آیا قصد مهاجرت به کشور سوئد را در ذهن خود می پرورانید؟ سوئد به عنوان یکی از برترین کشورهای دنیا برای ورود به بازار کار شناخته می شود. بررسی شرایط حقوق و دستمزدها در سوئد، کمک شایانی برای انتخاب صحیح ایجاد می نماید. سوئد به واسطه استاندارد های بالای زندگی و جامعه سازمان یافته، به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجران شناخته می شود. امروزه سوئد از یک اقتصاد پیچیده و پیشرفته برخوردار است. اقتصاد سوئد در اروپا پس از کشورهای آلمان و انگلستان در جایگاه سوم قرار دارد.

گروه تحریریه آریاناپارس با اشراف به شرایط کاری در کشور سوئد به بررسی و تحلیل حقوق و دستمزدها در سوئد پرداخته است تا متقاضیان کار در این کشور با دانش مناسبی وارد این کشور شوند. با مراجعه به صفحه مهاجرت به سوئد وب سایت آریاناپارس از شرایط ورود به این کشور و بهره مندی از خدمات در نظر گرفته شده، مطلع شوید.

بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷، تولید ناخالص داخلی سوئد ۸٫۶ درصد افزایش یافته است که همین موضوع سبب کاهش نرخ بیکاری در این کشور شده است. نرخ اشتغال در طی پنج سال مورد بررسی قرار گرفته شده بالاتر از میانگین اتحادیه اروپاست. میزان اشتغال جوانان ۵۴٫۷ درصد است که بسیار بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا که معادل ۴۱٫۷ درصد است، می باشد.

شرایط کار در سوئد

در ابتدای راه باید شرایط کار در سوئد را مورد بررسی قرار دهیم. به صورت کلی دو روش برای ورود به بازار کار سوئد امکان پذیر می باشد.

دریافت پیشنهاد کاری

افراد در صورت اخذ پیشنهاد کاری از  یک کارفرمای سوئدی قادر خواهند بود برای ویزای کاری کشور سوئد اقدام نمایند. افراد واجد شرایط در صورت اخذ دعوت نامه کاری به صورت معمول در ابتدای راه ویزای سه ساله دریافت می نمایند و در صورت کسب حداقل حقوق و دستمزدها در سوئد و پرداخت مالیات موفق به اخذ اقامت می شوند. برای اطلاع از شرایط کار در کشور سوئد، مطالعه مطلب کار در سوئد در وب سایت آریاناپارس توصیه می شود.

ویزای تحصیلی

از دیگر روش های ورود به کشور سوئد، ویزای تحصیل در سوئد می باشد که دانشجویان قادر خواهند بود با اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر سوئد، وارد این کشور شوند. دانشجویان پس از تحصیل، شانس بالاتری را برای ورود به بازار کار خواهند داشت. لازم بذکر است حقوق و دستمزدها در سوئد برای متقاضیانی که در مراکز معتبر سوئد تحصیل کرده اند، بیشتر است.

سوئد,سوئد,سوئد

قوانین حقوق و دستمزدها در سوئد

دستمزدها با در نظر گرفتن مسئولیت و میزان دشواری وظایف کار و نحوه انجام کار توسط کارفرما تعیین می گردد. به صورت معمول برای ورود به بازار کار حرفه ای نیاز به سپری کردن دوره و یا کسب دانش تخصصی در زمینه فعالیت مورد نظر می باشد. هنگام در خواست کار، اغلب در ارتباط با انتظارات فرد در خصوص حقوق و دستمزدها در سوئد پرسیده می شود و با توجه به دانش و حرفه متقاضی حقوقی در نظر گرفته می شود.

قانون حمایت از اشتغال ارتباط بین کارمندان و کارفرمایان را در بخش دولتی و خصوصی را تنظیم می نماید. در کشور سوئد، اتحادیه های کارگری و کارفرمایان مسئولیت رعایت حداقل دستمزدها را به عهده دارند. در صورت بروز هر گونه اختلاف، دادگاه کار سوئد اختلافات ناشی از حقوق و دستمزدها در سوئد را مورد بررسی قرار می دهد.

ساعت کاری

مقدار ساعت کاری در سوئد توافقی میان نیروی کار و کارفرما مورد نظر می باشد ولی حداکثر میزان ساعت کار قانونی در هفته ۴۰ ساعت تعیین گردیده است. طبق آمار (EUROSTAT) میزان کار هفتگی کارمندان تمام وقت ۴۰٫۷ بدست آمده است.

اضافه کاری

اضافه کاری به عنوان زمانی بیشتر از ساعت کار عادی تعریف شده است. طبق قوانین اضافه کار تعیین شده به ازای هر کارمند ۴۸ ساعت کاری در ماه می باشد.

کار نیمه وقت

کار نیمه وقت در سوئد رایج و بالاتر از حد متوسط در اروپا می باشد. از همین رو قوانین حقوق و دستمزدها در سوئد برای این نوع کار به صورت جداگانه تعیین گردیده است. به صورت معمول زنان بیشتر از مردان مشغول کار نیمه وقت می باشند. میزان اضافه کاری در نظر گرفته شده برای کارهای نیمه وقت ۲۰۰ ساعت در سال می باشد.

شرایط پرداخت حقوق

طبق توافقنامه های صورت گرفته میان نیروی کار و کارفرما، حقوق و دستمزدها در سوئد به صورت ماهیانه و پس از کسر مالیات پرداخت می شود.

