تحصیل در رشته پزشکی در اروپا و شرایط تحصیل در این رشته برای بسیاری از دوستداران رشته پزشکی قابل توجه می باشد. قطعآ تحصیل پزشکی در اروپا و دانشگاههای پزشکی کشورهای اروپایی با  کیفیت آموزشی بسیار بالا  می تواند راه زندگی اشخاص را به کلی تغییر دهد و بدون شک تحصیل پزشکی در اروپا به جهت برخورداری دانشگاههای پزشکی اروپایی از بالاترین استانداردهای آموزشی و آزمایشگاهی و تکنولوژی می تواند یک پزشک را به بهترین نحو آموزش و پرورش دهد.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط تحصیل پزشکی در اروپا

Medical education in Europe

تحصیل پزشکی در اروپا امروزه به یکی از پر طرفدارترین مسیرهای مهاجرت تحصیلی برای دانش آموزان تبدیل شده است، چرا که رشته پزشکی یکی از پر طرفدارترین و عالی ترین مشاغل و رشته های دنیاست. دانش آموزان نباید این نکته را فراموش کنند که تحصیل پزشکی در اروپا و سایر کشورها مستلزم تلاش بسیار و مطالعه شبانه روزی می باشد.

برای تحصیل پزشکی در کشورهای مختلف اروپایی می بایست پیش نیازهای تحصیل در کشور مورد نظر را آماده نمایید. تیم تحریریه آریاناپارس قصد دارد تا در مقاله پیش رو جزئیات تحصیل در این رشته را بازگو نماید تا متقاضیان تحصیل رشته پزشکی در اروپا با آگاهی جهت اخذ پذیرش اقدام نمایند.

بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی

بهترین کشور برای ادامه تحصیل پزشکی در اروپا ممکن است از نظر هر متقاضی با توجه به شرایطی که دارد متفاوت باشد ولی ما در این قسمت از مقاله به بررسی کشورهایی می پردازیم که از نظر کیفیت تحصیلی و برخی موارد دیگر در اولویت می باشند.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

تحصیل پزشکی در انگلیس

استانداردهای تحصیل در کشور انگلستان همواره این کشور را به یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای دانش آموزان و دانشجویان در همه رشته های تحصیلی و البته پزشکی تبدیل نموده است. برای تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان می بایست ضوابط سخت گیرانه ای را پشت سر بگذارید.

ضوابط تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان

برای تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان شخص باید وارد مدرسه پزشکی گردد و دوره های A-Level را بگذراند. این دوره شامل دروس زیست و شیمی می باشد و دانش آموختگان باید نمره AAA را در این دوره اخذ نمایند تا برای اخذ پذیرش در رشته پزشکی واجد شرایط گردند.

پس از این مرحله متقاضی وارد دوره کارشناسی پزشکی می گردد که به منظور موفقیت برای پذیرش در این دوره شخص باید نمره آیلتس ۷ اکادمیک را ارائه دهد.

دوره پایه پزشکی در انگلستان

پس ازتحصیل در دوره کارشناسی پزشکی که به مدت ۲ سال می باشد فرد وارد دوره پایه پزشکی می گردد که طول این دوره نیز ۲ ساله می باشد دانشجویان پس از اتمام دوره پایه پزشکی در انگلستان وارد دوره ای می گردند که اصطلاحا آن را دوره تمرینات تخصصی پزشکی می نامند.

تخصص پزشکی

دوره ۴ ساله کارشناسی و تمرینی که به پایان می رسد شخص وارد چالش اصلی می گردد چرا که ورود به دوره تخصص پزشکی رقابتی می باشد. دانشجویان برای موفقیت در این دوره می بایست تلاش مضاعفی داشته باشند. تحصیل در دوره تخصص می تواند تا ۷ سال به طول بیانجامد. پس از اتمام دوره تخصص، شخص گواهی CCT Certificate of Completion Training صادر خواهد شد.

دانشگاه های علوم پزشکی در انگلستان

بیش از ۲۰ دانشکده علوم پزشکی در دانشگاه های انگلستان وجود دارد که دانشجویان شانس اخذ پذیرش در این دوره ها را دارند. برخی از این دانشگاه ها را در این بخش نام می بریم که می توانید با مراجعه به وبسایت آنها اطلاعات کافی را بدست آورید.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

تحصیل پزشکی در آلمان

دانشگاه های علوم پزشکی در آلمان از رتبه بسیار بالایی برخوردار می باشند به طوری که تحصیل در این دانشگاه ها آینده درخشانی را از نظر سطح علمی، درآمد سالانه و موقعیت اجتماعی در اختیار متقاضیان ادامه تحصیل پزشکی در آلمان قرار خواهد داد.

طول دوره تحصیل پزشکی در آلمان بیش از ۶ سال خواهد بود و در پایان دوره آزمونی سراسری برگزار خواهد شد که داشتن دانش زبان آلمانی در سطح پیشرفته از پیش نیاز های اصلی موفقیت در این آزمون می باشد پس از موفقیت در این آزمون فارغ الحصیلان می توانند به عنوان پزشک به فعالیت خود ادامه دهند.

چرا تحصیل پزشکی در آلمان

یکی از بارزترین مواردی که تحصیل پزشکی در این کشور را برای متقاضیان در ارجحیت قرار می دهد هزینه تحصیل پزشکی در آلمان می باشد. تحصیل رایگان پزشکی در اروپا در کشور آلمان میسر خواهد شد و همین موضوع رقابت پذیرش در دانشگاه های آلمان را بیشتر نموده است. دانشجویان غیر بومی شانس چندان بالایی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نخواهند داشت.

آلمان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه سلامت در جهان می باشد و از تجهیزات پیشرفته ای در بخش درمان برخوردار می باشد. سالانه برنامه های پژوهشی بسیاری در بخش بهداشت و درمان در آلمان انجام می پذیرد که به سلامت جهانی کمک می نماید.

کمبود نیروی پزشک در آلمان را شاید بتوان یکی دیگر از دلایل انتخاب آلمان برای تحصیل پزشکی در اروپا دانست چرا که باعث می گردد شخص پس از تحصیل شغل مناسبی بیابد و وارد بخش درمان گردد.

ضوابط تحصیل پزشکی در آلمان

برای تحصیل پزشکی در آلمان دو راه وجود دارد:

  • قبولی در رشته پزشکی و رشته های مرتبط با آن در ایران
  • ورود به کالج M-Kurs بدون نیاز به قبولی در کنکور ایران

در روش اول دانشجویان با گذراندن ۴۰ واحد درسی در رشته پزشکی در ایران و یا داشتن مدرک لیسانس در رشته های پیرا پزشکی می توانند وارد دانشگاه های علوم پزشکی آلمان شوند. ورود به دانشگاه های پزشکی در آلمان مستلزم داشتن معدل بالا در دوره پیش دانشگاهی و دوره های دانشگاهی می باشد. داشتن مدرک زبان آلمانی در حد C1 نیز برای ورود الزامی می باشد.

تحصیل پزشکی در آلمان با مدرک دیپلم در روش دوم صورت می گیرد، در این روش افرادی که هیچ گونه مدرک دانشگاهی در رشته های پیراپزشکی ندارند و یا در کنکور پزشکی ایران موفق نشده اند نیز می توانند وارد دوره های پزشکی در آلمان گردند. این دسته از متقاضیان برای ورود به کالج باید مدرک زبان آلمانی در حد B1 داشته باشند و پس از ورود به کالج واحدهای درسی زیست و شیمی و زبان را بگذرانند. پس از قبولی در امتحان خروجی کالج می توان به رشته های پزشکی ورود نمود.

نمره خروجی از کالج و معدل دیپلم و پیش دانشگاهی از موارد تعیین کننده برای اخذ پذیرش در رشته های علوم پزشکی می باشند. با توجه به رایگان بودن تحصیل پزشکی در آلمان ورود به دانشگاه ها رقابتی بوده و همه دانش آموزانی که با نمره های بالا از کالج فارغ التحصیل می گردند وارد دانشکده های علوم پزشکی نخواهند شد.

مدت زمان رشته پزشکی در آلمان

خواندن رشته پزشکی در آلمان ۵ سال به طول می انجامد و پس از اتمام دوره ۵ ساله دانشجویان وارد دوره ۱ ساله کارآموزی در بیمارستان های دولتی آلمان خواهند شد. رشته پزشکی در آلمان به صورت کارشناسی ارشد پیوسته تعریف می گردد. برای اخذ مدرک دکترا پزشکی در آلمان متقاضی می بایست با متقاعد کردن یک استاد راهنما و ارائه رساله برای اخذ فارغ التحصیلی اقدام نماید.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

تحصیل پزشکی در اتریش

یکی دیگر از مقاصد پر طرفدار برای متقاضیان تحصیل پزشکی در اروپا کشور اتریش می باشد. دانشگاه های علوم پزشکی اتریش از اعتبار بالای جهانی برخوردارند. تحصیل پزشکی در اتریش عمدتا به زبان آلمانی و رایگان می باشد. دانشگاه های علوم پزشکی اتریش مورد تائید وزارت بهداشت ایران می باشند که چندی از آنها را نام می بریم

مدارک تحصیلی که در دانشگاه های علوم پزشکی وین صادر می گردند دارای اعتبار جهانی می باشند و دانشجویان می توانند برای دوره های تخصص خود وارد دیگر دانشگاه های اروپایی گردند.

علاقه مندان به تحصیل در رشته پزشکی در اتریش می توانند علاوه بر زبان آلمانی به زبان انگلیسی نیز تحصیل نمایند. تحصیل رایگان پزشکی در اروپا در اتریش به زبان آلمانی و در صورت قبولی در دانشگاه های دولتی این کشور امکان پذیر می باشد. اجازه کار در حین تحصیل نیز از دیگر مزایای تحصیل در کشور اتریش می باشد.

هزینه تحصیل پزشکی در اتریش

اگر متقاضیان موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی اتریش گردند می توانند با پرداخت ۴۰۰ تا ۷۰۰ یورو در هر ترم به تحصیل در اتریش بپردازند. البته باید در نظر داشته باشید که پذیرفته شدن در دانشگاه های دولتی اتریش به آسانی صورت نمی گیرو و بسیار رقابتی می باشد.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

تحصیل پزشکی در جمهوری چک

جمهوری چک یکی از کشورهایی می باشد که پیشرفت علوم در سال های اخیر در آن چشمگیر بوده است و مجموعه آریاناپارس این کشور را به عنوان یکی از گزینه های ارجح برای تحصیل پزشکی در اروپا معرفی می نماید. برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور چک باید آزمون ورود به دانشگاه ها را بگذرانید.

دوره پری مدیکال در چک چند ماهی به طول می انجامد و پس از آن آزمونی برگزار می گردد که پس از قبولی در آن دانشجویان از دانشکده های علوم پزشکی پذیرش را دریافت می کنند. گذراندن دوره پری مدیکال اجباری نمی باشد و می توان فقط در آزمون آن در کشورهایی مانند ترکیه و دبی شرکت نمود.

دانشگاه های علوم پزشکی چک که مورد تایید وزارت علوم می باشند به این شرح اند

هزینه تحصیل پزشکی در چک

شهریه دانشگاه ها برای تحصیل در دوره های پزشکی و دندانپزشکی از ۹۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ یورو متغیر می باشد. چنانچه دانشجویان قصد پذیرش در دوره های پری مدیکال را در چک داشته باشند می بایست شهریه این دوره که معادل ۵۰۰۰ یورو می باشد یکجا پرداخت گردد.برای دریافت اطلاعات کاملتر در رابطه با تحصیل پزشکی در این کشور پیشنهاد می کنیم مقاله پزشکی در چک را مطالعه بفرمائید.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

برترین دانشگاه های برای تحصیل پزشکی در اروپا

اکثر دانشجویانی که علاقه مند به تحصیل پزشکی در خارج از کشور هستند تردید در انتخاب کشورهای اروپایی و آمریکایی دارند. تحصیل در آمریکا و اروپا تفاوت هایی با هم دارد که از آن جمله می توان به طولانی تر بودن دوره های تحصیلی در آمریکا و گرانتر بودن آنها اشاره کرد. آزمون های ورودی به دانشکده های علوم پزشکی آمریکا نیز سخت تر می باشد.

دانشگاه آکسفورد انگلستان

دانشگاه آکسفورد انگلیس با دو بخش بالینی و پیش بالینی رشته پزشکی را به دانشجویان علاقه مند به تحصیل در این رشته ارائه می دهد. این دانشگاه رتبه دوم بهترین دانشگاه های پزشکی جهان را در سال ۲۰۲۰ از آن خود نموده است. دوره های بالینی دانشگاه آکسفورد عمدتا در بیمارستان John Dadcliffe برگزار می شود. این دانشگاه سالانه ۱۵۰ ورودی در رشته پزشکی دارد و علاوه بر آن ۳۰ نفر از دانشجویانی که تحصیلات خود را در یک دوره ۴ ساله در رشته ای علوم پزشکی به اتمام رسانده اند قادر به ادامه تحصیل در رشته پزشکی در آکسفورد می باشند.

