دانشگاه هومبولت برلین یکی از قدیمی ترین دانشگاه برلین و از معروف ترین دانشگاه ها برای تحصیل در آلمان می‌ باشد که در سال ۱۸۱۰ به عنوان دانشگاه برلین توسط یک زبان شناس و اصلاح طلب ساخته شده است.

این دانشگاه خانه ۲۵ برنده جایزه نوبل بوده است همچنین به عنوان مدلی برای دیگر دانشگاه‌های سراسر اروپا به عنوان خود محور بودن و مرکز مطالعات و تحقیقات در مبحث های مستقل و جداگانه مدنظر قرار گرفته و همچنین دانشجویان این دانشگاه به بیش از ۴ میلیون کتاب دسترسی خواهند داشت و دانشگاه هومبولت نسبت به سالهای گذشته روند بسیار خوبی پیش گرفته است و رتبه خود را در میان دانشگاه‌های جهان بهبود داده است.

اطلاعات کلی درباره دانشگاه هومبولت برلین

شما با مراجعه به سایت دانشگاه هومبولت برلین میتوانید اطلاعات کلی را در مورد این دانشگاه را کسب نمایید زیرا این سایت تمام مشخصه ها و همچنین ویژگی و رشته های مربوطه در این دانشگاه را به خوبی بیان نموده است و افراد با مراجعه به آن می توانند اطلاعات خوبی را در مورد این دانشگاه را پیدا کند.

رنکینگ دانشگاه هومبولت برلین

هر ساله سازمان های مختلفی اقدام به رتبه بندی دانشگاه ها و مراکز آموزشی بر اساس معیارهای مد نظر خود می نمایند و برترین دانشگاه دنیا و هر کشور بر این اساس شناسایی می شود.

رتبه علمی این دانشگاه در سالهای مختلف نیز متفاوت بوده و به گونه‌ای که رتبه سوم دانشگاههای برتر آلمان را در سال ۲۰۰۶ و رتبه ۴۹ دانشگاه برتر را در سال ۲۰۱۶ و همچنین رتبه ۵۷ دانشگاه برتر جهان را در سال ۲۰۱۷ به خود اختصاص داده است.

رشته‌ های موجود در دانشگاه هومبولت برلین

رشته‌ های موجود در دانشگاه هومبولت برلین

دانشگاه هومبولت برلین شامل ۹ دانشکده بوده که عبارتند از دانشکده حقوق، دانشکده علوم زندگی، دانشکده ریاضیات و علوم طبیعی دانشکده هنر و علوم انسانی و خیلی از دانشکده های دیگر می باشد.

از جمله رشته هایی که در این دانشگاه وجود دارد رشته علوم زیستی، علوم بیولوژیکی، علوم ورزشی و علم شیمی ریاضیات، آمار و فیزیک بوده که هر کدام از این رشته ها توسط بهترین و با سواد ترین استادان تدریس میشوند.

رشته های دیگر رشته های بالینی، بهداشتی ،پزشکی، دندانپزشکی و همچنین جامعه شناسی، حقوق و حسابداری بوده همچنین در این دانشگاه رشته روانشناسی و آموزش نیز تدریس می شود.

شرایط مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه هومبولت برلین

پذیرش دانشگاه هومبولت برلین برای دانشجویان دارای شرایط خاص می باشد که دانشجویان با داشتن این شرایط می‌تواند برای اخذ پذیرش از دانشگاه هومبولت برلین اقدام نمایند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مقاطع مختلف شامل مدرک تحصیلی قبلی به اضافه ریز نمرات و همچنین شرکت در آزمون آنلاین و شش قطعه عکس در اندازه پاسپورت خواهد بود.

از دیگر مدارک کپی پاسپورت و شناسنامه ،بیانیه شخصی رزومه برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا و همچنین تایید استاد راهنما برای شرکت در مقطع دکترا می باشد.

هزینه تحصیل دانشگاه هومبولت برلین

هزینه تحصیل (شهریه) در مقاطع مختلف دانشگاه هومبولت برلین

شهریه دانشگاه هومبولت برلین به عوامل مختلفی بستگی دارد به گونه‌ای که این شهریه شامل دانشجویان بین المللی و حتی بومی دانشگاه هومبولت برلین نبوده و تنها هزینه که دانشجویان باید پرداخت کند مبلغ حدود ۷۴۹یورو به اضافه هزینه های شخصی می باشد.

برای تامین هزینه ها در این دانشگاه ها کمک هزینه های متعددی وجود دارد که مهمترین آنها daad بوده استفاده از آن به عنوان یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای اخذ بورسیه می باشد.

daadتوسط وزارت آموزش و پرورش این کشور حمایت شده و این شرکت بورسیه های مختلفی را به طیف وسیعی از کشورهای سراسر جهان که شامل اکثر کشورهای انگلیسی زبان می باشد ارائه می کند.

این سازمان بیش از ۸۰ کمک هزینه برای تحصیل در حوزه اقتصاد دارد علاوه بر آن عواملی که بر روی هزینه ها و شهریار تأثیرگذار میباشند مقطع تحصیلی مورد نظر می باشد به گونه ای که هرچقدر فرد مورد نظر در مقطع تحصیلی بالاتر قرار داشته باشد قطعا باید شهری بیشتری پرداخت نماید.