سوئد,سوئد,سوئد

متوسط حقوق و دستمزدها در سوئد

اگر شما در کشور سوئد در بخش خصوصی یا private sector بصورت کارمند مشغول به کار باشید طبق آمار منتشر شده بصورت معمول حدود ۳۴ هزار کردن در ماه حقوق خواهید داشت و اگر در بخش دولتی یا Governmental sector  مشغول به فعالیت باشند حقوق ماهانه ای حدود ۳۲هزار کرون را دریافت می کنند.

لازم به ذکر است حقوق دریافتی اعلام شده متوسط در میان تمامی شهر های کشور سوئد رشته های متنوع می باشد. بصورت قانونی افراد بین ۲۹ تا ۳۵ درصد مالیات بر در آمد پرداخت می کنند. اگر بطور متوسط ۳۳ درصد مالیات بر درآمد را نیز محاسبه کنیم، میزان متوسط خالص حقوق در بخش خصوصی در حدود ۲۳ هزار کرون و در بخش دولتی در حدود ۲۱ هزار کرون خواهد بود.

به طور مثال متخصص رشته IT Manager بصورت معمول ۴۸ هزار کرون در ماه دستمزد دریافت می کند که میزان حقوق بانوان از آقایان بیشتر می باشد. بیشترین حقوق پرداختی در شهر  Jonkoping است که حدود ۵۱ هزار کرون می شود. متوسط حقوق یک فرد به عنوان صندوق دار حدود ۱۰۱ تا ۱۱۰ کرون معادل ۱۳ الی ۱۴ دلار در ساعت در نظر گرفته می شود.

یکی از مهم ترین جنبه های افزایش حقوق و دستمزدها در سوئد ایجاد تصویر روشنی از چگونگی ارتقا دانش و مهارت می باشد. افزایش حقوق ها به صورت سالیانه و در جلسه ای با مدیر مورد بررسی و در صورت موافقت تعیین می گردد.

بهترین مشاغل در سوئد

بیشترین بازار کار در خصوص افراد متخصص در دسترس می باشد و افراد در صورت عدم تخصص شانس کمتری را برای ورود به بازار کار سوئد خواهند داشت. بهترین مشاغل متناسب با میزان حقوق و دستمزدها در سوئد به شرح زیر می باشد.

عنوان شغل درآمد سالانه
مدیر پروژه ۷۶۰ هزار کرون سوئد
پزشکی ۸۸۰ هزار کرون سوئد
مدیر تبلیغات ۹۶۰ هزار کرون سوئد
مدیر ارشد اجرائی ۱ میلیون کرون سوئد
معاون رئیس جمهور ۱ میلیون ۸۰۰ هزار کرون سوئد

میزان حقوق و دستمزد های ذکر شده به صورت سالیانه عنوان شده است و برای رسیدن به این موقعیت شغلی، ملزم به ارائه سوابق کاری ایده آل و دانش منحصر به فرد می باشید.

سوئد,سوئد,سوئد

هزینه های زندگی در سوئد

بر اساس شاخص های انتخاب شده در بررسی کیفیت زندگی (EQLS) در اروپا، سوئد به عنوان یکی از برترین کشورهای اروپایی شناخته می شود و در همه شاخص ها درصد بالاتری از میانگین را بدست آورده است. یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار برای بررسی کیفیت زندگی در یک کشور، بررسی تناسب میان حقوق و دستمزد و هزینه های زندگی می باشد. این نکته بدین معناست که میزان حقوق بسیار بالا تاثیر بسزایی در کیفیت زندگی ندارد و این تناسب باید به صورت منطقی حفظ شود.

به صورت معمول هزینه های زندگی در سوئد به واسطه سیستم مالیاتی نسبت به سایر کشور های اروپایی بیشتر می باشد. هزینه های زندگی در سوئد به صورت ماهیانه بین ۱۰ الی ۱۵ هزار کرون سوئد در نظر گرفته می شود که بیشترین هزینه را مسکن به خود اختصاص داده است. با توجه به تحلیل صورت گرفته در خصوص حقوق و دستمزدها در سوئد، شرایط زندگی در این کشور مساعد می باشد.

مهم ترین اصل در امور مهاجرتی، مقوله اطمینان و اعتماد در همه مقاطع پروسه های مختلف می باشد. برند آریاناپارس که تنها دارنده مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم تحقیقات و فن آوری در ایران می باشد، شرایط ایجاد بستر اطمینان و آسودگی خیال را برای متقاضیان مهاجرت کاری را فراهم آورده است.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۱۰۹ پاسخ به “حقوق و دستمزدها در سوئد”

    1. Monin گفت:

      سلام دانشجویان دکترا ماهانه چقدر حقوق می گیرند ، همینطور درصد مالیات

    2. سینا گفت:

      سلام من برادرم درسوئد اقامت دارد رشته تحصیلیش خریدوفروش است میخواستم بدونم حقوقش چقدره و نیاز به دانشگاه رفتن دارد یا خیر

    3. مریم گفت:

      سلام.همسر من ارشد نرم افزار کامپیوتر هستند..برنامه نویس حرفه ای هستند..سابقه کار ۲۰ساله در شرکت نفت هستند…برای مهاجرت به سوئد از چه طریق میتونیم با کارفرماها ارتباط برقر کنیم..آیا سایت خاصی هست مدارک رو بفرستم؟؟

      • author15 گفت:

        سلام
        شما می توانید از طریق موسسه آریاناپارس اقدام به تکمیل فرم های کاریابی بین المللی نمایید.

