آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط تحصیل در سوئد

با توجه به بالا بودن کیفیت تحصیل در سوئد و همچنین زندگی در این کشور همه ساله افراد زیادی برای مهاجرت تحصیلی به سوئد و دریافت اقامت این کشور اقدام می نمایند. عده زیادی از ایرانیان در سال های بین ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ نائل به اخذ اقامت تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری در سوئد گردیده اند. در سال ۲۰۱۱ قوانین مهاجرتی سوئد مانند چند کشور اروپایی دیگر نظیر هلند و دانمارک شامل تغییرات بسزایی شده است. مهم ترین این تغییرات بازنگری در قوانین نظام آموزشی و مخارج تحصیلات در کشور سوئد می باشد.

از این سال به بعد تحصیل در سوئد، مستلزم پرداخت هزینه گردید ولی کماکان تحصیلات در کشور سوئد مورد استقبال دانشجویان خارجی و به خصوص دانشجویان ایرانی علاقه مند به اخذ اقامت سوئد قرار دارد، چرا که این کشور از جمله کشورهای پیش رو در صنایعی نظیر مهندسی کامپیوتر، پزشکی و بسیاری دیگر از رشته ها می باشد و این حقیقت کشور سوئد را به بازاری بی نظیر جهت یافتن فرصت های شغلی پس از دوره تحصیل بدل کرده است.

ویدئو شرایط تحصیل در سوئد

 

سیستم آموزشی سوئد

سیستم آموزشی در کشور سوئد به صورت هماهنگ در تمام استان های این کشور ارائه می شود. دانشگاه های سوئد سالانه دو بار ثبت نام می کنند: ترم پاییز و ترم بهار. مهلت تقاضا برای ترم پاییز معمولاً در اواسط ژانویه است در حالی که مهلت ترم بهار میانه اوت می باشد. 

دانش آموزان پس از اتمام ۱۲ سال تحصیل قادر خواهند بود تا متناسب با شرایط مورد نظر و خواسته های خود اقدامات لازمه برای ورود به دانشگاه را انجام دهند. از همین رو دو مسیر برای ورود به تحصیلات عالیه برای دانشجویان میسر می باشد.

  • دانشگاه ها که مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهند.
  • کالج هایی که دانشجویان را برای ورود بازار کار آماده می کنند.

دانشجویان برای ورود به بازار کار، تحصیلات خود را در کالج سپری می کنند. از همین رو شانس خود را جهت پیدا کردن کار در مقایسه با سایر افراد افزایش دهند و می توانند پس از احراز شرایط موفق به اخذ اقامت کشور سوئد نائل شوند.

تحصیل در مدارس سوئد

پیش دبستانی به مدت یک سال و از شش تا هفت سالگی ارائه می شود. برنامه ابتدایی “Grundskola” از ۷ سالگی شروع و ۹ سال به طول می انجامد. والدین گزارش های پیشرفت فرزندان را از مدارس سوئد دریافت می کنند که به آنها می گوید چگونه فرزندشان در حال پیشرفت می باشند. همچنین منابعی را در اختیار والدین گذاشته می شود تا در پیشرفت فرزندان خود دخیل باشند.

دوره متوسطه در سوئد

دوره متوسطه “gymnasieskola” پس از اتمام دوره دبستان و از ۱۶ سالگی شروع می شود. دانش آموزان در این مقطع قادر خواهند بود با توجه به صلاحدید خود به آموزش در مدرسه و یا آموزش حرفه به خصوصی اقدام نمایند. هفده برنامه آموزشی مختلف در سوئد وجود دارد که اکثر آنها بین “علوم اجتماعی” (samhällskunskap) و “علوم طبیعی” (naturvetenskap) است.

تحصیل کارشناسی در سوئد

طول دوره تحصیلات در مقطع کارشناسی در کشور سوئد همانند دیگر کشورهای اتحادیه اروپا، ۴ سال می باشد. در بازه زمانی اعلام شده ملزم به سپری کردن ۱۸۰ واحد دانشگاهی می باشید. دانشجویان قادر خواهند بود تا هر سال ۶۰ واحد درسی را پشت سر بگذارند، در اینصورت بازه زمانی تحصیل در سوئد به ۳ سال کاهش پیدا می کند.

بسیاری از رشته های تحصیلی در کشور سوئد به زبان انگلیسی ارائه می شود و سوئد یکی از معدود کشورهای غیر انگلیسی زبان است که در مقطع کارشناسی موقعیت های بسیار زیادی را به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است. لازم بذکر است که دانشجویان در صورت انتخاب دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی ملزم به پرداخت هزینه های تحصیل در این کشور می باشند. در صورت تحصیل به زبان سوئدی قادر خواهید بود در kandidatprogram یا utbildning på grundnivå شرکت نمایید. لازم بذکر است تحصیل با زبان سوئدی رایگان و بدون پرداخت هزینه همراه است.

کارشناسی ارشد در سوئد

تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد

با توجه به دانشگاه های معتبر جهانی، تعداد زیادی از برنامه های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی و شهریه رایگان برای دانشجویان اتحادیه اروپا، EEA و سوئیس، جای تعجب نیست که سوئد تعداد زیادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی بین المللی را جذب کند.

با در نظر داشتن رتبه بسیار مناسب چند دانشگاه معتبر کشور سوئد نظیر دانشگاه های استکهلم، چالمرز، گوتنبرگ، لوند، اوپسالا، کی تی اچ که در رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند، افراد از شرایط بسیار مناسبی در زمینه های اقتصادی و بخصوص آینده شغلی در این کشور برخوردار می باشند، این کشور همواره مورد توجه بسیاری از متقاضیان اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد قرار گرفته است.

کارشناسی ارشد در سوئد می تواند یک دوره یک یا دو ساله باشد. معمولاً این دوره شامل حدود ۷۵٪ دروس و ۲۵٪ تحقیق برای یک پروژه پایان نامه است. کشور سوئد مقصد بسیار مناسبی جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارا می باشند، است. این نکته بدین معناست که شانس افراد برای ورود به مقطع دکتری در صورتی که در دانشگاه های سوئد تحصیل کرده باشند، افزایش می یابد.

تحصیل مقطع دکتری در سوئد

کشور سوئد همانند سایر کشورهای پیشتاز در بحث تحصیل، به دانشجویان در حال تحصیل در مقطع دکترا، توجه ویژه ای دارد و جهت پرداخت مخارج تحصیل ایشان، شرایط ویژه ای را برای تسهیل طول دوره فراهم آورده است. دانشجویان با اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئد قادر خواهند بود از بورسیه های در نظر گرفته شده بهره مند شوند. با توجه به این نکته که کشور سوئد برای افرادی که در مقطع دکترا در این کشور مشغول به تحصیل هستند، حقوقی ماهیانه به میزان تقریبا ۲۳۰۰ هزار دلار را مدنظر قرار می دهند، دانشجویان ایرانی رقابت بسیار سختی را در راستای اخذ بورسیه دکترا در کشور سوئد در پیش دارند.

برای تحصیل در سوئد با بورسیه تحصیلی، مدارک ذیل کمک شایانی به دانشجویان این مقطع می نماید.

  1. مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر
  2. اخذ مدرک دال بر تسلط کافی زبان انگلیسی (حداقل آیلتس  ۶٫۵)
  3. جلب نظر یک استاد مشاور (supervisor) که تز دکترا فرد را پشتیبانی نماید.
  4. داشتن تالیفات از قبیل مقالات بین المللی، کتاب و …

داشتن همه و یا تعدادی از آیتم های ذکر شده، می توان در راستای افزایش شانس فرد در جهت اخذ پذیرش نقش بسزایی ایفا نماید.

دانشگاه های سوئد

دانشجویان برای تحصیل در سوئد قادر خواهند بود برای اخذ پذیرش از ۳۸ دانشگاه موجود این کشور اقدام نمایند. سیستم آموزش عالی سوئد متشکل از دانشگاه ( universitet ) و کالج ( högskolor ) است. دانشگاه ها تمایل بیشتری به پژوهش دارند و کالج های دانشگاهی معمولاً به سمت علوم کاربردی سوق پیدا می کنند. با این وجود، همیشه تمایز مشخصی بین این دو وجود ندارد.

دانشگاه های کشور سوئد طیف وسیعی از دوره های تحصیلی را در مقاطع مختلف ارائه می دهند. از همین رو دانشجویان بین المللی قادر خواهند بود با توجه به رشته تحصیلی و میزان بودجه در نظر گرفته شده از خدمات این دانشگاه ها بهره مند شوند. دانشگاه های کشور سوئد در رتبه بندی جهانی از جایگاه مناسبی برخوردار می باشند، از جمله برترین دانشگاه های این کشور می توان به دانشگاه ذیل اشاره کرد.

دانشگاه رتبه در QS
Lund University 92
KTH Royal Institute of Technology 98
Uppsala University 116
Chalmers University of Technology 125
Stockholm University 191
University of Gothenburg 256

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در سوئد

۱. دانشگاه کارولینسکا

این موسسه ی آموزشی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در سوئد است و به صورت تخصصی به ارائه ی با کیفیت ترین خدمات آموزشی در حوزه ی پزشکی به دانشجویان بین المللی می پردازد و بر اساس نظر سنجی های انجام شده از مشهورترین و معتبر ترین دانشگاه های سوئد شناخته شده است.

همچنین به دلیل تحقیقات گسترده ی پزشکی و ارائه ی مقالات علمی متعدد در جهان رتبه ی اول را کسب کرده است.

۲. دانشگاه لوند

این موسسه ی آموزشی تحقیقاتی به عنوان بهترین دانشگاه برای تحصیل در سوئد شناخته شده است همچنین جالب است بدانید که در رنکینگ های جهانی رتبه ۹۸ را کسب نموده است.

این دانشگاه در سال ۱۶۶۶ تاسیس شده است همچنین عنوان یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین دانشگاه های جهان را به خود اختصاص داده است.

در این دانشگاه حدود ۴۲۰۰۰ دانشجو در رشته های مختلف مشغول به تحصیل هستند همچنین این دانشگاه عضو انجمن های تحقیقاتی معتبر اروپا و شبکه های جهانی گسترده قرار گرفته است.

۳. دانشگاه چالمرز

این دانشگاه معتبر از جمله موسسات فناوری و تحقیقاتی بسیار مهم در سوئد است که در سال ۱۸۲۹ تاسیس شده.

این دانشگاه در ارائه ی خدمات آموزشی در رشته ی مهندسی شهرت یافته است و به همین دلیل از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در سوئد می باشد.

جالب است بدانید تحصیل در این دانشگاه به دو زبان انگلیسی و سوئدی انجام می شود همچنین دانشجویان می توانند در مقاطع مختلف کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکترا در انواع رشته ها مشغول به تحصیل شوند.

۴. دانشگاه اوپسالا

۵. دانشگاه استکهلم

۶. دانشگاه گوتنبرگ

۷. دانشگاه لیکونبیگ

۸. دانشگاه اومئو(اومیا)

۹. دانشگاه مید سوئیدن

بهترین رشته ها برای تحصیل در سوئد

  1. مهندسی از بهترین رشته ها برای تحصیل در سوئد است و سالیانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل در این رشته به کشور سوئد مهاجرت می کنند.
  2. معماری بر اساس نظر سنجی های انجام گرفته از طرف دانشجویان جزو بهترین رشته ها برای تحصیل در سوئد شناخته شده است.
  3. مدیریت صنعتی از پرطرفدار ترین و بهترین رشته ها برای تحصیل در سوئد معرفی شده است.
  4. علوم طبیعی
  5. برنامه ریزی شهری
  6. پزشکی
  7. حقوق
  8. ادبیات
  9. رشته های علوم پایه
  10. رشته های مهندسی
  11. معماری
  12. هنر
  13. علوم اجتماعی
  14. دارو سازی
  15. علوم
  16. فناوری
  17. فیزیک
  18. ریاضی
  19. شیمی
  20. زمین شناسی
  21. علوم انسانی
  22. علوم طبیعی
  23. حقوق
  24. اقتصاد
  25. فناوری اطلاعات

مزایای تحصیل در سوئد

مزایای تحصیل در سوئد

چرا باید برای ادامه تحصیل، کشور سوئد را در صدر لیست گزینه های خود قرار دهیم؟ با نگاهی به برخی از محبوب ترین دلایل تحصیل در سوئد می توان پاسخ صحیحی را برای این سوال اتخاذ کرد. گروه آریاناپارس با بررسی شرایط تحصیل در سوئد به مزایای ادامه تحصیل در این کشور پرداخته است.

شرایط همراه

دانشجویان بین المللی در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئد قادر خواهند بود تا همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال را به عنوان همراه در این کشور داشته باشند. همسر فرد درخواست کننده ویزای تحصیلی با ارائه مدارک و سوابق کاری می تواند به صورت تمام وقت در این کشور مشغول به کار شود. با توجه به محل سکونت، فرزندان می توانند با کمترین هزینه های ممکن در مدارس دولتی به تحصیل بپردازند.

بازار کار مناسب

ذکر این مطلب می تواند پارامتر تاثیرگذاری برای متقاضیان اخذ پذیرش تحصیلی در سوئد در دانشگاه های این کشور قلمداد شود که کشور سوئد شرایط بسیار مناسبی برای افرادی که در این کشور فارغ التحصیل می شوند محیا می سازد و ایشان را قادر می سازد که بلافاصله پس از اتمام تحصیل در مقاطع تحصیلی شانس بالایی در راستای یافتن شغلی بسیار مناسب را احراز کند. بازه زمانی در نظر گرفته شده برای دانشجویان پس از تحصیل ۶ الی ۱۲ ماه می باشد.

کار تیمی به روش سوئدی

تحصیل در سوئد بی نظیر است و تجربه ای مثل آن را در هر جای دنیا پیدا نخواهید کرد. مؤسسات آموزشی سوئد محیطی مهیج و جذاب را با تمرکز جدی بر همکاری فراهم می کنند. این کار مهارت های ارزشمندی را برای شما به وجود می آورد که در دانشگاه های دیگر در سراسر جهان نمی توانید پیدا کنید. قادر خواهید بود تکنیک هایی را برای کار در تیم یاد بگیرید.

معایب تحصیل در سوئد

علی رغم مزایای عنوان شده، تحصیل در هر کشور با چالش هایی همراه است. آگاهی از مشکلات تحصیل در سوئد به آن دسته از علاقه مندان این کشور کمک می کند تا انتخاب بهتری را داشته باشند. از بزرگترین چالش های تحصیل در این کشور می توان به نکات زیر اشاره کرد.

هزینه های بالای زندگی

کشور سوئد یکی از پرهزینه ترین کشورهای اروپایی قلمداد می شود. دانشجویان در بازه زمانی تحصیل ملزم به پرداخت هزینه ای بالاتر از متوسط زندگی در اروپا می باشند. متوسط هزینه های زندگی در سوئد برای دانشجویان ماهانه حدود ۹۰۰ یورو در نظر گرفته می شود.

یادگیری زبان سوئدی

آموزش زبان سوئدی بسیار دشوار می باشد. یادگیری زبان سوئدی تاثیر بسزایی در آینده شغلی و بهبود شرایط زندگی یک دانشجو دارد. با توجه به قابل دسترس نبودن مراکز ارائه دهنده این زبان، دانشجویان در حین تحصیل در سوئد با چالش هایی همراه می باشند. لازم بذکر است در صورت انتخاب کورس به زبان انگلیسی، در محیط آکادمیک تمام نیازهای دانشجو با دانش زبان انگلیسی برطرف می شود.

شرایط زندگی

دانشجویان برای زندگی در کشور سوئد باید اطلاع کافی از فرهنگ های موجود در این کشور را داشته باشند. وضعیت آب و هوایی یکی از بزرگترین چالش های دانشجویان ایرانی برای انتخاب سوئد برای هدف اول زندگی و تحصیل می باشد. بیشتر زمان های سال هوای سرد و بارش برف پذیرای دانشجویان است. میانگین دما در در زمستان از -۲ درجه تا -۲۲ درجه سانتیگراد و در تابستان ۱۳ درجه تا ۱۷ درجه سانتیگراد است.

حق کار و هزینه های تحصیل در سوئد

دانشجویان در حین تحصیل در سوئد قادر خواهند بود به صورت نیمه وقت مشغول به کار باشند. دانشجویان متناسب با مقطع تحصیلی بین ۱۰ تا ۳۰ ساعت در هفته اجازه کار دانشجویی خواهند داشت. این نکته بدین معناست که مجوز کار برای دانشجویان کارشناسی ۱۰ ساعت، دانشجویان کارشناسی ارشد ۲۰ ساعت و دانشجویان دکترا ۳۰ ساعت در هفته صادر می شود. میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۸ تا ۱۰ یورو به ازای هر ساعت است.

دانشجویان در صورت بهره مندی از تمام ساعت کار قادر خواهند بود بخش اعظمی از هزینه های خود را با کار دانشجویی تامین نمایند.

هزینه های تحصیل در سوئد

هزینه های تحصیل در مدارس بین المللی سوئد تقریبا مشابه هزینه تحصیل در کالج های آمریکا، انگلستان و کانادا می باشد. این هزینه در حدود سالیانه ۱۳ تا ۱۵ هزار یورو  که شامل هزینه های زندگی و تحصیل می باشد.

دانشجویان برخلاف سال های گذشته (قبل از سال ۲۰۱۱) که قادر بودند در بهترین دانشگاه های سوئد به صورت کاملاٌ رایگان تحصیلات خود را ادامه دهند از این زمان به بعد ملزم به پرداخت هزینه هایی که تقریبا معادل ۸ تا ۱۵ هزار یورو در سال می باشد، هستند. میانگین هزینه های تحصیل در رشته های مختلف به شرح زیر است.

ردیف رشته هزینه
۱ علوم اجتماعی و علوم انسانی ۶۵۰۰ تا ۹۲۰۰ یورو در سال
۲ برنامه های علوم فنی و علمی ۱۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ یورو در سال
۳ معماری و طراحی ۱۵۰۰۰ تا ۲۲۰۰۰ یورو در سال

هزینه های زندگی در سوئد

سوئد یکی از کشورهایی است که بیشترین مالیات را در اروپا دارا می باشد. هزینه های زندگی در سوئد برای دانشجویان به صورت میانگین بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ یورو در ماه تخمین زده می شود. هزینه عنوان شده شامل هزینه های اجاره مسکن، خوراک، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن در زمان تحصیل در سوئد است.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی سوئد

برای تحصیل در سوئد، دانشجویان باید در ابتدای راه برای اخذ پذیرش و پس از آن مراجعه به سفارت اقدام نمایند. در ادامه این بخش به شرایط اخذ پذیرش و آمادگی مدارک برای سفارت می پردازیم.

مرحله اول: پذیرش

درخواست های کارشناسی ارشد در سوئد از طریق پذیرش دانشگاه در سامانه آنلاین سوئد انجام می شود و قادر خواهید بود حداکثر چهار دوره کارشناسی ارشد را بطور همزمان درخواست کنید. دانشجویان برای ادامه تحصیل در کشور سوئد در ابتدا مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور و پس از آن برای دریافت ویزا اقدام نمایند. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش:

  • سوابق تحصیلی
  • ریز نمرات
  • مدرک زبان
  • پاسپورت
  • توصیه نامه از اساتید
  • انگیزه نامه که دلیل انتخاب کشور سوئد را به شکل مطلوبی عنوان کرده باشد.
  • رزومه تحصیلی

هزینه ارسال مدارک برای بررسی بخش ادمیشن یا پذیرش دانشگاه های سوئد در حدود ۱۰۰ یورو محاسبه می شود. دانشجویان پس از اخذ پذیرش از دانشگاه، مدارک لازمه برای مراجعه به سفارت را آماده و وقت مصاحبه را دریافت می کنند.

مرحله دوم: آمادگی ویزا

پس از اتمام مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه، علاقه مندان به تحصیل در سوئد روند آمادگی مدارک برای سفارت را در دستور کار قرار می دهند. برای اقامت بیش از ۹۰ روز در سوئد، دانشجویان ایرانی ملزم به دریافت ویزای تحصیلی می باشند. در ابتدای راه برای دریافت وقت سفارت که پروسه آن به صورت آنلاین می باشد، اقدام نمایید. از مهم ترین مدارک برای روز مصاحبه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پذیرش از یک دانشگاه معتبر
  2. رسید اولین قسط شهریه دانشگاه
  3. تمکن و گردش مالی

مدارک لازم برای تحصیل در سوئد

ما در این مطلب قصد داریم شما را مهم ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد آشنا کنیم این مدارک ضروری به شرح زیر است:

  1. ارائه ی مدارک معتبر هویتی مانند شناسنامه، پاسپورت دارای اعتبار، عکس پرسنلی و…
  2. ارائه ی گواهی معتبر عدم سوء پیشینه و جرایم خلافکاری برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد الزامی است.
  3. ارائه ی مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات با ترجمه به زبان انگلیسی
  4. اگر دانشجو دارای مدرک معتبر مرتبط با آموزش زبان انگلیسی در سطوح مختلف آیلتس و تافل است باید برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد به دانشگاه مورد نظر ارائه دهد.
  5. ارائه ی گواهی معتبر تحت عنوان انگیزه‌نامه یا توصیه‌نامه برای تحصیل در مقطع ارشد و دکتری ضروری است.
  6. ارائه ی سوابق کاری و تحصیلی به همراه کپی مدارک
  7. ارائه ی گواهی های لازم برای اثبات تمکن مالی و پرداخت هزینه های مربوط به کار یا تحصیل
  8. تکمیل بدون نقص مدارک مربوط به اخذ ویزای تحصیلی سوئد
  9. شما باید فیش واریزی مربوط به پرداخت شهریه دانشگاه خود را ارائه دهید.
  10. ارائه ی نامه ی پذیرش یا تاییدیه تحصیلی از دانشگاه مورد نظر برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد الزامی است.
  11. شما باید گواهی معتبری را مبنی بر تایید سلامت پزشکی خود به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید.

امکان ویزای تحصیلی سوئد در سال ۲۰۲۳

با توجه به سخت تر شدن و کاهش شانس ویزای تحصیلی در کشورهایی مثل آمریکا و استرالیا، بسیاری از علاقه مندان به تحصیل به کشورهای اروپایی روی می آورند. سوئد به عنوان یکی از برترین کشورهای اروپایی راه های ادامه تحصیل را در این کشور باز گذاشته است. دانشجویان و علاقه مندان به تحصیل در صورت ارائه مدارک عنوان شده قادر خواهند بود برای تحصیل در سوئد اقدام نمایند.

با توجه به تغییر قوانین در سال ۲۰۱۱ که به موجب آن دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این کشور ملزم به پرداخت هزینه می باشند، همچنان مقصدی ایده آل برای ادامه تحصیل قلمداد می شود. دوره تحصیلی دکترا به واسطه فرصت فراوان کسب بورسیه در دانشگاههای سوئد، به عنوان محبوب ترین مقطع تحصیلی شناخته می شود.

اقامت پس از تحصیل در سوئد

۱. اقامت پس از تحصیل از طریق کاریابی

دانشجویان می توانند پس از پایان دوره ی تحصیلات خود در سوئد از طریق استخدام در شغل مورد نظر و تحویل گواهی کارفرمای خود نوع ویزا را از تحصیلی به کاری تغییر دهند و به این ترتیب اقامت دائم شان را در این کشور اخذ نمایند.

۲. اقامت پس از تحصیل از طریق سرمایه گذاری

دانشجویان پس از پایان دوره ی تحصیلات خود می توانند از طریق سرمایه گذاری در پروژه های کاری مختلف اقامت دائم شان را در این کشور اخذ نمایند ضمن اینکه از حمایت های دولت برخوردار می شوند

۳. اقامت پس از تحصیل از طریق ازدواج

دانشجویان می توانند از طریق ازدواج با شخصی که تابعیت این کشور را دارد اقامت دائم شان را در سوئد پس از پایان دوره ی تحصیلات خود اخذ نمایند.

ضمن اینکه برای دریافت این مجوز لازم است شما تمکن مالی و محل اقامت خود را به صورت مشخص برای دولت این کشور به اثبات برسانید.

۴. اقامت پس از تحصیل از طریق پناهندگی

دانشجویان پس از پایان دوره ی تحصیلات در این کشور می توانند از طریق ارائه ی دلایل کافی مبنی بر عدم بازگشت به کشور مبدا اقامت دائم شان را در این کشور تحت عنوان پناهنده اخذ نمایند.

۵. اقامت پس از تحصیل از طریق تولد فرزند

والدینی که فرزندشان در خاک سوئد متولد می شوند می توانند با ارائه ی مدارک لازم اقامت دائم خود را در این کشور اخذ نمایند.

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی نیوزیلند

دلایل زیادی برای پذیرفته نشدن درخواست ویزای تحصیلی شما وجود دارد ما در ادامه ی این مطلب قصد دارین تا شما را با مهم ترین عوامل ریجکتی ویزای تحصیلی از سوی اداره ی کنسولگری سوئد آشنا کنیم پس در ادامه همراه ما باشید.

  1. اگر مدارک هویتی شما دارای اعتبار قانونی نباشد و آسیب خورده و مخدوش شده باشد
  2. اگر مدارک هویتی شما به صورت غیر حقیقی و جعلی باشد به احتمال زیاد پس از بررسی مدارک ارائه شده با درخواست شما مبنی بر اخذ ویزای تحصیلی سوئد موافقت نخواهد شد.
  3. اگر شما دلایل مناسبی را برای انگیزه ی خود از مهاجرت به نیوزلند ارائه ندهید و اداره ی پلیس این کشور از نیت شما دچار ابهام شود ممکن است با درخواست شما موافقت نکند.
  4. اگر مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیل در سوئد کامل نبوده و یا دارای نقص باشد.

اگر متقاضی دارای سوء سابقه ی خلافکاری و جرایم کیفری و قضایی باشد ممکن است پس از بررسی پرونده شما پلیس این کشور به دلیل حفظ امنیت داخلی با درخواست تان موافقت نکند.

  1. اگر شما دارای سابقه ی بیماری های واگیردار و یا خطرناک باشید مانند ایدز، هپاتیت و…
  2. اگر نوع ویزای درخواستی با انگیزه ی واقعی تان مبنی بر مهاجرت به این کشور مطابقت نداشته باشد یعنی شما اقدام به اخذ ویزای تحصیل در سوئد نمایید درحالی که برای کار کردن و یا سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت کنید.
  3. اگر شما دارای تمکن مالی مناسب برای مهاجرت به سوئد نباشید و نتوانید مخارج مربوط به کار و یا تحصیل در سوئد خود را بپردازید با پذیرش درخواست ویزای تحصیلی شما مخالفت می شود.
  4. اگر شما در گذشته برای دریافت ویزا از این کشور اقدام کرده باشید ولی به دلایل مختلفی از ویزای خود به درستی استفاده نکرده باشید ممکن است درخواست مجدد مبنی بر اخذ ویزای تحصیلی سوئد از سوی اداره ی کنسولگری این کشور پذیرفته نشود.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۶۴۲ پاسخ به “تحصیل در سوئد”

    1. مجله مهاجرت گفت:

      سلام.وقت بخیر .
      در مورد تحصیل در دبیرستان های سوئد میشه راهنمایی بفرمایید؟

      • consultant گفت:

        ۲سال اخر دبیرستان میشه رفت و اونجا گذرونداجازه یکنفر همراه بردن رو دارند

    2. شکوفه گفت:

      با سلام و ادب
      مدرک زبان ندارم ایا امکان دارد برای دوره زبان سوئد اقدام کنم؟
      سوال دوم: چگونه میتوان فرصت مطالعاتی به سوئد رفت؟
      ممنونم از پاسخگویی شما

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شانس دریافت ویزا برای دوره های زبان معمولا کم می باشد.
        برای فرصت مطالعاتی باید دارای رزومه علمی قوی، مقاله isi ، حداقل آیلتس ۷ و داشتن توصیه نامه از اساتید دانشگاه مبدا باشید تا با ارائه آن ها به دانشگاه مورد نظر و موافقت آن ها بتوانید برای فرصت مطالعاتی به آن کشور سفر کنید.

    3. ارام گفت:

      با سلام.
      من دانشجوی دکتری در ایران هستم ، دانشگاه ازاد.
      در مرحله ازمون جامع، معدل۱۸/۴۷
      رشته مدیریت گرایش منابع انسانی.
      ایا امکان ادامه و یا فرصت مطالعاتی در کشور سوئد را دارم؟ رزومه هم دارم مقاله و کتاب، داوری مقالات و ..

      • author14 گفت:

        با سلام و احترام
        در صورت دریافت مدرک زبان آیلتس ۷ به بالا و داشتن مقاله های بین المللی می توانید برای تحصیل در کشور سوئد اقدام نمایید.

    4. سپهر گفت:

      سلام
      من معدل کارشناسی ۱۶ و ارشد ۱۶٫۳۰ بود . ۳ تا مقاله ISI و ۱۱ سایتیشن . در رشته نانوفناوری چقدر شانس اپلای و فاند برای دکترا دارم ؟

      ممنون از شما

      • author14 گفت:

        با سلام و احترام
        برای دریافت فاند و پذیرش در مقطع دکتری باید رزومه علمی-پژوهشی مناسبی داشته باشید و علاوه بر این شرایط می بایست نمره مدرک زبان آیلتس ۷ به بالا باشد در صورت دارا بودن شرایط ذکر شده امکان پذیرش و ویزا گرفتن ۸۰ درصد می باشد.

    5. کیارش گفت:

      سلام
      من معدل دیپلم ۱۶ هستش ولی پیش دانشگاهی ۱۱ میتوانم برای سوئد اقدام کنم ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        به صورت معمول نمره مورد نیاز برای ورود به دانشگاه های اروپا و همچنین سوئد بالای ۱۴ می باشد. مدارک شما برای دانشگاه های این کشور ارسال می گردد و در صورت تائید می توانید برای تحصیل در سوئد اقدام نمایید.

