آیا شما آماده هستید که یک دانشجوی بین المللی برای تحصیل در مالزی شوید؟

روند درخواست ورود به مالزی به عنوان دانشجوی بین المللی ساده است. شما با بیش از ۱۲۲،۰۰۰ دانشجوی بین المللی دیگر از ۱۶۰ کشور مشغول به تحصیل می باشید. محبوبیت مالزی به عنوان یک مقصد آموزش عالی همچنان به طور پیوسته در حال صعود است، زیرا این کشور انواع و اقسام دوره های با کیفیت بالا را در دانشگاه ها و دانشکده ها ارائه می دهد.

طبق اعلام سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو)، مالزی یکی از ممتازترین کشورهای آموزش عالی در بین دانشجویان بین المللی است. بررسی بین المللی یونسکو، مالزی را به عنوان دوازدهمین مقصد برتر آموزش در جهان قرار داد.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط تحصیل در مالزی

دولت مالزی متعهد به چشم انداز خود مبنی بر تبدیل کشور به تحصیلات با کیفیت بالا برای دانشجویان از سراسر جهان است. وزارت تحصیلات عالی کشور تمام نهادها را نظارت می کند تا اطمینان حاصل شود که آنها به بالاترین استانداردها احترام بگذارند و شرایط تحصیل در مالزی را برای مهاجران به بهترین شکل ارائه دهند.

شرایط تحصیل در مالزی

آژانس صلاحیت مالزی (MQA) کیفیت کلیه زمینه های سیستم آموزشی را نظارت می کند. این مرکز تضمین کیفیت و اعتباربخشی است و مسئولیت تضمین کیفیت موسسات عالی دولتی و خصوصی در مالزی است. این تضمین می کند که دانشجویان مهارت های مورد نیاز خود را به دست آورند و مدارک تحصیلی را برای حرفه های آینده خود در نظر بگیرند

سیستم آموزشی تحصیل در مالزی

تحصیل در مالزی در مقاطع قبل دانشگاهی از سن ۵ سالگی شروع می شود. این نکته به این معناست که افراد می توانند برای ادامه تحصیل از ۵ سالگی تا ۱۸ در کشور مالزی اقدام نمایند. از نکات مثبت تحصیل در مالزی می توان به انگلیسی زبان بودن اشاره کرد. دوره های تحصیلی در مالزی به دو گروه دبستان و دبیرستان تقسیم می شود. دوره های دبیرستان پایه ساز ورود به دانشگاه های مالزی و تحصیل در سایر کشورها می باشد.

به واسطه انگلیسی زبان بودن تحصیلات در مالزی، بسیاری از دانشجویان تحصیل در مالزی را انتخاب می کنند. کشور مالزی با ارائه دوره های انگلیسی در مقاطع تحصیلی خود به عنوان کشور مهاجرپذیر شناخته می شود. علاقه مندان به تحصیل در انگلستان و کانادا قادر خواهند بود پس از تحصیل در مالزی برای کشور های مذکور اقدام نمایند.

دوره پزشکی

پزشکی به تشخیص، معالجه و جلوگیری از بیماری یا صدمه مربوط می شود. این شامل استفاده از شیوه های مراقبت های بهداشتی برای حفظ و بازیابی سلامت و رفاه یک فرد است. برای مطالعه یک مدرک پزشکی باید بر اساس الزامات شورای پزشکی مالزی (MMC) برای پزشکی یا معادل آن مطالعه کرده باشید:

  • زیست شناسی
  • علم شیمی
  • فیزیک
  • ریاضیات

علاوه بر آن، شما باید در انگلیسی نیز سطح صلاحیت داشته باشید تا بتوانید با موفقیت یک مدرک پزشکی را دریافت نمایید. بیشتر دروس پزشکی در مالزی به ۲ مرحله تقسیم می شوند که در ادامه به آنها اشاره می شود.

فاز ۱: (۲ سال اول مدرک تحصیلی شما) بر آموزش قبل از بالینی در یک محیط دانشگاهی متمرکز است که در آن اصول تئوری علوم پزشکی را یاد خواهید گرفت. برخی از موضوعاتی که شما مطالعه خواهید کرد عبارتند از:

  • آناتومی
  • بیوشیمی
  • میکروبیولوژی
  • داروسازی
  • پاتولوژی
  • پزشکی بالینی

فاز ۲:  شامل سالهای باقی مانده از مدرک تحصیلی شماست، بر آموزش بالینی متمرکز است که در آن شما می توانید دوره بالینی را در بیمارستان ها و کلینیک های بهداشتی سپری نمایید. شما با استفاده از این برنامه تجربه خواهید کرد و این فرصت را خواهید داشت که رشته های مختلف بالینی از قبیل پزشکی عمومی، جراحی، پزشکی و داخلی را امتحان کنید.

