آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

آشنایی با پرطرفدار ترین رشته های تحصیلی در آمریکا

America’s most popular disciplines

ایالات متحده آمریکا میزبان بیشترین دانشجویان بین المللی در جهان می باشد. در مقاله ی پیش رو پرطرفدارترین رشته های آمریکا را بررسی خواهیم کرد تا با آگاهی بیشتر از رشته های پر کاربرد مسیر بهتری را برای انتخاب رشته ی دانشگاهیتان پیش روی شما قرار دهیم. آموزش کیفیت، برنامه درسی منحصر به فرد، محیط چند فرهنگی و فرصت های فراوان تحصیلی و شغلی از دلایل انتخاب این کشور برای ادامه تحصیل می باشد. در ادامه چند دلیل مهم تحصیل در آمریکا را عنوان می کنیم و به معرفی رشته های پر طرفدار آمریکا می پردازیم.

تعالی دانشگاهی

دانشگاه های ایالات متحده در رتبه بندی از امتیاز بالایی برخوردارند،۳۳ دانشگاه معتبر از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا در آمریکا قرار دارند. Times higher education ranking از ۱۰ دانشگاه برتر دنیا ۷ دانشگاه را در آمریکا معرفی کرده است.

سیستم آموزشی انعطاف پذیر

تعداد دوره های آموزشی که در آمریکا می توانید بگذرانید بسیار متنوع است و قادر خواهید بود علاوه بر تعیین محتوای دوره ها ساختار آنها را نیز خود انتخاب کنید، همچنین برای تعیین رشته دلخواهتان در دانشگاه دوره هایی برایتان تدارک دیده شده است که با گذراندن آنها انتخاب بهتری خواهید داشت. در زمان ارائه پایان نامه ی دوره ی تحصیلات تکمیلی نیز این فرصت را دارید تا از انبوهی از موضوعات روز دنیا در یک فضای آموزشی مجهز و استاندارد به همراه اساتید مختلف استفاده کنید و کار خود را به بهترین نحو ارائه دهید.

پشتیبانی عالی برای دانشجویان بین المللی

دانشگاه های آمریکایی چالش های موجود برای دانشجویان بین المللی را پس از ورود به یک فضای جدید آموزشی به خوبی درک می کنند و برای کمک به دانشجویان کارگاه های آموزشی و دوره های منظمی را تدارک می بینند تا این چالش ها حل شود.

در پاراگراف های بعدی این مقاله در رابطه با رشته های پرطرفدار آمریکا که شرایط شغلی خوبی نیز در آینده دارند صحبت خواهیم کرد.

همانطور که قبلا نیز اشاره شد کالج ها و دانشگاه های آمریکایی از تنوع رشته ای زیادی برخوردارند ولی باید بدانید که انتخاب رشته ی مناسب به علاقه مندی های شما، شرایط کاری در آینده، هزینه های تحصیل و بسیاری از فاکتور های دیگر بر می گردد، پس صرفا به این دلیل که دوستانتان چه رشته ای را انتخاب کرده اند مسیر تحصیلی خود را تغییر ندهید. آمریکا,آمریکا,آمریکا

بهترین رشته های تحصیلی در آمریکا

اینکه بدانید پرطرفدار ترین رشته های برای کار در آمریکا کدامند به شما در این مسیر کمک بیشتری خواهد کرد. به دست آوردن فرصت های شغلی مناسب یکی از اهداف اصلی تحصیل در آمریکا می باشد.

لیست رشته های پیش رو با توجه به تحقیقات انجام شده از نظر فرصت های شغلی بهتر در آینده، دستمزدهای بالاتر برای فارغ التحصیلان این رشته ها و همچنین محبوبیت آنها در بین دانشجویان فراهم شده است.

تحصیل در این رشته ها به معنی تضمین شرایط شغلی آینده اتان و یا دستمزدهای نجومی نیست بلکه با تحصیل در این رشته ها قادر خواهید بود مهارتهایی را در خود پرورش دهید که بتوانید فرصت های شغلی بیشتری را بدست آورید.

۱. علوم کامپیوتر

علوم کامپیوتر یکی از پرطرفدار ترین رشته های آمریکا می باشد، چرا که با تحصیل در این رشته علاوه بر آشنایی با بحث های نرم افزاری و سخت افزاری، روش های کاربرد آن و تلفیق آن با تکنولوژی و صنعت را نیز می آموزید. تحصیل در رشته ی کامپیوتر دانشجویان را در معرض یادگیری مهارت هایی مثل رباتیک، هوش مصنوعی و تکنولوژی بازی ها نیز قرار می دهد. فارغ از هر بخشی در هر صنعتی، حل کردن مشکلات از اصلی ترین اهداف آموزش علوم کامپیوتر می باشد.