دانشگاه کمبریج انگلستان

دانشگاه کمبریج انگلستان جزو دانشگاه های تک رقمی علوم پزشکی در جهان می باشد. این دانشگاه با جذب سالانه ۲۶۰ دانشجوی پزشکی، یکی از مقاصد رقابتی دانشجویان برای تحصیل در رشته پزشکی می باشد. دروس پزشکی این دانشگاه نیز به دو بخش بالینی و تئوری تقسیم می گردد.

دانشجویان پزشکی دانشگاه کمبریج در سازمان بهداشت جهانی NHS به گار گرفته می شوند. ورد به دانشگاه کمبریج مستلزم کسب نمرات خوب در آزمون BMAT می باشد.

دانشگاه کارولینسکا

یکی از بهترین دانشگاه های علوم پزشکی جهان که در شهر استکهلم سوئد واقع شده است و مرکزی خصوصی برای تحصیل پزشکی در کشور سوئد می باشد. این دانشگاه عهده دار انتخاب برندگان جایزه نوبل در رشته های فیزیولوژی و پزشکی می باشد. هدف اصلی تاسیس این مرکز علمی در سال هایی دور تربیت جراحانی زبردست در جنگ فنلاند بر علیه روسیه بوده است. دانشگاه کارولینسکا رتبه ششم را بین دانشگاه های علوم پزشکی جهان دارد. دانشگاه لوند و اوپسالا در سوئد (Lund University and Uppsala University) از دیگر دانشگاه های مطرح سوئد در رشته پزشکی در سطح جهانی می باشند.

دانشگاه های علوم پزشکی آلمان

در میان سایر کشورهای اروپایی دانشگاه های آلمان دومین رتبه را بعد از انگلستان از آن خود کرده اند. سه دانشگاه علوم پزشکی آلمان در میان ۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند.

نام دانشگاه رتبه
 Charte-Universitatsmedizi 33
 Ruprecht-karls-Universitat 40
Ludwig-Maximilians-Universitat Munchen 42

دانشگاه های علوم پزشکی ایتالیا

ایتالیا در حدود ۲۵ دانشگاه علوم پزشکی با اعتبار بالای جهانی را دارا می باشد. ۳ دانشگاه علوم پزشکی ایتالیا در فهرست ۱۰۰ دانشگاه نخست جهان می باشند.

نام دانشگاه لینک
دانشگاه ساپینزا رم Sapienza Universita Roma
دانشگاه میلان Universita Degi Studi di Milano
دانشگاه بولونیا Universita di Bolognia

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

دانشگاه های علوم پزشکی فرانسه

تحصیل در رشته های علوم پزشکی در فرانسه نیز از علاقه مندی های بسیاری از متقاضیان تحصیل پزشکی در اروپا می باشد چرا که ۲۰ دانشگاه پزشکی فرانسه در میان ۱۰۰ رتبه نخست بهترین دانشگاه ها قرار دارند. دو دانشگاه زیر در این لیست می باشند:

دانشگاه های علوم پزشکی اسپانیا

کشور اسپانیا ۱۴ دانشگاه خود را در رتبه بهترین دانشگاه های جهان قرار داده است که از این بین می توان به دانشگاه علوم پزشکی بارسلونا اشاره نمود. این دانشگاه که بالغ بر ۵۰ سال قدمت دارد بر اساس آزمون ورودی پذیرش دانشجوی پزشکی می نماید.

دانشگاه های علوم پزشکی بلژیک و هلند

کشورهای بلژیک و هلند هر کدام ۷ رتبه را به خود اختصاص داده اند. دانشگاه Katholieke Universiteit Leuven  در کشور بلژیک رتبه ۴۷ جهانی را به خود اختصاص داده است. دانشگاه Universite catholique de Louvian در رتبه بین ۵۱ تا ۱۰۰ بهترین دانشگاه ها قرار دارد.

۳ دانشگاه هلند که در رتبه های بین ۵۱ تا ۱۰۰ بهترین دانشگاه های علوم پزشکی دنیا قرار دارند را در این بخش نام می  بریم. اکثر این دانشگاه ها قبولی بر مبنای آزمون ورودی دارند:

دانشگاه اراسموس نوتردام در سال ۲۰۱۹ رتبه سی و چهارم بهترین دانشگاه های پزشکی جهان را به خود اختصاص داد. دانشگاه آمستردام همچنین در رتبه ۳۵ در بین دانشگاه های پزشکی جهان قرار دارد.

دانشگاه های پزشکی در سایر کشورهای اروپایی

علاوه بر کشورها و دانشگاه هایی که نام برده شد، دیگر دانشگاه های علوم پزشکی در سایر کشورهای جهان قرار دارند که از اعتبار جهانی بالایی برخوردارند.

دانشگاه های برتر سوئیس که رتبه های زیر ۱۰۰ دارند عبارتند از:

در ایرلند نیز می توان به دانشگاه Trinity College Dublin اشاره نمود.

دانشگاه کپنهاگ در کشور دانمارک در رتبه ۳۸ ام قرار دارد و دانشگاه علوم پزشکی هلسینیکی در شهر هلسینیکی فنلاند نیز جزو برترین دانشگاه ها می باشد.

کشورهای پرتعال و یونان نیز دانشگاه های علوم پزشکی مطرحی در سطح جهان دارند. دانشگاه علوم پزشکی وین در شهر وین اتریش با نام Medizinesche Universitat Wien از دانشگاه مطرح برای تحصیل پزشکی می باشد. کشورهای لهستان، صربستان، لیتوانی، کرواسی و رومانی نیز هر کدام با داشتن یک دانشگاه برتر در رتبه های یک تا صد قرار دارند.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

مدارک مورد نیاز تحصیل پزشکی در اروپا

برای تحصیل در رشته پزشکی در اتحادیه اروپا هر دانشگاه به مدارکی برای اعطای پذیرش به دانشجویان نیازمند است. در بسیاری از دانشگاه ها شرط ورود دانشجویان گذراندن آزمون های ورودی می باشد. مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته پزشکی در ذیل آورده شده است.

مدارک تحصیلی مورد نیاز برای اخذ پذیرش

  • اصل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی
  • ریز نمرات سال های دبیرستان و یا دو سال آخر
  • تائیدیه تحصیلی که می توان از پیشخوان دولت تهیه نمود
  • گواهی سلامت دانش آموز
  • پاسپورت
  • اصل مدرک شناسنامه

داوطلبانی که مشمول خدمت سربزی در ایران می باشند می توانند با مراجعه به اداره گذرنامه و سپردن وثیقه ۱۵ الی ۲۰ میلیون تومانی می توانند نسبت به دریافت پاسپورت اقدام نمایند.

تمکن مالی

یکی دیگر از مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در کشورهای مختلف اروپایی نشان دادن تمکن مالی لازم برای ۱ سال تحصیل و زندگی در آن کشور می باشد. کشورهای مختلف قوانین گوناگونی در نظر می گیرند. به عنوان مثال کشور آلمان پس از ورود دانشجو قوانینی مبنی بر بلوکه ۱۰۰۰۰ یورو پول را در بانک های آلمان دارد که این مبلغ بلوکه شده و اجازه برداشت ماهیانه از آن وجود دارد.

کشورهای اروپایی عمدتا احتیاج به مبلغی به عنوان تمکن مالی دارند که بصورت معمول بستگی به هزینه های سالانه دانشگاه و زندگی در کشور مقصد دارد. برخی از کشورها مانند ایتالیا گردش مالی را نسبت به تمکن مالی در اولویت قرار می دهند.

آریاناپارس به عنوان تنها مجموعه مهاجرتی در ایران که بصورت همزمان دارای مجوز اعزام دانشجو به خارج از کشور از وزارت علوم و اعزام نیروی کار از وزارت کار می باشد، به شما دوستان عزیز توصیه می نماید برای انجام هر چه بهتر پرونده مهاجرتی خود با وکلای مجرب مشورت نمائید.

مجموعه آریاناپارس در ساعات مختلفی از روز آماده پاسخگویی به سوالات مهاجرتی شما دوستان عزیز را دارد. با مشورت با مشاورین آریاناپارس بهترین مسیر را برای آینده تحصیلی خود انتخاب نمائید.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

شرایط تحصیل تخصص پزشکی در اروپا

دانشجویان پس از فارغ التحصیل شدن از پزشکی عمومی می توانند وارد دوره های رزیدنتی گردند و همزمان با خواندن دوره تخصص حقوق دریافت کرده، مالیات ها را پرداخت نمایند و اقامت دائم کشور مذکور را بدست آورند.

خواندن دوره های تخصص پزشکی در اروپا در هر کشور ضوابط دانشگاهی خاص خود را دارد که توضیح شرایط هر کشور در این مقاله نمی گنجد. عمدتا تحصیل تخصص پزشکی در کشورهای اروپایی مستلزم معادل سازی مدارک با وزارت بهداشت کشور مورد نظر می باشد.

فارغ التحصیلان ایرانی

چنانچه مدرک پزشکی خود را از ایران دریافت کرده باشید برای خواندن تخصص در کشور مورد نظر می بایست در آزمون های مربوط به هر کشور که وزارت بهداشت آن کشور معرفی می نماید شرکت نمائید. پس از قبولی در آزمون های مورد نظر، داوطلب وارد دوره های تخصص خواهد شد. دوره تخصص پزشکی به صورت معمول بین ۴ تا ۶ سال به طول می انجامد.

تخصص پزشکی در اتریش

خواندن تخصص پزشکی در اتریش مستلزم دانش زبان آلمانی می باشد و هزینه های تحصیل در اتریش نیز به نسبت سایر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر می باشد. دانشجویان پس معادل سازی مدرک پزشکی عمومی خود در اتریش که مستلزم گذراندن آزمون ها می باشد، با مذاکره با استاد مورد نظر دوره تخصص خود را سپری خواهند نمود. در کشور آلمان نیز شرایط مشابه می باشد.

تخصص پزشکی در سوئیس

دوره های تخصصی پزشکی در سوئیس با یکدیگر متفاوت می باشند به عنوان مثال افرادی که قصد تحصیل در تخصص قلب را دارند با دانشجویان تخصص پوست مسیر متفاوتی را طی خواهند نمود.

دانشجویانی که علاقه مند به تحصیل در رشته های جراحی می باشند می بایست سابقه کاری در کنار یک پزشک جراح را پس از گذراندن دوره عمومی خود داشته باشند. در رابطه با رشته های تخصصی که رقابت بالایی دارند به همین نحو می  باشد.

به صورت معمول افرادی که قصد تحصیل در تخصص پزشکی در اروپا را دارند بهتر است که پزشکی عمومی را در کشور مد نظر بگذرانند زیرا در غیر اینصورت می بایست مدرک پزشکی عمومی را معادل نمایند.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

تخصص پزشکی در فرانسه

کشور فرانسه یکی از پیشگامان علم پزشکی در دنیا می باشد، بطوریکه کشف ویروس HIV و هپاتیت B از دستاوردهای فرانسوی ها می باشد، بنابراین تحصیل تخصص پزشکی در فرانسه دستاوردی با ارزش برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در این حوزه می باشد.

  • افرادی که قصد تحصیل تخصص پزشکی در اروپا و البته کشور فرانسه را دارند به چند دسته تقسیم می گردند
  • اقرادی که دوره عمومی خود را در فرانسه گذرانده اند
  • افرادی که دوره های پزشکی عمومی خود را در کشورهای اتحادیه اروپا گذرانده اند
  • پزشکانی که خارج از اتحادیه اروپا فارغ التحصیل شده اند

دسته اول

افرادی که دوره پزشکی عمومی خود را در فرانسه گذرانده اند باید در آزمونی به نام ECN پذیرفته شده و پس از آن در سیکل سوم تخصص ورود نمایند و پس از گذراندن این دوره ۳ ساله در انتها تخصص را دریافت نمائید.

دسته دوم

دسته دوم افرادی می باشند که فارغ التحصیل پزشکی عمومی خارج از اتحادیه اروپا می باشند، مدرک پزشکی عمومی این دسته از فارغ التحصیلان مورد تائید دانشگاه های فرانسه می باشد و دانشجویان با گذراندن آزمون ECN و قبولی در این آزمون و در دست داشتن مدرک B2 فرانسوی وارد دوره های تخصص خواهند شد و پس از فارغ التحصیلی به عنوان متخصص مشغول به کار خواهند شد.

