معرفی دوره های Pre-master انگلستان

مدرک کاردانی و یا فوق دیپلم در سایر کشورهای دنیا مورد تائید و یا مورد قبول نمی باشد. دانشجویان قادر خوانند بود با شرکت در دوره های Pre-master در عرض کمتر از ۱ سال وارد دوره های کارشناسی ارشد شوند. در این مقاله از شرایط دوره های مذکور آگاه شده و می توانید تصمیم صحیحی را اتخاذ نماید.

یکی از بزرگترین مزیت های تحصیل در کشور انگلستان کوتاه بودن سال های تحصیل نسبت به سایر کشورها می باشد. از همین رو دانشجویان می توانند در مدت زمان کمتری به هدف خود دست یابند. دوره های کارشناسی در کشور انگلستان بین ۲٫۵ تا ۳ سال به طول می انجامد. دوره های کارشناسی ارشد یکسال و دوره های دکترا در حدود ۳ سال است.

دانشجویان علاقه مند به تحصیل در انگلستان قادر خواهند بود برای دوره های Pre-master این کشور اقدام نمایند تا شرایط مناسبی را برای خود رقم بزنند. برنامه Pre-master یک دوره آماده سازی برای دانشجویان بین المللی است که مایل به تحصیل در یکی از رشته های کارشناسی ارشد در دانشگاه های برتر انگلستان می باشند. 

این دوره به ویژه برای بهبود و ارتقا سطح زبان انگلیسی و مهارت های تحصیلی دانشجویان طراحی شده است تا بتوانند در تحصیلات تکمیلی و در حرفه شغلی خود موفق شوند. برای ورود به دوره های Pre-master دانشجویان باید مدرکی دال بر تسلط به زبان انگلیسی را ارائه دهند. نمره ۵٫۵ یا ۶ آزمون آیلتس حداقل نمره مورد نیاز برای شرکت در دوره های مذکور می باشد.

 انگلستان,انگلستان,انگلستان

هزینه های دوره های Pre-master

هزینه های دوره Pre-master کشور انگلستان را می توان به دو بخش هزینه های تحصیل و زندگی تقسیم بندی کرد. افراد برای مراجعه به سفارت می بایست هزینه دوره تحصیلی و مدت زمان زندگی را در یک حساب بانکی به سفارت ارائه دهند. بازه زمانی ارائه گردش مالی ۳ ماه و تمکن مالی ۲۸ روز در نظر گرفته می شود.

هزینه های تحصیل

دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دوره های آمادگی کارشناسی ارشد ملزم به پرداخت هزینه می باشند. هزینه های Pre-master در کشور انگلستان متناسب با دانشگاه انتخابی متفاوت می باشد. میانگین هزینه های تحصیل بین ۱۱ تا ۲۲ هزار پوند تخمین زده می شود. میانگین هزینه های تحصیل در دانشگاه متفاوت و رشته های مختلف در جدول زیر آمده است.

نام دانشگاه رشته های ارائه دهنده هزینه های دوره
University of Sheffield MBA, Architecture, Business £۱۶,۰۰۰-۱۸,۰۰۰
University of Aberdeen Science, Engineering, Education £۱۴,۳۰۰-۱۸,۰۰۰
Canterbury Christ Church University Teaching, Social Care, Policing £۱۱,۰۰۰
University of Chester Business, Engineering, Health Sciences £۹,۲۵۰
King’s College London Medicine, Law, Mathematics £۱۷,۰۵۰-۳۴,۶۵۰

هزینه های زندگی

هزینه های زندگی در انگلستان برای دانشجویان به صورت میانگین بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ پوند در ماه می باشد که شامل هزینه های مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی که دانشجو ملزم به پرداخت آنها در زمان تحصیل در انگلستان است. در جدول زیر به هزینه های زندگی در شهرهای برتر بریتانیا با توجه به سایت numbeo اشاره شده است.