۲. علوم ارتباطات

بررسی انواع مختلف اجراها همانند سخنرانی ها و آموزش استراتژی که از آن برای انتقال اطلاعات از شخص سخنگو به شنوندگان استفاده می شود از جمله اهداف تحصیل در این رشته می باشد. آموزش پیام های کلامی و غیر کلامی، عکس العمل حضار در برابر اجرا و تاثیرات مختلف ارتباطات محیطی از دیگر بخش های مهم تحصیل در رشته ی علوم ارتباطات می باشد.

سیستم آموزشی در آمریکا این رشته را یکی از پرطرفدارترین رشته های آمریکا می داند، چرا که فارغ التحصیلان این رشته می توانند در پوزیشن های شغلی با ارزشی مثل بیزینس، تبلیغات، منابع انسانی، ارتباطات جمعی، امور دولتی، آموزش و پرورش و خدمات اجتماعی مشغول به کار شوند. سیستم آموزشی آمریکا در بهترین سطح ممکن است.

۳. علوم سیاسی

تقویت مهارتهای فکری و ارتباطی و در دورنمایی بزرگتر فهم عمیقی از تاریخ و فرهنگ هر کشور از بخش های مهم تحصیل در این رشته می باشد. مهارت خواندن، نوشتن و ریاضیات نیز از قسمت های مهم رشته ی علوم سیاسی است. فرصت های شغلی متنوعی همانند وکالت، روزنامه نگاری و پوزیشن های سیاسی برای فارغ التحصیلان این رشته مناسب می باشند.

۴. تجارت بازرگانی

در حین تحصیل در رشته ی تجارت بازرگانی، اطلاعات کاملی در زمینه های حسابداری، مالی، بازاریابی، اقتصاد، استاتیک و منابع انسانی بدست خواهید آورد. افزایش چشمگیر مهارتهای کنترل بودجه، سازماندهی، برنامه ریزی، استخدام، رهبری و کنترل و مدیریت سازمانهای و بازاریابی محتوا مختلف از جمله استارت آپ ها تا بیزینس های میلیون دلاری از دیگر دستاوردهای تحصیل در این رشته می باشد. این رشته همچنین شما را برای فکر کردن در زمینه های اخلاقی و سیاسی که نقش موثری در بسیاری از پوزیشن های شغلی دارند آماده می کند. آمریکا,آمریکا,آمریکا

۵. اقتصاد

اقتصاد، علم مطالعه در زمینه های فردیت، تجارت، سیاست و چگونگی استفاده از پول و اختصاص دادن درست منابع مالی می باشد. اقتصاد را یکی دیگر از پرطرفدار ترین رشته های آمریکا می دانند چرا که مطالعه در زمینه ی تولید، انتشار و مصرف کالاها بخش مهمی از دانش لازم برای دنیای مدرن امروز است. رشته ی اقتصاد به اندازه ی رشته های حقوق و مطالعات بین الملل برای آینده ی بازرگانی یک جامعه لازم می باشد.

۶. زبان و ادبیات انگلیسی

تحصیل در رشته ی ادبیات انگلیسی طیف گسترده ای از تخیلات و شعر را از تاریخ و دنیای بیرون جذب می کند. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در زمینه های گوناگونی مثل حقوق، تولید محتوا در اینستاگرام، روزنامه نگاری، تحصیلات تکمیلی، انتشارات و بسیاری از بخش های دیگر فعالیت کنند.

۷. روانشناسی

روانشناسی، علم شناخت بیولوژی مغز انسان می باشد که بر روی بخش های مختلف ذهن انسان ها از جنبه ی یادگیری، شناخت، هوش، انگیزه، احساس، ادراک، شخصیت و اختلالات روانی تمرکز دارد. تحصیل در این رشته ارتباطات را تقویت می کند و به حل مشکلات پیرامون افراد می پردازد.

روانشناسی را از این جهت یکی از پرطرفدار ترین رشته های آمریکا می دانند که تبدیل شدن به یک مشاور، تراپیست، مدرس، متخصص رشد کودک و زمینه های مشابه از فرصت های شغلی آینده در این رشته می باشد که بسته به تجارب هر شخص می تواند متفاوت باشد و از در آمد خوبی برخوردار است.

۸. پرستاری

رشته ی پرستاری در درجه ی اول مناسب کسانی است که روحیه ی  دلسوزانه ای دارند و کمک به افراد برایشان در اولویت قرار دارد. علوم سنتی و هنرهای لیبرال از دوره های ابتدایی این رشته در سال اول تحصیل می باشد که در سال دوم به دوره های کلینیکال و بیمارستانی تبدیل خواهد شد.

برای به تایید رسیدن مدرک پرستاری باید آزمون های لازم گذرانده شود و پس از تبدیل شدن به یک پرستار نه تنها فرصت های شغلی فراوانی پیش روی فارغ التحصیلان این رشته قرار دار بلکه در زمینه های متنوعی مثل پرستاری سالمندان، نورولوژی، اکولوژی، زنان و زایمان و بخش کودکان قادر به فعالیت خواهند بود که همین موضوع پرستاری را به یکی از پرطرفدار ترین رشته های آمریکا تبدیل کرده است.