    6. سامان گفت:

      با سلام.مطالب عالی بودند اگر امکانش هست در مورد ارشد مجدد هم توضیح بدهید.
      من هم اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد تهران هستم و قصد اپلای برای مقطع دکتری دارم.
      با معدل ۱۷٫۴ در مقطع ارشد چقدر شانس برای دریافت فاند دارم در دکتری؟
      من پایان نامه ارشدم رو متفاوت با گرایشم کار کردم.رشته من مهندسی شیمی هستش گرایش طراحی فرآیند اما پایان نامه من در مورد بایو می باشد.به نظر شما این تغییر فیلد میتواند یک امتیاز مثبت برای گرفتن ارشد مجدد(همراه با فاند) باشد؟
      شرایط گرفتن ارشد مجدد رو چطور ارزیابی میکنید؟
      با سپاس

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شانس اخذ بورسیه تحصیلی در دوره های کارشناسی ارشد کشور سوئد پایین می باشد. در صورت ارائه سوابق بین المللی همچون مقالات بین المللی و مدرک زبان قادر خواهید بود این شانس را افزایش دهید.

    7. کیمیا گفت:

      با سلام ایا برای رشته حسابداری با مدرک ارشد از دانشگاه های سراسری با معدل ۱۷ در کشور سوئد جهت گرفتن بورسیه دکترا بعد از داشتن مقاله وایلتس ۷ , وسن ۳۳ و متاهل دارای فرزند شانسی هست؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        متقاضی اخذ بورسیه باید بتوانند استان مورد نظر را متقاعد سازند که از لحاظ ارتقا سطح علمی، پژوهشی و امور اجرای دانشگاه در زمینه مالی تاثیر مثبتی خواهند داشت. این امکان برای شما میسر می باشد.

    8. فرناز کیان پور گفت:

      سلام من دیپلم کارو‌دانش دارم
      کاردانی حسابداری
      الان دانشجوی معندسی فناوری اطلاعات دانشگاه علمی کاربردی هستم؟شانسی برای ادامه تحصیل در سوئد دارم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در صورت اتمام تحصیل و ارائه مدرک زبان انگلیسی قادر خواهید بود برای دوره های کارشناسی ارشد کشور سوئد اقدام نمایید.

    9. مشاور آریاناپارس گفت:

      می توانید برای کارشناسی اقدام کنید. در صورت نیاز عموما دانشگاه ها تعدادی واحد به صورت پیش نیاز ارائه می دهند.

    10. محمد گفت:

      با سلام.
      من کارشناسی مهندسی مکانیک از دانشگاه ازاد نجف آباد دارم. الان هم دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی هستم. میخواستم بدونم آیا برای مقطع دکترا مدیریت بازرگانی شانس برا پذیرش از دانشگاه های سوئد را دارم یا نه؟ ۲۴ سال سن دارم وسابقه کار هم ندارم.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما جهت اقدام برای مقطع دکتری نیاز به تایید یک استاد به عنوان سوپر وایزر دارید هم چنین در صورت داشتن مدرک زبان و مقاله ای اس ای شانس قبولی شما افزایش می یابد.

    11. سمیرا گفت:

      سلام
      من ۳۳ سالمه و مجرد هستم.مدرک مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه جامع دارم .میخواستم بدونم میشه برای ارشد رشته ای دیگه ای رو بخونم و اگر نه با همین مدرک زبان میشه توی سوئد برای ارشد توی مقطع فوق لیسانس اقدام کرد ؟سرمایه فعلیم هم نیم میلیارد تومان است.
      ممنون از اینکه وقت میذارید و راهنمایی می کنید.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید با ارائه مدرک زبان سوئدی در مقطع ارشد رشته خودتان یا رشته مدیریت اقدام کنید.

    12. س گفت:

      سلام شبخوش بنده ۳۱سالمه معدل کارشناسیم ۱۳’۹۹ و ارشدم ۱۶’۳۰ رشته حقوق خوندم مدرک زبان ندارم و متاهلم میخاستم ببینم میتونم برای سوئد باتوجه به سن و معدلم اقدام کنم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        برای دکترا باید تایید یک استاد راهنما رو داشته باشید که با توجه به شرایط شما از شانس کمی برخوردار هستید. در صورت گرفتن مدرک زبان می توانید برای کارشناسی ارشد مجدد و در صورت داشتن مقاله آی اس آی برای دکتری اقدام کنید.

    13. شبیر گفت:

      بهترین دانشگاه سوئد برای رشته های مهنسی کدومه ؟

    14. باران گفت:

      تو مقطع دکتری امکان گرفتن بورسیه هست؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        تعداد موقعیت های دکتری در کشور سوئد در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بیشتر می باشد و در صورت ارائه مدارک بین المللی از شانس مناسبی برای دریافت بورسیه برخوردار می باشید

    15. سارا گفت:

      برای تحصیل در مقطع دکتری در سوئد چه باید کرد؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        شما برای تحصیل در مقطع دکتری باید رزومه تحصیلی خوبی داشته باشید.
        دوره های تحصیلی دکتری در کشور سوئد قالبا به صورت بورسیه ارائه میشود. مقاله بورسیه تحصیلی میتونه به شما در این مورد اطلاعات مفیدی بده

    16. سارینا گفت:

      تمکن مالی برای سفارت سوئد چقدره؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        برای تحصیل شما نیاز دارید که به سفارت تمکن مالی خود را برای زندگش و تحصیل به اندازه ۱ سال را حداقل نشان دهید که هزینه های زندگش بین ۱۰ تا ۱۲ هزار یورو میباشد و هزینه های دانشگاه شما به این مبلغ بسته میزان شهریه در رشته ی مورد نظر شما اضافه میشود

    17. Armin گفت:

      مرسی از اطلاعاتتون

    18. رضا مولوی گفت:

      سلام من در حال حاضر دانشجوی دکتری کامپیوتر هستم با سن ۲۶ و معدل فوق لیسانس ۱۸٫۷ امکان بورسیه شدن در شوید را دارم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط عنوان شده، با وجود مدرک زبان و مقالات بین المللی از شانس خوبی برای دریافت بورسیه برخوردار می باشید.

    19. زهرا گفت:

      سلام ، ببخشید من ۳۲ سال سن دارم و دارای مدرک کارشناسی ارشد ژنتیک انسانی با معدل ۱۶:۳۰. از دانشگاه دولتی وزارت بهداشت هستم که در سال ۹۷ مدرک خود را دریافت کردم ،یه مقاله isi در ارتباط با پایان نامه مقطع ارشد مرتبط با ژنتیک سرطان دارم . تصمیم به مهاجرت به سوئد به همراه فرزند ۴ ساله خود دارم، مدرک زبان را نگرفتم اما سطح زبان انگلیسی خوبی دارم. در چه مقطعی می توانم آنجا ادامه تحصیل دهم و همزمان کار کنم ؟ و میزان هزینه ماهانه من و فرزندم تقریبا چقد میشه؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط عنوان شده قادر خواهید بود برای مقطع دکترا در کشور سوئد اقدام نمایید. هزینه های زندگی در کشور سوئد برای شما و فرزندتون ماهیانه بین ۹۵۰ تا ۱۲۰۰ یورو د تخمین زده می شود.

    20. Afshin گفت:

      همراهی که با دانشجو میره اجازه کار داره تو سوئد؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در صورت ارائه سوابق کاری و نامه توضیحات حرفه خود، مجوز کار برای همراه صادر می شود.

    21. بهار گفت:

      سلام شرایط تحصیل در رشته گرافیک در سوئد رو می خواستم بدونم لیسانس گرافیک دارم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در رشته گرافیک می بایست نمونه کارهای اجرایی خود را به همراه سوابق تحصیلی و مدرک زبان انگلیسی به دانشگاه های سوئد ارائه دهید.

    22. Bahram jafari گفت:

      هزینه زندگی در سوئد چقدر میشه و اگر فرزندی در مقطع دبستان باشه، همراه می تونه داشته باشه؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        هزینه های زندگی به صورت میانگین بین ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ یورو در سال در نظر گرفته می شود. شانس همراه برای دانش آموزان در این کشور بسیار پایین می باشد.

    23. سارينا گفت:

      شرایط کار بعد از تحصیل تو سوئد چطوره؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        دانشجویان پس از اتمام تحصیل در سوئد، می توانند از فرصت ۶ ماهه در نظر گرفته شده برای پیدا کردن کار استفاده کنند.

    24. محمد گفت:

      سوئد بهترین کشور برای آیتیه درسته؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        با توجه به رنکینگ دانشگاه های کشور سوئد، یکی از برترین کشورهای دنیا برای تحصیل و کار در رشته IT سوئد می باشد.

    25. یاسر نصیرپور گفت:

      زبان سوئدی رو میشه در ایران یاد گرفت؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        امر یادگیری امکان پذیر می باشد ولی متاسفانه مدرکی که مورد تایید سفارت سوئد باشد در ایران وجود ندارد.

    26. فراهانی گفت:

      سلام. من ۴۳ سالمه مجرد. فوق لیسانس تربیت بدنی هستم از دانشگاه الزهرا با معدل ۱۸٫لیسانس شیمی از دانشگاه آزاد. یه مقاله ورزش تو مجله داخلی دارم. مربی یوگا هم هستم. میخوام برای phd در رشته خودم تو استکهلم اقدام کنم . امکان گرفتم فاند تو هر دانشگاهی با توجه به شرایط من هست؟؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای دریافت بورسیه های تحصیلی مدارک بین المللی بسیار تاثیرگذار می باشد. از جمله مدارم بین المللی می توان به مدرک زبان، مقالات بین المللی و شرکت و دوره های بین المللی اشاره کرد.

    27. مهاجر پرنده گفت:

      سلام و عرض ادب.
      من لیسانس علوم اقتصادی با معدل ۱۳/۵۷ دانشگاه ملی و ارشد علوم اقتصاد دانشگاه آزاد با معدل ۱۶/۳۰ ا هستم. دارای ۳ سال سابقه کار در حوزه حسابداری و مالی.سن ۲۷ سال.دارای ۲ مقاله isi.و آیلتس ۶/۵. آیا امکان تحصیل ارشد مجدد با توجه به معدل پایین دوره کارشناسی، رو خواهم داشت؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط اعلام شده، شانس مناسبی را برای ادامه تحصیل در سوئد دارا می باشید.

    28. زهرا گفت:

      سلام روزتون بخیر
      من ۳۷ سال سن دارم و لیسانس ریاضی با معدل ۱۴ و ارشد صنایع با معدل ۱۸ دارم. از فارغ التحصیلی ارشد تا حالا ۷ سال میگذره ولی سابقه کار مرتبط دارم. دارای دو مقاله ISI هستم. میخواستم بپرسم برای بورسیه دکترا می تونم اقدام بکنم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        به دلیل رقابت زیادی که در کشورهای حوزه اسکاندیناوی از جمله سوئد در مقطع دکتری وجود دارد شما برای گرفتن پذیرش نیاز به رزومه خیلی خوبی خواهید داشت . با توجه به شرایط سنی شما و گپ تحصیلی شانس گرفتن پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری برای شما یک مقدار کم خواهد شد.

    29. علیرضا گفت:

      سلام و خسته نباشید خدمت شما.
      یک دانشجویی پزشکی در ایران چگونه میتونه برای تحصیل در پزشکی سوئد اقدام کنه؟ آیا دوباره باید تحصیلات رو از سر آغاز کنه و یا میتونه ادامه تحصیل بده؟ بهترین موقع برای مهاجرت یک دانشجویی پزشکی ایرانی به سوئد چه زمانی هست ؟ آیا باید دوره ای عمومی رو تموم کنم و برای دکترا در سوئد بخونم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        معمولا تطبیق واحد برای رشته پزشکی در سوئد انجام نمی شود و شما یا باید از ابتدا و یا برای دوره تخصص خود اقدام نمایید.

    30. علیرضا گفت:

      سلام. وقت بخیر.
      آیا رتبه ی دانشگاهی که در اون مشغول به تحصیل هستیم ، در پذیرش توسط دانشگاه های سوئدی موثر هست ؟ و اگر آره مثلا کسی که در دانشگاهی با رتبه ی۱۵ کشوری درس میخونه شانسش چقدر کمتر از کسی هست که در دانشگاهی با رتبه ی ۱ درس میخونه؟به طور کلی مسلط بودن به زبان سوئدی در پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد تاثیر خواهد داشت ؟ حتی اگر زبان رشته انگلیسی باشد؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در دانشگاه های سوئد چنانچه کورس تحصیلی شما به زبان انگلیسی باشد آیلتس ۶٫۵ و اگر کورس شما به زبان سوئدی باشد مدرک زبان سوئدی مورد نیاز است.برای پیدا کردن کار در کشوری مثل سوئد قطعا دانستن زبان سوئدی در اولویت قرار دارد.برای پذیرش گرفتن از دانشگاه های سوئد نیازی به داشتن قبولی کنکور نمی باشد.

    31. مژده گفت:

      سلام خانم ۳۱ ساله هستم مجرد لیسانس معماری از دانشگاه ازاد دارم ۵ سال سابقه کار هم دارم زبان انگلیسی هم در حد متوسطم خیلی ادامه تحصیل برام مهم نیست آیا میتونم ویزای کار بگیرم؟راحت میتونم کار پیدا کنم؟برای اقدام چقدر سرمایه لازم دارم؟

    32. ویدا افضلی گفت:

      سلام خسته نباشین
      من سال آخر مقطع لیسانس رشته ژنتیک هستم تا الان معدلم ۱۵ بوده و همزمان هم برای مدرک PTE 65 دارم اقدام میکنم
      میخواستم ببینم که میتونم برای مقطع فوق لیسانس با این شرایط برای سوئد اقدام کنم؟

    33. ندا طباطبایی گفت:

      سلام ،من ۱۸ سالمه و میخوام اقدامات لازم رو از الان انجام بدم که برای بعد از لیسانس به سوئد مهاجرت کنم هم تحصیلی هم شغلی، امسال دیپلم رشته ی ریاضی فیزیک میگیرم اما علاقه دارم که در رشته ی روانشناسی تحصیل کنم، اما خیلی شنیدم که مدرک این رشته رو در کشور های دیگه قبول ندارند،
      و میخواستم بدونم که چه پیشنهادی برای من دارید که از همین الان برای مهاجرت توشه جمع کنم. ممنون :)

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما هم می توانید برای مقطع کارشناسی و هم برای ارشد برای کشور سوئد اقدام نمایید. در مقطع کارشناسی اکثریت رشته ها به زبان سوئدی می باشد.

    34. رضا گفت:

      سلام و خسته نباشیدمن ۴۰ سالمه و متاهل هستم و لیسانس علوم اقتصادی از دانشگاه آزاد با معدل ۱۲٫۵ دارم
      می خواستم بپرسم برای من امکان تحصیل در مقطع ارشد در سوئد وجود دارد
      خیلی ممنونم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در کشور سوئد سن شخص و گپ تحصیلی, بسیار حائز اهمیت است.البته معدل شما نباید کمتر از ۱۴ جهت اقدام و گرفتن پذیرش باشد.

    35. ربابه گفت:

      با سلام و خسته نباشید
      بنده خانمی سی و یک ساله هستم که به تازگی مدرک کارشناسی ارشد آموزش محورم رو در رشته مهندسی صنایع از دانشگاه غیرانتفاعی با معدل ۱۴:۷۳ گرفتم
      مدرک ادونس زبان دارم. هنوز برای آیلتس اقدام نکردم ولی میدونم میتونم نمره ۶٫۵ رو دریافت کنم
      میخوام ببینم میتونم برای ارشد مجدد تو کشوری اقدام کنم و البته چون متاهل هستم همسرم هم به واسطه من بتونه بیاد
      با سرمایه ای حدود ۱۲۰ میلیون تومن

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        امکان اقدام برای شما در مقطع ارشد می باشد. با توجه به بودجه ی خود, شما می توانید برای کشور های هزینه تحصیل رایگان مثل آلمان, فرانسه, اتریش و یا هزینه ی کم مثل لهستان و ایتالیا اقدام نمایید. البته برای اینکه بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید تمامی شرایط شما باید به صورت کامل بررسی شود.

    36. حمیدرضا گفت:

      سلام.من و همسرم میخوایم برای دوره های زبان انگلیسی بدون مدرک زبان درسوئد اقدام کنیم.میخوام بدونم چه شرایطی باید داشته باشیم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شانس ویزای زبان به تنهایی برای کشور سوئد کم می باشد. چنانچه قصد مهاجرت دارید بهتر است از طریق های دیگر مثل تحصیلی اقدام نمایید.

    37. Abolfazl گفت:

      با سلام
      من کلاس نهم هستم ایا میتوانم برای ادامه تحصیل به سوئد بروم ؟
      ایا میتوانیم با خرج انها برویم ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در این مقطع خیلی سخت ویزا داده می شود و معمولا تمامی هزینه ها به عهده ی شما می باشد.

    38. امير گفت:

      با سلام
      من قصد تحصیل در مقطع ارشد با هزینه ی خودم رو دارم. رشته مهندسی صنایع. معدل ١۵.۵ دانشگاه دولتی، مدرک ایلتس ۶.۵، و در مرحله تبدیل پایان نامه کارشناسی به مقاله هستم اما تا قبل از ١۵ژانویه که اکثر ددلاین ها در این تاریخه، اماده نمیشه.همچنین در حال خوندن زبان سوئدی هستم.
      ایا من میتونم برای دانشگاه هایی مثل اوپسالا، چالمرز، لینشوپینک و مشابه اقدام کنم یا خیر؟ ایا شانسی برای پذیرش در این دانشگاه ها وجود داره؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        امکان گرفتن پذیرش در مقطع ارشد در کشور سوئد برای شما می باشد.شرایط پذیرش هر یک از دانشگاه ها را شما می توانید در سایت هر یک از دانشگاه ها ملاحظه نمایید.

    39. ز.حیدری گفت:

      سلام من ۲۲ سالمه و لیسانس معماری داخلی از دانشگاه سوره دارم ، معدلم ۱۷.۵۰ است حدود ۱ سال سابقه کاری مرتبط دارم و درحال خوندن برای امتحان آیلتس هستم سعی بر گرفتن پذیرش برای مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه kth دارم در رشته architectual lighting design ولی تو یکی از سایت ها خوندم که کشور سوئد مدرک دانشگاه های غیر انتفاعی رو قبول نداره آیا این درسته ؟ و من باید چه شرایط دیگری فراهم کنم تا شانس گرفتن scholarship رو ببرم بالا ؟ بعد از خوندن مقطع ارشد میشه بالافاصله شروع به تحصیل مقطع دکترا کنم ؟ ممنون از کمکهاتون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای اینکه مطمئن شوید دانشگاه های کشور سوئد مدرک شما را می پذیرند باید مدارک به دانشگاه ارسال شود.چنانچه بعد از مقطع ارشد قادر به گرفتن پذیرش در مقطع دکتری باشید به راحتی می توانید بلافاصله شروع به تحصیل در این مقطع نمایید.

    40. kamyar گفت:

      سلام ببخشید میخواستم بپرسم که آیا میتوان در دوره دبیرستان بورسیه گرفت و در سوئد ادامه تحصیل داد؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        بیشتر بورسیه ها به مقطع دکتری اختصاص پیدا می کند.ممکن است در این مقطع یک کمک هزینه ی کمی در شرایط خاص بابت تحصیل به شما داده شود.

    41. مهران گفت:

      با سلام
      آیا امکان تحصیل کارشناسی معماری در دانشگاه های سوئد به زبان انگلیسی هست؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        اکثریت کورس های دانشگاهی به زبان سوئدی در مقطع کارشناسی ارائه می شود.

    42. sama گفت:

      اگه کسی بخواد پزشکی رو تو سوئد بخونه کدوم دانشگاه خوبه ؟ و شرایط تحصیلش چجوریه و چه اقداماتی باید انجام بده ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت را می توانید از خود سایت وزارت بهداشت ملاحظه نمایید. تمامی مدارک مورد نیاز برای ورود به رشته ی پزشکی در خود سایت دانشگاه درج شده است.

    43. سحر گفت:

      من لیسانس کامپیوتر دارم با ۷ سال سابقه کار (بیمه) و همسرم معلمه لیسانس کامپیوتر و ارشد روانشناسی صنعتی سازمانی.
      می خوام از طریق پذیرش دانشجویی، مهاجرت بگیرم.
      ترجیحم اینه که تو رشته کامپیوتر نباشه.

      بهتره کدوممون اقدام کنیم؟ آیا امکان تغییر رشته هست برای ارشد؟ منظورم برای گرفتن فاند هستش.
      ممنون میشم راهنمایی کنید

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        معمولا بورسیه ها به مقطع دکتری اختصاص پیدا می کند شرایط سنی گپ تحصیلی بودجه ی شما و….. می تواند تاثیر زیادی در انتخاب مقصدتان داشته باشد. امکان تغییر رشته در مقاطع بالا معمولا نمی باشد.

    44. مهسا گفت:

      سلام شرایط تخصیلی برای دبیرستان چطور است ایا باید دبیرستان را در ایران تمام کنیم یعنی دیپلم داشته باشی؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام خیر نیازی نیست اونجا میتونید دیپلم بگیرید و کلاس زبان هم اونجا براتون برگزار می کنند.

    45. مهران گفت:

      سلام وقت بخیر بنده دانشجوی ارشد مشاوره خانواده از دانشگاه علوم تحقیقات دانشگاه آزاد هستم و تا ۳۱ شهرماه ۹۸ فارغ التحصیل می شوم.لیسانسم هم رشته راهنمایی و مشاوره از دانشگاه ازاد شهر دزفول بوده و هنوز سربازی هم نرفتم و یک سال جا دارم چون پیوسته و لیسانسمو ۷ ترمه تموم کردم و معدل ارشدم تا اکنون ۱۸/۵۰ می باشد .
      دو مقاله بین الملی دارم و تا مدتی دیگر بر سایت سیویلیکا قرار میگیرند و مقاله دیگریم در دانشگاه علامه طباطبایی در همایش اکسپت شده و به دنبال مقالات دیگر هستم و میخواهم برای دکترا به سوئد اقدام کنم لطفا راهنماییم کنید؟
      مجرد هستم و ۲۳ سال دارم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام اگر ۶.۵ آیلتس آکادمیک و مقاله isi داشته باشید میتونید اقدام کنید.

    46. علی گفت:

      سلام من ۳۲ سالمه میخوام برای یه رشته انگلیسی زبان تو مقطع لیسانس اپلای کنم شرایط سنی برای دانشگاه مهم هست؟ دوم اینکه دانشگاه فقط یه اسکن از مدرک آیلتس میخواد صحتشو چجوری متوجه میشن و اینکه سفارت سوئد تو تهران برای دادن ویزای دانشجویی اصل مدرک آیلتسو میخوان؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام اگر شما تا الان لیسانس نگرفتید متاسفانه نهایتا تا سن ۲۴ سال بتونید برای لیسانس اقدام کنید.شما باید اصل مدرکتون رو هم همراهتون داشته باشید.

    47. راحله افضلی گفت:

      سلام من برای مقطع دکتری در رشته باکتری شناسی خواهان تحصیل در کشور سوئدم .فوق لیسانس باکتری شناسی دارم با معدل هجده . ولی مدرک زبان ندارم و میخوام از دوره شش ماهه آموزش زبان انگلیسی در سوئد استفاده کنم .این کار شدنیه؟ واینکه برای فرستادن درخواست رزومه باید به کجا ایمیل بزنم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام برای کالج زبان انگلیسی در سوئد متاسفانه شانس ویزا ندارید و باید ۶.۵ آیلتس رو اینجا بگیرید.و برای دکترا باید رزومه تحصیلیتون قوی باشه.مقاله isi باید داشته باشید.

    48. فرناز گفت:

      شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در سوئد را خواستم دانشجوی سال اخر دندانپزشکی هستم لطفا راهنمایی فرمائید متشکرم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام برای اینکه مدرک شما مورد ارزیابی قرار بگیره باید ازمونی بدید به زبان اون کشور و براساس سیلابس درسی کشور مقصد تا بتونید کار کنید یا تخصص بخونید.که متاسفانه در ایران زبان سوئدی نمیتونید یاد بگیرید و مدرکش رو دریافت کنید.

    49. ملیکا گفت:

      سلام من ۲۰ سالمه و دانشجوی ترم ۳ حسابداری از دانشگاه ازادم معدلمم تا الان ۱۸/۷۸ زبانم در حد متوسط میخواستم بدونم با شرایطی ک من دارم امکانش هست که برای ادامه تحصیل ب کشورای دیگه برم؟اگه هست کدوم کشور؟

      • آریانا پارس گفت:

        میتونید درکشور انگلستان پذیرش تحصیلی بگیرید بازنیاز هست شرایط شما دقیق تر بررسی بشه.سلام شما اگر مدرک ۶.۵ ایلتس اکادمیک رو داشته باشید در مقطع لیسانس

    50. Ali گفت:

      سلام بنده فوق لیسانس شیمی تجزیه از دانشگاه معتبر دارم با معدل ۱۶ و میخواستم برای دکترا در سوئد اقدام کنم ؛ هزینه برای بنده به چه صورت می باشد؛ ؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام شما برای اینکه بتوانید برای مقطع دکتری در سوئد که عضو حوزه ی اسکاندیناوی است اقدام نماییدنیازمند داشتن رزومه ی تحصیلی قوی می باشید که این رزومه ی قوی شامل مقالات بین المللی آیلتس بالای ۶.۵ معدل بالای ۱۷ و …. می باشد

    51. مریم گفت:

      سلام . من کارشناسی مامایی با ۳۳ سال سن . و ۸ سال سابقه کار در بهداشت می باشم.در صورت ادامه تحصیل برای ارشد در سوئد می توانم اقدام کنم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با داشتن مدرک زبان ترجیحا آآیلتس ۶.۵ امکان پذیرش و ویزا وجود دارد

    52. محمد گفت:

      باسلام
      من فوق دیپلم رشته ساخت و تولید (ماشین ابزار) از دانشگاه دولتی اصفهان دارم . بورسیه تحصیلی میتونم بگیرم ؟ زبان هیچی بلد نیسم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام برای کشور ایتالیا برای کارشناسی می توانید برای بورس dsu اقدام نمایید.و حتما باید مدرک زبان داشته باشید.

    53. ولی گفت:

      سلام و خسته نباشید خدمت شما
      بنده لیسانس حقوق از دانشگاه آزاد با معدل ۱۶/۲۱ دارم. ۳۰ساله هستم و متاهل و دو فرزند چهار و دو ساله دارم. با این شرایط در کدام کشورهای اروپایی امکان ادامه تحصیل رایگان و اخذ اقامت به همراه خانواده را می توانم داشته باشم؟ مدرک زبان ندارم و در حال یادگیری زبان هستم. با بودجه حدودا سیصد میلیونی ویزای تحصیلی کدام کشور را می توانم راحت بگیرم؟ چقدر طول می‌کشد تا ویزا بگیرم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام کانادا کشوری می باشد که شما می توانید برای مقطع فوق لیسانس اقدام نموده و همزمان برای ویزای همراه نیز درخواست دهید.

    54. پروانه گفت:

      لیسانس مامایی از دانشگاه شیراز هستم و ۲۳ سال سابقه کار در ایران دارم.واسه ادامه تحصیل در رشته ژنتیک و ناباروری در سوئد چگونه باید اقدام کنم.و اینکه اگه بخواهم پناهنده بشم جگونه خواهد بودمن

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شرایط سنی و گپ تحصیلی شما بسیار مهم می باشد . کار های مربوط به پناهندگی به دلیل غیر قانونی بودن توسط موسسه ی ما انجام نمیگیرد.

    55. نشمیل گفت:

      سلام دوست عزیز.من برای دکترا و فاند با این رزومه میخوام اقدام کنم چقدر شانس دارم.
      ۱- کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی با معدل ۱۲/۷۸
      ۲-کارشناسی ارشد زبان شناسی با معدل ۱۵ از دانشگاه روزانه اصفهان
      ۳-مدرک b1 آلمانی،b1 فرانسه و آیلتس۷
      ۴-سه تا مقاله ای اس ای
      ۵-ده سال سابقه آموزش زبان انگلیسی
      ۶-و تازه زبان سوئدی رو شروع کردم و دارم خیلی عالی پیشرفت میکنم چون قبلش سه تا زبان خوندم.به نظرتون شانسم برای دکتری چقدره؟با توجه به اینک معدلم پایین هست آیا گرفتن آیلتس بالاتر و مقالات بیشتر میتونه معدل پایین من روبپوشونه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        قطعا شما هر چقدر تعداد مقالاتتون بیشتر باشد شانس گرفتن بورسیه برای شما بیشتر می شود.معدل شما نیز بسیار مهم می باشد. البته همه چیز بستگی به استاد راهنمای شما دارد در صورت پذیرفته شدن از جانب استاد راهنما شما می توانید بورسیه دریافت نمایید.

    56. Aida گفت:

      سلام.
      من ۱۶ سال دارم و در مقطع دهم درس می خوانم. رشته ام تجربی است و آیتلس ۶ انگلیسی را دارم و می خواهم بورسیه ی دبیرستان های سوئد شوم.معدل نهم ۱۹.۸۱ است و در مدارس نمونه دولتی درس خواندم.برای پشتیبانی و یادگیری زبان سوئدی دو خاله ی من در سوئد هستند.آیا به دلیل سن کم من پدر و مادرم میتوانند با من باشند؟
      و امکان تحصیل من در سوئد چقدر است؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام امکان گرفتن پذیرش در مقطع کارشناسی می باشد. معمولا بورسیه ها به مقاطع بالاتر مخصوصا دکتری تعلق میگیرد.

    57. حسن گفت:

      سلام من لیسانس برق هستم با معدل ۱۴,مدرک ccna سیسکو و در حال گرفتن ccnp سیسکو و دارای مدرک ایلتس ۷ همچنین چند ساله بصورت مستقل کار میکنم مایکروسافت هم کامل بلدم و کلی کار کردم باهاش اما فقط مدرک ایرانو از مایکروسافت دارم و سنم ۲۸ ساله با این شرایط میتونم ویزای تحصیل یرای سوید در رشته برق یا it بگیرم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام بله امکان گرفتن ویزای تحصیلی در مقطع ارشد در کشور سوئد در رشته ی برق می باشد.

    58. سمیه گفت:

      سلام من لیسانس پرستاری دارم با معدل ۱۸/۶۵ با ۱۱ سال سابقه کار دولتی .متاهل هستم و همسرم دیپلم فنی دارند یک پسر دو سال ونیمه دارم جهت اخذ ویزا برای سوئد شرایط دارم با توجه به نیاز به نیروی کار پرستاری در سوئد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. در صورتی که بتوانید جاب افر بگیرید امکان گرفتن ویزای کار برای شما می باشد.

