شرایط ثبت شرکت در فرانسه

Company registration requirements in France

ثبت شرکت در فرانسه یکی از راحت ترین و مطمئن ترین روش های مهاجرت به این کشور است که از مزایای فراوانی برخوردار می باشد. در واقع ثبت شرکت در فرانسه نوعی سرمایه گذاری سودآور در این کشور محسوب می گردد.

کشور فرانسه همواره از سرمایه گذاری در این کشور توسط شرکت های بین المللی و تجار استقبال به عمل آورده و شرایط مطلوبی برای انجام فعالیت های اقتصادی فراهم نموده است. از این رو آمار ثبت شرکت های بین المللی در این کشور همواره رو به افزایش است.

اقتصاد فرانسه

جهانی سازی اقتصاد فرانسه از سوی دولت این کشور اثبات شده است برای پی بردن به این موضوع می توان به ماهیت روابط تجاری فرانسه با اتحادیه اروپا و کلیه کشورهای مطرح جهان رجوع کرد.

فرانسه پس از آلمان دومین قطب اقتصادی در اتحادیه اروپا به شمار می آید و از لحاظ تولید ناخالص داخلی در رتبه ۶ جهان قرار دارد. بیش از ۷۰ درصد از کمپانی های بین المللی و برندهای تجاری مشهور در این کشور شعبه دارند و مشغول به فعالیت می باشند.

فرانسه اقتصاد متنوعی دارد، بخش عمده ای از اقتصاد این کشور متکی به صنعت، صادرات و گردشگری است. فرانسه از جمله کشورهای پیشرو در زمینه صنایع خودروسازی است. در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد از صادرات فرانسه را وسایل نقلیه سبک و سنگین تشکیل می دهند.

از دیگر صادرات اصلی فرانسه محصولات کشاورزی، ماشین آلات صنعتی، تجهیزات مهندسی و … می باشد. از فرانسه به عنوان پایتخت مد در جهان یاد می شود و پاریس پایتخت این کشور همواره به عنوان زیباترین شهر جهان شهرت دارد. از این رو یکی از منابع اصلی درآمد زایی برای کشور فرانسه صنعت گردشگری این کشور می باشد.

فرانسه,فرانسه,فرانسه

انواع شرکت ها در فرانسه

با توجه به تنوع کسب و کار در فرانسه بیش از ۱۰ نوع شرکت با الگوهای مدیریتی مختلف مشغول به فعالیت می باشند. از این رو افراد متقاضی ثبت شرکت در فرانسه می توانند با توجه به نوع فعالیت تجاری خود برای ثبت شرکت مورد نظر اقدام نمایند.

شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود طرفداران فراوانی دارد. در این روش ثبت شرکت معمولاً ۲ نفر به عنوان سهامداران اصلی شرکت شناخته می شوند، البته امکان ثبت شرکت به صورت انفرادی نیز وجود دارد. برای ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود میزان سرمایه خاصی اعلام نگردیده است و افراد متقاضی می توانند حتی با ۱ یورو سرمایه فعالیت خود را شروع نمایند.

مدت اعتبار ویزای سهامداران اصلی شرکت مورد نظر ۱ ساله است که قابل تمدید می باشد و پس از ۳ سال در صورتی که فعالیت شرکت مذکور مثبت باشد امکان اخذ اقامت دائم فرانسه برای سهامداران وجود خواهد داشت.

ثبت شرکت در فرانسه (شرکت سهامی ساده یا SAS)

یکی از روش های جدید برای شروع کسب و کار در فرانسه ثبت شرکت سهامی ساده یا SAS است. در واقع این نوع ثبت فرصت مناسب و ایده آل برای سرمایه گذاری یک شرکت خارجی در فرانسه می باشد. جالب است بدانید که این نوع ثبت شرکت برای مدت های بسیاری به دلایل مختلف قانونی در کشور فرانسه کاملاً سخت و دشوار انجام می شد در حالی که امروزه به یکی از پرطرفدارترین سرمایه گذاری خارجی در این کشور تلقی می شود.

