شرایط تحصیل پزشکی با مدرک لیسانس در خارج

تحصیل پزشکی با مدرک لیسانس را می توان به دو بخش دسته بندی نمود. در ابتدا کشورهایی که دوره های پزشکی را در مقطع کارشناسی ارائه می دهند. از برترین کشورهای دنیا که لیسانس پزشکی را ارائه می دهند، می توان به کشورهای هلند، بلژیک و سوئیس اشاره نمود.

دوره های پزشکی در این کشورها به صورت کارشناسی و کارشناسی ارشد ارشد اراره می شود. در دسته دوم، دانشجویانی که مدرک کارشناسی خود را اخذ نموده اند و تصمیم به سپری کردن دوره پزشکری در سایر کشورهای دنیا را دارند. در خصوص این دسته از دانشجویان کشورهای برتر در ادامه مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.

رشته پزشکی و زیر شاخه های مرتبط با این رشته یکی از بهترین و پرطرفدار ترین رشته های حال حاضر در دنیا می باشند. شرایط تحصیل در رشته پزشکی با مدرک لیسانس متفاوت خواهد بود فلذا از همین رو اهمیت بسیار بالایی در تمامی کشور های دنیا دارد. رشته پزشکی پر درآمدترین رشته ی دنیا می باشد که علاقه مندان فراوانی دارد. تمامی کشور ها حساسیت بالایی برای پذیرش در رشته پزشکی در کشور خود دارند.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی با مدرک دیپلم

به صورت معمول برای ورود به دوره های پزشکی، ارائه مدرک دیپلم الزامی می باشد و دانشجویان پس از اتمام ۱۲ سال تحصیل مجوز حضور در دوره های پزشکی را دریافت می نمایند. در برخی از کشورهای دنیا از جمله انگلستان و روسیه، الزامی برای ارائه مدرک دیپلم نمی باشد.

از همین رو دانشجویان در این دو کشور قادر خواهند بود برای دوره های پاتفک در روسیه و دوره های A-LEVEL در کشور انگلستان اقدام نمایند. لازم به ذکر است که دانش آموزان برای تحصیلات قبل دانشگاهی می توانند برای کشور مورد نظر اقدام نمایند. از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی با مدرک دیپلم می توان به موارد ذیل اشاره نمود.

  1. مدرک دیپلم
  2. مدارک هویتی
  3. مدرکی دال بر تسلط زبان
  4. ریز نمرات
  5. عکس
  6. سوابق تحصیلی

بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی با مدرک کارشناسی

اقدام با مدرک کارشناسی برای دوره های پزشکی این امکان را به دانشجویان می دهد تا با دانش بیشتری شانس خود را برای ورود به دوره های پزشکی و یا شرکت در آزمون های مورد نظر هر کشور امتحان نمایند. اخذ مدرک کارشناسی تاثیر بسزایی در روند ورود به دوره های پزشکی در سایر کشورهای دنیا ندارد. لازن به دکر است که فقط سه کشور آمریکا، کانادا و انگلستان شرایطی را برای این دسته از دانشجویان در نظر گرفته است که در ادامه به آنها اشاره می شود.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

تحصیل پزشکی در انگلستان با مدرک لیسانس

دانشجویان در صورت اخذ مدرک کارشناسی در زمینه های پیراپزشکی می توانند با شانس بالاتری برای ورود به دوره های پزشکی در کشور انگلستان اقدام نمایند. طبق قوانین موجود در کشور انگلستان، این دسته از دانشجویان در صورت اخذ مدرک کارشناسی ارشد در این کشور، مجوز شرکت در آزمون UKCAT را دریافت می نمایند. این نکته بدین معناست که این دسته از دانشجویان می توانند با یک سال تحصیل در انگلستان، هم مدرک کارشناسی ارشد را دریافت نمایند و هم شانس خود را برای ورود به دوره های پزشکی امتحان نمایند.

