تا چه حد امکان پیدا کردن کار در دیگر کشورهای دنیا وجود دارد؟ از چه راه هایی می توان برای کاریابی خارج از کشور اقدام کرد؟ بهترین مرجع برای پیدا کردن کار در سایر کشورهای دنیا کجاست؟ وظایف موسسات کاریابی بین المللی شامل چه مواردی می شود؟ چه کشورهایی این امکان را به متخصصان ایرانی برای کار می دهند؟

تمام این سوالات به عنوان اصلی ترین چالش های یک فرد برای کار در کشورهای دیگر تلقی می شود. با مطالعه این مقاله قادر خواهید بود تا پاسخ صحیحی را به سوالات عنوان شده، بدست آورید. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

آشنایی با موسسات کاریابی بین المللی

موسسات کاریابی بین المللی به عنوان یکی از مراجع غیر دولتی محاسبه می شوند که افراد را برای پیدا کردن کار در کشور مورد نظر، هدایت و راهنمایی می کنند. با توجه به رایزنی های انجام شده با تعدادی از شرکت های معتبر بین المللی و موسسه های کاریابی واقع در خارج از کشور، امکان مهاجرت کاری برای متخصصان رشته های مختلف که متقاضی کار در بهترین کشورهای دنیا می باشند، فراهم شده است.

کشورهای آسیایی فرصت های کاری بیشتری را در اختیار متخصصان برای کار در خارج از کشور فراهم می آورند، ولی این فرصت ها به عنوان بازه ای کوتاه برای ارتقا سطح توانایی و دریافت مبلغی مناسب قلمداد می شود. مهم ترین دلیل این نظریه، شرایط اقامتی در این کشورها می باشد.

کاریابی در کشورهای اروپایی از حیث شرایط دارای پیچیدگی های بیشتری برای موسسات کاریابی بین المللی می باشد. این کشورها در گام نخست به دنبال جذب نیروی کار بومی و پس از آن افراد از سایر کشورهای دنیا امکان درخواست برای کار مورد نظر را دارند.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

وظایف موسسه های کاریابی بین المللی

وظایف یک موسسه کاریابی متناسب با نوع قرارداد تنظیم گشته میان مرکز کاریابی و فرد تعیین می گردد. موسسات کاریابی خارج از کشور به دو صورت فعالیت خود را انجام می دهند که در ادامه به صورت مختصر مورد بررسی قرار می گیرد.

  1. ثبت نام در سایت کاریابی و جستجوی کار: در این نوع فعالیت، موسسات کاریابی خارج از کشور در ابتدا مشخصات فرد متقاضی را جویا می شوند و با توجه به سوالات و خواسته های سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فرم مورد نظر را پر می نمایند. در همین راستا موسسات برای پیدا کردن شغل در کشورهای مختلف اقدام می نمایند.
  2. پیدا کردن شغل در کشور انتخابی: در این نوع فعالیت، قراردادی با فرد متقاضی تنظیم می گردد که پیرو آن موسسات موظف به پیدا کردن شغل مورد نظر در یک کشور به خصوص می باشند. هزینه قرارداد با توجه به میزان اولین حقوق دریافتی فرد در صورت پیدا کردن کار تعیین می گردد.

موسسات کاریابی بین المللی دارای مجوز کدام اند؟

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هر سال لیستی از دفاتر دارای مجوز را منتشر می کند. در این لیست موسسات کاریابی بین المللی دارای مجوز در سراسر ایران آورده شده است. در حال حاضر ۱۴۰ موسسه در ایران دارای مجوز رسمی برای کاریابی در خارج از کشور می باشند.

تهران با ۵۶ مرکز کاریابی بیشترین تعداد مراکز کاریابی در ایران را دارد. پس از تهران، استان های فارس با ۱۷ مرکز و استان خراسان رضوی با ۱۵ مرکز کاریابی در جایگاه بعدی قرار دارند. از همین رو افراد در هر جای ایران قادر خواهند بود برای کاریابی خارج از کشور به این مراکز مراجعه فرمایند.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

تعهدات یک موسسه کاریابی خارج از کشور

تعهدات یک موسسه کاریابی بین المللی را می توان از دو منظر مورد بررسی قرار داد: تعهد موسسه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرد متقاضی. هر یک از این تعهدات شامل موارد به خصوصی می باشد که می توان مورد بررسی قرار داد.