۹. مهندسی شیمی

مهندسان شیمی آموزش می بینند تا با ترتیب ساختار مولکول ها و طراحی پروسه های شیمیایی در صنایع مختلفی مثل نفت، مواد غذایی، داروسازی و صنایع دیگر به تولید بپردازند. صنایع شیمی بسیار گسترده است و آموزش های فراوانی در آن از تبدیل مواد به یکدیگر تا حفظ سلامت محیط زیست از آلودگی ها وجود دارد. صنایع کاغذ سازی، صنایع تولید کودهای شیمیایی، شرکت های داروسازی، تولید کنندگان پلاستیک و بسیاری از صنایع دیگر به تخصص مهندسان شیمی احتیاج دارند و این رشته را به یکی دیگر از پرطرفدارترین رشته های آمریکا تبدیل کرده اند.

۱۰. زیست شناسی

علم زیست شناسی مطالعه پیرامون انسان، گیاهان، حیوانات و محیط زیست است و دانشجویان به پیدا کردن رموزی از علم که به حل مشکلات انسانی کمک می کند می پردازند مانند پیدا کردن راه درمان یک بیماری. فعالیت به عنوان یک دامپزشک، اپتومتریست، بوم شناس و متخصص محیط زیست از جمله پوزیشن های شغلی است که زیست شناسان می توانند در آن فعالیت داشته باشند.

آریاناپارس به عنوان تنها مرکز مشاوره ایران که به صورت همزمان دارای مجوز اعزام نیروی کار به خارج از کشور از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجوز اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد به شما توصیه می کند برای دریافت اطلاعات کاملتر با مشاورین تماس حاصل کرده تا مسیر مهاجرتی خود را به درستی و به بهترین نحو انتخاب کنید.

پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در آمریکا

در ادامه قصد داریم پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی آمریکا در گروه‌های مختلف را معرفی کنیم. برخی از این رشته ها جزء رشته های پردرآمد در آمریکا محسوب می‌شوند و آینده بسیار درخشانی را از لحاظ مالی برای فارغ‌التحصیلان رقم خواهند زد. اگر تصمیم به تحصیل در آمریکا را دارید، بعد از در نظر گرفتن علاقه خود حتماً درمورد وضعیت شغلی رشته مورد نظرتان در آمریکا و میزان درآمد آن در سال‌های آینده، اطلاعات لازم را کسب کنید. 

رشته تربیت بدنی در کشور آمریکا

تحصیل در رشته تربیت بدنی در آمریکا دارای طرفداران بسیاری می باشد ، و تعداد زیادی از داوطلبان این رشته هستند و قابل ذکر است که تقریباً بصورت مساوی داوطلبان خانم و اقا هستند . رشته ی تربیت بدنی که معادل انگلیسی آن می شود Physical education در بسیاری از دانشگاه ها بصورت حرفه ای تدریس می شود ، و به دلیل پر طرفدار بودن این رشته ، اکثریت دانشگاه ها تمایل به برگزاری دوره های تربیت بدنی را دارند که البته قابل ذکر است ، رشته ی تربیت بدنی ، PE ، Gym ، Grmclass ، Physed می باشد مطالبی که در رشته ی تربیت بدنی تدریس می شود ، در حول محور بدن انسان و تمرین ها و روش های مربوط به آن می باشد و از ابتدای شروع دوره ، آموزش های شناسایی حرکات و شناخت اندام و بافت های بدن شروع می شد و متقاضیان از همان ابتدا نکات پایداری و مهم و ضروری را درباره بافت های چشم یاد می گیرند . اگر شما جزء دسته افراد متقاضی هستید که قصد دارید رشته ی تربیت بدنی را در برترین دانشگاه های دنیا ادامه دهید ، بهترین انتخابتان می تواند دانشگاه های تربیت بدنی در کشور آمریکا باشد در اصل مربیان ، مدرسین در دانشگاه های کشور آمریکا ، دانشجویان رشته ی تربیت بدنی را برای دوره های مربی گری و یا داوری تعلیم می دهند .

سوال اصلی این است که آیا رشته ی تربیت بدنی مناسب شما می باشد ؟

اگر بنظرتان از مربی بودن یک تیم بسکتبال لذت می برید و تمایل دارید که به عنوان مربی در دیگر زمینه های ورزشی فعالیت کنید ، بدون شک راه درستی را انتخاب کرده اید . دانشجویان در این رشته یاد می گیرند که چگونه تحقیقات تدریجی درباره ی فیتنس بودن داشته باشند و همچنین یاد می گیرند که چگونه به دیگر افراد در روشهای صحیح ورزشی کمک کنند و در اصل تحصیل در رشته تربیت بدنی در آمریکا ، متقاضیان را آماده برای تدریس و مربی گری می کند. نکته بسیار مهمی که همواره ، همراه با این رشته می باشد ، نکته ی یادگیری علمی حرکات اندام و بافت ها می باشد از دیگر نکات بسیار مهم درباره ی رشته ی تربیت بدنی ، زمینه کاری می باشد ، البته باید گفته شود که تمام فارغ التحصلان رشته ی تربیت بدنی ، زمینه ی کاری می باشد ، البته باید گفته شود که تمام فارغ التحصیلان رشته ی تربیت بدنی وابسته به عنوان مربی تربیت بدنی در یکی از مدارس و در دوره ی متفاوت شروع به کار می کنند. تمام آینده شغلی دانشجویان فارغ التحصیلان رشته ی تربیت بدنی این نمی باشد بلکه ، بسیار شغل های متعددی در این زمینه وجود دارد که عبارتند از :