تحصیل پزشکی با مدرک لیسانس در این کشور به عنوان امتیاز اضافه تر برای دانشجویان به شمار می رود. لازم به ذکر است که این دانشجویان با دانش بیشتر در علوم پایه و ارتقا زبان انگلیسی، شانس بیشتری نسبت به سایر افرادی که ملزم به شرکت در دوره های A-LEVEL می باشند، دارند. شایان ذکر است که این دسته از دانشجویان در صورت عدم موفقیت در آزمون پزشکی، قادر خواهند بود تا در زمینه تحصیلی خود به ادامه تحصیل و یا کار بپردازند.

تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک لیسانس

دوره های پزشکی در کانادا مشمول قوانین به خصوصی می باشد. تحصیل پزشکی با مدرک لیسانس را می توان به صورت مشخص در این کشور مشاهده نمود. دانشجویان برای ورود به این دوره تحصیلی می بایست در ابتدا برای دوره های کارشناسی در کشور کانادا اقدام نمایند و پس از آن و در صورت قبولی در آزمون MCAT، مجوز حضور در دوره های پزشکی را دریافت نمایند.

دانشجویان در صورت ارائه مدرک کارشناسی می توانند شانس خود را برای کاهش دوره کارشناسی قبل از دوره پزشکی در کانادا امتحان نمایند و مدت زمان این دوره را کاهش دهند. دوره های پزشکی در کانادا به زبان انگلیسی ارائه می شود و ارائه مدرک آیلتس ۶ برای اخذ پذیرش در دانشگاه های کانادا الزامیی می باشد.

تحصیل پزشکی در آمریکا با مدرک لیسانس

قوانین کشور آمریکا همانند کشور کانادا می باشد و دانشجویان برای ورود به دوره پزشکی می ببایست در ابتدا دوره کارشناسی را در کشور آمریکا سپری نمایند. از همین رو تحصیل پزشکی با مدرک لیسانس در این کشور محقق می شود. دانشجویان ایرانی در صورت داشتن مدرک لیسانس می بایست از سیستم تطبیق واحد استفاده نمایند تا مدت این دوره را کاهش دهند.

کشور آمریکا به عنوان بهترین کشور دنیا برای دوره های پزشکی به شمار می رود. این نکته به واسطه حضور برترین دانشگاه های پزشکی در آمریکا می باشد. متوسط هزینه های تحصیل در آمریکا بین ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار در سال تخمین زده می شود.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

کم هزینه ترین کشورها برای تحصیل پزشکی با مدرک لیسانس در خارج

کشورهای اروپایی در صورت دانش زبان رسمی کشور، این امکان را به دانشجویان می دهند تا به صورت رایگان دوره های پزشکی را در آنجا سپری نمایند. به طور مثال در صورت دانش زبان های آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و سوئدی می توان در کشورهایی همچون آلمان، سوئد، ایتالیا و فرانسه به صورت رایگان دوره های پزشکی را به اتمام رساند. در میان تمامی کشورهای دنیا در این بخش به سه کشور ایتالیا، آلمان و چین به عنوان کم هزینه ترین کشورها برای تحصیل پزشکی می پردازیم.

تحصیل پزشکی در چین با مدرک لیسانس

در میان کشورهای عنوان شده، چین به عنوان تنها کشور آسیایی در این لیست حضور دارد. همچنین یکی دیگر از مزایای دوره های پزشکی در چین، تحصیل به زبان انگلیسی می باشد. از همین رو دانشجویان در صورت دانش زبان انگلیسی قادر خواهند بود تا شانس خود را برای ورود به دانشگاه های چین امتحان نمایند. لازم به ذکر است که ارائه مدرک زبان الزامی نمی باشد و امکان سپری کردن دوره زبان در کشور چین میسر است.

پزشکی در چین با یک دوره یک ساله شروع می شود. دانشجویان پس از اتمامم این دوره مجوز حضور در دوره های پزشکی را دریافت می نمایند. متوسط هزینه های دوره های پزشکی در چین به صورت سالانه بین ۳ تا ۵ هزار دلار تخمین زده می شود. این میزان هزینه برای دوره های پزشکی بسیار مقرون به صرفه و قابل قبول می باشد.

