اگر تصمیم دارید در دانشگاه های انگلستان ادامه تحصیل بدهید، باید گفت یکی از بهترین انتخاب‌ها را در ذهن دارید. با این انتخاب نه‌ تنها از مزیت تحصیل در قاره اروپا بهره‌مند می‌شوید، بلکه در کشوری تحصیل می‌کنید که فهرستی بلند بالا از بهترین دانشگاه‌های جهان را پیش رویتان قرار می‌دهد. از کارشناسی تا پست دکتری گرفته در هر مقطع تحصیلی که قصد ادامه تحصیل داشته باشید، دانشگاهی مناسب با نیازهای شما وجود دارد.

این کشور به واسطه قدمت زیادی که در خصوص آموزش داشته است دارای دانشگاه های برتری در سطح بین الملل است. به نوعی بیشترین دانشگاه های بین المللی و با رتبه های عالی در سطح جهان در این کشور حضور دارند. همچنین مورد دیگری که در خصوص تحصیل در انگلیس بسیار مهم است هزینه های تحصیلی در انگلستان به نسبت کشور آمریکاست. هزینه های زندگی و تحصیل در انگلستان به نسبت کشور آمریکا مقرون به صرفه تر است. تحصیل در دانشگاه های انگلستان می تواند به طور کلی زندگی هر دانشجویی را تغییر دهد.

در بسیاری از دانشگاه‌های این کشور، دفاتر امور بین‌الملل وجود دارد که در دریافت ویزا، کمک‌هزینه تحصیلی و در صورت لزوم گذراندن دوره‌های زبان به شما کمک خواهند کرد. با در نظر گرفتن گستردگی که در شمار دانشگاه‌ها و شهرهای مطرح انگلستان وجود دارد، شاید انتخاب دانشگاه مناسب محل تحصیل کمی گیج‌کننده به خاطر برسد. برای ادامه تحصیل در خارج از کشور باید معیارهایی چون اعتبار دانشگاه، شهری که دانشگاه در آن واقع شده، تعداد دانشجویان بین‌المللی و کمک‌هزینه‌هایی که دانشگاه به دانشجویان اختصاص می‌دهد را در نظر داشت.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

آشنایی با دانشگاه های انگلستان

Universities of England

کیفیت سیستم آموزشی انگلستان زبانزد خاص و عام است، زمانی که صحبت از تحصیل در دانشگاه های انگلستان می شود نام دانشگاه های آکسفورد، کمبریج و منچستر در خاطر هر دانشجویی زنده می شود. تعداد ۱۲۹ دانشگاه در انگلستان مورد تائید وزارت علوم ایران می باشند که در گروه های مختلف از لحاظ کیفی قرار دارند.

انتخاب دانشگاه های انگلستان یکی از گزینه های برتر برای دانشجویان می باشد تا از این طریق به این کشور پیشرفته اروپائی ورود و پس از اتمام تحصیل با کار در این کشور اقامت آن را دریافت نمایند. تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا به زبان انگلیسی با فرصت های شغلی مناسب پس از تحصیل، انگلستان را به یکی از گزینه های ارجح جهت تحصیل تبدیل کرده است.

دانشگاه ها و مدارس انگلستان نیز مانند هر کشور دیگری به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم می شوند، دانشگاه های دولتی هزینه های کمتری را در بر می گیرند که البته شامل افرادی می گردد که اقامت دائم انگلستان را دارا می باشند. افرادی که از خارج انگلستان وارد دانشگاه های این کشور می گردند باید شهریه هایی از ۵۰۰۰ پوند به بالا را پرداخت نمایند.

انگلستان,انگلستان,انگلستان

دانشگاه های معتبر انگلستان

تحصیل در دانشگاه های انگلستان به معنای فرصت تحصیل در معتبرترین مراکز آموزشی دنیا می باشد. در هر مقطعی که قصد تحصیل داشته باشید دانشگاهی با توجه به نیازهای شما وجود خواهد داشت. برای تحصیل در خارج از کشور باید به فاکتورهایی مانند اعتبار دانشگاه، شهر مورد نظر، دانشجویان بین المللی و کمک هزینه ها توجه کرد. در ادامه دانشگاه های معتبر انگلستان را معرفی خواهیم نمود.