کارشناسی در مالزی

پذیرش در مقطع لیسانس هم برای افرادی امکان پذیر است که دیپلم و پیش دانشگاهی خود را گرفته باشند و هم برای کسانی که دیپلم گرفته اما هنوز مدرک پیش دانشگاهی خود را اخذ نکرده باشند. این دسته از افرادی که مدرک پیش دانشگاهی ندارند می توانند از دوره های ۹ ماهه پیش دانشگاهی در خود دانشگاه مالزی استفاده کرده و بعد از اتمام این دوره وارد مقطع لیسانس شوند. معدل مورد قبول برای دانشگاه های مالزی حداقل نمره ۱۳ می باشد.

سیستم آموزشی مالزی

دوره کارشناسی در کشور مالزی بین ۳ تا ۴ سال به طول می انجامد. با توجه به کیفیت بالای تحصیل در مالزی و رتبه های مناسب دانشگاه های مالزی، دانشجویان به راحتی می توانند در برترین دانشگاه های این کشور تحصیل کنند.

کارشناسی ارشد در مالزی

مقطع فوق لیسانس در کشور مالزی در یک دوره ۲ ساله ارائه می شود و علاقه مندانی که قصد ادامه تحصیل در مالزی را در مقطع فوق لیسانس دارند می توانند از طریق موسسه آریاناپارس اقدام نمایند. تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کشور مالزی مشمول شرایط زیر می باشد.

  • اولین شرط تحصیل در مالزی مرتبط بودن رشته لیسانس است.
  • دانشگاه های دولتی شرط معدل ۱۵ را دارند ولی در دانشگاه های خصوصی معدل بین ۱۳ تا ۱۵ را نیز قبول می کنند.
  • شرط دیگر داشتن مدرک زبان است که متقاضی می بایست مدرک زبان IELTS 6 را در اختیار داشته باشد، اگر دانشجویی موفق به کسب این نمره نشده باشد قبل از شروع دوره تحصیلی اش می تواند از کلاس های زبان خود دانشگاه استفاده کرده و بعد از گرفتن مدرک زبان دوره فوق لیسانس خود را آغاز نمایند.

دانشجویان می توانند به صورت تمام وقت یا پاره وقت مشغول به تحصیل در مالزی بوده و از امکانات این کشور بهره مند شوند. با توجه به بیش از ۲۳۰۰ دوره کارشناسی ارشد در مالزی، دانشجویان می توانند برای رشته مورد نظر اقدام نمایند. موسسات مالزی توجه ویژه ای به رشته های زیر دارند.

  1. بیوتکنولوژی
  2. پخش دیجیتال
  3. تجارت الکترونیکی
  4. خدمات اطلاعات آنلاین

دوره دکتری در مالزی

دولت مالزی تأکید زیادی بر افزایش تولید تحقیقاتی گذاشته است، لذا فرصت های زیادی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که بتوانند دکترا را در دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور سپری کنند. مدت زمان این دوره در مالزی بین ۳ تا ۴ سال می باشد و در کل دکترا در کشور مالزی research است به استثنای رشته های مدیریتی، این بدین معناست که دانشجو فقط در ترم اول تعدادی محدود واحد گذرانده و مابقی آن تحقیق روی پروپوزال است.

  1. مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر
  2. اخذ مدرک دال بر تسلط زبان انگلیسی (حداقل آیلتس  ۶٫۵)
  3. جلب نظر یک استاد مشاور (supervisor)
  4. داشتن تالیفات از قبیل مقالات بین المللی، کتاب و …

داشتن همه و یا تعدادی از آیتم های ذکر شده، می توان در راستای افزایش شانس فرد در جهت اخذ پذیرش نقش بسزایی ایفا نماید

دانشگاه های مالزی

موسسات آموزش عالی (HEI) در مالزی می توانند به دو دسته اصلی تقسیم شوند:

  • موسسات آموزش عالی خصوصی: بعضی از این موسسات با دانشگاه های معتبر خارجی همکاری می کنند تا مدارک تحصیلی را به طور مشترک ارائه دهند.
  • موسسات آموزش عالی دولتی: دانشگاه ها و کالج های عمومی موسسات آموزش عالی تحت آموزش وزارت امور خارجه هستند. این مؤسسات آموزش عالی را به دانشجویان مالزی ارائه می دهند و به سه گروه اصلی تقسیم می شوند: دانشگاه های تحقیقاتی، دانشگاه های متمرکز و دانشگاه های جامع
دانشگاه های مالزی

دانشگاه های مالزی

دانشگاه های بسیاری در کشور مالزی شرایط پذیرش را برای دانشجویان بین المللی مهیا می نمایند. بیست دانشگاه در کشور مالزی در رتبه بندی جهان قرار دارند. در حال حاضر ۷ دانشگاه کشور مالزی در میان ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. این نکته بیانگر سطح بالای آموزش و سیستم مناسب ارائه خدمات در دانشگاه های مالزی می باشد.

نام دانشگاه رتبه در QS
(Universiti Malaya (UM 70
(Universiti Putra Malaysia (UPM 159
(Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM 160
(Universiti Sains Malaysia (USM 165
Universiti Teknologi Malaysia 217
UCSI University 442
(Universiti Teknologi PETRONAS (UTP 482

دانشگاه های مورد تایید

یکی از فاکتورهای تاثیرگذار برای انتخاب دانشگاه، مورد تایید بودن دانشگاه مورد نظر می باشد. در حال حاضر ۵ دانشگاه کشور مالزی مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد و دانشجویان علاقه مند به رشته های پزشکی قادر خواهند بود برای ادامه تحصیل در مالزی در دانشگاه هایی که به آنها اشاره می شود، اقدام نمایند.

دانشگاه های بیشتری در کشور مالزی مورد تایید وزارت علوم می باشند. در حال حاضر ۱۴ دانشگاه مالزی در این لیست واقع شده اند. در جدول زیر به ۵ دانشگاه برتر کشور مالزی اشاره شده است.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم
University Kebangsaan Malaysia Malaya university
University Malaysia (University of Putra Malaysia (UPM
University Putra Malaysia National University of Malaysia
(University Sains Malaysia (USM Taylor’s University
University Teknologi MARA UCSI University

کم هزینه ترین دانشگاه های مالزی

یکی از برترین مزایای تحصیل در مالزی مقرون به صرفه بودن هزینه دانشگاه های این کشور می باشد. دانشجویان قادر خواهند بود با کم ترین میزان هزینه در یک دانشگاه ممتاز دوره خود را سپری نمایند. در لیست زیر به کم هزینه ترین دانشگاه های مالزی اشاره شده است.

  1. Tun Hussein OnnUniversity Of Malaysia
  2. Universiti Utara Malaysia
  3. National Defense University Of Malaysia
  4. University Of Malaya
  5. University Of Teknikal Malaysia

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در مالزی

۱. دانشگاه مالایا

از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در مالزی است این موسسه ی علمی و تحقیقاتی با بسیاری از دانشگاه های دیگر در سر تا سر جهان به لحاظ کیفیت مطلوب در ارائه ی خدمات آموزشی رقابت می کند.

۲. دانشگاه کبانگسان

این دانشگاه از قدیمی ترین و بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در مالزی محسوب می شود و عنوان دانشگاه ملی مالزی را هم از طرف دانشجویان بین المللی به خود اختصاص داده است.

۳. دانشگاه یو اس ام

از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در مالزی است و دانشجو های بسیاری برای تحصیل در این دانشگاه از سر تا سر جهان به دلیل کیفیت عالی در ارائه ی خدمات آموزشی به این کشور مهاجرت می کنند.