    59. sarvenaz گفت:

      سلام خسته نباشید . من دانشجوی سال آخر کارشناسی رشته حسابداری دانشگاه آزاد هستم معدل کلم فعلا ۱۶ است بعد از گرفتم مدرک کارشناسی و همچنین گرفتم مدرک آیلتس ۷ شانش اخذ ویزای تحصیلی برای مقطع ارشد چقدر است ؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام بستگی به کشور مقصد شما دارد ولی در کل امکان گرفتن پذیرش می باشد.

    60. اشکان گفت:

      با سلام و عرض خسته نباشید:
      درباره ی اخذ ویزای تحصیلی ازتون سوال داشتم
      من کلاس سوم دبیرستان (یازدهم)هستم میخوام بدونم که میتونم اقدام کنم برای ادامه تحصیل در سوئد…چون قبل از مشمول به سربازیم میخوام اقدام کنم ………ممنون میشم راهنماییم کنین

      • آریانا پارس گفت:

        سلام سوئد برای مقاطع زیر دیپلم خیلی سخت پذیرش و ویزا می دهد ولی شما می توانید برای کشورهایی مثل انگلستان کانادا اقدام نمایید.

    61. شادی هادی نژاد گفت:

      با سلام.

      من لیسانس مترجمی زبان انگلیسی با معدل ۱۵ دانشگاه ازاد تهران هستم.
      فوق لیسانس رو آموزش زبان انگلیسی پیام نور میخونم.میخواستم بدونم شرایط پذیرش برای من در رشته زبانشناسی linguistics به چه صورت هستش.ایا برای فوق لیسانس اقدام کنم راحت تر میتونم برم یا دکتری.ایلتس ۷ هم دارم.ممنون میشم راهنماییم کنین.در مورد هزینه هاشم راهنمایی میخواستم.اینکه میتونم فاند داشته باشم یا نه

      • آریانا پارس گفت:

        سلام پروسه ی فوق لیسانس نسبت به دکتری سریعتر می باشد ولی شما برای هر دو مقطع می توانید اقدام نمایید.

    62. النا گفت:

      باسلام
      باداشتن اقوام میتوان ویزای تحصیلی در در مقطع لیسانس در دانشگاههای سوئد گرفت که هزینه های تحصیلی رایگان داشته باشه .

      • آریانا پارس گفت:

        سلام نه متاسفانه امکانش نیست.شما باید مدرک ۶.۵ ایلتس اکادمیک داشته باشین تا بتونید در دانشگاه های سوئد پذیرش تحصیلی بگیرید.و مستلزم پرداخت هزینه هستش.

    63. لیلی گفت:

      سلام لطفا برای گزینه هایی که در پایین قید شده شانس پذیرش برای دوره دکترا در رشته زبان انگلیسی و یا زبان شناسی کاربردی البته با اسکالرشیپ در یکی از دانشگاههای معتبر کشور سوئد رو اعلام بفرمایید.سپاس
      ۱. مدرک کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه ازاد
      ۲. مدرک کارشناسی ارشد در رشته زبان انگلیسی از دانشگاه ملی کشور مالزی
      ۳. شرکت در ۲ کنفرانس بین المللی در استانبول
      ۴. چاپ سه مقاله علمی در ژورنالهای خارجی و یکی دیگر که در مرحله چاپ است
      ۵. اخذ مجوز تاسیس مرکز زبان و سابقه تدریس و ترجمه به مدت ۱۰ سال در دانشگاههای داخلی و مراکز اموزشی زبان
      ۶. ۲ سال سابقه تحصیلی دوره دکترا در دانشگاه ملی مالزی رو داشتم که بنا به دلایل شخصی انصراف دادم.
      ۷. دارای پروپزال اماده برای ارائه به دانشگاه
      در حال حاضر در صدد اخذ مدرک ایلتس هستم. با این اوصاف چقدر شانس اخذ پذیرش رو دارم؟ این پروسه چقدر زمان بر است؟ بنده متاهل و داری یک دختر ۱۴ ساله نیز میباشم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        دوست عزی شرایط شما نیز شرایط ایده آلی برای پذیرش هست حد اقل به طور کلی اما اینکه چه دانشگاهی با شما برای بورسیه اقدام نماید بستگی به مقالات شما کیفیت آن و نهایتا اخذ تاییدیه از سوپروایزر هست . تا زمانی که مقالات ارائه نشوند تقریبا میشود گفت پیش بینی از میزان بورسیه و یا اینکه کدام دانشگاه میشه اقدام کرد نمیتوان داشت ..ولی در کل برای اخذ بورسیه شرایط شما بسیار ایده آل است

    64. سپيد گفت:

      سلام من رشته ام هنر گرافیک بوده الان برای فوق لیسانس میخوام برای سوئد اقدام کنم ، دو تا هم فرزند دارم ٢ ساله و ۴ ساله یه همراه همسرم ، بنظرتون امکانپذیر هست ؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام اگر مدرک زبان داشته باشین ۶.۵ IELTS میتونید پذیرش تحصیلی بگیرید اما اجازه ورود همزمان همراه رو ندارین.

    65. مهدی گفت:

      سلام ببخشید من بخاطر کار درسم کنار گذاشتم اکگه بخوام دوباره ادامه ای تحصیل بدم میتونم برا ادامه اش به سوئد برم واونجا ادامه ای تحصیل کنم ۲۷ سالم هستش

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در چه مقطعی از درس انصراف دادید اگر لیسانس را دارید احتمالا برای ارشد میتوانید اقدام نمایید

    66. مریم گفت:

      سلام . من ۳۶ ساله و لیسانس مامایی از دانشگاه علوم پزشکی دارم با معدل ۱۶/۷۸ و سابقه دوازده سال کار مامایی دارای یه فرزند یکساله
      شنیدم که کشور سوید پذیرش ماما داره لطفا بفرمایید از چه طریق میشه اقدام کرد

      • آریانا پارس گفت:

        برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس و سوئد اجازه ورود همزمان همراه روبهتون نمیده. سلام شما نهایت تا سن ۳۴ سال شانس ویزا دارید

    67. مرتضی سپهری گفت:

      سلام.
      من ۴۴ سال دارم.فارغ التحصیل رشته کارشناسی ارشد مکانیک(تبدیل انرژی ) با معدل ۱۸/۱۶ از دانشگاه آزاد اراک هستم.من رشته ای تحصیلی خودم را خیلی دوست دارم.مدرک زبان ندارم.ولی زبانم خوبه.آیا برای من امکان تحصیل در دکترای سیستم های انرژی به صورت رایگان و بورسیه وجود دارد. اکر وجود دارد در کدام کشور؟تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای بورسیه دکتری هر کشوری که شرایطش را داشته باشید امکان پذیر است ولی برای اخذ بورسیه دو موضوع مهم و الزامی جهت اخذ بورسیه های تحصیلی و نه استانی ، این هست که فرد متقاضی باید حتما دارای مقالات و پژوهش های بین المللی باشد تا نظر استاد با دادن بورسیه به ایشان مساعد باشد و دوم داشتن مدرک آیلتس ترجیحا ۷ هست هر چند نظر استاد بسیار تعیین کننده است

    68. مریم25 گفت:

      سلام و خدا قوت
      من ۲۵ سالمه و لیسانس معماری با معدل ۱۸.۷۵ از دانشگاه غیر انتفاعی هستم سابقه کاری ۳ ساله دارم ولی تو دفاتر مهندسی معتبری نبوده.مدرک های فنی حرفه ای فتوشاپ و تیریدی مکس و اتوکد دارم ولی متاسفانه مقاله ای ندارم که اگر اوکی بشه میتونم اقدام کنم و پیگیر باشم و زبان هم مدرکی ندارم
      سوال اولم میتونم برای بورسیه شدن تو یکی از دانشگا های سوعد اقدام کنم و شرایطش چیه برای بورسیه که من برای سال اینده اماده کنم
      سوال دوم به نظر شما من ارشد رو ی دانشگاه دولتی ایران با معدل خوب بخونم برای دکتری اقدام کنم بهتره یا برای ارشد هم برم سوعد؟
      سوال سوم ام اینه که نمیشه مدرک زبان نداشت و رفت؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای اخذ بورسیه در سوئد دو موضوع مهم و الزامی جهت اخذ بورسیه های تحصیلی و نه استانی ، این هست که فرد متقاضی باید حتما دارای مقالات و پژوهش های بین المللی باشد تا نظر استاد با دادن بورسیه به ایشان مساعد باشد و دوم داشتن مدرک آیلتس ترجیحا ۷ هست . بورسیه تحصیلی هم اکثرا در مقطع دکتری معنا پیدا میکند و نه در مقاطع دیگر
        پیشنهاد میشود برای ارشد اقدام نمایید تا شرایط پذیرش بهتری داشته باشید

    69. سعید گفت:

      با سلام
      من فرزندم امسال در دبی دیپلم IB گرفته و قصد ادامه تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاههای سوید رو داره اگه ممکنه راهنمایی بفرمایید در ضمن مشکل زبان انگلیسی هم نداره
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام اخذ ویزای تحصیلی در مقطع پزشکی در کشور سوئد نیاط مند ارائه مدرک زبان سوئدی هستند در این صورت شانس دارند که اقدام نمایند

    70. لیلا گفت:

      سلام. پس از کلی پرس و جو دانستم که سوئد یکی از کشورهایی است در آن برای ادامه تحصیل نیازی به محدودیت سنی نیست. من لیسانس معدل ۱۷:۳۸ دانشگاه آزاد هستم در رشته اموزش زبان انگلیسی. لطفا در مورد رشته های ارشد و شرایط ادامه تحصیل در رشته های مرتبط به رشته خود من توضیح بفرمایید.
      با سپاس

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        محدودیت سنی در تمامی مقاطع تحصیلی وجود دارد البته بستگی به تصمیم گیری افیسر ویزا نیز دارد چون در این مقطع وقتی گپ تحصیلی برای دانشجو به وجود امده با مدارکی می شود این گپ را پر کرد ولی بهتر بود شما میگفتین چند سال دارید تا شانس شما ارزیابی میشد.

    71. سمانه صیف گفت:

      درود بر شما و سپاس از راهنماییهاتون
      بنده ۳۵ سالمه.متأهل.فوق دیپلم حسابداری با معدل ۱۳ از دانشگاه آزاد و لیسانس مترجمی زبان با معدل ۱۸.۸۰ از دانشگاه غیر انتفاعی.درحال گذروندن کلاس آیلتس برای نمره ۶.۵ هستم.جاهای مختلفی کار کردم از جمله دو سال توی یک روزنامه معتبر ایران.میخواستم بدونم با این شرایط میتونم اقدام کنم برای مقطع ارشد در دانشگاه های سوئد?و اینکه حتما باید رشته ی انتخابیم مرتبط با دو مقطع قبل باشه یا امکان انتخاب دارم?همسرم میتونه اونجا کار کنه?لطفا بفرمایید بازار کار چه رشته هایی بهتر هست.ممنونم از لطف شما.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام خدمت شما دوست عزیز :
        برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور سوئد در مقطع ارشد شما برای انتخاب رشته دستتان باز است که زیر شاخه رشته خودتون را انتخاب کنید یعنی رشته ی مقطع لیسانس پیشنهاد می شود تغییر رشته در اینجا نشود و ممکن است شانس ویزا پایین بیاید. در ارتباط با موضوعی نیز خدمت شما عرض کنم : بردن همراه در این مقطع در شش ماه اول امکان پذیر نمی باشد.

    72. حامد گفت:

      من لیسانس مکانیک فردوسی مشهد ۱۵.۹
      ارشد تبدیل انرژی شریف ۱۶.۳
      یک مقاله ای اس ای
      ایلتس ۶.۵
      مقطع دکترا مستقیم پذیرش میشم؟؟
      Kth یا lund یا chalmers
      چقد حقوق ماهیانه دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام و درود برشما دوست عزیز.
        برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور سوئد در مقطع دکترا همچنین اخذ بورسیه شما باید رزومه بسیار قوی داشته باشید که خودتان اشاره ایی به چندی از ان ها کردید. داشتن حداقل دو مقاله ISI ، مدرک زبان آیلتس ۷ و همچنین کارهای بین المللی در طول تحصیل به عنوان مثال شرکت در کنفرانس های بین المللی میتواند این رزومه ها را تقویت کند وشانس را بالاتر ببرد . همچنین داشتن سوپروایزر نیز خیلی امر مهمی است که حتما شما باید با یک سوپروایزر مذاکره کنید. موسسه آریانا پارس برای پید کردن سوپروایزر و مذاکره با ان ها به شما کمک میکند . برای اطلاعات بیشتر باما تماس بگیرید.

    73. Milad گفت:

      سلام خسته نباشید
      من ارشد مهندسی نفت با معدل ۱۷.۵ از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران دارم. ۵ ماهه که درسم تموم شده. آیلتس هم با نمره ۷ دارم، اما هیچگونه مقاله داخلی و خارجی ندارم. خواستم بدونم امکان گرفتن بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری را دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای پذیرش در مقطع phd نیازمند رزومه قوی میباشید.
        این رزومه قوی شامل مدرک زبان حداقل ایلتس۷، مقالات معتبر بین المللی، طرح توجیهی، رنکینگ دانشگاهی، نمرات و معدل و… میباشد. باید شرایطتان دقیق تر بررسی شود تا بهترین گزینه مناسب شرایط شما پیشنهاد شود.
        برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید:
        https://arianaabroad.com/

    74. سحر گفت:

      سلام
      من میخواستم برای کارشناسی ارشد در رشته معماری توی کشور سوئد ادامه تحصیل بدم،در حال گرفتن ایلتس هستم و معدل لیسانسم ۱۸ است، عضو باشگاه پژوهشگران هم هستم آیا امکانش هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        مقطع ارشد ۲ساله میباشد و حداقل ایلتس ۶-۶.۵ مورد نیاز است. باتوجه به اطلاعاتی که فرمودید شرایط مناسبی دارید. برای بررسی دقیق تر شرایطتان میتوانید از طریق شماره های درج شده در سایت با مشاورین ما در تماس باشید:
        https://arianaabroad.com/

    75. علی گفت:

      سلام

      من ارشد روابط بین الملل با معدل ۱۷.۵ از علوم تحقیقات و کارشناسی مهندسی مکانیک با معدل ۱۴ هستم
      مقاله علمی پژوهشی در رشته روابط بین الملل نیز دارم
      میخواستم بدونم در مقطع دکترا میتونم برای رشته روابط بین الملل برای کشورهای غرب اروپا یا استرالیا اقدام و بورس بگیرم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        مقطع phd نیازمند رزومه قوی میباشد، این رزومه شامل رزومه خارجی( سطح زبان، مقالات معتبر بین المللی، طرح توجیهی و…)و رزومه داخلی( رنکینگ دانشگاه، معدل، نمرات و…) میباشد که اگر دارای این شرایط بودید باید بررسی شود، که کدام استاد در کدام دانشگاه شرایط شمارا نیاز دارد تا اقدامات بعدی انجام گیرد.

    76. سید مجید غمخواری گفت:

      با سلام خدمت شما
      ببخشید من ارشد فوتونیک دارم و میخواستم واسه دکتری تو دانشگاه KTH و Chalmers اقدام کنم، کارای تحقیقاتی زیادی کردم ، یه مقاله ISI هم دارم. زبانم هم خوبه ولی خوب مدرک ندارم، با سن ۲۸ سال. میشه اقدام کرد؟ و اینکه مثل هلند و آلمان تو سوئد حقوق میدن؟
      مرسی

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای Phd نیازمند رزومه قوی میباشید که این رزومه قوی شامل رزومه داخلی( رنکینگ دانشگاه، نمرات و معدل و…) و رزومه خارجی( سطح زبان، مقالات معتبر بین المللی، طرح توجیهی و…)میباشد. حداقل ایلتس۷ برای مقطع دکتری نیاز است. دوره Phd معمولا محدودیت سنی ندارد ولی سن شما مناسب میباشد.
        برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید:
        https://arianaabroad.com/

    77. توفیق داوری گفت:

      سلام
      من دانشجوی مهندسی مکانیک هستم از دانشگاه دولتی با معدل ۱۵
      از طرفی تکواندو کار حرفه ای هستم که مقام دانشجویی هم دارم
      میخاستم بدونم ایا میشه در رشته ی تربیت بدنی در این کشور در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل داد و ورزش رو ادامه داد
      ممنون از این سایت خیلی خوبتون

    78. هومن گفت:

      با سلام.شرط سنی برای اخذ پذیرش و گرفتن ویزای تحصیلی برای کارشناسی ارشد چقدر است و فاصله ایجاد شده بین مدرک کارشناسی تا کارشناسی ارشد چقدر میتونه باشه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شرایط سنی روی شانس صدور ویزا تاثیر دارد. یعنی هرچه سن کمتر باشد شانس صدور ویزا بیشتر است.
        فاصله زمانی بین مدارک هم بستگی به شرایطتان دارد که باید بررسی شود. این فاصله زمانی باید با دلایل منطقی توجیه شود.

    79. محمدرضا فولادی گفت:

      با سلام
      من دکترا عمران با گرایش ژئوتکنیک دارم و برای ادامه تحصیل در مقطع فوق دکترا (post doc) میخواستم تقدام کنم. آیا بورسیه تعلق میگیره؟ چند مقاله بین المللی باید داشته باشم و اگر بورس تعلق نگرفت هزینه تحصیل چقدر می باشد/
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        مقطع فوق دکترا، دوره ای تحقیقاتی و پژوهشی میباشد، ابتدا باید شرایطتان بررسی شود، و استادی جستجو شود که شرایط شمارا نیاز داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید:
        https://arianaabroad.com/

    80. مجتبي قرباني گفت:

      با سلام میخواستم شرایط ورود به دانشگاه های سوئد برای تحصیل در یکی از سه رشته پزشکی،دندانپزشکی و دارو سازی رو بدونم ایا این سه رشته به زبان انگلیسی هم در سوئد ارائه میشن؟؟اگه جواب مثبت هست هزینه سالانه چقدر هست؟ اگه امکان داره شرایط این سه رشته برای کشور لهستان و چک هم بگین درباره هزینه سالانه و شرایط ورود به این رشته ها در این کشور ها
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        رشته های پزشکی، دندانپزشکی و… برای هر کشوری منحصر به آن کشور و به زبان همان کشور میباشد.
        در کشور چک شما در ابتدا نیاز است که یک دوره pre-medical که طول دوره ۹-۶ ماه میباشد را بگذرانید و بعد از موفقیت در آزمون میتوانید در رشته های مذکور اقدام کنید.
        برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید:
        https://arianaabroad.com/

    81. سعید گفت:

      با سلام

      بنده کارشناسی نرم افزار با معدل ۱۴.۷۵ از دانشگاه دولتی و ارشد ژئوفیزیک با معدل ۱۷.۷۵ از دانشگاه فردوسی با دو مقاله ISI هستم.

      ایا با داشتن مدرک زبان تافل یا ایلتس میتوانم از دانشگاه های امریکا و کانادا و سوئد بورس دکتری بگیرم ؟؟؟؟؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای پذیرش در مقطع دکتری داشتن رزومه خوب تحصیلی مثل مقالات بین المللی و… نیاز است.و ضمن اینکه داشتن ایلتس حداقل ۶٫۵ مهمه.

    82. آروین فسامنش گفت:

      سلام وقت بخیر
      یک سوالی داشتم از محضرتون، بنده لیسانس مهندسی نفت دارم از دانشگاه صنعت نفت، ولی به دلیل معدل پایین قصد دارم برای لیسانس مجدد در یکی از رشته های مدیریت اقدام کنم، میخواستم بدونم امکانش هست که در یکی از دانشگاه های سوئد مجدداً لیسانس بگیرم یا خیر؟ سن بنده ۲۶ ساله، مدرک زبان IELTS با نمره ۷ هم دارم، معدل دیپلم و پایان دوره متوسطه من هم بالای ۱۹ هست در رشته ریاضی فیزیک.
      با تشکر از شما و سایت خوبتون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        مقطع لیسانس در هر کشوری به زبان همان کشور میباشد. در مقطع کارشناسی محدودیت سنی وجود دارد به این معنی که در شانس صدور ویزا تاثیر میگذارد.

    83. مهران امیدی گفت:

      با سلام
      سوال اول:فارغ التحصیل رشته اقتصاد بازرگانی دانشگاه ملی خلیج فارس بوشهر با معدل ۱۳/۵۴ هستم که این معدل پایینم به دلیل سطح بسیار بالا دانشگاه بوده همچنین سابقه ۲۴ ماه خدمت کارمندی به صورت امریه در فرمانداری و ۶ ماه سابقه حسابدارشرکت راه سازی، تمکن مالی هم تا ۴۰۰ میلیون تومان هست، سن ۲۷ سال،اگر بتونم نمره آیلتس خودم رو به ۶/۵ یا ۷ برسونم،آیا امکان پذیرش کارشناسی ارشد در سوئد رو دارم؟ سوال دوم:آیا امکان حضور همسرم در طول دوره تحصیل به عنوان همراه هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایطی که فرمودید امکانش وجود دارد،
        معمولا اجازه همراه وجود دارد.
        برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر با مشاورین ما در ارتباط باشید:
        https://arianaabroad.com/

    84. رامین گفت:

      سلام. آیا اینکه رشته لیسانس و ارشد فرق داره تاثیری زیادی در پذیرش دکتری دارد؟ اگر دارد آیا می توان آنرا با چند مقاله خوب isi و تافل بالا پوشش داد؟ با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای مقطع دکترا نیازمند رزومه قوی میباشد. این رزومه شامل رزومه داخلی(رنکینگ دانشگاه، رتبه تحصیلی، معدل، نمرات و…) و رزومه خارجی( سطح زبان، داشتن مقالات معتبر بین المللی، طرح توجیهی و…) میباشد
        برای کسب اطلاعات بیشتر ازطریق شماره های درج شده در سایت با مشاورین ما در تماس باشید:
        https://arianaabroad.com/

    85. عسل گفت:

      سلام.خسته نباشید
      من دانش آموز رشته ی تجربی هستم و این که الان پشت کنکوری ام.یعنی سال ۹۶ کنکور دادم و قبول نشدم.الان دارم برای کنکور ۹۷ میخونم.و این که معدل پیش دانشگاهیم هم زیاد خوب نبوده.و این که زبان انگلیسیم هم در حد خوبیه و این که میتونم اقدام کنم برای گرفتن مدرک مورد نیاز.و یا هر مدرکی برای هر زبانی که مورد نیازه.خیلی دوست دارم در کشور سوئد ادامه تحصیل بدم و لیسانس یا فوق لیسانسم رو اونجا بخونم و بعد هم از همین طریق بتونم زندگی کنم در سوئد.میخواستم ببینم اصلا راهی وجود داره که من بتونم ادامه تحصیل بدم در این کشور؟اگه هست چجوری و چه چیزهایی نیاز دارم.و این که برای هزینه ها هم ممکنه به مشکل بر بخورم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        اینکه در چه رشته ای قصد تحصیل دارید مهم میباشد و شرایط را تحت تاثیر قرار میدهد.
        باید شرایطتان بطور دقیق تر بررسی شود.
        برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید:
        https://arianaabroad.com/

    86. REZA گفت:

      سلام خسته نباشید من دانشجوی الکترونیک مقطع کاردانی هستم دانشگاه خوبی هم درس میخونم من مدارک زبان رو میتونم بگیرم ولی معدلم یخورده کمه اونم بخاطر سطح بالای دانشگاهه وگرنه درسم خوبه بعد درمورد هزینه چقدرش رو باید خودمون داشته باشیم آیا میتونم بورسیه بگیرم یا نه اگه میتونم چه شرایطی داره برام اگه نمیتونم باید چکار هایی انجام بدم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما بهتر هست لیسانس بگیرید و اقدام کنید چون مجبور میشوید از لیسانس و به زبان سوئدی بخوانید داشتن مدرک زبان الزامیست و شانس بورسیه گرفتن هم بسیار پایین میباشد .

    87. پریناز گفت:

      سلام
      من دانشجوی ارشد معماری دانشگاه نجف آباد و در حال حاضر مشغول کلاس های آیلتس هستم. یک مقاله ی بین المللی isc دارم و معدلم هم ۱۸.۸۰ می خواستم بدونم امکان گرفتن بورسیه برای فوق مجدد دارم؟ حتی در حدی که هزینه هام نصف بشه؟ و اینکه اگه تا شهریور آیلتس ۶.۵ داشته باشم چه زمان می تونم اقدام کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در مقطع ارشد برای گرفتن فاند در بیشتر موارد شانسی وجود ندارد وشما باید با هزینه خودتون اقدام کنید .
        پذیرش دانشگاه ها در مهر وبهمن هستن .

    88. امیرمحمد گفت:

      سلام من دانشجوی ترم دوم کارشناسی رشته ی مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه فردوسی هستم و دوستم هم دانشجوی رشته ی نرم افزار همون مقطع همون دانشگاه هست
      من خودم دانش انگلیسی خوبی دارم و میتونم آیلتس یا تافل با نمره ی بالا بگیرم ولی دوستم اینطوری نیست
      ضمنا ما توانایی پرداخت هزینه ی زندگی و تحصیل خودمون رو توی سوئد داریم
      ایا میتونیم برای ادامه تحصیل در سوئد اقدام کنیم؟ یا باید تا گرفتن مدرک لیسانس صبر کنیم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایطی که در کشور سوئد دارد بهتراست منتظر باشید وبرای ارشد اقدام بکنید شانس ارشد در این کشور بیشتر است

    89. امیرمحمد گفت:

      سلام من دانشجوی کارشناسی ترم اول رشته ی مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه فردوسی مشهد و دوستم هم دانشجوی رشته ی کامپیوتر همون دانشگاه همون مقطع هست
      خودم از دانش انگلیسی بالایی برخوردار هستم و میتونم مدرک تافل یا IELTS با نمره ی بالا بگیرم اما دوستم نه زیاد
      اما توان مالی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در سوئد رو داریم
      با این شرایط ایا هردومون میتونیم برای ادامه ی تحصیل در سوئد اقدام کنیم؟ چطور؟
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شرط تحصیل در کشور سوئد ارائه مدرک زبان میباشد اگر آآیلتس بالای ۶ داشته باشید و علاوه بر اون معدل هم بسیار مهم وتاثیر گذار هست

    90. فاطمه یعقوبی گفت:

      با سلام دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش مامایی در دانشگاه علوم پزشکی ایران هستم لطفا در مورد رشته های مرتبط با midwifery برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در سوئد مرا راهنمایی کنید ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        از شروط اولیه داشتن مدرک آیلتس ۷ و مقالات بین المللی برای دکتری میباشد که باید فقط در زیر گروه رشته های خود اقدام نمایید

    91. حمید گفت:

      با سلام. آیا هنگامی که از دانشگاه سوئدی درخواست پذیرش می کنیم، یعنی مثلا چند روز مانده به ددلاین ارسال مدارک، مدارک را ارسال کنیم، آیا حتما باید مدرک زبان را هم ارسال نمود؟ هیچ راهی نیست که مثلا یک یا دو ماه بعد مدرک زبان ارسال شود؟ مثلا اگر در آن زمان امتحان آیلتس داده بودیم و منتظر جواب امتحان بودیم، تکلیف چیست؟ با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برخی از دانشگاه ها این امکان را برای دانشجویان قرار می دهند تا دانشجو پذیرش مشروط دریافت کرده و زمان سفارت مدرک زبان خود را ارائه دهد. اما برای اینکه با شانس بالای اقدام به دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی نمایید بهتر است از ابتدا مدرک زبان خود را ارائه دهید.

    92. احمد گفت:

      سلام من فارغ التحصیل کارشناسی عمران از آزاد سنندج با معدل ۱۲/۹۹ در سال ۸۴و ارشد ژئوتکنیک از آزاد زنجان در سال ۹۶ با معدل ۱۶ دارای سه مقاله داخلی بصورت گروهی می باشم….ایا امکان اخذ پذیرش از سوئد در مقطع دکترا وجود دارد؟ اگر نه در مقطع ارشد چطور؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در سوئد و در مقطع دکتری باید آیلتس ۷ و مقالات بین المللی داشته باشید تا بتوان بورسیه هم دریافت کرد . بهترین راهکار ارشد مجدد است چرا اینکه هم شانس ویزای بیشتری دارد و هم سختی کمتر از لحاظ داشتن مدارک است . برای ارشد مجدد مدرک آیلتس هم در حد ۶ یا ۶.۵ کافیست

    93. حسن گفت:

      با سلام.من۴۳ساله متاهل دارای یک فرزند ۱۴ ساله.لیسانس تربیت بدنی و فوق لیسانس تربیت بدنی هردو از دانشگاه ازاد تهران.معدل لیسانس ۱۶.۵ و معدل فوق ۱۵.۳۰ یک مقاله در همایش ملی و یک مقاله در مجله علمی ترویجی دارم.در حال گذراندن دوره ایلتس هستم.۱۵سال سابقه بازی فوتبال حرفه ای در لیگ ایران دارمبه تایید فدراسیون .و دارای بالاترین مدرک مربیگری بین المللی در قاره اسیا از کنفدراسیون فوتبال اسیابرنامه زنده تلویزیونی بعنوان کارشناس فوتبال دارم.مربی فوتبال دانشگاه ازاد و پیام نور تهران و مربی لیگ برتر تهران.با هزینه خودم میتونم در سوئد در مقطع دکتری تحصیل کنم.سالانه چقدر هزینه برام داره و ایا بعداز تحصیل میتونم اقمت بگیرم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در مقطع دکتری در سوئد داشتن مقاله بین المللی الزامیست چون افراد با هزینه خود نمیتوانند در سوئد تحصیل کنند و باید مقاله isi داشته باشند و مدرک آیلتس در حد ۷ الزامیست . شما میتوانید برای ارشد مجدد اقدام نمایید و البته پس از تحصیل مشروط به کار کردن امکان اخذ اقامت و شهروندی را دارید

    94. رضا گفت:

      سلام بنده با این شرایط چقدر شانس ادامه تحصیل در کشور سوئد رو دارم؟

      ۱-فوق دیپلم نرم افزار کامپیوترولیسانس مدیریت صنعتی پیام نورمعدل ۱۵/۱۳
      ۲-فوق لیسانس مدیریت بازرگانی ازاد معدل ۱۶/۱۳
      ۳- ۲تا مقاله ای اس ای دارم در زمینه مدیریتی
      ۴ -۴تا مقاله بین المللی و۲ تا مقاله داخلی دارم
      ۵-مدرک زبان ندارم ولی میتونم تا ۶ ماه اینده بگیرم
      ولی مدارک فنی وعلمی بین المللی از قبیل دوره های برق صنعتی -ای سی دی ال بین المللی -دوره دوربین مدار بسته ودوره plc الکترونیک وتابلو روان رو دارم سن بنده ۳۸ ساله
      بنده چقدر شانس ادامه تحصیل در سوئد رو دارم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        جهت تحصیل در سوئد با توجه به اینکه مقالات متعدد بین المللی دارید و میتونید مدرک زبان هم دریافت نمایید احتمال بالا برای دکتری و اخذ بورسیه میتوانید اقدام نمایید. ارشد مجدد هم با احتمال بالاتر ولی بدون بورسیه . آیلتسی که نیاز هست ۷ میباشد و در کل شانس خوبی برای تحصیل دارید.

