مهاجرت داروسازان به آمریکا

داروسازان با اطلاع از واکنش های بیوشیمیایی داروها، فیزیولوژی بدن و عوارض جانبی داروها به راهنمایی بیماران در دریافت نسخه ها، تهیه داروهای ترکیبی و تولید داروهای جدید می پردازد. فارغ التحصیلان از دانشگاه های داروسازی خارج از آمریکا می توانند پس از گذراندن آزمون FPGEC وارد RMP می شوند.برای ورود به این دوره و انجام امتحانات نیاز به مدرک زبان می باشید که در این مورد خاص مدرک زبان TOFEL می باشد.

آزمون FPGEC

آزمون FPGEC یک بار در سال برگزار می شور که این آزمون در نزدیکی شیکاگو برگزار می شود. این آزمون، آزمونی یک روزه می باشد. دانش افراد در زمینه های علوم فیزیکی، علوم زیستی، ریاضیات، علوم داروسازی، علوم بیوزیستی، علوم رفتاری و مدیریت خدمات داروسازی می سنجد. افرادی اجازه شرکت در این آزمون را دارند که ۴سال تحصیلی خود را گذرانده باشند و دارای حداقل مدرک لیسانس داروسازی در کشور خود باشند یا برای کار داروسازی در کشور خود مجوز داشته باشند.

نهاد ASHP

ASHP نهاد اعتبارگذاری برای رزیدنتی در داروسازی کشور آمریکا می باشد و اکثر رزیدنتی ها توسط این نهاد اعتبار گذاری می شود. دو نوع رزیدنتی در داروسازی وجود دارد که شانل رزیدنتی های مربوط به دارو سازی و رزیدنتی های تخصصی می باشد. اکثر رزیدنتی های داروسازی به دانشگاه های داروسازی مرتبط نمی شود و از سوی بیمارستان ها و مراکز پزشکی آمریکا اداره می شود. داروسازان آمریکا بصورت معمول وارد بر نام RMP یا Residency Matching Program که توسط ASHP برای تطبیق متقاضیان و برنامه ها تضمین شده است، می شوند.

برخی از رزیدنتی های دارو سازی حتما باید پروانه از خود کشور آمریکا داشته باشند و در سایر موارد که از سوی ASHP اعتبارگذاری شده است در برنامه های رزیدنتی قبول می شوند. رزیدنتی های تخصصی شامل برنامه هایی در اداره، پزشکی داخل بزرگسالان، مطالعه بالینی تاثیر و فعل و انفعالات داروها در بدن، مراقبت در وضعیت بحرانی، پیرا پزشکی، اطلاعات دارویی، داروسازی هسته ای، حمایت تغذیه ای، پزشکی کودکان، مراقبت های اولیه و دارو شناسی روانی. در مقایسه با رزیدنتی های داروسازی تعداد کمی از برنامه های رزیدنتی تخصصی وجود دارد و بسیاری از آنها برنامه های تخصصی وابسته به دانشگاه هستند.

علاقه مندان به شرکت در آزمون های داروسازی کشور آمریکا می توانند با مشاورین موسسه مهاجرتی آریاناپارس در ارتباط بوده و از تجارب این عزیزان استفاده کنند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

arrow up