تحصیل پزشکی در المان با مدرک لیسانس

کشور آلمان به عنوان یکی از پیشگامان دوره های پزشکی در اروپا می باشد. از همین رو سالانه تعداد زیادی از دانشجویان به دنبال تحصیل در این کشور می باشند. دوره های پزشکی در این کشور به زبان آلمانی ارائه می گردد و دانشجویان با اخذ مدرک B2 زبان آلمانی امکان تحصیل در دانشگاه های این کشور را بدست می آورند. دوره های زبان آلمانی برای دانشجویان ایرانی قابل دسترس است و این دسته از دانشجویان می توانند مدرک زبان آلمانی را در ایران اخذ نمایند.

دوره های پزشکی در آلمان به صورت رایگان در دسترس دانشجویان قرار دارد. دانشجویان با فراهم آوردن مدارک مورد نیاز و قبولی در آزمون های مورد نیاز دوره پزشکی قادر خواهند بود تا به ادامه تحصیل در این کشور بپردازند. میانگین هزینه های زندگی در آلمان به صورت ماهانه بین ۶۵۰ تا ۹۰۰ یورو در نظر گرفته می شود.

تحصیل پزشکی در ایتالیا با مدرک لیسانس

کشور ایتالیا از معدود کشورهای اروپایی می باشد که دانشجویان قادر خواهند بود به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی به تحصیل در رشته پزشکی بپردازند. دوره های زبان ایتالیایی را می توان در سفارت و مدارس ایتالیایی پشت سر گذاشت و پس از اخذ مدرک برای دانشگاه های این کشور اقدام نمود. همچنین در حال حاضر ۱۳ دانشگاه در ایتالیا دوره های پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

با توجه به بورسیه های کشور ایتالیا، تحصیلات به صورت رایگان در دسترس تمام دانشجویان قرار دارد. متوسط هزینه های زندگی در ایتالیا بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو در ماه تخمین زده می شود. از همین ایتالیا به عنوان یکی از کم هزینه ترین کشورها برای تحصیل پزشکی به شمار می رود.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

مزایای تحصیل پزشکی با مدرک لیسانس در خارج از کشور

کشورهای برتر دنیا از جمله انگلستان، آمریکا، کانادا و استرالیا شرط ورود به دوران پزشکی خود سپری کردن دوره ای قرار داده اند که یا باید دوره کارشناسی علوم پایه در داخل کشور سپری شود و یا دوران A-LEVEL، فلذا با ذکر این نکته در صورت داشتن مدرک لیسانس اتفاق مثبتی در روند کاری افراد نخواهد افتاد.

در سایر کشورهای دنیا مدرک لیسانس امتیاز اضافه تری را به علاقه مندان رشته پزشکی نمی دهند و تنها بعنوان مدرک قابل استناد برای گپ یا فاصله تحصیلی می توان استفاده کرد که فرد متقاضی دلیل قانع کننده برای اقدام خارج از زمان مقرر را دارد.

از دیگر مزایای تحصیل پزشکی با مدرک لیسانس در خارج از کشور می توان به ارتقا سطح دانش دانشجویان در این زمینه اشاره نمود. از همین رو این دسته از دانشجویان شانس بیشتری را برای قبولی در آزمون های مورد نظر هر کشور را دارا می باشند.

نتیجه گیری

با توجه به مطالب عنوان شده، تحصیل پزشکی با مدرک لیسانس برای هیچ یک از کشورهای دنیا امتیاز اضافه تری به حساب نمی آید. از همین رو به دانشجویان علاقه مند به رشته پزشکی توصیه نمی شود که مدرک کارشناسی را در داخل ایران سپری نمایند و پس از آن برای دانشگاه های برتر دنیا اقدام نمایند. شایان ذکر است که دانشجویان در صورت اخذ مدرک کارشناسی هم شانسی برای ورود به دوره های پزشکی در سایر کشورها خواهند داشت. کشور انگلستان به عنوان بهترین کشور دنیا برای تحصیل پزشکی با مدرک لیسانس قلمداد می شود.