    95. فروغ گفت:

      سلام
      برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه استکهلم هزینه ها به چه صورت هست و هر ترم دانشگاه چه مقدار پول به عنوان شهریه دریافت میکنه؟ و آیا دانشجوی فوق لیسانس اجازه کار داره یا نه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور سوئد هزینه ی زندگی و تحصیل شما سالیانه به صورت میانگین حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون می باشد. دانشجو در این مقطع ۲۰ ساعت در هفته حق کار دارد.

    96. عرشیا گفت:

      من ۱۶ سال دارم در حال حاضر کلاس دهم هستم.دیپلم زبان دارم و مدرک ایلتس.۵ سال بازیکن باشگاهی بسکتبال هستم.اگر بخوام در سوئد ادامه تحصیلم در کالج باشه چیه.پدرم کارمند معمولی و توان پرداخت مالی انچنانی نداره .ایا جای امیدواری هست.اگه راهی هست لطفا پیشنهاد بدهید.متشکرم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در سوئد برای مدرسه باید به زبان سوئدی تسلط کامل داشته باشید و تمکن یکسال مالی که حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون میباشد . این پول را هم باید باخود ببرید و اجازه برداشت موقت از این پول را در سال اول میدهند.

    97. امیرحسین گفت:

      سلام من دانش اموز دبیرستان هستم
      هزینه مدارس شبانه روزی به چه صورت هست؟؟
      از چه امکاناتی برخوردار هستند؟؟
      چه شرایطی برای پذیرش دارند؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در مدارس سوئد باید مدرک زبان سوئدی داشته باشید چون تحصیل به زبان خودشا ن هست . هزینه سالانه تحصیل و زندگی حدود ۶۰ الی ۷۰ میلیون میباشد

    98. علی گفت:

      سلام
      من ۳۱ سالمه، ارشد آموزش زبان دارم. حدود ۴-۵ تا کنفرانس ملی و ۲ تا کنفرانس بین المللی شرکت کردم. ۵ تا مقاله هم دارم که یکیش isi و دیگری isc معتبره. ترجمه کتاب هم دارم. شغل اصلیم هم آموزش زبانه. آیلتس امتحان ندادم ولی میتونم بین ۷.۵ تا ۸.۵ بگیرم، چون تو آزمونهای آزمایشی عملکردم خوب بوده. معدل دروه لیسانسم ۱۷.۹۰ و دوره فوق هم ۱۷.۸۵ بوده.
      مدرک icdl دارم. کارهای اداری رو به خوبی میتونم انجام بدم. هدف اصلیم مهاجرته.
      سوالام اینه که میشه با این شرایط بورس دکتری گرفت؟
      لازم به ذکره که متاهلم و یه پسر ۸ ساله دارم.
      هنوز اقدام به مکاتبه با استاد راهنما نکردم ولی به محض اینکه ارزیابی شما رو بدونم، حتما اقدام میکنم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایطی که از خودتون فرمودید با شانس بالایی احتمال بورسیه را دارید . البته میزان مبلغ بورسیه به کیفیت مقاله شما دارد . البته همه کشورها اجازه ورود هم زمان همراه را به شما نمیدهد مگر کشورهایی مثل کانادا و انگلیس و استرالیا که همزمان میشود همراه را با خود به کشور برد

    99. ارمان گفت:

      سوئد یکی از کشورهایی است که بیشترین مالیات را در اروپا دارا میباشد. هزینه های زندگی در سوئد برای دانشجویان به صورت میانگین بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو در ماه می باشد که شامل هزینه های مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل و در مقطع دکترا در کشور سوئد می باشد
      کاملا اشتباهه. ۱۲۰۰ به بالا. توی سوئد فقط ۸۰۰ یورو باید به آپارتمان ۶۰ متری بپردازید. حالا خرج و مخارج خوراک و پوشاک و بیمه و ایاب و ذهاب و یوتیلیتی و کتاب و دفتر و کپی و غیره به کنار.
      این اطلاعات رو همین ۱۰ دقیقه پیش از یک دانشجوی ایرانی مشغول به تحصیل اخذ کردم. دوستان حواستون باشه

    100. محبوبه گفت:

      سلام من لیسانس زبان فرانسه از دانشگاه اصفهان دارم ودیپلم زبان انگلیسی .شوهرم هم لیسانس عمران و مسلط به زبان انگلیسی میخواستم بدونم شانسمون برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد چقدر هست

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل مقطع ارشد در کشور سوئد داشتن مدرک آیلتس ۶.۵ الزامیست و چنانچه در محدوده سنی مجاز برای پذیرش باشید مشکلی نداشته و میتوانید پذیرش بگیرید

    101. حمید رضا گفت:

      سلام
      من دانشجو رشته هوش مصنوعی در مقطع کارشناسی ارشد در یک دانشگاه دولتی هستم. به نظر شما امکان اینکه بتونم در دانشگاه های سوئد برای دکتری بخونم هست. منظورم رشته تحصیلی ام هست. چطور میتونم بفهمم کدام دانشگاه ها رشته من رو قبول می کنند.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در سوئد هر دانشگاه برای اعلام دادن پذیرش به شما باید حتما مدارک شما را دریافت و بررسی نماید . ولی با داشتن مقالات بین المللی و مدرک زبان در حد آیلتس ۷ امکان پذیرش گرفتن را دارید

    102. ali گفت:

      سلام خسته نباشید
      من امسال سال چهارم هستم و میخوام بعد کنکور برم دانشگاه سوئد تحصیل کنم هزینه هاشون چقدره برای دانشگاه چ شرایطی رو باید داشته باشم دقیقا باید چکار کنم؟؟چجور باید بورسیه بشم؟یا اگ بورسیه نشم چقدر هزینه بر هس ؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای لیسانس شانس اخذ بورسیه بسیار پایین است . زبان سوئدی هم شرط خواندن در مقطع لیسانس میباشد . هزینه تحصیل و زندگی سالیانه حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون میباشد .

    103. شبنم گفت:

      سلام وقت بخیر می خواستم ببینم با این رزومه چقدر شانس پذیرش با بورسیه رو دارم
      ۱.لیسانس مهندسی معماری با معدل ۱۶.۰۲ از دانشگاه شیراز
      ۲.فوق لیسانس طراحی شهری با معدل ۱۷.۹۵ از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران
      ۳.شش سال سابقه تدریس دانشگاه
      ۴.ده سال سایقه کار مرتبط و نظار عالی پروژه
      ۵.پروانه اشتغال پایه ۲ نظام مهندسی
      ۶. آیلتس ۶.۵ البته دارم می خونم به ۷ برسم
      ۷.یه مقاله آی اس آی و یه داخلی دو تا دیگه می تئنم اضافه کنم تا ۶ ماه آینده
      ۸.یه پروپوزال آماده واسه دکترا هم دارم

      • amin239365 گفت:

        سلام
        شرایط شما برای پذیرش دکتری کشور سوئد بسیار خوب میباشد ولی برای اخذ بورسیه میزان کیفیت مقاله شما تعیین کننده میباشد . ولی برای این ضرایط شانس بالای ۸۰ درصد را در نظر داشته باشید

    104. fatemeh گفت:

      با سلام . من دانشجوی رشته ی روانشناسی در مقطع لیسانس هستم.
      می خواستم تمامی موارد مورد نیاز بورسیه ی تحصیلی در مقطع فوق لیسانس و بدونم و اینکه امکان قبولی چقدر هست ؟

      • amin239365 گفت:

        سلام
        گرفتن بورسیه در کشور سوئد و حتی دیگر کشورهای حوزه اتحادیه اروپا مشروط به ارائه مقالات بین المللی و داشتن مدرک آیلتس ۷ میباشد و در کل شانس بورسیه در مقاطع قبل از دکتری خیلی بالا نمیباشد . برای بورسیه روی دکتری برنامه ریزی کنید که البته ظرفیت آن هم حدود میباشد

    105. مهدی گفت:

      سلام. مدرک ارشد عمران در دانشگاه فردوسی مشهد با معدل ۱۶/۵ دارم
      یک مقاله isi دارم و یکی هم در دست نوشتن هست.
      مدرک زبان هنوز ندارم اما مسلط به انگلیسی هستم و سابقه تدریس زبان هم دارم. به راحتی ایلتس ۷ میتونم بگیرم. به نظرتون شانسم برای گرفتن بورسیه کامل چقدر هست؟ چون توان مالی بالایی ندارم.

      • آریانا پارس گفت:

        برای اخذ بورسیه در مقطع دکترا در کشور های اسکاندیناوی به رزومه های خوبی احتیاج دارید .به عنوان مثال داشتن مدرک زبان حداقل نمره ایلتس ۶.۵ یا ۷ همچنین داشتن مقالات isi وشرکت در پژوهش های علمی میتواند رزومه های شمارا بالا ببرد توجه داشته باشید داشتن یک استاد راهنما تا ازنظر سطح کیفیتی مقالات شمارا ارزیابی کند بسیار مهم است .در کشورهای اسکاندیناوی مقطع دکترا یک مقطع بیشتر کاری است که هفتگی شما حقوق ماهیانه دریافت میکنید .

    106. حسام گفت:

      اونوقت حاجی من ک سوید بلد نیستم ولی انگلیسیم قوله ۶ سال خوندم مدرک دارم به کارم میاد تو سوید بعد باید چه مدتی صبر کنم تا بتونم برای ادامه تحصیل برای لیسانس برم اونجا

    107. شقایق گفت:

      با سلام
      من کارشناس تغذیه و رژیم درمانی با معدل ۱۷/۳۰ هستم.برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد ماهیانه چقدر هزینه زندگی و تحصیل می شه؟ شرایط پذیرش به چه صورته؟ تدریس در دانشگاهاشون کاملا به زبان انگلیسیه؟
      ممنون از راهنماییتون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.
        با توجه به شرایط در کشور سوئد دانشگاه های این کشور هم به زبان سوئدی تدریس میشوند هم به زبان انگلیسی .داشتن مدرک زبان حداقل نمره ایلتس ۶.۵ مورد نیاز است .هزینه های تحصیل وزندگی در کشور سوئد حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان است .

    108. نسرین گفت:

      سلام
      من فوق لیسانس زمین شناسی گرایش ژیوشیمی از دانشگاه دولتی دارم با معدل ۱۶/۲۳. پایان نامه ام رو در حیطه نفت کارکردم وطرح صنعتی بوده. با پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت فلات قاره کار کردم. حالا درنظر دارم برا ادامه تحصیل بورسیه دانشگاه لوند رو بگیرم. متاسفانه شرکت نفت سخت گیر هست جهت چاپ مقاله و هنوز نتونستم مقاله ای رو در ژورنالی چاپ کنم.
      ممنون میشم راهنمایی کنید.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.برای اخذ بورسیه در مقطع ارشد کشور سوئد احتیاج به داشتن مدرک زبان انگلیسی نمره ایلتس ۶یا۶.۵ دارید همینچنین داشتن مقالات بین المللی isi ضروری است. همچنین داشتن سوپروایزر برای تاییدیه وکیفیت مدارک ومقالات وهمینطور معدل وریز نمرات بالا میتواند شانس شمارا بری اخذ فاند بالا ببرد . در مقطع ارشد شانس اخذ بورسیه از شانس بالایی برخوردار نیست.قابل توجه است که اگر بتوانید زبان سوئدی را نیز یاد بگیرید و مدرک این زبان را در کشور سوئد بگیرید در این صورت میتوانید به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنید.

    109. حسام گفت:

      سلام من پیشدانشگاهیم و رشتمم فنی حرفه ای الکترونیکه والا هدفم اینه پس از قبولی در کنکور برای ادامه تحصیل در دانشگاه به سوید برم خواستن بپرسم از چ راهی میتونم برم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور سوئد برای مقطع لیسانس متقاضی باید به زبان سوئدی مسلط بوده و دارای مدرک زبان سوئدی نیز باشد . تمکن مالی نیز که میبایست با خود داشته و به سفارت ارائه نمایید چیزی حدود ۶۰ میلیون برای تحصیل و زندگی میباشد

    110. دانشجو گفت:

      با سلام
      من دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه تهران با معدل ۱۵/۳۰ (رشته تاریخ)و در حال تحصیل در مقطع ارشد در دانشگاه تهران ترم ۳ میباشم (رشته تاریخ ،گرایش اسناد و مدارک آرشیوی)
      خواهشمند است در مورد تحصیل رایگان در دوره دکتری و رشته و گرایشهای مربوطه راهنمایی بفرمایید
      با سپاس

      • آریانا پارس گفت:

        سلام . دوره های تحصیل در کشور سوئد مستلزم پرداخت هزینه میباشد اما برای مقطع دکترا به دلیل این که کشور سوئد جز حوزه اسکاندیناوی است میتوانید بورسیه شوید . شرایط پوزیشن گرفتن هم به این صورت است که باید مدرک زبان ایلتس ۷ همچنین داشتن مقالات isi همچنین شرایط سنی برای بورسیه اقدام کنید . این راهم بذانید شرایط گرفتن بورسیه بستگی به کیفیت مقاله و تایید استاد راهنما میباشد

    111. مهسا گفت:

      سلام، من ۲۶ سالمه و کارشناسی کامپیوتر نرم افزار و ارشد آی تی گرایش تجارت الکترونیکی از دانشگاه خواجه نصیر دارم، با فرض داشتن مدرک زبان آیا میتونم برای دکتری در کشور سوئد موفق به دریافت بورسیه بشم؟ با توجه به اینکه همسرم دامپزشک هست آیا شما میتونید کشور بهتریو بهمون پیشنهاد بدید که برای هر دوی ما کار باشه و بتونیم با حداقل هزینه مهاجرت کنیم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.برای اخذ بورسیه در تمام کشور ها به غیر از داشتن مدرک زبان ایلتس ۷ نیاز به داشتن مقالات isi و کنفرانس های بین المللی که توسط یک سوپروایزر تایید شود دارید در این صورت میتوانید شانس خودرا برای اخذ بورسیه امتحان کنید .

    112. یاسمن گفت:

      سلام
      من امسال هشتم راهنمایی هستم و قصد دارم بعد از تمام شدن دوره راهنمایی برای ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان به خارج ازکشور بروم .
      چگونه میتوانم بورس تحصیلی بگیرم ؟چه کشورهایی بورس تحصیلی دارد و میتوانم بروم؟ کدوم بهتره؟
      زبان انگیلیسی ام هم عالی هست

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        فقط کشورهای انگلیسی زبان میتوانید اقدام کنید . چیزی به نام بورسیه تحصیلی ندارند ولی میتوان از تخفیفات دانش آموز تاپ بودن و یا رتبه های علمی استفاده نمود

    113. قاصدک گفت:

      سلام
      من ۲۰سالم هست لیسانس الکترونیک دارم مدرک APIصنعت نفت دارم ومدرک برنامه نویسی مدرک زبان ندارم ولی اشنایی دارم برای فوق کدوم کشور راحت تر دانشجو میگیرد.هزینه برام مهم هست.هرچی کمتر بهتر ممنون اگه راهنمایی کنید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        کمترین هزینه مربوط میشود به کشورهای آلمان و اتریش با هزینه تقریبی تحصیل رایگان . داشتن مدرک زبان کانلا الزامیست . کشورهایی که راحتتر پذیرش میدهند برای ویزای دانشجویی کانادا میباشد

    114. زینب گفت:

      سلام من لیسانس حسابداری دارم با معدل ۱۸ مدرک آیلس هم دارم میگیرم می خواستم ببینم برای فوق لیسانس در سوئد میتونم اقدام کنم ایا سوئد رشته حسابداری پذیرش میکند و اینکه اگر عضو رمس حسابداران رسمی ایران باشم تاثیری تو امتیازم داره ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بله بدون شک میتوانید برای ارشد اقدام نمایید ولی عضو حسابداران رسمی ایران بودن برای تحصیلات آکادمیک خیلی موثر نمیباشد . شما باید تمکن مالی یکسال اول تحصیل و زندگی را باید با خود داشته باشید تقریبا ۱۵ تا ۱۸ هزار یورو با تحصیل

    115. شایان گفت:

      سلام، خیلی ممنونم بابت مطلب مفیدتون. من ۲۴ سالمه و لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه شهید بهشتی دارم، نمره آلیتسم ۸.۵ هه. تصمیم دارم واسه ارشد تغییر رشته بدم و روانشناسی بالینی بخونم تو کشور سوید. آیا با توجه به این مدرک لیسناس من متعلق به این رشته نیست شانس قبولی تو یکی از دانشگاه های معتبر سوید رو دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        اولا تغییر رشته برای سفارت و دانشگاه با این تفاوت زیاد قابل قبول نیست و دوم اینکه شما باید از لیسانس شروع کنید و این به این معناست که باید به زبان سوئدی مسلط باشید در حد b1 و پذیرش در مقطع لیسانس محدودیت سنی دارد

    116. Arshia hassani گفت:

      سلام
      من ۱۳ سال دارم.و الان در پایه هشتم هستم. و تقریبا زبان انگلیسی ام خوب صحبت می کنم . می خواهم در در سال بعد در کشور سوید تحصیل کنم. میخواستم ببینم امکانش هست؟و هزینه ای دارد؟
      معدلم پایه هفتمم ۱۸.۵ هست.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در مدارس سوئد باید به زبان سوئدی تسلط داشته باشید و شانس ویزا برای تحصیل به زبان انگلیسی به دلیل کم بودن این نوع مدارس بسیار پایین میباشد

    117. Arshia hassani گفت:

      سلام
      من ۱۳ سال دارم.و الان در پایه هشتم هستم. و تقریبا زبان انگلیسی ام خوب صحبت می کنم . می خواهم در در سال بعد در کشور سوید تحصیل کنم. میخواستم ببینم امکانش هست؟و هزینه ای دارد؟

    118. حمید گفت:

      سلام
      رشته ام عمران آب هست و برای دکتری رشته های ۱- آب و سازه های هیدرولیکی ۲-مدیریت منابع آب ۳- محیط زیست یا ۴- آب و فاضلاب می خوام در سوئد بورس رایگان به همراه حقوق ماهیانه بگیرم. رزومه ام ایناست:
      ۱-معدل کارشناسی ام ۱۳.۳ از شهید بهشتی.
      ۲-ارشد ۱۸.۷۷ از دانشگاه رازی
      ۳- ۴ تا مقاله isi تو بهترین ژورنال های رشته ام
      ۴- یک مقاله springer و یک مقاله کنفرانسی انگلیسی و ۲ تا علمی پژوهشی داخلی و ۲ تا کنفرانسی داخلی
      ۵- دستیار استاد در درس هیدرولوژی پیشرفته
      ۶- آیلتس ۶.۵
      چقدر شانس دارم؟
      سوال دیگه هم اینکه آیا حقوق کار ۳۰ ساعت در هفته علاوه بر حقوق ۲ هزار دلاریه؟ و اینکه شهریه ها باید از روی این حقوق ها پرداخت بشه یا اینکه کلا شهریه ای در کار نیست؟
      با سپاس فراوان

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        رزومه بسیار قوی دارید و شانس بورسیه شما بالاست ولی مدرک زبان را به ۷ برسانید . میزان بورسیه به سوپروایزر برمیگردد و کیفیت مقاله . تحصیل رایگان است و آن ۳۰ ساعت در هفته سوای میزان دریافتی از بورسیه محسوب میگردد

    119. sirous گفت:

      سلام.درچه صورت به ما بورسیه تعلق میگیره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای چه مقطعی؟ . بورسیه عموما در مقطع دکتری داده میشود و برای مقاطع پایینتر با داشتن مدارک و مقالات بین المللی و یا رتبه های علمی جهانی امکانپذیر است

    120. محمد گفت:

      سلام.میخواستم بپرسم شرایط کار برای مهندسین برق در سوئد به چه صورت است؟در آمد سالیه چقدر است؟چند درصد این درآمد صرف مالیات به ان کشور میشود؟ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        سوئد چون جزو کشورهای پیشرفته دنیا محسوب میگردد و شرایط اقتصادی خوبی دارد بل طبع بازار کار خوبی برای مهندسان خواهد داشت . میزان مالیات بسته به در آمد و نوع شغل تعیین میگردد و از ۱۵ درصد تا ۴۰ در صدر در درآمدهای متوسط جامعه متغییر است

    121. Naghmeh گفت:

      سلام
      من دانشجوی ترم آخر کاردانی طراحی حرفه ای لباس هستم. سنم ۳۲ سال، متاهل، فرزند ندارم. معدلم ۱۹.۵، آیلتس نگرفتم، اما زبانم در حد متوسط هست. مدارک خیاطی و مدرک مربیگری هم دارم.
      ۱- آیا امکان گذراندن دوره کارشناسی در رشته طراحی لباس در کشور سوید برای من هست؟
      ۲- سن من مشکلی برای گرفتن ویزای تحصیلی نداره؟
      ۳- امکانش هست که بدون مدرک زبان اقدام کنم؟ شانسی برای قبول شدن دارم؟
      ۴- isi باید داشته باشم؟
      ۵- امکان بورسیه گرفتن دارم؟
      ۶- از لحظه ای اقدام برای ویزای تحصیلی چقدر زمان میبره که ویزا بگیرم؟
      ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای لیسانس باید مدرک b1 سوئدی را داشته باشید و در لیسانس شانس بورسیه شدن تقریبا صفر است . محدودیت سنی برای شما ممکن است مشکل ایجاد نماید زیرا برای لیسانس نهایتا تا ۲۴ سال پذیرش داده میشود و برای بالاتر از ان نیاز به توجیه کردن آفیسر هستید

    122. سمانه گفت:

      سلام.ایا سوئد دانش اموزی رو که دبیرستانش تموم شده با معدل دیپلم ۱۹/۸۳ و مدرک ایلتس هم داشته باشه بورس میکنه؟؟
      اگر امکان بورسیه جود داره تا چه حد این هزینه ها تامین میشه؟؟؟
      من شنیدم سوئد به دانشجویان مهاجر کمک هزینه میده درسته؟؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        به مهاجران برای لیسانس بورس تعلق نمیگیرد و نکته بعد باید به زبان سوئدی تحصیل کنند تا بتوانند ویزا دریافت نمایند

    123. فرنوش گفت:

      سلام. من لیسانس مهددسی الکترونیک از دانشگاه آزاد و فوق لیسانس مدیریت اجرایی EMBA از دانشگاه علوم و تحقیقات خوزستان با معدل ۱۷.۶۸ دارم.
      اگر بخوام برای phd اقدام کنم امکان پذیرش وجود داره؟ و در صورت پذیرش هزینه ی تحصیل برای یک سال چقدر میشه و دوره دکترا چقدر طول میکشه؟
      رشته ای مثل MBA بازار کاری اونجا داره و میشه امید داشت که بعد از اتمام تحصیل مشغول به کار شد؟
      ضمنا من ده سال سابقه کار فنی در مخابرات و ارتباطات سیار دارم و الان اونجا شاغل هستم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        پذیرش دکتری نیاز به آیلتس ۷ در اکثر دانشگاه ها دارد و سوابق کاری شما برای رشته مدیریت بسیار مطلوب است . دوره دکتری ۳ تا ۵ سال بوده هزینه ها حدود ۸۰ میلیون در سال برای تحصیل و زندگی میباشد

    124. مسعود گفت:

      با سلام
      من لیسانس مهندسی کامپیوتر سخت افزار از یه دانشگاه دولتی با معدل ۱۵٫۵ دارم البته پایات تحصیلم سال ۹۲ هست
      سربازی رفتم و مدرکم و ترجمش آمادس
      تافل ۹۵ به تازگی گرفتم
      مقاله ندارم سابقه ی کاری به خصوصی هم ندارم
      برای فوق لیسانس کامپیوتر می خوام اقدام کنم
      شانس پذیرش گرفتنم چه قدر هست؟ آیا از دانشگاه های سطح بالا مثل استوکهولم یا لوند می تونم پذیرش بگیرم؟
      آیا شانسی برای گرفتن کمک هزینه ی تحصیلی دارم؟
      با هزینه ی شخصی چه قدر برای ۲ سال فوق لیسانس لازم دارم؟
      آیا با اجازه ی کار ۲۰ ساعت در هفته امکان پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی وجود داره؟ آیا پیدا کردن کار پاره وقت سخته؟

      • آریانا پارس گفت:

        داشتن معدل بالا که امر مهمی هستش که خودنون بیان کردین برای گرفتن کمک هزینه داشتن مقاله isi و مدرک زبان تا سطح ایلتس ۶ به بالا مهم هستش و امر مهمیه تاییدیه از اساتید مختلف میتونه رزمه های بین المللی شما را بالا ببره . این شرایط رو ذاشته باشین تو کشور سوئد میتونین کمک هزینه بگیرین .هزینه ۱ سال زندگی و تحصیل تو سوئد حدود ۶۰ تا ۷۰ ملیون تومن . در مقطع فوق لیسانس حق کار دانشجویی ۲۰ ساعت امکان پذیره که تا ۴۰ درصد هزینه های شما برای سال اول تامین میشود

    125. آذین گفت:

      درود-من ۳۶ ساله -فوق لیسانس جامعه شناسی-امکان تحصیل من چگونه است-آیا حرفه فنی خاصی جدای از مواردی که ذکر کردید هست که به یادگیری نیاز داشته باشد و جایگاهی داشته باشد برای راحت تر رفتن به آنجا

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        قطعا هرچه مدارک تخصصی بیشتر باشد بهتر است ولی اصل امتیاز برای جذب مدارک آکادمیک هست و سطح زبان

    126. ویدا گفت:

      سلام.من در رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری از دانشگاه تربیت مدرس تهران با معدل۱۷ فارغ التحصیل شدم.دوISI مقاله دارم و مدرک ایلتس نمره ۷را دارا می باشم.ایا شرایط من برای اخذ بورسیه در مقطع دکترا مناسب می باشد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بله برای بورسیه تحصیل در مقطع دکتری کشور سوئد شرایط بسیار ایده آلی دارید ولی میزان بورسیه شما به کیفیت مقاله و تایید استاد راهنما یا همان سوپر وایزر برمیگردد .

