شرایط تحصیل دکتری در ایتالیا

تحصیل دکتری در ایتالیا به صورت میانگین بین ۳ تا ۴ سال به طول می انجامد. دانشجویان پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد قادر خواهند بود برای این دوره ای تحصیلی در کشور ایتالیا اقدام نمایند. شرایط دکتری در ایتالیا با سایر مقاطع تحصیلی متفاوت می باشد. دانشجویان می بایست برای اخذ پذیرش با اساتید در ارتباط باشند و در صورت تایید نظر یک استاد قادر خواهند بود تا در این دوره شرکت نمایند. روند درخواست دکتری در ایتالیا معمولاً بصورت آنلاین است و می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • مستندات دانشگاهی: سوابق تحصیلی از جمله مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • توصیه نامه: نامه های مرجع معمولاً از یک یا دو استاد دانشگاه برای تایید رزومه علمی دانشجو
  • نامه انگیزه / بیانیه شخصی: این سند باید انگیزه شما برای درخواست، اهداف شما و دلیل مناسب بودن شما برای برنامه را مشخص کند.
  • پروپوزال تحقیقاتی
  • گواهی زبان: مدرکی دال بر تسلط زبان انگلیسی یا ایتالیایی
ساختار آموزشی دکتری در ایتالیا

ساختار آموزشی دکتری در ایتالیا

دو نوع دکترا از موسسات آموزش عالی ایتالیا موجود است: Dottorato (PhD) که توسط دانشگاه ها اعطا می شود و Diploma accademico di formazione alla ricerca (دیپلم علمی پژوهشی) که می توان در یکی از آموزش های عالی هنر و موسیقی دریافت نمود. دوره دکتری می تواند از دانشگاه به دانشگاه دیگر و از دوره ای به دوره دیگر متفاوت باشد. به طور معمول، روند دکتری در ایتالیا بیشتر شامل کارهای اصلی تحقیقاتی است و در برخی از آنها، سال اول با تدریس همراه است.

سال تحصیلی در ایتالیا از اکتبر تا سپتامبر ادامه دارد و شامل دو ترم آموزشی و دو دوره امتحان است:

  • ترم اول تدریس: اکتبر-دسامبر، امتحانات ژانویه
  • ترم دوم تدریس: مارس-مه، امتحانات ژوئن

معیارهای نظارت می تواند بین موسسات متفاوت باشد، اما به طور کلی هر دوره دارای هماهنگ کننده و یک هیئت آموزشی است. هماهنگ کننده شما (یعنی سرپرست) شخصی خواهد بود که برای انجام تحقیقات از نزدیک با او کار می کنید و پیشرفت شما را رصد می کند. در پایان دوره دکتری، دانشجویان موظف به ارائه پایان نامه می باشند. این پایان نامه به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی همراه با گزارش های مربوط به فعالیت، مورد ارزیابی قرار می گیرد.

برترین دانشگاه های ایتالیا جهت تحصیل در مقطع دکتری

برترین دانشگاه های ایتالیا جهت تحصیل در مقطع دکتری

هر شهر بزرگ ایتالیا دارای یک دانشگاه است که اکثر آنها توسط بودجه دولتی تأمین می شوند. با این وجود، دانشگاه های خصوصی و مدارس عالی تحصیلات تکمیلی نیز وجود دارند که به طور خاص بر آموزش و تحقیق در مقاطع تحصیلات تکمیلی و بالاتر متمرکز می باشند. در حال حاضر ۹۶ دانشگاه در ایتالیا دوره های دکتری را ارائه می دهند و دانشجویان در صورت احراز شرایط مورد نیاز قادر خواهند بود برای آنها اقدام نمایند. با توجه به رتبه بندی سایت های مربوط به این امر، برترین دانشگاه های ایتالیا جهت تحصیل در مقطع دکتری به شرح زیر می باشد.

