شرایط تحصیل در مدارس آمریکا

Conditions of study in American schools

سیستم آموزشی یکپارچه و منظم مدارس آمریکا سالانه دانش آموزان بین المللی زیادی را برای تحصیل در آمریکا ترغیب می کند. دانش آموزان با تحصیل در مدارس آمریکا از امکانات آموزشی و تربیتی مدرن بهره مند می گردند و آینده ی خود را به گونه ای دیگر رقم خواهند زد. در این مقاله قصد بر این است که اطلاعات مفید و کاملی در رابطه با مدارس آمریکا و سیستم آموزشی این کشور در اختیار شما عزیزان قرار گیرد تا والدین با خیالی آسوده تر اقدام به این عمل مهم نمایند.

آمریکا,آمریکا,آمریکا

تحصیل در مدارس آمریکا به چه شکل صورت می گیرد؟

در سیستم آموزشی آمریکا، مدارس به دو بخش مدارس خصوصی (Private School) و مدارس دولتی (State School) تقسیم می شوند که هر کدام از این دسته مدارس شرایط ویژه ای برای ورود دانش آموزان در نظر می گیرند.

تحصیل در مدارس دولتی آمریکا

دانش آموزان بین المللی به سختی اجازه ی ورود به مدارس دولتی را دارند و بیشتر شهروندان آمریکایی در این مدارس پذیرفته می شوند که ۸۷ درصد از این جمعیت را تشکیل می دهند. مدارس دولتی از امکانات شبانه روزی برخوردار نیستند و در عین حال دانش آموزان هزینه ای برای تحصیل در آنها پرداخت نمی کنند.

تحصیل در مدارس خصوصی

دانش آموزان خارجی که با والدین خود به آمریکا مهاجرت می کنند وارد مدارس دولتی خواهند شد، چرا که مدارس خصوصی هزینه های بالایی را برای مهاجران در بر می گیرد و کمک هزینه ای نیز به این دانش آموزان تعلق نمی گیرد و فقط ۱۰ درصد دانش آموزان در آمریکا در بخش خصوصی به تحصیل ادامه می دهند.

تعداد دانش آموزان در کلاس ها کمتر از مدارس دولتی است، بنابراین با توجه به تعداد کمتر کیفت آموزش بالاتر خواهد رفت و معلمان سرویس ها ی آموزشی بهتری را در اختیار دانش آموزان قرار خواهند داد. بسیاری از دانش آموزان نیز در صورت داشتن شرایط استثنائی قادر به تحصیل در مدارس تیزهوشان آمریکا خواهند بود. لیست قدیمی ترین مدارس خصوصی آمریکا را در این صفحه مشاهده کنید.

تحصیل به صورت  Home School

نوع دیگری از تحصیلات دانش آموزی در آمریکا با نام هوم اسکول شناخته می شود که در این مدل دانش آموزان توسط مدرسان خصوصی در منزل و یا هر فضای دیگری خارج از محیط مدرسه آموزش می بینند که بیشتر در شمال آمریکا رایج می باشد و تنها ۳ درصد از جمعیت دانش آموزی را به خود اختصاص داده است.

آمریکا,آمریکا,آمریکا

طول دوره ی تحصیل در آمریکا

تحصیل در مدارس قبل از ورود به دانشگاه ۱۲ سال به طول می انجامد و دانش آموزان در ۱۲ سطح به تحصیل می پردازند. آموزش در مدارس آمریکا به ۳ سطح ابتدائی، میانی و دبیرستان تقسیم می شود. مدارس آمریکائی در رتبه ی چهاردهم آموزشی در جهان قرار دارند.

شروع مدرسه!

کودکان در آمریکا از سنین ۵ تا ۶ سالگی مدرسه را آغاز می کنند و سال تحصیلی از ماه سپتامبر شروع می شود که دانش آموزان بسته به شرایط مختلف وارد پیش دبستانی، کودکستان و کلاس اول می شوند که به صورت کلی ۶ سال را در بر می گیرد. کودکان در دوره ی پیش دبستانی آموزش هنر، ورزش، زبان های خارجی و اصول دینی را می بینند.

دوره ی ابتدائی

مدرسه ابتدائی در آمریکا را کودکستان تا کلاس پنجم تشکیل می دهد که موضوعات اساسی در این دوره تدریس می شود. به صورت کلی تدریس در سالهای ابتدائی مدرسه در آمریکا شامل خواندن، نوشتن،تسلط به زبان انگلیسی، جبر و ریاضیات می باشد.

دوره ی متوسطه یا میانی در آمریکا

این دوره شامل کلاس های ششم، هفتم و هشتم می شود که دوره ی دبیرستان های آمریکا را تشکیل می دهد و دانش آموزان از سن ۱۴ تا ۱۵ سالگی وارد این کلاس ها می گردند و به دلیل آمادگی ورود به دانشگاه، در دوره ی دبیرستان آموزش های تخصصی تری به آنها صورت می گیرد تا از علائق خود آگاه شوند و رشته ی مناسب دانشگاهی خود را انتخاب کنند. در کنار برنامه های درسی در دبیرستان، برنامه های هنری و ورزشی نیز به جای خود باقی هستند. دانش آموزان ایرانی از سن ۱۷ سالگی می توانند به کالج های آمریکائی ورود کنند.

آمریکا,آمریکا,آمریکا

شرایط تحصیل در مدارس آمریکا چیست؟

برای اینکه قادر باشید از مدارس آمریکائی پذیرش بگیرید باید چند نکته را مد نظر داشته باشید. داشتن بودجه ی کافی برای ورود به مدارس خصوصی و یا دولتی آمریکا، داشتن دانش زبان انگلیسی تا حد معقول و چندی از موارد دیگر.

