دانشگاه آلبرتا یکی از دانشگاه های معروف برای تحصیل در کانادا است که در این دانشگاه بالغ بر ۴۰ هزار دانشجو از کانادا و سایر کشورهای دنیا در بیش از ۴۰۰ رشته در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه بزرگ از نظر تعداد دانشجویان رتبه دوم کانادا را به خود اختصاص داده است.

تحصیل در این دانشگاه آرزوی هر فردی است و هیچ تردیدی وجود ندارد که دانشگاه آلبرتا یکی از برترین دانشگاه‌های جهان در حال حاضر محسوب می شود. دانشگاه آلبرتا که در شهر ادمنتون در استان آلبرتا واقع شده است، به نسبت بسیاری از دانشگاه های برتر جهان قدمت چندانی ندارد و در سال ۱۹۰۸ افتتاح شده است.

اطلاعات کلی در مورد دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا کجاست؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که این دانشگاه یک دانشگاه دولتی در شهر ادمونتون در استان آلبرتا است و توسط الکساندر کامران روتر فورد اولین نخست وزیر استان آلبرتا و هنری مارشال توری اولین رئیس دانشگاه آلبرتا افتتاح شد.

این دانشگاه در ابتدای امر با الگوبرداری از دانشگاه های ایالات متحده آمریکا برای امور تحقیقاتی ساخته شد. دانشگاه آلبرتا یکی از مشهورترین دانشگاههای کانادا است و در رتبه بندی های جهانی نیز جایگاه بسیار مناسبی دارد.

بسیاری از ایرانیان که تمایل به تحصیل در کانادا را دارند نیز در تلاش هستند تا به نحوی وارد دانشگاه آلبرتا شوند. اما حقیقت این امر آن است که برای رسیدن به این دانشگاه نیاز به رزومه نسبتاً قدرتمندی است و می توان گفت که هر ساله جمعیت قابل توجهی از دانشجویان بین المللی وارد این دانشگاه می شوند و در پایان دوره تحصیلخود موفق به ورود به بازار کار می‌شوند.

رنکینگ دانشگاه آلبرتا

طبق آخرین رده بندی سازمان کیو اس در خصوص رنکینگ دانشگاه آلبرتا این است که۲۶ دانشگاه کانادایی در لیست برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته اند. رتبه چهارم در لیست برترین دانشگاه های کانادا در دست دانشگاه آلبرتا است.

دانشگاه آلبرتا در شهر نفتی ادمونتون قرار دارد که این دانشگاه بزرگ، چهارمین شرکت بزرگی است که از نظر تعداد بیشترین استخدام در استان آلبرتا را دارد. بنابراین دانشگاه آلبرتا در رتبه ۹۰ در لیست برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته است.

رشته های دانشگاه آلبرتا کانادا

دانشگاه آلبرتا رشته های تحصیلی متنوعی را ارائه می دهد. این دانشگاه دانشجویان ممتاز را برای ادامه تحصیل در رشته های مختلف جذب می کند.

رشته های دانشگاه آلبرتا در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری می باشد. رشته های دانشگاه آلبرتا عبارتند از:

رشته کشاورزی و محیط زیست، گروه زبان و هنر، رشته مدیریت، آموزش، حقوق، رشته های پزشکی، پرستاری، تربیت بدنی، علوم پایه، اقتصاد کشاورزی و منابع طبیعی، زیست شناسی، تغذیه، مطالعات زیست محیطی، ادبیات و زبان چینی، ریاضی، مطالعات زنان، تاریخ جغرافیای، انسان شناسی، فلسفه، علوم سیاسی، جامعه شناسی، طراحی عمومی، موسیقی، حسابداری، تجارت بین الملل، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی معدن و بسیاری از رشته های دیگر.

شرایط مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه آلبرتا

شرایط پذیرش دانشگاه آلبرتا به این صورت است که برای پذیرش در مقطع کارشناسی از دانشگاه آلبرتا ابتدا باید رشته موردنظر خود را در وبسایت رسمی دانشگاه جستجو کنید و مدارک مورد نیاز مشخص شده توسط دانشگاه را آماده کنید.

بر اساس رشته تحصیلی در هر مقطع تحصیلی، شرایط تعیین شده ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. اما به طور کلی برای ورود به رشته های مقطع کارشناسی در دانشگاه آلبرتا باید حداقل معدل ۱۵ را داشته باشید.