دسته سوم

برای دسته سوم که شامل متقاضیانی می گردد که خارج از اتحادیه اروپا فارغ التحصل گشته اند دو راه وجود دارد. همه این افراد در هر دو حالت می بایست مدرک B2 زبان فرانسه را داشته باشند و پس از آن یا در سال اول پزشکی عمومی مجددا شرکت نمایند و آزمون مربوطه را بدهند و پس از قبولی در آزمون پایان سال اول پزشکی در آزمون ملی ECN شرکت نموده و پس از قبولی در آن وارد دوره تخصص گردند.

مسیر دوم به اینصورت می باشد که دانشجویان فارغ التحصیل پزشکی عمومی در آزمون Test of Knowledge Verification شرکت نموده و در صورت قبولی به صورت مستقیم وارد دوره های تخصص گردند. متقاضیان باید در نظر داشته باشند که تمامی این آزمون ها در فرانسه برگزار می گردد.

نحوه دریافت اقامت پس از تحصیل

طبق قوانین اتحادیه اروپا افرادی که در کشورهای این حوزه فارغ التحصیل می گردند پس از اتمام تحصیی قادر به چستجوی کار می باشند و چنانچه ۳ سال به دولت مالیات پرداخت نمایند اقامت دائم را اخذ خواهند نمود و پس از گذشت ۳ تا ۵ سال دیگر پاسپورت را دریافت خواهند کرد.

در کشورهایی مانند کانادا و استرالیا که دریافت اقامت دائم منوط بر امتیازهای شخص می باشد شرایط کمی متفاوت است و افراد پس از فارغ التحصیلی در این کشورها امتیازی بدست خواهند آورد که در دریافت اقامت تاثیرات مثبتی خواهد داشت.

استان های مختلف کانادا پس از فارغ التحصیلی دانشجویان شرایط مساعدی را برای دریافت اقامت دائم در اختیار آنان قرار می دهد. متقاضیان پس از اخذ اقامت دائم استان مذکور اجباری برای اقامت در آنجا را نخواهند داشت و می توانند به استان های دیگری که علاقه مند به زندگی در آنها هستند بروند.

نتیجه گیری

همانطور که اشاره شد کشورهای مختلف قوانین اقامتی متفاوتی پس از تحصیل دارند ولی به صورت معمول چنانچه دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در هر کشوری مشغول به کار شوند قادر به دریافت اقامت دائم کشور مذکور خواهند بود.

آریاناپارس به عنوان تنها مرکز مشاوره در ایران که به صورت همزمان دارای مجوز از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد در ساعات مختلفی از روز آماده پاسخگوئی به سوالات مهاجرتی شما دوستان عزیز می باشد تا با آگاهی کامل بهترین کشور را برای مهاجرت خود انتخاب نمایند.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۲۴۳ پاسخ به “رشته پزشکی در اروپا”

    1. شهریار گفت:

      سلام ببخشید برای پزشکی در انگلستان لازمه که مدرک پزشکی عمومی داشته باشم یا علوم پایه کافیه

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما بدون مدرک تحصیلی هم می توانید برای رشته پزشکی در انگلستان اقدام نمایید.

    2. ایدا افخمی گفت:

      سلام خسته نباشید من دانشجوی ترم ۳ پزشکی دانشگاه سراسری جهرم هستم.اگر مدرک زبان b2داشتع باشم امکان پذیرش برای من وجود دارد؟ و اینکه هزینه ی زندگی در المان سالیانه چقدر میباشد؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در صورت گرفتن مدرک زبان شانس بالایی برای اخذ پذیرش در رشته پزشکی در آلمان خواهید داشت. هزینه های زندگی در آلمان بین ۷ تا ۸ هزار یورو سالیانه در نظر گرفته می شود.

    3. احمدرضا گفت:

      با عرض سلام و خسته نباشید و تشکر از سایت پر محتواتون ، بنده دانشجوی سال دو پزشکی دانشگاه سراسری تبریز هستم هنوز مقطع علوم پایه امبه اتمام نرسیده ۲۱ سالم هست در مورد ادامه پزشکی تو کشور سوییس شرایط لازم چیه و امکان بورسیه هست آیا ؟ و پیشنهاد شما غیر از کشور سوییس کجا هست ؟ خیلی ممنون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در کشور سوئیس مدرک زبان آلمانی و یا فرانسوی اجباری می باشد. امکان بورسیه در رشته های پزشکی مقدور نمی باشد و می توانید برای تحصیل رایگان در رشته پزشکی آلمان اقدام نمایید.

    4. نسترن گفت:

      با سلام.۳۴ ساله هستم ارشد کشاورزی…با قبولی تو کنکور سراسری پزشکی و مدرک b2زبان آلمانی میتونم تو آلمان پزشکی بخونم؟؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما با توجه به شرایط سنی،شانس کمی برای دریافت ویزای تحصیلی در کشور آلمان را دارید.

    5. راميار عليزاده گفت:

      سلام
      من سال اخرپزشکی عمومی در بنگلور هندهستم. برای تخصص کدام کشور راحت میتونم اپلای کنم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        چون مدرک پزشکی هر کشور مورد تایید خود کشور است در ابتدا باید حتما ریجیستر شود یکسری از کشورها نیاز به گذراندن دوره و آزمون است. کشوری مثل آلمان نسبت به سایر کشورها شرایط راحت تری را برای خواندن تخصص دارد. البته برای این کشور داشتن b2 زبان آلمانی الزامی است.

    6. فرزانه گفت:

      سلام
      من کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی پزشکی خوندم. دارای چندیم مقاله ISI، ثبت اختراع ملی،IELTS 6.5 و معدل ۱۵٫۸۰ کارشناسی ارشد هستم.
      شرایط سنی رو ندارم و سنم ۲۹ سال است.
      چه راههایی برای تحصیل در رشته پزشکی خارج کشور وجود داره با شرایط بنده؟
      کمترین هزینه برای تحصیل در رشته پزشکی خارج کشور چقدر است؟
      آیا میشه دوره پری مدیکال رو با توجه به این که رشته ی تحصیلی بنده علوم پایه پزشکی هست تطبیق داد؟
      مدت زمان تحصیل چقدر است؟
      تشکر

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما چنانچه بخواهید برای ویزای تحصیلی برای پزشکی برای کشورهای اروپایی مثل چک ایتالیا و….. اقدام نمایید شانس ویزا به خاطر شرایط سنی شما کم می باشد. بهتر است پذیرش برای مقطع ارشد دریافت نمایید و پس از کسب ویزا و ورود به کشور مقصد با اجازه ی دانشگاه بتوانید رشته و مقطع تحصیلی خود را تغییر داده و وارد رشته ی پزشکی شوید.

    7. seodex.ir گفت:

      اقا خیلی وبسایتتون عالیه

    8. آرمان گفت:

      سلام خسته نباشید.من در حال حاضر در رشته پزشکی سراسری در یکی از دانشگاه های ایران تحصیل میکنم و حدود ۵ سال بعد فارغ التحصیل میشوم .کیخواستم بدونم میتونم واس تخصص برم یکی از کشور های اروپایی؟(نروژ یا اتریش بیشتر علاقه مندم) و اینکه بودجه زیادی هم ندارم.بنظرتون درامد پزشکا خوبه اونجا؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل پزشکی در نروژ یا اتریش در مقطع تخصص باید حتما بر اساس بورسیه و با داشتن مقالات بین المللی و پژوهشهای خود اقدام نمایید تا کمک هزینه ها و تحصیل رایگان نصیب شما گردد

      • آریانا پارس گفت:

        سلام . بله امکانش می باشد برای تخصص اقدام کنید قبل از آن باید مکدارک شما فرستاده شود و مورد تایید واقع شود تا بتوانید اقدام کنید.

    9. آلیسیا گفت:

      سلام من خودم متولد سوئیسم وتا پنج سالگی اونجا زندگی کردم ولی بعدش بنابه دلایلی برگشتیم ایران حالا میخوام بعد کنکور دوباره به اونجا برگردم میخوام واسه پزشکی بخونم. درمورد زبانم که زبان انگلیسیمم خوبه بدک نیست ولی مدرکشو نگرفتم ولی اگه یه مدت المانی کار کنم اونم یادم میاد. بنظرتون اگه برگردم و بخوام اونجا ادامه تحصیل بدم ، قبولم می کنن؟؟ اصلا شرایطم فرقی میکنه ؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما در حال حاظر به عنوان یک ایرانی شناخته میشی و فرقی با دیگر مهاجران ندارید . باید به یکی از زبان های رایج سوئیس مسلط و مدرکش را داشته باشید و قبل از ورو د به دانشگاه دوره پری مدیکال را باید گذرانده و در آزمون ورود به دانشگاه موفق شوید.

    10. مریم گفت:

      سلام.تروخدا جواب بدید…من۱۹سالمه میخوام برم سوئد ..سوالم اینه سالانه چقدر باید هزینه کنم؟واینکه بعد از گرفتن مدرک عمومی باید برگردی ایران ارزشیابی مدرک کنی یا سریع میشه برا تخصص خوند بعد برگشت/؟و اینکه عمومی و تخصص چقدر طول میکشه زمانش؟ممنونم تشکر.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        اول از همه باید این را بدونید که به زبان سوئدی باید تحصیل کنید . هزینه ها برای تحصیل و زندگی در سوئد بالای ۷۰ میلیون در سال هست که کل مبلغ رو سال اول باید با خودتون ببرید . بعد از عمومی همونجا میتونید تخصص بگیرید ولی برای برگشت به ایران یه ارزیابی مدرک دارید بعلاوه دوره طرح

    11. mehrdad گفت:

      سلام ۲۵ سالم هست و سال سوم پزشکی دانشگاه سراسری هستم و دارای مدرک زبان المانی (زیر نظر سفارت المان) هستم مشکل خدمت هم ندارم میخواستم بدونم امکان اپلای کردن هست ؟ در کشورهای اتریش سوئیس یا بلژیک ؟؟
      امکان بورسیه هست ؟ میتونم تحصیل رو ادامه بدم یا باید از صفر شروع کنم ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل پزشکی در این سه کشور باید از ابتدا شروع به نحصیل نمایید و شرط آن هم داشتن مدرک زبان همان کشور میباشد . آلمان را بیشتر پیشنهاد میدهیم چون شرایط بهتری دارد . بورسیه به شما داده نمیشود ولی تحصیلات از اساس رایگان میباشد و شما باید هزینه های زندگی را فقط داشته باشید

    12. رامی گفت:

      سلام. برای تحصیل رشته پزشکی آلمان حتما باید پزشکی روزانه قبول شده باشند یا پردیسان و آزاد هم مورد قبول است.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        فقط سراسری پزشکی برای تحصیل پزشکی در آلمان نیاز است

    13. نگین گفت:

      سلام وقت بخیر با قبولی پزشکی در دانشگاه سراسری ایران و داشتن مدرک ایلتس واسه کدوم کشور ها میتونیم اقدام کنیم ک هزینه هاشم معقول باشه؟ بیشتر از ۳۰ تومن سالی نشه. آلمان زبان المانیه. میدونم اینو. به جز المان کشور های دیگه رو میشه توضیح بدید کدوماش مناسبه؟ من ب دلایلی میخوام برم از ایران.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        کمترین هزینه تحصیل برای کشور آلمان با حد اقل ۴۰ میلیون می باشد مابقی کشورها هم به زبان خودشان ارائه دروس پزشکی می دهند. کشور چک برای افراد با داشتن مدرک آیلتس مناسب است ولی سالانه بالای ۶۰ میلیون هزینه می شود. به لینک زیر مراجعه کنید تا کمی نسبت به شرایط آگاه تر شوید

    14. صبا گفت:

      زبان انگلیسیم خوبه اما تسلط کامل ندارم و مدرکشم ندارم

    15. صبا گفت:

      سلام خسته نباشید
      من دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی رشته مهندسی عمران هستم
      ۲۱ سالمه
      میخواستم که سال دیگه خارج از ایران پزشکی بخوانم
      علاوه بر اینکه محل تحصیلم برام مهمه
      دوس دارم کشوری که میرم برای زندگی کردن راحت باشه
      اگه راهنمایی کنین ممنون میشم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        به کدام یک از زبان های اروپایی تسلط داشته و مدرک آن را دارید زیرا رشته پزشکی نیاز به داشتن مدرک زبان همان کشور را دارد

    16. سحر گفت:

      سلام
      ببخشید من دوم تجربی هستم می خواستم بدونم کدوم کشور بعد از انگلیس بهتره برا پزشکی هم از لحاظ مالی هم از لحاظ علمی
      مدرک زبان انگلیسی همم درست میشه تا اون موقع بع اگرم قبولیه کنکورو داشته باشیم باهم تو المان میتونیم به زبن انگلیسی رایگان درس بخونیم یا نهه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام .
        برای رشته های پزشکی امریکا کانادا استرالیا و…از شرایط خوب واز دانشگاه هایی با رنکینگ بالا برخورد دار هستند.برای ادامه تحصیل در مقطع پزشکی کشور المان احتیاج به قبولی در کنکور سراسریدر رشته ی پزشکی داریدهمچنین احتیاج به یاذگیری زبان المانی تا سطح b2

    17. ارغوان گفت:

      سلام من ۲۰سالمه سه سال هست که کنکور میدم ولی برای پزشکی رتبه نمیارم با توجه به اینکه من هیچ زبانی رو مسلط نیستم و دنبال کشوری هستم که هزینه ی کمتری برای ادامه تحصیل میگیرد به نظرتون کدوم کشور مناسب من است و اینکه ایا گذاشتن حجاب در این دانشگاه مانعی نداردو سوال اخر ایا ان کشور ها مثل ایران ازمون میگیرند معدل دیپلمم ۱۸ بوده

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        کمترین هزینه برای کشور آلمان و اتریش است و شرط ورود داشتن مدرک زبان b2 آلمانی و قبولی کنکور سراسری است . تمام کشور ها قبل از ورود به دوره پزشکی میبایست آزمون های پری مدیکال را با موفقیت بگذرانند در غیر اینصورت به کشور خود باز میگردند .