بدون زبان وارد شوید

نکته ی قابل توجه برای بسیاری از دانش آموزان این است که احتیاجی به داشتن مدارک بین المللی زبان انگلیسی مثل آیلتس و تافل ندارند و تسلط آنها به زبان انگلیسی برای ورود به کالج ها کافی می باشد. دانش آموزان در یک مصاحبه شرکت کرده و دانش زبان خود را می سنجند و با توجه به آن وارد دوره های ۶ نا ۹ ماهه می گردند و پس از آن وارد دوره های اصلی خواهند شد، پس نگران زبان نباشید!

اگر به زبان انگلیسی تسلط ندارید جای نگرانی نیست چرا که مدرسین زبان آریاناپارس با در اختیار داشتن بهترین متدهای آموزشی و اساتید مجرب شما را در این مهم یاری خواهند داد. با مراجعه به وبسایت زبان اریاناپارس با این مجموعه بیشتر آشنا شوید.

معدل بالا لازم نیست

به طور معمول دانش آموزان خارجی برای ورود به مدارس آمریکائی احتیاج به معدل های خیلی بالا ندارند و یک سطح آموزشی متوسط برای انها کافیست. البته باید در نظر داشته باشید که معدل های بالای ۱۴ شرایط بهتری برای دریافت پذیرش خواهند داشت ولی این بدان معنا نیست که افرادی که معدل هایی پایین ۱۴ دارند در مدارس پذیرفته نمی شوند.

آمریکا,آمریکا,آمریکا

هزینه تحصیل در مدارس آمریکا چقدر است؟

همانطور که قبلا توضیح داده شد، تحصیل در مدارس دولتی و خصوصی آمریکا هزینه های جداگانه ای را در بر دارد و دانش آموزان خارجی هزینه های کمی برای تحصیل نخواهند داشت. در نظر داشته باشید که در بسیاری از مدارس آمریکائی کل هزینه یک سال تحصیلی را باید از ابتدا پرداخت کنید. هزینه ی تحصیل در کالج های پیش دانشگاهی در آمریکا سالانه بین ۲۸ تا ۳۰ هزار دلار می باشد. هزینه تحصیل در مدارس آمریکا دبستان و پیش دبستانی نیز از ۱۰۰۰۰ دلار آمریکا آغاز می شود.

مزایای تحصیل در مدارس آمریکا چیست؟

قطعا تحصیل در مدارس آمریکا می تواند یکی از بهترین انتخاب های دانش آموزان باشد چرا که کیفیت نظام آموزشی در این کشور در تمام مقاطع تحصیلی زبانزد خاص و عام است و آینده ی تحصیلی و کاری هر فرد عادی را تحت تاثیرات مثبت خود قرار خواهد داد.

تنوع موقعیت های آموزشی در مناطق مختلف این کشور، این فرصت را به دانش آموزان می دهد تا با فراغ بال به انتخاب مدرسه ای مناسب بپردازند و در فضای مورد علاقه ی خود تحصیل کنند. تکنولوژی به روز، موقعیت های تحقیقاتی مناسب برای دانش آموزان و انعطاف پذیری در مدارس از دیگر مزایای تحصیل در آمریکا می باشد.

دفاتری با عنوان مراکز حمایت از دانشجویان بین المللی جهت وفق دادن آنها با فرهنگ و محیط آکادمیک وجود دارد که هدف آن کمک به دانشجویان و ارائه ی سرویس های مختلف در این راستا می باشد.

دانش آموزان با تحصیل در مدارس آمریکائی و ورود به دانشگاه پس از آن از تجربه ی بین الملی خود جهت کاریابی استفاده می کنند چرا که بسیاری از کارفرمایان به دنبال فارغ التحصیلان دانشگاه های آمریکائی می باشند، بنابراین مهارت های چند زبانی و توانایی ارتباط برقرار کردن با افراد مختلف به زبان های گوناگون از اولویت های انتخاب افراد برای کارفرمایان می باشد.

آمریکا,آمریکا,آمریکا

معایب تحصیل در مدارس کشور آمریکا چیست؟

از مشکلات تحصیل در مدارس آمریکا هزینه های تحصیل می باشد، با توجه به آنچه پیش از این اشاره شد مدارس خصوصی در آمریکا هزینه های بالایی را برای ثبت نام دانش آموزان خارجی در نظر گرفته اند که همه ی مهاجران از عهده ی پرداخت آن بر نمی آیند.

مواد درسی متفاوت

فرزندانی که در سنین پایین برای تحصیل در مدارس آمریکا به این کشور مهاجرت می کنند، ممکن است در ماه های آغازین به سختی با روش تحصیلی متفاوت وفق یابند. روش تدریس در مدارس آمریکا قطعا با هر کشور دیگری متفاوت خواهد بود که البته والدین باید امیدوار باشند که فرزندان با توجه به شرایط سنی قادر باشند خود را با این روش های متفاوت تطبیق دهند.

چند فرهنگی بودن

از آنجاییکه آمریکا یکی از سرزمین های مهاجرپذیر در دنیا می باشد، قطعا فرزندان شما همکلاسی هایی خواهند داشت که هر کدام از کشورهای مختلف دنیا به آمریکا مهاجرت کرده اند، بنابراین فرزندان در محیط مدرسه با فرهنگ های مختلفی روبرو خواهند شد که این موضوع گاها یکی از چالش های والدین در زمان مهاجرت به آمریکا و فرستادن فرزندان کم سن و سالشان به مدارس می باشد.

