو پرداخت نمایند. نکته حائز اهمیت در اخذ این نوع ویزا این است که هزینه ویزای تحصیلی فرانسه غیر قابل استرداد می باشد و در صورت پذیرفته شدن درخواست فرد هیچ مبلغی به او بازگردانده نخواهد شد.

مدت زمان بررسی ویزای تحصیلی

فرانسه یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در سراسر جهان است و سالانه بسیاری از افراد برای انواع ویزاهای این کشور اقدام می نمایند. به طور متوسط می توان گفت حدود ۲۱ روز زمان احتیاج است تا نتیجه ویزا دریافت شود اما مدت زمان این بررسی به شرایط و مدارک فرد و تعداد متقاضیان این نوع ویزا دارد. ویزاهای تحصیلی فرانسه بنابر اینکه متقاضی چه مدت قصد اقامت و تحصیل در این کشور را دارد متفاوتند.

ویزای کوتاه مدت

اگر مطالعات فرد کمتر از سه ماه به طول بینجامد، متقاضی قادر خواهد بود برای ویزای کوتاه مدت یا شینگن درخواست دهد. گفتنی است این ویزا قابل تمدید نخواهد بود.

ویزای موقت بلند مدت

اگر طول دوره تحصیلی فرد بیش از ۹۰ روز باشد، متقاضی می تواند برای این نوع ویزا درخواست دهد. این نوع ویزا قابل تمدید خواهد بود.

ویزای طولانی مدت

اگر متقاضیان تحصیل بخواهند بیش از ۶ ماه در فرانسه اقامت داشته باشند، می توانند از این نوع ویزا استفاده کنند. این ویزا عمدتاً در طول مدت تحصیل فرد اعتبار دارد. در سال تحصیلی ۲۰۱۵-۲۰۱۶ حدود ۱۸۳۸ دانشجوی ایرانی در این کشور مشغول به تحصیل هستند. این عدد تا سال ۲۰۱۸ دو برابر خواهد شد.

فرانسه,فرانسه,فرانسه

شانس دریافت ویزای تحصیلی فرانسه در سال ۲۰۲۴ چقدر است؟

طبق موارد عنوان شده در این مقاله می توان گفت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه در مقاطع پایین تر از کارشناسی ارشد شانس خیلی زیادی ندارد ترجیحاً به متقاضیان پیشنهاد می شود برای مقاطع بالاتر جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه اقدام نمایند.عمدتاً در مقطع لیسانس ۹۰ درصد دانشگاه ها به زبان فرانسه هستند بنابراین دانشجو ها ملزم به ارائه مدرک زبان فرانسه هستند.

بنابراین این بزرگترین مانع سر راه متقاضیان است. اما در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا اغلب دانشگاه ها به زبان انگلیسی دروس و دوره های خود را ارائه می دهند. از این رو دانش جویان بین المللی با ارائه مدرک زبان انگلیسی به راحتی می توانند جهت اخذ ویزای تحصیلی خود اقدام کنند.

مدارک لازم برای تحصیل در فرانسه

ما در این مطلب قصد داریم شما را مهم ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه  آشنا کنیم این مدارک ضروری به شرح زیر است:

  1. ارائه ی مدارک معتبر هویتی مانند شناسنامه، پاسپورت دارای اعتبار، عکس پرسنلی
  2. ارائه ی گواهی معتبر عدم سوء پیشینه و جرایم خلافکاری برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه الزامی است.
  3. ارائه ی مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات با ترجمه به زبان انگلیسی
  4. اگر دانشجو دارای مدرک معتبر مرتبط با آموزش زبان انگلیسی در سطوح مختلف آیلتس و تافل است باید برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه به دانشگاه مورد نظر ارائه دهد.
  5. ارائه ی گواهی معتبر تحت عنوان انگیزه‌نامه یا توصیه‌نامه برای تحصیل در مقطع ارشد و دکتری ضروری است.
  6. ارائه ی سوابق کاری و تحصیلی به همراه کپی مدارک
  7. ارائه ی گواهی های لازم برای اثبات تمکن مالی و پرداخت هزینه های مربوط به کار یا تحصیل
  8. تکمیل بدون نقص مدارک مربوط به اخذ ویزای تحصیلی فرانسه
  9. شما باید فیش واریزی مربوط به پرداخت شهریه دانشگاه خود را ارائه دهید.
  10. ارائه ی نامه ی پذیرش یا تاییدیه تحصیلی از دانشگاه مورد نظر برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه الزامی است.
  11. شما باید گواهی معتبری را مبنی بر تایید سلامت پزشکی خود به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید.

اقامت پس از تحصیل در فرانسه

۱. اقامت پس از تحصیل از طریق کاریابی

دانشجویان می توانند پس از پایان دوره ی تحصیلات خود در فرانسه از طریق استخدام در شغل مورد نظر و تحویل گواهی کارفرمای خود نوع ویزا را از تحصیلی به کاری تغییر دهند و به این ترتیب اقامت دائم شان را در این کشور اخذ نمایند.

۲. اقامت پس از تحصیل از طریق سرمایه گذاری

دانشجویان پس از پایان دوره ی تحصیلات خود می توانند از طریق سرمایه گذاری در پروژه های کاری مختلف اقامت دائم شان را در کشور فرانسه اخذ نمایند ضمن اینکه از حمایت های دولت برخوردار می شوند.

۳. اقامت پس از تحصیل از طریق ازدواج

دانشجویان می توانند از طریق ازدواج با شخصی که تابعیت این کشور را دارد اقامت دائم شان را در فرانسه پس از پایان دوره ی تحصیلات خود اخذ نمایند.

ضمن اینکه برای دریافت این مجوز لازم است شما تمکن مالی و محل اقامت خود را به صورت مشخص برای دولت این کشور به اثبات برسانید.

۴. اقامت پس از تحصیل از طریق پناهندگی

دانشجویان پس از پایان دوره ی تحصیلات در کشور فرانسه می توانند از طریق ارائه ی دلایل کافی مبنی بر عدم بازگشت به کشور مبدا اقامت دائم شان را در این کشور تحت عنوان پناهنده اخذ نمایند.

۵. اقامت پس از تحصیل از طریق تولد فرزند

والدینی که فرزندشان در خاک کشور فرانسه متولد می شوند می توانند با ارائه ی مدارک لازم اقامت دائم خود را در این کشور اخذ نمایند.

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی فرانسه

دلایل زیادی برای پذیرفته نشدن درخواست ویزای تحصیلی شما وجود دارد ما در ادامه ی این مطلب قصد داریم تا شما را با مهم ترین عوامل ریجکتی ویزای تحصیلی از سوی اداره ی کنسولگری فرانسه آشنا کنیم پس در ادامه همراه ما باشید.

  1. اگر مدارک هویتی شما دارای اعتبار قانونی نباشد و آسیب خورده و مخدوش شده باشد.
  2. اگر مدارک هویتی شما به صورت غیر حقیقی و جعلی باشد به احتمال زیاد پس از بررسی مدارک ارائه شده با درخواست شما مبنی بر اخذ ویزای تحصیلی فرانسه موافقت نخواهد شد.
  3. اگر شما دلایل مناسبی را برای انگیزه ی خود از مهاجرت به فرانسه ارائه ندهید و اداره ی پلیس این کشور از نیت شما دچار ابهام شود ممکن است با درخواست شما موافقت نکند.
  4. اگر مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی فرانسه کامل نبوده و یا دارای نقص باشد.
  5. اگر متقاضی دارای سوء سابقه ی خلافکاری و جرایم کیفری و قضایی باشد ممکن است پس از بررسی پرونده شما پلیس این کشور به دلیل حفظ امنیت داخلی با درخواست تان موافقت نکند.
  6. اگر شما دارای سابقه ی بیماری های واگیردار و یا خطرناک باشید مانند ایدز، هپاتیت و…
  7. اگر نوع ویزای درخواستی با انگیزه ی واقعی تان مبنی بر مهاجرت به این کشور مطابقت نداشته باشد یعنی شما اقدام به اخذ ویزای تحصیلی از فرانسه نمایید درحالی که برای کار کردن و یا سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت کنید.
  8. اگر شما دارای تمکن مالی مناسب برای مهاجرت به فرانسه نباشید و نتوانید مخارج مربوط به کار و یا تحصیل خود را بپردازید ممکن است با پذیرش درخواست ویزا شما مخالفت شود.
  9. اگر شما در گذشته برای دریافت ویزا از این کشور اقدام کرده باشید ولی به دلایل مختلفی از ویزای خود به درستی استفاده نکرده باشید ممکن است درخواست مجدد مبنی بر اخذ ویزای تحصیلی کشور فرانسه از سوی اداره ی کنسولگری این کشور پذیرفته نشود.

