تحصیل پرستاری در اتریش به عنوان یکی از برترین رشته های تحصیلی در کشور اتریش به شمار می رود. با توجه به شرایط کاری مناسب پس از تحصیل، شرایط ایده آل زندگی و رتبه های علمی مناسب دانشگاه های اتریش، این کشور به عنوان هدفی مناسب برای دانشجویان قلمداد می شود..

آیا برای تحصیل در رشته پرستاری به مدرک زبان نیاز هست؟ بهترین دانشگاه های اتریش برای تحصیل در رشته پرستاری کدام اند؟ هزینه های زندگی و تحصیل در اتریش چقدر است؟ با دانش کامل از این سوالات می توان انتخاب صحیحی را اتخاذ نمود. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا بدون سفر به کشور اتریش، اطلاعات جامعی را بدست آورید.

شرایط تحصیل پرستاری در اتریش

Nursing education conditions in Austria

پرستاری در اتریش از دیرباز مورد توجه بسیاری از دانشجویان ایرانی بوده است. دانشجویان با فراهم آوردن مدارک مورد نیاز قادر خواهند بود تا شانس خود را برای تحصیل در این رشته امتحان نمایند. دوره کارشناسی پرستاری در اتریش چهار سال، کارشناسی ارشد ۲ سال و دوره دکتری چهار سال به طول می انجامد. این دوره در کشور اتریش به زبان آلمانی ارائه می شود و دانشجویان ملزم به ارائه مدرک زبان B2 آلمانی می باشند.

دانشجویان ایرانی برای تحصیل در دوره کارشناسی، می بایست گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه های سراسری ایران، در رشته پرستاری را ضمیمه پرونده نمایند تا موفق به دریافت اخذ پذیرش شوند. تعداد دوره های کارشناسی پرستاری در اتریش بسیار محدود می باشد و به طور معمول دانشجویان برای دوره کارشناسی ارشد اقدام می نمایند.

در خصوص دوره کارشناسی ارشد هم این مطلب صادق است، دانشجویان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش می بایست یا گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه سراسری و یا نامه عدم منع تحصیل در مقطع بالاتر را برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش ارائه دهند. شانس دانشجویانی که امکان ارائه مدارک عنوان شده را ندارند، کاهش می یابد.

اتریش,اتریش,اتریش

هزینه های تحصیل رشته پرستاری در اتریش

کشور اتریش از آن دسته کشورهایی است که هزینه های تحصیل در آن بسیار ناچیز می باشد. دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های اتریش ملزم به پرداخت هزینه های بسیار ناچیز معادل ۳۶۳ یورو به ازای هر ترم می باشند. رشته پرستاری در اتریش از این قاعده مستثنا نمی باشد و دانشجویان علاقمند به رشته پرستاری در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر این کشور قادر خواهند بود با پرداخت سالانه حدود ۷۶۰ یورو به تحصیل در برترین دانشگاه های این کشور بپردازند.

بیشترین میزان هزینه‌ های ممکن برای تحصیل رشته پرستاری در اتریش را هزینه های زندگی در بر می گیرد. دانشجویان بین المللی برای تحصیل و زندگی در  اتریش می‌بایست نامه تمکن مالی را برای مراجعه به سفارت ارائه دهند. نامه تمکن مالی شامل هزینه‌های یک سال زندگی و تحصیل در کشور اتریش می باشد. از همین رو دانشجویان مجرد برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش هزینه بالغ بر ۱۰ هزار یورو و دانشجویان متاهل با توجه به تعداد نفرات، تمکن مالی بیشتری را به سفارت ارائه می دهند.

با توجه به قوانین کشور اتریش و اختیاراتی که دولت به دانشجویان بین‌المللی داده است، دانشجویان قادر خواهند بود با کار در حین تحصیل خود بخش اعظمی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین نمایند. دانشجویان مقطع کارشناسی پرستاری در اتریش هفته ای ۱۰ ساعت و دانشجویان کارشناسی ارشد هفته ای ۲۰ ساعت اجازه کار دارند. متوسط حقوق یک دانشجو بین ۷ تا ۸ یورو به ازای هر ساعت کار دانشجویی در نظر گرفته می شود.