از لحاظ روانی یکی از بهترین سنین برای تطبیق پذیری زمانی می باشد که کودکان در دوره ی دبستان مشغول به تحصیل می باشند، بنابرای والدین نباید نگرانی چندانی برای این موضوع داشته باشند و می توانند با خیال آسوده مراقبت از فرزندان خود را در مدارس به عهده ی مسوولین بگذارند، چرا که سیاست های موجود برای ارائه ی یک سیستم آموزشی حرفه ای بر پایه ی این تفاوت های فرهنگی بین دانش آموزان بنا شده است.

مشکلات دوری از خانه

فرزندانی که بدون والدین خود برای تحصیل در مدارس آمریکا به این کشور مهاجرت می کنند قطعا با مشکلاتی مشابه تنهایی مواجه خواهند شد. دوری از خانه یکی از معضلاتی است که البته در فرزندان به صورت های متفاوتی بروز خواهد کرد، به این معنی که مشکلات دوری از خانه به همه ی افراد به یک اندازه فشار نمی آورد.

البته همانطوری که اشاره شد مهاجرت در سنین پایین شرایط بهتری از لحاظ وفق پذیری به همراه خواهد داشت و با توجه به اینکه آمریکا کشوری است که دانش آموزان بسیاری از سراسر دنیا برای تحصیل وارد آن می شوند، فرزندان تا اندازه ی زیادی نیز احساس تنهایی نخواهند کرد.

آمریکا,آمریکا,آمریکا

نحوه ی اقدام برای تحصیل چگونه است؟

همه ی افراد زیر ۱۸ سال اجازه ی تحصیل در مدارس آمریکا و دریافت ویزای تحصیلی را دارا می باشند و برای انجام این کار باید مراحلی را پشت سر بگذارند. در موارد زیر نحوه ی اقدام برای تحصیل در مدارس آمریکا را بررسی می کنیم.

شرایط دریافت ویزا تحصیلی آمریکا

دانش آموزان تنها با در دست داشتن ویزای دانش آموزی قادر خواهند بود در آمریکا اقامت داشته باشند که برای دریافت آن باید ابتدا پذیرش از مدارس داشته باشند و با ارائه ی آن به سفارت درخواست ویزای دانش آموزی نمایند. ویزاهای توریستی منجر به اقامت دانش آموزی نخواهند شد.

ارائه ی مدارک

مدارک لازم برای دریافت ویزای دانش آموزی امریکا را در ذیل بیان می کنیم

  • مدارک هویتی شخص
  • ارائه ی نامه ی پذیرش از مدرسه ی مورد نظر
  • ترجمه ی ریز نمرات سال های گذشته دانش آموز
  • توصیه نامه ی علمی از معلمان دانش آموز
  • پرداخت شهریه مدرسه
  • ارئه ی پشتوانه ی مالی از سوی پدر و مادر به میزان هزینه های یک سال تحصیل و زندگی
  • ارائه ی وضعیت سکونت دانش آموز

آریاناپارس به عنوان تنها مرکز مشاوره در ایران که به صورت همزمان دارای مجوز اعزام نیروی کار به خارج از کشور از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مجوز اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد آماده ی ارائه ی خدمات مشاوره ای به فرزندان شما می باشد. برای دریافت اطلاعات کاملتر می توانید با مشاورین آریاناپارس تماس حاصل فرمایید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۸۹ پاسخ به “مدارس آمریکا”

    1. روژین گفت:

      سلام وقتتون بخیر باشه
      ببخشید تو امریکا تحصیل جهشی به چه صورتی هست؟ راهنمایی کنید ممنون میشم

    2. زهرا گفت:

      برای بچه ۶ ساله میشه ویزای تحصیلی گرفت؟ و مادرو پدرم میتونن باهاش برن؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        بله میتوان پذیرش دبستان دریافت کرد اما فقط یکی از والدین می توانند به عنوان همراه با ایشان بروند.

    3. امیرمحمد گفت:

      بله ممنونم . ۲ تا سوال برام پیش اومد .
      ۱٫ با توچه به اینکه دانشجویان بین المللی امکان تحصیل در دبیرستان های دولتی را ندارن با خصوصی یا شبانه روزی برن که چون مادرش همراهش میره خصوصی . برای خصوصی هزینه ها جه مقدار هست ؟
      ۲٫ من برنامه ام ایجوری چیدم که ۱ ماه من ایران هستم در سال و قصد دارم مرتبا ۳ .۴ ماه یکبار برم امریکا سر بزنم . و ۱ تا ۲ ماه سال را به امریکا میرم . و میخوام که تو ایالت های ایلینوی یا اکلاهاما یا نیویورک برن با مادرش . مادرش هم ایلتس ۷ داره . ۵ سال سابقه کار مرتبط با رشته اش داره و مدرک تحصیلی قوق لیسانس هست. رشته اش هم کامپیوتر هست . با این شرایط امکان گرفتن حق کار برایم ادر هست
      ر

      • author15 گفت:

        سلام
        هزینه های تحصیل در مدارس خصوصی امریکا سالانه حدود ۲۸ تا ۳۰ هزار دلار می باشد.
        ویزای همراه شما توریستی می باشد و معمولا اجازه کار ندارد.

    4. Reihane گفت:

      سلام من پانزده سال سن دارم و ریاضی فیزیک میخونم و میخوام سال یازدهمم و توی آمریکا بخونم میخواستم ببینم آمریکا اونایی که زیر هیجده سال سن دارنو حتما باید قَیِم همراهشان باشه یا تنها هم میتونن مهاجرت کنن

      • author15 گفت:

        سلام
        معمولا افراد زیر ۱۸ سال برای تحصیل در این کشور باید یک فرد به عنوان قیم داشته باشند در غیر این صورت می توان برای تحصیل در مدارس شبانه روزی این کشور اقدام کرد.