سوال های متداول شما

در حال حاضر تحصیلات در کشور فرانسه مستلزم پرداخت هزینه می باشد. دانشجویان می بایست بین ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ یورو برای تحصیل در این کشور هزینه پرداخت نمایند.
دانشگاه های کشور فرانسه محدودیتی را برای دانشجویان در نظر نمی گیرند ولی در صورت گپ تحصیلی ارائه مدارک برای پوشش آن بازه زمانی الزامی می باشد.
به صورت میانگین هزینه ای بالغ بر ۸ الی ۹ هزار یورو برای ارائه تمکن مالی به سفارت فرانسه کفایت می کند.
دوره های تحصیلی در کشور فرانسه تا قبل از سال ۲۰۲۰ به صورت رایگان ارائه می شد و در حال حاضر دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه برای ادامه تحصیل در فرانسه می باشند.
افراد در صورت علاقه به زبان فرانسوی قادر خواهند بود برای دوره های زبان در این کشور اقدام نمایند.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۱۵۹ پاسخ به “تحصیل در فرانسه”

    1. Nour گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      من فارغ التحصیل تجربیم و معدلم ۱۶.۹۷ هستش و از زبان فرانسه چیزی بلد نیستم
      میخواستم بدونم میشه با این معدل توی دانشگاه سوربن در رشته داروسازی تحصیل کرد ؟

      • consultant گفت:

        سلام
        مدرک زبان فرانسوی یکی از چالش های کشور فرانسه هست
        بله اوکی مدرکتون رو برسونید

    2. Shima گفت:

      درود، وقت بخیر!
      می‌خواستم بدونم برای گرفتن پذیرش در نقطع کارشناسی ارشد به گواهی قبولی کنکور نیاز هست؟
      من دانشجوی کارشناسی دانشگاه آزاد هستم و از طریق شرط معدل وارد دانشگاه شدم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام تشکر،وقت شما هم بخیر، برای پذیرش گرفتن در مقطع فوق لیسانس نیاز به ارائه مدرک لیسانس با معدل بالای ۱۵ و مدرک زبان دارید.

    3. شهروز گفت:

      سلام
      همسر بنده ۳۵ساله و دکتر دامپزشک می باشد و مشغول یادگیری زبان فرانسه. امکان اخذ پذیرش تخصص برای ایشان و اخذ اقامت و مجوز کار برای بنده ۳۸ساله وجود داره. در ضمن امکان تحصیل فرزندم۹ساله.
      تشکر اگر راهنمایی کنید

      • author15 گفت:

        سلام
        معمولا برای ورود به دوره تخصص در فرانسه باید مدارک تحصیلی متقاضی ثبت یا رجیستر شود تا امکان ادامه تحصیل ایجاد شود. عموما از ابتدا اجازه بردن همراه وجود ندارد و در ابتدا متقاضی به صورت فردی باید وارد کشور مورد نظر شود و بعد از ۳ تا ۶ ماه امکان درخواست الحاق خانواده را خواهد داشت.

    4. زهرا گفت:

      سلام من ۲۶ سالمه و تا یک سال اینده مدرک زبان فرانسه رو میگیرم. ایا امکانش هست در مقطع کارشناسی شرکت کنم؟

      • author15 گفت:

        سلام
        معمولا برای تحصیل اتباع سایر کشورها به جز کشورهای اتحادیه اروپا محدودیت سنی وجود داره یعنی برای مقطع لیسانس حداکثر تا سن ۲۵ سالگی شانس اخذ پذیرش دارید و هر چه قدر سن افزایش شانس شما کم میشه.

    5. هانیه گفت:

      سلام من دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی پلیمر از دانشگاه تهران هستم. میخوام برای مستر اقدام کنم تو رشته مهندسی شیمی یا مهندسی پلیمر میخوام ببینم حداقل معدل لازم برای پذیرش چنده/؟
      من در حال حاضر ۱۲٫۶معدلم ولی تا اخر کارشناسی به ۱۳-۱۳٫۵ میرسوننم
      ایلتس ۶
      فرانسه مدرک b2 رو مییگیرم
      سابقه کار پژوهشی هم داشتم احتمالا بتونم مقاله هم بنویسم.
      میخوام ببینم شانسی دارم برای پذیرش. ترجیحا دانشگاه های دولتی

      • author14 گفت:

        با سلام و احترام
        برای تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد حداقل معدل ۱۴ و نمره زیان آیلتس ۶٫۵ الزامی است. اگر به زبان فرانسه قصد ادامه تحصیل دارید مدرک زبان b2 الزامی می باشد.

    6. امیر مهدی آستانه گفت:

      سلام.من ۱۷٫۵سن دارم و در رشته انسانی تحصیل میکنم.چند تا سوال داشتم:
      ۱_حدودا به طور متوسط چه مدت زمان نیاز هست برای اخذ مدرکb2برای کسی که از صفر می خواهد شروع کند؟
      ۲_من معدلم ۱۹٫۸۶هست و مقعیت تحصیلی خوبی دارم فکر می کنید با این معدل امکان پذیرش در رشته حقوق دانشگاه سوربن امکان پذیر هست.با تشکر

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        بازه زمانی برای آموزش زبان فرانسوی بین ۹ الی ۱۲ ماه تخمین زده می شود. امکان تحصیل در دانشگاه سوربن برای شما وجود دارد.

    7. Amin گفت:

      سلام بنده مدرک دیپلم انسانی با نمره۱۶ دارم
      و در حال گذروندن مدرک b2 هستم.(فرض بر این بگذاریم که بنده مدرک رو گرفتم و آزمون TCFرو قبول شدم)
      و ۸ سال تئاتر کار کردم.

      میخواستم ببینم آیا در رشته تئاتر تحصیل رایگانه؟
      آخه نوشتید با مدرک b2 تحصیل رایگانه ولی بالا گفتید که سالی ۲۷۰۰ یورو هزینه دانشگاه هستش.
      میخواستم راهنمایی کنید.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در کشور فرانسه تحصیل به زبان فرانسوی رایگان هست. ممکن است برخی رشته ها در برخی دانشگاه ها کمی هزینه داشته باشند. برای اینکه اطمینان حاصل کنید که دانشگاه رایگان هست یا خیر باید بررسی دقیق انجام شود. ممکن است رشته تئاتر در برخی از دانشگاه ها هزینه داشته باشد ولی به صورت معمول تحصیل به زبان فرانسه در دانشگاه های این کشور رایگان هست.

    8. رضا گفت:

      با سلام من ۱۸ سال دارم خرداد ۹۸ فارغ تحصیل شدم با معدل ۱۹٫۷۵ رشته تجربی آیا میتونم رشته پزشکی فرانسه بورس بشم ؟ متاسفانه هیج مدرک زبان خارجی هم ندارم.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در صورت اخذ مدرک زبان فرانسوی می توانید شانس خود را برای پذیرش از دانشگاه کشور فرانسه اقدام نمایید.

    9. Sina گفت:

      سلام
      من رشته معماری هستم با معدل ۱۶/۷۵ , و مدرک زبان فرانسه هم دارم. میخواستم ببینم با این شرایط من ، امکان گرفتن بورسیه ار دانشگاه های فرانسه وجود داره یه نه ؟
      با تشکر

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        هزینه های تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در کشور فرانسه بین ۲ تا ۳ هزار یورو می باشد. امکان اخذ بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد متناسب با دکتری پایین تر است.