    18. ارغوان گفت:

      سلام من ۲۰سالمه سه سال هست که کنکور میدم ولی برای پزشکی رتبه نمیارم با توجه به اینکه من هیچ زبانی رو مسلط نیستم و دنبال کشوری هستم که هزینه ی کمتری برای ادامه تحصیل میگیرد به نظرتون کدوم کشور مناسب من است و اینکه ایا گذاشتن حجاب در این دانشگاه مانعی نداردو سوال اخر ایا ان کشور ها مثل ایران ازمون میگیرند

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل پزشکی در کشور های اروپایی نیاز به یادگیری کامل زبان همان کشور الزامیست مگر در برخی از محدود دانشگاه های چک و لهستان که به زبان انگلیسی هم ارائه دروس میدهند . گذاشتن حجاب مانعی ندارد . ولی تحصیل و زندگی حدود ۶۰ ملیون سالیانه هزینه دارد

    19. امیر حسین گفت:

      و میخاستم بدونم چه شرایطی باید داشته باشم ؟

    20. امیر حسین گفت:

      سلام من دانشجوی سال اخر پزشکی هستم میخاستم بدونم برای گرفتن تخصص تو المان چیکار باید بکنم ؟؟ممنون !!

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        حتما باید مدرک زبان آلمانی b2 یا c1 را داشته باشید و مدرک شما باید تایید وزارت بهداشت آلمان را داشته باشد که از سایت آنابین مطالعه و استعلام کنید . تخصص به صورت یک دوره کاری است و کلاسی برگذار نمیشود . شما باید مقطع عمومی را نیز در دانشگاه دولتی گذرانده باشید

    21. شاپور گفت:

      سلام

      بنده پزشک عمومی با ۶۰ سال سن هستم . شرایط تحصیل در تخصص در کشور آلمان برای من چگونه است؟ ( محدودیت مالی ندارم)

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تایید مدارک از طرف وزارت علوم کشور آلمان و داشتن سوپر وایزر و مدرک B2 آلمانی

    22. فاطمه گفت:

      باسلام
      می خواستم بدونم کدوم کشور ها کوتاهترین طول دوره تحصیلی رو در رشته پزشکی دارن ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. دوره پزشکی در اکثر کشورها ۵ ساله است. تفاوت بین کشورهای مختلف در دوره های قبل از ورود به پزشکی است. بعضی کشورهای نیاز به گذراندن دوره دو ساله کالج دارند و بعضی دیگر از کشورها یک دوره یک ساله Pre-medical کفایت می کند. کشور چک از این لحاظ شرایط بسیار خوبی دارد و دوره Pre-medical در آن بین ۶ تا ۹ ماه است.

    23. فریبا گفت:

      با سلام

      ۳۳ سالمه و علاقه دارم پزشکی بخونم ..مدرک آیلس جنرال ۶ دارم ..آیا در کشور چک امکان ادامه تحصیل را دارم البته رایگان؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        امکان تحصیل را دارید البته با هزینه سالیانه تحصیل حدود ۱۲ هزار یورو در سال . البته محدودیت سنی دارند که میبایست آن را توجیه نمایید برای سفارت

    24. fatima گفت:

      سلام
      من ٢١سالمه و قصد تحصیل در رشته پزشکی رو دارم.
      هزینه ای که میتونم بکنم ۴۰تومن سالانه هست.و مسلط به زبان انگلیسی هم هستم.بهترین کشوری رو ک میتونید برای تحصیل پزشکی با توجه به شرایط من پیشنهاد بدید چی هست؟
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        کشور قبرس . اوکراین . و توجه نمایید چون این کشوزها اقامت دائم نمیدهند و بعد از تحصیل ملزم به برگشت به کشور هستید از بدو اقدام دانشگاه هدف مورد تایید وزارت بهداشت باشد

    25. محسن گفت:

      سلام،بنده با ٣٣ سال سن امکان تحصیل در رشته پزشکی را دارم!؟ محدودیت مالی ندارم و زبان انگلیسیم خوب است

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی در عمده کشورهای اروپای شرایط سنی مهم است و در هر کشوری که بخواهید ادامه تحصیل دهید در رشته پزشکی نیاز است به زبان همان کشور تحصیل کنید و در صورتی که در ۷ یا۸ سال اخیر اخرین مدرک تحصیلی خود را گرفتید میتونید برا کشور اوکراین اقدام کنید .

    26. شیما گفت:

      یعنی با این شرایط سنی (۲۷ سال) چقدر احتمال پذیرش میدین؟قبولی دانشگاه شهیدبهشتی دارم و هم مدرک b2

    27. شیما گفت:

      سلام.دانشجوی ترم دوم دندانپزشکی بهشتی هستم.۲۷ سالمه.رتبه کنکورم ۸۶ کشوری بوده. شانس من برای تحصیل رایگان در المان یا هر کشور مناسب دیگه چقدر هست؟ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای پذیرش تحصیلی در رشته دندانپزشکی در کشور آلمان باید قبولی کنکور سراسری رشته دندانپزشکی را داشته باشید و نیز مدرک B2 آلمانی باید داشته باشید و شرایط سنی شما شانس پذیرش شما در رشته پزشکی را پایین می آورد.

    28. لاله گفت:

      سلام.من ۲۶ سالمه لیسانس مدیریت بازرگانی دارم.قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی بصورت رایگان دارم.مدرک تافل ۹۵ هم دارم و در صورت نیاز در عرض چند ماه میتونم مدرک هر زبان دیگه ای رو هم بگیرم.راهنمایی بفرمایید با شرایط من کجا میتونم تحصیل رایگان داشته باشم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل رایگان در رشته دندانپزشکی شرایط سنی شما شانس ویزای شما را کم می کند و از جمله کشورهایی که می توانید در رشته دندانپزشکی رایگان تحصیل کنید آلمان می باشد که نیازمنده قبولی کنکور سراسری رشته دندانپزشکی ایران و نیز مدرک زبان آلمانی B2 می باشد .

    29. حسین گفت:

      سلام
      من ۳۰ ساله هستم و ارشد مهندسی دارم ،قصد تحصیل در رشته ی دندانپزشکی را دارم ،با توجه به شرایط سنی من و اینکه سالانه بیش از ۳۰ میلیون تومان قادر به پرداخت شهریه و هزینه جاری در کشور مقصد را ندارم ؛ آیا با این رقم می تونم در یک کشور خوب برای دندانپزشکی اقدام کنم ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        کمترین هزینه مربوط به کشور المان هستش که سالانه بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون و محدودیت سنی نیز دارد

    30. آرمان گفت:

      سلام خسته نباشید
      ببخشید من دانش آموز سوم تجربی هستم و میخوام برای تحصیل برم آلمان
      سوال من اینه که آیا میشه پیش دانشگاهی رو نخوند و مستقیما رفت آلمان ( نمیخوام ایران کنکور بدم )
      و این که آیا تحصیل پزشکی در دانشگاه هامبورک آلمان رایگان است یا خیر ؟
      اگه رایگان نیست مبلغش حدود چقدر میشه ؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام ..ممنون
        تحصیل در رشته ی پزشکی در دانشگاه های آلمان حتما به زبان آلمانی است و هزینه ی کمی حدود ۴۰۰-۱۰۰۰ یورو در سال جهت هزینه های جاری دانشجو گرفته می شود.

    31. پری گفت:

      مدرک پزشکی که از کشور چک گرفته میشه مورد تایید وزارت بهداشت هست؟اسم دانشگاهش چیه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        مدرک تحصیلی رشته پزشکی از دانشگاه های کشور جمهوری چک مورد تایید وزارت بهداشت می باشد.
        دانشگاه چارلز یکی از دانشگاههای خوب و با سابقه اروپا می باشد.

    32. پری گفت:

      سلام خسته نباشید. من سوم تجربی هستم.میخواستم بدونم برای تحصیل در رشته پزشکی تو چک از کی باید اقدام کنم؟چه ازمونیو باید برای ورودی بدم؟و این که هزینه هر سال تحصیل تو این کشور چقدره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        از همین الان امکان اقدام برای شما فراهم است و ما می توانیم سال ۱۲ تحصیلی رو برای اون کشور براتون پذیرش بگیریم که اونجا بگذرونید تا بتوانید دوره Pre-Medical رو سپری کنید. آزمون ورودی ندارد ولی برای رشته پزشکی باید دوره Pre-Medical سپری شود بعد برای پزشکی یا دندانپزشکی پذیرفته می شوید. هزینه تحصیل و زندگی برای یک سال ۱۵ تا ۱۶ هزار دلار می باشد.
        جهت زمانبندی برای اقدام پذیرش با مشاورین موسسه در تماس باشید.

    33. pm گفت:

      من فارغ التحصیل تجربی هستم معدل دیپلمم ۲۰ و پیش دانشگاهی ۱۹.۳۵ شده کاملا به زبانم مسلط ام .به نظر شما از الان برای تحصیل در خارج کشور تلاش کنم یا دانشگاه های ایران پزشکی بخونم برای تخصص برم. کدومش راحتره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بسته به کشور هدف دارد ولی چنانچه برای تخصص اقدام شود ریجستری مدرک و آزمون را باید پشت سر بگذارید.
        شرایط کمی سختر میشود. لطفا برای اطلاعات تکمیلی با مشاوران موسسه تماس بگیرید.

    34. امیر حسین گفت:

      سلام
      من مدرک کارشناسی ارشد مهندسی شیمی از فردوسی دارم و می خوام برای تحصیل در رشته پزشکی به اروپا ترجیحا آلمان یا انگلیس یا فرانسه برم. سنم ۲۸ ساله آیا امکانش هست؟اگه امکانش هست کدوم کشور؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور المان با داشتن مدرک زبان المانی میتونید اقدام کنید.

    35. زهرا گفت:

      امکانش هست از اواسط دوره ی پزشکی وارد دانشگاه اروپایی شد؟؟ یعنی بعد از دوره ی تئوری و قبل از ورود به بخش کارآموزی…. اگر نخبه باشی و مقاله بدی و تو المپیاد دانشجویی رتبه بیاری…. هیچ تبصره ای نیست؟

    36. Reza گفت:

      سلام وقت بخیر.کسی که پشتوانه مالی خوبی نداره هزینه زندگی درالمان رو میشه مثلا ۸۰درصدشوبا کار دانشجویی تامین کنه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلا
        برای تحصیل در کشور آلمان در مقطع پزشکی اجازه ۱۰ تا ۲۰ ساعت کار دانجویی را دارید که نهایتا تا ۳۰ درصد از هزینه ها جبران گردد

    37. مهدیس گفت:

      با سلام. پیش دانشگاهی فرزنگان هستم اگر در کنکور رتبه دو رقمی بیاورم میتوانم در انگلیس رشته پزشکی بورسیه بگیرم اگر جواب نه است پس راهکار ارائه دهید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        گرفتن بورسیه تحصیلی در کشور انگلیس در مقاطع لیسانس و ارشد شانس پایینی دارد.

    38. .. گفت:

      با سلام
      پزشک عمومی فارغ التحصیل از دانشگاه دولتی در ایران با سن ۲۷ سال و یک سال سابقه کار و مدرک زبان آیلتس بهترین گزینه جهت ادامه تحصیل تخصص پزشکی در اروپا کدام کشور است

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در مقطع تخصصی بهترین گزینه ها عموما کشورهای انگلیس و المان ، چک و لهستان می باشد که هر کدام با ریجستر شدن مدرک امکان ادامه تحصیل و یا کار را دارید البته در دیگر کشورهای اروپایی هم این امکان وجود دارد اما دادن ویزا در این دو کشور راحتتر است.