  • معلمان بهداشت و تربیت بدنی _ مدرس دانشگاهی
  • مربیان ورزشی _ افسر آموزشی
  • مربیان حرفه ای و مدیر مربیگری _ مدیر و افسر تحقیقی و پیشرفتی
  • مربی خارجی _ مدیر و افسر ارتقاء سلامت
  • مامور بهداشت شرکت ها _ مدیر یک ورزشگاه
  • مدیر باشگاه سلامت _ طراح لباس ورزشی
  • متخصص تغذیه صحیح _ مدیر تفریحی
  • بازاریاب و فروشنده کالاهای ورزشی

افراد متقاضی و فارغ التحصیلان می توانند وابسته به علایق خود در یکی از زمینه های کاری نام برده شده به فعالیت مشغول شوند . کشور آمریکا با دارا بودن دانشگاه های متعدد در این زمینه توانسته است طرفداران زیادی را جذب کنند و همواره دارای بسیاری از دانشگاه های برتر در جهان می باشد که چند نمونه از این دانشگاه ها عبارتند از : آمریکا,آمریکا,آمریکا

university of Michigan annarbor

اولین دانشگاه university of Michigan annarbor می باشد که میزان هزینه در این دانشگاه برای دانشجویان بومی و غیر بومی متفاوت است ، دانشجویان بومی هزینه ای بالغ بر ۸۵۶/ ۱۳ دلار پرداخت می کنند اما دانشجویان غیر بومی و خارجی مبلغی بالغ بر ۴۷۶ / ۴۳ دلار پرداخت می کنند .

university of Maryland _ college park

دومین دانشگاه رشته ی تربیت بدنی برای تحصیل در آمریکا university of Maryland _ college park است که توانسته است میزان قابل توجهی از دانشجویان را جذب خود کند . در این دانشگاه نیز میزان هزینه ها برای دانشجویان بومی و غیر بومی متفاوت است . برای دانشجویان بومی هزینه ای بالغ بر ۹۹۶/۹ دلار و برای دانشجویان و متقاضیان غیر بومی دارای هزینه ای در حدود ۱۴۴/۳۱ دلار می باشد .

Boston university

از دیگر دانشگاه های معروف Boston university می باشد ، که دانشجویان زیادی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و همواره به میزان ۱۵۸/۳۲ دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند از دیگر نکاتی که می توان اشاره داشت ، هزینه های دانشگاه بوده و میزان هزینه ها برای دانشجویان بومی و غیر بومی بصورت یکسان است ف که هزینه تحصیل در این دانشگاه چیزی بالغ بر ۴۳۶/۴۸ دلار می باشد .

university of Connecticut

از دیگر دانشگاه ها که توانسته است رضایت بسیاری از دانشجویان را جلب کند ، university of Connecticut می باشد که در کل دارای ۰۴۳/۲۷ دانشجوی در حال تحصیل است . همین دانشگاه نیز مانند دیگر دانشگاه ها دارای هزینه های متفاوتی برای دانشجویان بومی و غیر بومی است . افراد و متقاضیان بومی باید هزینه ای بالغ بر ۳۳۶/۱۳ دلار پرداخت نمایند ، در صورتی که افراد غیر بومی باید هزینه ای در حدود ۹۰۸/۳۴۹ دلار برای تحصیل بپردازند . کشور آمریکا دارای تعداد بی شماری دانشگاه در رشته تربیت بدنی است که دانشجویان و متقاضیان می توانند وابسته به شرایط خود دانشگاهی را انتخاب کنند ، البته قابل ذکر است که میزان هزینه های تحصیل در هر دانشگاه متفاوت است ، و هزینه ها وابسته به موقعیت محیطی دانشگاه و امکانات ارائه شده توسط دانشگاه تعیین می شود .


رشته ساخت و تولید در آمریکا

تحصیل در رشته ساخت و تولید در آمریکا

رشته ساخت و تولید یکی از زیر شاخه های رشته ی مهندسی مکانیک است و قابل ذکر می باشد که رشته ی ساخت و تولید نیز به گرایش های قالب سازی ، ماشین ابزار سیستم های تولید صنعتی و شکل دهی فلزات تقسیم می گردد .

بنابراین به تعریف انجمن مهندسان ساخت و تولید، رشته ی ساخت و تولید، رشته ای از مهندسی است که به تحصیلات و تجربیات متعددی نیازمند است، تا بتواند به رویه های مهندسی در پروسه های تولید و شنیده های تولید شکل بدهد .