دانشگاه های معتبر انگلستان از نگاه QS

QS وبسایتی معتبر جهت معرفی رنگینگ دانشگاه های مختلف از همه کشورهای جهان می باشد و سالانه تعدادی از دانشگاه ها را از نظر سطح کیفی و علمی رتبه بندی می نماید. در بین تمامی دانشگاه های معتبر انگلستان تعدادی از آنها از رتبه های بالاتری برخوردارند که چندی از آنها را معرفی می کنیم. هم چنین می توانید با مراجعه به وب سایت QS رتبه همه دانشگاه ها را ببینید.

رنک نام دانشگاه
۱
University of Cambridge
2
University of Oxford
3
University of St Andrews
4
Imperial College London
5
Loughborough University
6
London School of Economics
7
Durham University
8
Lancaster University
9
University College London
10
University of Warwick

دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد قدیمی ترین دانشگاه انگلیسی زبان دنیا می باشد و شاید برایتان جلب باشد که بدانید برخی از قسمت های فیلم هری پاتر نیز در این دانشگاه فیلمبرداری شده است. یک سوم دانشجویان دانشگاه آکسفورد بین المللی می باشند و بیش از نیمی از دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی از خارج از بریتانیا وارد این دانشگاه شده اند.

دانشگاه منچستر

این دانشگاه با حدود ۸۰۰۰ دانشجوی بین المللی یکی از بیشترین جمعیت های دانشجویی را بین دانشگاه های انگلستان دارد. منچستر شهری پر جنب و جوش و زنده در شمال غربی انگلستان می باشد. فوتبال در منچستر از بارزهای شناخته شده این شهر برای توریست ها و البته کسانی است که در این شهر زندگی می کنند. تنوع رشته های دانشگاهی و کیفیت تحصیل در این دانشگاه، آن را به انتخاب بسیاری از افراد تبدیل نموده است.

دانشگاه کینگستون

دانشگاه کینگستون که در فاصله ای معادل ۳۰ دقیقه با لندن قرار دارد از مطرح ترین دانشگاه های بریتانیا می باشد. این دانشگاه بورسیه های تحصیلی بسیاری را برای دانشجویان بین المللی در مقاطع تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته است.

امپریال کالج لندن

این دانشگاه یکی از محبوب ترین دانشگاه های انگلستان است که سالانه علاقه مندان زیادی را برای تحصیل به سوی خود جذب می کند. کالج لندن هر ساله در رده بندی دانشگاه های برتر دنیا در رتبه یکم تا دهم قرار دارد. حدود ۳۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه از خارج از لندن وارد این دانشگاه شده اند.

دانشگاه بریستول

اولین دپارتمان درام بریتانیا در دانشگاه بریستول پایه گذاری شده است و اولین دانشگاه بریتانیایی است که زنان و مردان در آن با حقوقی برابر اجازه تحصیل داشته اند. این دانشگاه جوایز متعددی از جمله به منظور فعالیت های محیط زیستی را از آن خود نموده است.

دانشگاه های باکینگهام، ناتینگهام و ساوتهمپتون از دیگر دانشگاه های معتبر در این لیست می باشند که توصیه می شود زمانی که قصد اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان را دارید آنها را در اولویت انتخابهایتان قرار دهید.

انگلستان,انگلستان,انگلستان

دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم

یکی از نکات مثبت تحصیل در انگلستان، طیف گسترده دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم ایران در آن می باشد که در این قسمت لیستی از این دانشگاه ها را گردآوری نموده ایم. وزارت علوم این دانشگاه ها را به سه دسته ممتاز، خوب و متوسط تبدیل کرده است و در هر دسته تعدادی از آنها را معرفی نموده است. با مراجعه به وبسایت وزارت علوم اطلاعات کاملتری را در این زمینه می توانید بدست آورید.