    127. طرلان گفت:

      سلام خسته نباشین
      من ۱۲سال تحصیلم در ایران تموم شده و زبان انگلیسیم در حد متوسط هست
      میخواستم بدونم باشرایط من امکانش هست در رشته پزشکی در سوئد تحصیل کنم اگه اره چه مدارکی مورد نیاز هست
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل رشته پزشکی در کشور سوئد نیاز به تسلط و مدرکزبان سوئدی دارید و آن هم حد اقل در حد b1 و با مدرک زبان انگلیسی شانس ویزا بسیار پایین میباشد

    128. طرلان گفت:

      سلام من دیپلم گرفتم پیش دانشگاهی هم پاس کردم میخواستم بدونم برای تحصیل در رشته پزشکی در سوید ای شانسی دارم البته زبان انگلیسیم در حد متوسط هستش و اگر جواب بله هست چه مدارکی مورد نیاز هستش؟
      ممنون

    129. فاطمه گفت:

      با سلام
      شرایط من برای گرفتن پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد مناسب هست؟

      ۲۸ سال هستم و متاهل
      سابقه ۵ سال کار در شرکت نفت
      کارشناسی ارشد رشته بیو سیستماتیک جانوری
      زبان در حد کامل اما مدرک ایلتش نگرفتم در صورت لزوم فکر میکنم ایتس ۶ رو به راحتی بتونم بگیرم.
      حدود ۱۰۰ میلیون سرمایه هم داریم
      همسرم ۳۳ ساله
      کارشناسی حقوق

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شرایط سنی و سوابق کاری برای پذیرش و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ایده آل است غیر از اینکه مدرک زبان را باید بگیرید و الزامیست . فقط همراه شما ممکن است برای الحاق به شما با تاخیر چند ماه مواجه شوند و اجازه کار کردن نیز منوط به اجازه آفیسر ویزا میباشد

    130. محمد گفت:

      با سلام
      آیا با دیپلم فنی و حرفه ای می توانم برای ادامه تحصیل در کشور سوئد ؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل مقطع لیسانس در کشور سوئد دو شرط اصلی و اساسی وجود دارد اول اینکه متقاضی باید به زبان سوئدی مسلط بوده و مدرکb2 آن را داشته باشد و دوم تمکن مالی یکسال تحصیل و زندگیتان که رقمی در حدود ۷۰ میلیون تومان میباشد . محدودیت سنی تا ۲۴ سال برای مقطع لیسانس هست پس اقدامتان باید قبل از این سن باشد

    131. علیرضا گفت:

      سلام من ۱۵ سالمه و تقریبا انگلیسی هم خوبه.برای تحصیل تو دبیرستان های سوئد چه کاری باید انجام بدم

    132. امير علي66 گفت:

      سلام خدمت شما دوستان عزیز
      بنده ۳۱ سالمه و کارشناسی ارشد رشته روانشناسی صنعتی و سازمانی(Industrial / Organizational Psychology) با معدل ۱۴.۶۵ از دانشگاه آزاد اصفهان هستم، از اونجایی که مقطع دکترای این رشته در ایران وجود ندارد تمایل به ادامه تحصیل و گرفتن بورس از کشور سوئد را دارم. لازم به ذکر هستش که بگم این رشته در بعضی کشور ها با عنوان Job Psychology یا Psychology of Work وجود دارد. بنده سابقه ۱ ساله تدریس های خصوصی برای شرکت های خصوصی و داشتن دو مقاله در ژورنال های داخلی رو دارم. با این شرایط ممنون میشم راهنماییم کنید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        مدرک زبان شما مهم است که باید حدود ۷ باشد و داشتن مقاله بین المللی کار شما را بسیار ساده میکند و یافتن یک سوپر وایزر که بر اساس مقاله شما میزان بورسیه را تعیین میکند

    133. ساینا گفت:

      سلام
      می خواستم سوال کنم با شدایط ذیل بنده امکان تحصیل در مقطع دکترا در کشور سوئد را دارم، آیا امکان تعلق گرفتن بورسیه به بنده وجود دارد. همچنین ممنون خواهم شد بفرمایید برای بنده هزینه گرفتن پذیرش و اقامت در کشور سوئد چقدر خواهد بود(در دو صورت گرفتن و نگرفتن بورسیه)
      ۱.لیسانس مهندسی فناوری اطلاعات از دانشگاه پیام نور ارومیه با معدل ۱۴.۶۸
      ۲. فوق لیسانس رشته مهندسی فناوری اطلاعات گرایش مدیریت سیستم های اطلاعاتی با معدل ۱۸.۳۴ از موسسه آموزش عالی مهر البرز
      ۳. دو مقاله در سطح علمی پژوهشی داخلی و یک نسخه کتاب
      ۴. یک مقاله در سطح کنفرانسی و یک مقاله در سطح ISI
      5. دو ترم دستیار استادی در موسسه آموزش عالی مهر البرز
      ۶. سه سال سابقه بیمه در دفتر پیشخوان دولت
      پیشاپیش از راهنمایی های آن موسسه محترم کمال تشکر و قدر دانی را دارم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        داشتن مقالات بین المللی و همچنین مدرک آیلتس در حد ۷ و داشتن استاد راهنما در کشور هدف از نیاز های اولیه برای اخذ پذیرش در مقطع دکتری میباشد و در حالت کلی شرایط اولیه شما مناسب است

    134. بابک گفت:

      با عرض سلام و ادب و احترام و تشکر و سپاس فراوان از سایت و راهنماییهای شما
      ۱.آیا اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در کشور سوئد باتوجه به شرایط زیر امکان پذیر است؟
      فوق دیپلم برق الکترونیک
      لیسانس حسابداری معدل۱۴.۵
      ۲۹ساله
      با سرمایه حدودا ۱۰۰میلیون تومان
      سابقه کار در شرکت بیمه
      ۲.در صورت پذیرش۱۰۰% چه مدارکی حتما مورد نیاز است؟
      ۳.از امروز چه مدت زمان طول میکشد برای حضور در این کشور؟
      ۴.آیا بعد از پذیرش امکان اقامت دائم وجود دارد؟
      ۵.شرایط اقامت دائم به چه صورت است؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس کشور سوئد
        ۱ سرمایه حدود ۶۰ ملیون کفایت میکند
        ۲ مدارک تحصیلی و ریز نمرات و معدل کافیست برای پذیرش
        ۳ مدت زمان تقریبی ۴ تا ۶ ماه نیاز است
        ۴ به شرط کار کردن قانونی اقامت دائم داده میشود

        • آریانا پارس گفت:

          سلام
          ۱ برای یکسال بله کفایت میکند
          ۲ بله برای مراحل اولیه پذیرش کافیست
          ۳ با کامل بودن مدارک و ترجمه ها این زمان کافیست
          ۴ بله به شرط کار قانونی طی ۳ تا ۵ سال اقامت داده میشود

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. با توجه به شرایط شما امکان اخذ پذیرش تحصیلی در کشور سوئد برایتان وجود دارد. شما برای این مسأله نیاز دارید مدرک آیتلس با نمره ۶ یا ۶.۵ داشته باشید. معمولا آخرین زمان تحویل مدارک برای ترم اول هر سال، در اردیبهشت ماه و برای پذیرش ترم دوم، مرداد ماه است. شما بعد از تحصیل شش ماه فرصت دارید در این کشور کار پیدا کنید و سه تا پنج سال که در این کشور کار کنید اقامت دائم دریافت خواهید کرد.

    135. yeganeh گفت:

      سلام من ۱۸ ساله با معدل دیپلم۱۷.۴۰با مدرک زبان چقدر احتمال تحصیل
      در رشته پزشکی در سوئد دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. برای گرفتن پذیرش تحصیلی در رشته پزشکی در سوئد باید اولا ۱۲ تحصیل شما در ایران به پایان رسیده باشد و در ثانی مدرک زبان این کشور را نیز داشته باشید.

    136. Sh.Khani گفت:

      سلام وقت بخیر
      نامزد من الان با ویزای ۱ ساله تحصیلی در سوئد هستن. قراره تا ۲ ماه دیگه برگردن و اینجا ازدواج کنیم و ایشون دوباره برگردن . می خواستم بدونم نحوه گرفتن ویزای همراه برای من چطوره؟ و اینکه این پروسه چقدر طول میکشه؟ضمنا اگر فرم رو دستی پر کنیم بهتره یا بهتره اینترنتی مدارک رو ارسال کنیم؟
      پیشاپیش ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. همسر شما می تواند بعد از ازدواجتان برای شما درخواست ویزای الحاق به خانواده بنماید. با توجه به تغییر رویه های مختلف مهاجرتی در کشورهای مختلف، معمولا دستی یا اینترنتی بودن این پروسه را از سایت سفارت یا اداره مهاجرت کشور مقصد پیگیری نمایید، اطلاعات به روزتری را به دست خواهید آورد.

    137. اشکان فروتن گفت:

      سلام وقت بخیر
      کاردانی من عمران بوده با گرایش کاردانش و کارشناسی من ناپیوسته معماری با معدل ۱۷.۳۰ آیا من در مقطع ارشد معماری برای تحصیل در سوئد می توانم اقدام کنم با توجه به مدرک کاردانی و کارشناسی ام؟!
      و اینکه طول زمان تحصیل برای مقطع ارشد معماری چه مدت است؟
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        طول زمان تحصیل در مقطع ارشد کشور سوئد در رشته معماری ۲ سال است و مشکلی از لحاظ مدارکتان ندارید ولی حتما مدرک آیلتس حد اقل ۶ یا ۶.۵ را داشته باشید .

    138. اشکان فروتن گفت:

      سلام وقت بخیر
      کاردانی من عمران بوده با گرایش کاردانش و کارشناسی من ناپیوسته معماری با معدل ۱۷.۳۰ آیا من در مقطع ارشد برای تحصیل در سوئد اقدام کدام با توجه به مدرک کاردانی و ارشناسی ام؟!
      و اینکه طول زمان تحصیل برای مقطع ارشد معماری چه مدت است؟
      ممنون

    139. مجید رحیم نیا گفت:

      سلام
      من در حال حاضر ۴۳ سال سن دارم.لیسانس از دانشگاه تهران در رشته مهندسی دارم ولی معدلم ۱۲.۵ هست و فوق لیسانس MBA از دانشگاه خوارزمی با معدل ۱۸.۵۵ دارم.۱۷ سال هم سابقه کار در حوزه های مختلف صنعت در پست های کارشناسی و مدیریت دارم.
      آیا میتونم برای دکتری در سوئد اقدام کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای دکتری تا سن ۴۵ سال میتوانید اقدام کنید و برای بعد از آن مقداری شرایط سختتر میشود . حتماآیلتس ۷ نیاز است و داشتن مقالات بین الملیی خصوصوا در ژورنالهای معتبر و داشتن سوپروایزر الزامیست

    140. sanaz گفت:

      سلام
      من دانشجوی سال سوم رشته مهندسی صنایع خمیر و کاغذ دانشگاه تهران هستم
      آیلتس ۶/۵ دارم یه مقاله بین المللی تا پایان دوره کارشناسی خواهم داشت ومعدلم هم ۱۵
      ایا امکان گرفتن بورس کامل برای مقطع فوق لیسانس هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در کشور سوئد برای مقطع ارشد و برای اخذ بورسیه بدون شک باید مقالات بین المللی معتبر و به روزی ارائه دهید تا مطلوب و مورد تایید سوپروایزر قرار گیرد . نمره آیلتستان خوب هست ولی برای فاند ۷ را دریافت کنید

    141. ali گفت:

      با عرض سلام و وقت بخیر
      من سایت شما رو مطالعه کردم والان یه چن تا سوال برام پیش اومده اگه لطف کنین راهنمایی کنید ممنون میشم
      ۱.من دیپلم فنی در رشته جوشکاری برق و گاز استیلن دارم با معدل ۱۵
      ۲.کاردانی صانیع فلزی از دانشگاه فنی دولتی با معدل ۱۳.۷۸
      ۳.کارشناسی ناپیوسته در رشته مهندسی مکانیک جامدات از دانشگاه ازاد با معدل ۱۳.۰۲
      ۴.کارشناسی ارشد از دانشگاه فنی بین الملی اوکراین موسسه پلی تکنیک کیف در گروه مکانیک رشته طراحی سیستم وماشین الات صنعتی با معدل۴.۶از ۵ . و سه تا تز در مورد پایان نامه م که دوتاشون برا کنفراس دانشجویی در خود دانشکده مکانیک بود ودر سایت دانشگاه هستش که در این کنفراس من حضور داشتم ولی کنفرانس ندادم. اما در مورد تز سوم در یه دانشکده دیگه که شمشین کنفراس سالنه بود شرکت کردم و به اصلاح کنفراس دادم که در بین ۷۵ مقاله , تز من سوم شد و حتی لوح تقدیر هم دادن.همچنین نمره پایان نامه م رو کامل گرفتم.
      باتوجه به اینکه در این دانشگا زبان تدریس یا روسی یا اوکراینی و یا انگلیسی هستش که انگلیسی باید تعداد دانشجو به حد نصاب برسه تا گروه انگلیسی تشکیل بشه.که متاسفانه به حد نصاب نرسید و من زبان اوکراینی رو خوندم.و اینجا برا دکترا بورس نمیکنن
      با این اوصاف من الان زبان انگلیسی خیلی ضعیف هستم ومدرک زبان که قاعدتا ندارم.آیا میشه از کشوری نظیر المان ایتالیا یا کشورهای اسکاندیناوی برا دکترا بورسیه گرفت ودر اونجا اموزش زبان انگلیسی دید؟ ایا میشه برا کشوری برا بورسیه اقدام کرد ولی فرصت بدن تا اول مدرک زبان روگرفت بعد به اونجا رفت مثلا بورسیه رو برا شش ماه یا سال بعد گرفت و به اصلاح ذخیره کرد.وتا اون موقع در اینجا مدرک زبان گرفت و بعد مدرک زبان رو ارائه داد؟
      میخواستم بدونم اگه با این وضعیت من برای دانشگاههای کشورهایی که عرض کردم برا دکترا و حتی اگه دکترا نشد برا ارشد مجدد اقدام کنم ایا میتونم بورسیه بگیرم؟ حالا بورسیه چه برای دکترا و یا چه برای ارشد مجدد؟
      من متاهل هستم . همسر من اوکراینی هستن و من الان در اوکراین زندگی میکنم ولی هنوز اقامت دائم اوکراین رو نگرفتم .

      ممنون از لطفتون.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. امکان گرفتن پذیرش دکترا با توجه به رزومه بین المللی قوی ای که شما دارید، برایتان وجود دارد. اما در همه دانشگاه های دنیا، داشتن مدرک زبان برای اخذ پذیرش یکی از ملزومات است. ممکن است بعضی دانشگاه ها با توجه به پکیج آموزشی و پژوهشی شما، نمره زبان کمتری از شما بخواهند و بتوانید مدرک زبان نهایی را در کشور هدف تهیه کنید. یعنی مثلا با آیتلس ۵.۵ پذیرش بگیرید و بعد از ورود به آن کشور نمره زبانتان را به ۶.۵ یا ۷ ارتقا دهید. در کشورهایی مانند انگلستان، ایرلند، مالتا و دیگر کشورهایی که شانس ویزای کالج زبان بالا باشد می توانید ابتدا برای کالج زبان اقدام کنید و سپس پذیرش تحصیلی را اخذ نمایید.

    142. pantea گفت:

      سلام . من مدرک کارشناسی معماری از دانشگاه آزاذ دلیجان را دارم . مایل به ادامه نحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور سوید هستم . زبان در حد خیلی متوسط بلدم. متاهل هستم. آیا امکانی برای رفتن به سوید جهت ادامه تحصیل برای من هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور سوئد در مقطع فوق لیسانس با داشتن مدرک زبان میتونید برای پذیرش اقدام کنید و در این مقطع میتونید برای همسرتون بعنوان همراه ویزای پیوست بگیرید .

    143. آرمین گفت:

      سلام من ۱۹ سالمه و دوره دیپلم با معدل ۱۹/۵۰قبول شدم میخواستم ببینم آیا برای تحصیل در رشته ی پزشکی در سوئد باید امتحان ورودی بدم… میتونم تا ۴۰۰ هزار دلار خرج کنم … زبانم هم خوبه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای دریافت ویزای تحصیلی کشور سوئد در رشته پزشکی نیاز به داشتن مدرک زبان سوئدی است و بعد از بدست اوردن این مدرک و ارائه مدارک تحصیلیتون میتونید اقدام کنید .

    144. علی رضایی گفت:

      سلام
      در اکثر جوابها موضوع اخذ پذیرش را داشتن مئرک زبان سوئدی عنوان نموده اید
      با توجه به اینکه تدریس این زبان در ایران وجو ندارد و یا محدود است جگونه میتوان یاد گرفت
      امکان رفتن به انجا و یاد گرفتن وجود دارد؟
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بستگی دارد که شما می خواهید از چه روشی اقدام کنید اگر برای تحصیل باشد میتوانید در مقطع فوق و PHD به زبان انگلیسی تحصیل کنید.

    145. منوچهر زیبایی نژاد گفت:

      سلام من در حال حاضر دانشجوی ترم ۲ دانشگاه اراک در رشته مهندسی صنایع هستم . ایا دانشگاه های سوئد برای این رشته دانشجو می پذیرند ؟ اگر بله هزینه زندگی و تحصیل در آنجا چقدر است؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور سوئد در مقطع کارشناسی میتونید اقدام کنید و هزینه تحصیل و زندگی برای یک سال حدودا بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان است.

    146. دیبا گفت:

      سلام و خسته نباشید
      من یه سوال داشتم در زمینه دکتری. ایا در کشور سوئد فقط برای ترم پاییز برای رشته اقتصاد پذیرش هست؟ یا برای شهرهای کشور سوئد چطور؟
      میخواستم بدونم امکانش است که برای ترم بهار برای این کشور پذیرش بگیرم. یا خیر. ممنون میشم راهنمایی کنید .
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای مشاهده ار رشته ها رنک و دد لاین به سایت QS مراجعه کنید.

    147. آرزو گفت:

      سلام،
      لطفا اینجانب را راهنمایی می فرمایید که چگونه برای بیمه دانشجویی که یکی از مدارک ویزای تحصیلی است باید اقدام کنم.
      با سپاس

    148. دیبا گفت:

      سلام.
      با وجود دیپلم رشته فنی و نداشتن پیش دانشگاهی برای این رشته. ایا میشود در رشته فنی کامپیوتر برای دانشگاه سوئد پذیرش گرفت؟
      مقام و رتبه شهری و کشوری نیز دارم. بابت هزینه ها هم مشکلی ندارم. فقط امکان مستقیم رفتن به دانشگاه هست یا اینکه باید حتما مدرک پیش دانشگاهی داشت؟
      منتظر پاسخ شما هستم ممنون.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور سوئد گرفتن پذیرش شانس پایینی دارد ولی برای انگلستان می تونید اقدام کنید.

    149. سبا گفت:

      سلام خسته نباشید من دانشجوی لیسانس رشته محیط زیست هستم برای مقطع فوق میخوام که برم گوتنبرگ میخواستم شرایطی که باید داشته باشم و بدونم و چه شرایطی برای گرفتن بورسیه لازمه

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور سوئد در مقطع فوق لیسانس نیاز به داشتن مدرک زبان انگلیسی و زبان رسمی سوئد است.

    150. صدیقه گفت:

      سلام من یک پرستاربازنشسته هستم وهمسرم نیزکارمند بازنشسته است پسرم دیپلم علوم تجربی با معدل ۱۶ می باشد برای ادامه تحصیل پسرم در آنجا چه شرایطی نیاز است وآیا ما می توانیم با پسرمان آنجا اقامت داشته باشیم چه میزان هزینه در سال نیازداریم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در صورت پذیرش در کشور سوئد دانشجو در مقطع لیسانس اجازه بردن همراه ندارد.

    151. فاطمه بابایی گفت:

      با عرض سلام. میخواستم در مورد پذیرش و شرایط دانشگاه استکهلم سوئد در رشته روان شناسی در مقطع دکترا بدونم. با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای پذیرش در مقطع دکتری باید معدل بالای ۱۷، آیلتس ۷ و مقاله ISI داشته باشید و برای اطلاع از شرایط یک دانشگاه خاص باید با مشاورین موسسه در تماس باشید.

    152. محمد20 گفت:

      با سلام
      میخواستم بدونم اگه فرد متاهل،بدون فرزند،برای تحصیل بخواد بره سوئد و فقط شوهر شرایطشو داشته باشه
      آیا زنش اجازه اقامت همزمان باشوهرشو داره؟ یا باید چند سال بگذره و بعد ویزا بفرسته براش؟
      ممنون

    153. kai گفت:

      سلام!
      میخواستم بگم که من اولین سالی هستش که میخوام به دبیرستان برم…
      شرایطی وجود داره که بتونم از بورس تحصیلی برای رفتن به دبیرستان در سوئد استفاده کنم؟!
      اصن همچین چیزی وجود داره؟

    154. منصور گفت:

      سلام.منصور هستم .دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره توانبخشی.اگر بخوام مدرک دکترای خودمو تو کشور سوئد بگیرم باید جه ایتمای رو انجام بدم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای پذیرش تحصیلی در کشور سوئد در مقطع دکتری باید رزومه تحصیلی قوی داشته باشید که بدین منظور باید دارای معدل بالای ۱۷، آیلتس ۷ و مقالات ISI و یا چاپ شده در ژورنالهای علمی بین المللی باشید.

    155. مريم گفت:

      با سلام من کارشناس ارشد تاریخ ایران می باشم و میخوام درصورت امکان مدرک دکترای خود را در گرایش دیگری از تاریخ در سوئد بگذرانم لذا خواهشمندم در این خصوص بنده را راهنمایی نموده که آیا امکان این است یا خیر؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیل در کشور سوئد در مقطع دکتری نیازمند داشتن آیلتس ۷ به بالا، مقاله ISI و معدل بالای ۱۷ می باشد و تغییر گرایش امکانپذیر است ولی تغییر رشته شانس پذیرش ر ا پایین می آورد.

    156. محمد گفت:

      با سلام و خسته نباشید ضمن تشکر فراوان از راهنمایی هاتون .
      من ۲۴ساله دانشجوی رشته مهندسی شیمی معدلم نزدیک ۱۴دانشگاه نیمه دولتی هستم زبانم در حد معمولی ویک مقاله آی اس آی دارم
      با شرایطی که دارم در مقطع فوق میتونم برای سوئد شانسی داشته باشم و اینکه باهزینه های سالانه که ذکر شدبا کار دانشجویی،سالانه ۵۰میلیون هزینه تحصیل لازمه ؟یا جدا از اون؟
      با تشکــــــــــــــــــــــــــــــر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در هر دانشگاه هزینه متفاوت است و با داشتن مدرک زبان وداشتن بودجه سال اول تحصیل و زندگی میتونید اقدام کنید .

    157. حمید گفت:

      با سلام. برای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی از دانشگاه تهران، امکان تحصیل در مقطع دکتری در سوئد هست؟ شنیده ام که سوئد فقط مدرک ارشد اروپا را قبول دارد و باید مجددا در مقطع کارشناسی ارشد در سوئد تحصیل کرد. آیا صحیح است؟؟ اگر بله، پس از اتمام تحصیل ارشد در سوئد، چقدر امکان تحصیل در مقطع دکتری بدون پرداخت شهریه وجود دارد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شرط ورود در مقطع دکتری در کشور سوئد داشتن مقالات بین المللی در ژورنالهای معتبر جهانی می باشد، توصیه ما بر تحصیل مجدد در مقطع فوق لیسانس می باشد. هزینه تحصیل در مقطع دکترا رایگان بوده و بسته به شرایط شما امکان کمک هزینه زندگی هم می باشد.

    158. محمدرضا گفت:

      سلام وقت بخیر من مدرک کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی از تهران دارم و فعلا در افغانستان زندگی میکنم میخواستم بدونم امکان بورس گرفتن در دکتری حقوق در کشور سوید است؟ اگر است شرایط شان چیست؟ و چانس برای گرفتن بورس وجو دارد یا خیر؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای گرفتن بورسیه در مقطع دکتری باید رزومه تحصیلی قوی داشته باشید که شامل معدل بالای ۱۷، مقالات ISI یا چاپ مقالات در ژورنالهای علمی و دارا بودن آیلتس ۷ می باشد و اینکه چه میزان بورسیه به شما تعلق بگیرید به رزومه شما و دانشگاه مقصد بستگی دارد.

    159. یاسر گفت:

      سلام خسته نباشید.
      من دیپلم تجربی .و انسانی دارم .۲۲ساله هستم.فارغ التحصیل رشته دبیری تاریخ از دانشگاه وزارت آموزش و پرورش هستم.مدرک چند دوره پزشکی ودبیری زبان را به صورت غیر حضوری از انگلستان دارم.یک دوره کامپیوتر هم از آکادمی فنی و حرفه ای آلمان دارم .یک کتاب و مقاله در زمینه اقتصاد هم به زبان انگلیسی دارم .نمره آیلتس هم ۶.۵است.آیا می‌تونم برای پزشکی عمومی سوئدی اقدام کنم.
      ممنون میشم اگر جواب بدهید.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور سوئد نیاز به مدرک زبان سوئدی است

    160. حميدرضا گفت:

      سلام و خسته نباشید من پسری ٢٠سالع هستم…ثبت اختراع دارم میخواستم ببینم با ثبت اختراع میتونم بورسیه تحصیلی سوئد بشم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        الزاما داشتن ثبت اختراع منجر به دادن بورسیه نیست ولی چنانچه اقدام شود بی تاثیر نمیباشد . معمولا در مقاطع پایین تر از دکتری بورسیه ضعیف میباشد

    161. نیما گفت:

      با سلام.لیسانس مهندسی شیمی دارم با معدل ۱۴ و زبان متوسط به بالا…اگه بخوام بیام ارشد سوعد بخونم بعد اتمام درسیم میتونم کار کنم؟ اقامت گرفتن ازش بعد اتمام درس و یافتن کار سخته؟ ممنون میشم راهنماییم کنین

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شرط دادن اقامت دائم کار کردن بعد از تحصیل می باشد و چنانجه بعد از موعد مقرر برای یافتن کار، کار پیدا نکردید مجبور به بازگشت به ایران می باشید.

    162. Bani گفت:

      سلام‌من لیسانس فیزیک دارم،میتونم برای فوق لیسانس مهندسی پزشکی در سوئد اقدام کنم ؟؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در سوئد در مقطع ارشد می توانید اقدام کنید ولی تغییر رشته شانس پذیرش شما را پایین می آورد.

    163. محمد صدر گفت:

      سلام.من دارای مدرک کارشناسی مهندسی آب از دانشگاه شیراز با معدل۱۴.۹۴ هستم با دو سال سابقه کار در جهاد کشاورزی آیا برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد میتونم برای دانشگاههای سوید اقدام کنم ؟ اگر میتونم برای کدام دانشگاهها میتونم اقدام کنم و چه مدارکی نیاز هست داشته باشم.سپاس از جوابتون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بله میتونید برای کارشناسی ارشددر کشور سوئد اقدام کنید فقط مدرک زبان ایلتس ۶ تا ۶.۵ نیاز که داشته باشید.

    164. محمد صدر گفت:

      سلام.من دارای مدرک کارشناسی مهندسی مهندسی آب از دانشگاه شیراز هستم برای ادامه تحصیل مقطع ارشد میتونم برای دانشگاه های سوِید اقدام کنم؟کدام دانشگاه ها رو میتونم برم؟و چه مدارکی نیاز داره.ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور سوئد به داشتن مقاله بین المللی و مدرک زبان نیاز است.

    165. محمد گفت:

      سلام. بنده کارشناسی حقوق از دانشگاه تهران با معدل ۱۷/۹۰ و کارشناسی ارشد حقوق تجارت بین الملل با معدل ۱۸/۱۵ از دانشگاه شهید بهشتی دارم مدرک زبان ندارم ولی به زبان مسلط هستم و سن بنده ۲۶ سال هستش و هنوز مقاله ای چاپ نکردم شانسم برای پذیرش در مقطع دکتری با بورس کامل چه میزان هستش

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای گرفتن بورسیه در مقطع دکتری باید رزومه تحصیلی قوی داشته باشید که بدین منظور باید معدل بالای ۱۷، آیلتس ۷، چاپ مقالات ISI و یا چاپ در ژورنالهای علمی بین المللی داشته باشید و در نهایت همه شرایط شما با توجه به دانشگاه مقصد و سن شما بررسی شده و میزان بورسیه شما مشخص می شود.

    166. Arnika گفت:

      سلام ی خانوم ۴۵ ساله هستم،پزشک عمومی با ۱۵ سال سابقه کار توی اورژانس بیمارستان دولتی،فارغ التحصیل سال ۱۳۷۸ از دانشگاه علوم پزشکی همدان هستم همسرم۱۲سال قبل فوت شده دخترم ۱۴ سالشه پایه هشتم مدرسه تیزهوشان منطقه ۱ با معدل ۱۹.۹۳ ترم اول،تصمیم دارم برای گرفتن اقامت سوئد اقدام کنم لطفا من رو راهنمایی کنید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای مدرک شما اول باید مورد تائید و یک ازمون ورودی دارد و نیاز به داشتن مدرک زبان سوئدی نیز دارد.

    167. mnn گفت:

      سلام
      خسته نباشید
      بنده کارشناس رادیولوژی با معدل ۱۷.۲۰ از دانشگاه دولتی هستم
      پزوهشگر برتر دانشگاه و دانشجوی نمونه دانشگاه هم شدم
      دبیر کمیته تحقیقات دانشجویی و دبیر انجمن علمی به مدت یک سال
      ۴-۵ تا مقاله پامد و آی اس آی
      ۴ تا مقاله Scopus
      که تا پایان سال خیلی بیشتر هم میشوند
      و آذر برای استعداد درخشانی اقدام میکنم
      ۱۲ تا طرح پژوهشی مصوب
      ۲۰ کنفرانس پیپر داخل و یک خارجی
      msrt 60 ولی حتما میتونم تافل یا ایتلسی بگیرم
      سربازی نرفتم — طرح پزشکان و پیراپزشکان هم نرفتم
      سابقه تدریس در کارگاه های پژوهشی

      شرایط بنده برای دریافت فاند کامل چه برای سوئد و یا هر کشوری برای تحصیل در رشته پزشکی و یا ارشد رشته های خوب چطور است؟ می شود؟

      ممنون میشوم پاسخ بنده را بدهید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای رشته های پزشکی امکان گرفتن بورسیه بسیار محدود است شرایط مهاجرانی که می خواهند در این کشورها بورسیه بگیرند از لحاظ علمی در درجه بسیار بالایی باشد و فرد برای تحصیل در رشته پزشکی سن مناسبی را داشته باشد. داشتن آیلتس حداقل ۶ تا ۶ و نیم برای ورود به رشته پزشکی الزامیست.

    168. حسام گفت:

      سلام
      من ۲۷ سالمه و دانشجوی سال اول لیسانس هستم،میخوام از ابتدا لیسانس رو به هر طریقی که شده در سوید شروع کنم،چیکار باید بکنم!؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. با توجه به شرایط سنی شما، شانستان برای دریافت پذیرش و ویزا در کشور اتریش پایین است. گرفتن پذیرش در مقطع کارشناسی مستلزم داشتن مدرک زبان سوئدی است.

    169. آرش گفت:

      سلام و خسته نباشید
      من دانشجوی ترم ۶ مترجمی زبان انگلیسی هستم. آی الس ۷ .
      برای بورسیه در سوئد شرایطش رو دارم؟ چون رشتم زبان هستش

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. برای مقطع کارشناسی ارشد بورسیه تحصیلی کمتر است. شما با توجه به رشته تان باید ابتدا برای مقطع فوق لیسانس یکی از رشته های مرتبط با زبان در کشور سوئد اقدام کنید و سپس با توجه به رزومه پژوهشی خود بتوانید از بعضی کمک هزینه ها استفاده نمایید.

    170. mina گفت:

      سلام ، من ۳۰ ساله هستم و فوق دیپلم ICT با معدل ۱۵ از دانشگاه غیر انتفاعی صدرا تهران و مدرک لیسانس IT با معدل ۱۷ دارم از دانشگاه علمی کاربردی تهران ، مدرک آیلتس بالای ۶.۵ هم دارم .

      آیا میتونم برای فوق لیسانس دانشگاه های سوئد در رشته های کامپیوتر ، مخابرات یا IT ، ICT بورسیه بگیرم ؟

      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور سوئیس در مقطع لیسانس نیاز پژوهش بین المللی است و نیاز به داشتن مدرک زبان انگلیسی.

    171. علیرضا گفت:

      با سلام بنده دانشجوی ترم ۸ زیست شناسی هستم مقاله isi دارم همراه با استادم همچنین ترم ۶ رتبه تک رقمی ارشد آوردم و مدال المپیاد زیست هم دارم به نظر شما میتونم از سوئد فاند بگیرم؟ خودم نمیتونم هزینه زندگی در سوئد رو بپرازم. با تشکر از شما.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور سوئد در مقطع کارشناسی ارشد نیاز پژوهش بین المللی است و نیاز به داشتن مدرک زبان انگلیسی.