هدف از تحصیل در رشته ساخت و تولید ، یادگیری و به کار بردن تکنولوژی مربوط به ابزارسازی ، ریخته گری ، جوشکاری ، فرم دادن فلزات و… می باشد و در پایان دوره ی فارغ التحصیلی متقاضیان و دانشجویان قادر خواهند بود در صنایع و کارخانه هایی مانند ماشین سازی ، ابزار سازی ،خودروسازی ، صنایع کشاورزی ، صنایع هوایی و … به ساخت و تولید ماشین آلات و قطعات ، طراحی کارگاه و یا کارخانه تولیدی بپردازند و وظیفه نظارت و بهره برداری و اجرای صحیح طرح ها را بر عهده بگیرند .

افرادی که در رشته ی ساخت و تولید فعالیت دارند و مشغول هستند ، علاوه بر ساخت قطعه با کیفیت باید از لحاظ سیستمی طوری رفتار کنند که مقرون به صرفه باشد .

چه دوره هایی باید در رشته ی ساخت و تولید گذرانده شود ؟

مهندسین ساخت و تولید مسمولیت تجزیه و تقویت درجه محصولات را بر عهده دارند و هنگامی که اتفاقی برای یک قطعه رخ داد ، باید فرد تحصیل کرده در این رشته بداند که چگونه قطعه معیوب را درست و بازسازی کند از دروس اصلی در این رشته مهندسی صنایع ، طراحی مکانیکی و مدارهای الکتریکی می باشد و در طول افرادباید آموزش هایی در زمینه های نام برده شده در زیر داشته باشند .

  • نظارت برفرآیند تولید
  • تجزیه و تحلیل قدرت فلزکاری و مواد
  • اصول تضمین کیفیت
  • تکنولوژی پلاستیک
  • طراحی ماشین
  • سیستم های تولید پیشرفته
  • مهندسی طراحی محصولات
  • اتوماسیون و رباتیک

رشته ساخت و تولید ، رشته ایی می باشد که دارای اهمیت و بازار شغلی بالایی می باشد و تمامی وسایل که امروزه از انها استفاده می کنیم از قبیل : هواپیما ها ، خودرو ها ، رایانه و حتی اسباب بازی و …. وابسته به رشته ی ساخت و تولید ، طراحی و ساخته شده اند . رشته ی ساخت و تولید شامل اجزایی از مهندسی مکانیک ، مهندسی برق ، مهندسی مواد و مهندسی صنایع است .

فردی که به عنوان مهندس ساخت و تولید فارغ التحصیل شده توانسته است تا قابلیت های زیر را بدست آورد.

  • یک مهندس ساخت و تولید قادر است از دانش و دانسته های خود در ریاضیات ، علوم پایه و علوم مهندسی برای حل مسائل مهندسی ساخت و تولید به خوبی استفاده کند
  • یک مهندس ساخت و تولید قادر است آزمایشات مورد نظر خود را اجرا کند و نتایج مربوط به آن را تشریح کند
  • یک مهندس ساخت و تولید قادر است سیستمی را طراحی کند که مشخصه های مد نظر را دارا باشد .
  • یک مهندس ساخت و تولید قادر است با استفاده از کامپیوتر و نرم افزارهای مربوطه . تحلیل و جمع آوری اطلاعات را به خوبی انجام دهد .

 و همچنین یک فرد به عنوان مهندس ساخت و تولید می داند که همواره باید اطلاعات خود را به روز کند

تا به اینجا اطلاعات پایه ای درباره ی رشته ی ساخت و تولید به شما داده شد . درباره کشور آمریکا نیز باید گفته شود که این کشور دارای دانشگاه های بسیاری در رشته ی ساخت و تولید می باشد که این امر باعث شده است ، کشور آمریکا به قطبی از رشته ی ساخت و تولید در بین دیگر رشته ها شود و هر ساله پذیرای تعداد بیشماری دانشجوی بین المللی و غیر بومی است .

دانشگاه های آمریکا امکاناتی از قبیل : خوابگاه ، کتاب خانه ، باشگاه ورزشی ، سالن نمایش و … را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهند . البته نکته ای که قابل ذکر است ، میزان هزینه های تحصیل می باشد . هزینه های تحصیل در آمریکا برای دانشجویان بومی و دانشجویان غیر بومی متفاوت است و افراد غیر بومی باید هزینه ی بیشتری را بپردازند .

چند نمونه از دانشگاه های برتر در کشور آمریکا به عبارت زیر می باشد .

آمریکا,آمریکا,آمریکا

University of Kentucky

از دانشگاه هایی می باشد که تمام گرایش های رشته ی ساخت و تولید را دارد و همین موضوع باعث شده است تا طرفداران این رشته بتوانند جذب این دانشگاه شود . البته قابل ذکر است دانشگاه Kentucky دارای رتبه ی ۳۵۱ جهانی می باشد و امکانات عالی را به دانشجویان خود ارائه می دهد . تدریس دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی بوده و افراد غیر بومی نیازمند به ارائه مدرک های آیلتس و یا تافل هستند حداقل نمره ی آیلتس ۵٫۶ و حداقل نمره ی تافل ۱۰۵ برای دانشگاه Kentucky مورد نیاز است .

