دانشگاه های اتریش به عنوان بهترین مرجع و مرکز آموزشی در این کشور شناخته می شوند. سالانه تعداد زیادی از دانشجویان برای ادامه تحصیل در این مراکز آموزشی اقدام می نمایند تا شانس خود را برای تحصیل در یکی از برترین کشورهای اروپایی امتحان نمایند. این اتفاق در صورت محقق شدن برای دانشجویان بسیار مطلوب و رضایت بخش می باشد. دانشجویان با کمترین هزینه ممکن امکان تحصیل در دانشگاه های اتریش و پس از آن ورود به بازار کار را بدست می آورند.

آشنایی با دانشگاه های اتریش

Introduction to Austrian universities

دانشگاه های اتریش طبق فرآیند بولونیا اقدام می نمایند و مدارک اخذ شده از آنها مورد تایید تمامی کشورهای دنیا می باشد. روند بولونیا بدین صورت می باشد که دوره های کارشناسی ۴ سال، کارشناسی ارشد ۲ سال و مقطع دکتری ۴ سال به طول می انجامد. دانشجویان برای هر یک از مقاطع عنوان شده، با ارائه سوابق تحصیلی قادر خواهند بود تا اقدامات لازم را صورت دهند. سال تحصیلی در اتریش شامل دو ترم زمستان که از اول اکتبر تا ۳۰ ژانویه و ترم تابستان که از اول مارچ تا ۳۰ سپتامبر است، می باشد.

زبان اصلی تحصیل در دانشگاه های اتریش، زبان آلمانی می باشد و دانشجویان با ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان آلمانی قادر خواهند بود برای تحصیل در این کشور اقدام نمایند. لازم به ذکر است که برخی از دانشگاه های اتریش دوره های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. این نکته بیشتر به رشته های مهندسی و دوره تحصیلی دکتری اختصاص پیدا می کند.

یکی از برترین مزایای تحصیل در دانشگاه های اتریش مبحث هزینه های تحصیل در این کشور می باشد. دوره های تحصیلی در دانشگاه های اتریش به صورت رایگان و یا بسیار ناچیز ارائه می گردد. متوسط هزینه های تحصیل در دانشگاه های اتریش بین ۳۵۰ تا ۷۵۰ یورو در هر ترم تخمین زده می شود. با توجه به امکانات و رتبه های دانشگاه های اتریش، این کشور انتخابی جذاب برای دانشجویان بین المللی به شمار می رود.

اتریش,اتریش,اتریش

رنکینگ دانشگاه های اتریش

در حال حاضر ۸ دانشگاه اتریش در میان برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. از میان این تعداد، ۵ دانشگاه رنکینگ زیر ۴۰۰ دنیا را در سایت QS به خود اختصاص داده اند. دانشجویان با فراهم آوردن مدارک مورد نیاز قادر خواهند بود برای دانشگاه های اتریش اقدام نمایند. در ادامه به معرفی ۵ دانشگاه برتر اتریش و برترین رشته های تحصیلی ارائه شده در آنها می پردازیم.

ردیف نام دانشگاه برترین رشته رتبه QS
1 University of Vienna تاریخ باستان ۱۵۰
۲ Vienna University of Technology معماری ۱۹۱
۳ Universität Innsbruck باستان شناسی ۲۶۵
۴ Graz University of Technology علوم کامپیوتر ۲۷۵
۵ Johannes Kepler University Linz ریاضی ۳۶۲

بهترین دانشگاه های اتریش برای تحصیل

سه دانشگاه وین، دانشگاه فنی وین و دانشگاه اینسبورگ به عنوان برترین دانشگاه ها برای تحصیل در اتریش به حساب می آیند. این سه دانشگاه طیف وسیعی از رشته های تحصیلی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. در حدود ۳۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه ها را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. از همین رو دانشجویان علاقه مند به تحصیل در بهترین دانشگاه های اتریش قادر خواهند بود با ارائه مدارک مورد نیاز، شانس خود را برای اخذ پذیرش از این دانشگاه ها امتحان نمایند.

