شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

تحصیل دوره کارشناسی ارشد در آمریکا برای بسیاری از دانشجویان بین المللی هیجان انگیز می باشد. از همین رو حدود ۱ میلیون دانشجوی بین المللی در این کشور به تحصیل در این مقطع می پردازند.

همانند هر مقطع تحصیلی، تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد در آمریکا دارای شرایط به خصوصی است. از مهم ترین شرایط ورود به دوره کارشناسی ارشد در این کشور می توان به مدارک و سوابق علمی دانشجویان اشاره کرد. هر دانشجو در صورت فراهم آوردن مدارک مورد نیاز که در ادامه به آنها اشاره می شود، قادر خواهد بود تا شانس خود را برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا امتحان نماید.

دوره های کارشناسی ارشد در آمریکا به صورت میانگین ۲ سال به طول می انجامد. در برخی از دوره های کارشناسی ارشد امکان اخذ مدرک در یک سال میسر می باشد. دانشجویان متناسب با علایق و سوابق تحصیلی خود قادر خواهند بود برای طیف وسیعی از رشته های تحصیلی در دانشگاه های آمریکا اقدام نمایند. دوره های کارشناسی ارشد در آمریکا این فرصت را به دانشجویان متاهل می دهد تا همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال به عنوان همراه به این کشور ورود نمایند.

مدارک لازم جهت دریافت پذیرش تحصیلی کارشناسی ارشد در آمریکا

مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد در آمریکا

دانشجویان برای تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد در کشور آمریکا ملزم به دریافت و یا اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور می باشند. روند اخذ پذیرش در دانشگاه های آمریکا با فراهم آوردن مدارک مشخص و اقدام در تاریخ معینی صورت می گیرد. در بازه های زمانی دانشگاه که با نام ددلاین مشخص می شوند، دانشجویان می بایست در آن زمان، مدارک مورد نیاز جهت دریافت پذیرش تحصیلی کارشناسی ارشد در آمریکا را برای دانشگاه ارسال نمایند. مهم ترین مدارک مورد نیاز را می توان در ادامه این بخش مورد بررسی قرار داد.

  1. مدارک هویتی: شناسنامه و پاسپورت
  2. سوابق تحصیلی: مدرک کارشناسی و دیپلم به همراه ریز نمرات
  3. مدرک زبان: دانشجویان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا ملزم به ارائه مدرکی دال بر تسلط به زبان انگلیسی می باشند. سطح مورد نیاز برای تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد در آمریکا نمره ۶٫۵ در آزمون آیلتس و یا معادل آن در آزمون تافل است.
  4. مدارک بین المللی( GRE, GMAT): برخی از دانشگاه های آمریکا برای اعطا پذیرش به دانشجویان بین المللی مدارک GRE و GMAT را طلب می کنند.
  5. توصیه نامه: دو نامه از اساتید دانشگاه که صلاحیت شما را برای ادامه تحصیل تایید نمایند.
  6. انگیزه نامه: دلایل انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی و انتخاب کشور از جانب دانشجویان در نامه ای به نام انگیزه نامه عنوان می شود.
هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

تحصیل در آمریکا برای دانشجویان بین المللی مستلزم پرداخت هزینه می باشد. از همین رو دانشجویان متناسب با انتخاب دانشگاه می بایست سالانه هزینه های تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد در آمریکا را پرداخت نمایند. متوسط هزینه های تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در آمریکا بین ۱۵ تا ۴۵ هزار دلار در سال تخمین زده می شود.

میزان هزینه های دقیق تحصیل متناسب با نوع دانشگاه که به دانشگاه های دولتی و خصوصی تقسیم می شود، بستگی دارد. هزینه های کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی یا “ایالتی” در کشور آمریکا معمولاً کمتر از گزینه های خصوصی است و هزینه های دانشگاه های دولتی با بودجه دولت جبران می شود. میزان پرداخت شهریه این دسته از دانشگاه های آمریکا برای دانشجویان داخلی و بین المللی متفاوت می باشد. لازم به ذکر است که میزان هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی به مراتب بالاتر است و میزان شهریه برای همه دانشجویان یکسان می باشد.