از ملزومات این نوع ثبت شرکت در فرانسه می توان به سرمایه اولیه ۳۷۰۰۰ یورو اشاره کرد که پرداخت نیمی از این مبلغ الزامی است. از دیگر ملزومات می توان به داشتن یک فرد به عنوان رئیس و دو نفر سهامدار اشاره کرد. عدم نیاز به هیئت مدیره و همچنین تعهد سهامداران به میزان سرمایه اولیه شان از دیگر موارد مربوط به این نوع ثبت شرکت است.

ثبت شرکت تجاری در فرانسه

ثبت و تاسیس این نوع شرکت در فرانسه با حداقل ۷ سهامدار اصلی امکان پذیر خواهد بود. میزان تعهد هر یک از سهامداران بر اساس سرمایه گذاری صورت گرفته از سوی افراد تعین خواهد شد. بر اساس ساختار شرکت های تجاری و طبق قوانین کار فرانسه حساب های این نوع شرکت ها به صورت دقیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت. میزان سرمایه اولیه برای ثبت شرکت های تجاری در فرانسه از ۱ یورو به بالا می باشد.

فرانسه,فرانسه,فرانسه

راه های ثبت شرکت در فرانسه چیست؟

همانگونه که اشاره گردید روش های متنوعی برای ثبت شرکت در فرانسه وجود دارد. ثبت شرکت در فرانسه به صورت مستقل یا شراکتی امکان پذیر است. به صورت کلی فرد یا افراد متقاضی ثبت شرکت در فرانسه با توجه به ساختار شرکت مورد نظر در ارتباط با فعالیت های تجاری خود در قدم نخست ملزم به تکمیل نمودن فرم های مربوط به ثبت شرکت در فرانسه می باشند.

سپس با ارائه اساسنامه شرکت و بیزینس پلان (طرح توجیه اقتصادی) به وزارت بازرگانی فرانسه توضیحاتی در ارتباط با نوع فعالیت تجاری خود ارائه می نمایند. در صورت تایید بیزینس پلان و مدارک ارائه شده به وزارت کار و وزارت بازرگانی فرانسه میزان سرمایه گذاری فرد متقاضی برای ثبت شرکت در فرانسه تعین می گردد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در فرانسه:

  • اساسنامه شرکت
  • بیزینس پلان
  • مدرک تحصیلی
  • سوابق کاری مرتبط یا فعالیت مورد نظر
  • تمکن مالی
  • گردش حساب بانکی ۳ تا ۶ ماهه
  • افتتاح حساب بانکی در فرانسه
  • مدارک هویتی سهامداران
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • تست پزشکی

در صورت تهیه کلیه مدارک مورد نیاز و تامین سرمایه لازم از سوی فرد متقاضی یک ویزای ۱ ساله برای فرد مورد نظر صادر می گردد که قابل تمدید می باشد و پس از گذشت ۳ الی ۵ سال در صورت عدم بدهی مالیاتی امکان اخذ اقامت دائم فرانسه وجود خواهد داشت.

فرانسه,فرانسه,فرانسه

مزایای ثبت شرکت در فرانسه

به طوری کلی روند ثبت شرکت در فرانسه و اغلب کشورهای اروپایی در صورتی که از روی اصول وبا برنامه ریزی انجام شود می تواند مزایای بسیاری به همراه داشته باشد. در ادامه این مطلب با مزایای اصلی ثبت شرکت در فرانسه آشنا خواهیم شد.

اخذ پاسپورت فرانسوی

ثبت شرکت در فرانسه یکی از مطمئن ترین روش های مهاجرت به فرانسه است. همانگونه که اشاره گردید افرادی که اقدام به ثبت شرکت در فرانسه می نمایند می توانند پس از گذشت ۳ الی ۵ سال اقامت دائم خود را دریافت نمایند و از مزایایی شهروندی فرانسه نظیر تحصیل در فرانسه به صورت رایگان، دریافت خدمات درمانی رایگان و … بهره مند گردند. در عین حال پس از گذشت ۳ از اخذ اقامت دائم فرانسه امکان دریافت پاسپورت این کشور نیز وجود خواهد داشت.