آریاناپارس به عنوان تنها مرکز مشاوره ایران که به صورت همزمان دارای مجوز اعزام نیروی کار به خارج از کشور از وزارت کار و رفاه اجتماعی و مجوز اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد به شما عزیزان توصیه می کند برای هرگونه اقدام جهت مهاجرت به خارج از کشور اطلاعات دقیق در ارتباط با شرایط زندگی، کار یا تحصیل در کشور مقصد کسب نمایید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۴۱ پاسخ به “تحصیل پزشکی با مدرک لیسانس”

    1. بهمن گفت:

      سلام وقتتون بخیر.من لیسانس شیمی دارم.آیا میتونم برای تحصیل پزشکی در کشورهای مورد نظر اقدام کنم؟اگه میشه شرایطش دقیقا چیه؟

      • سمانه سیدی گفت:

        بله. اما برای ورود به دوره های پزشکی نیاز به مراعات مواردی از جمله این دارید : بیشتر کشورها معمولا نیاز دارند که داوطلبان از مقطع لیسانس به مرحله پزشکی وارد شوند؛ باید بررسی کنید که کشور مورد نظرتون چه شرایطی برای ورود به دوره های پزشکی داره – اغلب دانشگاه ها و کشورها از داوطلبان برای ورود به دوره های پزشکی امتحانات و مهارت های خاصی می طلبند، شما باید نتایج موفقیت آمیز کسب کنید- ممکن هست نیاز به معادل سازی مدارک تحصیلی در کشور مقصد داشته باشید- توجه داشته باشید که تحصیل پزشکی معمولا هزینه بالا دارد و باید به تامین مالی خودتون فکر کنید.

    2. زهرا گفت:

      سلام من کارشناس نغذیه هستم ۲۳ سالمه نویسنده ی دوم یک مقاله isi و دارای رتبه ی ۷ توی کنکور ارشد هستم اگه بخوام توی انگلستان پزشکی بخونم چند سال طول میکشه؟ و امکان کمک هزینه ی تحصیلی برای من هست؟

    3. Afshar گفت:

      سلام من دانشجوی رشته زیست شناسی هستم، دانشگاه های کانادا و آمریکا یا انگلیس برای تحصیل در رشته های پزشکی یا دندان پزشکی پذیرشم می‌کنند؟

    4. ارمین گفت:

      سلام
      من لیسانس مهندسی پزشکی ام ۲۳سالمه میتونم برای لیسانس به پزشکی اقدام کنم.
      هر کشور و شهریه ای باشه مشکلی ندارم
      ممنون

    5. سارا گفت:

      سلام خسته نباشید من لیسانس زیست شناسی دارم و ۲۴ سالم هست میخواستم بدونم برای پزشکی و یا پیراپزشکی در کشور کانادا میتونم پذیرش بگیرم؟

    6. هدیه وزیری گفت:

      با عرض سلام و خسته نباشید
      من رشته مهندسی نرم‌افزار از موسسه غیرانتفاعی لیان بوشهر رو دریافت کردم آیا میتونم در رشته پزشکی یا پیرا در کشور انگلستان تحصیل کنم؟

      • آریاناپارس گفت:

        سلام اگر برای رشته های پزشکی وپیراپزشکی بخواهید اقدام کنید دیپلم تجربی زبانتون اوکی باشه یه آزمون داره اونو میدید اوکی که شد۳سال علوم پایه میخونید بعد

    7. شیرین شفیعی گفت:

      سلام من کارشناسی میکروبیلوژی از دانشگاه غیر انتفاعی رو دارم.آیا میتونم برای تحصیل در رشته پزشکی یا دندانپزشکی در کشور چین اقدام کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام وقتتون بخیر،باید آزمون بدهید و بعد از قبولی در آزمون میتوانید شرکت کنید.

    8. نگار گفت:

      با سلام من در دانشگاه آزاد پزشکی میخونم و الان استاژرم و دوره ی علوم پایه و فیزیوپات ک فک میکنم معادل لیسانس پزشکی باشه رو گذروندم.آیا کشوری هست که واحدایی که پاس کردمو بپذیرن و بتونم ادامه ی پزشکیمو اونجا بخونم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        معمولا بستگی به دانشگاه داره ولی در کل خیلی شانس بالایی ندارید.