    5. امیرمحمد گفت:

      سلام ما سیتیزن سوئد هستیم . ماهانه ۶ تا۷ هزار یورو در امد ما هست . بچه ما هم درسش خوبه تافل ۱۰۰ داره و از ۵ سالگی سوئد بودیم . معدل بالاست تو اکثر درس ها A+ گرفته . عرض شود خدمت شما که امسال میره ۱۱ . کلاس ۹ استکهلم بود ( با ما بود ) سال ۱۰ رفت به نیوکاسل انگلیس ( تحصیل در دبیرستان های انگلیس برای ما که سیتیزن اتحادیه اروپا هستیم هزینه ای نداره . البته ترجیحا خصوصی نوشتیم . ما ۱۴ هزار پوند شهریه دادیم و پیش یک پیرمردی میرفت از مدرسه که بچه نداشت و روزی ۲۰ پوند میگیرفت . الان برگشته و استکهلم هست ( محل زندگی ما استکهلم و ما ۱۱ سال سوئد زندگی میکنیم .)
      میخوام سال ۱۱ و ۱۲ به امریکا بره . و برای دوره کارشناسی تو یکی از دانشگاه کانتیکت . دانشگاه وندربیت . و یا کالج میدلبری و درسش هم میگم خیلی خوبه و میخواد پس از تحصیل بره و سرکار تو امریکا …
      ۱٫ مسئله اول فعلا دبیرستان هست که میخوایم بدونم ( دبیرستان من خب برادر ۳۰ سال امریکا زندگی میکنه میگه خیلی مهم نیست یعنی بچه هایی که میان و اکثرا هم اینجوری که پدر و مادر ار اقامت میگیرن و بعد بچه ها میان . میگه خیلی اهمیتی نداره چون خب معمولا بچه ها میان و سال اخر فقط دبیرستان میرن و دیپلم میگیرن و میرن دانشگاه ) حالا کاری نداریم برای دبیرستان شرایط پذیرش و ویزا از نظر مالی و معدل اینا ایا شرایط مناسبه ؟
      ۲٫ و مسئله دوم هم ما میخوایم ( اگر بشه خیلی خوبه ) که مادرش هم به امریکا بره و پیشش باشه و منم هر ۳ . ۴ ماه یکبار بیام سر بزنم ( فکر نمیکنم اجازه بدن مادر به طور دایم پیش بچه باشه ولی ما تلاشمون میکنیم ) . من که تصمیم دارم سالی ۳ یا ۴ برم امریکا سر بزنم بهش حالا اگر با مادرش برن که خیلی خوبه اگر نه هم اشکالی نداره . ( من معمولا ۱ ماه سال من ایران هستم و ۱۱ ماه استکهلم حالا با این شرایط ۱ ما سال هم به امریکا میرم . ایا میشه مادرش هم بره به امریکا یا خیر ؟ ( همزمان منظورم نیست با ۵ .۶ ماه تاخیر و ایا میشه حق کار را هم برای همراه گرفت ( اگر مثلا یک متقاضی به امریکا بره به فرد همراه که همسر اون فرد هست با ۴ .۵ ماه تاخیر معمولا هم حق کار تمام وقت میدن اگر رزومه خوبی داشته باشه هم تحصیل فرزند رایگان میشه اما برای خودمون نمیدونم اگر محبت کنید جواب بدید ممنون میشم .

      • author15 گفت:

        سلام
        با توجه به معدل و مدرک زبان فرزند شما مشکلی برای ورود به دوره تحصیلی مورد نظر وجود ندارد. هزینه تحصیل در مدارس آمریکا سالانه بین ۲۸ تا ۳۰ هزار دلار می باشد. معمولا یکی از والدین تا سن ۱۸ سالگی امکان همراهی دارد اما بعد از این مدت باید یا به صورت توریستی یا با ویزای کاری در این کشور حضور داشته باشد. اگر شما برای تحصیل در این کشور اقدام کننید معمولا اجازه بردن همراه دارید و همسر شما در این کشور اجازه کار نیز دارد.

    6. Amir گفت:

      سلام مدارس دولتی امریکا واس تحصیل میپذیرن یا باید واسه رفتن به مدارس دولتی امریکا چیکار کنیم؟؟و مگر ایرانی های اجازه ورود دارند به امریکا ؟؟؟

      • author14 گفت:

        با سلام و احترام
        در حال حاضر فقط ویزای تحصیلی آمریکا برای ایرانی ها صادر می گردد اما شانس ویزایی کمی دارد. برای تحصیل در مدارس آمریکا می بایست تمکن مالی این کشور را دارا باشید.

    7. Rahil گفت:

      سلام من ۱۴ سالمه و قرار هستش به یه کنفرانس بگم و گفتن احتمالا برای ادامه تحصیل دعوت نامه میدهند میشه بگین که چجوری با دعوت نامه به ادامه تحصیل بپردازیم و چگونه هستش

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام دوست عزیز
        برای ادامه تحصیل در شرایط سنی شما نیازی به دعوت نامه نیست و می توانید با ثبت نام در مدارس آمریکا به تحصیلات خود ادامه دهید.

    8. مهدیس گفت:

      سلام من ۱۵سالمه و در رشته ریاضی در مدرسه فرزانگان و سمپاد درس می خونم در پایه دهم زبان انگلیسی و ترکی استابولی بلدم و آلمانی یاد می گیرم ورزشکار حرفه‌ای قایقرانی و شنام و مقام کشوری دارم می خواستم بدونم چطور می تونم با مدارس خارج ارتباط برقرار کنم و درخواست بفرستم ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        اگر منظور شما اخذ بورسیه برای مقطع دبیرستان است، شانس چندان بالائی برای همه کشورها وجود ندارد. تحصیل در مقطع دبیرستان مشمول هزینه است و کشورهای انگلیسی زبان شرایط بهتری برای اعطا ویزای تحصیلی در مقطع دبیرستان دارند. ابتدا باید کشور خود را انتخاب نمائید و برای اخذ پذیرش از مدارس آن اقدام کنید. مطلب دبیرستان در انگلستان و مدارس کانادا را مطالعه نمائید.