سهولت در استخدام نیروی کار

از لحاظ توسعه نیروی انسانی کارآمد و تحصیلکرده فرانسه از جمله کشورهای پیشرو در جهان می باشد. با توجه به افزایش نرخ بیکاری در کشور فرانسه خصوصاً طی سال های اخیر تامین نیروی کار در این کشور کار بسیار راحتی است. علاوه بر این امکان جذب نیروی کار با شرایط دلخواه کارفرما در ارتباط با میزان دستمزد و زمان قرارداد وجود دارد.

حمایت دولت فرانسه از سرمایه گذاران

با توجه به شرایط اقتصادی در دهه گذشته عطش فرانسه برای جذب سرمایه گذاران خارجی به طور فزاینده ای افزایش یافته است. ارائه تسهیلات بانکی ویژه، سهولت در اجرای پروژه های سرمایه گذاری، تسریع در انجام روند اداری جهت صدور ویزا و … بخشی از حمایت های فرانسه از سرمایه گذاران خارجی است. هدف اصلی سیاست های فرانسه در راستای حمایت از سرمایه گذاران اشتغال زایی و رشد اقتصادی این کشور می باشد.

فرانسه,فرانسه,فرانسه

معایب ثبت شرکت در فرانسه چیست؟

بدون شک در کنار مزایای ذکر شده در ارتباط با ثبت شرکت در فرانسه معایبی نیز وجود دارد. از این رو افراد با به دست آوردن اطلاعات مفید در ارتباط با مشکلات ثبت شرکت در فرانسه می توانند تصمیم مناسب تری را اتخاذ نمایند.

یادگیری زبان فرانسوی

بدون تردید متقاضیان ثبت شرکت در فرانسه برای برقراری یک رابطه موثر در فضای کسب و کار و پیشبرد هرچه بهتر اهداف تجاری خود به یادگیری زبان فرانسوی در مدت زمان کوتاهی نیاز خواهند داشت. با توجه به این موضوع که زبان فرانسوی بعد از آلمانی یکی از سخت ترین زبان های جهان محسوب می شود، فراگیری زبان فرانسوی برای متقاضیان ثبت شرکت در فرانسه به یک چالش جدی تبدیل گردیده است.

سیستم مالیاتی پیچیده

یکی از چالش های اصلی فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل در فرانسه بحث مالیاتی این کشور است. از لحاظ میزان مالیات دریافتی و پیچیدگی در سیستم مالیاتی فرانسه در رتبه ۶ جهان قرار دارد. به طور مثال میزان مالیات بر درآمد کارمندان یک شرکت حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد از حقوق این افراد است که کارفرما ملزم به پرداخت آن خواهد بود، علاوه بر مالیات حقوق کارمندان درآمد کلی شرکت نیز مشمول پرداخت مالیات خواهد بود. که این شرایط بار مالی سنگینی را به شرکت ها تحمیل می نماید.

نظام سرمایه داری

نظام سرمایه داری در فرانسه از نفوذ بسیار بالایی در سیاست و اقتصاد این کشور برخوردار است. به طوری که اغلب مشاغل سود ده در اختیار سرمایه داران کلان این کشور می باشد، این موضوع به همراه رکود اقتصادی فعلی حاکم بر اقتصاد فرانسه ضرر سنگینی را به شرکت های نوظهور و کسب و کارهای خرد وارد نموده است و به عنوان یک چالش بزرگ برای متقاضیان ثبت شرکت در فرانسه به شمار می آید.

فرانسه,فرانسه,فرانسه

ثبت شرکت در فرانسه برای چه افرادی مناسب است؟

به طور کلی ثبت شرکت در فرانسه یکی از روش های مهاجرت به این کشور است. در واقع این روش مهاجرتی برای افرادی مناسب تر خواهد بود که به دنبال گسترش فعالیت های تجاری خود در سطح بین المللی می باشند. علاوه بر این برای افرادی که برای مهاجرت به فرانسه از روش های دیگر مانند تحصیل یا کار نمی توانند اقدام نمایند ثبت شرکت روش مناسبی محسوب می گردد.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up