دانشگاه فنی آخن از سال ۱۸۷۰ فعالیت خود را در شهر آخن آلمان شروع کرده و اکنون جز برترین دانشگاههای برای تحصیل در آلمان می باشد، در این موسسه علمی حدود ۴۵ هزار دانشجو بین المللی و داخلی در حال تحصیل در ۱۵۷ رشته متنوع که از سوی این دانشگاه ارائه می شود هستند، خوب است بدانیدکه نام این دانشگاه Rheinisch-WestfälischeTechnische Hochschule Aachen است که به صورت خلاصه به آن RWTH نیزگفته می شود.

دانشگاه فنی آخن یکی از دانشگاههاییمی باشد که به طور مستقیمبا صنعت در ارتباط است و بیشتر فارغ التحصیلان این دانشگاه هم اکنون مشغول کار مرتبط با رشته تحصیلی خود هستند، در این مقاله قصد داریم که به بررسی دقیق تر دانشگاه فنی آخن بپردازیم و نکات مهم در رابطه با آن را به صورت خلاصه بیانکنیم .

اطلاعات کلی درباره دانشگاه فنی آخن

آخن یکی از مهم ترین شهر های کشورآلمان می باشد که در نزدیکی مرز هلندو بلژیک قرار دارد، دانشگاهفنی از دانشگاههای دولتی و مهم شهر آخن و کشورآلمان است، این دانشگاه بیشتر بادانشکده های علوم طبیعی و مهندسی خود مشهور است و توانسته که در این زمینه ها رتبه و افتخارات زیادی کسب کند.

البته رشته هاییکه در این دانشگاه ارائه می شود محدود به همین موارد نیست و همان طور که اشاره شد بیش از ۱۵۷ رشته در ایندانشگاهارائهمی شود،این دانشگاه دارای فضایی مدرن و امروزی است و هر ساله تعدادی دانشجوی بین المللی که شرایط قابل قبول را دارندنیز از سراسردنیامیپذیرد.

رنکینگ دانشگاه فنی آخن

رنکینگ دانشگاه فنی آخن

رنکینگ دانشگاه فنی آخن بر اساس رتبه بندیهای مختلف متفاوت می باشد که در این بخش برخی از مهم ترین آنها را به شما بیان میکنیم :

  1.  بر اساس رده بندیQS : دانشگاه آخن بر اساس رتبه بندی جهانیQS در رتبه ۱۳۸ ام دنیا قرار دارد.همچنین بر اساس رده بندی موضوعیQS رتبه دانشگاه فنی آخن ۱۹ است،QSسالانه بر اساس میزان استخدام شدن فارغ التحصیلان در صنعت نیزدانشگاه ها را رتبه بندی میکندکه در این رتبه بندی، دانشگاه فنی آخن در رتبه ۶۳ قرار دارد.
  2.  times : یکی دیگر از معتبر ترین رده بندی های جهانیtimes (‌تایمز ) است که بر اساس این رده بندی،

دانشگاه آخن در رتبه ۹۹ برترین دانشگاه جهان قرار دارد.

رشته‌ های موجود در دانشگاه فنی آخن

رشته های دانشگاه فنی آخن، دارای تنوع زیادی میباشند، به طور کلی این دانشگاه دارای دانشکده های مختلفی می باشد که در هر کدام رشته های متنوعی تدریس می شود.

مهم ترین دانشکده های دانشکاه فنی آخن عبارت است از :‌

  • دانشکده ریاضیات ، علوم کامپیوتر و علوم طبیعی : معمولا تمامی رشته های مربوط به علوم ریاضیات در این دانشکده ارائه می شود
  • دانشکده معماری
  •  دانشکده مهندسی عمران
  •  دانشکده مهندسی مکانیک
  • دانشکده منابع زمین شناسی و مهندسی مواد
  •  دانشکده مهندسی برق و فناوری اطلاعات
  •  دانشکده هنر و علوم انسانی
  •  دانشکده تجارت و اقتصاد
  •  دانشکده پزشکی همان طور که قبلا هم اشاره کردیم، بیشترتمرکزدانشگاه فنی آخن روی رشته های فنی و مهندسی می باشد به همین دلیل است که بیشتردانشکده های دانشگاه نیزبرای رشته های مهندسی می باشد.