دانشگاه وین University Of Vienna

دانشگاه وین از برترین دانشگاه های اتریش می باشد که در سال ۱۳۶۵ میلادی در شهر وین شروع به فعالیت کرد و از حیث قدمت، قدیمی ترین دانشگاه آلمانی زبان جهان می باشد. در رتبه بندی جهانی در جایگاه ۱۵۰ قرار گرفته است که متناسب با هر رشته دارای رتبه های بهتری می باشد.

رشته هایی همچون باستان شناسی، جامع شناسی، تاریخ، ارتباطات و مطالعات رسانه، سیاست، انسان شناسی، زبان های پیشرفته، علوم زمین و دریا، زبان شناسی، آمار، فلسفه، ادبیات و زبان انگلیسی حقوق، اقتصاد، علوم زیستی، جغرافیا، ریاضی، مطالعات محیطی، دارو سازی و دارو شناسی، کامپیوتر، شیمی، فیزیک و نجوم از جمله رشته های برتر دانشگاه وین می باشند. دانشجویان علاقه مند به رشته های عنوان شده می توانند شانس خود را برای اخذ پذیرش از دانشگاه وین امتحان نمایند.

دانشگاه فنی وین Vienna University Of Techlology

دانشگاه فنی وین که به TU WEIN معروف است، برترین دانشگاه فنی این کشور می باشد که در سال ۱۸۱۵ میلادی در شهر وین اتریش تاسیس گردید. این دانشگاه در میان ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا واقع شده است که این رتبه به عوامل و فاکتور های فراوانی بستگی دارد، بطور مثال رشته علوم کامپیوتر که بهترین رشته دانشگاه می باشد در میان ۵۰ رشته برتر دنیا جای دارد.

دانشگاه فنی وین شامل ۸ دانشکده معماری و شهر سازی، عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی برق و فناوری اطلاعات، ریاضی، فیزیک، مهندسی شیمی و علوم رایانه می باشد. رشته هایی همچون علوم کامپیوتر، علوم مواد، مهندسی عمران، مهندسی الکترونیک، ریاضی، مهندسی مکانیک، فیزیک و نجوم، شیمی از جمله رشته های برتر دانشگاه فنی وین می باشند که در رتبه بندی جهانی از جایگاه مناسبی برخوردار هستند.

دانشگاه اینسبورگ University Of Innsbruck

دانشگاه اینسبورگ یکی دیگر از دانشگاه های برتر کشور اتریش می باشد که در سال ۱۶۶۹ میلادی در شهر اینسبورگ که در قلب رشته کوه های آلپ قرار دارد و همواره پل ارتباطی بین اروپا شمالی و جنوبی بوده واقع شده است. دانشگاه اینسبورگ سابقه خوبی در زمینه تحقیقاتی دارد، از افتخارات این دانشگاه می توان به دریافت ۴ جایزه نوبل در گذشته و همچنین جایزه های آکادمیک مختلف اشاره کرد.

رشته هایی همچون فیزیک و نجوم، اقتصاد، زبان پیشرفته، شیمی، علوم کامپیوتر و اطلاعات سیستم ها از جمله رشته های برتر دانشگاه اینسبورگ می باشد که در رتبه بندی جهانی از جایگاه مناسبی برخوردار هستند. به صورت کلی دروس در این دانشگاه به زبان آلمانی ارائه می شود و با توجه به قوانین جدید احتمال این است که برای ورود به دانشگاه ملزم به ارائه مدرک زبان آلمانی می باشید.

اتریش,اتریش,اتریش

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم اتریش

دانشجویان برای تحصیل در اتریش با محدودیت دانشگاه روبرو نمی شوند. با توجه به لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم، در حال حاضر ۲۰ دانشگاه اتریش مورد تایید این ارگان می باشد. از همین رو دانشجویانی که به دنبال تحصیل در دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم می باشند، با توجه به لیست زیر می توانند دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایند. لازم به ذکر است دانشجویان برای دریافت معافیت تحصیلی می بایست برای دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم اقدام نمایند.