موارد لندن ادینبورگ کاردیف بلفاست
یک وعده رستوران ۱۵ پوند ۱۵ پوند ۱۰ پوند ۱۲ پوند
یک کیلو گوشت ۸٫۰۷ پوند ۶٫۵۰ پوند ۷٫۹۰ پوند ۶٫۵۸ پوند
هزینه های رفت و آمد ۱۴۳ پوند ۵۵ پوند ۵۲ پوند ۵۵٫۵ پوند
اینترنت، برق، آب و گاز ۱۷۰ تا ۱۹۰ پوند ۱۲۰ تا ۱۶۰ پوند ۱۷۰ تا ۲۰۰ پوند ۸۰ تا ۹۰ پوند
اجاره مسکن ۱۲۵۰ تا ۱۷۰۰ پوند ۶۰۰ تا ۷۵۰ پوند ۵۰۰ تا ۶۵۰ پوند ۴۰۰ تا ۶۰۰ پوند
یک کیلو برنج ۱٫۳۰ پوند ۰٫۹۳ پوند ۱٫۲۴ پوند ۰٫۹۴ پوند

انگلستان,انگلستان,انگلستان

دوره های Pre-master مناسب چه افرادی است؟

دوره های Pre-master در انگلستان برای سه گروه از دانشجویان مفید می باشد. در این بخش به سه گروه از دانشجویان که می توانند با سپری کردن این دوره از مزایای آن بهره مند شوند، اشاره می شود.

گروه اول

افراد در صورت کسب مدرک کاردانی می توانند با شرکت در دوره های Pre-master کشور انگلستان قادر خواهند بود در کمترین زمان ممکن موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد شوند. شرایط دوره Pre-master بدین صورت می باشد افراد با سپری کردن دوره ای ۶ تا ۹ ماهه مجوز ورود به مقطع کارشناسی ارشد را دریافت نمایند. از لحاظ زمانی، دانشجویان در کمترین زمان ممکن مجوز ورود به دوره کارشناسی ارشد را با مدرک کاردانی در انگلستان سپری می نمایند.

گروه دوم

گروه دوم به دانشجویان اختصاص دارد که به دنبال تغییر رشته می باشند. این دسته از دانشجویان قادر خواهند بود با سپری کردن دوره Pre-master و احراز شرایط مورد نیاز اقدام به تغییر رشته کنند. در دیگر کشورها دانشجویان موظف به سپری کردن دوره های ۴ ساله کارشناسی ارشد می باشند.

گروه سوم

به صورت معمول نمره ۶٫۵ در آزمون آیلتس برای اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر انگلستان اجباری می باشد. دانشجویانی که معدل و یا مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه را فراهم نکرده باشند، قادر خواهند بود با شرکت در دوره های Pre-master این کمبود را جبران نمایند. همچنین دوره های pre-master حتی به افرادی که قصد شرکت در مقطع فوق لیسانس را نیز دارند توصیه می شود چرا که این افراد نیز می توانند با شرکت در این دوره گامی بلند در راستای افزایش شانس خود در اخذ انواع بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی کشور انگلستان بردارند.

انگلستان,انگلستان,انگلستان

مزایای دوره های Pre-master انگلستان

همانطور که عنوان شد، دوره های Pre-master کشور انگلستان برای سه گروه از افراد مناسب می باشد. در این بخش به مزایای این دوره اشاره می شود. اطلاع از مزایای دوره های Pre-master کشور انگلستان به آن دسته از دانشجویان علاقه مند به تحصیل در در این کشور کمک شایانی می کند.

  1. همراهی یک مشاور از جانب دانشگاه برای انتخاب مسیر تحصیلی صحیح در حین و پس از اتمام تحصیل
  2. آماده سازی دانشجویان برای ورود به دوره های کارشناسی ارشد در انگلستان
  3. ارتقا سطح زبان
  4. بهبود شرایط تحصیلی و افزایش شانس پذیرش در دانشگاه های برتر انگلستان

انگلستان,انگلستان,انگلستان

معایب دوره های Pre-master انگلیس

علی رغم مزایای عنوان شده، چالش هایی برای سپری کردن دوره های Pre-master در انگلستان پیش روی افراد می باشد. از مهم ترین معایب دوره های Pre-master می توان به هزینه های دوره و شانس ویزای دریافتی اشاره کرد. در ادامه به سه چالش مهم این دوره ها اشاره می شود.