    10. NIMA گفت:

      سلام.من ۲۶ سالمه پایان خدمت دارم و پیش دانشگاهی تجربی با انصراف از رشته نقشه کشی معماری(کاردانی پیوسته) و آیتلس ۶٫۵٫شروع کردم به خوندن زبان فرانسه.درخواست برا دانشگاه خصوصی فرانسه باعث میشه معدل کم ام و سن زیادم رو نادیده بگیرن؟میشه نامه از یه دکتر دندان پزشک فرستاد مثلا توصیه نامه که این شخص مشغول به کار با بنده بوده پذیرش بدید بهش؟یا نمیشه؟برا من راه در رو بگید یا کانادا(کبک) یا فرانسه.میدونم که راهی هست ایرانیا متخصص راه در رو ان.خلاصه هر جوریه میخوام برا یکی پذیرش بگیرم برا کدوم شانس پذیرشم بیشتره؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در صورتی که مدرک زبان فرانسه بگیرید می توانید شانس خود را از طریق کبک کانادا یا فرانسه امتحان کنید اما با توجه به شرایط سنی شانس شما کم است و می توانید از طریق تحصیلی اقدام نمایید.

    11. Sim گفت:

      سلام

      من ۲۴ سالمه که البته فروردین وارد ۲۵ میشم و مدرک بیش دانشگاهی گرافیک با معدل ۱۳
      میخواستم برای کالج زبان فرانسه اقدام کنم ولی قبلش هم آیلتس هم مدرک زبان فرانسه B2 بگیرم که برای رشته حقوق اقدام کنم

      ولی نمیدونم گب تحصیلی ام را چجوری توجیه کنم
      من از رشته عکاسی دانشگاه تهران مرکز هم انصراف دادم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی ملزم به ارائه مدرک زبان فرانسوی می باشید. در صورت ارائه سوابق تحصیلی در دانشگاه تهران می توانید برای تحصیل در فرانسه اقدام نمایید.

    12. Evlipss گفت:

      سلام من ۲۰ سالمه معدل دیپلم سوم و پیش دانشگاهی من ۱۵ و ۱۸ است و معدل کتبی ۱۹
      چندین حکم ورزشی هم دارم و‌مدرک بین المللی مربیگری و مدرک فنی حرفه ای بین المللی
      میتونم به دانشگاه ها فرانسه درخواست بورس بدم؟ میتونم مدرک زبان روهم بگیرم ،

    13. کیانا گفت:

      سلام خسته نباشید
      من ۲۰ سالمه و سال ۹۶ وارد دانشگاه هنر معماری شدم ، معدل دیپلم من ۱۴.۹۹ هستش
      و میخوام دوباره مقطع لیسانس رو در فرانسه بگذرونم به نظرتون امکان پذیر هست؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        چنانچه شما قصد اقدام برای ویزای تحصیلی در فرانسه را داشته باشید با توجه به سن شما این امکان وجود دارد که برای مقطع کارشناسی اقدام نمایید.داشتن مدرک زبان فرانسوی الزامی است.

    14. هانی گفت:

      من ارشد گرافیک دارم و چند سال دانشگاه تدریس کردم ۳۸ سن دارم برای دکتری پذیرش میتونم بگیرم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا در ابتدای کار جلب نظر استاد راهنما حائز اهمیت می شود. با ارائه سوابق بین المللی همچون مدرک زبان، مقالات بین المللی و … شانس بیشتری برای این کار خواهید داشت.

    15. مهسا گفت:

      سلام
      میخواستم بدون اگر با گرفتن پذیرش مدرک زبان(یعنی گذراندن کورس زبان فرانسوی)برای فرانسه اقدام کنیم بعد که بخوایم برای تحصیل در رشته خودمون اقدام کنیم باید مجدد تمکن مالی رو ارایه بدیم یا نیازی نیست؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        صرفا اقدام کردن برای گرفتن پذیرش از کالج های زبان در کشور فرانسه منجر به ویزا نمی شود و بهتر است شما پذیرش از دانشگاه داشته باشید و بعد برای دوره زبان فرانسه نیز اقدام نمایید.هر ساله برای تمدید ویزای خود شما باید تمکن مالی یکساله را داشته باشید.

    16. مریم گفت:

      سلام وقتتون بخیر من ۲۴ سالمه مدرک کارشناسی ریاضیات کاربردی دارم
      مدرک B2 فرانسه
      و آیلتس ۷
      شانس من برای گرفتن بورسیه برای مقطع ارشد رشته خودم چقدر هست؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        کشور فرانسه جزو دسته کشورهایی می باشد که هزینه ی تحصیل در آن رایگان است . البته شما یک پرداختی کمی به ازای هر ترم خواهید داشت.و معمولا بورسیه در کشور فرانسه به مقطع دکتری اختصاص پیدا می کند دبه همین دلیل شانس گرفتن بورسیه برای مقطع ارشد کم می باشد.

    17. M گفت:

      سلام وقتتون بخیر اگه میشه محدودیت سنی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رو بگید

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        گپ تحصیلی شما بسیار مهم است و اگر وجود داشته باشد باید بتوانید گپ خود را توجیح نمایید.در اصل هر چقدر سن کمتر باشد شانس ویزای شما بیشتر خواهد شد.

    18. Elina گفت:

      سلام
      من ۲۰ سالمه و معدل دیپلم و پیش دانشگاهیم زیر ۱۴ هست
      در حال حاضر دارم برای کنکور تجربی میخونم
      میخواستم بدونم چه راهی هست برای پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه فرانسه؟

      آیا میشه فقط با داشتن مدرک زبان و قبولی در ازمون ورودی دانشگاه مورد نظر وارد دانشگاه شد؟یا داشتن معدل دوره پیش دانشگاهی و دیپلم بالای ۱۴ الزامی هست

      یا آیا قبولی من در کنکور در رشته پزشکی(در ایران) کمکی میکنه که بتونم ادامه دانشگاهمو توی دانشگاه فرانسه در رشته پزشکی سپری کنم؟(برای دوره پزشک عمومی در دانشگاه فرانسه منظورمه نه برای تخصص)

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در رشته پزشکی در فرانسه داشتن مدرک زبان فرانسوی الزامی می باشد. البته یکسری از دانشگاه ها این اجازه را به دانشجو می دهند تا دانشجو بتواند دوره زبان خود را در همان کشور قبل از ورود به دانشگاه بگذراند.معدل شما در حالت کلی نباید زیر ۱۴ باشد چون ممکن است پذیرش تحصیلی به شما تعلق نگیرد.قبولی در رشته پزشکی در کنکور سراسری ایران می تواند یک امتیاز مثبت در نظر گرفته شود.

    19. رویا گفت:

      سلام وقت بخیر
      من لیسانس حسابداری با معدل ۱۳ وارشد روانشناسی بالینی با معدل۱۵/۱۵ دارم.می خواستم بدونم من برای ارشد مجدد می تونم روانشناسی بخونم ؟ واگر امکان خوندنش تو فرانسه هست احتمال گرفتن فاند وجود داره یا نه؟موضوع پایان نامم هم در مورد اوتیسم واحتمالا تا اخر امسال دوتا مقاله هم در همین زمینه بدم و یک سال هم سابقه بازی درمانی دارم.وسوال اخر هم در مورد سنم که ۲۹ سالمه ایاسنم تو گرفتن ارشد مجدد یا احتمال گرفتن بورسیه خللی ایجاد نمیکنه؟ممنون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید برای ارشد مجدد برای تحصیل در کشور فرانسه اقدام نمایید.کشور فرانسه جزو کشورهایی می باشید که هزینه ی تحصیل در آن رایگان است البته این بدان معناست که شما یک پرداختی ناچیزی بابت هر ترم خواهید داشت.در نظر داشته باشید بیشتر بورسیه ها به مقطع دکتری اختصاص پیدا خواهد کرد.

    20. سعید گفت:

      سلام .ببخشید برای خوندن ارشد عمران در فرانسه کدوم دانشگاه بهتره و اینکه من ترم دیگه درسم تموم میشه و معدل من ۱۴ هست.و قانونی که تو فرانسه الان اعلام شده که برای ارشد سالانه۳۷۰۰یورو باید پرداخت بشه درسته یا مبلغ کمتر هست.ممنون از سایت بسیار خوبتون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        تحصیل در فرانسه رایگان می باشد. هزینه ی یکسال زندگی حدود ۸۰۰۰ یورو سالیانه می باشد. رنکینگ دانشگاه ها را شما می توانید در سایت QS چک نمایید.