دانشجویان به همراه هزینه های تحصیل در آمریکا در دوره کارشناسی ارشد می بایست هزینه های جانبی تحصیل و زندگی را پرداخت نمایند. متوسط هزینه های زندگی در آمریکا بین ۱۵ تا ۲۵ هزار دلار در سال تخمین زده می شود. این هزینه های عنوان شده به هزینه های اجاره مسکن، حمل و نقل، خوراک و سایر هزینه های جاری اختصاص پیدا می کند. لازم به ذکر است که دانشجویان در حین تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد در آمریکا مجوز کار خواهند داشت که با میزان حقوق دریافتی قادر خواهند بود بخشی از این هزینه های زندگی و تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در آمریکا را پوشش دهند.

امکان دریافت بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد آمریکا

امکان دریافت بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد آمریکا

یکی از منابع درآمدی و یا کاهش هزینه های تحصیل و زندگی در آمریکا به بورسیه اختصاص پیدا می کند. دانشجویان در صورت فراهم آوردن مدارک و سوابق علمی مناسب شانس دریافت بورسیه های تحصیلی کارشناسی ارشد در آمریکا را دارا می باشند. به صورت معمول این بورسیه های تحصیلی متناسب با شایستگی دانشجویان و از جانب دانشگاه اعطا می گردد. در ادامه به برخی از بورسیه های تحصیلی کارشناسی ارشد در آمریکا اشاره می شود.

  • بورسیه های کالج آمهرست: دانشجویان پس از دریافت پذیرش می توانند برای اخذ بورسیه در این کالج اقدام نمایند.
  • دانشگاه ایالتی شرقی تنسی: بورسیه سالانه معادل ۱۱ هزار دلار در این دانشگاه به دانشجویان برتر دوره کارشناسی ارشد اعطا می گردد.
  • بورسیه های دانشگاه نیویورک واگنر: تامین بخشی یا تمامی هزینه های تحصیل به دانشجویان برتر بین المللی برای تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد در آمریکا
  • بورس های تحصیلی دانشگاه اورگان: هر ساله، دانشگاه اورگان بیش از یک میلیون دلار کمک مالی و بورسیه به دانشجویان بین المللی در دو سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد اعطا می کند.
  • بورس تحصیلی بین المللی دانشگاه سنت جان: بورسیه معادل ۶٫۵۰۰ دلار سالانه به دانشجویان برتر دوره کارشناسی ارشد در آمریکا تعلق می گیرد.
  • بورسیه دانشگاه یشیوا: دانشکده علوم پزشکی دانشگاه یشیوا به دانشجویان دوره کارشناسی ارشد در حدود ۲۵ هزار دلار اعطا می کند.
  • بورس تحصیلی دانشگاه درکسل: دانشگاه درکسل از نظر رتبه بندی همیشه در بین دانشگاه های برجسته جهان قرار دارد. دانشجویان دوره کارشناسی ارشد در آمریکا قادر خواهند بود برای بورسیه های تحصیلی در این دانشگاه اقدام نمایند.
مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

تصمیم گیری برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا می تواند درهای زیادی از نظر پیشرفت شخصی، تحصیلی و شغلی را به روی افراد باز کند. این تصمیم را می توان به عنوان یکی از مهم ترین تصمیم های زندگی اشخاص در نظر گرفت. از همین رو با بررسی مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا می توان تمام نکات و ویژگی های این دوره را مورد بررسی قرار داد تا با دانش کامل، تصمیم درستی را اتخاذ نمود.

تنوع دوره های تحصیلی

دوره کارشناسی ارشد در آمریکا به دلیل ارائه طیف گسترده ای از مدارک و گزینه های تحصیل به دانشجویان مشهور است. به همین دلیل، غالباً فرصت هایی برای دانشجویان فراهم می شود تا برنامه تحصیلی متناسب با علایق و اهداف خاص آنها را که ممکن است در کشورهای دیگر در دسترس آنها نباشد، انتخاب نمایند. با وجود چنین گزینه های بسیار متنوعی برای تحصیل در آمریکا، تصمیم گیری در مورد کدام یک از این موارد باید چالش برانگیز باشد. برای اتخاذ این تصمیم، مهم است که دانشجویان اهداف شخصی و شغلی خود را ارزیابی کنند تا بتوانند دوره تحصیلی متناسب با آرزوهای خود را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب نمایند.