    39. شیدا گفت:

      با سلام
      من پزشک هستم و خواهان ادامه تحصیل تخصصی در اروپا هستم خواستم شرایط تخصص رو در چک بدونم؟!

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. برای گذراندن تخصص در دیگر کشورها باید مدرک تحصیلی خود را از طریق آزمون در کشور مقصد ثبت نمایید. این امکان می تواند در کشورهای مختلفی برای شما فراهم شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران مؤسسه تماس بگیرید.

    40. تفریحی گفت:

      خسته نباشید مرسی به خاطر این مطلب مفید

    41. سارا گفت:

      سلام.من ۱۹سالمه ودیپلم تجربی دارم معدل دیپلمم۱۷/۴۰ومعدل پیشدانشگاهیم۱۴/۳۱بوده.میشه برای تحصیل بورسیه ی کشوردیگه ای بشم!؟مدرک فوریت های پزشیکی وکمک بهیاری هم دارم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. تحصیل در رشته پزشکی معمولا شامل بورسیه کامل نمی شود. می توانید در کشورهایی که تحصیل تقریبا رایگان است اقدام نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران مؤسسه تماس بگیرید.

    42. سارا گفت:

      سلام خسته نباشید…میخواستم بدونم تحصیل پزشکی به زبان چکی به چه صورت هست؟؟ مراحلش مثه همون تحصیل به زبان انگلیسی هست؟؟ایا ازمون ورودی هم به زبان چکی برگذار میشه؟؟
      و چطوری باید این زبان رو اموزش دید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور چک در مقطع پزشکی با داشتن مدرک زبان چکی و ازمون میتونید اقدام کنید .

    43. فیروزه گفت:

      سلام ممنون از پاسختون پیشنهاد شما باشرایط من چیه میشه لطفا راهنماییم کنید ؟؟سی سالمه زیست خوندم معدل پیشم ۱۷/۲۵ومیخوام پزشکی بخوونم گفتید کشورهای خوب اروپایی نمیتونم پس میشه جای دیگه روبهم معرفی کنید؟سپاسگزارم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. برای دریافت اطلاعات دقیق تر در مورد کشورها با مشاوران مؤسسه در ارتباط باشید.

    44. فیروزه گفت:

      سلام من زیست گیاهی شبانه خوندم سنم سی ساله ومیخوام پزشکی بخوونم معدل پیشم هم ۱۷/۲۵ میتونم بااین شرایطم؟اگه امکانش هست بهترین کشوررومعرفی کنید از لحاظ مالی هم میخوام تواون کشور کار کنم ودرس بخونم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. شرایط سنی شما برای تحصیل در رشته پزشکی در کشورهای خوب اروپا مناسب نیست. پروسه گرفتن ویزا برای تحصیل در رشته های مرتبط با پزشکی در حالتی که سن شما از ۲۴ یا ۲۵ سال بیشتر باشد بسیار سخت خواهد بود.

    45. Ali Mallahi گفت:

      سلام برای تحصیل رایگان در اروپا باید چه رتبه ای داشته باشی و کدوم دانشگاه های ایران رایگان هستن با سپس

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        کشورهای تحصیل رایگان آلمان، اتریش، فنلاند، نروژ، لهستان و چک می باشد.

    46. مهسا گفت:

      سلام من دانشجوی مامایی هستم می خواستم بدونم امکان تحصیل رایگان در رشته پزشکی رودارم درضمن معدل دیپلمم ۱۵
      هست ایا امکان قبولی درازمون ورودی رادارم درمورد ازمون خواهشمندم توضیح بدین؟باتشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور انگلیس در مقطع پزشکی با داشتن دیپلم تجربی و مدرک زبان میتونید اقدام کنید .

    47. شهاب گفت:

      با سلام. من ۴۴ سالمه. فوق لیسانس کشاورزی دارم. میخوام تو یکی از دانشگاه های خارج از کشور تو رشته پزشکی تحصیل کنم. البته در صورت بورسیه شدن. آیا امکانش هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری باید دارای معدل بالای ۱۷، مقاله ISI یا چاپ شده در ژورنالهای علمی بین المللی و نیز آیلتس ۷ باشید که با این شرایط در رشته خودتون می توانید اقدام کنید ولی برای رشته پزشکی با شرایط سنی شما نمی توانید اقدام کنید.

    48. حسن گفت:

      سلام من پشت کنکوری هستم و امسال کنکور دارم.
      میخواستم بدونم اگه امسال موفق به ورود به دانشگاه در رشته پزشکی نشم ایا میتونم برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور انگلستان اقدام کنم؟چه دانشگاه هایی میتونم وارد بشم؟ایا دانشگاه اکسفورد میتونم پذیرش بگیرم؟
      معدل کل سال سومم ۱۸.۹۰ و پیش دانشگاهی معدلش هنوز معلوم نیس چون به خطر سربازی ۱ درس گذاشتم برای خرداد امسال
      ممنون میشم کامل راهنماییم کنید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما میتونید برای ادامه تحصیل در کشور انگلستان در رشته پزشکی اقدام نمایید و نیاز به داشتن مدرک زبان و قبولی در ازمون A LEVEL و UKCAT پذیرش دریافت نمایید.

    49. امیرحسین گفت:

      سلام. اگر فرض رو بر این بگیریم که هم مدرک قبولی در رشته پزشکی رو داشته باشیم و هم مدرک زبان المانی B2 رو . باز باید برای ورود به دانشگاه های پزشکی المان امتحان بدیم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        اگر شرایطی که فرمودید داشته باشید می توانید وارد رشته پزشکی در کشور آلمان شوید.

    50. علی گفت:

      سلام ۱۷ سالمه پیش دانشگاهی هستم میخوام بدون کنکور سراسری بتونم تو خارج از کشور پزشکی بخونم ک هزینه هاش هم معقول باشه به نظر شما کدوم‌کشور‌بهتره؟ آیا لهستان کشور مناسبیه؟ و هزینه ها اونجا چطوریه

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیل پزشکی در کشورهایی مثل چک، لهستان، اوکراین به صرفه می باشد.

    51. محمد درجانی گفت:

      با سلام
      ۳۴ سالمه کارشناس ارشد شیلات از علوم تحقیقات تهران رتبه ۱ کارشناسی ناپیوسته
      کدوم کشور محدودیت سنی نداره برای دندانپزشکی؟
      با سپاس فراوان

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        افراد در صورت داشتن سن های بالای ۲۵ سال شانس کمتری را برای ویزای تحصیلی در رشته دندانپزشکی خواهند داشت

    52. mahdi گفت:

      سلام من مدرک دیپلم تجربی با معدل کل ۱۲.۵۰ دارم میخاستم ببینم آیا میتونم برای ادامه تحصیل به کشور کانادا سفرکنم
      بعد در اونجا زبان آن کشور را یاد بگیرم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیل در مقطع لیسانس در هر کشوری به زبان آن کشور است و برای تحصیل در مقطع لیسانس در کشور فرانسه باید مدرک b2 یا C1 فرانسه را داشته باشید.

    53. مهرنوش گفت:

      سلام خسته نباشید
      من دارم پیش دانشگاهی رشته تجربی رو تمام میکنم.معدل دیپلم ۱۸…
      میخواستم توی کشور چک برای تحصیل پزشکی اقدام کنم
      برای دریافت تافل ایران اقدام کنم یا چک؟
      حدودا بین اقدام و شروع تحصیل چقدر زمان طول میکشه؟
      هزینه ی رفتن و دانشگاه حدودا چقدر هستش؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        برای تحصیل پزشکی در چک ابتدا باید یک دوره PREMEDICAL حدودا ۶ تا ۹ ما گذرانده شود و سپس وارد پزشکی شوید. همچنین این کشور نیاز به مدرک زبان ندارد اما باید دانش زبان انگلیسی خود را اثبات کنید.
        همچنین هزینه تحصیل پزشکی یک سال در چک حدودا بین ۱۰,۰۰۰ تا ۱۲,۰۰۰ یورو می باشد.

    54. hamed گفت:

      سلام. اگر فردی دندانپزشکی یا پزشکی روزانه دانشگاه سراسری قبول شود و در طی دو سال بتواند زبان المانیش را به حد قابل قبول برساند ۱- میتواند سپس اقدام به تحصیل پزشکی در المان کند؟ ۲-مشمول سربازی میشود؟
      ۳-اگر پذیرش بگیرد وارد کالج میشود ؟ یا دانشگاه؟ ۴-در کالج درصورت عدم قبولی در ازمون ورودی به دانشگاه دوباره میتواند به ایران برای ادامه پزشکی بیاید؟ ۵- بعد اتمام تحصیل پزشکی در المان
      باید به کشورت بر گردی؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بله از شرایط قبول کردن پزشکی آلمان قبولی سراسری و زبان آلمانیست . اگر مشمول شدید باید برای نظام وظیفه وثیقه بگذارید . اگر پذیرش بگیرد باید دوره پری مدیکال را بگذراند . و اگر از دانشگاه منفک نشده باشد و مرخصی های ترمش پایان نپذیرد میتواند برگردد . بعد از پایان تحصیل هم میتواند ادامه تحصیل دهد و هم میتواند کار کند و اقامت دریافت نماید

    55. يونس گفت:

      با سلام
      من ٣٣ساله و فوق مدیریت دارم دیپلمم هم انسانی بوده
      الان دارم تطبیق واحد میدم که تجربی بخونم جهت پزشکی در خارج از کشور
      چه کشوری که انگلیسی زبان باشد و با این شرایط بتونم پذیرش بگیرم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به محدودیت سنی که برای شما بوجود آمده برای پذیرش در رشته پزشکی، شانس شما پایین است و بنابراین شما می توانید در رشته پیراپزشکی در کشور لهستان اقدام کنید و بعد از آن وارد رشته پزشکی شوید.

    56. Pirouz گفت:

      سلام من لیسانس دانشگاه آزادمکانیک هستم ودیپلم من هنرستان است آیا بااین شرایط جایی هست که بتونم پزشکی بخونم درغیر این صورت باید چبکار کنم؟

      • احمد هاشمی شاهرودی گفت:

        سلام
        برای تحصیل رشته پزشکی در کشور های اروپایی حتما نیاز به یادگیری زبان همان کشور را دارید مگر کشورهایی مثل چک . لهستان و مجارستان که میتوان به زبان انگلیسی هم تحصیل کرد . البته از شروط پذیرش محدودیت سنی میباشد که نباید بگذارید سن بالا برئد (حدود رنج سنی۲۳) در غیر اینورت برای پری مدیکال اقدام نمایید و در خاک کشور پس از گذران چند ترم تغییر رشته دهید

    57. Fateme گفت:

      سلام، من کنکوری هستم قصدم قبولی در پزشکی هست و مطمئنم که میتونم قبول شم ، با این حساب برای تحصیل رایگان پزشکی در آلمان ، بهتره که از ابتدا اقدام به رفتن کنم ینی مدرک قبولی در کنکور کافیه ؟ امتحان دیگه ای در مقصد گرفته میشه ؟ یا خیر ؟ یا بعد اتمام پزشکی عمومی در ایران برای تخصص اقدام کنم ؟ تحصیل رایگان شامل تخصص هم میشه ؟ هزینه ی زندگی در آلمان چقدره ؟ دیگه چه کشورهایی تحصیل رایگان دارن؟ انگلیس و آمریکا شرایطشون چطوره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل پزشکی در آلمان قبولی کنکور سراسری ایران در همان رشته و مدرک زبان B1 یا B2 الزامیست . هزینه تحصیل در همه مقاطع فعلا رایگان است . از ابتدا اقدام نمایید بهتر است برای تخصص نیاز به سوپروایزر نیز پیدا خواهید کرد

    58. lale گفت:

      با سلام
      برای گرفتن اقامت کشورهای اروپایی چگونه بایداقدام کرد؟واینکه در صورت گرفتن اقامت هزینه تحصیل به عهده دولت است؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        در صورت داشتن اقامت، تحصیل شما رایگان میباشد.
        برای گرفتن اقامت باید بین ۳ تا ۵ سال با یک ویزای اقامتی در کشور مقصد حضور داشته باشید که با توجه به شرایط خودتان از روش های کاری، سرمایه گذاری و ثبت شرکت و یا تمکن مالی میتوانید اقدام کنید.

    59. free گفت:

      با سلام.شرایط سنی برای پزشکی در هلند ویا انگلیس چقدراست؟یعنی سن بالای ۲۵سال نمیتواند در این رشته ها شرکت کند

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        نهایت سنی که شانس پذیرش بالا در رشته پزشکی داشته باشید، برای انگلیس ۲۱ سال و مابقی کشورهای درجه یک اروپایی ۲۵ سال می باشد.