    4. سوگل گفت:

      سلام ،من رشته دامپزشکی تحصیل کردم و به تازگی مدرکم رو گرفتم ،با فردی مقیم سوئد ازدواج کردم ،برای اینکه بتونم اونجا برم سرکار هم باید یک سال سابقه کار داشته باشم یا نه؟؟ممنونم

    5. عماد کاهدی گفت:

      سلام بنده مکانیک تامین نگهداری واحد های پتروشیمی هستم با ۱۳ سال سابقه کار و بیمه اگر میشه راهنمایی کنید و در امد ماهانه را بهم تقریبی بگید و آیا شغل بنده آنجا چه طور هست ممنون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام دوست عزیز
        برای کاریابی در خارج از کشور باید کارفرمائی به شما پیشنهاد شغلی ارائه نماید تا بتوانید در کشور مقصد مشغول به کار شوید. رشته های علوم مهندسی به صورت معمول از درآمدهای بالای ۲۰۰۰ یورو در ماه برخوردارند. البته یافتن کارفرما خود به تنهایی کار ساده ای نمی باشد.

    6. sara گفت:

      سلام وقت بخیر
      بنده مشاور تغذیه و رزیم درمانی با سن ۴۰ سال و ۶ سال سابقه کاری هستم ,ایا در رابطه با رشته من موقعیت کاری هست?
      با سپاس

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در صورت اخذ پیشنهاد کاری از یک کارفرمای سوئدی می توانید برای کار در این کشور اقدام نمایید.

    7. dela گفت:

      سلام همسر من ویزای کار سوئد گرفتن و عازم هستن میخواستم ببینم من چطور میتونم ویزا بگیرم و همراه ایشون برم از هر جا سوال پرسیدیم جواب درستی به ما ندادن متاسفانه همسرم بیشتر نمیتونه بمونه چون ویزاشون باطل میشه لطفا راهنمایی کنین ممنون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        همسر شما می تواند با درخواست الحاق خانواده در کشور سوئد ویزای شما جهت رفتن به این کشور را درخواست کند.

    8. سعید گفت:

      سلام.خسته نباشید،ممنون از راهنمایی های خوبتون،من۳۳سالمه،گواهینامه فنی حرفه ای برق ساختمان درجه۱ دارم،همسرم لیسانسiT داره و۴ساله معلم ابتدایی ، بازار کار چطوره در سوئد؟و مدرک فنی حرفه ای مورد قبول هست؟؟ممنون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        بازار کار در کشور سوئد بسیار مناسب می باشد.شما با مدرک فنی حرفه ای می توانید در این کشور به دنبال کار بگردید.

    9. Narii joon گفت:

      با عرض سلام و خسته نباشید دارم به ادمین عزیز
      من چند تا سوال داشتم لطف میکنین ب بنده جواب بدین
      ۱:بنده دبیرستانی هستم و سال دیگه سال اخرمه مثلا من اگه بخوام برم سوئد درس بخونم واسه دانشگاه قبلش باید چ‌کار هایی رو انجام بدم ؟؟
      ۲:شرایطش چیه ؟مثلا دانشگاهاش شرایطشون چجوریه؟؟
      چقد باید سرمایه داشته باشم؟؟(به تومان ایران میشه چند دقیقا)
      ۳:هرکرون به تومان ایران میشه چند؟؟
      ۴:اونجا برای مسکن یا جا برای یک دانشجو میدن یا خودم باید خونه دستو پا کنم یا خواب گاه داره؟؟
      ۵: حقوق مردم سوئد درماه چقدر هس(هم به کرون سوئد و هم تومان ایران)
      سپاس بینهایت لطف کنین جواب بدین ممنون میشم?❤????

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        عموما جهت تحصیل در مقطع لیسانس در کشور سوئد نیاز به داشتن مدرک زبان سوئدی می باشید.
        شرایط کلی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور داشتن مدرک زبان سوئدی،حداقل معدل ۱۴،گذراندن دروس پیش نیاز و در برخی از دانشگاه ها پذیرفته شدن در آزمون ورودی می باشد.
        هزینه تحصیل به زبان انگلیسی بین ۶ تا ۱۲ هزار یورو در سال می باشد.
        برای آگاهی از شرایط هر دانشگاه می توانید به سایت آنها مراجعه فرمایید.
        با توجه به نوع دانشگاه می توانید دارای خوابگاه باشید.
        کشور سوئد از لحاظ درآمد سرانه جز برترین کشورها می باشد.

    10. نیما گفت:

      سلام و عرض خسته نباشید من کارشناس فوریت های پزشکی هستم و همچنین دوسال سابقه ی کار در ایران رو دارم و تا حدودیم زبان سوئدی رو بلدم میخاستم بدونم میزان درامد و هزینه ی یک زندگی نسبتا خوب در سوئد به چه میزان هست ؟ البته میدونم عدد دقیقی رو نمیشه بهش اختصاص داد اما حدودش رو هم بهم بگید متشکر میشم / و یک سوال دیگمم اینه که اگه ویزای کاری از سوئد اخذ بشه عایا امکان بازگشت به ایران هست یا مثلا باید طبق تعهدات یه چند سالی به دور از ایران باشیم ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        حدود ۳۵ تا ۷۰ هزار کرون حقوق کار در زمینه فعالیت شما می باشد. در صورت اخذ ویزای کار سوئد، با توجه به نوع قرارداد می توانید از کشور خارج شوید.