  1. University of Bologna
  2. Sant’Anna School of Advanced Studies Pisa
  3. Scuola Normale Superiore di Pisa
  4. Sapienza University of Rome
  5. University of Padua
  6. Vita-Salute San Raffaele University
  7. University of Trento
  8. The University of Milan
  9. University of Milano – Bicocca
  10. Free University of Bozen-Bolzano
هزینه تحصیل دکتری در ایتالیا

هزینه تحصیل در ایتالیا در مقطع دکتری

هزینه های تحصیل در ایتالیا در مقطع دکتری در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی نسبتاً کم است و به طور کلی، از نظر هزینه ها تفاوتی بین دانشجویان از ملیت های مختلف در این کشور وجود ندارد. متوسط هزینه های تحصیل در دانشگاه های ایتالیا بین ۱٫۰۰۰ تا ۴٫۰۰۰ یورو در سال تخمین زده می شود. میزان دقیق هزینه های تحصیل منوط به انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی می باشد. لازم به ذکر است که هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی به مراتب بالاتر از هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالای می باشد.

دانشجویان برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا قادر خواهند بود از حق کار دانشجویی بهره مند شوند. دانشجویان مقطع دکتری به صورت میانگین ۳۰ ساعت در هفته امکان کار نیمه وقت را دارا می باشند. با درآمد های حاصله از کار دانشجویی می توان بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور را تامین نمود. همچنین دانشجویان مقطع دکتری در ایتالیا با ارائه مدارک مورد نیاز قادر خواهند بود برای بورسیه های تحصیل اقدام نمایند که در ادامه به شرایط دریافت بورسیه در ایتالیا اشاره می شود.

امکان دریافت بورسیه دکتری در ایتالیا

دانشجویان بین المللی مقطع دکتری در ایتالیا قادر خواهند بود برای بورسیه موجود در این کشور اقدام نمایند. بورسیه های تحصیلی در این کشور متناسب با رزومه های علمی دانشجویان اعطا می گردد. سوابق تحصیلی، مدرک زبان و رزومه بین المللی کمک شایانی به دانشجویان برای دریافت بورسیه می کند. در ادامه به برخی از بورسیه های دکتری در ایتالیا اشاره شده است.

  • بورس تحصیلی از دانشگاه ها: بسیاری از موسسات بر اساس شایستگی علمی به دانشجویان مقطع دکتری بورسیه می دهند. میزان بورسیه تحصیلی از ۱۲٫۰۰۰ تا ۲۰٫۰۰۰ یورو در سال است.
  • بورس تحصیلی دولت ایتالیا برای دانشجویان خارجی: این نوع کمک مالی به دانشجویانی که در ایتالیا تحصیل می کنند و همچنین شهروندان ایتالیایی که در خارج از کشور مشغول به تحصیل می باشند، ارائه می شود. این مبلغ در طول مدت تحصیل ۹۰۰ یورو در ماه است.
  • پروژه های تأمین شده توسط شرکت: برخی از شرکت ها و سازمان ها ممکن است بودجه جزئی یا کامل را برای برخی از پروژه های دکتری ارائه دهند.
  • بورسیه DSU: بورسیه تحصیلی برای دانشجویان جهان سوم که توانایی پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل را در ایتالیا ندارند.

جهت اطلاع از شرایط و نحوه دریافت بورسیه های تحصیلی ایتالیا این مقاله را مطالعه نمایید: بورسیه ایتالیا

ایتالیا,ایتالیا,ایتالیا

مزایای تحصیل در مقطع دکتری ایتالیا

کشور ایتالیا از جمله کشورهای برتر اروپایی برای ادامه تحصیل قلمداد می شود. بسیاری از دانشجویان بین المللی به واسطه شرایط ایده آل این کشور اعم از تحصیل رایگان و یا تعدد بالای دانشگاه و گستردگی رشته های تحصیلی، به دنبال سپری کردن مقطع دکتری در ایتالیا می باشند. در این بخش به برترین مزایای تحصیل در مقطع دکتری در ایتالیا پرداخته می شود.

امکان پذیرش در برترین دانشگاه های دنیا

با توجه به قوانین موجود در کشور ایتالیا و درصد بالای جذب دانشجویان بین المللی، علاقه مندان به تحصیل دکتری در ایتالیا قادر خواهند بود تا شانس خود را برای دانشگاه های برتر این کشور امتحان نمایند. به طور مثال در کشورهای دیگر درصد جذب دانشجوی بین المللی در برترین دانشگاه ها به مراتب پایین تر از این شرایط در کشور ایتالیا می باشد. دانشجویان با فراهم آوردن مدارک مورد نیاز قادر خواهند بود تا شانس خود را برای اخذ پذیرش در برترین دانشگاه های دنیا امتحان نمایند.