حق همراه

در دوره های Pre-master ویزای همراه برای دانشجویان متاهل صادر نمی شود و دانشجویان به تنهایی برای ادامه تحصیل وارد این دوره در انگلستان می شوند. اما پس از ورود به دوره های کارشناسی ارشد قادر خواهند بود درخواست همراه را ارسال نمایند تا همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال دانشجویان به آنها ملحق شوند.

حق کار

بصورت معمول دانشجویان در دوره های آمادگی کارشناسی ارشد حق کار دانشجویی نخواهند داشت. این نکته بدین معناست که باید هزینه های تحصیل و زندگی خود را در زمان تحصیل به همراه داشته باشند. از همین رو می بایست با برنامه ریزی دقیق برای دوره های Pre-master انگلستان اقدام نمود.

محدود بودن

یکی از بزرگترین معایب دوره های Pre-master در انگلستان محدود بودن تعداد دانشگاه های ارائه دهنده می باشد. تعداد محدودی از دانشگاه های انگلستان این دوره های آموزشی را ارائه می دهند و به صورت معمول با سختگیری هایی همراه است.

نتیجه گیری

در این مقاله به مزایا و معایب دوره های آمادگی کارشناسی ارشد در کشور انگلستان اشاره شد. دوره های Pre-master برای چه افرادی مناسب است؟ سوالی بود که به تحلیل و بررسی آن پرداختیم. با توجه به بررسی های صورت گرفته این دوره برای افراد ذیل مناسب می باشد.

  1. افراد با مدرک کاردانی
  2. دانشجویانی که به دنبال تکمیل زبان انگلیسی در کشور انگلستان می باشند.
  3. دانشجویان علاقه مند به تحصیل در دوره کارشناسی ارشد
  4. دانشجویانی که به دنبال تحصیل در برترین دانشگاه های انگلستان می باشند.

لینک منبع: Introducing UK Pre-master Courses

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۱۸ پاسخ به “دوره های Pre-master در انگلستان”

    1. sasan گفت:

      با سلام خدمت شما
      میخواستم بدونم بنده که آیلتس ۶.۵ دارم برا مقطع کارشناسی ارشد در رشته حقوق میتونم برا دانشگاه های انگلیس اقدام کنم و اینکه معدل لیسانسم حدود ۱۸ هست و سنم اینکه ۳۳ خدمت سربازی رفتم و اینکه من ی لیسانس دیگه و همچنین ی فوق لیسانس حقوق دیگه هم دارم میشه راهنمایی کنید ممنون

    2. sasan rajabi گفت:

      با سلام خدمت شما
      میخواستم بدونم بنده که آیلتس ۶.۵ دارم برا مقطع کارشناسی ارشد در رشته حقوق میتونم برا دانشگاه های انگلیس اقدام کنم و اینکه معدل لیسانسم حدود ۱۸ هست و سنم اینکه ۳۳ خدمت سربازی رفتم و اینکه من ی لیسانس دیگه و همچنین ی فوق لیسانس حقوق دیگه هم دارم میشه راهنمایی کنید ممنون

    3. مینا گفت:

      مرسی
      ببخشید میشه توضیح بدین سن و گپ گفتین خیلی مهمه؟یعنی من pre-master احتیاج ندارم؟اخه ایلس ندارم
      و نگفتین شانس ویزا الان چجوریه ویزا میدن یانه؟
      باسپاس از پاسخگوییتون ?

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما حتما باید مدرک زبان حداقل ایلتس ۵.۵ رو داشته باشید که بتوانید دوره ی زبان خود را در انگلستان بگذرانید و بعد از آن وارد دوره ی تحصیلی اصلی خود شوید. گپ تحصیلی منظور فاصله ی زمانی بین دو مقطع تحصیلی می باشد. چنانچه مدارک شما کامل باشد شانس ویزای بالایی خواهید داشت.