    9. آرمین گفت:

      سلام من ۱۶ سال سن دارم و در رشته‌ی ریاضی فیزیک پایه ۱۰هم در مدرسه نمونه دولتی درس میخوانم خواستم بدونم میشه برای پایه ۱۱هم برم آمریکا یا کانادا البته ترجیحا آمریکا به خصوص کالیفرنیا چون دارم میخونم برا رفتن به ناسا خواستم بدونم چه مدارکی باید داشته باشم و چقدر هزینم میشه و حتی میشه بورسیه هم گرفت
      باتشکر

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در صورت دانش زبان انگلیسی می توانید برای مدارس آمریکا اقدام نمایید. هزینه های تحصیل و زندگی در کشور آمریکا ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار تخمین زده می شود.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام دوست عزیز
        برای تحصیل در امریکا می توانید در مدارس ثبت نام نمائید. در نظر داشته باشید که مدارس امریکا شهریه دارند و باید سالانه هزینه ای معادل ۱۰ هزار دلار به بالا برای تحصیل پرداخت نمائید. در صورتی که معدل بالائی داشته باشید می توانید برای ترم های آتی از مدرسه کمک هزینه دریافت کنید

    10. عرفان گفت:

      سلام من ۱۵ سالمه خواستم بپرسم مهاجرت به امریکا یا کانادا چقدر خرج داره و برای تحصیل تو این سن به این کشور با پدرم مادرم مهاجرت میکنم وممنون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید برای مدارس کانادا اقدام نمایید و یکی از والدین به عنوان همراه شما را همراهی کنند. هزینه های تحصیل در مدارس کانادا بین ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار سالیانه در نظر گرفته می شود.

    11. بهداد گفت:

      باسلام
      من ١۵ سالمه و میخواستم بپرسم شرایط مهاجرت و تحصیل در امریکا یا کانادا که نسبتا اسون تره چطوره؟؟
      واینکه از ١۵ سالگی اقدام کردن سن خوبیه یا اینکه زوده،

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید برای دوره های قبل از دانشگاهی و یا مدارس هر دو کشور اقدام نماید.

    12. فرهاد گفت:

      در صورت تحصیل در مدارس امریکایی گرجستان امکان اخذ ویزای تحصیلی برای مدارس امریکا وجود داره ؟؟

    13. محمد گفت:

      ببخشید من میخواستم برای تحصیل به کانادا مهاجرت کنم ولی توی سایت شما مهاجرت به آمریکا رو دیدم میتونید توضیح بدین با توجه به شرایط من که ۱۶ سال دارم و رشته انسانی میخونم و دارای مدرک زبان هستم و معدلم هم بالای ۱۹ هست کجا خوبه

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید برای همین مقطع برای آمریکا اقدام نمایید ولی به صورت کلی شانس ویزای تحصیلی آمریکا نسبت به سایر کشور ها در حال حاضر کمتر می باشد.در اصل کشور کانادا نسبت به آمریکا از شانس بالاتری برخوردار است.

    14. Ali monfared گفت:

      سلام
      من تازه دهم رشته ریاضی را تمام کرده ام برای سال دوم که دیر شده ولی میخواستم بدونم سال اخر رو میتونم تو دبیرستان امریکا بخونم
      من زبانم فوقالعاده خوبه یعنی تو چند ماه میتونم مدرک مورد نظر رو بگیرم
      یکی از دوستای پدرم در امریکا استاد دانشگاه است و مدیر بخشی از شرکت مجله ساینسه میتونه به من کمک کنه مثل دعوت نامه ای یا همچین چیزی ..
      یا میتونه کاری کنه که من در دبیرستان دولتی درس بخوانم.
      از لحاظ مالی زیاد مشکلی ندارم.
      لطفا کمکم کنید
      پسر عمه من در استرالیا و دختر عمه ام در المان این دو کشور برای تحصیل خوبه?

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید سال دوازدهم را در کشور آمریکا بخوانید ولی شانس ویزای تحصیلی آمریکا نسبت به کشورهای دیگر نسبتا کمتر می باشد. برای استرالیا هم این امکان می باشد ولی برای آلمان باید از مقطع کارشناسی اقدام نمایید.

    15. Arman گفت:

      سلام و عرض خسته نباشید.
      من ۱۷ سال سن دارم و کلاس یازدهم را تمام کرده ام و سال اینده کلاس۱۲ هستم.
      ما میخواهیم که من کلاس ۱۲ رو توی یکی از دبیرستان های آمریکا در خود آمریکا بخونم .
      الان تقریبا اوایل تیرماه است.
      میخواستم بدونم آیا دیر نشده و میتوانیم به موقع به سال تحصیلی جدید در آمریکا برسیم یا نه؟.
      و اگر میتوانیم باید از کجا و چطور شروع کنیم؟
      و آخرین سوال اینکه اگر دبیرستان را در آمریکا تمام کنم میتوانم همانجا برم دانشگاه؟
      ممنون میشم که پاسخ بدید.
      و اگر در این مورد از شما کاری بر میاد ممنون میشم که زود تر خبر بدهید.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        امکان گرفتن پذیرش جهت تحصیل در آمریکا در این مقطع برای شما می باشد.ولی به صورت کلی شانس ویزای تحصیلی آمریکا نسبت به کشورهای دیگر کمتر است. بعد از گذراندن این دوره شما می توانید وارد مقطع کارشناسی شوید.