اتریش,اتریش,اتریش

معرفی بهترین دانشگاه های پرستاری در اتریش

در حال حاضر ۱۴ دانشگاه اتریش در میان برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. این تعداد دانشگاه طیف وسیعی از رشته های تحصیلی را پوشش می دهند. رشته پرستاری در اتریش به عنوان یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی شناخته می شود و سالانه تعداد زیادی از دانشجویان از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل در این کشور اقدم می نمایند. برترین مراکز آموزشی رشته پرستاری در اتریش شامل Paracelsus Medical University، IMC FH Krems University و دانشگاه وین می باشد.

Paracelsus Medical University

دانشگاه پزشکی پاراکلسوس در سال ۲۰۰۲ در شهر سالزبورگ اتریش تاسیس گردید. این دانشگاه دارای تعداد زیادی از انستیتوها و مراکز تحقیقاتی و تخصص در زمینه علوم بهداشتی و پزشکی است. در حال حاضر این دانشگاه یکی از برترین مراکز معتبر در کشور اتریش برای رشته داروسازی می باشد. دانشجویان با توجه به علاقمندی خود و ارائه مدارک مورد نیاز قادر خواهند بود برای دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای پرستاری در این دانشگاه اقدام نمایند.

IMC FH Krems University of Applied Sciences

از دیگر مراکز برتر پرستاری در اتریش می توان به دانشگاه علمی کاربردی کرمس اشاره کرد. این دانشکده پرستاری در اتریش در سال ۱۹۹۴ تأسیس شده است و یکی از دانشگاه های برتر در آموزش عالی بین المللی به شمار می رود. این دانشگاه بر اهمیت رهبری و آموزش گسترده در زمینه های مراقبت های بهداشتی و آموزش پزشکی تأکید دارد.

University of Vienna

دانشگاه وین یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اتریش به شمار می رود که دانشجویان از سراسر دنیا برای تحصیل در این دانشگاه اقدام می نمایند. همچنین این دانشگاه به عنوان برترین دانشگاه در رشته پرستاری کشور اتریش شناخته می شود. لازم به ذکر است که دوره های پرستاری در دانشگاه وین به زبان آلمانی ارائه می شود و دانشجویان برای اخذ پذیرش از این دانشگاه ملزم به ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح B2 می باشند. در این زمینه اگر تمایل دارید که با سایر دانشگاه های اتریش آشنایی بیشتری پیدا کنید به مقاله ی ما با عنوان دانشگاه های اتریش مراجعه نمایید.

اتریش,اتریش,اتریش

مراحل دریافت پذیرش پرستاری در اتریش

سال تحصیلی در کشور اتریش از اول اکتبر هر سال آغاز می شود و در تاریخ ۳۰ سپتامبر پایان می یابد. ترم زمستان در این کشور اول اکتبر و ترم تابستان اول مارس شروع می شود. ترم ها هر کدام حداقل در مجموع ۳۰ هفته آموزشی را شامل می شوند. تعطیلات تابستانی در این کشور معمولاً ۳ ماهه می باشد. ماه های جولای، آگوست و سپتامبر جزو ماه های تعطیل می باشند.

با توجه به زمان بندی اعلام شده، دانشجویان باید برای تحصیل در دانشگاه های اتریش در رشته پرستاری اقدام نمایند. معمول پروسه اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش بین ۶۰ تا ۷۵ روز به طول می انجامد. از همین رو با در نظر گرفتن بازه های زمانی سفارت، در زمان مناسب برای دریافت پذیرش تحصیلی اتریش اقدام نمایید.

تحصیل تخصص پرستاری در اتریش

مدارک پرستاری در اتریش، دانشجویان را برای مسئولیت کلیه جنبه های مراقبت از بیمار قبل، بعد و حین درمان، کمک می کند تا به آنها در مسیر بهبود کمک کند. دانشکده های پرستاری بین المللی فارغ التحصیلان را برای تبدیل شدن به متخصصانی که می توانند در پرستاری کودک، پرستاری سالمند، پرستاری از معلول، پرستاری از سلامت روان یا برای گرفتن سمت های بالاتر ارشد مانند شغل های پرستاری تخصص داشته باشند، آماده می کند. برخی از تخصص های پرستاری در اتریش به شرح زیر می باشد.