    172. شلیر گفت:

      سلام
      من ۳۰ سالمه و مدرک لیسانس مامایی رو از علوم پزشکی بندر عباس با معدل ۱۸/۵ و فوق لیسانسمو از علوم پزشکی تهران با معدل ۱۹گرفتم، دو مقاله هم توی مجلات معتبر چاپ کردم، نمی خوام دکترامو ایران بگیرم و قصد مهاجرت به سوئد رو دارم اما قدرت پرداخت هزینه هامو ندارم ومی خوام از اونجا فاند بگیرم. می خوام ببینم شانسی برای بورسیه دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام برای بورس شدن در کشور سوئد نیاز به داشتن مدرک زبان انگلیسی و زبان رسمی کشور سوئد است همچنین نیاز به داشتن پژوهش های بین المللی است.

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        با شرایط شما امکان بورسیه می باشد ولی داشتن پوزیشن یا استاد از دانشگاه مقصد جهت گرفتن بورسیه برای دانشجویان phd لازم است

    173. محمد وجداني گفت:

      سلام وقت بخیر
      من لیسانس حسابداری با معدل ۱۶/۳۴ دارم و ۳۲ سال سن دارم ، دانشگاه سوئد چه مدارک و شرایطی رو برای کارشناسی ارشد دارند؟
      ممنون از لطف شما…

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور سوئد در مقطع فوق لیسانس با توجه به داشتن مدرک زبان انگلیسی و سوئدی میتوانید اقدام کنید.

    174. Negin گفت:

      سلام ببخشید چطور میتوان بورسیه دریافت کرد و آیا دانشجویان در خوابگاه میمانند؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        دریافت بورسیه تحصیلی در سوئد بستگی به مقطع تحصیلی شما دارد و دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری با توجه به رزومه تحصیلی قوی شانس بیشتری دارد تا مقاطع ارشد و لیسانس و ماندن در خوابگاه به انتخاب دانشجو است چون دانشجویان هم می توانند در خوابگاه بمانند هم در خانه ای که تهیه می کنند.

    175. amir گفت:

      سلام من رشته نقشه کشی معماری تحصیل کردم.در سوعد بورسیه ای برای رشته معماری است.

    176. رزاقی گفت:

      سلام،
      من ارشد بیوسیستماتیک جانوری با معدل ۱۸.۰۴ از دانشگاه آزاد واحد تهران پزشکی هستم که دو مقاله مستخرج از پایان نامه دارم که فقط یکی از آنها ISI میباشد، هنوز آیلتس خود را نگرفته ام. قصد گرفتن بورسیه از سوئد را دارم، آیا این امکان برای من وجود دارد؟!

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور سوئد برای بورس با توجه به داشتن مدرک زبان انگلیسی و سوئدی میتوانید اقدام کنید.

    177. کیمیا گفت:

      سلام من۱۸ سالمه و رشته تجربی ام ونمره ایلس ام ۵ است. و می خوام بدونم که میتونم وارد کاج پزشکی در سوئد بشم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیل دوره های پزشکی به زبان سوئدی میباشد . کالجهای انگلیسی شانس بسیار پایینی دارند

    178. *K گفت:

      سلام وقت بخیر
      من امسال پشت کنکورم رشتم تجربی معدل دیپلمم ۱۹.۵۴ ،معدل پیش دانشگاهی ۱۸.۰۶ در حال یادگیری زبان سوئدی میخواستم بدونم شانس پذیرش در رشته پزشکی رو دارم؟؟
      اگه دارم روند تحصیل تو این رشته چه جوریه ؟؟
      حتما باید آیلتس هم داشته باشم ؟؟
      واینکه هزینه پزشکی سوئد سالیانه چقدره و چجوری باید پرداخت بشه ؟؟ ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور سوئد میتونید اقدام کنید .

    179. سپیده گفت:

      سلام من ۲۰سالم دانشجوی لیسانس مددکاریم ،زبان انگلیسیم خوبه ،میتونم طرح رشتمو تو کشور سوئد بگذرونم؟۱

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما پس از به اتمام رساندن دوره کارشناسی می توانید برای دوره های ارشد در کشور سوئد اقدام نمایید

    180. MJ گفت:

      با سلام . برای تحصیل در رشته ی فیزیوتراپی دانشگاه های معتبر سوئد چه مدارکی مورد نیاز است ؟؟
      بنده همسرم فوتبالیست هستند و با توجه به این که به علت شغل همسرم اقامت سوئد را به صورت کوتاه مدت می خواهم و نه دائم آیا پس از پذیرش در دانشگاه های سوئد امکان اخذ انتقالی به سایر کشور های اروپایی وجود دارد یا خیر ؟؟؟!

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور سوئد میتونید اقدام کنید.

    181. طناز گفت:

      با سلام من۳۳ ساله هستم و مدرک کارشناسی میکروبیولوژی از دانشگاه آزاد جهرم و سابقه کار مرتبط حدود ۷ سال دارم سطح زبان متوسط دارم آیا امکان ادامه تحصیل در رشته پرستاری برای من در گوتنبرگ وجود دارد؟ باتوجه به اینکه برادرم ساکن گوتنبرگ است و نیاز به مسکن ندارم. در ضمن متاهل هستم و یک فرزند ۳ ساله دارم.
      آیا کالج زبان در گوتنبرگ وجود دارد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        کالج های زبان عموما به دلیل رقابت بالا شانس ویزای پایینی برای ایرانیان دارد . شما در مقطع ارشد امکان بردن همراه دارید و دانشگاه باید در همان مقطع اقدام مدارک شمارا بررسی کند و نسبت به آن پذیرش دعد

    182. بهروز نبی زاده گفت:

      با سلام و خسته نباشید
      اینحانب متولد ۶۴(۳۲سال) و دارای مدرک دکتری حرفه ای در مقطع دامپزشکی از دانشگاه آزاد تبریز هستم،،مقاله ندارم ،آیلتس هم ندارم اما اقدام کردم و تا آخر مهر ۹۶ هم آیلتس هم مقاله رو اوکی میکنم، میخاستم بدونم اولا مدرک من در سوئد چگونه ارزشیابی میشود؟ دکتری یا فوق لیسانس؟ حال اگر فوق لیسانس محاسبه میشود چقد شانس دارم برای گذراندن دوره master 2 در سوئد اقدام کنم؟ چون هدفم از ادامه تحصیل در سوئد گرفتن اقامت و مهاجرت هست.ممنون میشم پاسخ کامل بدهید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در سوئد امکان وجود دارد ولی شرط پذیرش در مقطع دکتری آیلتس ۷ و داشتن مقاله است چنانچه دانشگاه مقصد و مبدا شرایط یکدیگر را بپذیرنذ معادل دکتری دریافت میگردد در غیر اینصورت مستر

    183. Parinaz گفت:

      سلام من پریناز هستم و ۲۴ سال دارم. فارغ التحصیل مهندسی هسته ای از دانشگاه علوم و تحقیقات با معدل ۱۵. قصد ادامه تحصیل در رشته mba. در سوئد رو دارم. ایا شانسی برای گرفتن پذیرش یا بورس رو دارم؟ در مورد ایلتس مشکل خاصی وجود نداره برای من.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیل در رشته mba کشور سوئد نیاز به مدرک زبان دارد و حتما فرد باید مدارک تحصیل و ریز نمرات تحصیل را داشته باشد . در مقطع ارشد دادن بورسیه شانس پایینی دارد مگر فرد دارای مقالات بین المللی یا شرایط خاص تحصیل داشته باشند

    184. سارا گفت:

      سلام.من کاردانی شیمی دارم.کارشناسی ناپیوسته مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد با معدل ۱۷. تافل ۷۰ که میتوانم نمره بالا ببرم و سوئدی هم بلدم.توانایی پرداخت هزینه های دانشگاه و زندگی در سوئد رو هم دارم، ۲۶ ساله. شانس پذیرش برای کارشناسی ارشد مدیریت برای من چطور؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور سوئد با داشتن مدرک زبان میتونید اقدام کنید.

    185. امیر گفت:

      من دیپلم ریاضی دارم و ۳۲ سالم هست و کار آزاد داشتم ، امکان اینکه ویزای تحصیلی در مقطع لیسانس بگیرم وجود داره ؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. شانس شما برای دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی در کشورهای درجه ۱ دنیا پایین است. می توانید از طریق کالج زبان اقدام زبان اقدام نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران مؤسسه تماس بگیرید.

    186. سپهر گفت:

      باعرض سلام و خسته نباشید
      اینجانب سپهر محمدی دانشجوی فوق لیسانس در رشته ی شیمی تجزیه می باشم. دفاع کرده ام و نمره ان ۱۷.۹۶ از ۱۸.۰۰ می باشد ولی چون هنوز مقالاتم چاپ نشده نمره نهایی ندارم که بعد از چاپ ۲ نمره به ۱۷.۹۶ اضافه می شود و معدلم ۱۶.۹۴ می باشد. زبان انگلیسی در حد خوب بلدم ولی هنوز اقدام برای گرفتن مدرک نکرده ام. توصیه نامه از چند استاد دارم. قصد ادامه تحصیل در کشور سوئد در مقطع دکتری را دارم. آیا بر اساس شرایط بنده امکان اخذ پذیرش وجود دارد؟ با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. شرایط شما به لحاظ رزومه داخلی بسیار مناسب است. در صورتی که وجهه پژوهشی مناسبی به لحاظ بین المللی داشته باشید، شانس شما برای دریافت پذیرش تحصیلی در کشور سوئد بسیار بالا خواهد بود. برای این منظور باید حداقل نمره آیلتس ۶.۵ داشته باشید.

    187. b گفت:

      سلام من ١۵ سالمه میخواستم بدونم چگونه میتوانم برای تحصیل در کشور سوئد اقدام کنم؟؟مدرک زبان انگلیسی ket و pet هم دارم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور سوئد در دانشگاه و با داشتن مدرک زبان میتونید اقدام کنید.

    188. سارا گفت:

      سلام.من کاردانی شیمی دارم.کارشناسی ناپیوسته مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد با معدل ۱۷. تافل ۷۰ و سوئدی هم بلدم.توانایی پرداخت هزینه های دانشگاه و زندگی در سوئد رو هم دارم، ۲۶ ساله. شانس پذیرش برای کارشناسی ارشد مدیریت برای من چطور؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور سوئد در مقطع ارشد و با داشتن مدرک زبان میتونید اقدام کنید.

    189. عاطفه گفت:

      سلام من ۱۸ سالمه و رشته تجربی بامعدل دیپلم ۱۹،۴۰ وایلتس هم دارم با معدل پیش دانشگاهی بالای ۱۹ویادگیری زبان سوئدی میتونم برای رشته داروسازی اقدام کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. در صورتی که مدرک زبان سوئدی داشته باشید می توانید به راحتی برای دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایید.

    190. سپهر گفت:

      سلام وقت بخیر.
      من فوق لیسانس شیمی تجزیه از دانشگاه ازاد شهرضا اصفهان هستم. معدلم۱۶.۹۶ میباشد ولی چون هنوز نمره پایان نامه را ثبت نکردند معدل دقیق ندارم. زبان انگلیسی در حد خوب بلدم ولی مدرک ندارم. در حال نوشتن ۲ مقالهisi هستم. ایا امکان پذیرش برای دکتری وجود داره بر اساس شرایط بنده؟
      و اینکه موسسه شما پذیرش میگیره چون مشکلم پیدا کردنه استاد مشاوره یعنی این کار را هم انجام میدهید یا خودم باید استاد پیدا کنم؟
      دفتر در اصفهان دارید؟
      سپاسگذارم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای پذیرش در مقطع دکتری در کشور سوئد باید رزومه تحصیلی قوی داشته باشید که بدین منظور باید معدل بالای ۱۷، مقاله ISI یا چاپ شده در ژورنالهای علمی بین المللی و نیز آیلتس ۷ داشته باشید. خودتون باید استاد داشته باشید. دفتر ما در تهران می باشد.

    191. علی گفت:

      سلام
      من قبلا بشما میام دادم متاسفانه جوابی نگرفتم.
      دیپلم تجربه از دبیرستان تیزهوشان دارم
      چگونه میتوانم برای تحصیل در رشته دندان پزشکی از سوئد ویزا بگیریم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل دندانپزشکی در کشور سوئد باید مدرک زبان سوئدی داشته باشید.

    192. رضا گفت:

      سلام خدمت دوست عزیز
      ببخشین من دانشجوی کارشناسی علوم ازمایشگاهی با معدل ۱۷.۵ از دانشکده علوم پزشکی مراغه (دانشگاه دولتی و سراسری محسوب میشود) می باشم
      دو تا مقاله کامل دارم که یکیش isi و یکیش google scholar هست و حدود ۸ تا مقاله در کنگره های بین المللی دارم در دوتا طرح تحقیقاتی همکار بودم و یکدونه هم خودم مجری طرح بودم از طرفی هم عضو هییت اجرایی یک همایش ملی بودم و دوره های مختلفی رو هم در رویان و پاستور گذروندم و دستیار طرح یک استاد در مرکز تحقیقات کاربردی دارویی تبریز هم هستم ولی مدرک زبان ندارم هرچند دارم میخونم
      ایا امیدی به گرفتن پذیرش از رشته بیوتکنولوژی تو دانشگاهای اوپسالا و یا kth هست ؟
      ایا من میتونم به بورسیه فک کنم ؟
      ممنون میشم جواب بدین .

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شروط اولیه گرفتن پذیرش داشتن مدرک زبان میباشد . داشتن مقالات بین المللی به شما جهت اخذ بورس کمک میکند ولی الزاما دلیلی بر دادن آن نیست چون مقطع فوق لیسانس برای دادن بورسیه برای سفارت توجیه ندارد . برای اینکه فهمید به شما پذیرش داده میشود یا خیر باید بررسی بیشتری شود

    193. بهراد واجدی گفت:

      با سلام.من۳۱ سال میباشم و کارشناسی و کارشناسی ارشد را از پیام نور تهران غرب گرفتم و معدل کارشناسی و ارشدم هم به ترتیب ۱۴/۱ و ۱۷ شد و دو مقاله هم دارم و آیلتسم هم بالاست.سنم هم یه خورده بالاست چون از یک رشته دیگه انصراف دادم و اقتصاد رو خوندم.میخواستم بدونم برای ادامه تحصیل دکترا در سوئد شانسی دارم یا نه.در ضمن عمویم شهروند اونجاست و پسر عمویم هم در دانشگاه در بخش تحقیقاتی دانشگاه چارمرز میباشد.با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور سوئد در مقطع ارشد و با داشتن مدرک زبان میتونید اقدام کنید.

    194. الناز گفت:

      با سلام و خسته نباشید
      من ۲۹ سالمه و لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه خلیج فارس بوشهر با معدل ۱۴:۶۱ و فوق لیسانس مدیریت اجرایی از دانشگاه شهید بهشتی با معدل ۱۷:۲۰ دارم. نمره آیلتسم ۷/۳۰ هست و علاوه بر پایان نامه یک مقاله ISI هم دارم. آیا برای گرفتن بورسیه در مقطع دکترای مدیریت( گرایش بازاریابی، نوآوری، استراتژیک یا غیره) از دانشگاه سوئد شانسی دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        با توجه به شرایط ذکر شده ، شما شانس بالایی برای کسب بورسیه در مقطع دکترا در کشور سوئد را دارا می باشید

    195. Hawraa گفت:

      سلام
      همسر من تبعه سوئد هستند و برای أقامت اقدام کردم اما بخاطر قانون جدید که همسر من باید آپارتمان دو خوابه و درآمد بالا داشته باشه جواب رد اومد برای اقامتم.
      میتونم از طریق أقامت تحصیلی اقدام کنم؟چقدر هزینه بردار هست؟
      و اینکه من کاردانی هنرهای تجسمی با معدل ١٨/۵ از دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر دارم
      زبان انگلیسی هم در حد متوسط بلدم و کلاس رفتم.
      لطفا راهنمایی بفرمایید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. شرایط شما باید دقیق تر بررسی شود. این امکان می تواند برای شما وجود داشته باشد. برای بررسی دقیق شرایط خود با مشاوران مؤسسه در ارتباط باشید.

    196. Niloofar گفت:

      با سلام
      من با ۲۰ سال سن
      تافل ibt ۸۲
      معدل دیپلم ۱۶،۷۸ و معدل پیش دانشگاهی ۱۳،۵۰
      میخواستم بدونم که شانسی برای پذیرش در دانشگاههای سوئد(بخصوص دانشگاههای استکهلم و در رشته ی حقوق) رو دارم؟
      سوال دیگری که دارم هم اینه که من چندین نرخ ارز به روز رو چک کردم.این درسته که هر کرون سوئد ۴۲۰ تومان هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. گرفتن پذیرش تحصیلی در سوئد در مقطع کارشناسی، مستلزم داشتن مدرک زبان این کشور است. برای بررسی دقیق تر شرایط خود با مشاوران مؤسسه تماس بگیرید.

    197. نگار گفت:

      سلام من دیپلم تجربی دارم با معدل ۱۲ برای رشته پرستاری تو سوئد میتونم اقدام کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. تحصیل در رشته پرستاری در کشور سوئد، مستلزم داشتن مدرک زبان سوئدی است. در صورتی که این شرایط را داشته باشید می توان برای شما اقدام نمود.

    198. بهزاد گفت:

      سلام ، وقت بخیر .
      من مدرک کارشناسی رشته ی فناوری اطلاعات از دانشگاه آزاد با معدل کل ۱۴.۴۶ دارم . آیلس ۶.۵ . ۲۹ سال سن . می خواستم برای مقطع ارشد اقدام کنم . با توجه به هزینه هایی که ذکر کردید نیازی به فاند تحصیلی ندارم . سابقه ی کار در رشته ی خودم رو هم دارم اما تو این مدت بیمه نداشتم که بشه ثابت کرد . با توجه به شرایط ، چقدر شانس اخذ ویزای دانشجویی دارم ؟
      ممنون .

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. شانس شما برای دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی در سوئد بالا است. برای بررسی دقیق تر رزومه خود و شرایط کشور سوئد با مشاوران مؤسسه تماس حاصل نمایید.

    199. مهسا گفت:

      سلام من دیپلم مدیریت با معدل ۱۷ دارم ۲۴ سالمه میخوام ویزای تحصیلی برای سوئد بگیرم در چه مقطعی وچه مدت اهمیت نداره فقط میخوام برم لطفا راهنماییم کنید اگه راهی هست

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور سوئد با داشتن مدرک زبان میتونید اقدام کنید .

    200. نیوشا گفت:

      سلام
      من در حال حاظر در رشته ی مهندسی پزشکی دانشگاه علوم تحقیقات با معدل ۱۸.۸۰ درس میخونم
      معدل دیپلمم ۱۹.۸۹ ریاضی بوده و تا پایان دوره کارشناسی ایلتس ۷ رو میتونم بگیرم همراه با معدل الف در رشته ام
      برای گرفتن اپلای در مقطع ارشد از کشور های شمال اسکاندیناوی شانسم چه قدر هست؟
      کدوم کشور راحت تر پذیرش میده؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور سوئد در مقطع ارشد با داشتن مدرک زبان میتونید اقدام کنید

    201. خاطره گفت:

      با سلام من داراى مدرک پیش دانشگاهى و دیپلم تجربى هستم هم چنین مدرک فنى حرفه اى icdl 1,2 را دارا هستم تمامى مدارکم را ترجمه کردم نیاز به مسکن در اونجا ندارم میخواستم بپرسم میتونم در اونجا دوره زبان بگذرونم چون مدرک زبان ندارم و میتونم ویزاى دانشجویى براى سوید شهر کوتمبرنگ بگیرم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. گرفتن پذیرش از کالج زبان یا دانشگاه برای شما امکان پذیر است. اما با توجه به اینکه مدرک زبان ندارید پروسه ویزاتون بسیار سخت است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران مؤسسه تماس حاصل نمایید.

    202. الیا گفت:

      سلام خسته نباشید
      میخواستم بپرسم با مدرک آیلتس ۶ و پیش دانشگاهی با معدل ۱۷.۸۰ و ۳۳ سال سن میشه برای پزشکی پذیرش گرفت یا محدودیت سنی داره؟ و اینکه چقدر پول و پشتوانه مالی نیاز هست
      ممنون از وقتی که میگذارید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور سوئد در مقطع پزشکی با داشتن مدرک زبان سوئدی میتونید اقدام کنید .

    203. شایان حیدری گفت:

      سلام،من دیپلم عمران گرفتم،و۱۸ساله هستم برای ادامه تحصیل در کشور سوئد چ شرایطی بایدداشته باش؟ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. با داشتن مدرک پیش دانشگاهی و مدرک زبان سوئدی می توانید برای دریافت پذیرش تحصیلی سوئد در مقطع کارشناسی اقدام نمایید.

    204. پیچک گفت:

      سلام.. وقتتون بخیر… من مدرک کارشناسی مدیریت بازرگانی دارم با معدل ۱۲/۵*و کارشناسی ارشد گرایش بازاریابی با معدل ۱۷.. در حال گذراندن کلاسهای ایتلس هستم و مقاله در دست نوشتن دارم.. میخواستم بدونم شانسی برای دکتری در کشور سوءد دارم یا خیر.. و اگر بخوام اونجا ارشد بخونم کاری هست که بتونم کم بودن معدل و جبران کنم؟؟ بورسیه برای ارشد هم دارن؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور سوئد در مقطع دکتری با داشتن مدرک زبان میتونید اقدام کنید و برای بورس نیاز به داشتن مقالات بین المللی است.

    205. سارا گفت:

      با سلام
      من ۳۲ سالمه
      لیسانس ریاضی محض ( معدل ۱۴.۴۵ / دانشگاه بوعلی سینا)
      فوق لیسانس ریاضی کاربردی ( ۱۵.۳۵ / آزاد علوم تحقیقات تهران) مقاله در کنفرانس داخلی
      ایلتس ۷.۵
      ۴ سال سابقه کار در قسمت برنامه ریزی و بودجه دارم.
      به نظرتون فوق لیسانس رو دوباره باید بخونم و کلا چیکار کنم برای سوئد یا سوئیس؟
      ممنومنم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور سوئد در مقطع دکتری با داشتن مدرک زبان میتونید اقدام کنید .

    206. بهزاد گفت:

      سلام ، وقت بخیر .
      من مدرک کارشناسی رشته ی فناوری اطلاعات از دانشگاه آزاد با معدل کل ۱۴.۴۶ دارم . آیلس ۶.۵ . ۲۹ سال سن . می خواستم برای مقطع ارشد اقدام کنم . با توجه به هزینه هایی که ذکر کردید نیازی به فاند تحصیلی ندارم . سابقه ی کار در رشته ی خودم رو هم دارم اما تو این مدت بیمه نداشتم که بشه ثابت کرد . با توجه به شرایط ، چقدر شانس اخذ ویزای دانشجویی دارم ؟
      ممنون .

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور سوئد در مقطع فوق لیسانس با داشتن مدرک زبان میتونید اقدام کنید .

    207. پارسا سلطانی گفت:

      سلام من ۱۵ سالمه و در دبیرستان مفید تحصیل میکنم الان دهمم و معدل نهمم ۱۹/۷۵ بوده و به زبا انگیلیسی کاملا مسلطم میخواستم ببینم شانس قبولی دارم در دبیرستان های سوئد

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        اگر مدرسه ای به شما پذیرش بدهد امکان پذیر است ولی آشنایی به زبان سوئدی شرط اول برای پذیرش میباشد

    208. افرا گفت:

      سلام شرایط بورس تحصیلی برا‌ی مقطع لیسانس در رشته جامعه شناسی چیه؟من امسال پیش دانشگاهی هستم با معدل دیپلم ۱۸

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        گرفتن بورسیه تحصیلی در کشور سوئد در مقطع لیسانس شانس کمی دارد.

    209. Sara گفت:

      سلام
      من کلاس هشتم هستم و میخوام برای دبیرستان سوئد تحصیل کنم زبانمم کامله و مشکلی ندارم اصلا یعنی زبان انگلیسی رو البته ایا میتونم با این شرایط تو کشور سوئد تحصیل کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در مقطع لیسانس در کشور سوئد باید به زبان آن کشور تحصیل کنید و بنابراین آموزش شما به زبان سوئدی خواهد بود.

    210. المیرا گفت:

      سلام..من مدرک کاردانی دارم..و ۳۶ سال سن…مدرک ایلتس ۷..میخواستم بدونم میتونم واسه تحصیل اقدام کنم…سن مهمه در کشور سوئد؟؟ممنون میشم جواب بدین

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیل در مقطع لیسانس مستلزم آموزش به زبان اصلی آن کشور می باشد و شما باید به زبان سوئدی تحصیل کنید و شرایط سنی شما نیز برای پذیرش شما محدودیت ایجاد می کند.

    211. دلناز گفت:

      سلام من آیلتس ۶.۵ دارم و لیسانس آی تی با معدل ۱۴، فوق لیسانس تجارت الکترونیک میخونم فقط تزم مونده با معدل ۱۶.۵۰ میتونم برای فوق اقدام کنم؟ و آیا بورسیه به من تعلق میگیره؟ هزینه تحصیل در سوئد با توجه به شرایط بنده چقدر میشه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما می توانید برای Master2 در کشور سوئد اقدام کنید ولی شانس گرفتن بورسیه در این مقطع پایین است و هزینه تحصیل و زندگی برای یک نفر در سال ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان می باشد.

    212. علیرضا شفیعی گفت:

      سلام. برای یه برنامه ی دوره ی کارشناسی در دانشگاه استکهلم تحقیقاتی انجام دادم، چنتا سوال در موردش دارم. اول اینکه همون ابتدا باید مخارج کل ۳سال (شهریه و هزینه زندگی) رو داشته باشیم یا هزینه ها سال به سال و به وقت تمدید ویزا باید ارائه بشن، دوم اینکه: با کار دانشجویی چقدر از مخارج رو میشه تامین کرد؟ مثلا اگر هزینه زندگی و شهریه در یک سال موجود باشه، میشه برای تحصیل اقدام کرد و با کار دانشجویی اون دوسال باقیمونده رو حل کرد؟ اساسا کار دانشجویی چقدر از هزینه ها رو جبران میکنه؟ ممنون.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        نشان دادن تمکن مالی هر سال صورت میگیرد و نیاز به داشتن تمکن برای ۳ سال نیست و فقط هزینه ۱ سال را داشته باشید کافیه و با کار دانشجویی میتونید بیشتر از ۶۰ % هزینه ها را جبران کنید.

    213. BAHMAN گفت:

      سلام
      من می خواستم بدونم تحصیل در رشته داروسازی سوئد دکتری مستقیم هم داره یا نه اگر داره بورس هم داره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور سوئد در رشته دارو سازی دکتری مستقیم ندارد و برای تحصیل در این کشور نیاز به داشتن مدرک زبان سوئدی میباشد.

    214. محمدرضا گفت:

      سلام.من ۴۳ سال دارم . ۲۳ سال سابقه کاری در بانک.ابا میتونم واسه پزشکی اقدام کنم.؟

    215. Nima گفت:

      با سلام.بنده کارشناس ارشد برق قدرت از دانشگاه آزاد با معدل ١۵/٨۴ ،و دانشجوی دکتری برق قدرت در دانشگاه آزاد هستم.آماده برای آزمون زبان و منتظر اکسپت مقاله از سوی ژورنال هستم.چقدر شانس برای اخذ بورسیه دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری باید دارای آیلتس ۷، معدل بالای ۱۷ و مقاله ISI یا چاپ شده در ژورنالهای علمی بین المللی باشید و رزومه شما بررسی و امکانسنجی می شود تا شانس شما مشخص شود.

    216. نیما گفت:

      سلام من فوق لیسانس ژنتیک از دانشگاه آزاد تهران مرکز هستم با معدل ۱۷ معدل لیسانس ۱۴.۸۰ . نمره پایان نامه ۱۹ . IELTS 7 .
      2 مقاله ISI هم دارم شانسم برای فاند دکتری در سوئد چقدر است ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما شرایط لازم برای گرفتن بورسیه دکتری در کشور سوئد را دارید و میزان شانس شما بستگی به دانشگاه مقصد و بررسی و امکانسنجی آنها دارد.

    217. مصطفی گفت:

      با سلام میخواهم برای لیسانس رشته نرمافزار در سوئد بورسیه بگیرم معدل تا الان۱۶.۵ترم ۳ هستم باید چکار کنم

    218. الهام گفت:

      سلام وقتتون بخیر من دانشجوی ارشد کامپیوتر دانشگاه آزاد هستم و کارشناسی تکنولوژی نرم افزار خوندم با معدل ۱۵.۲۶ می خواستم بدونم برای ارشد توی کشور سوئد باید چه کاری انجام بدم آیا امکان پذیر هست و اینکه هزینه اش سالیانه چقدر میشه

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما میتونید برای ادامه تحصیل در کشور سوئد در مقطع فوق لیسانس با توجه به مدرک شما و داشتن مدرک زبان اقدام کنید و هزینه سالیانه تحصیل وزندگی حدودا بین ۱۵۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ دلار است.

    219. پوریا گفت:

      سلام.من ۱۷ سال دارم.معدل نهایی سوم هم ۱۷.۷۵ هست.زبان انگلیسی رو در حد متوسط به بالا بلدم و میتونم صحبت کنم.
      امکان بورس شدن به دانشگاه های سوعد یا هند وجود نداره؟؟؟
      برای انجام مراحل مهاجرت تحصیلی با کجا تماس بگیرم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور سوئد و گرفتن ویزای تحصیلی برای بورسیه شدن در مقطع فوق لیسانس امکان پذیر است و شرایط ان داشتن مدرک زبان و پژوهش های داخلی و بین المللی مانند مقالات ISI می باشد.

    220. صهیب گفت:

      سلام.ببخشید میخواستم شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی رشته IT در کشورسوئد رو بدونم و هزینه های آن چقدر است ممنون.من در حال حاظر دانشجو ترم ۱ مقطع کاردانی رشته ITدانشگاه نهاوند همدان هستم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در مقطع کاردانی امکان گرفتن بورسیه پایین است و شما باید لیسانس را دریافت کنید و بعد برای مقطع بعدی پذیرش بگیرید و هزینه تحصیل و زندگی برای یک سال به طور تقریبی ۸۰ میلیون می باشد.

