تحصیل داروسازی در هند

سالانه افراد زیادی برای تحصیل در رشته داروسای به کشور های مختلف مهاجرت کرده و در این رشته اقدام به تحصیل می نمایند، در این مقاله به شاریط رشته دارو سازی در هند می پردازیم.

کشور هند در طی سالیان دور در زمینه پزشکی و خصوصاً دارو بسیار قوی بوده و قدرت تاریخی دارد. این کشور از سال های بسیار دور در زمینه داروهای گیاهی و شیمیایی مطرح بوده است تا جایی که امروزه تحصیل در هند و خصوصاً در رشته های پزشکی و داروسازی با استقبال بسیار زیاد دانشجویان سراسر دنیا مواجه گردیده شده است.

رشته داروسازی در هند به دو صورت پیوسته و ناپیوسته ارائه می گرددو دوره های داروسازی ناپیوسته در هند به صورت یک دوره لیسانس ساله می باشد و بعد از آن فرد امکان ادامه تحصیل در M.pharm و D.pharm را دارد.

B.pharm یا همان دوره ی ساله لیسانس داروسازی است که طی این چهار سال دروس تئوری و عملی به دانشجویان داده می شود که می بایست آن را پشت سر بگذارند. این دروس خود به قسمت عمومی و تخصصی تقسیم می شوند.

هندوستان,هندوستان,هندوستان

مقطع لیسانس برای رشته داروسازی در هند

دانشجویانی که در مقطع لیسانس به تحصیل در هندوستان پرداختند می توانند بلافاصله بعد از تحصیل به کشور باز گردند و در دانشگاه های شعب بین الملل مشغول به ادامه تحصیل شوند. این دانشجویان حتی می توانند با آزمون ارزیابی مدرک و معادل سازی آن وارد بازار کار شوند.

دوره M.pharm یا همان دوره ی فوق لیسانس داروسازی می باشد که سال به طول می انجامد دوره ی فوق لیسانس دارای زیر شاخه می باشد.

  • دوره ی D.pharm در هند به دو صورت پیوسته و ناپیوسته ارائه می گردد.

در دوره ی ناپیوسته دانشجویان می توانند یک دوره ی ساله را که سال آن به صورت آکادمیک و آموزش محور ارائه می گردد و یک سال آن به صورت اینترنشیپ و در بیمارستان سپری می شود.

دوره های پیوسته بعد از دوره ی ساله تحصیل است که یک دوره ی ساله بعد از لیسانس می باشد. این دوره دارای سال تحصیل به صورت آکادمیک و آموزش محور است و یک سال آخر به صورت کارآموزی و زیر نظر اساتید در بیمارستان هاست.

هندوستان,هندوستان,هندوستان

حداقل مدرک برای رشته داروسازی در هندوستان

البته در کشور هند افراد با داشتن حداقل مدرک دیپلم و سال تحصیل و ۵۰۰ ساعت کار عملی الزامی می توانند وارد بازار کار شده و کسب درآمد داشته باشند. از این رو گذراندن واحدهای عملی برای این دانشجویان حائز اهمیت است. البته این نکته قابل ذکر است که عموماً این دوره ها در دانشگاه های خصوصی قابل ارائه می باشند.

شرط ورود به دانشگاه در رشته داروسازی در هند داشتن حداقل ۱۲ سال تحصیل و تسلط به زبان انگلیسی و تمکن مالی حداقل یکساله می باشد.

برخی از مؤسسات علمی معتبر در هند شرط ورود به رشته داروسازی را قبولی در آزمون ورودی که دروس اصلی آن هزینه تحصیل داروسازی در هند در مقطع لیسانس سالیانه حدود ۳۱۰۰۰تا ۹۲۰۰۰ روپیه می باشد و در مقطع ارشد از ۷۰ هزار روپیه شروع می گردد.

مسئله ای که در این بین مهم می باشد این است که دانشگاه های انتخابی باید تأیید وزارت علوم و بهداشت را داشته باشند تا دانشجویان آن اجازه کار بعد از تحصیل در ایران را داشته باشند مگر آنکه بخواهند داخل همان کشور مشغول به کار و فعالیت باشند.

همراهان گرامی چنانچه بخواهید از روش اخذ ویزای تحصیل داروسازی در هند اطلاعات بیشتری دریافت نمایید، با مشاوران موسسه آریاناپارس که تنها دارنده مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ایران می باشد تماس گرفته و از بروزترین اطلاعات بهره مند گردید.

دیدگاه ها

۲ پاسخ به “داروسازی در هند”

  1. پریسا77 گفت:

    سلام من دیپلم و پیش دانشگاهی رشته تجربی با معدل ۱۸ را دارم میخواستم بدونم برای تحصیل در رشته داروسازی درهند امتحان کنکورهم گرفته میشه و یا خیر و اینکه هزینه داروسازی پیوسته برای یک سال چقدر میشه؟ با سپاس

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      تحصیل دارو سازی در هند بدون آزمون هست غیر از دانشگاه های برترشان و هزینه ها بسته به دانشگاه بسیار متفاوت است و از ۱۰۰۰ دلار تا ۹ هزار دلار به طور متوسط میباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

arrow up