    16. عرفان گفت:

      سلام.من هفده سال دارم و قصد دارم در مدارس امریکا تحصیل کنم و از نظر مالی مشکلی وجود ندارم.
      از نظر درس خواندن هم مشکل ندارم
      ضمنا رشته ام ریاضی است

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در آمریکا داشتن مدرک زبان الزامی می باشد.البته باید در نظر داشته باشید شانس ویزای تحصیلی آمریکا به خاطر شرایط موجود یک مقدار کمتر از کشورهای دیگر می باشد.

    17. دارين گفت:

      سلام من یک دختر ١۵ ساله هستم و یک خاله در امریکا دارم و ایشون بحث سرپرستی من رو در اونجا قبول کرده و از نظر مادی ما مشکلی نداریم و قادر به پرداخت شهریه میباشیم و یک سال جهشی درس خوندم و در مدرسه ی تیزهوشان هستم و ما برای پذیرش در یک دبیرستان خصوصی ( نه بورسیه) اقدام کردیم و من زبانم خوبه ولی مدرک زبان ندارم
      وکیل ما گفته که برای ویزای تحصیلی مشکلی پیش نمیاد ولی من باز هم نگرانم ایا امکان داره بهم ویزا ندن؟
      و پروسه ی پذیرش چقد طول میکشه یعنی حد اقل من تا چه مدت دیگه میتونم امریکا باشم ؟
      ببخشید طولانی شد ممنونم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام مشکلی بابت ویزای تحصیلی آمریکا نمی باشد ولی به صورت کلی شانس ویزای کشور آمریکا نسبت به بقیه کشورها یک مقدار کمتر می باشد.

    18. Amirali گفت:

      سلام من ۱۳سالمه و عموم در امریکا زندگى مى کنه مى خواستم ببینم میتونم براى تحصیل به اونجا برم و شرایطش چطور هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام بله امکان گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا می باشد ولی شانس ویزای کمتری در مقایسه با بقیه ی کشورها دارد.

    19. Maral گفت:

      سلام من ۱۶ سالم هست و عموم آمریکا زندگی میکنه میخواستم بدونم برای ادامه تحصیل چه اقدامی باید انجام بدم و اینکه حتما میخوام زیر ۱۸ سال مهاجرت کنم، از نظر مکان مشکلی ندارم فقط اگه میشه هزینه دقیق دبیرستان دولتی امریکا رو هم ذکر کنید.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در کشور امریکا هزینه سالیان ۱۸ هزار دلار میباشد . دانش آموزان میبایست در مدارس شبانه روزی تحصیل نمایند و یا اینکه فردی در امریکا کفالت شخص زیر ۱۸ سال را بر عهده بگیرد .

    20. نگار گفت:

      سلام و با عرض خسته نباشید.
      من سیزده سالمه و کلاس هفتم هستم و در سال تحصیلی جدید کلاس هشتم میرم.
      زبان انگلیسی ام خوبه.
      میخواستم بدونم اگر بخوام در پایه نهم یا دهم اقدام به تحصیل در آمریکا کنم ، بورسیه ای برام در نظر گرفته میشه؟
      شهریه مدارس چجوریه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در آمریکا در دوران مدرسه بورسیه ای تعلق نمیگیرد و برای شهریه مدارس از ۷ تا ۴۰ هزار دلار شهریه ها متفاوت میباشد

    21. علی گفت:

      سلام پسر من کلاس ۹ دوست دارم لیسانسش تو امریکا بگیره تا سه سال دیگه من چکار کنم که بتونم پسرم و بفرستم از طرف مالی مشکلی ندارم تو این مدت چه کار لازم انجام بدم ممنون ازتون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تنها کاری که الان باید براش انجام بشه این هست که به صورت بسیار قوی بر روی زبانشان کار کنند تا بتوانند برای پذیرش تحصیلی در آمریکا اقدام نمایند . این شرط اول و مهم هست

    22. علی گفت:

      سلام درود من میخوام پسرم بعداز دیپلوم دانشگاه تو امریکا تمام بکنه سه سال مانده که تمام بکنه وتو درساش معدلش خیلی خوبه من میتونم مصرف دانشگاه بدم من اهل کردستان عراقم بی زحمت برام توزیع بدید ممنون از همکاریتون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        ایشون با توجه به داشتن پاسپورت عراقی شانس ویزا دارد چون مشمول کشورهای ممنوع الورود نیست . دوم اینکه هزینه های سالانه که ۲۰ تا ۲۵ هزار دلار هست را باید شما متحمل بشوید . مدرک زبان تافل نیز باید داشته باشند

    23. مهتاب گفت:

      سلام من ۱۷ سالمه و قبلا از یک موسسه در رابطه با کشور هایی که هزینه تحصیلی کمتری دارند سوال کرده بودم و به من گفتند آلمان تقریبا رایگانه ولی برای دورانه دبیرستان نمیشه اقدام کرد و باید بعد از گرفتن دیپلم برای دانشگاه اقدام کرد. درسته؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیل در آلمان برای مقاطع قبل از دانشگاه به دو دلیل اصلی قدری مشکل هست . اول اینکه باید در حد b2 آلمانی را بلد باشید و دوم اینکه شانس ویزای کمتری دارد به دلیل محدود بودن مدارس بین المللی

    24. Jowan گفت:

      سلام من ۱۵ سال دارم و و یک دایی در امریکا دارم
      خانواده ام هم توانایی پرداخت هزینه های دبیرستان رو دارن
      و ما اقداماتی برای پذرش در یک دبیرستان در انجا انجام دادیم ایا امکانش هس وقتی که در یک دبیرستان پذیرش بگیرم در سفارت بهم ویزا ندن و رد بشم چند درصد امکانش هس و در ضمن زبان در حد عالی و روان بلدم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        اگر شرایطتان بررسی شود و مناسب باشد معمولا مشکلی پیش نمی آید.
        ولی برای امریکا شرایط پذیرش به نسبت قبل برای ایرانی ها سخت تر شده است.