    21. masoumi گفت:

      سلام، من ٢٣ سالمه و مدرک دیپلم و پیش تجربی دارم، معدل دیپلمم ١٩,٣۴ هست، مدرک آیلتس با نمره ی ۶,۵ هم دارم، آیا شانسی هست بتونم ویزای کالج زبان فرانسه بگیرم و دوره ی زبان رو اونجا بگذرونم؟ و بعد برای دانشگاه اقدام کنم.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما برای تحصیل و گذراندن دوره ی زبان در کشور فرانسه نیازمند داشتن پذیرش از همان ابتدا از کشور فرانسه می باشید.و قبل از ورود به دانشگاه می توانید دوره ی زبان خود را در آنجا کامل نمایید.

    22. مریم گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      رشته مهندسی مکانیک هواپیما خوندم متاسفانه بنا بر مشکلاتی که داشتم از جمله مریضی مادرم معدل لیسانسم ۱۲.۵۰ هست ولی سطح زبان فرانسه ام b2 هست و آیلتس ۷ دارم و همچنین مدرک تومر ترکی استانبولی دارم و جندین مدرک مرتبط با رشته ام دارم ایا برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد شانسی دارم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام اگر مدرک C1 آلمانی بگیرید میتونید برای فرانسه اقدام کنید.و با این مدرک زبان انگلیسی برای ایتالیا هم میتونید اقدام کنید و از بورسیه استانی این کشور استفاده کنید.

    23. مهناز گفت:

      سلام. من رشته ی معماری هستم و برای فوق لیسانس میخوام برم دانشگاهی که هزینه های تحصیل و خوابگاه رو بهم بدن میشه راهنماییم کنید؟. و اینکه برای این رشته مدرک B1 کافیه یا بیشتر میخواد؟ ایا میتونم رشته مو تغییر هم بدم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام اگر شما مدرک ۶.۵ آیلتس رو داشته باشید برای ایتالیا میتونید اقدام کنید و از بورسیه استانی این کشور استفاده کنید.

    24. Zohre گفت:

      سلام
      من دانشجوی ژنتیک هستم و ۲۴ سالم هست.میخوام برای دندانپزشکی فرانسه اقدام کنم.اگر تا اردیبهشت مدرک A2 زبان فرانسه رو بگیرم امکانش هست تابستان دوره زبان در فرانسه رو برم و برای ترم جدید مهر دوره پری مدیکال برم؟مدرک معادل کاردانی در رشته ام با نمرات بالا کمکی میکنه؟ معدل دیپلم ۱۵ بوده و پیش ۱۳.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما باید در نظر داشته باشید به دلیل رقابت زیاد و پذیرش محدود در رشته ی پزشکی در فرانسه شانس گرفتن پذیرش در این رشته کم می باشد. معدل حداقل باید ۱۴ باشد. زیر ۱۴ خیلی شانس گرفتن پذیرش کم می باشد.

    25. محمد گفت:

      سلام خسته نباشید من میخواستم مدرک زبان را ایران بگیرم و برای فرانسه اقدام کنم اگر بتوانم تو ازمون سفارت قبول بشوم چگونه دانشگاه مورد تأیید ایران را میتونم وارد شوم وادامه تحصیل بدهم!؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام مدرک c1 زبان فرانسوی داشته باشین میتونید اقدام کنید و ما نمایندگی پذیرش بیشتر دانشگاه ها رو داریم.و این هم در نظر داشته باشین که دانشگاه های فرانسه فقط یکبار در سال پذیرش دارند.

    26. جواد گفت:

      سلام من ۱۹ سالمه و دانشجوی مقطع کارشناسی ترم ۳ مهندسی پلیمر از دانشگاه روزانه هستم و متقاضی ادامه تحصیل در فرانسه هستم چند سوال از شما دارم
      ۱ بهتره که من ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی اقدام کنم یا کارشناسی ارشد؟
      ۲ داشتن مقاله isi شانس گرفتن و نوشتن کتاب شانس گرفتن ویزای تحصیلی رو بالا میبره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام . این امکان می باشد شما هم برای فوق و هم برای کارشناسی اقدام نمایید. داشتن رزومه ی قوی می تواند برای شما پینت مثبت به حساب آید.

    27. شهلا گفت:

      سلام من ۱۹ سالمه و دیپلم تجربی با معدل ۱۶/۶۴ هستم ومعدل پیش دانشگاهی ۱۷/۶۶ میخواستم ببینم در صورت یادگیری زبان فرانسوی تا چندسالگی فرصت دارم برای تحصیل در فرانسه در مقطع لیسانس اقدام کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام . شما بدون مدرک زبان فرانسه هم از همین حالا می توانید برای فرانسه اقدام نمایید. هرچقدر سن شما بالاتر باشد شانس دریافت ویزا برای شما کمتر می شود.

    28. Ayhanmcc گفت:

      با سلام و خسته نباشید
      بنده ۳۱ ساله دارای مدرک کارشناسی عمران ، میخواستم بدونم امکان این هستش که ارشد رو در فرانسه پس از گذراندن کورس زبان فرانسه فیزیک بخونم ،، یعنی تغییر رشته در مقطع ارشد معدلم ۱۶ به بالاست

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بهتر هست برای تحصیل در فرانسه دانشگاهی را اقدام نمایید که به صورت مشروط دوره زبان هم ارائه دهد . تغییر رشته اصلا مطلوب نیست و شانس ویزارا پایین میاورد بهتر هست در ادامه رشته اقدام نمایید

    29. shahla گفت:

      سلام تا چه سنی شرایط برای مقطع لیسانس در فرانسه امکان پذیر است؟

    30. baharehmirtalbi گفت:

      سلام خسته نباشید من ۱۸ سالمه و دو ترم مونده تا فوق دیپلممو بگیرم برای لیسانس میخوام اقدام کنم دانشگاه سراسری هم رشته معماری میخونم معدلمم ۱۵-۱۷ هستش بنظرتون میتونم برای بورسیه اقدام کنم یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای اخذ بورسیه دو موضوع مهم و الزامی جهت اخذ بورسیه های تحصیلی و نه استانی ، این هست که فرد متقاضی باید حتما دارای مقالات و پژوهش های بین المللی باشد تا نظر استاد با دادن بورسیه به ایشان مساعد باشد و دوم داشتن مدرک آیلتس ترجیحا ۷ هست . بورسیه تحصیلی هم اکثرا در مقطع دکتری معنا پیدا میکند و نه در مقاطع دیگر

    31. Sana.b گفت:

      با سلام.من یک دختر۱۵ساله هستم.خواستم بدونم برای ادامه زندگی و تحصیل در فرانسه،میتونم بدون محدودیت سنی ویزا و اقامت بگیرم؟!

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ویزای تحصیلی فرانسه میتوانید اقدام نمایید و در مدارس شبانه روزی برای تحصیل اقدام نمایید

    32. پدرام گفت:

      سلام خسته نباشید.
      بنده ۱۸ سال سن دارم و میخوام در رشته ی خلبانی یا معماری در فرانسه تحصیل کنم میخواستم بدونم کدومش به صرفه تر و بهتره؟ و اینکه هزینه ی تحصیل این دو رشته چقدر میشه. اگه میشه لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        از لحاظ هزینه و سادگی در ورودبه رشته معماری شکی نیست مهمتر از همه اینها داشتن مدرک زبان فرانسه هست که در سطح b2 میباشد

    33. حسام گفت:

      سلام و خسته نباشید
      من و همسرم دارای مدرک مهندسی بهداشت حرفه ای هستیم .مدرک زبان فرانسه و انگلیسی را متاسفانه اخذ نکردیم.اخذ مدرک زبان در کشور فرانسه رایگان هست؟
      امکان ادامه تحصیل در همین رشته در مقطع ارشد وجود دارد؟هزینه تحصیل و زندگی به چه صورت است؟؟
      باسپاس

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        امکان اخذ مدرک زبان فرانسوی در خود فرانسه هست ولی رایگان نیست . باید برای ادامه رشته خودتون اقدام کنید و هزینه تحصیل فرانسه در دانشگاه ها نیز رایگان میباشد

    34. المیرا گفت:

      باسلام
      بنده ۲۸ سال دارم و متاهل هستم دیپلم ریاضی و فیزیک دارم .آیا می تونم در یکی از دانشگاه های استراسبورگ پزشکی ثبت نام کنم ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام خدمت شما/ اخذ ویزای تحصیلی در مقطع پزشکی در کشور فرانسه نسبت به شراط سنی شما با شانس خیلی پایینی امکان پذیر است .