  1. University of Innsbruck
  2. University of Vienna
  3. Vienna University of Technology
  4. Johannes Kepler Universtiät Linz
  5. Karl-Franzens- Universtiät Graz
  6. Universtiät Salzburg
  7. Akademie der bildendenKünste Wien
  8. Montan universität Leoben
  9. Music und Kunst Privatuniversitat Der Stadt Wien
  10. Technische Universtiät Graz
  11. IST AUSTRIA Institute of Science and Technology Austria
  12. Universität Klagenfurt
  13. Universität für angewandte Kunst Wien
  14. Universität für Bodenkultur Wien
  15. Universität für künstlerische und industrielle Gestaltung Linz
  16. Universität für Musik und darstellendeKunst Graz
  17. Universität für Musik und darstellende Kunst Wien
  18. Universität Mozarteum Salzburg
  19. Veterinärmedizinische Universität Wien
  20. Wirtschaftsuniversität Wien

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت اتریش

یکی از فاکتورهای حائز اهمیت برای دانشجویان علاقه مند به رشته های پزشکی، انتخاب دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت می باشد. در حال حاضر ۱۰ دانشگاه اتریش در لیست وزارت بهداشت قرار دارند. از همین رو دانشجویانی که پس از تحصیل قصد ادامه تحصیل و یا کار در ایران را دارند، می بایست برای این دسته از دانشگاه های اتریش اقدام نمایند. در زیر به دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در کشور اتریش اشاره شده است.

۱. Johannes Kepler University of Linz
۲. Karl-Franzens University Graz
۳. Med University Graz
۴. Med University Innsbruk
۵. Med University Vienna
۶. Paracelsus Private Medical University
۷. University Graz
۸. University Innsbruk
۹. University Nat Resources& Life Sci-Boku
۱۰. University of Natural Resources and Life Sciences, Vienna
۱۱. University of Vienna

اتریش,اتریش,اتریش

شرایط پذیرش دانشگاه های اتریش

شرایط پذیرش از دانشگاه های اتریش مناسب با انتخاب دانشگاه متفاوت می باشد. دانشجویان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش به صورت مستقیم با دانشگاه انتخابی وارد مذاکره می شوند و با توجه به مدارک مورد نیاز برای دانشگاه انتخابی اقدام می نمایند. از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش می توان به سوابق آموزشی، گواهی اشتغال به تحصیل و یا نامه عدم منع تحصیل اشاره کرد.

با توجه به قوانین دولت اتریش، دانشجویان دانشگاه های سراسری از شانس بیشتری برای ورود به دانشگاه های اتریش برخوردار می باشند. این دسته از دانشجویان با در دست داشتن گواهی اشتغال به تحصیل و یا نامه عدم منع تحصیل برای مقطع بالاتر، مجوز حضور در دانشگاه های اتریش را دریافت می نمایند.

به صورت معمول دوره های تحصیل در دانشگاه های اتریش به زبان آلمانی ارائه می گردد. ولی با توجه به قوانین این کشور، اجباری به ارائه مدرک زبان برای اخذ پذیرش وجود ندارد. از همین رو دانشجویان قادر خواهند بود تا دوره های زبان آلمانی را در خاک اتریش و قبل از ورود به دانشگاه های این کشور سپری نمایند. لازم به ذکر است که ارائه مدرک B1 زبان آلمانی برای مراجعه به سفارت اتریش الزامی می باشد.

نتیجه گیری

با توجه به هزینه های پایین زندگی و تحصیل و همچنین رتبه های مناسب دانشگاه های اتریش، این کشور به عنوان هدفی ایده آل برای ادامه تحصیل به شمار می رود. دانشجویان علاقه مند به ادامه تحصیل در صورت داشتن دانش زبان آلمانی و فراهم آوردن مدارک مورد نیاز قادر خواهند برای تحصیل در دانشگاه های اتریش اقدام نمایند. با توجه به مطالب عنوان شده، طیف وسیعی از رشته های تحصیلی در دانشگاه های اتریش در دسترس دانشجویان می باشد.

انتخاب دانشگاه به فاکتورهای زیادی اعم از هزینه های تحصیل، رتبه های علمی و مورد تایید بودن بستگی دارد. از همین رو دانشجویان با مطالعه این مقاله که توسط گروه تحریریه آریاناپارس تنظیم و گردآوری شده است، قادر خواهند بود بهترین انتخاب را داشته باشند. همچنین برای مشاوره رایگان و بررسی شرایط می توانید با مشاورین موسسه آریاناپارس در ارتباط باشید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up