دانشگاه های گروه الف

  • Cardiff University
  • Heriot-watt University
  • Durham University
  • Lancaster University
  • Imperial college London
  • London business school
  • Goldsmiths,University of London
  • Keele University
  • University of stirling
  • University of Salford

دانشگاه های گروه ب-خوب

  • Aston University
  • Bangor University
  • Kingston University
  • Glasgow University
  • Middlesex University
  • Royal agricultural University
  • University of Hull
  • University of Ulster

دانشگاه های ج-متوسط

  • Anglia Ruskin University
  • Bath spa university
  • Birmingham City University
  • London Metropolitan University
  • Leeds Trinity University
  • Liverpool Hope University
  • Robert Gorden University
  • University of Chichester
  • University of Chester

بهترین دانشگاه ها انگلستان از نظر هزینه

تحصیل در انگلستان ارزان نیست و هزینه های زندگی در این کشور نیز سالانه به حدود ۱۲۰۰۰ پوند می رسد که برای دانشجویان بین المللی هزینه کمی نیست. در زیر ارزان ترین دانشگاه های انگلستان را معرفی می نماییم تا اگر به دنبال هزینه های مقرون به صرفه تر هستید از بین این گزینه ها انتخاب مناسبی داشته باشید.

دانشگاه بدفوردشر

شهریه این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی سالانه ۹۷۵۰ یورو می باشد. این دانشگاه دو پردیس اصلی در دو شهر دانشجویی لوتون و بدفورد دارد و حدود ۲۴۰۰۰ دانشجوی بین المللی در آن مشغول به تحصیل می باشند و نرخ استخدام فارغ التحصیلان آن بالای ۹۰ درصد است.

داشگاه لیدزبکت

این دانشگاه ارزانترین دانشگاه برای دانشجویان بین المللی است و حدود ۱۰۰۰۰ یورو هزینه برای دانشجویان دارد. دانشگاه لیدز بکت به دلیل نرخ بالای استخدام پس از تحصیل و امکاناتی که دارد از رتبه قابل توجهی برخوردار است.

دانشگاه سنت جان یورک

این دانشگاه در قسمت شمالی شهر یورک قرار دارد و از هزینه مناسب ۱۰۰۰۰ یوروئی برای دانشجویان بین المللی برخوردار می باشد. دانشگاه سنت جان یورک حدود ۶۰۰۰ دانشجو دارد و از نرخ استخدام بالای ۹۰ درصد را از آن خود کرده است.

دانشگاه سافک

یکی دیگر از ارزان ترین دانشگاه های کشور انگلستان دانشگاه سافک می باشد که پردیس اصلی آن در شهر ایپسویچ قرار دارد. این دانشگاه حدود ۵۰۰۰ دانشجو دارد و تعداد دانشجویان خانم آن از آقایان بیشتر است.

دانشگاه چستر

این دانشگاه در سال ۱۸۳۹ تاسیس شده است و در سال ۲۰۰۵ عنوان دانشگاه را از آن خود کرد. این دانشگاه دارای ۵ پردیس در اطراف شهر چستر و خود شهر چستر می باشد و در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰۰۰ دانشجو دارد.

دانشگاه های کامبریا، ولز،دانشگاه کشاورزی سلطنتی انگلستان، دانشگاه گلاسکو و چندین دانشگاه دیگر نیز در این لیست قرار دارند که برای دریافت اطلاعات آنها می توانید به وبسایت های دانشگاه ها مراجعه نمایید.

انگلستان,انگلستان,انگلستان

بهترین دانشگاه های انگلستان در اعطای بورسیه

برخی از دانشگاه های انگلستان سالانه مبالغی کمک هزینه و بورسیه برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته اند که به متقاضیان دریافت بورسیه اهدا می کند. در برخی از این بورسیه ها تمامی شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی فرد تامین می شود.

بورسیه تحصیلی دانشگاه کمبریج

این نوع بورسیه به دانشجویانی اعطا می گردد که نخبه می باشند، خارج از انگلستان زندگی می کنند و برای مقطع فوق لیسانس و دکتری قصد تحصیل در انگلستان را دارند. این افراد با دریافت این نوع بورسیه می توانند به صورت کاملا رایگان تحصیل کنند و هزینه های زندگی خود را نیز از طریق بورسیه تامین نمایند.