University of California _ losAngles

از دیگر دانشگاه های برتر آمریکا که توانسته است طرفداران رشته ی ساخت و تولید را جذب خود کند از بزرگترین دانشگاه های جهان محسوب می شود و دارای رتبه ی ۱۴ جانی است ، این موضوع باعث شده است تا افراد بیشتری برای شرکت در این دانشگاه در تلاش باشند زبان تدریس دروس به زبان انگلیسی می باشد و مدرک های زبان مورد نیاز آیلتس و تافل است که دانشجویان هنگام ارائه مدارک خود حتماً باید مدارک زبان خود را نیز ارائه دهند .

University of Texas Austin

دانشگاه دیگری می باشد که توانسته است رتبه ی ۵۰ جهانی را به خود اختصاص دهد . دارای شرایط پذیرش یکسانی با دیگر دانشگاه ها است و پذیرای دانشجویان غیر بومی بسیاری از سرتاسر دنیاست مدارک زبان مورد نیاز برای پذیرش در این دانشگاه آیلتس و تافل است .

آمریکا,آمریکا,آمریکا

University of Michigan

چهارمین دانشگاه مطرح در کشور آمریکا می باشد و توانسته است رتبه ی جهانی ۲۱ را به خود اختصاص دهد . متقاضیان زیادی برای تحصیل در این دانشگاه اقدام می کنند و مدارک زبان مورد نیاز برای این دانشگاه آیلتس و تافل است . زبان تدریس دروس در این دانشگاه ، انگلیسی است و سالانه پذیرای دانشجویان بسیار زیادی از سرتاسر دنیاست .

Boston University

از دیگر دانشگاه های پر طرفدار در کشور آمریکا می باشد و پذیرای دانشجویان غیر بومی است زبان تدریس دروس در این دانشگاه ، زبان انگلیسی است و دانشگاه Boston دارای رتبه ی جهانی ۶۴ می باشد مدارک زبان مورد نیاز برای پذیرش در این دانشگاه ، آیلتس و تافل می باشد

البته تمام دانشگاه ها برای مهاجرت تحصیلی در آمریکا به اینجا ختم نمی شود . دانشگاه های بسیاری هستند که در رشته ی ساخت و تولید فعالیت می کنند . افرادی که نیازمند به کسب اطلاعات بیشتری هستند می توانند از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در سایت با مشاورین ارشد موسسه آریاناپارس در ارتباط باشند و با مطرح کردن سوالات خود راهنمایی هایی از جانب مشاورین دریافت کنند تا انتخابی بهتر و دقیق تر داشته باشند . موسسه آریاناپارس همواره در تلاش است تا بهترین ها را ارائه دهد.

کتابداری در آمریکا

تحصیل رشته کتابداری در آمریکا

از پرطرفدارترین رشته ها در کشور آمریکا ، رشته کتابداری می باشد و افرادی که علاقه مند به شغل کتابداری دارند ، باید در رشته ی کتابداری و علوم اطلاعات ، دارای تحصیلات عالی می باشند و پس از به پایان رساندن دوره تحصیلی و فارغ التحصیل شدن از رشته ی کتابداری و علوم اطلاعات فرد متقاضی می تواند به عنوان کتابدار و یا مشاور اطلاعات ، مشغول به کار شود .

چند نمونه از آموزش هایی که یک فرد باید در رشته کتابداری ببیند ، عبارتند از : روش های کتابداری رسانه ها منابع برای نوجوانان ، داستان گویی ، فهرست نویسی و رده بندی ، توسعه مجموعه البته قابل ذکر است بیشتر موقعیت های شغلی برای افرادی مهیا است که دارای مدرک کارشناسی ارشد ALA معتبر هستند و افرادی که می خواهند به عنوان یک کتابدار حرفه ای مشغول شوند باید قبل از به پایان رساندن دوره ی دانشگاهی خود مدارک دیگری از قبیل MLS ، MLIS ، MSIS ، MSLS ، MA ، MS را کسب کنند که با دارا بودن یکی از مدارک میزان درصد شانس آنها در کار کتابداری در محلی مجلل و مناسب و افزایش می یابد .

البته نکته ای مهم قابل ذکر است ، افرادی که در شغل کتابداری تحصیل کرده اند حتماً نباید به عنوان کتابدار در محلی مشغول به کار شوند بلکه دارای فرصتهای شغلی متفاوتی مانند : بایگانی ، سیستم های کامپیوتری ، تحلیل گران ، موزه داران ، مدرسی مشغول شود

افرادی که برای بایگانی متقاضی می شوند زمینه کاری در حوزه ی بایگانی پرونده ها و اسناد با ارزش که می توانند از قبیل مقالات نامه ها یا خاطرات ، اسناد و مدارک حقوقی ، نقشه ها ، فیلم ها ، ضبط صدا و دیگر مدارک باشد .