    221. مریم رسا گفت:

      سلام من ۳۳ سال دارم لیسانس گرافیک دانشگاه ازاد با معدل ۱۹ مدرک ایلتس ۶/۵ هم بزودی میگیرم ۷ سال سابقه تدریس در مدرسه بین المللی ای بی برای ادامه تحصیل بهتره چه رشته ای ادامه بدم هدفم کار تو این کشوره ایا شانس این که کار پیدا کنم رو دارم منظورم کار تو مدرسه با توجه به این که تجربه کاری خوبی برخوردارم ممنون از راهنماییتون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        ادامه تحصیل در مقطع ارشد در کشور سوئد امکان پذیر است به شرط داشتن آیلتس ۶.۵ و هزینه یک سال تحصیل و زندگی در سوئد به طور میانگین ۸۰ میلیون تومان می باشد. نکته دیگر اینکه چنانچه بخواهید در رشته های عملی هنر اقدام به ادامه تحصیل کنید حتما آزمون عملی قبل از ورود به دانشگاه را دارید. شما همچنین سن خود را حتما باید با استناد به سابقه کاری توجیه کنید. در مقطع ارشد شما۲۰ ساعت اجازه کار دارید که با توجه به تخصصتون می توانید اقدام کنید.

    222. dream until your dreams come true گفت:

      با سلام.
      من الان سال چهارم دبیرستان هستم و قصد دارم بورسیه تحصیلی از هر کشوری که شده بگیرم برای رشته پزشکی .
      شرایطش رو میگین لطفا؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای گرفتن بورسیه در رشته های پزشکی حتما باید جزء رتبه های خوب بین المللی باشید چه در کنکور سراسری چه در المپیاد های بین المللی . غیر از این موضوع داشتن مدرک آیلتس نیز یکی دیگر از الزامات برای پدیرش بورسیه میباشد . ولی در مجموع شانس بورسیه در این مقطع نسبت به دیگر مقاطع کمتر است

    223. امیر گفت:

      با سلام خسته نباشید بنده میخواستم بدونم از رشتهای دانشگاهی انسانی مثل حقوق و روانشناسی میشه رفت سوئد تحصیل کرد منظور پذیرش دارن یا فقط واسه رشتهای دانشگاهی ریاضی و تجربی پذیرش و اخذ اقامت دارن.مرسی

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تمامی رشته های دانشگاهی در کشور سوئد ارائه میشود و قطعا حقوق و روانشناسی از جمله آنها میباشد . نکته ای که میتواند حائز اهمیت باشد این است که بازار کار این نوع رشته ها که با افراد جامعه در ارتباط هستند باید مسلط به زبان همان کشور باشند .

    224. مجید گفت:

      سلام
      من دانشجوی رشته پرستاری ترم ۳ هستم . ایلتس ۶.۵ هم دارم میخواستم بدونم این امکام وجود دار ه که بتونم همین رشته پرستاری رو در کشور سوئد ادامه بدم ؟
      سئال دوم هم اینه که در کشور سوئد امکان تغییر رشته از پرستاری به پزشکی وجود داره یا نه ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        ادامه رشته شما در کشور سوئد برای رشته های پرستاری ملزم به ریجستر شدن مدرک و معادل سازی آن دارد . بعد از آن امکان ادامه تحصیل و حتی کار را دارید ولی شرط کار دانستن زبان سوئدی میباشد . تغییر رشته از پرستاری به پزشکی شانس بسیار پایینی دارد مگر آنکه دروس علوم پایه را حد اقل گذرانده باشید . ولی بهتر است با رشته خود وارد شوید و در همانجا تغییر رشته دهید

    225. ایلیا گفت:

      سلام من ۳۲ سالمه
      دیپلم تجربی دارم و کاردانی الکترونیک
      معدلمم پائینه.
      میخواستم ببینم شانسی برای تحصیل توی کشور سوئد برای من هست؟؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        چنانچه سن خود را با کار توجیه نمایید و اینکه حتما مدرک زبان سوئدی را داشته باشید شاید امکان پذیرش را داشته باشید . بهتر است از طرق دیگر برای دریافت ویزا اقدام نمایید

    226. سروش گفت:

      سلام
      سوال اول: من کاردانی حسابداری دارم و کارشناسی ناپیوسته مدیریت جهانگردی، آیا می تونم برای فوق لیسانس مدیریت جهانگردی در سوئد بخونم؟
      سوال دوم: هزینه تحصیل در مدیریت جهانگردی چقدره؟
      در ضمن من ۳۱ سال سن دارم، این موضوع در گرفتن پذیرش اشکالی ایجاد نمی کنه؟
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        امکان تحصیل در کشور سوئد دارید به شرط داشتن اینکه رشته مورد نظر در لیست رشته های دانشگاه باشند . موضوع سن شماهم حتما باید به واسطه کار توجیه شود که محدودیت سن برای سفارت مهم است . هزینه یکسال تحصیل و زندگی حوالی ۲۰ تا ۲۵ هزار دلار خواهد بود

    227. ناهید گفت:

      سلام من ۳۰ سالم هست و مدرک لیسانس مدیریت بازرگانی از دانشگاه بیام نور تهران با معدل ۱۴ میباشم ایا معدل من برای مقطع کارشناسی ارشد با توجه به سن و معدل لیسانس امکان پذیر است ؟ و چه نمره ایلیسی نیازمند است؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در مقطع ارشد در کشور سوئد داشتن مدرک آیلتس ۶ یا ۶.۵ خوب است . معدل شما روی مرز است یعنی نه خوب و نه غیر قابل اقدام . برای سن نیز باید مدارکی را ارائه دهید که آفیسر توجیه شود شما در گپ تحصیلیتان مشغول به کار بوده اید

    228. ناهید گفت:

      سلام ببخشید من ۳۰سالمه و لیسانس مدیریت بازرگانی با مدل ۱۴از دانشگاه پیام نور تهران هستم و در حال خواندن زبان هستم برای فوق لیسانس میتونم اقدام کنم و اینکه چه نمره آیلتس میخواد ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

      • علی سعیدی گفت:

        سلام. گرفتن پذیرش تحصیلی در کشور سوئد نیاز به رزومه خوبی دارد که با توجه به شرایط شما، در صورتی نمره زبان خوبی کسب نمایید می توانید برای آن اقدام کنید. حداقل نمره زبان برای مقطع فوق لیسانس در سوئد، آیلتس ۶ می باشد.

    229. مریم گفت:

      سلام من دانشجوی کارشناسی عمران هستم.
      میخواستم بدونم برای مقطع کارشناسی ارشد میتونم برای رشته تربیت بدنی در سوئد اقدام کنم؟
      و اینکه مدرک آیلتس برای این مقطع هم لازم هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل تربیت بدنی در کشور سوئد در مقطع ارشد حتما داشتن مدرک آیلتس ۶ تا ۶.۵ الزامیست چون به زبان انگلیسی میخواهید تحصیل کنید . نکته قابل توجه این است که تا حد امکان از رشته مقطع تحصیلی قبلی خود زیاد دور نشوید چون مطلوب کشور سوئد نیست مگر با رشته مرتبط وارد شوید و بعد آنجا تغییر رشته دهید

    230. الهام شیرافکن گفت:

      سلام
      من مدرک کارشناسی دارم و قرار مهاجرت کنم به سوئد
      میخواستم بدونم مدرکمو ترجمه کنم معادل سازی میشه کرد که بتونم مدرک دانشگاه سوئد رو بگیرم
      و اینکه دانشگاه به چه زبانی تدریس میشه
      چقدر زمان میبره من کلاسای زبانشو بگذرونم و وارد دانشگاه بشم؟
      مرسی

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور سوئد میتوانید با داشتن آیلتس ۶.۵ به زبان انگلیسی تحصیل نمایید . دوره زبان هم میتوانید در سوئد بگذرانید ولی شانس ویزای پایینی دارد . شما اگر بخواهید مدرک زبان را همانج ابگذرانید تا در امتحان قبول نشوید اجازه ورود به دانشگاه را ندارید

    231. بابک گفت:

      با سلام
      بنده ۴۴ ساله مدرک لیسانس سخت افزار با معدل ۱۴.۸۰ از واحد جنوب تهران در سال ۸۱ و ۱۳ سال سابقه کار مرتبط با رشته خودم دارم. آیا میتونم در همین رشته در یکی از کشورهای نروژ یا سوئد ادامه تحصیل دهم ؟
      با تشکر از وقت وتوجه شما

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        سن مناسب برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس حدود ۲۳ تا ۲۵ سال میباشد و شما با داشتن سن بیشتر به همین میزان باید سابقه ی کار مرتبط داشته باشید

    232. Arefeh گفت:

      سلام من فوق دیپلم معدل ۱۸ دارم از ازاد و ترم ۱ کارشناسی سراسری هستم حدود ۱سال دیگه هم آیلتس میگیرم ایا شرایط بورس را دارم ؟و اینکه این ۱ ترم دانشگاه سراسری تاثیری دارد یا خیر؟

      • آریانا پارس گفت:

        نه متاسفانه امکان بورسیه در مقطع لیسانس یا فوق لیسانی کشور سوئد وجود ندارد .
        خیر.

    233. معصومه گفت:

      سلام میخواستم بدونم برای تحصیل در سوئد در رشته کارشناسی ارشد مامایی باید چبکار کرد؟؟و چ شرایطی داره؟؟شرایط بورس به این کشور چطوریه؟؟؟
      باتشکر

      • آریانا پارس گفت:

        باید مدرک لیسانستون + مدرک زبان ielts6 ارائه بدید تا بتونید پذیرش بگیرید
        امکان بورسیه فقط در مقطع دکترا وجود دارد .

    234. سهیل گفت:

      سلام
      من دانشجوی مهندسی مکانیک جامدات هستم ۷۲ واحد معادل فوق دیپلم پاس کردم خواستم بدنم از فوق دیپلم به لیسانس را اونجا بخوانم با تشکر از پاسختون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل از ابتدای دوره لیسانس باید اقدام کنید اما امکان تطبیق برخی از واحد ها وجود دارد

    235. reza گفت:

      سلام دانشجو کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق در گرایش الکترونیک-نانو الکترونیک از دانشگاه شهید چمران اهواز هستم…میخواستم ببینم در مقطع دکتری چقدر شانس برای دانشگاه چالمرز یا لوند دارم؟؟
      ایلتس ۸
      معدل کارشناسی ارشد:(تا ترم ۳ …۱۸/۶۰)
      معدل کارشناسی(۱۵/۳۳)(کارشناسی هم چمران اهواز بودم)
      توصیه نامه از دو استاد با مرتبه دانشیار!
      یکه مقاله پر پیمان در مراحل اخر چاپ در isi….

      • آریانا پارس گفت:

        سلام وقتتون بخیر مدارک مورد نیاز برای داشتن یک سوپروایزر :
        معدل بالای ۱۷
        حداقل ۲ تا مقاله ی ISI
        ایلتس ۷
        رزومه ی تحصیلی خوب
        فارغ التحصیلی از یک دانشگاه معتبر
        توصیه نامه از استاد دانشگاهی
        می باشند ولی برای داشتن شانس بیشتر در رقابت بورسیه ی کشور سوئد ترجیحا تمامی این مدارک را در بهترین سطح ارائه دهید .

    236. پرنیا گفت:

      سلام, می خواستم بدونم برای تحصیل در رشته پزشکی در سوید باید چیکار کرد ؟ ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        مدرک زبان کشور سوئد + مدرک پیش دانشگاهی را ارائه دهید
        یک دوره ی ۲ ساله ی PREMEDICAL را ابتدا گذرانده بعد از موفقیت در آزمون پایان دوره دوره ی ۵ ساله ی پزشکی در کشور سوئد شروع می شود .

    237. پژمان گفت:

      سلام من دانش آموز پایه ی نهم هستم معدل ۱۹.۵۰وبدون هیچ مدرک زبانی می خواستم چطوری سؤید بهم بورس می ده زبانمم در حد مبتدیه و می خواستم بدونم هزینه ی یک سال تحصیل در دبیرستان سؤید و زندگی و کلاس های فشرده در اونجا چنده بورس چگونه می دن ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        بورس در این مقطع بهتون تعلق نمیگیره
        شانس ویزای تحصیلی در این مقطع برای کشور سوئد نیز بسیار کم می باشد .

    238. پژمان گفت:

      سلام دوباره می خواستم بدونم اگه بیام اونجا من که زبانم در حد مبتدیه امیدم به کلاس های فشردست ها باید قبل از شروع سال تحصیلی برم اونجا یا با مدرسه برم کلاس هم

    239. صبا گفت:

      سلام من فوق لیسانس مهندسی منابع طبیعی با معدل ١٧.۶۶ از دانشگاه دولتی دارم دوتا مقاله همایشی دارم میخواستم ببینم اگررمدرک زبان بگیرم شانس گرفتن بورس دکتری دارم نمیخوام برا تحصیل هزینه کنم

      • آریانا پارس گفت:

        حداقل ۲ تا مقاله ی ISI
        فارغ التحصیلی از یک دانشگاه معتبر
        معدل بالای ۱۷
        رزومه ی تحصیلی خوب
        IELTS 7
        توصیه نامه از استاد دانشگاهی

    240. میثم گفت:

      سلام
      من ۳۱سال دارم و لیسانس ژنتیک بامدل ۱۶و دانشگاه ازاد و ۳سال سابقه کار مرتبط و مدرک زبان ایلتس به همراه یک مقاله ISI
      شانس دریافت بورسه از سوئد چقدر هست
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        حداقل ۲ تا مقاله ی ISI
        فارغ التحصیلی از یک دانشگاه معتبر
        معدل بالای ۱۷
        رزومه ی تحصیلی خوب
        IELTS 7
        توصیه نامه از استاد دانشگاهی

    241. سارا گفت:

      سلام
      من ارشد رشته کشاورزی هستم با معدل ۱۶.۷۰ و هردو دوره کارشناسی و ارشدم دولتی و از دانشگاههای معتبر بوده. دارم دوره زبان رو میگذرونم ولی فقط مقالات داخلی دارم. اگه دوره زبان رو در سوئد بگذرونم شانس گرفتن پذیرش به صورت بورسیه رو در سوئد دارم؟ ممنون از راهنماییتون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.برای اخذ بورسیه در کشور سوئد در مقطع دکترا نیازمند داشتن مدرک زبان آیلتس ۶.۵،توصیه نامه از استادهای ایران،معدل بالای ۱۷ و مقالات isi می باشید و شانس اخذ کالج زبان پایین می باشد

    242. سارا گفت:

      سلام من آیلتس ۷ دارم و معدل ۱۸ در دیپلم میخواستم بدونم میتونم برای پزشکی در سوئد ادامه ی تحصیل بدم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در رشته ی پزشکی در کشور سوئد نیازمند داشتن مدرک زبان آیلتس ۶ می باشید و بعد از شرکت در کلاس های PRE medical و قبولی در آزمون آن می توانید وارد دوره ی پزشکی شوید

    243. غزل گفت:

      سلام من دیپلم تجربی هستم با معدل ۱۸.۲۰ و آیلتس ۷ دارم…
      چند بار هم از طریق دعوت نامه به سوئد سفر کردم…
      میخوام در یکی از دانشگاه های پزشکی ادامه تحصیل بدم آیا شرایطش وجود داره؟ اگر بله چجوری باید اقدام کنم…
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در رشته ی پزشکی در کشور سوئد نیازمند داشتن مدرک زبان آیلتس ۶ و می باشید و بعد از شرکت در کلاس های PRE medical و قبولی در آزمون آن می توانید وارد دوره ی پزشکی شوید

    244. روژین گفت:

      سلام فوق لیسانس عمران مجازی از دانشگاه امیر کبیر هستم با معدل ۱۵ متاهلم ایلس ۶/۵ دارم میخوام برا فوق لیسانس برا سوئد اقدام کنم ایا ویزای همراه هست ؟هزینه فوق لیسانس خودم و همراه و خورد خوراک و مسک سالی چقدر میشه؟ایا ویزای همراه اجازه کار داره

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.می توانید هممسر و فرزندتان را به عنوان همراه با خود ببرید و همراه حق کار ندارد

    245. مصطفي گفت:

      سلام
      من دانشجوی ترم ۸پزشکی ام میخواستم بدونم میشه واسه ادامه تحصیل رفت سوىد؟اونجا معادل ساری میکنن واحدی که گذروندم؟

    246. hamid گفت:

      hamid آیا مدرک تافل برای دانشگاههای سوئد قابل قبوله

    247. ایدا گفت:

      سلام
      من در حال حاضر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته ادبیات انگلیسی ترم ۳ هستم . معدل کنونی من ۱۸.۹۵ هست . ایا امکان دریافت بورسیه و یا فاند برای من وجود دارد یا نه و اینکه آیا برای ادامه تحصیل در مقطع دکترای همین رشته در دانشگاه گوتنبرگ سوئد شانس دارم یا نه ؟ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.برای اخذ بورسیه در کشور سوئد در مقطع دکترا نیازمند داشتن مدرک زبان آیلتس ۶.۵،توصیه نامه از استادهای ایران،معدل بالای ۱۷ و مقالات isi می باشید

    248. شیما میرعباسی گفت:

      سلام خسته نباشید
      من دانشگاه ازاد در رشته ی مهندسی صنایع در حال تحصیل هسم معدلم هم در حدود ۱۶ هست در این چند ترم می خواسم بدونم بعد از اخذ مدرک لیسانسم امکان دریافت بورسیه دارم یا خیر؟

    249. حامد تاری گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بنده فوق لیسانس نانوشیمی از دانشگاه سراسری تبریز با معدل ۱۷.۴۳ دارم و میخوام برا مقطع دکتری در کشور سوئد در دانشگاه لاند پذیرش بگیرم میخواستم ببینم هزینه اخذ پذیرش در این دانشگاه چقدر هست و آیا اصلا شانسی برای پذیرش در این دانشگاه دارم؟؟؟ ممنون میشم راهنماییم کنین
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.برای اخذ بورسیه در کشور سوئد در مقطع دکترا نیازمند داشتن مدرک زبان آیلتس ۶.۵،توصیه نامه از استادهای ایران،معدل بالای ۱۷ و مقالات isi می باشید

    250. سعید گفت:

      سلام من الان دیپلم تجربی دارم و معدل ۱۴ میشه برای سوئد پذیرش گرفت

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی کشور سوئن نیازمند مدرک پیش دانشگاهی و مدرک زبان سوئدی می باشید

    251. محمدرضا گفت:

      با سلام و خسته نباشید .
      من مدرک کارشناسی ارشد با معدل ۱۸.۱۱ از دانشگاه آزاد دارم . مقاله ی isi از کشور چک دارم میخواستم ببینم میتوتم برا دکتری در رشته ی معماری بورسیه بگیرم ؟

    252. داود گفت:

      با سلام
      من لیسانس، مهندسی شیمی در دانشگاه فردوسی با معدل ۱۵.۵ و ارشد در دانشگاه شریف با معدل ۱۷.۵ خوندم.
      ایلس ۶.۵ و یک isi دارم. متاهل با یک فرزند
      می خواستم ببینیم بین کشور های سوند و کانادا از لحاظ میزان فاند و مخارج زندگی کدام مناسب می باشد

    253. محمد امیری گفت:

      سلام
      من فوق دیپلم مکانیک با معدل ۱۲ از دانشگاه دولتی و دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته مکانیک از دانشگاه ازاد با معدل ۱۴ از دانشگاه ازاد هستم و کارشناسی ارشد مدیریت مالی از دانشگاه تهران با معدل ۱۷ هستم و ایلتس با نمره ۶.۵ هم دارم و یک مقاله ای اس ای هم دارم. برای دکترا در همین رشته مدیریت مالی با فاند امکان بورس شدن در مقطع دکترا در دانشگاههای سوید را دارم؟ برای فاند چقدر میدن در مقطع دکترا?

    254. sheida گفت:

      سلام
      من کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد شیراز هستم به ترتیب با معدل ۱۶.۶۰ و ۱۶.۱۰ و نمره پایان نامه ۱۷.یک مقاله کنفرانسی و یک مقاله isi و آیلتس ۷ دارم.همچنین ۵ سال سابقه کار برنامه ریزی و پروژه دارم. میخواستم بدونم شانس گرفتن فاند دکترا در سوئد در رشته مدیریت دارم؟ با توجه به اینکه معدل من ۱۷ نیست.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.اخذ ویزای تحصیلی در کشورهای اسکاندیناوی در مقطع دکترا به صورت بورسیه می باشد و شانستان خوب است

    255. امین گفت:

      سلام. من فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی مکانیک از دانشگاه گیلان با معدل ۱۶/۵۰ و کارشناسی ارشد از دانشگاه کاشان با معدل ۱۸/۴۱ هستم. یک مقاله isi دارم. نمره تافل هم ۸۵ هست. شانس قبولیم برای پذیرش دکتری با فاند چقدر هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشورسوئد در مقطع دکترا نیازمند مدرک زبان آیلتس ۶.۵،معدل بالای ۱۷،توصیه نامه استاد و مقالات ISI می باشید.

    256. mohammad kaviani گفت:

      سلام و خسته نباشین باتوجه با توضیحات زیر آیا امکان پذیرش برای من هست یا نه
      لیسانس مجتمع اموزش عالی (دولتی) معدل ۱۶.۴۰ مهندسی صنایع و ایلتس ۶

    257. navid گفت:

      سلام . من فوق دیپلم کامپیوترگرایش نرم افزار از دانشگاه دولتی امیر کبیر دارم با معدل ۱۷.۳۰ و مدرک تافل میخواستم بدونم نیاز به مقاله هست!، و اینکه چند درصد امکان بورسیه دارم؟ و چقدر باید در طول ترم هزینه کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.فوق دیپلم به منزله مدرک پیش دانشگاهی می باشد و اخذ بورسیه در مقطع کارشناسی شانسش پایین می باشد.

    258. spiral گفت:

      با سلام
      همسر من دانشجوی ارشد حسابداری در دانشگاه شهید بهشتی است. فعلا معدلش ۱۸/۷۵ است و در حال زبان خواندن است و همچنین میخواهد مقاله یا کتاب چاپ کند.
      ۱- آیا میتواند بورسیه شود؟
      ۲- شرایط سنی بورسیه شدن چند سال است؟
      ۳-در حین تحصیل می تواند تدریس کند یا کار مرتبط پیدا کند؟ البته تجربه آکادمیکش بیشتر از فنی است.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور سوئد در مقطع دکترا به صورت بورسیه نیازمند داشتن مدرک زبان آیلتس حداقل۶.۵ ،مدرک زبان A1 آلمانی و توصیه نامه استاد ،معدل بالای ۱۷ و مقالات isi می باشید.و در هفته ۳۰ ساعت حق کار دارید

    259. هیوا گفت:

      سلام.من فارغ التحصیل کارشناسی رشته مهندسی برق کنترل با معدل ۱۶/۰۳از دانشگاه صنعتی تبریز و فارغ التحصیل مقطع ارشد همون دانشگاه و همان رشته با معدل۱۷.۵ هستم.دو مقاله تو مجلات معتبر بین المللی مهندسی برق دارم.میخواستم ببینم شانسم برای گرفتن فاند در مقطع دکترا در دانشگاه های سویس چقدره.و هزینه و درآمدم چقدر میشه.آیلتس هم ۷ شدم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور سوئد در مقطع دکترا به صورت بورسیه نیازمند داشتن مدرک زبان آیلتس حداقل۶.۵ ،مدرک زبان A1 آلمانی و توصیه نامه استاد ،معدل بالای ۱۷ و مقالات isi می باشید و هزینه یک سال زندگی و تحصیل در کشور سوئد تقریبا ۲۲۰۰۰ هزار دلار می باشد

    260. SAEED گفت:

      با سلام بنده ۲۳ ساله دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه دولتی هستم. یک مقاله بین المللی دارم و همچنین و نمره ielts هم ۷.۵ هستش. از لحاظ مالی تقریبا صفر هستم. میخواستم ببینم آیا برای اینکه تو مقطع کارشناسی ارشد همین رشته رو ادامه بدم شانسی دارم یا خیر؟؟؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.اگر بتوانید هزینه های زندگی و تحصیل را بپردازید می توانید

    261. الهام گفت:

      سلام.
      میخواستم بدونم با شرایطی که دارم میتونم در کشورهای اسکاندیناوی بورسیه ارشد بگیرم؟ادامه تحصیل بدم.؟
      رشتم مهندسی شیمی از دانشگاه ازاد تبریز ،معدلم ۱۵.۵۸. نمره پایان نامم ۱۹.۷۵ سه ترم هم الف شدم.در مورد مدرک زبان فعلا ندارم ولی اقدام کردم..

    262. نسیم گفت:

      من فوق لیسانس بازرگانی بین الملل با معدل۱۷/۳۴ از دانشگاه آزاد هستم.مقاله isi ندارم.در حال گذراندن دوره زبان هستم.بدون مقاله امیدی به پذیرش دکتری در سوئد میتونم داشته باشم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور سوئد در مقطع دکترا به صورت بورسیه نیازمند داشتن مدرک زبان آیلتس حداقل۶.۵ ،مدرک زبان A1 آلمانی و توصیه نامه استاد ،معدل بالای ۱۷ و مقالات isi می باشید.

    263. مهسا گفت:

      سلام من لیسانس بهداشت عمومی با معدل ۱۸از دانشگاه علوم پزشکی البرز دارم .مدرک زبان هم ندارم .شانسی برای پذیرش من در مقطع کارشناسی ارشد وجود داره؟ممنونم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.در صورت داشتن مدرک زبان می توانید برای ادامه تحصیل در این کشور اقدام کنید

    264. غزل گفت:

      سلام من ١٧سالمه و امسال دیپلم معماری فنی گرفتم معدل ١٩.۶۴ دانشگاه سراسری هم قبول شدم رتبه ی کنکور سراسری ٩٢٢ و الان دانشگاه نرفتم و دارم پیشدانشگاهی هنر میخونم میخواستم بدونم با مدرک پیش هنر میتونم توی سوئد دندانپزشکی بخونم و اینکه باید از کی برای گرفتن پذیرش اقدام کنم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.این امکان وجود ندارد زیرا نیازمند مدرک زبان سوئدی می باشید

    265. تورج گفت:

      با سلام.من فارغ التحصیل ارشد از رشته فناوری اطلاعات گرایش مدیریت سیستم های اطلاعاتی از دانشکده مجازی دانشگاه شیراز و چون اموزش محور بودم پایان نامه و همینطور مقاله هم ندارم معدلم ۱۵.۵ و مدرک زبان ایلتس با نمره ۶.۵ دارم با این شرایط میتونم از یکی از دانشگاه های حوزه اسکاندیناوی پذیرش دکترا بگیرم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور سوئد در مقطع دکترا نیازمند مدرک زبان آیلتس ۶.۵،معدل بالای ۱۷،توصیه نامه استاد و مقالات ISI می باشید.

    266. محمد حسن گفت:

      سلام خانواده من قصد اقامت در سوئد رو دارند و در سوئد هم فامیل داریم از طریق سرمایه گذاری قصد رفتن دارن سوال من اینه که منم میتونم همراهشون برم ؟ در صورتی که ۱۸ سال دارم و الان تو ایران پیش دانشگاهی ام و معدل دیپلمم ۱۸.۳۳ بود. .لطفا جواب بدید. ممنون

    267. مسعود گفت:

      سلام من فوق لیسانس مدیریت شهری از موسسه آموزش عالی نور طوبی تهران دارم و با معدل ۱۸ فارغ التحصیل شدم و دارای نمره ایلتس ۶.۵ می باشم یک مقاله isi هم دارم به نظرتون شانس اخذ پذیرش در مقطع دکتری را دارمیا نه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور سوئد در مقطع دکترا نیازمند مدرک زبان آیلتس ۶.۵،معدل بالای ۱۷،توصیه نامه استاد و مقالات ISI می باشید.

    268. مسعود گفت:

      با سلام
      می خواستم ببینم با شرایط زیر می تونم شامل افرادی باشم که جزو بورسیه های همراه با حقوق کشور سوئد باشم؟
      کارشناسی ارشد پرستاری
      معدل کارشناسی ارشد : بالای ۱۷
      احتمالا مقاله ی isi یک عدد
      سن کمتر از ۲۹ سال
      مجرد

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما شرایط اولیه اخذ بورسیه در کشور سوئد را دارا می باشید که فقط نیازمند مدرک زبان می باشید . برای انجام کار یا اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه در ارتباط باشید

    269. پریناز گفت:

      با سلام
      من رشته تحصیلی ام شیمی است و هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه دولتی خوندم. معدلم ۱۵.۵۸ .تافل ibt 83 . مقاله ندارم. میتونم از یکی از دانشگاههای خوب سوئد پذیرش بگیرم؟ حدود ۳ سال و چند ماه هم سابقه کاری دارم.
      متشکر از راهنماییتون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیلات در مقطع دکترا در کشور سوئد شغل محصوب می شود برای ورود به این مقطع باید مقاله ISI داشته باشید تا امکان بورسیه گرفتن برای شما بیشتر شود

    270. هادی گفت:

      سلام بنده دارای مهندسی برق قدرت از دانشگاه ازاد معدل ۱۲.۳۸ ) و فوق لیسانس از دانشگاهازاد با معدل ۱۷.۶۰.داای دو مقاله isi و مدرک زبان ایلتس ۶.۵دارم ایا امکان گرفتن بورسیه دکتری برای کشور سوءد برای من وجود دارد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط ذکر شده شانس بالایی برای اخذ بورسیه از کشور سوئد را دارا می باشید و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه در ارتباط باشید

    271. احسان گفت:

      با سلام و احترام در حال اتمام رشته عمران مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه آزاد با معدل ۱۷هستم در حال اقدام به اخذ مدرک ایلتس هستم میخواستم بپرسم ایا با توجه به این شرایط امکان تحصیل و بعد از فارغ التحصیلی اخذ کار و اقامت در کشور سوئد وجود داره؟ اگه هست چه مقطع وچه رشته ای؟ ایا به مدرک خاصی یا مقاله ISIنیازهست؟

    272. mahsa گفت:

      با عرض سلام و خسته نباشید. دبیر فیزیک هستم مدرک کارشناسی (معدل ۱۳.۷) و ارشدم (معدل ۱۶.۹۹) رو از دانشگاه دولتی گرفته ام. یک مقاله ISI و یک مقاله ISC و ۴ مقاله در کنفرانسهای بین المللی دارم. سطح زبان متوسطی دارم. آیا در کشورهای حوزه فعالیت شما امکان گرفتن پذیرش همراه با فاند برای مقطع دکترا، برای بنده هست؟ لطفا هر چه سریعتر جواب بدهید. خیلی ممنونم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما شرایط عمومی برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا در دانشگاه های سوئد دارید ولی شانس قبولی در مقطع دکترا بستگی به طرح تحقیقاتی و زمینه کاری شما دارد.