  1. تعهد به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: موسسات کاریابی بین المللی موظف به فعالیت پویا در زمینه کاریابی در خارج از کشور می باشند. در صورت هرگونه تخلف و یا عدم کار، مجوز برای سال بعد این موسسات تمدید نمی شود.
  2. تعهد به فرد متقاضی: تعهد به فرد متقاضیانی از طریق یک قرارداد تعیین می گردد. پیرو این قرارداد در صورت عدم موفقیت، هیچ هزینه ای از متقاضیان دریافت نمی شود و هزینه های اخذ شده، عودت داده می شود.

کاریابی در چه کشور های امکان پذیر است؟

محدودیتی به صورت کلی برای کاریابی در کشور خاصی وجود ندارد. در صورت پیدا کردن کارفرما و فرصت های شغلی می توان برای همه کشورهای دنیا اقدام نمود. محدودیت فقط متناسب با قوانین کشور تعیین می گردد، به طور مثال شرایط اخذ ویزا در یک کشور و یا قوانین مهاجرتی برای ایرانیان متفاوت باشد.

در حال حاضر غیر از قوانین سختگیرانه کشور آمریکا برای متخصصان ایرانی، می توان برای کاریابی خارج از کشور اقدام کرد. از همین رو افراد متناسب با تخصص و تحصیلات خود می توانند برای کشورهای مختلف اقدام نمایند. کشورهای اروپایی که دارای اقتصاد بهتری نسبت به سایر کشورها دارند، شانس پیدا کردن کار بیشتر می باشد.

نتیجه گیری

روش کاریابی در خارج از کشور به عنوان یکی از برترین روش های مهاجرتی شناخته می شود. موسسات کاریابی بین المللی که دارای مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از بهترین مراجع برای این کار می باشند. از همین رو می توان با مشورت با مشاوران این مراکز بهترین پیشنهادات را دریافت نمایید.

با توجه به این نکته که افراد در ابتدای کار وارد بازار کار می شوند، بخش اعظمی از هزینه های اجرایی کاهش پیدا می کند. متخصصان فقط در صورت تامین هزینه های ۱ یا ۲ ماه اول زندگی در کشور مورد نظر قادر خواهند بود تا از این روش اقدام نمایند.

همراهان گرامی آریاناپارس

با توجه به رایزنی های انجام شده با تعدادی از شرکت های معتبر بین المللی و موسسه های کاریابی واقع در خارج از کشور، امکان مهاجرت کاری برای متخصصان رشته های مختلف که متقاضی کار در بهترین کشورهای دنیا می باشند، فراهم شده است.

لذا متقاضیان این فرصت استثنایی می توانند با ارسال رزومه ی خود (مطابق با نمونه ی قرار گرفته شده در همین صفحه) به آدرس ایمیل ceo@arianaabroad.com با ما در ارتباط باشند.

لازم به ذکر است که رزومه ی ارسالی شما توسط کارشناس مربوطه بررسی شده و در صورت احراز شرایط مورد نیاز شرکت و کشور مقصد با شما ارتباط برقرار میشود.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۱۵۱ پاسخ به “موسسات کاریابی بین المللی”

    1. نسرین گفت:

      سلام
      من رشته روابط عمومی و معادل کارشناسی ادبیات دارم و مدرک مدیریت خانه داری و در حال گذراندن مدیریت هتل هستم در یکی از هتل های دولتی مشغول بکار بودم آیا شرایط سنی برای کار در خارج از کشور مهم است و میتوانم در صنعت هتل داری در خارج از کشور مشغول شوم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        اگر از یک کارفرما در خارج از کشور پیشنهاد کاری داشته باشید می توانید در آن کشور مشغول به کار شوید ولی معمولا با افزایش سن شانس پیدا کردن کار کاهش می یابد.

    2. سولماز گفت:

      سلام فرم رزومه از کجا باید بگیرم پر کنم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        فرم های کاریابی به صورت عموم در اختیار افراد نیست. برای ثبت نام باید با موسسه در ارتباط باشید.

    3. علی امینی گفت:

      سلام خسته نباشید
      من مهندسی مواد گرایش ذوب فلزات هستم و سال ۹۱ فارغ التحصیل شدم و میخاستم مهاجرت کار بگیرم کدوم کشورها رو میتونم برم . دوستان هم رشته ام مهاجرت سوئد رو گرفتن

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        جهت دریافت ویزای کاری سوئد شما نیازمند داشتن جاب آفر می باشید.در صورت دریافت امتیاز لازم می توانید برای کشورهای کانادا استرالیا نیوزلند اقدام نمایید.لطفا برای بررسی امتیاز خود به لینک داده شده مراجعه نمایید.

    4. علی گفت:

      سلام
      من ۲۸ سال سن دارم و لیسانس مکانیک هستم
      میخواستم بدونم است شما خدمات ویزای کار آلمان و کاریابی در این کشور را هم انجام می دهید؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up