    35. riza گفت:

      با سلام و خسته نباشید خیلی ممنون بابت مطالب خوبتون که در اختیار ما میگذارید
      من تو دانشگاه فنی تبریز (سراسری) درس میخونم رشتم معماری هست ۲ ترم دیگه لیسانس میشم و به نرم افزار معماری auto cad(نقشه کشی) و cinema 4D(سه بعدی سازی ساختمان) مسلط هستم دبیرستان رو هم تو هنرستان فنی حرفه ای گذروندم) میخواستم ببینم که میتونم برم تو دانشگاه دولتی فرانسه (اگه شهر پاریس باشه خیلی خوب میشه) درس بخونم و اقامت بگیرم یا نه اگه بشه میرم از فردا تو کلاس های آموزش زبان فرانسوی ثبت نام میکنم
      پاسپورت دارم مشکل سربازی هم ندارم
      فقط یکم مشکل مالی دارم (حدود ۱۰۰ ۱۵۰ میلیون تومان دارم)
      خیلی ممنوم مشم اگه راهنماییم کنید.
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام / دوست عزیز دوره های زبان فرانسوی را شما با اخذ پذیرش نیز میتوانید در فرانسه بگذرانید /کشور فرانسه کشور تحصیل رایگان است و نسبت به شرایط شما میتوان در ان اقدام نمود / شما بهتر است برای اطلاعات بیشتر با موسسه تماس بگیرید.

    36. مهرداد گفت:

      با سلام ، آیا برای تحصیل رشته معماری در فرانسه باید از دیپلم دبیرستان با رشته مرتبط “ریاضی فیزیک” برخوردار بود یا با دیپلم غیر مرتبط نیز میتوان به تحصیل این رشته پرداخت ؟ ، ممنون از پاسخگویی

      • آریانا پارس گفت:

        این امکان وجود دارد که بتوانید با دیپلم غیر مرتبط هم اقدام کنید.

    37. javid گفت:

      درود بر شما
      بنده ۳۴ ساله هستم و کارشناسی حقوق قضایی دارم
      خواستم سوال کنم برای اخذ ویزای تحصیلی جهت مقطع ارشد محدودیت سنی وجود داره یا نه
      ممنون میشم پاسخ بدید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بی تاثیر نیست. برای پاسخ به این سوال باید شرایط دیگری از شما بررسی شود .
        برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر با مشاورین ما در تماس باشید:
        https://arianaabroad.com/

    38. sahar گفت:

      سلام
      من میخواستم بدونم آخرین مهلت برای ارسال مدارک و اخذ پذیرش باری مقطع فوق لیسانس کیه برای فرانسه؟ من الان دارم زبان فرانسه یاد میگیرم و خیلیم سریع پیش میرم میخواستم بدونم امکانش هست الان که آخر فروردین هست تمام مدارکمو ارسال کنم و فقط زبان بمونه که اونم ۴-۵ ماه دیگه بفرستم و به مهر امسال برسم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        به ددلاین دانشگاهی که قصد گرفتن پذیرش را دارید مرتبط است.
        معمولا ددلاین ها اردیبهشت برای ترم شهریور و برای ترم دوم مرداد میباشد.
        مدرک زبان نیاز ندارد

    39. باران گفت:

      سلام برای تحصیل در مقطع ارشد در فرانسه نمرات دوره ی لیسانس چقدر مهم هستند؟؟؟ و اینکه باید حتما مدرک زبان فرانسه رو داشته باشم من لیسانس مدیریت هستم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بستگی به دانشگاه مورد نظر دارد که معمولا معدل مدنظر می باشد.
        در فرانسه همه ی مقاطع تحصیلی به زبان فرانسوی برگزار میشود. مدرک در سطح B2 لازم است .

    40. آرین گفت:

      ممنون از پاسخ دهی سریعتون .
      پس بیشتر ویزا ها برای دوره لیسانس به دلیل بلد نبودن زبان و بنیه مالی رد میشن ؟ درسته ؟

    41. آرین گفت:

      سلام .
      تو ی مقاله ای که سال ۲۰۱۳ همین سایت منتشر کرده بود این موضوع اومده بود که گرفتن ویزای تحصیلی برای دوره لیسانس بسیار سخته .
      آیا الان که نزدیک سال ۲۰۱۸ هستیم هنوزم شرایط همونطوره ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سخت بودن دوره لیسانس به دلیل داشتن مدرک زبان همان کشور میباشد نه سختی در پذیرش که اتفاقا هرچه در مقاطع کمتر وارد کشور شوید بهتر است . برای همین ورود به مقطع ارشد به دلیل اینترنشنال بودن و ظرفیت بیشتر سهل الوصولتر میباشد

    42. اناهیتا لواسانی گفت:

      سلام و خسته نباشید
      من دذوست دارم در فرانسه در رشته داروسازی تحصیل کنم ولی مدرک زبان ندارم و اینکه امکانش هست دوره کالج را گذراند یا خیر ؟ و اینکه هزینه تحصیل به چه صورته؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در کشور فرانسه باید مدرک زبان فرانسه را داشته باشید و البته میتوانید خود زبان فرانسه را در دانشگاه ها بگذرانید و پس از اخذ مدرک برای ادامه تحصیل مشغول شوید

    43. محمد گفت:

      سلام
      من برای روانکاوی شدن میخواستم به فرانسه برم. نمیدونم برای اینکار از چه طریق اقدام کنم بخصوص اینکه انالیز شخصی یک فرایند زمانبره و چندین سال طول میکشه. سوالم اینه که من از چه طریقی میتونم اقدام کنم که این فرصت رو کشور فرانسه در اختیارم قرار بده؟ ایا اصلا قانون مجزایی برای چنین درخواستهایی وجود داره یا اینکه میبایست از راههای فرعی مثل ادامه تحصیل اقدام کنم؟ در پایان این رو هم اضافه میکنم که روانکاوی یک دیسیپلین مجزا از روانشناسی و روانپزشکی است که راه فراگیری اون “طی کردن انالیز شخصی” “تا انتها “هست که بیرون از دانشگاست و اون رشته ای که در دانشگاست فقط تئوری فروید رو میگن که کمک کننده است ولی جای انالیز شخصی رونمیگیره.با تشکر فراوان

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایطتان حتما باید مدارکی را مستند و مستدل ارائه دهید تا آفیسر مجاب به دادن ویزا شود . در غیر اینصورت باید از طریق تحصیل وارد شده و برای ادامه درمان اقدام نمایید

    44. محمد گفت:

      سلام
      امکان گرفتن ویزای تحصیلی در فرانسه برای رشته پزشکی با معافیت تحصیلی بدون داشتن کارت پایان خدمت وجود دارد؟

      • آریانا پارس گفت:

        بله امکان گرفتن ویزای تحصیلی کشور فرانسه وجود دارد به شرط گذاشتن وثیقه نزد نظام وظیفه

    45. سیما گفت:

      با سلام
      من مهندسی کامپیوتر از دانشگاه دولتی دارم . ولی به تحصیل در رشته زبان فرانسه علاقه دارم . می خواستم بدونم اگر ارشد رشته زبان فرانسه رو در ایران بگیرم ، سه تا سوال داشتم.
      ۱-امکان گرفتن پذیرش دکترای زبان فرانسه هست؟ چون شنیدم استادهای اونجا فقط به دانشجو های ارشد خودشون پذیرش میدن .
      ۲-ایا میشه بعداز فرانسه در کبک ادامه تحصیل بدم.(منتقل کنم)
      ۳- ایا بلژیک گزینه بهتری میتونه باشه؟
      در ضمن الان چهل سالمه تا اونموقع ۴۲ سالم میشه و دبیر رسمی با پانزده سال سابقه هم هستم. ممنون میشم اگه هر چه زودتر جوابم رو بدید. مرسی از راهنماییتون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        ۱ . ظرفیت پذیرش دکتری برای دانشجویان دکتری برای دانشجویان اینتر نشنال بسیار پایین است
        ۲ . بعد از اتمام تحصیل بله ولی در حین تحصیل فقط ب ا تایید و اجازه دانشگاه مقصد
        ۳ . بلژیک ویزای سختتری میدهد ولی بازار کار و سطح زندگیه بهتری دارد

    46. مژگان گفت:

      سلام
      میخام برای دکترا اقدام کنم در رشته ی گردشگری..
      شنیدم این رشته تحصیلش رایگانه درسته؟؟؟؟
      و اینکه چطور میتونم بعذش اقامت داعم بگیرم؟!
      برای پذیرش دکترا چ سوابقی باید داشته باشم؟؟
      ممنون میشم راهنمای کنید?