فرصت شغلی

فرصت شغلی

کسب مدرک کارشناسی ارشد در آمریکا به دانشجویان کمک می کند دانش تخصصی برای پیشرفت در رشته خود کسب نمایند. مدرک کارشناسی ارشد می تواند انتقال به سمت های بالاتر از قبیل مدیریت و رهبری را آسان تر کند. در واقع،  ۷۴ درصد از کارفرما های آمریکایی طی چند سال گذشته استانداردهای آموزشی را بالا برده اند، شرکت های زیادی به دنبال استخدام افرادی با مدرک تحصیلی بالاتر می باشند. متوسط حقوق دارندگان مدرک کارشناسی ارشد در حدود ۲۳ درصد بالاتر از فارغ التحصیلان مدرک کارشناسی است. این نکته به عنوان یکی از برترین مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا به شمار می رود.

کسب تجارب بین المللی

علاوه بر مجموعه وسیعی از فرصت های پیشرفت تحصیلی و شغلی که دانشجویان بین المللی در کشور آمریکا ارائه می دهند، ادامه تحصیل در خارج از کشور امکان توسعه شخصی بسیار زیاد را فراهم می کند. تحصیل در یک دانشگاه آمریکایی به دانشجویان این فرصت را می دهد تا شبکه جهانی خود را گسترش دهند، فرهنگ های جدیدی را تجربه کنند و دیدگاه جهانی کسب نمایند.

معایب تحصیل کارشناسی ارشد آمریکا

رقابت بسیار زیادی برای ورود به دوره های کارشناسی ارشد در آمریکا وجود دارد. از همین رو دانشجویان باید فرصت های زیادی را برای اخذ پذیرش امتحان نمایند. در این صورت شانس افراد برای ورود به دانشگاه های آمریکا افزایش می یابد. علی رغم مزایای بیشمار دوره های کارشناسی ارشد در آمریکا می توان مشکلات و چالش های آن را مورد بررسی قرار داد.

یکی از مشکلات تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد در آمریکا را می توان هزینه های بالای زندگی و تحصیل در این کشور دانست. متوسط هزینه های تحصیل و زندگی در کشور آمریکا در مقایسه با اخذ مدرک کارشناسی ارشد در کانادا و یا انگلستان به مراتب بالاتر می باشد. دانشجویان باید این نکته را در نظر بگیرند که برای تحصیل در این کشور می بایست بهای بیشتری را پرداخت نمایند.

از دیگر چالش های پیش روی دانشجویان دوره کارشناسی ارشد در آمریکا می توان به آزمون های مورد نیاز برای ورود به دانشگاه های این کشور اشاره کرد. برخی از دانشگاه های کشور آمریکا برای اعطا پذیرش به دانشجویان بین المللی مدارک GRE و یا GMAT را طلب می نمایند. این مدارک نشان دهنده سطح بالای علمی دانشجویان است که می توان با کسب نمره مناسب، شانس ورود به دانشگاه برای دوره کارشناسی ارشد در آمریکا را ارتقا داد.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

کشور آمریکا به عنوان یکی از برترین مقاصد تحصیلی در میان کشورهای برتر دنیا شناخته می شود. از همین رو سالانه تعداد زیادی از دانشجویان برای تحصیل در این کشور اقدام می نمایند. مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا به عنوان بهترین مقطع تحصیلی به شمار می رود. این مقطع به واسطه کوتاه تر بودن بازه تحصیلی و شانس بالای ورود به بازار کار، سبب این انتخاب شده است.

مدرک کارشناسی ارشد در آمریکا را می توان در ۲ سال اخذ نمود. دانشجویان پس از اتمام دوره کارشناسی قادر خواهند بود برای این دوره تحصیلی اقدام نمایند. معدل و مدرک زبان به عنوان مهم ترین موارد برای اخذ پذیرش در دانشگاه های آمریکا می باشد. در این مقاله به شرایط و مدارک مورد نیاز برای ورود به دانشگاه های آمریکا به صورت کامل اشاره شده است.

دلایل شما برای تحصیل دوره کارشناسی ارشد در آمریکا چیست؟ نظرات و سوالات خود را از طریق دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید. مشاورین موسسه آریاناپارس پاسخگوی سوالات شما در زمینه ادامه تحصیل در کشور آمریکا می باشد. از همین رو می توانید با این عزیزان به صورت رایگان در ارتباط باشید و از تجارب آنان بهره مند شوید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

    شبکه های اجتماعی

    arrow up