    60. سارا گفت:

      سلام.من ۲۳سالمه . لبسانس ریاصی از دانشگاه سراسری دارم با معدل دیپلم ۱۸و خورده ای مدرک زبانمb1دارم ودر حال خوندن برایb2هستم وایلتس هم دارم. ایا بعد از گرفتن مدرک ب دو میتونم در دانشگاه المان پذیرش در رشته پزشکی یا دندون پزشکی بگیرم با گذروندن کالج با اینکه دیپلمم و پیش دانشگاهیم رشته ریاصیه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور آلمان در رشته پزشکی نیاز به قبولی در کنکور سراسری ایران در رشته مرتبط است و داشتن مدرک b2 زبان آلمانی میتواند کمک کننده باشد .

    61. علي گفت:

      سلام برای تحصیل در رشته دندان پزشکی یا پزشکی چه شرایطی لازم هس؟ از لحاظ مالی مشکلی ندارم معدلم خوب نشد قصد دارم اگه کنکور قبول نشدم برم خارج شما کدوم کشورو توصیه میکنین؟

      • آریانا پارس گفت:

        معمولا در اکثر کشور ها با داشتن مدرک زبان می توانید اقدام کنید ، با توجه به شرایطی که دانشگاه های چک برای این رشته دارا می باشند این کشور می تواند

    62. F.STM گفت:

      سلام. من مدرک دیپلم ریاضی با معدل ۱۵.۵۶ ،کارشناسی مامایی و IELTS 6.5 دارم. اگر دوره های زبان ایتالیایی در سفارت رو بگذرونم، میتونم برای دندانپزشکی یا پزشکی ایتالیا به صورت رایگان اقدام کنم؟ ۲۳ ساله هستم

      • آریانا پارس گفت:

        تحصیل رایگان که خیر اما می توانید برای پذیرش عادی اقدام کنید .

    63. نگین گفت:

      سلام من دانش آموز پیش دانشگاهی با معدل ۱۹.۹۰ هستم و در مدرسه ی تیزهوشان درس میخونم.میخواستم بدونم امکان رفتن از ایران برای تحصیل در رشته ی پزشکی قبل از کنکور وجود داره.با این توضیح که خانواده توانایی ساپورت مالی من را دارند

    64. داریوش گفت:

      با سلام. من ۲۴ سالمه. لیسانس مهندسی مکانیک دارم و پارسال تصمیم گرفتم که برای رشته پزشکی در کنکور شرکت کنم. که در کنکور ۹۵ رتبم ۵۰۰ شد و چون فقط می خواستم در تهران باشه دانشگاه نرفتم و میخوام دوباره سال دیگه کنکور بدم. مدرک ielts 6.5 دارم و GRE هم دارم. می خواستم راهنمایی کنید میتونم پزشکی در کشوری بخونم با شرایط رایگان یا ارزان قیمت؟ آیا در پرداخت شهریه کمک هم می کنند منظورم پرداخت قسطی یا دادن وام و .. است؟

    65. احسان گفت:

      باسلام ایامیشودبادیپلم ریاضی برای تحصیل پزشکی به اروپارفت چه کاربایدبکنم

      • آریانا پارس گفت:

        باید مدرک ۱۲ سال تحصیلتون + مدرک زبان رسمی کشور مقصد را ارائه بدهید .

    66. امین گفت:

      با سلام
      معدل سوم نهایی و پیش دانشگاهی ریاضی هردو با معدل بالای …/۱۹ و همچنین دارای مدرک ارشد از دانشگاه علم و صنعت در رشته مهندسی هستم با فرض داشتن پیش فرض های زبان انگلیسی و المانی ایا امکان تحصیل در رشته پزشکی در این سه کشور (المان ، چک و انگلیس) وجود دارد ؟ هزینه ان چگونه است ؟ با داشتن مدرک زبان المانی هزینه ها چطوره ؟ لطفا ایمیل کنین بی نهایت ممنونم

      • آریانا پارس گفت:

        برای تحصیل پزشکی کشور المان حتما باید قبولی در کنکور سراسری ایران را داشته باشید برای چک و انگلیس اما شدنی است با داشتن مدرک زبان انگلیسی + مدر ۱۲ سال تحصیلتون

    67. پگاه گفت:

      درود برشما و سپاس از اطلاعات جامع و مفیدتون
      من دارای مدرک دیپلم با معدل ۱۹.۸۰ و با توجه به سطح تحصیلی رتبه ی مورد نیاز برای پذیرش رشته پزشکی در ایران رو میتونم کسب کنم سطح زبان انگلیسی خوبی دارم اما مدرک خیر ! در تلاشم تا پایان امسال مدرک زبان رو هم کسب کنم آیا با چنین شرایطی میتونم پس از کنکور برای اخذ پذیرش و تحصیل رایگان پزشکی در اروپا اقدام کنم ؟

      • آریانا پارس گفت:

        تحصیلات رایگان در رشته ی پزشکی در هیچ کشوری امکان پذیر نیست اما کشور هایی هستند که بتوانید با با پرداخت هزینه ی معقولی مشغول به تحصیل شوید ،

    68. Ata گفت:

      سلام معدل دیپلمم ١۶ هس ایلتس ٧ دارم و لیسانس علوم ازمایشگاهی دانشگاه دولتی هم دارم تحصیل رایگان برای دندون پزشکی به زبان انگلیسی یا در کشور ایتالیا دارم؟

    69. اتريسا گفت:

      سلام و خسته نباشید
      میخواستم بپرسم امکانش هست که بتونم به صورت مستقیم بعد از دبیرستانم در کشورهایی مثل انگلیس یا چک به تحصیل در رشته پزشکی بپردازم؟
      زبانم فوق العادس به خاطر اینکه خارج از کشور زندگی کردم ۴ سال. اگر که مدرک بگیرم مبتونم رایگان تحصبل کنم؟ مدرکم رو از کجا بگیرم؟
      معدل های دبیرستان هم همیشه بالای ١٩.۵ هستم.
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        شما با مدرک پیش دانشگاهیتون + مدرک زبان IELTS6 مجاز به پذیرش کرفتن در دوره ی دوساله ی A-LEVEL کشور انگلستان یادوره ی PRE MEDICAL ماهه۶ کشور چک خواهید شد .
        بعد از گزروندن این دوره ها در صورت قبولی در آزمون هایی که از شما گرفته می شود مجاز به تحصیل در رشته ی پزشکی کشور انگلستان یا چک خواهید شد .

        در کشور چک بدون مدرک زبان هم می توانید پذیرش بگیرید .

    70. مهدی گفت:

      با عرض سلام و احترام
      بنده ۲۸ سالمه و علاقه زیادی به پزشکی داشتم و دارم و به دلایلی در رشته دیگه ای تحصیل کردم بنده دیپلم فنی دارم که قرار است امسال پیش دانشگاهی تجربی را بگیرم . آیا با توضیحاتی که خدمتتون دادم و با گرفتن مدرک زبان آلمانی میتوانم برای پزشکی در کشور آلمان یا اتریش اقدام کنم به صورت تحصیل رایگان ؟آیا شرایط سنی وجود دادرد؟آیا حتما باید دیپلم تجربی داشته باشم؟آیا منظورتون از قبولی در دانشگاه سراسری همون مجاز شدن هستش؟
      ممنون میشم بنده رو راهنمایی کنید

      • آریانا پارس گفت:

        برای تحصیل پزشکی در کشور آلمان یا اتریش شما باید مدرک قبولی در کنکور سراسری را داشته باشید .
        بله .
        خیر اما حتما باید مدرک پیش دانشگاهی داشته باشید (مدرک کاردانی برابر با مدرک پیش دانشگاهی می باشد )
        یعنی در یکی از دانشگاه های سراسری قبولی همین رشته را داشته باشید .

    71. نازنین گفت:

      سلام
      من فوق لیسانس زبان دارم معدل دیپلمم ۱۸.۵۰ . از اول پزشکی بخونم :
      ۱. کجا واسه تحصیل هزینه ش کمتره؟ بورس نمیدن؟؟؟
      ۲. این امتحانی رو که می گین منظور کنکور سراسری همون کشوراس؟ یعنی باید برم مثلا انگلستان کنکور بدم ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        ۱-تحصیل در یک سری از کشورهای اروپایی هزینه ی کمی دارد و به کشورهای تحصیل رایگان شهرت دارند اما هزینه های زندگی به عهده خودتان میباشد
        ۲-در اکثر کشورهای دنیا برای تحصیل در دوره های پزشکی باید دوره ی کالج بگذرانید
        سن شما در احتمال پذیرش و ویزای شما برای تحصیل در دوره های پزشکی مهم است

    72. محمدرضا گفت:

      سلام خواهش میکنم جواب بدید.
      دانشجوی ترم اول رادیولوژی هستم و قصد خواندن پزشکی در کشور چک رو دارم به نظر شما اول لیسانس بگیرم و بعد اقدام کنم بهتره یا اینکه همین حالا اقدام کنم؟؟درضمن آیا امکان تطبیق واحدها وجود داره؟؟؟سوال سوم هم اینکه اگه با لیسانس رادیولوژی تو چک کار کنم حدودن سالیانه درآمدم چقدره؟و آخرین سوالم اینه که دانشگاه های چک آزمون ورودی دارند یا نه؟با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام وقتتون به خیر
        برای تحصیل در رشته ی پزشکی کشور نیازمند داشتن مدرک پیش دانشگاهیتون هستید و هرچقدر زود تر اقدام کنید بهتره چون هرچقدر سنت بیشتر بشه شانست کمتر میشه.
        امکان تطبیق واحد معمولا وجود نداره.
        بله بعد از گذروندن premedical 6 ماهه باید یه آزمونی بدید که در صورت قبولی تو اون آزمون دوره ی پزشکی در کشور چک شروع میشه .

    73. Nastaran گفت:

      سلام
      من دانشجوی ترم ۲ پزشکی دانشگاه آزاد تهرانم میخواستم بدونم تو کدوم کشور میتونم ادامه تحصیل بدم تو رشته خودم؟

      • آریانا پارس گفت:

        برای تخصص آلمان کشور مناسبی است .
        برای ادامه ی تحصیل باید از ابتدا شروع کنید .

    74. مهسا گفت:

      سلام من کارشناسی مدیریت مالی خوندم و مدرک دیپلمم هم ریاضی فیزیک هست و ۲۵ سال دارم. میخواستم بدونم شانس من برای رشته پزشکی یا دندان پزشکی چقدر هست? و اینکه در چک امکان تحصیل پزشکی به زبان چکی وجود دارد که رایگان باشد?

    75. hassan گفت:

      سلام با معدل دیپلم ۱۸.۴۰ میخواستم بدونم کدوم کشورمیتونم ب زبان اینگلیسی رشته ی دندونپزشکی تحصیل کنم ؟

    76. نعناع تراب فام گفت:

      سلام … من فارغ التحصیل پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با معدل ۱۷:۱۹ هستم ….. می خواستم در مورد ادامه ی تحصیل در رشته ی تخصص پوست و مو در کشور چک سؤال کنم …. شرایط ورود به تخصص پزشکی و هزینه و ……

      • آریانا پارس گفت:

        سلام وقتتون بخیر
        برای تخصص پزشکی در کشور چک در وحله ی اول باید مدرک پزشکی عمومیتون توسط آزمون هایی که توسط کشور مقصد گرفته میشه مورد تایید قرار بگیره تا بتونید برای دوره های تخصص اقدام کنید .

    77. mohammad گفت:

      سلام.معدل دیپلم ۱۷ را دارم و در حال حاضر پیش دانشگاهی را سپری میکنم.متولد مهر ۱۳۷۷ هستم (۱۸) سال.مدرک زبان (ایلتس و تافل ) ندارم.برای رشته های دندان پزشکی و دارو سازی چه کشور هایی مناسب من هست؟؟ایا میتوان مدرک ایلتس را در حدود ۶ و ۷ ماه به دست اورد؟؟لطفا راهنمایی کنید ممنون.

    78. فرحناز گفت:

      سلام .من دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه دولتی هستم.و خواهان تحصیل در پزشکی در کشورهایی که به صورت رایگان است هستم.میشه راهتمایی م کنید؟

      • آریانا پارس گفت:

        شما می توانید برای کشور هایی که تحصیل در آن ها رایگان است اقدام کنید مانند : آلمان – اتریش – نروژ – فنلاند – فرانسه – چک و لهستان
        با توجه به حق کار دانشجویی که به شما تعلق می گیرد می توانید هزینه های زندگیتان را پوشش دهید
        و نکته ی دیگری که باید در نظر بگیرید این است که رشته ی پزشکی در هر کشوری به زبان خودشان تدریس می شود .