کار درمانی

کاردرمانی به افراد با محدودیت های جسمی، شناختی، روانی و اجتماعی کمک می کند تا بتوانند در زندگی هر روزه به طور مستقل کنار بیایند. این مربوط به توسعه، حفظ، بهبود یا بازیابی توانایی فرد برای بهبود شرایط زندگی در خانه، محل کار، مدرسه یا اوقات فراغت است.

آموزش پیشرفته پرستاری

برنامه کارشناسی ارشد آموزش پرستاری پیشرفته، فارغ‌التحصیلان را برای کسب جایگاهی در آموزش پرستاری یا به عنوان یک استاد دانشگاه واجد شرایط می کند. شما جزء پیشگامان مسئول آموزش پرستاری در دانشگاه خواهید بود.

شنوایی شناسی

شما به عنوان یک گفتار درمانگر توانایی های ارتباطات انسانی را آغاز، حفظ، بهبود یا بازیابی خواهید کرد. در این برنامه شما همه چیز راجع به اختلالات گفتاری، صحبت کردن، صدا، بلع و شنوایی و روش هایی که برای درمان آنها استفاده خواهید کرد را خواهید آموخت.

مشاوره پیشرفته پرستاری

دانش در مورد مفاهیم و فنون مشاوره پایه مهمی را برای مراقبت های بهداشتی موفق و پیشگیرانه ایجاد می کند. برنامه دوره کارشناسی ارشد مشاوره پرستاری پیشرفته، شما را در ارائه مشاوره بهداشتی و پرستاری با محوریت مشاوره پیشگیری، راه حل برای بیماران، مراجعان و خانواده واجد شرایط می کند.

مامایی

مامایی به عنوان یکی از پرطرفدارترین تخصص های پرستاری در اتریش به شمار می رود. هر بارداری موفق بیشتر مبتنی بر علم و فناوری است، اما آنچه بیشتر اهمیت دارد مراقبت شخصی که توسط ماماها ارائه می شود. متخصصان مامایی، زنان و خانواده ها را در دوران بارداری، زایمان، دوره پس از زایمان و دوره شیردهی همراهی می کنند.

تمرین پیشرفته پرستاری

تغییر جمعیت و محیط مالی سیستم بهداشت و درمان نیازمند رویکردها و مفاهیم جدید برای مقابله با چالش های آینده است. برنامه کارشناسی ارشد در پرستاری پیشرفته، شما را برای کسب جایگاهی در مدیریت پرستاری واجد شرایط می کند: شما تخصص های علمی خود را برای موقعیت های پیچیده پرستاری گسترش می دهید و مهارت های مدیریتی گسترده ای را کسب خواهید کرد.

مراقبت های بهداشتی و پرستاری

از سال ۲۰۰۸، پردیس FH وین اولین برنامه کارشناسی ارشد اتریش در مراقبت های بهداشتی و پرستاری را به عنوان یک برنامه کارشناس ارائه داده است و علم پرستاری را با صلاحیت حرفه ای برای مراقبت های بهداشتی و پرستاری درجه کارشناسی ارشد ترکیب می کند.

اتریش,اتریش,اتریش

مزایا و معایب تحصیل پرستاری در اتریش

اتریش با جمهوری چک، آلمان، مجارستان، ایتالیا، لیختن اشتاین، اسلواکی، اسلوونی و سوئیس هم مرز است. این امر باعث می شود که دسترسی به کشورهای تراز اول اروپا به راحتی صورت گیرد. از همین رو دانشجویان پرستاری در اتریش به راحتی می توانند از فرصت های بیشمار کاری بهره مند شوند. هر اقدامی با چالش هایی همراه است، این موضوع در خصوص پرستاری هم صادق است. در ادامه به برترین مزایا و معایب تحصیل رشته پرستاری در اتریش اشاره می شود.