    9. نسیم گفت:

      سلام ‌ اگر کسی تو کشور کانادا رشته پرستاری بخونه و بخواد در ادامه پزشکی بخونه امکانش هست به طوری که واحدهایی رو که گذرونده برای پزشکی قابل قبول باشه نه اینکه از صفر بخواد بخونه

      • author15 گفت:

        سلام
        برای ورود به رشته پزشکی در کانادا ابتدا باید لیسانس علوم پایه دریافت شود و بعد در آزمون mcat شرکت کنید.
        لیسانس پرستاری می تواند به جای لیسانس علوم پایه ارائه شود.

    10. Behi گفت:

      سلام.
      من ۳۷سالمه و سال۸۵از دانشگاه خوارزمی در رشته زیست شناسی فارغ التحصیل شدم.بنظرتون راهی یا امکانی هست که من بتونم تو یکی از دانشگاه های کشورهای دیگه پزشکی یا دندانپزشکی بخونم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام با توجه به شرایط سنی اتون کار کمی سخت هست مگر اینکه از برخی از دانشگاه ها در کشورهای آسیایی پذیرش دانشگاهی دریافت نمائید.

    11. نیلوفر گفت:

      با عرض سلام
      من دارای مدرک فوق لیسانس میکروبیولوژی هستم و دارای مقاله ISI در زمینه واکسن در انستیتوپاستور بوده ام با ایمپکت فکتور ۳ میخواستم بدونم آیا امکان تغییر رشته به پزشکی و حتی بورسیه در این رشته در کانادا هستم یا خیر؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در رشته پزشکی در کانادا می بایست دوران علوم پایه را در خاک این کشور سپری کنید و پس از قبولی در آزمون MCAT وارد رشته پزشکی شوید. امکان بورسیه تحصیلی بسیار پایین می باشد.

    12. سعید گفت:

      سلام. بنده مدرک دیپلم ریاضی دارم اما لیسانس پرستاری هم دارم. آیا میتونم بعد دریافت اقامت کاری برای پرستاری از المان بعدا پزشکی بخونم؟

    13. ‌حوریه گفت:

      سلام. ازلیسانس شیمی کاربری دانشگاه شریف می شود اقدام کرد به بورسه پزشکی در کانادا؟شرایط سنی دارد؟
      معدل دیپلم مهم هست یاخیر؟
      مدل لیسانس ۱۸/۹هست

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        خیر. جهت تحصیل در رشته پزشکی در کانادا شما می بایست دوره چهار ساله علوم پایه در خاک کانادا را بگذرانید و بعد از ان در ازمون پزشکی شرکت کنید و در صورت قبولی شما مجاز به تحصیل در این رشته می باشید البته شانس پذیرش در رشته پزشکی در کانادا بسیار کم و پر هزینه می باشد.

    14. تینا گفت:

      سلام
      من چطور میتونم با مدرک فوق لیسانس تربیت بدنی در رشته پزشکی یا دندانپزشکی در آلمان ادامه تحصیل بدم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        تحصیل در رشته پزشکی در آلمان به صورت آکادمیک بوده و به زبان آلمانی ارائه می گردد. بنابراین شما باید مدرک زبان آلمانی اخذ کنید. همچنین تحصیل در رشته پزشکی در این کشور محدودیت سنی وجود دارد به این ترتیب که علاقه مندان کمتر از ۲۱ سال شانس بالاتری خواهند داشت.

    15. الا گلیدی گفت:

      سلام ایا مدرک پزشکی ارمنستان برای ایران قابل تایید هست یا نه؟وایا میشه با لیسانس میکروبیولوژی دانشگاه ازاد تو ارمنستان پزشکی خوند؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        مدارک پزشکی کشور ارمنستان در ایران مورد تایید نمی باشد. با مدرک میکروبیولوژی دانشگاه آزاد نمی توان در کشور ارمنستان در رشته پزشکی تحصیل کرد.

    16. Sarina گفت:

      سلام با لیسانس مامایی میشه پزشکی خوند

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در رشته پزشکی شرایط سنی و گپ تحصیلی شما بسیار حائز اهمیت است.چنانچه شرایط لازم را داشته باشید می توانید با مدرک لیسانس خود برای تحصیل در رشته پزشکی نیز اقدام نمایید.