تحلیلگران نیز می توانند سیستم های کامپیوتری ، تکنولوژی های موجود و فرآیند کسب و کار را بهبود دهند و سیستم های کامپیوتری جدید ایجاد کنند .

موزه داران مسئولان اجرای آموزش و پژوهش و فعالیت های خدمات مهندسی موزه ها و باغ وحش ها و سایر موسسات دیگر هستند .

معلمان و مدرسان نیز می توانند در مدارس دولتی و خصوصی ابتدایی ، راهنمایی و دبیرستان ها کار کنند و وظیفه آماده سازی دانش آموزان برای دانشگاه و یا جهان کار را بر عهده داشته باشند

از این رو کشور آمریکا توانسته است دانشگاه های متفاوت در رشته ی کتابداری را دارا باشد چند نمونه از دانشگاه های برتر در رشته ی کتابداری در آمریکا به شرح زیر می باشد :

Indiana university / university Indiana polis ,

البته قابل ذکر است که تعداد بیشتری دانشگاه در رشته ی کتابداری وجود دارد و دانشگاه های نام برده شده از معروف ترین ها در رشته کتابداری هستند از دیگر نکات شایان ذکر ، هزینه ی تحصیل می باشد و قابل ذکر است که هزینه ی تحصیل در هر دانشگاه متفاوت می باشد . که میزان نرخ وابسته به امکانات دانشگا ه ها و محل موقعیت دانشگاه می باشد البته نکته مهم ، هزینه ی تحصیل برای دانشجویان برسی و دانشجویان غیر بومی متفاوت است و دانشجویان غیر بومی باید هزینه ی بیشتری را نسبت به متقاضیان بومی پرداخت کنند . میزان هزینه ی حدودی ، سالانه ۹۵۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ و حتی ممکن است بیشتر شود که وابسته نوع زندگی و دانشگا انتخابی شما می باشد و هر فرد باید مبلغی بالغ بر ۱۲۰۰۰ را نیز برای هزینه زندگی خود در نظر بگیرید .

از دیگر نکات مهم دارا بودن مدرک زبان تافل و یا آیلتس می باشد و فرد باید هنگام اقدام این مدارک را دارا باشد و برای دانشگاه مد نظر ارسال نماید و شایان ذکر است که برای تحصیل در اکثریت دانشگاه های آمریکا متقاضیان علاوه بر داشتن مدارک تافل یا آیلتس ، باید مدرک جی آر ایی ( GRE ) به همراه داشته باشند و برخی دیگر از دانشگاه ها نیز نیازمند مدارک LSAT و SAT هستند .

مهندسی کشاورزی در آمریکا

رشته مهندسی کشاورزی در آمریکا

رشته مهندسی کشاورزی یکی از قدیمی ترین و گسترده ترین رشته های موجود دانشگاهی است و گرایش های متفاوتی را پوشش می دهد که عبارتند از ماشین آلات کشاورزی ، مهندسی دام ، مهندسی غلات ، مدیریت مواد زاید ، مهندسی خاک ، مهندسی مواد غذایی .

بسیاری از افراد جهت مهاجرت به خارج از کشور از طریق رشته ی مهندسی کشاورزی اقدام می کنند و برای گرفتن بورسیه تحصیلی فرد متقاضی باید دارای رزومه بسیار قوی و مرتبط باشد البته قابل ذکر است که فرد متقاضی پس از به پایان رساندن تحصیلات خود می توانند نسبت به اخذ تابعیت و یا شهروندی اقدام کنند .

از رشته های مرتبط با رشته مهندسی کشاورزی می توان به مهندسی مکانیک و زیست شناسی اشاره داشت . رشته ی مهندسی مکانیک با گرایش ماشین های کشاورزی در رشته ی زیست شناسی با سایر گرایش های نام برده شده ی رشته ی مهندسی کشاورزی مرتبط است در کل رشته ی معماری تمرکزی به مطالعه نظری و کاربردی طراحی ساختمان و سازه ها می باشد . میزان زمان لازم برای فارغ التحصیل شدن در دوره های کارشناسی ارشد به مدت ۲ سال تمام وقت و کارشناسی ۴ سال تمام وقت است .

بازار کار رشته ی مهندسی کشاورزی روز به روز در حال پیشرفت است و افراد متقاضی می توانند در زمینه های طراحی اجرای ماشین های کشاورزی _ طراحی عملیات پروسس مواد غذایی و طراحی ساختارهای پروسس و انبار غلات . فعالیت داشته باشند مهندسین کشاورزی دارای ارتباط بسیار نزدیکی با مهندسین محیط ، بیولوژیستی مهندسین صنایع غذایی و مهندسین مکانیک دارند .