    25. پوریا گفت:

      سلام آدرس مدارس آمریکایی درگرجستان چیه؟وچ مدارکی جهت ثبت نام نیازداره وآیا بایدترجمه شده باشه

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تمام مدارک باید ترجمه شده باشد و آدرس را از روی گوگل مپ دقیق میتوانید پیدا کنید و یا به سایت مدرسه رفته و آدرس ها را مطالعه نمایید

    26. آرنیکا گفت:

      سلام . چهارده سالمه و کلاس هشتم هستم . زبانم هم خوبه و معدل سال قبلم هم ۱۹/۸۶ بوده امکانه بورسیه برای دبیرستان هست یا نه ؟ و اگه هست چطور باید اقدام کنم ؟ ممنون

    27. مهدی گفت:

      با سلام سوالی داشتم از خدمتتون
      اگر بخواهیم به همراه خانواده در یکی از ایالت های آمریکا مستقر بشیم من به عنوان یک فرد ۱۶ساله در چه مقطعی شروع به تحصیل خواهم کرد؟و در آزمونی که از دانش آموزان گرفته میشود در چه سطحی است و در چه زمینه هایی؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        خانواده اجازه همراهی برای تحصیل در آمریکا را ندارند. آزمون خاصی برای مدارس وجود ندارد مگر اینکه مدرسه خاص و ویژه باشد. تسلط به زبان کافیست و تمکن مالی برای یکسال تحصیل و زندگی.

    28. ارژنگ گفت:

      منظورم این که میتونم تو خود آمریکا ایلتس بگیرم

    29. ارژنگ گفت:

      سلام من ۱۶ سال دارم و میخواهم تنهاسفر کنم و در دبیرستان تحصیل کنم باید آیتلس داشته باشم؟ و سوال دوم چقدر پروسه پذیرش گرفتن از مدرسه طول میکشد و پس از چه مدت میتوانم وارد خاک آمریکا شوم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        یه دوره ۴ تا ۶ ماه نیاز هست . باید تسلط به زبان انگلیسی داشته باشید و اگر ضعف در زبان باشد باید دوره تکمیلی را در آمریکا گذراند . هزینه سالیانه تحصیل و زندگی را هم باید داشته باشید و با خود به آمریکا ببرید

    30. مریم گفت:

      سلام من ۱۲برای تحصیل چه کشوری است
      سال دارم خواستم بدونم بهترین کشور و ارزان تریین کش ور چیست

    31. مریم گفت:

      سلام من ۱۲برای تحصیل چه کشوری است
      سال دارم خواستم بدونم بهترین کشور و ارزان تریین کش

      • آریانا پارس گفت:

        سلام ارزانترین کشور از لحاظ تحصیل فعلا آلمان و اتریش هستند

    32. نرگس گفت:

      سلام من دخنری۱۳ ساله هستم زبان خوب بلدم و دارم کار میکنم و قصد تحصیل در خارج از کشور دارم خواستم بپرسم بهترین کشور برای تحصیل چه کشوری هست و شرایط و هزیناش هم چقدر میشه

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام . شرایط تحصیل در هر کشوری متفاوت میباشد اگر از نظر هزینه ای نمیخواهید هزینه ی زیادی را بپردازید کشور المان و اتریش و فرانسه از نظر هزینه ای کشورهای تحصیل رایگان به حساب می اید .اما اگر مشکلی از نظر هزینه دارید کشورهای انگلیسی زبان را پیشنهاد میکنم که هم راحت تر ویزا میدهند هم شزایط اسانتری برای خودتان وفرزندتان ایجاد میکند . مثل انگلستان وامریکا وکانادا واسترالیا و…گه هزینه های بالاتری دارند ولی از نظر دادن ویزا اسانتر میباشند .

    33. rosa گفت:

      ببخشید آیا شهریه ی یک سال دبیرستان یکجا دریافت میشود؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام تمکن مالی که در حساب شما است توسط سفارت چک میشود تا بفهمند شما توان مالی دارین یا خیر .واکثر دبیرستان ها هزینه ی یک سال زندگی وتحصیل را یک جا گرفته می شود .

      • آریانا پارس گفت:

        سلام تمکن مالی که در حساب شما است توسط سفارت چک میشود تا بفهمند شما توان مالی دارین یا خیر .واکثر دبیرستان ها هزینه ی یک سال زندگی وتحصیل را یک جا گرفته می شود .

    34. Mrzsfw گفت:

      سلام خسته نباشید من الان دارم مقطع نهم رو تموم میکنم و امسال ما لاتاری برنده شدیم میخواستم بپرسم وقتی رفتیم من در چه مقطعی از مدارس اونا شروع به تحصیل میکنم؟ و اینکه سطح زبانمم خوبه و مشکل آنچنانی ندارم(ولی عالی نیست)

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بعد از ورود به مدارس کشور امریکا مقطع بعدی شما شروع به تدریس می شود.

    35. رهام گفت:

      سلام بنده کلاس دهم هستم و در آمریکا فامیل دارم(پسرعمو) می توان از آن طریق برای تحصیل به آمریکا رفت؟ یعنی فامیلم قیم بنده بشود و هزینه مدرسه به وسیله خانواده ام تامین بشود؟
      انگلیسی ام هم می توان گفت تقریبا هیچ بلد نیستم(جز مفاهیم پایه ای)؟
      برای شرایط بنده چه پیشنهادی دارید؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        باتوجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور امریکا در دانشگاه با داشتن مدرک زبان میتونید اقدام کنید.

