شرایط ویزای تمکن مالی اسپانیا

اسپانیا دارای تاریخچه و فرهنگ بسیار غنی است و از قدمتی تاریخی برخوردار می باشد. از گذشته های دور تا کنون همواره اسپانیا مورد توجه مهاجران فراوانی قرار داشته و دارد، ویزای تمکن مالی اسپانیا از جمله روش های مهاجرتی به این کشور می باشد که طی سال های اخیر متقاضیان فراوانی داشته است.

اسپانیا از جمله کشورهای اروپایی به شمار می آید که در طول تاریخ خود فراز و نشیب های بسیاری را در زمینه های مختلف خصوصاً شرایط اقتصادی تجربه نموده است. قبل از سال ۲۰۰۶ از لحاظ وضعیت اقتصادی اسپانیا در شرایط ایده الی قرار داشت و به یکی از محبوب ترین کشورهای اروپایی جهت سرمایه گذاری و انجام فعالیت های تجاری تبدیل گردیده بود، اما از اواخر سال ۲۰۰۷ سایه سنگین رکود و بحران اقتصادی در قاره اروپا حکم فرما شد و باعث رشد منفی اقتصادی در اکثر کشورهای قاره سبز گردید. سرانجام در سال ۲۰۱۲ بحران مالی اسپانیا به اوج خود رسید و این کشور در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار گرفت.

 

نجات اقتصاد اسپانیا توسط اتحادیه اروپا

رکود سراسری خصوصاً در بخش مسکن و تجارت به همراه سایه سنگین بحران اقتصادی باعث گردید بسیاری از کارخانجات دستمزد نیروی کار خود را کاهش دهند و حتی گاهاً کارمندان خورد را به حالت تعلیق درآورند، این شرایط باعث گردید قدرت خرید طیف وسیعی از اقشار جامعه کاهش یابد و در عین حال نرخ بیکاری به شدت افزایش یابد. در این شرایط سخت و طاقت فرسا در حالیکه اقتصاد اسپانیا نفس های آخر خود را می کشید، کمک ۱۰۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا جان دوباره ای به اقتصاد اسپانیا بخشید و نقطه پایانی بر کابوس فروپاشی اقتصادی این کشور بود.

در راستای حمایت مالی اتحادیه اروپا از اسپانیا به منظور ساماندهی وضعیت اقتصادی این کشور و با ایجاد اصلاحات گسترده بانکی اسپانیا توانست به آرامی روند رو به رشد اقتصادی خود را شروع نماید. این روند مثبت تا جایی ادامه یافت که اسپانیا توانست به پنجمین اقتصاد بزرگ اروپا و شانزدهمین کشور جهان در زمینه تولیدات ناخالص داخلی تبدیل گردد. با توجه به این شرایط و ایجاد بسترهای مناسب جهت انجام فعالیت های اقتصادی و تجاری هر ساله به تعداد شرکت های بین المللی و معتبری که قصد سرمایه گذاری در اسپانیا را دارند اضافه می گردد.

اسپانیا,اسپانیا,اسپانیا

شرایط ویزای تمکن مالی

بدون شک اسپانیا یکی از زیباترین کشورهای جهان است، این کشور پس از ایالات متحده آمریکا و فرانسه بیشترین تعداد گردشگر در جهان را دارد. علاوه بر سواحل دل فریب و جذابیت های بی شمار اسپانیا شرایط نسبتاً مناسب این کشور در زمینه اقتصادی باعث گردیده طی سالهای اخیر افراد بسیاری از سرتاسر جهان برای مهاجرت به اسپانیا اقدام نمایند.

در حال حاضر روش های مختلفی برای مهاجرت به اسپانیا وجود دارد، اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا یکی از روش های مطمئن و ایده ال برای مهاجرت به این کشور جذاب است. شرایط اصلی صدور این نوع ویزا به شرح ذیل می باشد:

ردیف شرایط اصلی
۱ حداقل سپرده بانکی به مبلغ ۲۵ هزار یورو
۲ درآمد ماهیانه بین ۲ الی ۳ هزار یورو
۳ پاسپورت

Spain’s financial crisis

مزایای ویزای تمکن مالی

ویزای تمکن مالی اسپانیا از مزایای فراوانی برخوردار است، برای دریافت این نوع ویزا نیازی به ارائه مدارک گوناگون نخواهد بود. در ادامه به مزایای ویزای تمکن مالی اشاره خواهیم نمود.

