تحصیل رایگان پزشکی در سایر کشورها

رشته ی پزشکی یکی از برترین رشته های تحصیلی در خارج از کشور خواهد بود و علاقه مندان به این رشته به دنبال تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور می باشند که با اتمام تحصیل، شرایط مناسبی را برای زندگی خود تجربه کنند.

تحصیل در رشته پزشکی دارای شرایط بخصوصی می باشد و بصورت معمول عموم کشورها این دوره ی تحصیلی را به زبان خود کشور ارائه می دهند. کشورهای انگلیسی زبان از جمله آمریکا، انگلستان، استرالیا و کانادا بابت تحصیل در این رشته از دانشجویان بین المللی هزینه دریافت می کند و دانشجویان برای ادامه تحصیل در کشور های ذکر شده و سایر کشورهای انگلیسی زبان مستلزم پرداخت هزینه می باشند.

تعدا کشورهای محدودی دوره های پزشکی خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند ولی همانند کشورهای انگلیسی زبان از دانشجویان بین المللی هزینه ای برای تحصیل دریافت می کنند ولی نسبت به کشور های انگلیسی زبان، هزینه های پایین تری را دریافت خواهند کرد.

بصورت معمول در صورتی که متقاضیان به زبان کشور مورد نظر تحصیل کنند می توانند از شرایط تحصیل رایگان و یا هزینه های ناچیز بهره مند شوند.

در کشور ایران مراجع رسمی آموزش زبان برای زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی است و علاقه مندان به تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور برای کشورهایی که دوره های  خود را به این زبان ارائه می دهند، اقدام نمایند.

ایتالیایی و فرانسوی

در حال حاضر علاقه مندان در صورت کسب مدرک زبان ایتالیایی می توانند برای ادامه تحصیل در کشور ایتالیا  اقدام کنند و از شرایط و دانشگاههای برتر این کشور بهره مند شوند. دوره های زبان ایتالیایی در سفارت برگزار می شوند و علاقه مندان برای شرکت در کلاسهای سفارت می توانند برای اطلاعات بیشتر با تلفن های سفارت ایتالیا تماس گرفته  و شرایط شروع کلاس ها را جویا شوند. دقیقا شرایط کشور فرانسه و دانش زبان فرانسوی هم به همین منوال می باشد.

آلمانی

کشورهای اتریش و آلمانی دوره های پزشکی خود را به زبان آلمانی ارائه می دهندو علاقه مندان می توانند با دانش زبان آلمانی برای کشورهای ذکر شده اقدام  نمایند.

شرایط در کشور اتریش بدین صورت می باشد که حتما باید در دانشگاههای سراسری کشور ایران قبول شده باشند و در صورت کسب مدرک گواهی اشتغال به تحصیل می توانند برای دانشگاههای کشور اتریش اقدام نمایند و بصورت معمول می توانند دوره های زبان آلمانی را در خاک کشور اتریش سپری کنند.

شرایط تحصیل در رشته پزشکی در کشور آلمان بصورت کشور اتریش می باشد، فقط با این تفاوت که باید مدرک زبان آلمانی را از ابتدای کار اخذ کرده و سپس برای پذیرش این کشور اقدام نمایند. نمره ی مورد نیاز B2 زبان آلمانی می باشد، در صورتی که دانشجویان مدرک زبان آلمانی در حد B1 را داشته باشند می توانند دوره های تکمیلی را در این کشور سپری کنند.

از آنجا که مهمترین اصل در امور مهاجرتی، مقوله اطمینان و اعتماد در همه مقاطع پروسه های مختلف می باشد. موسسه آریانا پارس با به کارگیری چندین وکیل پایه یک دادگستری ایران با سوابق بسیار درخشان شرایط ایجاد بستر اطمینان و آسودگی خیال را برای متقاضیان مهاجرت  به خارج از کشور را فراهم آورده است.

دیدگاه ها

۶۱ پاسخ به “تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور”

  1. sara گفت:

    سلام من فارغ التحصیل رشته مامایی از دانشگاه سراسری در سال ٩۵هستم میخاستم بدونم اگه رشته خودمو ادامه بدم بازار کار و درامدش بهتره یا مجدد پزشکی و دندانپزشکی بخونم ؟شرایط تحصیل رایگان در خارج کشور چجوریه ؟اینکه شرایط شامل من میشه ؟

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      چون محدودیت سنی برای پزشکی ها هست ادامه رشته خودتون را اقدام نمایید بهتر هست . کشورهای مشخصی در دنیا هستند که هنوز تحصیلات دانشجویان خارجی در آن رایگان هست

  2. زهرا گفت:

    سلام من دانشجوی رشته ی مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد هستم و قصد دارم کنکور شرکت کنم اگر پرستاری سراسری قبول بشم امکان تحصیل رایگان در آلمان رو دارم؟و همینطور برای تحصیل در رشته ی پزشکی بصورت رایگان ب جز قبولی در کنکور سراسری راه دیگه ای هست؟معدل کتبی دیپلمم هم۱۸/۲۷بود ممنون میشم جواب بدین

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      برای تحصیل در رشته های پیراپزشکی در کشور المان نیاز به قبولی در کنکور سراسری نیست اما برای رشته های پزشکی الزامی هست.و در غیر این صورت متقاضی باید یک دوره ی یک سال را در کشور المان بگذرونند وبعد از ان ازمون بدن و شرط ورود به دانشگاه داشتن حداقل مدرک B2 زبان المانی هستش.

  3. Zahra گفت:

    سلام من ۲۲سالمه و دانشجوی دانشگاه ازادم میخوام دوباره کنکور بدم اگر پرستاری سراسری قبول بشم امکان ادامه تحصیل رایگان در خارج از کشور دارم؟و اینکه معدل کتبی نهاییم ۱۸/۲۷بود و درحال حاضر دانشجوی مهندسی پزشکی هستم میشه راهنمایی کنید لطفا و اگر بخوام پزشکی بخونم جز قبول شدن دانشگاه سراسری در ایران راه دیگه ای برای تحصیل رایگان نیست؟

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      بستگی به کشور مربوط دارد مثلا برای فرانسه که رایگان هست قبولی کنکور واجب نیست ولی مدرک زبان فرانسه نیاز هست . قبولی در کنکور سراسری همان رشته در ایران برای آلمان و اتریش نیاز هست نه دیگر کشورها

  4. امیر گفت:

    سلام ببخشید می‌خواستم بدونم در صورتی که در ایران در رشته‌ی پزشکی دکترا‌ی عمومی بگیریم می‌تونیم برای ادامه‌ی تحصیل رایگان و گرفتن تخصّص به کشور آلمان مهاجرت کنیم؟

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      در ابتدا باید مدرک زبان المانی داشته باشید در سطح c1.
      لازم است مدرکتان رجیستر شود تا بررسی شود که مدرکتان مورد تایید المان میباشد یاخیر و این رجیستر شدن یا با ازمون همراه است یا با گذراندن دوره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

arrow up