آشنایی با دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا در میان سه دانشگاه برتر کانادا و در جایگاه ۴۵ دنیا در سایت های رتبه بندی همانند QS قرار دارد. بسیاری از دانشجویان بین المللی با توجه به سطح بالای علمی این دانشگاه و حضور این دانشگاه در یکی از برترین ایالت های کانادا به دنبال اخذ پذیرش و مهاجرت تحصیلی برای این دانشگاه می باشند تا با اتمام تحصیل، آینده روشنی را برای خود مهیا نمایند. از دانش آموختگان این دانشگاه می توان به برنده ۸ جایزه نوبل و ۳ نخست وزیر کانادا اشاره نمود.

دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC)، که قبلا به عنوان کالج دانشگاه مک گیل بریتیش کلمبیا شناخته شده بود، قدمت زیادی دارد و سال تاسیس آن به سال ۱۹۰۸ می رسد. این دانشگاه به عنوان قدیمی ترین دانشگاه ایالت بریتیش کلمبیا به حساب می آید. این دانشگاه خود به دنبال پیشنهادی توسط جان جسوپ، فرماندار وقت بریتیش کلمبیا، که نیاز به یک موسسه آموزش عالی برای خدمت به منطقه محلی را تشخیص داده بود، ایجاد شد.

آشنایی با دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه برتیش کلمبیا دارای دو دانشکده در ونکوور و اوکاناگان می باشد. بیشتر دانشجویان در شهر ونکوور مستقر می باشند و فقط ۱۰ هزار دانشجو در شهر اوکاناگان حضور دارند. در حال حاضر در حدود ۵۵ هزار دانشجو از ۱۴۸ کشور دنیا در دانشگاه بریتیش کلمبیا مشغول به تحصیل می باشن که از این تعداد، ۱۵ هزار دانشجوی بین المللی وجود دارد.

بیشترین علاقه دانشجویان بین المللی به ادامه تحصیل در کانادا و دانشگاه بریتیش کلمبیا مختص به دوره های کارشناسی این دانشگاه می باشد، به صورتی که ۷۷ درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی و ۲۳ درصد دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به ادامه تحصیل می پردازند. اگر شما ها هم تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی تر در زمینه تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در کشورکانادا را دارید می توانید به مقاله هایی با عنوان کارشناسی درکانادا و کارشناسی ارشد در کانادا در همین وب سایت مراجعه نمایید.

برترین رشته های دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا با بیش از ۷۰۰ دوره آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی، این امکان را به دانشجویان بین المللی می دهد که بدون هیچ محدودیتی و فقط متناسب با شرایط خود برای این دانشگاه اقدام نمایند. این دانشگاه در حال حاضر در ۱۰ رشته تحصیلی، در میان ۱۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارد که در ادامه به برترین رشته های تحصیلی این دانشگاه اشاره می شود.

برترین رشته های تحصیلی دانشگاه بریتیش کلمبیا

مدیریت اطلاعات، موضوعات مرتبط با ورزش، جغرافیا، آموزش، مهندسی معدن، مطالعات محیطی، روانشناسی، کشاورزی و جنگل داری، فیزیولوژی، زبان و ادبیات انگلیسی، زمین شناسی، داروسازی، زبان شناسی، اقتصاد، ریاضیات، هنر، دندانپزشکی و تایخ از برترین رشته های تحصیلی دانشگاه بریتیش کلمبیا می باشد. دانشجویان علاقه مند به رشته های عنوان شده قادر خواهند بود در صورت ارائه مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از این دانشگاه اقدام نمایند.

خوابگاه دانشگاه بریتیش کلمبیا

یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار برای دانشجویان، شرایط زندگی در دانشگاه مورد نظر می باشد. دانشجویان متناسب با علایق خود می توانند برای انواع شرایط اقامتی در این کشور و منطقه جغرافیایی اقدام نمایند. متوسط هزینه های زندگی در ایالت بریتیش کلمبیا برای یک فرد ماهانه بین ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار تعیین می گردد. از این میزان ۴۵ درصد به هزینه های مسکن اختصاص پیدا می کند. خوابگاه های دانشگاه، زندگی مشترک با خانواده کانادایی و یا زندگی مستقل به عنوان معمول ترین حالت های اسکان در این دانشگاه می باشد.