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        داشتن مقاله بین المللی و آیلتس ۷ برای دکتری الزامیست . بعد از تحصیل در صورت کار دائم طی ۳ تا ۵ سال اقامت دائم صادر میگردد

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        داشتن مقاله بین المللی و آیلتس ۷ برای دکتری الزامیست . بعد از تحصیل اجازه ماندن ندارید فقط میتوان درخواست کار گرفت و مجدد اقدام به ویزای کاری نمود

    47. مجید گفت:

      سلام مجید هستم درباره شرط سنی پذیرش درمقطع دکترا دانشگاه های فرانسه سوال داشتم . آیا با ۴۰ سال سن نیز می توان پذیرش گرفت در رشته روابط بین الملل .

    48. مجید گفت:

      سلام با تشکر
      مجید هستم می خواستم درباره شرط سنی درمقطع دکترا دانشگاه های فرانسه سوال کنم . درحال حاضر بنده دانشجوی ترم اول رشته مطالعات منطقه ای دریکی ازدانشگاه های دولتی ایران هستم و در سال ۱۳۹۹ فارغ التحصیل می شوم که تا آن موقع تقریبا ۴۰ ساله می شوم . سوالم اینه که شانس پذیرش مقطع دکترا را دارم از دانشگاه های فرانسه یا هرجای دیگه یا خیر؟ – ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای دکتری شرایط سنی خیلی مهم نیست ولی تا ۴۵ سال بیشتر شرایط کمی سختتر میشود و داشتن مدرک زبان برای دکتری و مقاله isi الزامیست

    49. ملیکه عمیدی گفت:

      سلام من دارای مدرک دیپلم ریاضی هستم و بیشتر از ۳ ماه دوره زبان فرانسه رو گذروندم .آیا برای ادامه تحصیل میتونم اقدامی بکنم لطفا منو راهنمایی کنید .البته پژوهش و مدارک زیادی هم دارم در رشته های ورزشی و هنری/

      • آریانا پارس گفت:

        برای ادامه تحصیل در کشور فرانسه داشتن مدرک زبان B2 فرانسوی احتیاج است .این راهم باید بگوبم بعد اتمام تحصیل در این کشور اجازه کار وجود ندازد وباید به کشور خود برگدد

    50. سمانه گفت:

      سلام و عرض ادب.
      من ۱۸ سالمه رشتم ریاضیه و معدل دیپلمم ۱۹/۸۳ شد.در صورت یاد گرفتن زبان فرانسوی امکان بورس هستش؟
      یا اینکه همه هزینه ها به عهده خودمه؟
      هدفم معماریه…ممنون میشم راهنمایی کنید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بورسیه در مقطع لیسانس شانس بسیار پایینی دارد ولی تحصیل به زبان فرانسوی هزینه بسیار پایینی دارد . هزینه زندگی با خودتون هست و برای رشته معماری آزمون ورودی دارید

    51. الهام ابراهیمی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      من دوره کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه آزاد رو تموم کردم.۲۴ سالمه
      ۴ سال سابقه کار غیر مرتبط با رشته ام دارم.
      میخوام برای رشته های مدیریت و یا MBA ادامه تحصیل بدم
      شرایط به چه صورت هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای رشته های مدیریت و تحصیل در این رشته در فرانسه نیاز به فراگیری زبان فرانسوی هستید در سطح b2 مگر آنکه بتوانید کالج زبان را در همان کشور برداشته و بعد از اخذ مدرک زبان اقدام ادامه تحصیل در فرانسه کنید . شرایط سنی شما خوب است و امکان پذیرش و اخذ ویزا برای شما از طرف موسسه وجود دارد

    52. مسعود گفت:

      سلام ، میخواستم بدونم درس خوندن در رشته های غیر مرتبط ممکن هست در قوانین فرانسه ؟ من لیسانسم زبانه ولی میخوام تو مقطع ارشد فلسفه یا سینما بخونم ، حتما باید مرتبط باشه ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تغییر رشته برای فرانسه خیلی مطلوب نیست و یک مقدار شانستان را پایین میاورد . ولی منعی برای اقدام ندارد

    53. محمد یوسفی گفت:

      سلام و عرض ادب.من ۱۸ سالمه با معدل دیپلم ۱۸ در رشته ی تجربی.میخواستم بگم که شرایط اخذ پذیرش پزشکی در کشور فرانسه چیست؟
      ۲-آیا امکان تحصیل رایگان در فرانسه وجود دارد؟
      لطفا راهنمایی کنید.
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. پذیرش دوره پزشکی در کشور فرانسه برای افراد غیر فرانسوی ممکن نیست. اما پس گرفتن مدرک پزشکی عمومی، با داشتن مدرک زبان فرانسه و طی فرآیند ثبت مدرک، می توانید برای دوره تخصص در این کشور اقدام نمایید.

    54. محمد گفت:

      سلام
      بنده فوق لیسانس مهندسی صنایع غذایی هستم با ۲۷سال سن و سابقه کار غیر رسمی و یک مقاله isi
      مدرک زبان فرانسه b1 رو دارم
      به لحاظ مالی مشکلی ندارم
      امکان تحصیل دندانپزشکی در فرانسه برای من مهیا هست؟
      شانس قبولی در امتحان سال اول دندانپزشکی( درجه سختی آزمون) چقدر است؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. با توجه به شرایط سنی شما، شانس گرفتن پذیرش و ویزا برای رشته های مرتبط با پزشکی و پیراپزشکی در کشور فرانسه برای شما بسیار پایین است. اصولا برای رشته های مرتبط با پزشکی تا سن ۲۴ یا ۲۵ سالگی می توانید با شانس بالا اقدام نمایید.

    55. هدی گفت:

      سلام ببخشید مدرک زبان فرانسه رو میشه صرفا با امتحان گرفت؟یعنی من خودم بخونم وفقط امتحانشو بدم؟واینکه رشته فیزیوتراپی هم فرانسه میپذیره؟من دیپلمم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. گرفتن مدرک زبان هر کشوری با آزمون امکان پذیر است. شما به هر شکلی زبان فرانسوی را بیاموزید، با امتحان دادن می توانید مدرک آن را در ایران اخذ نمایید. برای اخذ پذیرش فیزیوتراپی از کشور فرانسه باید ۱۲ سال تحصیل شما در ایران به پایان رسیده باشد و سپس می توانید اقدام نمایید.

    56. محمدی گفت:

      سلام بر شما، من مدرک دکترا در یکی از گرایش های علوم پزشکی ( توانبخشی) در ایران اخذ کردم و الان مشغول ب کار هستم.رزومه پژوهشی نسبتا خوبی هم دارم. زبان انگلیسیم خوبه و گرفتن مدرک ایلتس کار سختی نیست واسم. آیا این امکان هست که برای یکی از مقاطع تحصیلی که شما پیشنهاد می کنید (از لیسانس تا دکترا) و به زبان انگلیسی هست به کشور فرانسه برم؟. باتشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایطی که فرمودید برای تحصیل در کشور فرانسه اکثر دانشگاه ها خصوصا در مقطع لیسانس به زبان فرانسه ارائه دروس میدهند و در غیر از فرانسوی شانس بسیار پایین میاید . میتوانید زبان را در خود فرانسه فرا بگیرید و بعد وارد دانشگاه شوید . به لت گپ تحصیلی و سنتان بهتر است ادامه تحصیل دهید تا اینکه از اول بخوانید . اگر هم به دنبال گرفتن مدرک زبان فرانسه هستید حتما برای b1 یا b2 تلاش نمایید

    57. az.do گفت:

      سلام و وقت بخیر.من ۲۸ سال سن دارم و لیسانس گرافیک دارم و همچنین سابقه کاری در زمینه رشته تحصیلیم.میخواستم بدونم شرایطم وسه اخذ پذیرش چطوره و ایا شانسی دارم یا نه؟و لطفا دانشگاهی رو در جهت ادامه تحصیل در رشته تصویرسازی مد بهم معرفی کنین .با سپاس

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        پذیرش تحصیلی در رشته های هنر در کشور فرانسه آزمون عملی دارد و آیلتس ۶ تا ۶.۵ برای مقطع ارشد مورد نیاز است.