شرایط مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه فنی آخن

شرایط پذیرش دانشگاه آخن برای افراد خارجی با افراد نیتیو متفاوت است، مهم ترین مدارکی که شما برای پذیرش در این دانشگاه نیازداریدعبارت است از :

  •  مدرک پایان مقطع تحصیلی قبل با نمره و رتبه قابل قبول
  •  مدرک معتبر زبان انگلیسی یا آلمانی باحداقل نمره قابل قبول
  •  مدارک شناسایی همانندپاسپورت ، شناسنامه ،‌عکس و …
  •  تمکن مالی مورد نیاز
  •  عدم داشتن سابقه کیفری این موارد مهم ترین مدارک مشترکبین تمامی مقاطع می باشد، برای هر مقطع به صورت جداگانه نیزمدارک نیاز است به عنوان مثال در مقطع دکترا شما نیاز به یک رزومه قوی هستید تا دانشگاه به شما پذیرش دهد.

هزینه تحصیل (شهریه) در مقاطع مختلف دانشگاه فنی آخن

در رابطه باهزینه دانشگاه فنی آخن نمی توان که هزینه دقیقی را مشخص نمود، اما بر اساس تجربه های حاصل شده از افرادیکه از این دانشگاه پذیرش گرفته اند و در حال تحصیل و زندگی در شهر آخن هستند، تقریبامی توان گفت یک فرد مجرد نیاز به ۱۰۰۰ یورو بودجه برای یک ماه دارد.

تحصیل در آلمان رایگان است و افرادنیازنیست که به دانشگاه شهریه پرداخت کنند به همین دلیل است که هزینه های تحصیل در کشورآلمان به نسبت دیگرکشور ها خیلی کمتر است، همچنین بورسه های مختلفی نیز به دانشجویان خارجی که شرایط لازم را دارند تعلق میگیردکه هزینه های دیگرزندگی را نیزپرداخت میکنند.

بورسیه‌ های تحصیلی دانشگاه فنی آخن

بورسیه‌ های تحصیلی دانشگاه فنی آخن

همان طور که قبلا اشاره کردیم دانشگاه فنی آخن به افراد خارجی به تعداد محدود بورسیه صادر میکند، برای دریافت بورسیه دانشگاه فنی آخن بر اساس نوع بورسیه شما بایدکه شرایط لازم را دارا باشید.

بیشتر برنامه های بورسیه نیزبرایدانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکترا صادر می شود، به عنوان مثال AROPیکی از بورسیه های این دانشگاه است که تحت عنوان برنامه فرصت های تحقیقاتی پیشرفته شناخته می شود و به دانشجویان دکتری و فوق دکترا تعلق میگیرد و یا Erasmus+ Mobility که به منظور آموزش و آموزش بیشتر برای دکتری کارکنان ،دانشگاه اساتیددانشگاه ، پسادکتری ، اساتیددیگر صادر می شود و .. .

خوابگاه دانشجویی در دانشگاه فنی آخن

خوابگاه دانشگاه فنی آخن نیز از شرایط مطلوبی برخورد دارد است و به دانشجویان خارجی و یاداخلی که ار شهر دیگر به آخن برای تحصیل آمده اند تعلق میگیرد،‌استفاده از خوابگاه میتواندهزینه های زندگی را به حد زیادی کاهش دهدزیرا اجاره خانه در شهر آخن تقریبابرای یک دانشجوی بین المللی گران است . اقامت گاه های این دانشگاه به سه دسته تقسیم میشوندکه عبارت هستنداز :

  1.  خانه آپارتمان الیزابت خیابان : این اقامت گاه به طور مستقیم و ویژهبرایمدیریتآکادمیبینالمللیRWTH است که از سال ۲۰۲۱ ساخته شده است .
  2.  Oppenhoffallee : این خانه یا اقامت گاهدارای ۱۵ ساحتمان است که مخصوص اداره آکادمیبینالمللیRWTHمی باشد.
  3.  خوابگاهA&O : اتاق ها و خدمات آن برای دانشجویان آکادمی بین المللیRWTH است و نزدیک به دانشگاه قرار دارد.

مزایاو معایب تحصیل در دانشگاه فنی آخن

افرادیکه قصد اپلای دانشگاه آخن را دارندبایدکه بامزایا و معایب تحصیل در دانشگاه فنی آخن آشناباشند ، به طور کلی مهم ترین مزیتی که تحصیل در این دانشگاه دارد عبارت است از:

  • تنوع رشته بالا
  • ارائه بورسیه
  • خوابگاه
  • مدیریت درست و عدم تبعیض بین دانشجویان
  • مدیریت سلامت دانشجویی
  • وجود امکانات مختلف تحصیلی همانند اتاق های کامپیوتر ، کتابخانه و .. ..

ارتباط با صنعت و آینده شغلی بهتر مهم ترین چالشی که در رابطه بادانشگاه فنی آخن وجود دارد سخت گیری های پذیرش است، البته در صورتیکه شما مدارک وشرایط را به طور کامل دارا باشید به راحتی میتوانیدکه پذیرش بگیرید.

خطا: فرم تماس پیدا نشد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

arrow up