    36. زهرا گفت:

      سلام من امسال می خوام با خانوادم به امریکا برم نگرانیم پسرم هستش که الا ششم دبستانه و. بان بلد نیس میشه راهنمایی کنی. اونجا مدرسه های راهنمایی چجوری هستن

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        اگر اقامت آمریکا را داشته باشید فرزندتان میتواند پس از ورود به کالج زبان و آموزش وارد مدرسه شود که طبعا یکسال از تحصیل عقب میمانند

    37. sahand sahebzamani گفت:

      سلام. من دانش اموز پایه دهم در مدارس تیزهوشان هستم و شاگرد اول رشته ریاضی در مدرسه شدم. عمه من در امریکا سیتیزن است و من مایل به تحصیل در مدارس امریکا هستم. معل١٩/٣۶، فعلا مدرک زبان ندارم ولی انگلیسیم در حد قابل قبولی است. ایا راهی برای رفتن من وجود دارد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور امریکا با داشتن مدرک زبان میتونید اقدام کنید.

    38. کبری گفت:

      سلام من ۴۵ سال دارم ومیخواهم بادو فرزند خود ۱۶و ۱۰ ساله از طریق ویزای دانش اموزی و من هم به عنوان گارد آنان ،ویزای آمریکا بگیرم آیا این کار ممکن است در ضمن هر دو فرزندم معدل بالا دارند با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای دریافت ویزای امریکا از طریق تحصیلی برای فرزندانتون گاردین نمیتونه همراهشون برود و شما میتونید ویزای توریستی بگیرید و برای دیدار در کنار فرزنداتون باشید .

    39. سامان گفت:

      با سلام
      من متولد ۷۹ هستم و فعلا در سال سوم دبیرستان رشته ریاضی فیزیک مشغول تحصیلم گرین کارت امریکا رو دارم و بشدت دو دل در مورد رفتن یا موندنن هستم مشکلی از لحاظ زبان ندارم معدلم هم بد نیست ۱۸.۵.
      اگه راهنمایی کنید که از دو دلی دربیام ممنون میشم

    40. محمد رضا گفت:

      سلام … ببخشید من دوست دارم در امریکا درس بخونم و هر چه زود تر برم به نفعمه …. چون شانس بهتری برای ورود به دانشگاه دارم و وقتم از لحاظ درسی صرفه جویی میشه … من چهارده سال سن دارم و الان کلاس هشتم هستم … برای تحصیل در امریکا هم خیلی تو فضای مجازی تحقیق کردم و اطلاعات خوبی دارم …. چند وقت پیش به یکی از اشنایان که تو امریکا زندگی میکنه پیام دادم و این قظایا رو گفتم … اونم گفت معدل و سن دقیقت رو برام بفرست و منم فرستادم ولی هنوز جوابی نداده …ایا امکانی هست که بتونم بورسیه بشم ؟ برای ویزا و اقامت چطور؟زبانم هم در سطح خیلی خوبی نیست ولی مشکلی وجود نداره …. اگه میشه هر چه زود تر بهم جواب بدین ….لطفا پاسخ بدین
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شانس اخد بورسیه پایین می باشد و برایتان قبل از وردبه مدرسه کالج زبان می گذارند

    41. الميرا گفت:

      خسته نباشید
      ما از طریق پدرمون داریم مهاجرت میکنیم ، تقریبا تا ماه آینده امریکا هستیم
      میخواستم بدونم چه جورى باید سطح زبانم رو مشخص کنم ، چون من موسسه هاى مختلفى رفتم و نمیدونم الان چیکار کنم
      و این که ، با توجه به گفته هاى شما ، ثبت نام در مدارس دولتى براى ایرانیان سخته؟
      ممنون میشم راهنمایى کنید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.ثبت نام در مدارس دشوار می باشد و کشور انگلیس بهتر می باشد مدرک زبان هم می توانید همان جا بگیرید

    42. الیکا گفت:

      سلام
      من ۱۵ ساله هستم رشته ی ریاضی دو سال در راهنمایی و دبیرستان جهشی خوندم معدل سال قبلم ۲۰ شده مدرک آیلتس دارم و در المپیاد فیزیک هم شرکت کرده ام
      آیا شانس بورسیه برای سال آخر دبیرستان را دارم؟

    43. کاویس گفت:

      سلام عرض شد/میخواستم بدونم برای مهاجرت تحصیلی شرط معدل هم وجود داره ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در برخی از دانشگاه های آمریکا معدل ملاک می باشد و در صورت داشتن معدل بالای ۱۴ شانس خوبی برای ادامه تحصیل دارید

    44. امیر گفت:

      سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما!!!
      من دانش آموز سال دوم دبیرستان هستم و سطح زبانمم در دوره یfce هستش و علاقه ی زیادی ب بورسیه و مهاجرت تحصیلی دارم!!
      ب نظرشما باید چ کارهایی انجام بدم تا بتونم قبل از ورود ب دانشگاه بروسیه ی دانش آموزی بگیرم؟؟!!

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام و درود
        امکان بورسیه برای مقاطع دبیرستانی برای شما امکان پذیر نمی باشد و باید با هزینه شخصی در این کشور تحصیل کنید

    45. پویا گودرزی گفت:

      سلام
      از شما اطلاعاتی در مورد مدارس آمریکایی در کشور ترکیه میخواستم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام متاسفانه کشور ترکیه جزو کشور های تحت پوشش خدمات موسسه ما نیست

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up