تقریباً ۱۲۰۰۰ دانشجو (داخلی و بین المللی) از امکانات مسکن UBC برخوردار می شوند. در دانشگاه بریتیش کلمبیا، به دانشجویان تازه وارد، ۱۴ سالن اقامت در دانشگاه و همچنین به دانشجویان سال اول اقامت تضمین شده ارائه می گردد. با طیف گسترده ای از امکانات مسکن UBC، به دانشجویان مکانی برای ارتباط با همسالان، راهنمایی گرفتن از سالمندان، لذت بردن از زندگی با بزرگسالان و به طور کلی، با ارزش ترین زمان تجربه دانشگاه خود ارائه می شود.

خوابگاه دانشگاه بریتیش کلمبیا

 در حالی که هر اقامت دانشجویی هزینه های خاص خود را دارد، اما امکانات اولیه مانند امکانات فضای باز، پارکینگ و انبار، لباسشویی و غیره برای همه یکسان است. در کنار این، آنچه UBC را از سایر دانشگاه های کانادا مانند UToronto McGill و UAlberta متمایز می کند این واقعیت است که سبک مسکن در تمام اقامتگاه ها یکسان است. در هر یک از اتاق ها یک تخت Twin XL، کمد لباس، کمد، میز، چراغ، قفسه کتاب، کاناپه، صندلی و یک میز برای دانشجویان تعبیه شده است.

شرایط پذیرش دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

پذیرش از دانشگاه بریتیش کلمبیا به صورت مستقیم صورت می گیرد. این نکته بدین معناست که دانشجویان با آماده سازی مدارک مورد نیاز که در ادامه به آنها اشاره می شود، می توانند برای اخذ پذیرش از دانشگاه اقدام نمایند. به صورت میانگین ۵۳ درصد از درخواست های ارسال شده به دانشگاه مورد تایید قرار می گیرد.

دانشجویان از سراسر دنیا برای دانشگاه بریتیش کلمبیا می توانند شانس خود را برای اخذ پذیرش امتحان نمایند. هر سال تحصیلی در دانشگاه بریتیش کلمبیا شامل دو ترم آموزشی می شود. دانشجویان با توجه به بازه های آماده سازی مدارک قادر خواهند بود برای ترم های سپتامبر و ژانویه اقدام نمایند. بازه های زمانی برخی از رشته های تحصیلی در دانشگاه بریتیش کلمبیا به شرح زیر می باشد.

ردیف رشته ددلاین اقدام
۱ کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر ۱۵ دسامبر
۲ MBA 20 اکتبر
۳ مهندسی عمران ۳۱ ژانویه
۴ پرستاری ۱ دسامبر
۵ کارشناسی علوم داده ۱ دسامبر

به صورت میانگین بازه های زمانی اقدام جهت اخذ پذیرش، ۲ ماه به طول می انجامد. پس از ارسال مدارک، گروه ادمیشن دانشگاه در عرض ۱۴ الی ۲۰ روز کاری، پاسخ خود را در خصوص تایید و یا عدم تایید مدارک به دانشجو ارسال می نمایند. در ادامه به لیست مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه بریتیش کلمبیا اشاره می شود.

کانادا,کانادا,کانادا

مدارک مورد نیاز

  1. سوابق تحصیلی: مدرک تحصیلی قبلی به همراه ریز نمرات
  2. مدرک زبان: مدرک آیلتس، نمره ۶ برای دوره کارشناسی و نمرات بالاتر برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری
  3. توصیه نامه: دو نامه تاییده از اساتید قبلی دانشگاه و یا مدرسه
  4. انگیزه نامه: دلایل شما برای ورود به دانشگا و کشور کانادا
  5. رزومه: سوابق تحصیلی و کاری دانشجو

اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط اخذ پذیرش تحصیلی کشور کانادا دارید می توانید به صورت جداگانه به مقاله ی پذیرش تحصیلی کانادا که در همین وب سایت توسط نویسندگان ما به رشته ی تحریر درآمده است مراجعه نمایید.