    4. مینا گفت:

      سلام
      من لیسانس ادبیات انگلیسی دارم‌سال ۹۳فارغ التحصیل شدم ایا میتونم برای پری مستر انگلستان اقدام کنم؟اصن ویزا میده دیگه انگلیس یانه؟شرایط چجوره مرسی??

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید مستقیما برای مستر اقدام نمایید. سن و گپ تحصیلی شما بسیار مهم می باشد.

    5. فاطمه گفت:

      سلام من لیسانس حقوق علوم تحقات دارم معدل دیپلمم ۱۷ هست میتونم بورسیه انگلستان بگیرم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ارشد شانس اخذ بورسیه بسیار پایین میباشد . داشتن مقالات بین المللی و مدرک زبان الزامیست

    6. آروین گفت:

      با سلام
      یک سوالی داشتم خدمتتون، بنده لیسانس مهندسی نفت از دانشگاه صنعت نفت دارم ولی معدلم بسیار پایینه (۱۲.۴۱) میخواستم بدونم گذارندن دوره pre master یا The Master’s Qualifying Programme تأثیری در اخذ پذیرش داره یا خیر، مخصوصاً دانشگاه coventry، ضمناً غیر از انگلیس، دانشگاهی در کانادا یا استرالیا هم باشه عالیه، ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید، با تشکر از شما و سایت خوبتون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در همه ی مواقع خیر ولی در بیشتر مواقع در صورت پایین بودن معدل دانشگاه یک دوره pre-master برگزار میکند. باید شرایطتان دقیق تر بررسی شود.
        برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید:
        https://arianaabroad.com/

    7. سمانه گفت:

      سلام
      من لیسانس رشته ژنتیک در دانشگاه ازاد را دارم با معدل ١۴/۵ و فوق لیسانس با معدل ١٧ ،میتوانم براى ادامه روند تحصیلی در دکترى در انگلستان اقدام کنم براحتى یا نه؟؟
      همچنین همسرم در رشته خلبانى در مقطع لیسانس با معدل١٧ و مسلط به زبان انگلیسی است ،ایا شرایط ادامه تحصیل براى این رشته مناسب است در انگلیس!؟
      حدود کل هزینه تحصیل و زندگى چقدر میشه ؟میشه اینده شغلی راحتى رو امیدوار بود؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در انگلیس در مقطع دکتری دو شرط اصلی داشتن آیلتس۷ و مقالات بین المللی برای بورسیه الزامیست. حدود هزینه ها سالیانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون می باشد که همسر هم می توانند همراه شما باشند و حتی از ابتدا کار کنند.

    8. فاطمه نادری گفت:

      باسلام
      اینجانب دارای لیسانس زمین شناسی ( ئانشگاه پیام نور جذب از طریق کنکور سراسری ) با معدل ۱۴ و فوق لیسانس مدیریت بازرگانی گرایش تحول ( دانشگاه ازاد ) با معدل ۱۸.۸۰ و همپنین دارای مدرک فوق دیپلم روابط عمومی ( دانشگاه علمی کاربردی ) با معدل ۱۸.۷۰ می باشم قصد ادامه تحصیل در کشور المان دارم مقطع فوق لیسانس مدیریت ایا این امکان وجود دارد ؟ در غیر اینصورت در کدام کشور امکان ادامه تحصیل دارم که بعد از آن در انجا مشغول به کار شوم و اقامت دایم بگیرم .

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما با دارا بودن مدرک آیلتس ۶ و مقالات و طرح توجیهی قادر به اخذ پذیرش در دانشگاه آلمان خواهید بود.سایر دانشگاه ها نیز همین شرایط را دارا می باشند.

    9. کتی گفت:

      pre-master
      سلام
      من فوق لیسانس فیزیک دارم برای تغییر رشته به معماری می تونم از این گزینه استفاده کنم؟
      میزان هزینه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        امکان چنین کاری را دارید و کاره شما انجام شدنی می باشد.هزینه این دوره در کنار هزینه زندگی شما حدود ۱۸ هزار دلار می باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up