    11. حسین گفت:

      سلام من ۳۲ سالمه نجارم و مدرک تحصیلی عالی ندارم برای حرفه من در سوئد کاری هست؟؟

      • author14 گفت:

        با سلام و احترام
        با توجه به شرایط ذکر شده باید کارفرمایی را در کشور سوئد پیدا کنید که شرایط شما را احراز کرده باشد.

    12. نسرین گفت:

      باسلام .بنده ۲۹ ساله هستم و سابقه ی ۵ سال کار پرستاری رو دارم .همسرم هم در رشته رادیولوژی سابقه ۳ سال بیمه رو دارن.کدوم کشور برای مهاجرت ما مناسبتره؟

      • author14 گفت:

        با سلام و احترام
        با توجه به شرایط فوق کشورهایی که حق ورود همراه به صورت همزمان را دارا باشند گزینه مناسبی است. به عنوان مثال کشور کانادا، انگلیس در این دسته قرار دارند. برای بررسی بیشتر میتوانید از مشاوره با کارشناسان مجرب آریانا پارس بهره مند گردید.

    13. مهرداد گفت:

      با سلام
      در ویزای تحصیلی ، کسانی که به عنوان همراه ویزا میگیرند اگر مدرک زبان نداشته باشند اجازه کار دارند؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        اجازه کار و تحصیل توسط آفیسر ویزا برای همراه مشخص می شود. شانس پیدا کردن کار در سوئد بدون دانستن زبان سوئدی بسیار کم خواهد بود.

    14. محمد گفت:

      سلام پدر من ۴۸سالشون هستش و ۲۵سال سابقه در صنایع چوب داره در کشور سوئد برای پدرم موقعیت شلغی هست؟؟

    15. مهدی گفت:

      با درود و عرض ادب ،اینجانب ۴۰ ساله، کارشناس برق _کنترل، ۱۴ سال سابقه کار و بیمه در شرکت خودروسازی و همسرم لیسانس بهداشت عمومی، ۵ سال سابقه کار پرستاری ، متقاضی مهاجرت کاری در کشور سوئد مباشیم.لطفاً راهنمایی بفرمایید.
      ممنون و سپاسگزارم

    16. سهیل گفت:

      سلام
      ببخشید شما میگید هزینه یک ماه زندگی در سوئد ۷۰۰ یورو میباشد ولی یک دانشجو فقط هفته ای ۱۰ ساعت اجازه کار پاره وقت دارد که حدودا ۴۰۰ تا ۵۰۰ یورو اونوقت فرد توی مخارج زندگی کم میاره بقیه هزینه زندگی رو از کجا میشه تامین کرد؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما با کار دانشجویی که در کشور سوئد خواهید داشت می توانید یکسری از هزینه های خود را کاور نمایید. و باید هزینه های خود را قبل از رفتن بتوانید تامین نمایید.

    17. حجت الله بخشی گفت:

      سلام وقت بخیر بنده قصد گرفتن اقامت تحصیلی برای سوئد را دارم ومیخواستم ببینم میشه با حداقل کار مشخص شده در سوئد برای دانشجو یک زندگی دانشجویی رو چرخوند

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        با حق کار دانشجویی که به شما در هر مقطعی داده می شود قطعا شما می توانید یکسری از هزینه های خود را کاور نمایید.

    18. امیر وهابی گفت:

      سلام
      ۱۷ سالمه میخوام مهاجرت کنم رشتم هم ریاضی فیزیکه میخوام در سوئد هم درس بخونم هم کار کنم تعمیرات موبایل بلدم و کارت ناجی گری استخر رو هم دارم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید برای تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی اقدام نمایید ولی در نظر داشته باشید اکثریت کورس ها در این مقطع به زبان سوئدی می باشد.

    19. زهرا گفت:

      سلام.وقت بخیر.
      یک سال دیگه لیسانسم از طریق دانشگاه آزاد تموم میشه و مدرک آرایشگری هم دارم آیا میتونم برای اقامت تحصیلی یا کاری اقدام کنم؟مدرک فنی حرفه ای بین المللیه یعنی اونجاهم به کار میاد؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای کشور سوئد برای شما بهترین راه اقدام از طریق تحصیلی می باشد. که بتوانید بعد از اتمام دوره ی تحصیلی خود ویزای دانشجویی خود را با پیدا کردن کار به ویزای کار تبدیل کرده و از آن طریق اقامت دریافت نمایید.

    20. Reza گفت:

      با سلام من ۱۶سال بادیگارد بودم در کشور سوئد برای من کار هست

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما با دریافت جاب آفر و یا پیشنهاد شغلی می توانید برای ویزای کار سوئد اقدام نمایید.

    21. محمد گفت:

      سلام

      خسته نباشید

      جوانی ۲۲ ساله مجرد هستم که ۵ سال سابقه رانندگی با کامیون تریلی رو دارم

      ولی مدارک مورد نیاز و ثبت سابقه را ندارم

      چون سن رانندگی در ایران ۲۵ سالگی هست و من بدون مدرک کار میکردم

      ولی من مهارت کامل درباره رانندگی و بارگیری و تخلیه بار رو دارم

      میشه یک شرکت مرا حمایت کند تا برایشان کار کنم ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید از طریق دریافت جاب آفر برای کشور سوئد اقدام نمایید. ولی بهتر است در ابتدا از طریق تحصیلی برای هر کشوری که مد نظر شما می باشد اقدام نمایید و سپس ویزای خود را تبدیل به ویزای کار نمایید.