هزینه تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا

تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا برای دانشجویان بین المللی مستلزم پرداخت هزینه می باشد. متوسط هزینه های تحصیل در دوره های کارشناسی بین ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار کانادا و هزینه های تحصیل در دوره کارشناسی ارشد بین ۱۰ تا ۲۲ هزار دلار در سال تخمین زده می شود. هزینه های دقیق تحصیل منوط به انتخاب رشته و مقطع تحصیلی می باشد. لازم به ذکر است که دانشجویان با توجه به بورسیه های تحصیلی و کار دانشجویی می توانند بخش اعظمی از هزینه های تحصیل و زندگی در کشور کانادا را تامین نمایند.

کانادا,کانادا,کانادا

هزینه دوره کارشناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا

دوره های کارشناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا به مدت ۴ سال به طول می انجامد. دانشجویان در صورت ارائه سوابق آموزشی و مدرک زبان قادر خواهند بود تا شانس خود را برای اخذ پذیرش از این دانشگاه امتحان نمایند. هزینه های تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا متناسب با رشته انتخابی، تعیین می گردد. در جدول زیر هزینه ای تحصیل در این دانشگاه در برخی از رشته های تحصیلی آمده است.

رشته تحصیلی تعداد واحد درسی شهریه سالانه
علوم پایه ۳۷ ۵۰ هزار دلار کانادا
علوم کامپیوتر ۳۰ ۴۰ هزار دلار کانادا
هنر ۳۰ ۳۹ هزار دلار کانادا
کشاورزی و جنگلداری ۳۵ ۴۷٫۵۵۹ دلار کانادا
پرستاری ۳۰ ۳۹٫۶۴۸ دلار کانادا
داروسازی ۳۰ ۴۰٫۷۶۵ دلار کانادا
موزیک ۳۴ ۳۷٫۴۶۰ دلار کانادا

هزینه دوره کارشناسی ارشد دانشگاه بریتیش کلمبیا

دوره های کارشناسی ارشد در دانشگاه بریتیش کلمبیا به صورت معمول ۲ سال به طول می انجامد. دانشجویان پس از اتمام دوره های کارشناسی به همراه نمره حداقل ۶٫۵ در آزمون آیلتس قادر خواهند بود برای این مقطع تحصیلی اقدام نمایند. هزینه های تحصیل در دوره کارشناسی ارشد به مراتب پایین تر از هزینه های تحصیل در دوره کارشناسی می باشد. در جدول زیر هزینه تحصیل برخی از رشته ها آمده است.

ردیف رشته تحصیلی هزینه سالانه
۱ مدیریت بازرگانی ۳۳ هزار دلار کانادا
۲ هنر ۲۵ هزار دلار کانادا
۳ مدیریت کتابخانه ۱۰ هزار دلار کانادا
۴ معماری ۳۲ هزار دلار کانادا
۵ علوم داده ۲۱ هزار دلار کانادا

بورسیه دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا متعهد به کمک برای دانشجویان ممتاز دانشگاهی در سراسر جهان است و بورس های تحصیلی مختلفی را برای تحصیل در کانادا برای متقاضیان بین المللی ارائه می دهد. به غیر از بورس تحصیلی، آنها همچنین قادر خواهند بود از کمک های مالی مختلف دیگری به صورت کمک هزینه، بورس و جوایز بهره مند شوند.

کانادا,کانادا,کانادا

طبق گزارشات کمک مالی بورس تحصیلی UBC، کلیه بورس های تحصیلی دانشگاه بریتیش کلمبیا برای دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در سه نوع طبقه بندی می شوند:

  • بورس های تحصیلی مبتنی بر شایستگی دانشگاهی UBC: بر اساس نمرات علمی اعطا می شود و تا ۲۵-۳۰٪ از کل بودجه پیشنهادی را تشکیل می دهد.
  • جوایز مبتنی بر نیاز: ۶۵-۷۰٪ از کل بودجه را تشکیل می دهند و صرفاً بر اساس نیازهای مالی دانشجو است.
  • بورس تحصیلی ترکیبی UBC: بر اساس ترکیبی از شایستگی (دانشگاهیان ، مهارت های رهبری و غیره) و نیازهای مالی دانشجو اعطا می شود. این ترکیب تا ۱۰٪ از شهریه دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا را کاهش می دهد.