یک سال تحصیل در مقطع کارشناسی ممکن است هزار دلار یا حتی کمتر برای فرد هزینه داشته باشد و اگر شما می خواهید کارشناسی ارشد خود را در این دانشگاه بگیرید حتما باید هزینه ای به مبلغ ۱۰۰۰ دلار بپردازید.

با توجه به اینکه ممکن است هزینه های تحصیلی در دانشگاه هومبولت برلین بسته به دانشکده متفاوت باشد به شما توصیه می کنیم که حتما به وبسایت معتبر این دانشگاه مراجعه نمایید تا اطلاعات کامل و دقیق تر را در اختیار شما قرار دهد.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه هومبولت برلین

در دانشگاه هومبولت برای دانشجویان انواع مختلفی از بورسیه های تحصیلی وجود دارد که دانش آموز می تواند از آنها بهره مند شوند و همچنین با استفاده از این بورسیه ها به راحتی می‌توانند بر روی هزینه ها صرفه جویی نمایند.بورسیه دانشگاه هومبولت برلین مبلغ ۳۰۰یورو در ماه در مقاطع تحصیلی لیسانس و مدرک کارشناسی ارشد به مدت حداقل دو ترم در صورت داشتن پیشرفت درسی و داشتن نیاز مالی به دانشجو تعلق میگیرد.

بورسیه کارشناسی ارشد در برنامه آموزشی پژوهشی کاملا رایگان می باشد همچنین بورس‌های بنیاد مطالعات مجلس نمایندگان برلین به مبلغ۱۱۰۰ تا ١۶٣٠ در ما در مقطع کارشناسی ارشد بوده متقاضیان باید قبل از درخواست برای این بورسیه تاییدیه نظارت از استاد دانشگاه هومبولت و یک برنامه تحقیقاتی دقیق را دریافت کنند.

خوابگاه دانشجویی در دانشگاه هومبولت برلین

اقامت و خوابگاه دانشگاه هومبولت برلین یک مسئله بسیار مهم میباشد زیرا شرایط برای پیدا کردن اقامتگاه در شهر برلین کار آسانی نبوده و دانشگاه هومبولت تلاش می‌کند تا حداکثر تعداد ممکن از دانشجویان را در خوابگاه ها اسکان دهد.

هزینه خوابگاه ها حدود ۲۰۰ و ۴۰۰ را در ماه و هزینه اجاره آپارتمان شخصی بین۲۵۰ تا ۵۰۰یورو می باشد. خوابگاه های موجود در این دانشگاه بسیار زیاد می باشند که په امکانات بسیار خوبی دارند که از جمله آنها اتاق خواب و آپارتمان های مبله با تجهیزات کامل با ظرفیت های مختلف سالن ورزشی و غیره می باشد و مدت زمان اجاره برای ترم زمستان حداقل ۵ ماه و مبلغ اجاره بین۳۹۰ تا ۴۳۰یورو و بسته به نوع اتاق یا آپارتمان می باشد.

برخی از خوابگاه های آن دارای دو اقامتگاه دانشجویی می باشد که در شرق واقع شده اند. در نتیجه در این کشور دو نوع اقامتگاه دانشجویی وجود دارد که دانشجویان بین المللی می توانند در آنها ساکن شوند اولین گزینه به عنوان خوابگاه دانشجویی در این کشور شناخته می‌شود و برای دانشجویان خارجی در دسترس خواهد بود.

مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه هومبولت برلین

یکی از مزایا دانشگاه هومبولت برلین این بوده که به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی می باشد و همچنین کیفیت زندگی در این کشور در مقایسه با کشورهای پیشرفته خود بسیار مناسب می باشد و همچنین هزینه زندگی در برلین در مقایسه با هزینه زندگی در کشورهای دیگر بسیار به صرفه خواهد بود.

از دیگر مزایای تحصیل در این دانشگاه می باشد که دارای تدریس و تحقیقات بین المللی در بین بهترین دانشگاه جهان بوده که به خوبی به خود اختصاص داده است و دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می‌کنندیک مدرک مشهور بین المللی کسب خواهند نمود و بعد از فارغ التحصیل شدن چشم انداز عالی را در بازار جهانی و در زمینه کار پیش رو خواهند داشت.

یکی از معایب اصلی تحصیل در این دانشگاه دوری از خانواده و سختی در پیدا کردن دوست میباشد از مهمترین چالش هایی که مردم هنگام عزیمت به آلمان با آن روبه‌رو می‌شوند و همین موضوع بوده و آنها از زندگی معمولی خود دور هستند و ممکن است خانواده و دوستان در کشور آلمان با آنها زندگی نکند در نتیجه افراد باید چند ماه این شرایط را تحمل نماید از دیگر معایب تحصیل در این دانشگاه در رشته پزشکی بوده که پذیرش بسیار کمی دارد در نتیجه پذیرش در دانشگاه های پزشکی آن رقابتی و محدود خواهد بود.

خطا: فرم تماس پیدا نشد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانشگاه هومبولت برلین دانشگاه هومبولت برلین دانشگاه هومبولت برلین دانشگاه هومبولت برلین دانشگاه هومبولت برلین

شبکه های اجتماعی

arrow up