    22. حمید رضا گفت:

      سلام
      بنده دکتری برق قدرت دانشگاه آزاد۴۶ ساله و بازنشسته و همسرم دکتری ادبیات فارسی کارمند دانشگاه ادامه زندگی رو دوست داریم کانادا یا سوئد بریم میشه راهنمایی بفرمائید از چه طریقی راحت تر هست داری دو فرزند زیر ۱۵ سال .با تشکر

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        چنانچه قصد مهاجرت به همراه خانواده را دارید کشور کانادا می تواند گزینه ی مناسبی برای شما باشد. همسر شما می تواند از طریق تحصیلی اقدام نماید و سپس شما و فرزندانتان به عنوان همراه بتوانید اقدام نمایید.

    23. پوریا گفت:

      با سلام.
      بنده دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی رشته مهندسی عمران گرایش نقشه بردای دانشگاه پیام نور استان تهران با معدل کل ۱۷(تا پایان ترم۷) هستم.
      برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد قصد مهاجرت به سوئد را دارم.
      خواهر همسرم نیز به مدت ۹ سال هست که در شهر گوتنبرگ سوئد ساکن هستند.
      از نظر شما بنده برای گرفتن پذیرش شانسی خواهم داشت؟
      لازم به ذکر هستش که مدرک زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل ) رو قبل از اقدام خواهم گرفت.
      اگر راهنمایی کنید ممنون میشم.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید برای کشور سوئد در مقطع ارشد اقدام نمایید.شرایط سنی و گپ تحصیلی و….. می تواند تاثیر بسیاری در گرفتن ویزای شما داشته باشد.امکان گرفتن پذیرش مشروط نیز برای شما می باشد که بتوانید بعد از مدتی مدرک زبان خود را ارائه دهید.

    24. Armin گفت:

      سلام وقت بخیر
      من در سوئد اقامت کاری دارم و Cafe biträde هستم میشه لطفا به من بگید از کجا می تونم حداقل حقوق ماهیانه در هر سال رو نگاه کنم که برای اقامتم مشکلی پیش نیاد.
      ممنونم از وقتی که می‌گذارید.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        دریافت حداقل حقوق ماهیانه از جانب کشور سوئد برای شما تعیین خواهد شد.

    25. سمانه گفت:

      سلام وقت بخیر.
      من ۳۹ ساله هستم کارشناسی ارشد نانو فیزیک دارم و همسرم ۴۵ ساله لیسانس علوم سیاسی و سه فرزند داریم . دختر بزرگم ۱۷ سالشه. اگر از طریقی بتونیم برای اقامت کاری در سوءد اقدام کنیم میخواستم بدونم هزینه اجاره بهای منزل سه خواب و بقیه مخارج زندگی برای ۵ نفر در اونجا حدودا چه مقدار هست؟
      و سوال بعدی اینه که اگر من اقدام کنم خانواده ام هم میتونن با من بیان؟
      اگر تا زمانی که کارها انجام میشه دخترم به ۱۸ سال برسه میتونه با ما بیاد؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        هزینه های زندگی ماهیانه در کشور سوئد حدود ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ یورو برای شما می باشد.چنانچه شما ویزای کار دریافت نمایید می توانید همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را ببرید.

    26. حمیدرضا رحیمیان گفت:

      سلام خسته نباشید .
      برای کار دانشجویی هر ماه چقدر حقوق میدن و هزینه ی دانشگاه چقدره ؟ و اگه دعوت نامه بفرستن برام ، میتونم اقامت بگیرم ؟
      خیلی ممنونم❤____

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        کار دانشجویی در کشور سوئد کار پاره وقت می باشد و معمولا ساعتی بین ۸ تا ۱۲ یورو است.چنانچه شما دعوت نامه ی کاری و یا همان جاب آفر داشته باشید می توانید از ان طریق اقامت دریافت نمایید.

    27. دانا گفت:

      هزینه زندگی ۱ ماه در سوئد چقدر است.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        هزینه ی یک ماه زندگی در سوئد حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو می باشد.

    28. دانا قاسم‌پور گفت:

      سلام وقت بخیر.
      میخواستم بدونم رشته مهندس it در سوئد حقوقش چقدر است؟
      متشکرم.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        دستمزد برای یک مهندس ای تی در ماه در کشور سوئد حدود ۴۸ هزار کرون می باشد.

    29. ابوالفضل گفت:

      سلام خسته نباشید
      جوانی ۲۳ساله هستم دارای مدرک لیسانس حسابداری وتقریبایکسال سابقه کارتوایران دارم میخواستم بدونم وضعیت وحقوق کار حسابداری توسوئدچجوره وبایدازچه طریقی اقدام به ویزاکرد واینکه کار حسابداری توسوئدبهتره یااسترالیا

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما چنانچه بخواهید برای ویزای کار سوئد اقدام نمایید باید جاب آفر و یا همان پیشنهاد شغلی را داشته باشید. دستمزدها باید با هزینه های زندگی مطابقت داشته باشد که شما از آن طریق بتوانید اقامت دریافت کنید.رشته ی حسابداری جزو رشته هایی می باشد که هم در سوئد و هم در استرالیا دارای شرایط کاری خوبی می باشند.