    79. شروین گفت:

      با سلام وعرض ادب
      من دیپلم تجربی هستم با معدل کتبی ۱۸٫۵۰
      دوره های زبان راهم به طور کامل در کانون زبان گذروندم ولی هنوز برای گرفتن مدرک آیلتس اقدام نکردم
      میخواستم بدونم هزینه زندگی و تحصیل در رشته پزشکی در یکی از دانشگاه های آلمان و یا انگلیس چقدر هست ؟
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        هزینه ی یکسال زندگی و تحصیل در کشور انگلستان برای این رشته حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار یورو و برای آلمان حدود ۸۰۰۰ یورو می باشد .

    80. سارا گفت:

      سلام من امسال کنکور دارم میخواستم بدونم برای تحصیل رایگان در رشته ی پرستاری یا هوشبری درکدوم کشور ها میتونم اقدام کنم ؟ شرایط برای تحصیل رایگان در اون کشور چیه؟ و من دارای مدرک زبان نیز هستم و معدل کتبی نهایی من ١۵:٠٨ است

      • آریانا پارس گفت:

        کشور هایی که تحصیل در آن ها رایگان است ،مانند : آلمان – اتریش – نروژ – فنلاند – فرانسه – چک و لهستان
        مقطع لیسانس در هر کشوری به زبان خودشان تدریس می شود .
        مدرک پیش دانشگاهیتون + مدرک زبان رسمی آن کشور

    81. مهدی گفت:

      سلام
      من شنیدم میشه که اینجا برای مدت مخصوصی رشته ای مثل پرستاری رو خوند و بدون اینکه آزمون ورودی یا کالجی رو گذروند وارد دانشگاهی در آلمان شد و رشته ای مثل پزشکی رو ادامه داد.(البته باید زبان آلمانی رو از b2 هم بهتر بلد باشی)
      میخواستم بدونم درسته؟؟؟؟
      متشکرم

    82. Mohammad گفت:

      سلام من دیپلم تجربی دارم با معدل ۱۷.۵ و پیش دانشگاهی ۱۵.۶ میخواستم بدونم تحصیل در رشته پزشکی در آلمان ،بدون داشتن قبولی در کنکور ولی با نمرات بالای کالج امکان پذیر هست ?

    83. nooshin گفت:

      سلام،من دانشجوی سال ۳ اقتصاد دانشگاه تهران هستم با معدل دیپلم تجربی ۱۹.۴۷ و دیپلم ریاضی ۱۹.۴۹
      ۲۵ سالمه.میخواستم بدونم چطور میتونم به صورت رایگان در رشته دندانپزشکی تحصیل کنم.زبانم خوبه ولی مدرک ندارم.ایا امکانش هست برای ادامه همین رشته در کشور مورد نظر اقدام کنم و بعد تغییر رشته بدم به دندانپزشکی؟ممنون.

      • آریانا پارس گفت:

        خیر برای تغییر رشته سنتون بالا می ره و شانس ویزاتون کم میشه .
        در کشور چک بزبان انگلیسی می تونید تحصیلات رایگان داشته باشید

    84. مهرداد گفت:

      با سلام ابتدا لازمه تشکر کنم ازینکه به تمام سوالات کاربران سایت پاسخ میدهید .سوال من اینه که با قبولی در دانشگاه سراسری رشته پزشکی و داشتن مدرک b2آلمانی میتونم از دانشگاههای آلمان بورسیه بگیرم و به صورت رایگان تحصیل کنم؟آیا واحدهای پزشکی که تو ایران خوندم (۴ ترم)تطبیق میخوره یا باید از اول شروع کنم در آلمان؟

      • آریانا پارس گفت:

        باید از ابتدا شروع کنید .
        می تونید در آلمان تحصیلات رایگان داشته باشید اما بورسیه نه . هزینه ی یکسال زندگی و تحصیل در کشور آلمان حدود ۸۰۰۰ یورو می باشد.

    85. saeed گفت:

      سلام. من یه بار از رشته کامپیوتر انصراف دادم و دوباره در رشته برق از معافیت تحصیلی استفاده کردم. چون حق انصراف یک باره الان میشه قبل از انجام خدمت واسه پزشکی اقدام کرد؟یا باید اول خدمت انجام بشه ؟.؟

    86. سید مهدی حسینی گفت:

      سلام خسته نباشید
      ببخشید میخواستم راجع به پزشکی مجارستان بدونم
      لطف میکنید راجع به این کشور هم توضیح بدید؟
      بین چک و مجارستان پیشنهادتون چیه؟
      خیلی تعریف مجارستان رو شنیدم
      سردر گم شدم

    87. ساجده گفت:

      باسلام وعرض ادب و احترام
      من فارغ التحصیل رشته ی علوم آزمایشگاهی از دانشگاه سراسری هستم.میخواستم بدونم پذیرش پزشکی در کشور چک نیاز به کنکور نداره؟و اینکه من با این مدرکم میتونم اونجا همزمان با خوندن پزشکی ،تو آزمایشگاه مشغول به کار شم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام وقتتون بخیر
        نخیر بعد از گذروندن premedical 6 ماهه باید یه آزمونی بدید که در صورت قبولی تو اون آزمون دوره ی پزشکی در کشور چک شروع میشه .
        بله شما با استفاده از حق دانشجویی که دارید می تونید با توجه به مهارت هایی که دارید کارهای پاره وقت انجام بدید .

    88. m گفت:

      سلام دیپلم تجربی با معدل ۱۸.۴۵ دارم پشت کنکوریم ایلتس ۷.۵ هم دارم میخوام
      بدونم میتونم قبل از کنکور برای کشور خاصی در رسته دندانپزشوی اقدام کنم ?

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.بله این امکان وجود دارد و کشور چک و انگلیس را به شما پیشنهاد می کنم

    89. نگين گفت:

      با سلام.
      من امسال به پیش دانشگاهی میرم و رشته ی دبیرستانم هم تجربی هست.معدلم ٢٠ هستش و در دبیرستان تیزهوشان تحصیل میکنم.مدرک زبان ندارم. پیشنهاد شما برا تحصیل در رشته ی پزشکی کدوم کشور هست؟با این شرایط که خانواده ی من شرایط مالی متوسطی دارند.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.با توجه به شرایطتان کشور چک و دانشگاه چارلز را به شما پیشنهاد می کنم

    90. saeed گفت:

      سلام. کممممککک .سال اخر کارشناسی هستم. . من یه بار از دانشگاه انصراف دادم.و الان اگه بخوام ازلیسانس انصراف بدم و پزشکی بخونم مشمول میشم.چه راهب هست قبل از رفتن به خدمت برای پذیرش پزشکی اقدام کنم…

    91. فاطمه گفت:

      سلام من میخوام از طریق موسسه ی شما برای چک در رشته ی پزشکی اقدام کنم.امکانش هست با دانشجویانی که فرستادین اونجا یا خانواده هاشون صحبت کنم؟؟ممنون میشم جواب بدین

    92. مهدی گفت:

      با سلام من علاقه زیادی به تحصیل در رشته پزشکی ذارم اما واقعا نمیدانم کدام کشور را انتخاب کنم و زبان انگلیسیم در حد یک صحبت کردن عادی میباشد ولی مدرک زبان ندارم خواهش میکنم من را راهنمایی بفرمایید

    93. سها گفت:

      سلام
      من پزشک عمومی هستم از دانشگاه آزاد.
      میخوام بدونم تو چه کشورهایی میتونم به طور رایگان تخصص بخونم؟؟ یا شرایط تخصص رایگان در کشور های اروپایی چیه؟؟

    94. گلرو گفت:

      درود
      دیپلم و پیش داشگاهی بالای١٩
      آیلتس ۶/۵
      ١٨سال سن
      مدارک قابل قبول بین المللی در زمینه هنر
      در کدام دانشگاه ( با رنکینگ بالا) انگلیسی زبان در رشته دندانپزشکی امکان ادامه تحصیل دارم؟

    95. حمیدرضا گفت:

      با سلام و عرض ادب و احترام
      بنده کارشناس هوشبری هستم و میخواستم ببینم من میتونم با مدرک خودم در یک کشور اروپایی کار کنم و پزشکی رو همزمان تحصیل کنم؟؟؟

    96. امیر شیراز گفت:

      سلام
      من پزشکی عمومی و در ایرانم سن من ۳۲ است در کشور اوکراین درس خوندم و پزشکی رو به اتمام رساندم و پزشکی رو در ایران به تایید وزارت بهداشت رساندم
      می خواستم بدونم آیا کشور و یا جهت ادامه تحصیل در رشته تخصصی و کار همزمان برای من وجود داره یا نه ، با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.برای هر کشوری که بخواهید اقدام کنید باید مدارکتان مورد بررسی قرار گیرد

    97. ایدا گفت:

      عالی

    98. شنیان گفت:

      سلام خسته نباشید من دیپلم با معدل ۱۹ وخردهای وپیش با معدل ۱۸ وخردهای ومعدل دو سال اول دبیرستان ۲۰ هستم و خانواده ام با توجه به امکان بالای قبولیم در کنکوراصرار به ادامه تحصیل من در ایران دارن ولی خودم میخام از ایران برم منتها زبانم زیاد خوب نیست به علاوه شنیدم مدرک گرفتن از دانشگاه های اروپایی چندان اسون نیست و امکان داره نتونی مدرکتو بگیری با این شرایط ایا به نظر شما ارزشش رو داره برای ادامه تحصل در خارج پا فشاری کنم در کشوری مثل اسلواک . هزینه ی سالیانه اش چه قدره؟

    99. فاطمه گفت:

      سلام. من دانش اموز پیش دانشگاهی هستم. معدل دیپلمم۱۸
      میخواستم بپرسم به طور رایگان در چه کشور هایی میتونم پزشکی بخونم؟

    100. نوید گفت:

      سلام من ۱۶ سالمه درحال تحصیل در پایه سوم رشته تجربی معدل۱۸.۴۵

      میخاستم قبل از۱۸ سالگی به یه کشور خیلی ارزان و در رشته دندان پزشکی برم زبان انگلیسی متوسط به بالا بلدم ولی مدرک ندارم

      بهترین پیشنهاد شما کدوم کشوره؟

    101. mehdi گفت:

      سلام معدل من ۱۵.۵ میخواسم ببینم تو کدوم کشور میتونم تحصیل دندانپزشکی کنم و هزینه سالیانه چند میلیون میشه

    102. پریسا گفت:

      سلام دانشجوی سال ۵ پزشکی دانشگاه دولتی هستم,قصد ادامه تحصیل در کشور اروپایی را دارم,کدام کشور از لحاظ اموزش پزشکی,رفاه,امنیت برای زندگی و تحصیل مناسب تر است؟

    103. ﻫﺴﺘﻲ گفت:

      ﺳﻼﻡ
      ﻣﻦ ﺩاﻧﺸﺠﻮﻱ ﺩﻛﺘﺮا ﮊﻧﺘﻴﻚ ﺩﻭﻟﺘﻲ ﻫﺴﺘﻢ , ۲۹ ﺳﺎﻟﻪ, ﻣﻴﺨﺎﺳﺘﻢ ﺑﺒﻴﻨﻢ ﭼﻪ ﻛﺸﻮﺭﻱ و ﺑﺎ ﭼﻪ ﺷﺮاﻳﻂﻲ ﻣﻴﺘﻮﻧﻢ ﭘﺰﺷﻜﻲ و ﻳﺎ ﺩﻧﺪاﻧﭙﺰﺷﻜﻲ ﺭاﻳﮕﺎﻥ ﺗﺤﺼﻴﻞ ﻛﻨﻢ? ﺁﻳﺎ ﺑﺎ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻣﺪﺭﻙ ﺩﻛﺘﺮا اﻣﻜﺎﻥ ﻛﺎﺭ و ﺗﺎﻣﻴﻦ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻫﺎﻱ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻭﺟﻮﺩ ﺩاﺭﻩ? ﻣﺮﺳﻲ

    104. مهدی گفت:

      سلام.من پزشک عمومی هستم از دانشگاه سراسری.ادامه تحصیل تخصص پزشکی در کدام کشور ها میتونم به صورت رایگان و با زبان انگلیسی ادامه بدم؟؟البته کشور های مورد تایید وزارت بهداشت ایران باشه.لطفا راهنماییم کنین

    105. محسن گفت:

      با سلام.من فارغ تحصیل رشته داروسازی از دانشگاه تهران هستم.میخواستم بپرسم امکان ادامه تحصیل در آلمان یا انگلستان را دارم؟و اینکه میتونم در اون کشور اقامت دائم داشته باشم و کار کنم؟

    106. حمیدرضا گفت:

      سلام
      با معدل کتبی دیپلم ۱۹ و پیش‌دانشگاهی ۱۹.۵ و رتبه‌ی ۱۶ کشوری کنکور میشه برای تحصیل در چک بورسیه گرفت؟ در ضمن الان دانشجوی سال ۳ پزشکی هستم و همچنین مؤلف کتاب هستم و مقاله هم دارم.
      یه نفر دیگه هم هست که پشت کنکوری است و با معدل دیپلم ۱۸.۸، برای تحصیل در چک لازم است که قبولی کنکور داشته باشه یا بدون قبولی هم میتونه اقدام کنه؟
      ممنون

    107. sara گفت:

      سلام.من دانشجو رشته شیمی دانشگاه ازاد میباشم در حال گذراندن زبان المانی در موسسه گوته هستم ایا میشه با مدرک المانی در دانشگاه های المان تحصیل رایگان در رشته پزشکی داشت ? اگر نه هزینه تحصیل در این رشته چقدر است?