بورسیه دانشگاه ادینبورگ

بورسیه این دانشگاه مختص دوره فوق لیسانس و به میزان ۳۰۰۰ پوند در یک سال تحصیلی می باشد. افراد متقاضی می توانند درخواست بورسیه خود را به دانشگاه ادینبورگ ارائه نمایند و در صورت موافقت از این کمک هزینه ها بهره برید.

بورسیه دانشگاه بریستول

بورسیه های این دانشگاه در مقطع لیسانس نیز ارائه می شود و به صورت معمول مبلغ ۸۰۰۰ پوند را در بر می گیرد که شهریه دانشگاه را به صورت کامل در بر می گیرد.

بورسیه دانشگاه لندن

بورسیه های این دانشگاه مبلغی به میزان ۵۰۰۰ پوند می باشد که در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس ارائه می گردد و دانشجویان با دریافت این هزینه می توانند بخشی از شهریه دانشگاه را پرداخت نمایند.

انگلستان,انگلستان,انگلستان

مراحل اقدام برای دانشگاه های انگلستان

برای اینکه بتوانید در دانشگاه های انگلستان تحصیل کنید باید مقدماتی را فراهم نمایید. همانطور که توضیح دادیم دانشگاه های این کشور ارزان نیستند و باید ابتدا خود را برای هزینه ها آماده کنید. ما در این بخش شرایط عمومی و اختصاصی مربوط به اقدام را برایتان با جزئیات بیشتری شرح می دهیم.

انتخاب دانشگاه

اولین مرحله برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان انتخاب دانشگاه مناسب و اقدام برای دریافت پذیرش از دانشگاه می باشد. شهریه دانشگاه ها با توجه به رشته و شهر انتخابی متفاوت می باشند. برای دریافت پذیرش از دانشگاه های انگلستان باید مدرک بین المللی زبان انگلیسی داشته باشید. پس از انتخاب دانشگاه می توانید برای پروسه پذیرش اقدام نمایید.

آمادگی برای آزمون زبان

به خاطر داشته باشید که دانشگاه های انگلیسی همگی نیاز به نمره آزمون آیلتس دارند بنابراین قبل از اینکه برای پذیرش از دانشگاه اقدام نمایید خود را برای آزمون آیلتس آماده کنید. در مقاطع تحصیلی مختلف نمره ی مورد نیاز آزمون متفاوت می باشد. به عنوان مثال در مقطع لیسانس احتیاج به نمره ۶ و در مقاطع بالاتر احتیاج به نمره های بالاتر خواهید داشت.

پرداخت اولیه دانشگاه

بسیاری از دانشگاه ها برای ارائه برگه پذیرش از شما پیش پرداختی را به عنوان شهریه دریافت می کنند و باید آمادگی پرداخت آن را داشته باشید. این مبالغ بسته به شهریه کلی که دانشگاه در یک سال دارد متغیر می باشند.

انگلستان,انگلستان,انگلستان

مزایای تحصیل در دانشگاه های انگلستان

انتخاب کشور مناسب جهت تحصیل و زندگی یکی از مهمترین گزینه ها برای مهاجرتی موفق می باشد. در این قسمت از مقاله به بخش هایی از مزیت های تحصیل در انگلستان می پردازیم تا با آگاهی بیشتر کشور مورد نظر خود را جهت تحصیل انتخاب نمایید.

همانطور که اشاره کردیم دانشگاه های انگلستان از رتبه های بالایی در بین دانشگاه های جهان برخوردارند، بنابراین انتخاب بسیاری از دانشجویان از سراسر دنیا می باشند که در این بخش بیشتر در این مورد توضیح خواهیم داد.

اعتبار بالای علمی دانشگاه ها

دانشگاه های انگلستان از رتبه های بالای جهانی برخوردارند و اکثر دانشگاه های آن نیز مورد تائید وزارت علوم می باشند. اگر می خواهید در دانشگاه های درس بخوانید که از نظر علمی در سطح بالایی قرار دارند، انگلیس گزینه مناسبی است.