صدور ویزا برای کلیه افراد خانواده

بدون تردید یکی از مهم ترین مزایای ویزای تمکن مالی اسپانیا امکان دریافت ویزا برای کلیه افراد خانواده بدون محدودیت سنی است. در واقع در این روش مهاجرتی فرزندان فرد متقاضی که بالای ۱۸ سال سن دارند نیز جزو همراهان وی طلقی می گردند و در صورتی که متاهل نباشند می توانند ویزای خود را دریافت نمایند.

مهاجرت به اسپانیا بدون نیاز به مدرک زبان

از دیگر مزایای مهم ویزای تمکن مالی اسپانیا امکان مهاجرت به این کشور بدون نیاز به ارائه مدرک زبان می باشد. در حال حاضر برای مهاجرت به هر کشوری در جهان یادگیری زبان انگلیسی یا زبان کشور مورد نظر نسبتاً امری واجب به شمار می آید، اما برای مهاجرت به اسپانیا از طریق ویزای تمکن مالی نیازی به ارائه مدرک زبان برای فرد متقاضی و خانواده وی وجود ندارد.

اخذ اقامت دائم اسپانیا

مزیت اصلی مهاجرت به اسپانیا از طریق ویزای تمکن مالی امکان اخذ اقامت دائم این کشور پس از ۳ سال می باشد، اخذ اقامت اسپانیا برای کلیه افراد خانواده فرد متقاضی امکان پذیر است. پس از دریافت اقامت دائم اسپانیا فرد متقاضی و خانواده وی از مزایای شهروندی اسپانیا نظیر تحصیل رایگان فرزندان، دریافت خدمات درمانی رایگان و … برخوردار خواهند شد و حتی امکان دریافت تابعیت و پاسپورت این کشور نیز وجود خواهد داشت.

اسپانیا,اسپانیا,اسپانیا

معایب ویزای تمکن مالی

قطعاً کلیه روش های مهاجرتی چالش های خاص خود را در پی خواهد داشت، تمکن مالی اسپانیا نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. علاوه بر مزایای مهاجرت از طریق تمکن مالی به اسپانیا معایبی نیز در این رابطه وجود خواهد داشت، در ادامه با مهم ترین چالش های مهاجرت از طریق تمکن مالی بیشتر آشنا خواهیم شد.

اجازه کار

بدون شک اجازه انجام کار و کسب درآمد برای کلیه افراد در هر وضعیتی از فقیر تا غنی امری حیاتی و مزیتی بسیار مهم می باشد. همانگونه که اشاره گردید یکی از مدارک اصلی که برای اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا مورد نیاز است اثبات درآمد فرد به میزان ۲ الی ۳ هزار یورو در ماه است، این درآمد برای پرداخت هزینه های فرد متقاضی و خانواده وی در اسپانیا می باشد.

در واقع طبق قوانین اسپانیا افرادی که از طریق ویزای تمکن مالی به این کشور مهاجرت می نمایند تا زمانی که اقامت دائم خود را دریافت نکرده اند اجازه کار در اسپانیا نخواهند داشت، این موضوع به یکی از چالش های اصلی متقاضیان ویزای تمکن مالی اسپانیا تبدیل شده است.

اقامت اجباری در اسپانیا

از دیگر چالش های موجود در ارتباط با دریافت اقامت دائم اسپانیا از طریق ویزای تمکن مالی اقامت اجباری در این کشور است. در واقع فرد متقاضی و خانواده وی جهت اخذ اقامت دائم اسپانیا موظف خواهند بود حداقل ۶ ماه از سال را در اسپانیا سپری نمایند و پس از گذشت ۳ سال می توانند اقامت دائم خود را دریافت نمایند.

دوری از فضای کسب و کار و محیط زندگی برای افرادی که در کشور خود دارای بیزینس و یا وابستگی خاصی هستند یک چالش جدی محسوب می شود و باعث تجدید نظر افراد بسیاری می شود که قصد مهاجرت به اسپانیا از طریق ویزای تمکن مالی را دارند.

یادگیر زبان اسپانیولی

همانگونه که اشاره گردید برای دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا فرد متقاضی و خانواده وی نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهند داشت که این موضوع نوعی مزیت به شمار می آید، ولی امروزه برقراری ارتباط و تعامل با افراد جامعه جهت انجام امور روزمره و حتی پیشرفت در زندگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

از این رو یادگیری زبان اسپانیولی برای افرادی که متقاضی اخذ اقامت دائم اسپانیا و زندگی در این کشور جذاب می باشند امری حیاتی به شمار می آید. یادگیری زبان اسپانیولی به راحتی امکان پذیر نخواهد بود و نیاز زمان و پشتکار دارد.