یادگیری زبان آلمانی

یکی از چالش های پیش روی دانشجویان بین المللی، یادگیری زبان آلمانی می باشد. بیشتر دوره های تحصیلی در کشور اتریش به زبان آلمانی ارائه می شود و دانشجویان می بایست مدرک زبان آلمانی را برای ورود به دانشگاه های اتریش ارائه دهند. لازم به ذکر است که بدون مدرک زبان می توان برای پذیرش از دانشگاه های اتریش اقدام نمود و در روز مراجعه به سفارت می بایت مدرک زبان B1 را ارائه داد.

محدودیت ورود و سختگیری دانشگاه

با توجه به قوانین حاکم بر دانشگاه های اتریش، دانشجویان دانشگاه آزاد و یا افرادی که به دنبال تحصیل در مقطع کارشناسی می باشند، به ندرت می توانند برای تحصیل رشته پرستاری در اتریش اقدام نمایند. در برخی از موارد فارغ التحصیلان دوره کارشناسی برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد موظف به سپری کردن یک سال اضافه تر می باشند. این موضوع یکی از اساسی ترین چالش های دوره پرستاری در اتریش می باشد.

نکته مثبت ۱: هزینه های معقول تحصیل و زندگی

متوسط هزینه های تحصیل و زندگی در اتریش در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار معقول و مقرون به صرفه می باشد. دانشجویان فقط با پرداخت سالانه حدود ۷۶۰ یورو قادر خواهند بود در برترین دانشگاه های کشور اتریش به تحصیل بپردازند. متوسط هزینه های زندگی در اتریش بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو در ماه در نظر رفته می شود.

نکته مثبت ۲: شرایط ایده آل زندگی

در فاکتور کیفیت زندگی که هر ساله توسط Quality of Living Survey صورت می گیرد، شهر وین اتریش به عنوان یکی از برترین شهرهای دنیا برای زندگی شناخته می شود. خدمات عمومی، سطح آلودگی، بهداشت و درمان، رضایت مندی شهروندان و بسیاری از موارد دیگر در این رتبه بندی دخیل می باشند. از همین رو دانشجویان پرستاری در اتریش به همراه تحصیل در این کشور می توانند شرایط ایده آل زندگی را تجربه نمایند.

نکته مثبت ۳: حق همراه

یکی از برترین مزایای تحصیل در اتریش، اجازه همراهی همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال می باشد. دانشجویان متاهل در صورت اخذ پذیرش در رشته پرستاری در اتریش قادر خواهند بود تا همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را به همراه داشته باشند. این قانون برای تمامی مقاطع تحصیلی اتریش پا برجا می باشد. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات چزئی تر در مورد تحصیل در سایر مقاطع کشور اتریش هستید به مقاله ی ما با عنوان تحصیل در اتریش درهمین سایت ما مراجعه نمایید.

نتیجه گیری

اتریش با توجه به قانون تحصیلات رایگان، راه های ورود دانشجویان از سراسر دنیا را باز گذاشته است تا دانشجویان با توجه به تحصیل در این رشته و کسب علم، به صنعت و اقتصاد این کشور کمک نمایند. تحصیل در رشته پرستاری در کشور اتریش فرصتی مناسب برای همه افراد می باشد. دانشجویان با تحصیل در این رشته می توانند با شانس بسیار بالایی برای پیدا کردن کار و پس از آن کسب اقامت در اتریش اقدام نمایند.

علاقه مندان به رشته پرستاری که به دنبال تحصیل در یک کشور اروپایی می باشند، می توانند با دانش زبان آلمانی در کشور اتریش به این مهم دست پیدا کنند. این انتخاب به واسطه هزینه های پایین تحصیل و زندگی در اتریش به همراه شرایط ساده برای ورود به این کشور، منطقی و قابل تامل می باشد.

دلیل شما برای تحصیل در اتریش چیست؟ با اشتراک گذاشتن نظرات خود می توانید کمک شایانی به دیگر عزیزان که به دنبال تحصیل رشته پرستاری می باشند، نمایید. موسسه آریاناپارس شرایط مشاوره رایگان را برای همه افراد در نظر گرفته است، برای بهره مندی از آن فرم زیر را پر نمایید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up