ارائه دروس به زبان انگلیسی

یکی از برترین مزایای دوره های دکتری در ایتالیا را می توان به ارائه دروس به زبان انگلیسی اشاره کرد. دانشجویان بین المللی در صورت ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان انگلیسی قادر خواهند بود برای دوره های تحصیلی دکتری اقدام نمایند. سطح مورد نیاز برای ورود به دانشگاه های ایتالیا در مقطع دکتری معادل آیلتس ۶٫۵ است. دانشجویان با شرکت در دوره های فشرده آریاناپارس می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن به این مهم دست یابند. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا تعیین سطح رایگان با ما در ارتباط باشید.

هزینه های پایین زندگی

هزینه های زندگی و تحصیل در ایتالیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی به مراتب پایین تر می باشد. در خصوص هزینه های زندگی می توان به این موضوع اشاره کرد که هزینه های زندگی در شهرهای گران مثل میلان و رم به صورت ماهانه ۷۰۰ تا ۸۵۰ یورو و در سایر شهرها بین ۴۵۰ تا ۷۰۰ یورو در ماه تخمین زده می شود. هزینه های زندگی به موارد همچون اجاره مسکن، رفت و آمد، خوراک و هزینه های جاری روزانه اطلاق می شود.

مشکلات تحصیل دکتری در ایتالیا

معایب تحصیل دکتری در ایتالیا

علی رغم مزایای عنوان شده برای ادامه تحصیل دکتری در ایتالیا، تحصیل در این کشور با چالش هایی همراه است. آشنایی از مشکلات و چالش های پیش روی دانشجویان سبب می گردد تا با آگاهی کامل پای در این مسیر بگذارند. گروه تحریریه آریاناپارس به بررسی این مشکلات پرداخته است و مهم ترین آنان که در ادامه به آنها اشاره می شود، را مورد بررسی قرار داده است.

عدم همراهی همراه

یکی از بزرگترین چالش های پیش رو دانشجویان متاهل در ایتالیا، عدم حق همراه در این کشور می باشد. این نکته بدین معناست که دانشجویان متاهل می بایست به صورت تنهایی برای ادامه تحصیل مقطع دکتری در این کشور اقدام نمایند. همراهان می بایست متناسب با شرایط خود به دنبال راه ورود به کشور ایتالیا باشند. این روش های موجود را می توان در مقاله مهاجرت به ایتالیا مورد بررسی قرار داد.

شرایط کاری نامناسب

یکی از فاکتورهای حائز اهمیت برای دانشجویان، ورود به بازار کار و کسب اقامت می باشد. دانشجویان بین المللی پس از تحصیل در ایتالیا با این چالش روبرو می شوند. بازار کاری و اقتصادی ایتالیا، شرایط نامساعدی را پشت سر می گذارد که این امر سبب می گردد تا شانس دانشجویان مقطع دکتری پس از تحصیل در این کشور کاهش پیدا کند. لازم به ذکر است که می توان از فرصت در نظر گرفته شده پس از تحصیل برای سایر کشورهای شینگن اقدام نمود.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

کشور ایتالیا به عنوان یکی از برترین کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری به حساب می آید. دانشجویان بین المللی با فراهم آوردن رزومه علمی مناسب قادر خواهند بود تا شانس خود را برای اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر این کشور امتحان نمایند. تحصیل به زبان انگلیسی، هزینه های پایین زندگی و تحصیل و رتبه های علمی مناسب دانشگاه های ایتالیا همگی سبب می گردد تا دانشجویان از سراسر دنیا برای مقطع دکتری در ایتالیا اقدام نمایند.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تحصیل دکتری در ایتالیا تحصیل دکتری در ایتالیا تحصیل دکتری در ایتالیا تحصیل دکتری در ایتالیا تحصیل دکتری در ایتالیا

    شبکه های اجتماعی

    arrow up