    30. Ojos Que گفت:

      با سلام
      میخوام برای کشور سوئداقامت کاری بگیرم اما از میزان حقوق ودستمزداونجا اطلاعی ندارم
      اینم بگم که مدرک مهندسی برق قدرت دارم با ۷سال سابقه کار در ایران ممنون میشم اگه اطلاعات درستی در اختیارم بزارید باسپاس

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما از طریق جاب آفر و یا همان پیشنهاد شغلی می توانید برای کشور سوئد اقدام نمایید. قطعا در آمدها باید مطابق هزینه های زندگی باشد. چون کار شما کار تمام وقت تخصصی می شود.

    31. مهدی گفت:

      سلام با عرض خسته نباشید
      من۱۸سالمه رشته تجربی درس میخونم.چجوری میتونم در سوئد کسب در امد کنم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما به عنوان دانشجو در حین تحصیل هفته ای ۱۰ ساعت در کشور سوئد حق کار نیمه وقت دارید.

    32. مهدیه گفت:

      سلام خسته نباشید. بنده ۲۳ ساله هستم، کارشناس هوشبری. دارای ۲ سال سابقه کار مرتبط در بیمارستان دولتی. همسرم ۲۳ ساله، کارشناس علوم آزمایشگاهی، و ایشون هم ۲ سال سابقه کار در بیمارستان. میخواسم بدونم، درآمد متوسط، رشته‌ای بیمارستانی در سوئد چقد هست. و اینکه بازار کار مناسبی در این کشور برای رشته‌ای ما وجود داره. ممنون از راهنماییتون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما برای کشور سوئد در صورت داشتن جاب آفر و یا پیشنهاد شغلی می توانید اقدام نمایید. البته با توجه به شرایط شما بهتر است از طریق های دیگر مثلا تحصیلی اقدام نمایید و سپس در آنجا با پیدا کردن کار ویزای خود را تبدیل به ویزای کار نمایید و در آن کشور بمانید.

    33. مریم گفت:

      سلام وقت بخیر من ۳۹ سالمه و کارشناس ارشد تاریخ هستم میخواستم ببینم از طریق تحصیلی میتوانم برای مقطع دکترا در کشور سوئد اقدام کنم ممنون میشم در این زمینه مراراهنمایی بفرمایید

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شانس گرفتن پذیرش در مقطع دکتری در کشور سوئدبه دلیل رقابت زیاد کم می باشد.مگر اینکه رزومه ی تحصیلی خیلی خوبی را داشته باشید.

    34. پوریا گفت:

      سلام خوب هستید خسته نباشید من ۲۳ سالمه مدرکم فوق دیپلمه مکانیک خوردو دارم میتونم تو سوئد کارپیدا کنم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما باید جاب آفر یا همان پیشنهاد شغلی را داشته باشید تا بتوانید برای ویزای کار برای سوئد اقدام نمایید.

    35. محمد گفت:

      با سلام بنده ۳۵ ساله دارای مدرک لیسانس تاسیسات و درحال حاظر پیمانکار اداره آب و فاضلاب هستم و خانم بنده ۳۳ ساله پرستار ودر بیمارستان مشغول به کار هستن و دارای ۲ فرزند ، برای اقامت کشور سوئد از چه طریقی میتونم اقدام کنم ؟ با تشکر

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام در حال حاضر بهترین روش مهاجرت ،تحصیلی هستش که با توجه به سن شما نمیشه اقدام کرد ولی از طریق همسرتون میشه تا ۳۵ سال نهایتا شانس ویزا دارن.سوئد اجازه ورود همزمان همراه رو به شما که متهل هستین و فرزندم دارین نمیدن بهترین گزینه برای شما انگلیس و کانادا برای تحصیل و کشور لیتوانی از طریق ثبت شرکت هستش.

    36. شادی گفت:

      سلام
      شوهرم۳۱ سالشه و فوق لیسانس شبکه های کامپیوتری داره, توی ایران ۵ سال سابقه کار مرتبط داره و الان تو یه هتل۵ستاره مدیر آی تی هست و همچنین یه شرکت در زمینه پشتیبانی شبکه های کامپیوتری داره, آیا با این رزومه امکان کار پیدا کردن در سوئد هست؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        امکان کار پیدا کردن می باشد ولی بهتر است از طریق تحصیلی اقدام کنند و سپس در آنجا با پیدا کردن کار ویزای خود را تبدیل به ویزای کار نمایند.

    37. محمد ر گفت:

      با عرض سلام و خسته نباشید
      ممنون میشم اگر درباره حداقل حقوق کارگر در سوئد راهنماییم کنید و بگید یه کارگر ساده برای هر ساعت کار تقریبا چند کرون سوئد و ماهانه حداقل چقدر حقوق میگیره

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام ساعتی ۸-۱۲ یورو حقوق دریافت میکنید.هزینه های زندگی هم ماهانه حدود۴۰۰-۵۰۰ یورو هستش.