    58. Maryam گفت:

      سلام
      من لیسانس فیزیک از دانشگاه خواجه نصیر با معدل ۱۶دارم و سطح زبان فرانسه مB2 هست .میخواستم ببینم امکان تحصیل در مقطع ارشد رو تو کدوم یک از دانشگاه های فرانسه دارم و اینکه دودلم بین کانادا و فرانسه
      ممنون میشم راهنمایی کنید:)

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما این امکان در هر کشور وجود دارد که بتوانید تحصیل کنید.

    59. sahra گفت:

      با سلام.
      من دارای دیپلم تجربی هستم اما متاسفانه کنکور بدی دادم وچون حاضر نشدم رشته های پایین رو انتخاب کنم دانشگاه سراسری چیزی قبول نشدم- بعدش نتونستم پشت کنکور بمونم و دانشگاه آزاد معماری خوندم-الان میخوام بدونم که آیا میشه که بعد از یادگیری زبان فرانسه واسه
      رشته های تجربی تقاضا بدم؟؟؟خیلی تمایلی ندارم رشته خودم رو ادامه بدم-من ۲۵ سال سن دارم.
      با تشکر قبلی

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با داشتن مدرک B2 زبان فرانسه و توجیه سن برای سفارت فرانسه امکان گرفتن پذیرش تحصیلی وجود دارد.

    60. Rima گفت:

      با سلام
      بنده دانشجوی سال سوم کارشناسی مهندسی شیمی با معدل ۱۵ از دانشگاه کاشان هستم
      نمره آیلتس ۶.۵
      دارای مدرک زبان فرانسه
      ۲ مقاله ی ISI و ۴ مقاله بین المللی ۱ مقاله داخلی ۱ کتاب(تخصصی فارسی)
      دارای رزومه کاری دانشجویی
      ریکام های خیلی خوب(TAوRA)
      میخواهم برای رشته بیوتکنولوژی برای مستر پذیرش بگیرم برای فرانسه…شانسم چقدر هست و اینکه آیا میتونم بورس بشم، چه دانشگاه هایی رو هدف قرار بدم؟
      از راهنماییتون پیشاپیش متشکرم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. رزومه شما به لحاظ تحصیلی و پژوهشی مناسب است. فرانسه به این دلیل که کشور تحصیل رایگان است، بورسیه ای که هزینه زندگی شما را برای مقطع ارشد پوشش دهد، بسیار کمیاب است. می توانید پس از ورود به آن کشور از بعضی کمک هزینه های تحصیلی استفاده نمایید.

    61. حسنی گفت:

      با سلام من با مدرک لیسانس مهندسی شهرسازی از دانشگاه سراسری ارومیه و تسلط کامل به زبان فرانسه می تونم برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد برای گرایش طراحی شهری اقدام کنم ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور فرانسه در مقطع فوق لیسانس می توانید اقدام کنید البته نیاز به داشتن مدرک زبان انگلیسی و زبان فرانسوی است.

    62. حسام گفت:

      سلام
      من فارغ التحصیل رشته رادیولوژی (پیراپزشکی ) هستم میخوام بدونم برای ارشد ‍ِ رشته ما داخل فرانسه چه گرایشایی وجود داره ، کلا هر اطلاعاتی دارین راجب این رشته لطف بفرمایین بگین
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای اطلاع از رشته خودتون در دانشگاهای مختلف به سایت QS مراجعه بفرمایید.

    63. سلماز گفت:

      سلام.برای مقطع دکتری در رشته زبان شناسی در فرانسه میخوام اقدام کنم. آیا دانشگاهی هست که به زبان انگلیسی تدریس داشته باشه؟ آیا برای دوره دکتری باید شهریه پرداخت کرد؟ و اینکه مبلغ ۸۰۰۰ یورو چه مدت باید تو حساب بانکی مون بمونه؟ ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور فرانسه در مقطع دکتری و با داشتن مدرک زبان میتونید اقدام کنید.

    64. پرى گفت:

      سلام من ١٨ سالمه دیپلم گرافیک از هنرستانم پیش دانشگاهی نرفتم .مدرک B2 هم دارم میتونم برای دانشگاه دررسته هنر اقدام کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور فرانسه در مقطع کارشناسی باید ۱۲ ال تحصیل را به اتمام رسانده باشید

    65. احمد گفت:

      سلام
      من دانشجوی سال اخر کارشناسی علوم آزمایشگاهی هستم که تازگی نامزد کردم و نامزدم هم ، هم کلاسی خودم هستن
      معدل خودم و همسرم هم حدودا ۱۶ هستش ولی مدرک زبان فرانسه نداریم، میخاستم ببینم شرایط ما برای ادامه تحصیل در فرانسه تو رشته مرتبط با رشته خودمون چجوری هست؟
      کدوم دانشگاه های دولتی امکان پذیرش داریم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور فرانسه در مقطع ارشد و با داشتن مدرک زبان میتونید اقدام کنید.

    66. مجید خلیلی گفت:

      سلام خدمت شما
      من دانشجوی ترم ۴برق دانشگاه دولتی در اراک هستم قصد پذیرش در دانشگاه ها فرانسه را دارم نمره درس هایم همه بالا ١۴اند و میخام به تازگی اموزش زبان فرانسه رو شروع کنم ١_ایا دانشگاه ها با زبان فرانسه هزینه دارد !زبان انگلیسی چطور
      ٢برای پذیرش چه مدرک زبانی فرانسوی لازم است و ضمنا من میتوانم در حزود ۴ماه اموزش زبان رو به صورت خصوصی تمام کنم
      ۳_ایا شما کشوری جز فرانسه را به من پیشنهاد میکنید از ان جا اموزش زبان فرانسه وقت بر است !
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور فرانسه در مقطع ارشد با داشتن مدرک زبان میتونید اقدام کنید و هزینها بستگی به دانشگاه دارد.

    67. همایون گفت:

      ضمن عرض سلام و خسته نباشید . بنده مهندس متالورژ از دانشگاه ازاد کرج هستم با دو سال سابقه کار مرتبط و ۳۸ ساله هستم . به زبان فرانسه کاملا مسلط هستم و مشکلی ندارم . همسرم لیسانس حسابداری با ۵ سال سابقه مرتبط و ۳۴ سال سن دارای مدرک c1 زبان فرانسه در پقله و اکود و فارغ التحصیل از دانشگاه ازاد واحد تهران جنوب . یک فرزند ۵ ساله دارم . ایا شرایط لازم برای تحصیل و کار و …. را در فرانسه دارا هستیم . بی نهایت از راهنمایی شما سپاسگذارم .

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. با توجه به اینکه تحصیل در کشور فرانسه رایگان است، نسبت به فاصله تحصیلی و سن حساسیت بیشتری برای پذیرش وجود دارد. بنابراین شانس شما مقداری پایین است. در صورتی که رزومه تحصیلی و کاری شما قوی باشد می توانید برای دریافت پذیرش تحصیلی اقدام کنید. برای بررسی دقیق تر رزومه خود با مشاوران مؤسسه تماس حاصل کنید.

    68. پگاه گفت:

      سلام من دیپلم دارم ولی پیش دانشگاهی نرفتم مدرک زبان هم دارم رفتن من به فرانسه ممکنه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. مهاجرت به کشور فرانسه می تواند برای شما امکان پذیر باشد. باید شرایط شما به صورت دقیق تر بررسی گردد. برای بررسی جزئیات شرایط خود با مشاوران مؤسسه تماس بگیرید.