از دیگر شرایط پذیرش دانشگاه آلبرتا این است که تسلط کافی به زبان انگلیسی و کسب حداقل نمره ۸۶ تافل برای پذیرشدر این مقطع تحصیلی مورد نیاز است.

شرایط دانشگاه آلبرتا

هزینه تحصیل (شهریه) در مقاطع مختلف دانشگاه آلبرتا

شهریه دانشگاه آلبرتا با توجه به رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان می تواند متفاوت باشد. اگر بخواهیم شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه آزاد را به صورت میانگین در نظر بگیریم، می توان گفت شهریه دانشگاه آلبرتا از ۱۱.۷۸۰ تا ۴۵.۲۰۸ دلار کانادا خواهد بود.

این هزینه باید هنگام ارسال درخواست برای دریافت پذیرش از دانشگاه پرداخت شود و همچنین پس از دریافت دعوتنامه از سمت دانشگاه، باید مقداری هزینه در راستای ثبت نام دانشجو و تحت عنوان شهریه اولیه به دانشگاه پرداخت شود.

بورسیه‌ تحصیلی دانشگاه آلبرتا کانادا

هم اکنون سعی داریم در مورد بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه آلبرتا توضیحاتی را ارائه دهیم. خوشبختانه درخواست بورسیه شدن از دانشگاه آلبرتا برای سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ باز است. بورسیه های تحصیلی دانشگاه آلبرتا به عنوان بورسیه های ورودی برای شایستگی دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی به طور خودکار بررسی می شود.

دانشگاه آلبرتا بورسیه و کمک هزینه های متفاوتی را به دانشجویان خود ارائه می دهد. شرایط و میزان این بورسیه ها با یکدیگر تفاوت دارد.

به طور کلی مواردی همچون شرایط تحصیلی و نمرات دانشجو، مدرک زبان و میزان تسلط آنها به زبان انگلیسی و نوع رشته هایی که در آن تحصیل می کنند و مقطع تحصیلی، تاثیر مستقیمی بر روی کمک هزینه و بورسیه خواهد داشت و مبلغ بورسیه تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی دانشگاه می‌تواند در سال از ۱۳ هزار دلار به بالا باشد.

خوابگاه دانشجویی در دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا کانادا دارای خوابگاه هایی با امکانات کاملی همچون اینترنت پرسرعت، رستوران، سرویس بهداشتی و حمام، میز و صندلی مطالعه، تختخواب، تلویزیون و تهویه مطلوب بوده و در تمام خوابگاه ها سالن مطالعه و اتاق ورزشی جداگانه است. خوابگاه دانشگاه آلبرتا بسیارتمیز و مجهز است.

دانشجویان می توانند در شهر ادمونتون اتاق و یا آپارتمان نیز اجاره کنند که در این صورت دانشجویان باید برای سکونت خود هزینه‌های بیشتری در نظر بگیرند. خوابگاه های دانشجویی آلبرتا معمولا در نزدیکی دانشکده های دانشگاه آلبرتا قرار دارند که این امر موجب تردد آسان میان خوابگاه و دانشکده می شود.

مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه آلبرتا

تحصیل در دانشگاه آلبرتا دارای مزایا و معایبی می باشد. مزایای تحصیل در دانشگاه آلبرتا به این صورت است که کالج ها تمرکز بیشتری بر آموزش و یادگیری دارند، تعداد دانشجویان در کلاس ها کمتر است و به همین جهت اساتید توجه بیشتری به دانشجویان می کنند، آن ها دارای برنامه درسی تخصصی تری هستند تا بتوانند به دانش آموزانی که علائق خاصی دارند رسیدگی کنند.

کالج ها برنامه های تحصیلی خود را با توجه به نیازهای بازار کار و تقاضای کارفرمایان طراحی می کنند.

از معایب تحصیل در آلبرتا این است که برخی از کالج ها ممکن است به دانشجویان خود امکان تحصیل در مقاطع بالاتر را ارائه ندهند و در کل اکثر کالج ها برنامه های کمتری ارائه میدهند. در مقایسه با دانشگاهها آنها امکانات و منابع کمتری برای انجام تحقیقات دارند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانشگاه آلبرتا دانشگاه آلبرتا دانشگاه آلبرتا دانشگاه آلبرتا دانشگاه آلبرتا

شبکه های اجتماعی

arrow up