    17. رامین گفت:

      باسلام.بنده ۲۳ساله می باشم وتازه مدرک پرستاریم رو گرفتم باتوجه به اینکه برای اشتغال در المان باید۳سال سابقه کارداشت بنده در سن ۲۸سالگی میتونم درخواست ویزا و…رو بدم الان من میتونم پس از ورود به المان بامدرک پرستاری درخواست تحصیل درپزشکی رو بدم؟معدل کتبی دیپلمم۱۸/۳۶ومعدل کل دبیرستانم۱۸/۷۸هست
      ممنون میشم اگه پاسخ بدین

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما برای تحصیل در آلمان نیازمند داشتن مدرک b2 زبان آلمانی می باشید. البته در نظر داشته باشید به خاطر شرایط سنی شما چنانچه بخواهید برای رشته ی پزشکی اقدام نمایید شانس ویزاتون کم خواهد شد. بهتر است از همین حالا برای فوق رشته ی خودتان اقدام نمایید و سپس در آن کشور با پیدا کردن کار ویزای خود را تبدیل کرده و از آن طریق اقامت دریافت نمایید.

    18. tina گفت:

      سلام من کنکور لیسانس به پزشکی دادم و از مشاوره و بسته های همراه تحصیلی استفاده کردم و راضی بودم همچنین مشاوره این مرکز اطلاعات خیلی کاملی داشت و تونستم با میانگین درصد بالا تو این ازمون قبول شم

    19. kosar گفت:

      میشه از سال دوم لیسانس اقدام کرد برای ادامه تحصیل و بعد پزشکی یا بهتره برای ارشد اقدام کنم و ادامه رو برم پزشکی؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        معمولا پذیرش در رشته ی پزشکی محدودیت سنی را دارا می باشد. چنانچه هدف شما تحصیل در رشته ی پزشکی می باشد بهتر است از همین ابتدا برای این رشته اقدام نمایید.

    20. kosar گفت:

      سلام…با لیسانس زیستشناسی سلولی مولکولی در ایران میشه برای ادامه تحصیل در رشته ی پزشکی یا دندان پزشکی برای انگلیس اقدام کرد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        میشه اقدام کرد و برای فاندیشن پذیرش گرفت و دوره a level را دیگر نگذرانید . اما مقداری شانس ویزا به دلیل شرایط سنی پایین میاید . پیشنهاد ما ادامه تحصیل و تغییر رشته به پزشکی بعد از ورود به کشور میباشد

    21. ا.پ گفت:

      سلام. برای ارشد پرستاری در انگلستان و آمریکا چکار باید بکنیم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        کسانی که در زمینه های مرتبط با #پزشکی #دندانپزشکی یا #پیراپزشکی تحصیل می کنند، برای اینکه امکان کار یا گذراندن دوره #تخصص در کشور دیگری را داشته باشند باید در ابتدا فرایند ثبت مدرک را در کشور مقصد طی کنند. این فرایند در بسیاری از کشورها با داشتن مدرک زبان آن کشور و از طریق گذراندن آزمون های خاص آن کشور امکان پذیر می شود. اغلب برای گذراندن این آزمون ها باید با ویزای توریستی وارد کشور مقصد شوید و آزمون بدهید. که خود این مسأله هم ریسک ریجکت شدن ویزا را دارد و هم قبول نشدن در آزمون های کشور مقصد.
        راهکاری که برای این مسأله وجود دارد این است که برای یک دوره تحصیلی وارد کشور مورد نظرتان شوید و بدون داشتن دغدغه ویزا، در آن کشور مطالعه کنید و در آزمون های مربوطه شرکت کنید.مدرک زبان آیلتس ۶.۵ هم الزامیست

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        دوره های پرستاری در کشورهای مختلف منحصر به خود اون کشور و به زبان خودش هست.
        در ابتدای امر مدرکتون باید رجیستر بشه. تا مشخص بشه که مورد تایید کشور مقصد هست یا خیر که این موضوع با آزمون همراه است. این آزمون با توجه به سیلابس درسی خودشون هست.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up