    69. اکرم گفت:

      سلام خسته نباشید
      من لیسانس ادبیات فرانسه رو دارم و قصد ادامه تحصیل در کشور فرانسه رو دارم
      معدل من هم ۱۴ میباشد به نظر شما شانس من برا پذیرش در کشور فرانسه چقدر است؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور فرانسه در مقطع فوق لیسانس با داشتن مدرک زبان فرانسوی میتونید اقدام کنید .

    70. مروه گفت:

      سلام علیکم بازهم خدمت شما محترم
      ایا در رشته خودم در انجااجازه تحصیل خواهند داد؟
      تشکر

    71. مروه گفت:

      سلام علیکم می خواستم پرسان کنم من محصل فاکولته حقوق و علوم سیاسی سال دوم می باشم از افغانستان هستم دیپلوم زبان فرانسوی A1,A2را دارم می توانم رشته خود را در فرانسه ادامه بدهم ؟ پذیرش دارد!

      • آریانا پارس گفت:

        سیلام
        برای دریافت ویای تحصیلی کشور فرانسه و بدست اوردن رنک دانشگاه های این کشور و اطلاع از رشته های ان و پذیرش به سایت QS مراجعه بفرمایید.

    72. فاطمه صداقتی گفت:

      سلام من لیسانس ادبیات فرانسه دارم آیا امکانش هست ک ارشد رشته دیگری را در کشورفرانسه ادامه دهم آیا با داشتن لیسانس ادلیات فرانسه باز هم مدرک زبان نیاز دارم برای رفتن یا خیر؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در پذیرش تحصیلی در کشور فرانسه تغییر رشته تحصیلی شانس پذیرش را کم می کند و شما اگر بخواهید به زبان فرانسه تحصیل کنید باید مدرک b2 فرانسه را داشته باشید و یا برای انگلیسی آیلتس ۶ تا ۶.۵ برای مقطع ارشد لازم است.

    73. حسین گفت:

      سلام و درورد
      شهریه دانشگاه چقدره واسه رشته مدیریت واسه ارشد

    74. فرهاد گفت:

      سلام وقت بخیر
      آیا در فرانسه اجازه کارکردن یا محدودیت مدت کاری برای دانشجویان خارجی وجود دارد؟

    75. مینا گفت:

      سلام

      من مدرک کارشناسی ادبیات زبان انگلیسی دارم، میخوام بدونم برای ادامه تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد میتونم رشته غیر مرتبط بخونم یا حتما باید ادبیات انگلیسی را ادامه بدم؟ ممنون میشم پاسخ بدید.

      مرسی

      • آریانا پارس گفت:

        امکان تغییر رشته وجود دارد اما باید دلیل قانع کننده ای نیز ارائه شود

    76. قاسم بهمیی نژاد گفت:

      با درود و سپاس خدمت شما بزرگوار که با صبر و حوصله به همه عزیزان پاسخ میدهید کمال تشکر دارم
      خواهشا اگر امکانش هست مرا راهنمایی فرمایید چونکه مدت زیادی ذهنم درگیر این مسله هست. در زیر شرایطم رو خدمت شما بزرگوار اعلام مینمایم و با توجه به شرایطم بدون هیچ تعارفی مسیر اصلی رو به من پیشنهاد بفرمایید البته قصد بنده ادامه تحصیل کار و سپس اقامت دایم در فرانسه میباشد. بسیار سپاسگزارم.

      اینجانب مدت ۱۰ سال با مدرک دیپلم ریاضی و فیزیک در پتروشیمی ماهشهر به صورت رسمی در واحد ازمایشگاه مشغول به کار هستم و مدت ۱۰ سال سابقه بیمه دارم .ولی مدرک کارشناسی عمران از دانشگاه ازاد رامهرمز با معدل ۱۳.۲۹ دارم که هیچ ربطی به کارم ندارد ولی مدت ۲سال سابقه کار عمرانی اما بدون بیمه دارم .به نظر شما کدام یک از حالتهای ۱ یا ۲ را پیشنهاد میفرمایید(البته ناگفته نماند برادرم مدت ۴ ساله در رشته مترجمی وادبیات فرانسه در شهر تولوز مشغول به تحصیل میباشد)

      ۱-شانس پذیرش در ارشد عمران باتوجه به معدل ۱۳.۲۹ از دانشگاه ازاد در کدوم دانشگاه را پیشنهاد میکنید و شانس پذیرش برای بنده چقدر میباشد و تحصیل دررشته ارشد عمران به چه زبانی میباشد و سپس ایا امکان پیدا کردن کار بعد از فارغ التحصیلی با مدرک عمران به راحتی صورت میگیرد یا نه
      ۲-با توجه به اینکه ۱۰ سال سابقه بیمه در ازمایشگاه پتروشیمی را دارم و به صورت کارمند رسمی هستم به نظر شما اگر دوباره لیسانس شیمی از ازاد بگیرم وبرای فوق لیساس اقدام کنم با توجه به داشتن سابقه بیمه ایا شانس پذیرش در دانشگاههای فرانسه برای من بیشتر خواهد شد .و تحصیل در رشته ارشد شیمی به چه زبانی تدریس میشود و ایا بعد از فارغ التحصیلی کار برای بنده پیدا خواهد شد یعنی بازار کار گرایشهای شیمی در فرانسه چه وضعیتی دارد. ایا تحصیل برادرم در فرانسه ممکنه تاثیر ی در روند پذیرش بنده داشته باشد. ببخشید طولانی شد با سپاس فراوان خدمت شما بزرگوار

      • آریانا پارس گفت:

        برای اینکه بگوییم چه داشنگاهی به شما پذیرش می دهد مستلزم بررسی رزومه ی تحصیلی شما می باشد .
        به زبان فرانسوی که شما باید مدرک b2فرانسوی ارائه دهید
        خیر در فرانسه فرصتی برای پیدا کردن کار به دانشجویان داده نمی شود
        همه ی مقاطع در فرانسه به زبان فرانسوی برگزار می شود
        پرونده ی شما مستلزم بررسی می باشد

    77. محمد گفت:

      سلام _ من میخواستم در رشته برق قدرت در مقطع ارشد به زبان انگلیسی درس بخونم ؟ اراعه میشه ؟ و اینکه هزینش چقدر هست ؟

    78. مجید گفت:

      سلام. من دانشجوی سال دوم دندانپزشکی دانشگاه شیراز واحد بین‌المللی هستم.مدرک زبان فرانسوی هم دارم.میخواستم بدونم میتونم برای ادامه تحصیل به فرانسه برم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما ، شانس بالایی برای اخذ پذیرش در دانشگاه های کشور فرانسه را دارا می باشید و می توانید برای ادامه تحصیل در کشور فرانسه اقدام نمایید

    79. mohammad گفت:

      سلام.من با مدرک دیپلم و گذراندن مقطع پیش دانشگاهی قصد گرفتن یک ویزای دانشجویی از فرانسه را دارم.من مستلزم اقدام به چه کارهایی هستم و تا چه زمان مهلت دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور فرانسه نیازمند مدرک زبان فرانسوی می باشید و در صورت داشتن مدرک زبان می توانید برای این کشور اقدام نمائید

    80. niloofar گفت:

      سلام
      من یک سوال در مورد ویزای فرانسه دارم. من برای مهر پارسال پذیرش برای لیسانس برای رشته بیوشیمی داشتم ولی سفارت به من ویزای تحصیلی نداد یک اعتراضنامه فرستادم به فرانسه در مورد جواب منفی سفارت فرانسه در ایران.خوشبختانه با درخواست ویزای من موافقت شد و ۲۰ مارچ ویزام گرفتم. کلاس هام ۱۰ سپتامبر شروع می شند. الان یک ماه از گرفتن ویزام می گذردو من هنوز ایران هستم.می خواستم بدونم چه مدت وقت دارم تا به فرانسه برم چون کلاسهام سپتامبر شروع می شود و من می خواهم این ۲ ماه رو ایران بمونم.ایا باید حتما الان برم؟چون من نمی دونم چه مدت بعد از گرفتن ویزا باید حتماکشور ترک کنم؟ چون من شنیدم اگر زودتر نرم ویزام باطل می شه. ممنون می شم هر چه زودتر به سوالات من پاسخ دهید. با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بهترین مرجعی که می تواند پاسخگو شما باشد دانشگاه مقصد است.برای اطلاعات دقیق با دانشگاه یا سفارت در ارتباط باشید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up