Philip L. Brocking Award

دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا در صورت ارائه سوابق آموزشی ایده آل قادر خواهند بود برای این بورسیه تحصیلی اقدام نمایند. میزان این شهریه به مدت ۴ سال و کل هزینه های تحصیل در این دانشگاه می باشد. متقاضیان جوایز فیلیپ ال بروکینگ لازم است قبل از ۳۰ آوریل، مراحل پذیرش را تکمیل و مدارک مورد نیاز را برای واجد شرایط بودن بورس تحصیلی ارائه دهند. لازم به ذکر است که اولویت اعطا بورسیه به دانشجویان مسیحی می باشد.

کانادا,کانادا,کانادا

Karen McKellin International Leader of Tomorrow Award

جایزه رهبر بین المللی کارن مک کلین یک بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی بر اساس نیاز و شایستگی است. این جایزه برای دانشجویانی طراحی شده است که دوره کارشناسی خود را در دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) شروع می کنند. مهلت درخواست بورسیه برای دانشجویان بین المللی تا ۱ دسامبر می باشد. میزان بورسیه متناسب با نیاز مالی دانشجو تعیین می گردد و پس از آن به مدت ۳ سال تمدید می گردد.

UBC Donald A. Wehrung International Student Award

جایزه بین المللی دانشجویی UBC Donald A. Wehrung برای دانشجویان برجسته بین المللی که از مناطق فقیرنشین یا جنگ زده جهان آمده اند، ارائه می شود. این جایزه در دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) به دانشجویانی اهدا می شود که در  شرایط دشوار به برتری علمی رسیده اند و نمی توانند بدون کمک مالی تحصیل کنند. این بورسیه برای دانشجویان دوره کارشناسی و متناسب با شرایط دانشجو تعیین می گردد.

UBC International Major Entrance Scholarships

بورسیه های ورودی عمده بین المللی (IMES) به دانشجویان بین المللی استثنایی دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) ارائه می گردد. دانشجویان بین المللی دوره کارشناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا در صورت واجد شرایط شدن قادر خواهند بود تا ۱۵ ژانویه برای این بورسیه تحصیلی اقدام نمایند. این بورسیه با پذیرش دانشگاه صورت می گیرد و گروه ادمیشن دانشگاه در صورت تایید شرایط، این بورسیه را به دانشجویان منتخب اعطا می نماید.

مزایای تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا

تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا، آرزوی بسیاری از دانشجویان بین المللی می باشد. این دانشگاه با سطح بسیار بالای علمی و کیفیت آموزشی ایده آل به عنوان مقصدی جذاب به حساب می آید. دانشجویان در صورت ارائه مدارک تحصیلی و مدرک زبان قادر خواهند تا شانس خود را برای اخذ پذیرش از این دانشگاه امتحان نمایند. در ادامه به برترین مزایای تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا اشاره شده است.

کانادا,کانادا,کانادا

درصد ورود به بازار کار

یکی از برترین مزایای تحصییل در دانشگاه بریتیش کلمبیا، فرصت های بیشمار کاری پس از تحصیل برای دانشجویان این دانشگاه می باشد. با توجه به سیستم آموزشی دانشگاه UBC و اعتبار در میان کارفرمایان، فارغ التحصیلان دانشگاه بریتیش کلمبیا به راحتی قادر خواهند بود که به بازار کار ورود کنند. از همین رو شرایط اقامتی برای این دشته از دانشجویان با توجه به قوانین دولت کانادا افزایش می یابد.