    38. امید گفت:

      سلام.ما اگه بچمون تو سوئد به دنیا بیاد به بچه و خودمون اقامت میدن؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        خیر فقط به بچه اقامتی میدهند که شرط حضور بچه به مدت ۵ سال در خود سوئد را داشته باشد

    39. Hosein گفت:

      سلام من۱۸ساله هستم رشته حسابداری می خواستم برای این رشته در سوئد کار هست و از چه طرق برای مهاجرت بهتر هست.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما با توجه به سنتون باید برای تحصیل اقدام کنید و با داشتن مدرک زبان

    40. جواد گفت:

      سلام
      جوانی هستم۲۹ ساله دارای مدرک فنی حرفه ای الکترونیک صنعتی>جوشکار آرگون و نصاب درب کرکره برقی هستم ۰تا۱۰۰.همسرم۲۷وفرزندم ۲ساله.همسرم فوق دیپلم کودک یاری.به نظر شما میتونم شغل خوبی در سوئد پیداکنم و به مشکل نخورم؟
      در ضمن مدت دوسال هست که کارمند وزارت بهداشت هستم در سمت تعرفه و پذیرش و خدمات
      از اینکه صمیمانه راهنمایی میکنید سپاسگزارم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام شما باید از طریق ویزای تحصیلی اقدام کنید و این هم در نظر داشته باشین که اجازه ورود همزمان همراه رو به این کشور ندارید.مدرک زبان ۶.۵ ایلتس اکادمیک هم باید داشته باشین.از طریق ویزای کاری عملا کار مشگلی هستش که بخواید اقدام کنید.

    41. داود گلابیان گفت:

      سلام.۳۲ سال دارم
      تقریبا ۱۲ سال سابقه کار دارم و ۹ سال سابقه بیمه
      رشته نرم افزار کامپیوتر هست و تمام سابقه کارم هم مرتبط با رشته ام هست و چند تا مدرک بین المللی هم دارم.
      توی ایران هم یه رزومه نسبتا خوب از نمونه کار و نوع کار هام دارم.
      خواستم ببینم شانسی برای گرفتن ویزای کار سوئد یا استرالیا دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام برای گرفتن ویزای کار سوئد حتما باید جاب آفر داشته باشید و برای استرالیا باید بتوانید حداقل امتیاز مورد نیاز که ۶۵ می باشد را کسب نمایید.

    42. علی امیری گفت:

      سلام
      من یه جوان ۱۸ ساله هستم که دیپلم انسانی دارم میخواستم ببینم که در رشته من توی سوئد کار هست یا نه و بهترین اون چیه

      • آریانا پارس گفت:

        سلام بهتر است شما بعد از گذراندن یک دوره ی تحصیلی برای ویزای کار اقدام نمایید.

    43. فرناز برنجیان گفت:

      با سلام
      من لیسانس زیست شناسی و کارشناسی ارشد بیوشیمی هستم.آیا با این مدرک در کشور سوِید شغلی پیدا میشود لطفا راهنمایی فرمایید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام برای گرفتن ویزای کاری شما باید از کشور مقصد Job offer داشته باشین.بهترین راه ویزا گرفتن از طریق ویزای تحصیلی هستش که بعد اونجا کار پیدا کنید.

    44. فرهاد گفت:

      با سلام ببخشید در سوئد میزان درآمد پزشک و دندان پزشک با حساب مالیات چقدر است و ایا از دانشگاه های ایران می توان درخواست برای بورسیه و ادامه تحصیل وجود دارد

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی با داشتن مقالات بین المللی و تایید یک استاد در کشور هدف و با داشتن مدرک زبان میتوانید اقدام نمایید

    45. عابد گفت:

      سلام وقت بخیر
      ممنون از پاسخگوییهاتون
      خواستم بپرسم که بنده فوق لیسانس تربیت بدنی دارم و در مربیگری فوتبال با مدرک فدراسیون و توانایی در عکاسی ،خبرنگاری دارم و همسرم هم لیسانس تربیت بدنی ، مربی رشته بدمینتون .
      لطفا در جهت چگونگی ارائه مدارک و ارزش این تواناییها و جذب در کشور سوئد و همچنین حداقل میزان سرمایه برای وارد شدن به این کشور با این شرایط نابسامان ارز در ایران توضیح بفرمایید .
      و اینکه راه های دریافت اقامت را پاسخگو باشید .
      سپاس

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        راه ورود و اقامت سوئد بر اساس کار باید جاب سیکر باشد و یا ثبت شرکت . یعنی یا باید زبان آن کشور را تسلط کامل داشته باشید و یا با حد اقل ۱۵۰ هزار یورو برای ثبت شرکت اقدام نمایید

    46. Mehrdad گفت:

      سلام دوست عزیزم
      بند آتش نشانم ۸سال سابقه کار دارم مدارک فوق دیپلم حسابداریم دارم گواهینامه پایه یکمم تاز گرفته میخواستم بدونم میتونم تو حرفه خودم کار پیدا کنم ممنون میشم راهنمایم کنید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای پیدا کردن کار یا باید درخواست کار داشت یا از سیستم امتیاز بندی با داشتن مدرک آیلتس حد اقل۷ اقدام نمود

    47. Kosar گفت:

      سلام همسرم فوق لیسانس بیماری شناسی گیاهی داره و خودم لیسانس تربیت بدنی و همینطور مربی وشو و کیک بوکس هستم و چندین احکام قهرمانی دارم در ورزشم میخواستم ببینم میتونیم کاری پیدا کنیم در سوئد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        الویت کارفرماها با افراد خودشان و فارغ التحصیلان خودشان می باشد که آنهارا شاغل کنند، مگرینکه درخواست شغلی داشته باشید.