    273. mahsa گفت:

      سایت خیلی خوبی دارین. خیلی ممنونم از اطلاعات مفیدتون.

    274. پارس باران گفت:

      سلام معدل لیسانس ۱۲/۶۹ از دانشگاه دولتی ارشد ۱۶ / ۶ از پیام نور مقاله ندارم ولی میتونم مدرک زبان بگیرم در کنکور دکترا دانشگاه آزاد قبول شدم ایابا این شرایط امکان پذیرش در دکترا دارم. ?آیا فاند یا کمک هزینه ای به من تعلق میگیره. ? متشکرم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.از آنجایی که دکترا در کشور سوئد شغل محسوب می شود در خواست برای آن زیاد می باشد و شرایط آن رقابتیست و باید شرایطتان خاص باشد.و برای اقدام در مقطع دکترا نیازمند مقالات و طرح توجیهی می باشید.

    275. Mary گفت:

      باسلام
      من لیسانس آمار دانشگاه آزاد با معدل ۱۵ دارم، همچنین آیلتس ۶.۵، میخواستم بپرسم هزینه تحصیل در مقطع فوق لیسانس یکی از رشته های مدیریت بدون فاند چقدر است؟ آیا امکان پذیرش بدون بورسیه وجود دارد؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        تحصیلات در کشور سوئد مستلزم پرداخت هزینه می باشد و شما باید با هزینه شخصی در این کشور تحصیل کنید . با توجه به شرایط ذکر شده می توانید برای دانشگاه های کشور سوئد اقدام نمایید

    276. مجید گفت:

      سلام و خسته نباشید ببخشید من لیسانس حقوقمو دارم میگیرمبا معدل۱۸ از آزاد ربانم بلدم میتونم مکالمه کنم ولی مدرکشو ندارم برای ارشد حقوق بین الملل از دانشگاه استکهلم میتونم پذیرش بگیرم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کشور سوئد شما نیازمند داشتن مدرک زبان هستید

    277. mina گفت:

      سلام
      من لیسانس نقشه برداری با معدل ۱۴.۶۷از دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی هستم،فوق لیسانس شهرسازی از دانشگاه شهید بهشتی با معدل ۱۶.۶۰هستم،مدرک زبان هم گرفتنش،برام مشکلی نداره،میخواستم بدونم برای مقطع دکتری برای سوئد شانسی دارم یانه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیل در مقطع دکتری کشور سوئد به صورت بورسیه هست برای داشتن اطلاعات بیشتر به صفحه ی مخصوص بورسیه مراجعه بفرمایید

    278. بانو گفت:

      سلام,دختر خانم بنده پیش دانشگاهی رو با معدل ۱۵.۸۹ و سوم رو با معدل۱۶.۰۱ گذرونده, برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور ﺳﻮﺋﺪ باید چیکار کنه? مدرک زبان ﺳﻮﺋﺪی نداره,میتونه از تافل یا آیلتس استفاده کنه?اگر که نه, میتونه دوره زبان ﺳﻮﺋﺪی رو در ﺳﻮﺋﺪ بگذرونه یا خیر? از نظر هزینه مشکل نداریم, ممنون میشم راهنمایی کنید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        دوره های پزشکی در کشور سوئد به زبان سوئدی برگزار میشود.
        برای اخذ دوره های آموزش زبان شانس دریافت ویزا پایین است

    279. ... گفت:

      سلام .من به همراه خانواده ام عازم کشور سوءد هستیم می خواستم بدونم برای رشته ی پرستاری یا هوشبری با معدل ۱۴.۹۳ سال سوم ومعدل ۱۴.۵۰ پیش ونمره ی ILTS 7.5 چقدر شانس دارم؟ خواهش می کنم جوابمو بدید.ممنون.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما در مقطع فوق لیسانس حق همراه را دارا می باشید که همراه شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال می باشد.تحصیلات زیر کارشناسی ارشد در کشور سوئد به زبان سوئدی ارائه می شود

    280. امیر گفت:

      با سلام،
      در حال حاضر ترم آخر رشته مهندسی مکانیک دانشگاه خواجه نصیر هستم با معدل کل ۱۵/۵ سابقه کار مرتبط با رشته دارم همچنین چند گواهی بین المللی .
      می خواستم شرایطمو برای گرفتن پذیرش (با بورس) بدونم. ممنون.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیلات در مقطع کارشناسی ارشد مستلزم پرداخت هزینه می باشد و فقط برای مقطع دکترا می توانید برای بورسیه در این کشور اقدام نمائید که برای اخذ بورسیه باید معدل بالای ۱۷،مقالات ISI ، توصیه نامه استاد و مدرک زبان انگلیسی IELTS نمره ی ۶.۵ می باشید

    281. سیامک گفت:

      با سلام
      من در سال ۸۴ در رشته متالورژی از دانشگاه ازاد فارغ التحصیل شدم ولی طی این ۱۰ سال زمینه کاری من مرتبط با رشته ام نبوده و مشکلات مالی هم ندارم.ایا من شانس گرفتن پذیرش در فوق لیسانس متالورژی را از دانشگاههای سوئد را دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        در صورت داشتن مدرک زبان انگلیسی می توانید برای ادامه تحصیل در کشور سوئد اقدام کنید.بابت فاصله تحصیلی می توان دلایل قانع کننده ای برای این اتفاق مطرح کرد.

    282. khashayar گفت:

      با سلام.من دانشجوی ترم آخرمعماری در مقطع کارشناسی هستم با معدل ۱۶.خواستم اطلاع پیدا کنم که شرایط برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئد به چه وضعی میباشد اعم از شرایط زبان(نوع مدرک زبان) و بورس و مخارج سالیانه این رشته فقط در دانشگاه و همچنین کار دانشجویی.با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام.
        بورسیه فقط در مقطع دکتری امکان پذیر میباشد.برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس می توانید به زبان انگلیسی ای کار را انجام بدهید که هزینه یک سال زندگی و تحصیل در این کشور حدود ۲۲ هزار دلار می باشد.در مقطع فوق لیسانس ۲۰ ساعت حق کار دانشجویی دارید.

    283. shohreh گفت:

      با سلام من میخواستم بدونم برا گرفتن بورس در مقطع دکتری کشور سوئد شرط سنی وجود داره یا نه؟ ممنوم میشم اگه جواب بدید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        به طور کلی چیزی به اسم شرط سنی در هیچ کشوری وجود نداره البته از شما سوال میشه که در فاصله بین مقاطع تحصیلی خودنون مشغول چه فعالیتی بودید

    284. نادیا طریقی گفت:

      سلام،من لیسانس حقوق دارم ومیخواستم برای ترم ژانویه جهت گرفتن ویزای کالج زبان اقدام کنم.لطفاًراهنمایی بفرمائید. باسپاس.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام پذیرش برای کلاس های زبان در سوئد ممکن هست ولی در صورتی که پذیرش دانشگاهی همراه داشته باشه شانس ویزای بالاتری داره

    285. مائده گفت:

      سلام.من دانشجوى رشته ى ادبىات فرانسه ترم اول هستم,اما رشته ى دىپلمم تجربى مىباشد,معدلم پىشدانشگاهىم ۱۸ است.آىا مىتوانم زبان سوئدى را در سوئد بخوانم؟رشته ى مورد نظر من پزشکى است.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام امکان اخذ پذیرش در کورس های زبان سوئدی برای شما وجود داره ولی مسئله اصلی بحث ویزا هست.که ممکنه در ان با مشکل روبرو بشین

    286. سمیرا گفت:

      سلام من ارشدم معماری دارم با معدل ۱۸ از دانشگاه بین الملل و یک مقاله isi دارم بنظرتون میتونم واسه دکترا از سوئد پذیرش بگیرم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        دکترا در کشور سوئد شغل محصوب می شود و به افراد حقوق داده می شود . برای ورود به این مقطع نیازمند معدل بالای ۱۷،مقالات ISI ، توصیه نامه استاد و مدرک زبان IELTS نمره ی ۶.۵ می باشید

    287. سعید گفت:

      سلام
      خسته نباشید.من الان سوم هستم ومیخواستم برای دانشگاه به سوئد برم.
      خواستم شرایط رابدانم واینکه ایا سوئد بهتر است یا کانادا؟؟؟؟
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای مقطع کارشناسی کشور سوئد نمی توانید اقدام کنید زیرا تحصیلات در این کشور به زبان سوئدی می باشد

    288. نیما گفت:

      با سلام
      من مهندسی شیمی دانشگاه تهران خوندم (۱۴.۶۷)
      آیلتس ۶.۵
      مقاله ندارم
      ارشد مهندسی شیمی پیشرفته هم دارم ولی دوباره برای ارشد میخوام اقدام کنم
      امکان فاند گرفتن وجود داره؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        در مقطع کارشناسی ارشد به شما بورسیه تعلق نمی گیرد و چنین کاری برای شما میسر نمی باشد و باید با هزینه شخصی در این کشور تحصیل کنید

    289. محمد گفت:

      با سلام
      میخواستم بپرسم با داشتن لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد با معدل ۱۸و آیلتس ۷.۵ امکان اخذ بورسیه در مقطع فوق لیسانس وجود دارد یا نه؟
      چند تا مقاله ی ISI برای این کار موردنیاز هست ؟
      بورسیه چه مقدار از هزینه هارو پوشش میده؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام به صورت کلی در مقطع فوق لیسانس بورسیه های بسیار کمی به دانشجوها داده میشه و به شما توصیه میشه در مقطع دکترا به فکر اخذ بورسیه تحصیلی باشید

    290. نظری گفت:

      سلام
      من ترم آخر کارشناسی ناپیوسته معماری دانشگاه شریعتی با معدل ۱۹ هستم و چند مقاله همایش های بین المللی دارم. تا چند وقت دیگر هم مدرک آیلتسمو میگیرم. میخواستم بدونم چقدر برای گرفتن فاند در مقطع ارشد شانس دارم؟و اینکه دانشگاه های سوئد چه رنکینگ جهانی دارند؟
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما در مقطع کارشناسی ارشد شانسی برای اخذ بورسیه را دارا نمی باشید و بورسیه برای مقطع دکترا می باشد. هزینه ی یک سال زندگی و تحصیل در کشور سوئد حدود ۲۰ هزار یورو می باشد و دانشگاه های معتبری در جهان دارد

    291. حامد گفت:

      باسلام
      من ۲۴ ساله دارای مدرک ارشد برق معدل ۱۵.۵ یک مقاله isi و یک مقاله داخلی و ۵ سال سابقه کار هستم میخواستم بدون برای دکتری کشور سوئد میتوان پذیرش و فاند گرفت با شرایط من و گذراندن دوره زبان در سوئد

      باتشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام شما فاکتور های اولیه اخذ بورسیه در مقطع دکترا رو دارید فقط باید اطلاعات بیشتری راجع به زمینه کاری شما داشته باشیم تا شانستون رو بهتر بررسی کنیم

    292. مرتضی گفت:

      با سلام من کارشناسی ارشد مکاترونیک از دانشگاه ازاد با معدل ۱۷ دارم در حال چاپ یک مقاله isi نیز هستم پایان نامه من کاملا به صورت همکاری با یک دانشگاه در هند و یک دانشگاه در پرتغال بوده اما متاسفانه وضعیت زبان بنده به این شکل هست که مدرک زبان ندارم برای سپتامبر ۲۰۱۵ می خواستم فاند بگیرم ایا شانس من برای این کار زیاد است؟من کشور خاصی برای خود در نظر نگرفته ام اما می خواهم کشور هدف گذاری شده ام در حوزه شنگن یا اسکاندیناوی باشد که یک سوپروایزر حاضر به همکاری با من باشد و مورد تایید وزارت علوم باشد.در ضمن متاهلم.و به عنوان اعتبار مالی در مجموع ۷۰ میلیون می توانم برای خود و همسرم در نظر بگیرم خواهشا من و راهنمایی کنید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام شما شرایطتون برای اخذ بورسیه در کشور های اسکاندیناوی مناسبه ولی باید اطلاعات بیشتری از شما داشته باشیم تا پرونده شما رو بهتر بررسی کنیم

    293. Djawad گفت:

      سلام
      من دانشجوی کارشناسی ترم آخر برق گرایش قدرت آزاد هستم و تا الان معدل کل با ۱۹.۶۰ رو دارم .رزومه ی نسبتا خوبی دارم (مسلط به نرم افزارهای مورد نیاز و یه مقاله مشترک دارم که تو انجمن IEEE بررسی و منتشر شده)ولی هنوز نتونستم به زبان انگلیسی مسلط بشم .
      میخواستم بدونم آیا شانسی برای بورسیه تو مقطع ارشد دارم ؟ یا نه.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام امکان اخذ پذیرش در مقطع دکترا برای شما وجود داره ولی اگر مدرک ایلتس بگیرید شانس پذیرش و ویزا براتون خیلی بالاتر میشه

    294. غلامحسین علی نجاتی گفت:

      سلام. هزینه دوره کالج زبان در سوئد چقدر میشه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام هزینه های دوره های زبان مثل همه کشور های دیگه دنیا خیلی متنوعه ولی حداقل ٣٠٠٠دلار برای دوره ٩ ماهه

    295. مانی گفت:

      من لیسانس itدارم زبانم خوبه ولی مقاله ای ندارم معدلم ۱۶.۵۰ هست ایا با این شرایط به من بورسیه فوق لیسانس میدن ممنون

    296. مرتضی نصیری گفت:

      سلام،من لیسانس پرستاری از دانشگاه دولتی هستم ،۲۲سالمه و مجرد ،مدرک بین المللی پرانا هیلینگ رو هم از فیلیپین دارم ،در حال آماده سازی برای ایلتس ،ایا میتونم برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی اقدام کنم؟و هزینه تحصیل پزشکی و شانس قبولیم در این رشته چقدر است؟ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصییل در دوره های پزشکی کشور سوئد شما نیازمند داشتن مدرک زبان سوئدی هستید

    297. امیر حسین گفت:

      سلام
      من دانشجوی مهندسی پزشکی -بیو الکتریک در دانشگاه ازاد قزوین هستم زبان انگلیسیم ضعیفه ولی درحال تمرین روی زبانم هستم ۱۸ سال دارم کارت پایان خدمت هم ندارم الان در تلاش گرفتن معافیت پزشکی هستم ایا من شانس تحصیل در سوءد را دارم
      اگر هم ندارم باید چه کار هایی انجام بدم

    298. اشکان گفت:

      سلام
      فارق التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی متالورژ با معدل ۱۸.۷۵ از دانشگاه آزاد با ۲ مقاله isi و دارای آیلتس ۶.۵ هستم.
      آیا شانس گرفتن بورس تحصیلی دکتری در سوئد را دارم؟
      متشکرم

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        با توجه به شرایط ذکر شده ، شما شانس بالایی برای اخذ بورسیه در کشور سوئد را دارا می باشید.برای انجام این پروسه باید مدارک لازمه را برای ما آورده که پس از بررسی به شما گفته شود که این امر محقق می شود یا خیر

    299. علی گفت:

      سلام ،
      من پسرم ۱۰ سال داره و میخواستم برای PRIMARY SCHOOL بفرستمش سوئد تحصیل را ادامه بدهد.
      امکانش وجود داره که این کار انجام بشه ؟ شرایطش چی هستش ؟ و اینکه اگر قابل انجام باشه مادرش هم به عنوان سرپرست شامل ویزای سوئد خواهد شد ؟

      با تشکر فراوان علی.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط ذکر شده فقط در کشور انگلستان این پروسه انجام شدنی می باشد.

    300. احسان گفت:

      فوق لیسانس شیمی معدنی از دانشگاه ازاد معدل (۱۵.۸۰ نمره پایان نامه ۲۰).یک مقاله isiو و دارای certifica کنفرانس در ترکیه وداری تافل ۸۰ میخواستم بپرسم ایا شرایطم برای دکتری سوید میخوره یا نه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما شانس پائینی برای اخذ بورسیه در کشور سوئد را دارا می باشید ولی برای انجام کار باید مدارک شما مورد بررسی قرار بگیرد تا شانس شما برای فاند گرفتن در این کشور مدرو ارزیابی قرار گیرد

    301. سمین گفت:

      سلام،با مدرک لیسانسitاز دانشگاه پیام نور با معدل۱۴امکان بورس در مقطع فوق لیسانس در دانشگاههای سوئد وجود دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟با تشکر

    302. ملیکا گفت:

      سلام…من الان سوم دبیرستان ام..میخواستم بدونم چطور میتونم برای بورسیه اقدام کنم..

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        به شما بورسیه تعلق نمی گیرد و اگر بخواهید برای کشور سوئد اقدام کنید باید مدرک زبان سوئدی داشته باشید

    303. ای ناز گفت:

      سلام خواستم بدونم معدل بالا باشه حدود ١٩٠٣٠
      ٠اما از دانشگاه ازاد پذیرش برای دکتر سخت میشه؟

      • ariana گفت:

        سلام
        دکترا در کشور سوئد بصورت فاند ارائه می شود برای این امر و اخذ پذیرش باید شرایط ویژه ای از جمله مدرک زبان ، معدل بالای ۱۷ و مقاله ISI داشته باشید

    304. ساجی گفت:

      سلام من لیسانس معماری هستم میخواستم بدونم هزینه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کشور سوئد چقدر است؟
      ممنون از پاسخگوییتون

      • ariana گفت:

        سلام
        هزینه یک سال تحصیل در کشور سوئد حدود ۷ تا ۱۰ هزار یورو می باشد.

    305. مهرداد گفت:

      فارق التحصیل نرم افزار دانشگاه آزاد تهران شمال با معدل ۱۴.۵ هستم. مدرک IELTS هم ندارم اما میتونم ۶ تا ۷ بگیرم . کلا هیچ شانسی برای بورس برای ارشد دارم ؟؟؟ و اینگه گواهی استطاعت مالی از ایران منظور چیه ؟

    306. سمیرا گفت:

      سلام
      من میخواستم برای مقطع دکترا به کشور سوئد برم اما نمیدونم باید از کجا شروع کنم ومدارکمو به کجا ارسال کنم و هزینه تحصیل برام مهم نیست لطفا ادرس دقیقتون رو بفرمایید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        مقطع دکترا در کشور سوئد بصورت فاند می باشد و افرادی که قصد اخذ پذیرش در این مقطع را دارند باید شرایط ویژه ای از جمله معدل بالای ۱۷ ، دانشگاه خوب،مدرک زبان و مقالات ISI را داشته باشند.

    307. مهران گفت:

      با سلام من دانشجوی سال اخر ارشد برق هستم،و در حال اخذ مدرک زبان هستم،می خواستم ببینم می تونم،دکتری در رشته دیکری،،مثل معماری ادامه بدم،ایا در اینصورت به من با توجه به مدرک زبان بورسیه می دهند،من ٢۴ سال دارم
      ممنون می شم راهنمایی فرمایید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای اخذ بورسیه باید شرایطی از قبیل معدل بالای ۱۷ ، مدرک زبان و مقالات ISI داشته باشید. با توجه به اینکه شما قصد تغییر رشته دارید شانس شما نسبت به سایر افراد که در مقطع کارشناسی ارشد این رشته را گذرانده اند کمتر می شود.

    308. فردوس گفت:

      سلام.من کارشناسی ارشد مامایی(گرایش بهداشت باروری) از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ورتبه اول دانشکده با معدل ۱۷/۹۴ هستم.۱۰ سال سابقه کار دولتی دارم.شانس پذیرش در دوره دکترادر سوئد برای من چقدر است؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        دکترا در کشور سوئد بصورت فاند می باشد و دولتاین کشور برای دانشجویان این مقطع حقوقی در نظر می گیرد فلذا برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا باید شرایط ویژه ای از جمله معدل بالای ۱۷،مدرک زبان و مقالات ISI داشته باشید

    309. جان گفت:

      سلام من فوق لیسانس زبان انگلیسی از ذانشگاه گیلان هستم. دارای سه مقاله علمی و پژوهشی و سه ترجمه و دو کنرانس بین المللی و سال سابقه تدریس در دانشگاه هستم آّا شانسی برای در یافت بورسیه تحصیلی کامل دارم.؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط مناسب شما شانس بالایی برای اخذ بورسیه از دانشگاه های سوئد را می باشید.

    310. amirali گفت:

      سلام . من پیش دانشگاهی هستم و معدل دیپلم ۱۷.۵ دارم میخواستم بدونم برای پزشکی در سوئد معدلم کمه؟! و اینکه هزینه کل دوران پزشکی در این کشور در یک دانشگاه معتبر چقدر هست!

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        پزشکی در کشور سوئد به زبان سوئدی ارائه می شود.هزینه ۱ سال زندگی و تحصیل در این کشور حدود ۲۲ هزار دلار می شود.

    311. بهداد گفت:

      سلام
      من دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات از دانشگاه پیام نور هستم . می خواستم بدونم چون من شیوه آموزش محور هستم (بدون پایان نامه) برای پذیرش دکتری مشکلی بوجود می آد؟ (معدل ۱۷/۴۵ + مقاله ISI + آیلتس ۷)

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        دکترا در کشور سوئد به صورت فاند می باشد.برای انجام کار باید مدارک خود را برای ما اورده و پس از ۳ ماه به شما گفته می شود که امکان گرفتن بورسیه در این کشور را دارا می باشید یا خیر

    312. حمید گفت:

      سلام.
      دانشجوی ترم آخر ارشد مدیریت هستم با معدل ۱۷:۲۷.
      یک مقاله ISI دارم که البته ایمپکت فاکتورش صفره.
      یک اختراع دارم و قهرمانی کشور در یک رشته رزمی.
      از لحاظ زبان هم مشکلی نیست.
      میخواستم بدونم برای فاند گرفتن در مقطع دکتری چقدر شانس دارم؟!

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در صورت داشتن مدرک زبان شانس خوبی برای گرفتن فاند را دارید.برای انجام کار باید مدارک خود را برای ما اورده و پس از ۳ ماه به شما گفته می شود که بورسیه برای شما ممکن هست یا خیر.

    313. حميد گفت:

      سلام میخواستم بدونم دانشگاه چارلز برای پزشکی که در کشور چک هست از نظر علمی چه طور هس و هزینه ان به تومن(همه چیز)چه قدر ایت.مرسی

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        دانشگاه چالز جزو ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا می باشد که پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد

    314. علي گفت:

      سلام من امسال میرم پیش دانشگاهی میخواسم بدونم الان میشه واسه رشته پزشکی و کالج در کشور سوئد اقدام کنم؟درضمن من معدل دیپلمم ١٧.٣٠شده ایا واسه کالج ها سوئد کم هس؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در ابتدا باید پیش دانشگاهی خود را در ایران سپری کنید و پس از آن برای کشور های مختلف اقدام کنید.رشته پزشکی در کشور سوئد به زبان سوئدی می باشد

    315. آزیتا گفت:

      سلام….من مدرک کارشناسی ارشد میکروبیولوژی از دانشگاه آزاد با معدل ۱۹/۱۳ بدون نمره پایان نامه دارم ومدرک زبان هم ندارم .محبت می کنیند من درجهت تحصیل در کشور سوئد در مقطع دکتری یا کارشناسی ارشد راهنمایی کنید ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای اقدام در هر کدام از مقاطع نیازمند مدرک زبان می باشید.در صورت داشتن این مدرک امکان این کار را دارید.برای اطلاعات بیشتر با تلفن های موسسه در ارتباط باشید

    316. آرمان گفت:

      با سلام من در رشته تکنولوژی صنایع غذایی مقطع کارشناسی ارشد در حال تحصیلم ، در حال حاضر پرپوزالمو دفاع کردم و دارم کارای پایان نامه رو انجام میدم و مدرک زبان هم دارم ولی هیچ گونه کارای تحقیقی و مقاله معتبر انجام ندادم که بخواد جایی ثبت شده باشه، میخواستم بپرسم که بدون کارای تحقیقی و مقاله میتونم در مقطع دکترا از دانشگاههای سو ىد بورسیه تحصیلی و پذیرش بگیرم؟ اگه بورسیه و پذیرش بدهند اجازه کار هم میدن؟ با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شرایط گرفتن بورسیه در کشور سوئد با معدل بالای ۱۷ ، مدرک زبان خوب و مقاله ISI است .دکترا در کشور های اسکاندیناوی بصورت بورس می باشد و پذیرش ساده امکان پذیر نمی باشد .برای اطلاعات بیشتر می توانید با تلفن های موسسه در ارتباط باشید.

    317. مريم گفت:

      با سلام من فوق لیسانس شیمی با معدل ۱۶.۵ هستم و هر دو مقطع را در دانشگاه دولتی خوندم و دو تا مقاله IsI دارم و می خوام امتحان ایلتس بدم ایا امکان گرفتن بورس برای سوئد برای من وجود داره و چطور باید اقدام کرد؟ وفیلد کاری در دکترا با توجه به پایان نامه ارشد انتخاب میشه؟ و امکان تغییر در ان وجود نداره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط خوب شما در صورت گرفتن مدرک زبان شانس خوبی برای گرفتن بورسیه در کشور سوئد را دارار می باشید.برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه در ارتباط باشید

    318. بهرام گفت:

      سلام.من لیسانس مهندسی الکترونیک دانشگاه سراسری دارم با معدل ۱۲.۷ومدرک زبان ندارم.۶ سال سابقه کار مرتبط دارم.متاهلم و دارای ۱ فرزند.آیا شانس پذیرش کارشناسی ارشد رو دارم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به نداشتن مدرک زبان امکان گرفتن پذیرش برای شما مغدور نمی باشد.می توانید به کالج های زبان این کشور رفته و پس از ان برای دانشگاه اقدام فرمایید.در زمان کالج های زبان کشور سوئد اجازه بردن همراه را ندارید.

    319. دلارام گفت:

      سلام.ببخشید می خواستم بدونم برای گرفتن بورسیه نمراتت باید تو چه حدودی باشه ؟به نمرات ۳ سال دبیرستان و پیش نگاه می کنن یا نه فقط به پیش ؟خوانوادم نمی توونن نصف دیگه ی هزینه ی دانشگاه رو بدن من نمی توونم یه کار دیگه پیدا کنم یا مثلا کمک هزینه بهم نمی دن؟راستی اوون ۱۰ تا ۱۲ یورو واسه کل دوره ی تحصیلته؟یا نه؟ فقط لطفأ جوابمو اینجا بدین چوون خیلی به مشاورهاتوون زنگ زدم .ممنوون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در مقطع لیسانس بورسیه به شما تعلق نمی گیرد.در کشور سوئد در مقطع لیسانس اکثر دروس به زبان سوئدی ارائه می شود

    320. محسن گفت:

      سلام.من لیسانس علوم ازمایشگاه هستم.۶ سال سابقه کار دارم.مدرکم از دانشگاه علوم پزشکی تهران گرفتم.برای مدرک فوق لیسانس چقدر هزینه می خواد کلا با درس و زندگی.اونجا با توجه که مدرک کار تو ازمایشگاه دارم می تونم کار کنم و بخشی از هزینه هام درارم.با تشکر

    321. پریا گفت:

      سلام من میخوام در کشور سوئد پزشکی بخونم هزینهی هر ترم چقدره

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        باید مدرک زبان سوئدی داشته باشید.هزینه هر ترم در کشور سوئد حدود ۴ هزار یورو می باشد.

    322. وحید گفت:

      سلام. من لیسانس نرم افزار از دانشگاه ارومیه با معدل ۱۳.۹۹ دارم. الان دانشجوی ترم آخر فوق لیسانس انفورماتیک پزشکی دانشگاه تربیت مدرس با رتبه ۳۰ و معدل ۱۵ هستم(بدون احتساب پایان نامه). حدود ۷ سال سابقه کار در حوزه نرم افزار دارم و ۴ تا مقاله کنفرانسی دارم که ۳ تاش بین المللی هست. ۲ تا هم مقاله فرستادم برای چاپ که یکیش ISI هست. مدرک زبان هم IELTS دارم با نمره ۶. میخواستم ببینم میتونم پذیرش دکتری از کشورهای حوزه فعالیت شما بگیرم؟ترجیح من اینه که فاند بگیرم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شانس شما برای گرفتن فاند پائین می باشد بعلت پائین بودن معدل ومدرک زبانتون.
        با توجه به شرایط شما شانس خوبی برای گرفتن پذیرش دارید.
        برای اطلاعات بیشتر می توانید با تلفن های موسسه در ارطبات باشید.

    323. باران گفت:

      باسلام
      من ۲۶ سال دارم و فوق لیسانس بین الملل هستم تو کلاس های زبان فشرده شرکت کردم خصوصی واسه ایلس میخوام دکتری را ایران نخونم به نطر شما سوئد چطور کشوری هست چون نمیخوام هزینه زیادی داشته باشه؟
      ممنون از پاسخگویتون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیلات در کشور سوئد مستلزم پرداخت هزینه می باشد و شما با توجه به این نکته که می خواهید برات ادامه تحصیل خود پول بپردازید انتخاب های زیادی دارید.برای اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

    324. امین گفت:

      من در حال حاضر دانشجوی حقوق دانشگاه آزاد ترم ۴ هستم…میخواستم ببینم آیا میشود در کشور سوئد اقدام به تحصیل کرد و آیا اصلا این کار درست است در حال حاضر؟؟
      ممنون

      • Satayesh گفت:

        سلام میخواهم در سوید رشته دوکتوری بخوانم هزینه ماهانه اش چقدر میشود؟
        من فعلا در افغانستان زندگی میکنم میخواستم رهنمایم کنید که چطور میتوانم ادامه تحصیل داشته باشم؟ کمترین هزینه اش چقدر است؟ کدام دانشگاه و کدام شهر سوید موقعیت دارد؟
        منتظیر پاسخ هر چی سریع تر از شما هستم ممنون!

        • آریانا پارس گفت:

          سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در رشته ی پزشکی در کشور سوئد نیازمند داشتن مدرک زبان آیلتس ۶ و می باشید و بعد از شرکت در کلاس های PRE medical و قبولی در آزمون آن می توانید وارد دوره ی پزشکی شوید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up