زندگی در بهشت کانادا

بریتیش کلمبیا، غربی ترین استان کانادا، به دلیل داشتن دانشگاه های عالی رتبه، مناطق زیبا، فعالیت های پرماجرا و فضای چند فرهنگی پر جنب و جوش شناخته شده است. کانادا ممکن است به زمستان های سخت خود شهرت داشته باشد، اما بریتیش کلمبیا معتدل ترین آب و هوای این کشور را دارد. در مرکز منطقه، گرمای تابستان اغلب بالاتر از ۳۰ درجه سانتی گراد است، در حالی که مناطق ساحلی جنوب استان دارای کمترین دمای زمستان در کشور هستند. ونکوور به عنوان قطب فناوری کانادا شناخته می شود و مقصدی عالی برای فارغ التحصیلان، به ویژه علاقه مندان به توسعه نرم افزار، بیوتکنولوژی، هوا فضا و بازی های ویدئویی است.

معایب تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا

علی رغم مزایای عنوان شده برای تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا به طور حتم هر گونه اقدامی با مشکلات و چالش هایی همراه است. آشنایی از مشکلات تحصیل در این دانشگاه، به آن دسته از دانشجویان علاقه مند به ادامه تحصیل در دانشگاه UBC کمک شایانی می کند تا با آگاهی کامل این مسیر را طی نمایند. در ادامه به بزرگترین چالش های پیش روی دانشجویان برای ادامه تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا اشاره می شود.

درصد پایین قبولی پذیرش

دانشگاه بریتیش کلمبیا به عنوان یکی از سه دانشگاه برتر کشور کانادا شناخته می شود، از همین رو بسیاری از دانشجویان به دنبال تحصیل در این دانشگاه می باشند. با توجه به درخواست های بسیار زیاد برای این دانشگاه، تعداد دانشجویان که موفق به دریافت پذیرش می باشند، بسیار کم است. طبق آمار دانشگاه، فقط ۵۳ درصد پرونده های ارسالی مورد قبول قرار می گیرند. این نکته به عنوان یکی از مشکلات تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا محسوب می شود.

هزینه های تحصیل و زندگی بالا

یکی از بزرگترین چالش های پیش روی دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا، هزینه های بالای تحصیل و زندگی می باشد. با توجه به هزینه های تحصیل عنوان شده در همین مقاله، دانشجویان برای تحصیل می بایست هزینه ای بالاتر از متوسط هزینه تحصیل در کانادا را پرداخت نمایند. با توجه به قرار گیری این دانشگاه در شهر ونکوور، هزینه های زندگی در این شهر به مراتب از شهرهای دیگر کانادا بالاتر می باشد.

نتیجه گیری

با توجه به مطالب عنوان شده، تحصیل در دانشگاه برتیش کلمبیا، آرزوی بسیاری از دانشجویان بین المللی می باشد. از همین رو بسیاری از دانشجویان این دانشگاه را در صدر لیست خود قرار می دهند تا در صورت موفقیت به اخذ پذیرش تحصیلی به خواسته خود برسند و تحصیل در یک دانشگاه با کیفیت را تجربه نمایند.

با توجه به بورسیه های بسیاری که دانشگاه بریتیش کلمبیا برای دانشجویان بین المللی در نظر می گیرد، دانشجویان در صورت فراهم آوردن مدارک مورد نیاز قادر خواهند با کمترین هزینه ممکن در این دانشگاه به تحصیل بپردازند و پس از آن با شانس بسیار بالایی برای ورود به بازار کار اقدام نمایند. طبق قوانین کشور کانادا می توان در کمترین زمان ممکن، اقامت این کشور را دریافت نمود.

نظرات و سوالات خود را در خصوص شرایط تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا از طریق دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید. همچنین می تواننید برای بررسی شرایط خود با مشاورین موسسه آریاناپارس در ارتباط باشید و به صورت کاملا رایگان مسیر درستی برای آینده زندگی خود انتخاب نمایید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دانشگاه بریتیش کلمبیا دانشگاه بریتیش کلمبیا دانشگاه بریتیش کلمبیا دانشگاه بریتیش کلمبیا دانشگاه بریتیش کلمبیا

    شبکه های اجتماعی

    arrow up