    48. نسرین گفت:

      همسرم کارشناسی فیزیوتراپی از دانشگاه شیراز دارند . مینونن اقامت سوئد رو بگیرن؟؟؟؟ میشه راهنمایی کنین متولد ۶۹ هستن

    49. محمد گفت:

      سلام فرزندم
      ۱۷سالشه محصله میخاد به سویدمهاجرت کنه برای ادامه تحصیل وکار.چقدرخرج داره که بااطمینان وقانونی این کاروانجام بده ممنون میشم جواب بدیددرضمن فامیل هم داریم اونجا د

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        این سوال باید باتوجه به شرایطی مانند رشته، سطح زبان و…پاسخ داده شود.
        برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید:
        https://arianaabroad.com/

    50. امید گفت:

      سلام
      من ۲۵.سالمه فوق دیپلم رشته ساخت وتولید سال ۹۳ هستم ۶سال سابقه کار دارم تو زمینه برنامه نویسی ماشین آلات صنعتی مثل تراش و فرز و واتر جت cnc … همسر بنده فوق لیسانس اقتصاد هستن ..
      با توجه به اینکه صنعت کار هستم بنظرتون میتونیم سوئد رو برای زندگی انتخاب کنیم…
      ممنون میشم راهنمایی کنین..

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        کشور سوئد یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای زندگی میباشد چون رفاه اجتماعی بسیار بالایی دارد . ولی برای کار حتما شما باید درخواست کار از یک کارفرمای حقیقی یا حقوقی داشته باشید تا بتوانید در این کشور ویزای کاری و نهایتا اقامت دائم دریافت نمایید

    51. اسماعیل گفت:

      سلام من فارغ التحصیل رشته کارشناسی بیهوشی از دانشگاه علوم پزشکی اهواز هستم .قصد دارم که برای کار به سوئد یا نروژ برم .اگر ممکنه راهنمایی کنید که آیا این رشته توی این کشور ها پذیرفته میشه به عنوان یک مدرک رسمی برای کار یانه..ممنون میشم اگه به ایمیلم بفرستید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما باید از کشور سوئد یا نروژ نیاز به پیشنهاد کاری داشته است.

    52. امیر گفت:

      سلام و وقت بخیر

      ایا فردی که در ایران مشغول تحصیل است، و معافیت تحصیلی دارد، میتواند با ویزای کار به سوید برود؟
      ۱- سفارت سوید به هنگام صدور اجازه کار ۲ ساله ، معافیت تحصیلی در ایران را قبول میکند؟
      ۲- به هنگام خروج از ایران با داشتن ویزای کار و اجازه کار سوید، به مشکل خروج بر نمیخوریم؟
      ۳- در صورتی که نیاز به تمدید پاسپورت و اجازه کار (بعد از ۲ سال اول در سوید) داشته باشیم به مشکلی بر نمیخوریم؟

      ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        ۱ برای خروج از کشور نطام وظیفه برای تحصیل وثیقه میپذیرد
        ۲ برای سفارت سوید قوانین داخلی مهم نیست پس فرقی ندارد
        ۳ به نظام وظیفه رجوع شود ولی به داحتمال بالا مشکل ایجاد میشود
        ۴ باید پاسپورت از طرف ایران تمدید شود مگر اینکه اقامت دایم دریافت نمایید

    53. امین گفت:

      سلام
      چطور میشه مطمئن شد که شرایط زندگی در سوئد از شرایط کنونی در ایران بهتر است.
      شرایط من این هست
      بنده مهندس الکترونیک با معدل ۱۴.۵ تهران جنوب سال۸۶ هستم و ۹سال سابقه کارمرتبط دارم و میانگین حقوقم ۵.۵۰۰.۰۰۰ تومانه
      متشکرم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شرایط زندگی به احساس افراد از کیفیت زندگیشان برمیگردد . کیفیت زندگی به آیتم های بسیاری بستگی دارد که عموما این آیتم ها و رسیدن به حد نصاب و کیفیت را موسسات بین المللی معتبر و سازمان های جهانی طی یک پروسه یکساله تعیین میگردد که مورد تایید همه مجامع بین المللی است . سازمان ملل نیز یکی از منابع مورد تایید این اطلاات میباشد

    54. بابک گفت:

      با سلام
      بنده ۴۴ ساله مدرک لیسانس سخت افزار با معدل ۱۴.۸۰ از واحد جنوب تهران در سال ۸۱ و ۱۳ سال سابقه کار مرتبط با رشته خودم دارم. آیا میتونم در همین رشته در یکی از کشورهای نروژ یا سوئد ادامه تحصیل دهم ؟
      با تشکر از وقت وتوجه شما

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای کسب اطلاعات مربوط به ادامه تحصیل در کشورهای نروژ یا سوئد لطفا به صفحه ی مربوط به همین موضوع در سایت مراجعه بفرمایید.

    55. حمید گفت:

      با سلام
      میخوام برای کشور سوئداقامت کاری بگیرم اما از میزان حقوق ودستمزداونجا اطلاعی ندارم
      اینم بگم که مدرک مهندسی برق قدرت دارم با ۷سال سابقه کار در ایران ممنون میشم اگه اطلاعات درستی در اختیارم بزارید باسپاس

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        حقوق دریافتی شما با داشتن کار در کشور سوئد با توجه به شغل یا پوزیشن کاری شما متفاوت است

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up