۴. دانشگاه یو تی ام

۵. دانشگاه پوترا

۶. دانشگاه مارا

۷. دانشگاه یو ام اس

بهترین رشته ها برای تحصیل در مالزی

  1. کارآگاهان داده از بهترین رشته ها برای تحصیل در کشور مالزی است و فارغ التحصیلان می توانند به راحتی پس از پایان دوره ی تحصیلات خود در بهترین مشاغل مرتبط با رشته ی خود مشغول به فعالیت شوند.
  2. متخصصان پیشگیری از آتش سوزی جنگل از بهترین رشته ها برای تحصیل در مالزی است که سالیانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل در این رشته به مالزی مهاجرت می کنند.
  3. کارشناسان خورشیدی نصب فتوولتائیک بر اساس نظر بسیاری از دانشجویان این رشته از بهترین رشته ها برای تحصیل در مالزی است و دانشجویان پس از فارغ التحصیل شدن از این رشته می توانند از حقوق و مزایای بسیاری برخوردار شوند.
  4. خرید و فروش ارز دیجیتال و معامله در فارکس
  5. فناوری و تحلیل داده‌ها
  6. طراحی اپلیکیشن و پلتفرم‍‌های آموزشی
  7. کشاورزی مدرن
  8. معماری سازمانی
  9. مهندسی فناوری اطلاعات
  10. مشاوره ژنتیک
  11. مراقبت های بهداشتی خانگی
  12. کارشناس هوش مصنوعی
  13. کتابخانه دیجیتال
  14. مشاور مالی
  15. طراح دکوراسیون داخلی
  16. پشتیبانی، برنامه نویسی و طراحی سایت
  17. طراحی مد و پوشاک
  18. متخصص روابط عمومی
  19. رشته مهندس عمران
  20. رشته پزشکی
  21. رشته مهندس نرم افزار
  22. رشته حسابداری
  23. رشته های مربوط به تحلیل کسب و کار

هزینه های تحصیل در مالزی

هزینه های زندگی در همه کشورهای دنیا برای دانشجویان به طور کلی به ۳ دسته تقسیم می شود که مالزی هم از این دسته مستثنا نیست. اولین آیتم هزینه تحصیل است و بعد از آن هزینه مسکن که شامل خوابگاه و یا اجاره خانه می باشد و در آخر هزینه های جاری روزانه مثل خورد و خوراک و رفت و آمد و … می باشد.

هزینه های تحصیلی بین موسسات متفاوت است، اما هزینه های مرتبط با تحصیل در یک دانشگاه مالزی در مقایسه با کشورهایی مانند بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و استرالیا مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل برای دوره های تحصیلات تکمیلی به طور متوسط ​​حدود ۳۰،۰۰۰ Ringgit مالزی (حدود ۹ هزار دلار) است.

هزینه زندگی در مالزی

هزینه خوابگاه در مالزی بین ۳۰۰ تا ۷۵۰ رینگیت است و اختلاف قیمت آن هم مبنی بر تعداد افراد و تک نفره بودن اتاق و تک نفره بودن آن است. هزینه ماهیانه خورد و خوراک و رفت و آمد و … نیز حدودا ۸۰۰ رینگیت تخمین زده می شود.

مزایای تحصیل در مالزی

بسیاری از دانشجویان قصد ادامه تحصیل در کشورهای آسیایی را دارند، کشور مالزی را بعنوان اولین انتخاب خود در لیست مورد نظر یادداشت می کنند. از همین رو بررسی مزایای تحصیل در مالزی به آن دسته دانشجویان کمک شایانی می کند که انتخاب درستی برای آینده تحصیلی خود داشته باشند.

بصورت معمول دانشجویان، کشور مالزی را بعنوان پلی مناسب برای رسیدن به کشورهای برتر دنیا انتخاب می کنند تا پس از سپری کردن مقطعی در این کشور، شانس پذیرش بیشتری از دانشگاه های ممتاز جهان داشته باشند. از دیگر مزایای تحصیل در مالزی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. تحصیل به زبان انگلیسی
  2. هزینه های مقرون به صرفه تحصیل
  3. شانس دریافت ویزای بالا برای دانشجویان بین المللی
  4. تعدد دانشگاه های مورد تایید و دارای رتبه های برتر جهانی
  5. امکان سپری کردن دوره های زبان قبل از دانشگاهی برای دانشجویانی که موفق به دریافت مدرک زبان نشده اند.
  6. مالزی از نظر سیاسی کشوری پایدار است و نرخ جرم در آن بسیار پایین می باشد.

معایب تحصیل در مالزی

تحصیل در مالزی می تواند یک تجربه ارزشمند و به یاد ماندنی باشد. اما برای تصمیم گیری درست باید به عوامل اجتماعی، اقتصادی و حتی شخصی توجه کرد. البته برای اتخاذ چنین تصمیمی مهم از زندگی زمان لازم است. علی رغم مزایای عنوان شده، تحصیل در مالزی با چالش هایی همراه می باشد.