کار دانشجویی

انگلستان از جمله کشورهایی است که به دلیل گستردگی فضای آموزشی و تعداد زیاد دانشجویان بین المللی که سالانه وارد این کشور می گردند، فرصت های بهتری را برای یافتن کار دانشجویی در اختیار دانشجویان قرار می دهد، دانشجویان پس از ورود به انگلستان می توانند به مراکز خاصی جهت کاریابی مراجعه نمایند و درخواست شغل دانشجویی دهند. مقاله کار در انگلستان شما را با ابعاد مختلف کاری آشنا می نماید.

کیفیت بالای زندگی در انگلستان

انگلستان یکی از با کیفیت ترین کشورهای اتحادیه اروپا می باشد که از استانداردهای مطلوبی برای یک زندگی ایده آل برخوردار است. کشور انگلستان یکی از شناخته شده ترین جوامع چند فرهنگی می باشد که در آن افراد با ملیت های مختلف با آرامش در کنار یکدیگر زندگی می کنند، بنابراین از هر کشوری و هر ملیت و قومیتی که باشید، زندگی در انگلستان کشور مناسبی برای شما خواهد بود.

نتیجه گیری

دانشگاه های انگلستان هر ساله میزبان حدود ۵۰۰۰۰۰ دانشجوی بین المللی می باشند. چهار دانشگاه انگلستان در میان ده دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران نیز سالیانه لیست و رتبه بندی دانشگاه های دنیا را اعلام میکند که در آن عمده دانشگاه های انگلستان تائید شده و در رنک خوبی قرار می گیرند.

دانشگاه های کشور انگلستان  از نظر رتبه بندی QS در سال ۲۰۱۸، رتبه ۷۶ را در سطح دانشگاه های جهانی به دست آورده است. چهار دانشگاه انگلستان در سطح ۱۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند. ۲۴ دانشگاه دیگر در رتبه بندی جدید، در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند. نکته جالب اینجاست که آکسبریج و چندین موسسات دیگر در انگلستان، جز ۱۰ موسسه و دانشگاه برتر انگلیس هستند.

دانشگاههای انگلستان اغلب از استاندارهای بالای آموزشی برخوردار می باشند و امتیاز تحقیقاتی آنها در سطح بالایی قرار دارد.افرادی که از دانشگاه های انگلستان فارغ التحصیل شده اند برای یافتن فرصت های شغلی از شانس بالاتری برخوردار هستند. و هم چنین افراد مشهور بسیاری دانش آموخته ی دانشگاه های معروف انگلستان از جمله آکسفورد، کالج ایمپریال، دورهام و غیره بوده اند.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۲۲ پاسخ به “دانشگاه های انگلستان”

    1. سارینا گفت:

      رشته پرستاری تو کدوم دانشگاه کم هزینه تره؟

      • علی سعیدی گفت:

        با سلام و احترام
        تحصیل کشور انگلستان مستلزم پرداخت هزینه است. هزینه تحصیل برای رشته پرستاری در انگلستان از ۱۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ پوند در سال می باشد.

    2. سارا گفت:

      دکتری در انگلستان شهریه داره؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        تحصیل در دانشگاه های انگلستان عمدتا مستلزم پرداخت هزینه میباشد اما در مقطع دکتری شما با داشتن رزومه تحصیلی خوب میتوانید برای دریافت بورسیه تحصیلی هم اقدام کنید.

    3. Bahram jafari گفت:

      سلام،
      دوره های زبان در کالج ها و دانشگاه های انگلستان به چه صورت هست؟

      • علی سعیدی گفت:

        با سلام و احترام
        دوره های کالج زبان در انگلستان ۳، ۶، ۹ و ۱۲ ماهه است. و مقاطع تحصیلی در انگلستان در دوره لیسانس ۳ ساله، فوق لیسانس ۱ ساله و دکتری ۳ ساله می باشد.

    4. سارينا گفت:

      کدام دانشگاه انگلستان برای پزشکی بهتره؟؟کم هزینه تره؟

      • علی سعیدی گفت:

        با سلام و احترام
        رشته پزشکی در کشور انگلستان در دانشگاه های معتبر متعدی ارائه می شود به عنوان مثال دانشگاه UCL، منچستر، آکسفورد و غیره. هزینه تحصیل در رشته پزشکی کشور انگلستان سالیانه بین ۲۵۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ پوند می باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up