داوطلبان در کشورهای مختلف، غالبا دنبال تحصیل در رشته هایی هستند که علاوه بر اینکه دارای اعتبار خوبی است بازار کاری خوبی داشته باشند. در مقطع مختلف دانشگاهی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد در روسیه رشته های مختلفی وجود دارد. داوطلبان خارجی به خاطر رشته های متنوع در روسیه تصمیم به مهاجرت تحصیلی روسیه  می کنند. برخی به صورت مهاجرت پزشکان، برخی به صورت ویزای کاری و بقیه موارد به این کشور مهاجرت می کنند.

تحصیلات دانشگاهی در کشور روسیه

کشور روسیه جزء پهناورترین کشور در دنیا است. کشور روسیه از لحاظ نظامی، اقتصادی، سیاسی و علمی، دارای رتبه بالایی در بین کشور های دنیا دارد.

اولین کشوری که موفق شد انسان را به فضا بفرستد کشور روسیه بوده است. بسیاری از دانشمندان و چهره های علمی و ادبی در دانشگاه های این کشور تحصیل کرده اند.

کشور روسیه دارای بیش از ۶۰۰ دانشگاه دولتی در سطح دنیا  است.

کشور روسیه از لحاظ علمی دارای رتبه ی بالایی است. کشورهایی مانند امارات متحده عربی، ترکیه، ایران، مالزی، بلاروس و… بعد از کشور روسیه هستند.

در بین دانشگاه های روسیه، دانشگاه هایی مانند لومونسوف، علم و صنعت، ایتمو و… دارای  رتبه ی بهتری نسبت به سایر دانشگاه های این کشور است.

برترین رشته های تحصیلی در روسیه

افراد قبل از اینکه بخواهند اقداماتی برای تحصیل در روسیه انجام دهند بهتر است ابتدا بدانند که چه رشته ای را می خواهند انتخاب کنند

داوطلبان باید در انتخاب رشته خود معیارهایی مانند سادگی پذیرش، اعتبار  داشتن مدرک تحصیلی، اعتبار دانشگاه های منتخب و بازار کار آن رشته، در نظر بگیرند. و سپس اقدام به انتخاب رشته کنند.

رشته های برتری که در دانشگاه های کشور روسیه وجود دارد عبارتند از:

رشته ی مهندسی نفت و گاز

یکی از رشته های برتر در دانشگاه های برای تحصیل در روسیه رشته هایی چون  نفت و گاز است. این رشته در روسیه دارای جایگاه بالایی است. کشور روسیه جزء بزرگ ترین صادر کننده گاز و یکی از قدرت های برتر نفتی منطقه است.

کشور روسیه سرمایه گذاری های عظیمی را در خصوص منبع نفت و گاز انجام داده است. در شهر گوبکین مسکو دانشگاه نفت و گاز، جزء  بزرگ ترین دانشگاه هایی است که رشته های مرتبط با نفت و گاز  در آن تحصیل می شود.

این دانشگاه در پایتخت کشور روسیه واقع شده است. دارای بیشتر از ۱۱ هزار دانشجو از سراسر دنیا در این دانشگاه تحصیل می کنند.

رشته خلبانی

یکی دیگر از رشته های برتر در دانشگاه های روسیه خلبانی است. کشور روسیه کشوری است که در یکی از این دانشگاه های خود این رشته را تدریس می کند.

دانشگاه ایالتی هوا فضای  در شهر سن پترزبورگ یکی از بهترین مراکزی است جهت یادگیری پرواز و رشته های مرتبط با خلبانی.

اکثر دانشگاه های خلبانی که تقریبا ماهیت نظامی شکل دارند و از گرفتن دانشجوی خارجی خودداری می کنند. اما دانشگاه هوا فضای سن پترزبورگ، مستثنی است. داوطلب می تواند در این دانشگاه به عنوان یک دانشجوی خارجی تحصیل کند.

رشته پزشکی

رشته پزشکی یکی از رشته های پر متقاضی است که در سراسر دانشگاه های دنیا وجود دارد. مهاجرت تحصیلی روسیه برای رشته پزشکی در کشور ایران بسیار متقاضی دارد.

زیرا بیشتر رشته های پزشکی دارای بازار کار خوبی هستند. و تحصیل دردانشگاه های پزشکی روسیه می تواند آینده شغلی فرد را تضمین کند.

کشور روسیه در میان کشورهای نزدیک به کشور ایران دارای سابقه درخشانی را در بخش پرورش پزشک دارد. دانشگاه های روسیه، مکانی مناسب برای رشد و پرورش فرد در رشته های پزشکی است.

دانشگاه های علوم پزشکی روسیه بسیار معروف هستند. دانشگاه های پزشکی عبارتند از: پائولوف، کازان، نووسیبیرسک، رودن و…

رشته آی تی و کامپیوتر

یکی دیگر از رشته های برتر در کشور روسیه رشته آی تی و کامپیوتر است. رشته آی تی و کامپیوتر در تمامی کشورها جزء رشته های پر متقاضی است. کشور روسیه از لحاظ آی تی و کامپیوتر جزء یکی از ابر قدرت های دنیا به شمار می رود. دانشگاه هایی که رشته آی تی و کامپیوتر در آن تدریس می شود عبارتند از:دانشگاه فناوری ملی، اطلاعات ایتمو در شهر سن پترزبورگ، دانشگاه لومونسف، دانشگاه نووسیبیرسک و…

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رشته های برتر در دانشگاه های روسیه رشته های برتر در دانشگاه های روسیه رشته های برتر در دانشگاه های روسیه رشته های برتر در دانشگاه های روسیه رشته های برتر در دانشگاه های روسیه

شبکه های اجتماعی

arrow up