  1. امکان دریافت شهروندی برای دانشجویان بین المللی وجود ندارد.
  2. افرادی که ویزای دانشجویی دارند اجازه اقامت ندارند و باید مجوز کار برای اشتغال در مالزی را دریافت نمایند. به صورت کلی فرصت های شغلی برای دانشجویان بین المللی بسیار اندک می باشد.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی مالزی

دانشجویان برای تحصیل در مالزی در ابتدای کار برای اخذ پذیرش از دانشگاه مالزی اقدام می نمایند. دانشگاه های کشور مالزی به صورت مستقل اقدام به جذب دانشجو می کنند، این نکته به این معناست که دانشجویان باید به صورت آنلاین با دانشگاه در ارتباط باشند.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، قادر خواهید بود مستقیماً برای موسسه آموزشی مورد نظر خود اقدام کنید. به شما توصیه می شود فقط در موسساتی که مجاز به ثبت نام دانشجویان بین المللی هستند، اقدام نمایید. درخواست تحصیل در موسسه مالزی مورد نظر شما ساده است. به طور کلی، شما باید فرم های مربوط به درخواست دانشجویان بین المللی را برای دوره انتخابی خود همراه با هزینه های مربوطه پر کنید. برای اخذ پذیرش مدارکی نظیر مدرک زبان، سوابق تحصیلی، توصیه نامه و انگیزه نامه الزامی می باشد.

ویزای تحصیلی مالزی

دانشجویان پش از دریافت پذیرش، باید برای ویزای تحصیلی مالزی اقدام نمایند. همه دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در مالزی هستند نیازمند ویزا می باشند.

مدارک لازم برای تحصیل در مالزی

ما در این مطلب قصد داریم شما را مهم ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی مالزی آشنا کنیم این مدارک ضروری به شرح زیر است:

  1. ارائه ی مدارک معتبر هویتی مانند شناسنامه، پاسپورت دارای اعتبار، عکس پرسنلی
  2. ارائه ی گواهی معتبر عدم سوء پیشینه و جرایم خلافکاری برای اخذ ویزای تحصیلی مالزی الزامی است.
  3. ارائه ی مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات با ترجمه به زبان انگلیسی
  4. اگر دانشجو دارای مدرک معتبر مرتبط با آموزش زبان انگلیسی در سطوح مختلف آیلتس و تافل است باید برای اخذ ویزای تحصیلی مالزی به دانشگاه مورد نظر ارائه دهد.
  5. ارائه ی گواهی معتبر تحت عنوان انگیزه‌نامه یا توصیه‌نامه برای تحصیل در مقطع ارشد و دکتری ضروری است.
  6. ارائه ی سوابق کاری و تحصیلی به همراه کپی مدارک
  7. ارائه ی گواهی های لازم برای اثبات تمکن مالی و پرداخت هزینه های مربوط به کار یا تحصیل
  8. تکمیل بدون نقص مدارک مربوط به اخذ ویزای تحصیلی مالزی
  9. شما باید فیش واریزی مربوط به پرداخت شهریه دانشگاه خود را ارائه دهید.
  10. ارائه ی نامه ی پذیرش یا تاییدیه تحصیلی از دانشگاه مورد نظر برای اخذ ویزای تحصیلی مالزی الزامی است.
  11. شما باید گواهی معتبری را مبنی بر تایید سلامت پزشکی خود به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید.

اقامت پس از تحصیل در مالزی

۱. اقامت پس از تحصیل از طریق کاریابی

دانشجویان می توانند پس از پایان دوره ی تحصیلات خود در مالزی از طریق استخدام در شغل مورد نظر و تحویل گواهی کارفرمای خود نوع ویزا را از تحصیلی به کاری تغییر دهند و به این ترتیب اقامت دائم شان را در این کشور اخذ نمایند.

۲. اقامت پس از تحصیل از طریق سرمایه گذاری

دانشجویان پس از پایان دوره ی تحصیلات خود می توانند از طریق سرمایه گذاری در پروژه های کاری مختلف اقامت دائم شان را در این کشور اخذ نمایند ضمن اینکه از حمایت های دولت برخوردار می شوند

۳. اقامت پس از تحصیل از طریق ازدواج

دانشجویان می توانند از طریق ازدواج با شخصی که تابعیت این کشور را دارد اقامت دائم شان را در مالزی پس از پایان دوره ی تحصیلات خود اخذ نمایند.
ضمن اینکه برای دریافت این مجوز لازم است شما تمکن مالی و محل اقامت خود را به صورت مشخص برای دولت این کشور به اثبات برسانید.

۴. اقامت پس از تحصیل از طریق پناهندگی

دانشجویان پس از پایان دوره ی تحصیلات در این کشور می توانند از طریق ارائه ی دلایل کافی مبنی بر عدم بازگشت به کشور مبدا اقامت دائم شان را در این کشور تحت عنوان پناهنده اخذ نمایند.