اسپانیا,اسپانیا,اسپانیا

تفاوت ویزای تمکن مالی و سرمایه گذاری در اسپانیا

از سال ۲۰۱۲ به بعد اسپانیا به یکی از سریعترین اقتصادهای رو به رشد و موفق در اروپا تبدیل شد و امروزه به عنوان یکی از قطب های سرمایه گذاری در قاره سبز شناخته شده است. دولت اسپانیا در راستای جذب سرمایه گذاران خارجی بسترهای مناسبی فراهم نموده است، از این رو برای سرمایه گذاری در اسپانیا روش های متنوعی نظیر ثبت شرکت، خرید ملک و خود حمایتی وجود دارد.

شرایط سرمایه گذاری در روش های ذکر شده متفاوت خواهد بود، در واقع تفاوت اصلی روش های سرمایه گذاری در اسپانیا به میزان سرمایه مورد نیاز، شرایط فرد متقاضی و مدارک لازم ارتباط دارد.

به طور مثال میزان سرمایه گذاری در رابطه با خرید ملک در اسپانیا حداقل ۵۰۰ هزار یورو می باشد و فرد متقاضی نیازی به ارائه مدرک تحصیلی، مدرک زبان، سابقه کار نخواهد داشت، در صورتی که برای ثبت شرکت در اسپانیا میزان سرمایه مورد نیاز حداقل ۳۰ هزار یورو می باشد اما فرد متقاضی ملزم به ارائه مدارکی از قبیل مدرک تحصیلی و سابقه کار مرتبط با فعالیت شغلی خود خواهد بود.

در این بین برای اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا مهم ترین آیتم مورد نیاز درآمد فرد متقاضی می باشد و نیازی به تزریق سرمایه یا راه اندازی بیزینس در اسپانیا وجود نخواهد داشت.

تنها نقطه مشترک موجود بین روش های سرمایه گذاری در اسپانیا اخذ اقامت دائم این کشور برای فرد متقاضی و افراد خانواده وی پس از گذشت ۳ الی ۵ سال می باشد، البته شرط اصلی دریافت اقامت دائم اسپانیا اقامت در این کشور می باشد که حداقل ۶ ماه از سال را فرد متقاضی می بایست در اسپانیا سکونت داشته باشد.

اسپانیا,اسپانیا,اسپانیا

ویزای تمکن مالی اسپانیا مناسب چه افرادی است؟

همانطور که اشاره گردید مهاجرت به اسپانیا از طریق ویزای تمکن مالی از مزایا و معایبی برخوردار است. از این رو افراد با توجه به شرایط فردی خود می توانند برای مهاجرت به اسپانیا بهترین روش موجود را انتخاب نمایند، ولی به طور کلی مهاجرت به اسپانیا از طریق ویزای تمکن مالی بیشتر مناسب افرادی است که بدون نیاز به حضور فیزیکی در کشور از درآمد قابل توجهی برخوردار می باشند.

به عنوان مثال افرادی که به واسطه سود سپرده بانکی، اجاره بهای مسکن، حقوق بازنشستگی، سود اوراق مشارکت و … ماهیانه بین ۲ الی ۳ هزار یورو درآمد دارند به راحتی می توانند از طریق ویزای تمکن مالی اسپانیا اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند.

از آنجا که مهم ترین اصل در امور مهاجرتی، مقوله اطمینان و اعتماد در همه مقاطع پروسه های مختلف می باشد. موسسه آریانا پارس با به کارگیری چندین وکیل پایه یک دادگستری ایران با سوابق درخشان، شرایط ایجاد بستر اطمینان و آسودگی خیال را برای متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور را فراهم آورده است.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۶ پاسخ به “تمکن مالی اسپانیا”

    1. علی گفت:

      سلام.
      درآمد ماهیانه به محض مهاجرت به اسپانیا قطع میشود. آیا فقط کافیست نشان دهیم که در ایران این درآمد را داریم؟

    2. همایون گفت:

      با سلام و خسته نباشید.میخواستم بپرسم آیا خواهرم که پزشک متخصص در استکهلم سوئد هستن و دربیمارستان شاغلن و همچنین دارای شرکت فعال هستن ،میتوانن برای اقامت تمکن اسپانیا اسپانسر بنده بشوند.با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        اسپانسر شدن ایشان با فرض اینکه مبلغ مورد نظر را در حساب شخص شما قرار دهند و شما بتوانید بر اساس آن اقدام نمایید امکان پذیر است

    3. احسان گفت:

      سلام وخسته نباشید من می خواستم برای دندانپزشکی در اسپانیا اقدام کنم می خواستم بدونم ۴۰ تا ۵۰ ملیون برای تمکنمالی کافی است.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        هم باید به زبان خودشان تحصیل کنید تا شانس ویزا داشته باشید و هم اینکه حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار یورو تمکن مالی ارائه دهید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up