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیلات در کشور آلمان رایگان می باشد . در حال حاضر برای ورود به دانشگاه های آلمان نیازمند قبولی در رشته های پزشکی در دانشگاه های ایران می باشید

    108. amir گفت:

      سلام.ممنون از سایت خیلی خوبتون. من پیش دانشگاهی هستم با معدل دیپلم ۱۹/۲۵ . شما گفته بودید برای رایگان خوندن پزشکی تو آلمان باید زبان آلمانی و قبولی تو کنکور داشته باشید. حالا اگه پزشکی دولتی قبول شم میشه دو سه سال اول رو تو ایران بخونم و آلمانی یاد بگیرم و بعد برم آلمان ؟؟؟ ممنون.

    109. مینا گفت:

      سلام من دیپلم ریاضی با معدل ۱۳/۵ و پیش دانشگاهی با معدل ۱۵ دارم و البته فوق لیسانس برق هم دارم و نمره آیلتس ۶/۵ می خواستم ببینم با شرایط من امکان تحصیل در رشته پزشکی در بلژیک وجود داره در قسمت هلندی زبان و اگه آره هزینه زندگی در یک سال تقریبا چقدر میشه؟ و اینکه آیا دانشگاه های بلژیک از من ضمانت نامه مالی هم می خوان یا نه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ ویزای تحصیلی کشور بلژیک در رشته پزشکی نیازمند داشتن مدرک زبان B2 آلمانی می باشید.

    110. محمد رضا گفت:

      سلام میخواستم ببینم با این شرایطی که من دارم میتونم تو یه کشور ارو پا یی معتبر ترجیحا انگلستان تو یه دانشگاه خوب پزشکی یا دندون پزشکی بخونم. البته به صورت رایگان و بورسیه.
      سن:۱۸ معدل دیپلم:۱۸.۵
      رزومه:ثبت اختراع
      مدرک زبانم در حال گرفتن هستم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما می توانید در کشور های رایگان اقدام نمایید و بصورت رایگان در این کشور ها تحصیل کنید . بورسیه برای رشته های پزشکی امکان پذیر نمی باشد

    111. نگار.ک گفت:

      با سلام
      در دانشگاه ایران باید در چه رشته ای پذیرفته شویم تا در دانشگاه های اروپا مخصوصا کشور آلمان در رشته پزشکی پذیرفته شویم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ ویزای تحصیل پزشکی در کشور آلمان نیاز به قبولی در کنکور سراسری دانشگاه ایران در رشته پزشکی را دارید.

    112. رویا گفت:

      سلام من با دیپلم تجربی ۱۹.۱۴میتونم تو کدوم کشور رایگان پزشکی بخونم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در کشور های آلمان و اتریش در صورت قبولی در کنکور می توانید برای این کشور ها اقدام نمائید

    113. مريم گفت:

      سللم،ببخشید من دیپلم ریاضی با معدل هجده و سی و مدرک پیش دانشگاهی با معدل پونزده و یازده صدم دارم،میخوام برای دانشگاه پزشکی بخونم،اما نمیخوام جایی برم که لازم باشه آزمون ورودی بدم،زبان انگلیسیم خیلی خوبه،و مشکلی هم ندارم اگر یه زبان دیگه رو هم شروع کنم،وقتی داشتم توی سایت دانشگاه های انگلیس رو نگاه می کردم دیدم حدودا سالی سی هزار پوند قیمتشونه…کجا میتونم برم که رایگان یا حداقل ارزونتر باشه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در رشته ی پزشکی بصورت رایگان فقط برای کشور های آلمان و اتریش می توانید اقدام نمائید که نیازمند قبولی در دانشگاه در رشته ی پزشکی می باشید و دروس به زبان آلمانی ارائه می شود

    114. melika گفت:

      سلام من دیپلم تجربی با معدل ۱۸ دارم ومدرک lelts با نمره ی ۶ دارم میخواستم بدانمتوکدوم کشور ها ی اروپایی میتونم به صورت رایگان در رشته های پزشکی و دندندانپزشکی ادامه تحصیل بدم?

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در صورتی قبولی در کنکور ایران می توانید برای کشور های آلمان و اتریش اقدام نمائید ، برای اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه در ارتباط باشید

    115. رايا گفت:

      سلام، قصد تحصیل در آلمان رو دارم لطفا راهنمایی کنید

    116. محمود رستمی گفت:

      با عرض سلام و خسته نباشید
      من یک جوان ۲۵ ساله و دانشجوی رشته زبان و ادبیات انگلیسی هستم. همچنین مدرس زبان انگلیسی هم هستم و سابقه تدریس چند کتاب معتبر از جمله TOEFL IBT را دارم. دیپلم انسانی و چند مدرک کامپیوتر هم دارم. با این اوصاف در چه کشورهایی امکان تحصیل در رشته پزشکی را دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام و احترام
        برای ادامه تحصیل در رشته های پزشکی باید از ابتدا شروع کنید . با توجه به داشتن مدرک زبان انگلیسی می توانید برای کشور های انگلیسی زبان اقدام نمائید . این کشور ها شامل آمریکا ، انگلستان ، کانادا،استرالیا، نیوزلند ، ایرلند و چک

    117. soorena گفت:

      سلام .دیپلم تجربی معدل ۱۵.۷۶ امکان پذیرش رایگان چک وجود دارد؟(به زبان چکی)
      چقدر احتمال قبولی وجود دارد ؟
      چطور باید اقدام کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        هزینه ی زندگی وتحصیل در کشور چک سالیانه حدود ۵۰ ۶۰ میلیون می باشد. شما باید در ابتدا پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود داشته باشید.

    118. آیدا گفت:

      سلام
      میخواستم بدونم با معدل دیپلم ۱۵.۲۳ امکان تحصیل پزشکی در دانشگاه های آلمان یا اتریش وجود داره؟ (پشت کنکوری هستم)

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        اگر قصد ادامه تحصیل در کشور آلمان را دارید باید قبولی کنکور و مدرک زبان آلمانی داشته باشید.کشور اتریش از شما فقط قبولی کنکور سراسری را می خواهد و می توانید در همان کشور زبان آلمانی خود را پشت سر بگذارید

    119. Mohsen گفت:

      با سلام و عرض وقت بخیر
      اینجانب فوق لیسانس مهندسی IT هستم می خواستم در رشته دندانپزشکی یا تخصص چشم در اروپا ادامه تحصیل دهم مدرک زبان هم ندارم.
      واسم مهم نیست که تحصیل رایگان باشه یا خیر فقط می خوام ادامه تحصیل بدم اگه ممکنه لطف کنید بهترین کشور برای رشته های مذکور کجا هست و هزینه تحصیل در آن کشور چقدر هست؟
      با تشکر فراوان

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام و احترام
        برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی باید از ابتدا شروع کنید که برخی از کشور ها نیازمند مدرک زبان هستید.کشور چک تنها کشور انگلیسی زبانی هست که تحصیلات پزشکی خود را به زبان انگلیسی ارایه می دهد.هزینه یک سال زندگی و تحصیل در کشور چک حدود۱۷ هزار دلار می باشد

    120. شکور گفت:

      سلام.من دیپلم تجربی با معدل۱۴دارم و زبان انگلیسی رو تقریبا خوب بلدم ولی مدرک نگرفتم.میخواستم بدون ایا کشوری که بتونم اونجا رایگان پزشکی بخونم کدومه؟هزینه تحصیل پزشکی در چک و ایرلند سالانه چند میلیون تومن؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما در هیچ کشوری نمیتونید به صورت رایگان درس بخونید ولی هزینه تحصیل در کشور چک و ایرلند حدودا سالیانه بین ۷تا ۱۰ هزار دلاره

    121. نسيم گفت:

      سلام من دانشجوی سال ۴ پزشکی هستم (الان استیودنت هستم) و زبان انگلیسی فقط بلد هستم میخواستم بپرسم که آیا تا جایی که الان خوندم دانشگاه های اروپا قبول دارن یا نه؟ یا بهتره پزشکی عمومی ایران تمام کنم بعد اقدام کنم؟ ممنون متشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        اگر دانشجوی دانشکاه سراسری هستید این امکان را دارید که در کشور های مثل آلمان یا اتریش ادامه تحصیل بدید و احتمالا برای بعضی از واحد هاتون تطبیق واحد صورت داده میشه

    122. عادل گفت:

      یعنی با شرایطی (معدل)که من دارم میتونم آلمان پزشکی تحصیل کنم . شنیدم باید یکسال کالج رو هم گذروند در آلمان. شاید با معدلی که تو کالج کسب کنم بتونم پزشکی بخونم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بعضی از دانشگا های آلمان به شما یکسال دوره کالج روتوصیه میکنند که البته گذزاندن دوره کالج شانس شما رو برای ورود به دانشگاه های رشته پزشکی افزایش میده

    123. عادل گفت:

      سلام
      من پشت کنکوری هستم معدل کل دیپلم ۱۶/۵۶هست ومعدل کل پیشدانشگاهی۱۳/۶۹هست میخواستم بدونم با این شرایط من در چه کشور هایی میتونم پزشکی تحصیل کنم به زبان آلمانی یا انگلیسی

      • آریانا پارس گفت:

        سلام امکان تحصیل به زبان آلمانی در کشور های المان و اتریش وجود داره و به زبان انگلیسی هم کشور هایی مثل انگلستان ، چک و مجارستان و چند کشور دیگه وجود داره.

    124. الناز گفت:

      سلام. من دانشجوی سال دوم پزشکی هستم. معدل دیپلم ۱۹ دارم. دوره های زبان انگلیسی رو به طور کامل گذراندم ولی هنوز مدرک IELTS ندارم. ممنون میشم راهنمایی کنید که چه کشوری برای ادامه تحصیل برای من مناسب هست.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی می توانید در کشور های انگلیسی زبان ازجمله انگلستان،کادانا،آمریکا،استرالیا و کشور چک که این دوره را به زبان انگلیسی ارائه می دهند اقدام کنید.

    125. نگین گفت:

      با سلام معدل دیپلم من ۱۹.۶۲ هست اگر آموزش زبان آلمانی ببینم آیا امکانش هست بتونم بصورت رایگان در آلمان تحصیل کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        در صورت داشتن مدرک زبان آلمانی می توانید بصورت رایگان در این کشور تحصیل کنید.

    126. نیلوفر گفت:

      سلام من پیش دانشگاهی تجربی با معدل ۸۰، ۱۵ دارم وآیلس ۶ هم دارم می خواستم بدونم آیا امکان پذیرش در رشته پزشکی در ایرلند را دارم? هزینه تحصیل در این رشته و زندگی در ایرلند به صورت سالانه چقدر است?اگر کالج باید رفت امکان پذیرش در دانشگاه بعد از دوره کالج چقدر است? با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        با توجه به شرایط شما امکان پذیرش در دانشگاه های ایرلند را دارا می باشید.هزینه یک سال زندگی و تحصیل در کشور ایرلند حدود ۱۸ تا ۲۱ هزار دلار می باشد.شانس قبولی افراد در آزمون ها بین ۶۰ تا ۷۰ درصد می باشد.

    127. امیر گفت:

      باسلام.من دانشجوی ترم اول مترجمی فرانسه دانشگاه آزاد هستم و مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم تجربی دارم میخواستم بد ونم که در کشور چک میتونم به تحصیل پزشکی بپردازم البته معدل دیپلمم ۱۳ و نیم و معدلطفا راهنمایی کنید کامل ل پیش ۱۴ و نیم و اینکه چه کشورهایی پزشکی روبه زبان فرانسه ارایه میده؟ باتشکر

      • ariana گفت:

        با سلام
        امکان ادامه تحصیل در کشور چک را دارا می باشید و رشته های پزشکی در کشور چک به دو زبان انگلیسی و چکی ارائه می کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up