۵. اقامت پس از تحصیل از طریق تولد فرزند

والدینی که فرزندشان در خاک مالزی متولد می شوند می توانند با ارائه ی مدارک لازم اقامت دائم خود را در این کشور اخذ نمایند.

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی مالزی

دلایل زیادی برای پذیرفته نشدن درخواست ویزای تحصیلی شما وجود دارد ما در ادامه ی این مطلب قصد دارین تا شما را با مهم ترین عوامل ریجکتی ویزای تحصیلی از سوی اداره ی کنسولگری مالزی آشنا کنیم پس در ادامه همراه ما باشید.

  1. اگر مدارک هویتی شما دارای اعتبار قانونی نباشد و آسیب خورده و مخدوش شده باشد.
  2. اگر مدارک هویتی شما به صورت غیر حقیقی و جعلی باشد به احتمال زیاد پس از بررسی مدارک ارائه شده با درخواست شما مبنی بر اخذ ویزای تحصیلی مالزی موافقت نخواهد شد.
  3. اگر شما دلایل مناسبی را برای انگیزه ی خود از مهاجرت به مالزی ارائه ندهید و اداره ی پلیس این کشور از نیت شما دچار ابهام شود ممکن است با درخواست شما موافقت نکند.
  4. اگر مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیل در مالزی کامل نبوده و یا دارای نقص باشد.
  5. اگر متقاضی دارای سوء سابقه ی خلافکاری و جرایم کیفری و قضایی باشد ممکن است پس از بررسی پرونده شما پلیس این کشور به دلیل حفظ امنیت داخلی با درخواست تان موافقت نکند.
  6. اگر شما دارای سابقه ی بیماری های واگیردار و یا خطرناک باشید مانند ایدز، هپاتیت
  7. اگر نوع ویزای درخواستی با انگیزه ی واقعی تان مبنی بر مهاجرت به این کشور مطابقت نداشته باشد یعنی شما اقدام به اخذ ویزای تحصیلی از مالزی نمایید درحالی که برای کار کردن و یا سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت کنید.
  8. اگر شما دارای تمکن مالی مناسب برای مهاجرت به مالزی نباشید و نتوانید مخارج مربوط به کار و یا تحصیل در مالزی خود را بپردازید با پذیرش درخواست ویزای تحصیلی شما مخالفت می شود.
  9. اگر شما در گذشته برای دریافت ویزا از این کشور اقدام کرده باشید ولی به دلایل مختلفی از ویزای خود به درستی استفاده نکرده باشید ممکن است درخواست مجدد مبنی بر اخذ ویزای تحصیلی مالزی از سوی اداره ی کنسولگری این کشور پذیرفته نشود.

نتیجه گیری

به عنوان یک دانشجوی بین المللی در مالزی، شما قادر خواهید بود در یک دانشگاه برتر و بسیار مناسب تحصیل کنید. هزینه زندگی در کشور مالزی کم است و به دانشجویان امکان می دهد سبک زندگی راحت و مقرون به صرفه ای داشته باشند. علاوه بر این، دانشجویان بین المللی در مالزی فرهنگ های متنوعی را تجربه می کنند.

جذابیت کلیدی تحصیل در مالزی، هزینه های نسبتاً پایین تحصیل و زندگی در مقایسه با کشورهایی مثل انگلستان و آمریکاست. مالزی یکی از پرهیجان ترین شهرهای آسیاست که با تاثیر پذیری از گروه های بومی و فرهنگ های خارجی مثل هند، چین و بریتانیا، همواره یکی از جوامع متنوع فرهنگی جهان است.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۲ پاسخ به “تحصیل در مالزی”

    1. فتانه گفت:

      با سلام و خسته نباشید…من فارع التحصیل رشته مامایی با دوسال و نیم سابقه کار هستم…میخواستم سوال کنم ایا شعل مامایی جایگاه خوبی دارد در کشور مالزی؟؟هزینه تحصیل در مقطع ارشد این رشته چقدر است؟؟بهترین مسیر برای تحصیل در این مقطع برای کسانی که مدرک زبان ندارند چگونه است

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در مقطع ارشد رشته مامایی مستلزم دانش انگلیسی است مگر آنکه زبان را همانجا بخوانید . هنگام تحصیل اجازه کار ندارید ولی میتوانید درخواست کار بگیرید و بعد از تحصیل از ایران برای ویزای کار اقدام نمایید بازار کار بسته به خود فرد برای پیدا کردن کار دارد

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up