کشور آمریکا با دارا بودن دانشگاه های متعددی در زمینه ی مهندسی کشاورزی و رشته ی مربوط به آن توانسته است دانشجویان بسیاری را برای تحصیل در آمریکا جذب خود کند . البته قابل ذکر است میزان هزینه های تحصیل برای دانشجویان بومی و متقاضیان غیر بومی متفاوت است و افراد غیر بومی باید هزینه بیشتری را بپردازند . چند دانشگاه برتر در این کشور عبارتند از :

آمریکا,آمریکا,آمریکا

۱. University of keutchy

میزان هزینه تحصیل در این دانشگاه بالغ بر ۸۴۲/۱۴ $ می باشد و متقاضیان باید ۳۵۰ ساعت را به عنوان کارورزی در طول تابستان و پاییز بگذرانند . دانشگاه keutchy امکانات مناسبی را به دانشجویان خود ارائه می دهد و این امر باعث جذب دانشجویان بسیاری می شود .

۲. Michigan state university

میزان هزینه ی تحصیل در دانشگاه Michigan حدود بر ۷۹۱/۱۴ $ می باشد تمام زیر شاخه های رشته ی مهندسی کشاورزی در این دانشگاه تدریس می شود و متقاضیان می توانند در رشته ی مد نظر خود ادامه به تحصیل دهند .

۳. University of florida

از دیگر دانشگاه های برتر در کشور آمریکا دانشگاه florida می باشد . میزان هزینه ی تحصیل در این دانشگاه مبلغی بالغ بر ۷۸۶/۱۴ $ است . اما این دانشگاه برخلاف اکثریت دانشگاه ها تمام زیر شاخه های رشته ی مهندسی کشاورزی را ندارد و این موضوع کمی شرایط تحصیل را نامساعد کرده است و همه ی افراد نمی توانند ادامه تحصیل را در این دانشگاه داشته باشند .

آمریکا,آمریکا,آمریکا

۴. University of California santcruz

از دانشگاه های پر طرفدار در کشور آمریکا می باشد و متقاضیان زیادی را جذب خود کرده است میزان هزینه ی تحصیل در این دانشگاه بالغ بر ۷۵۹/۱۴ $ می باشد . دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در این دانشگاه شرایط کاری بهتری دارند .

۵. University of Idaho

از دیگر دانشگاه ها در مسکو Idaho می باشد که طرفداران بسیاری را توانسته است جذب خود کند هزینه ی تحصیل در این دانشگاه ۴۴۵/۱۴ $ می باشد بصورت تقریبی اکثریت گرایش های رشته مهندسی کشاورزی در دانشگاه Idaho تدریس می شود و شرایط مناسب تری را برای دانشجویان فراهم آورده است .

تمام دانشگاه های کشور آمریکا در رشته ی مهندسی کشاورزی یه اینجا ختم نمی شود بلکه دانشگاه های بنامی مانند :
North carolina state university ، university of Georgia the university of Montana ، purdue university ، university of Wisconsin ، university of Wyoming و ….

مدیریت در آمریکا

تحصیل در رشته مدیریت در آمریکا

از پرطرفدارترین رشته ها در دوره های فوق لیسانس و دکتری، رشته ی مدیریت آمریکا می باشد و کشور آمریکا با دارا بودن بیش از ۱۰۰۰ کالج و دانشگاه توانسته است به عنوان قطب رشته مدیریت در جهان مطرح شود و باعث شود تا دانشجویان بسیاری قصد ادامه تحصیل در آمریکا را داشته باشند که با توجه به علایق خود می توانند در یکی از گرایش های رشته مدیریت انتخاب دانشگاه کنند .

رشته ی مدیریت دارای گرایش های متفاوتی است که عبارتند از :

  • مدیریت بازرگانی
  • میریت مالی
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت منابع انسانی
  • مدیریت اجرایی
  • مدیریت کارآفرینی
  • فناوری اطلاعات
  • مدیریت بیمارستان
  • مدیریت توریست و هتلداری

افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته مدیریت در آمریکا را دارند باید دروسی از قبیل : حسابداری ، بازاریابی ، امار بازرگانی ، امور مالی ، سیستم های اطلاعات مدیریت ، علوم مدیریت ، مدیریت منابع انسانی ، مدیریت عملیاتی ، رفتارهای سازمانی ، مدیریت زنجیره ی تامین کالا ، امور حقوقی ، امور بین الملل را فرا بگیرند .

افرادی که قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های کشور آمریکا را دارند باید شرایطی را داشته باشند برای مثال : وجود مدرک کارشناسی مرتبط با معدل بالای ۱۶ و مدرک زبان آیلتس ۶s و یا تافل ۱۰۰ و جی مَت ( GMAT ) که از ضرورات اصلی و واجب هنگام اقدام می باشد .

افراد فارغ التحصیل در بازار کار رشته مدیریت در آمریکا دارای وظایفی از قبیل زیر را بر عهده دارد .

  • تعیین اهداف و روش های رسیدن یه آن
  • نظارت بر روند خارج شدن بودجه
  • مشاوره با کارمندان و هیئت مدیره درباره ی عملیات ها
  • مذاکره و بهبود قرار دادها
  • تعیین مدیران دیگر
  • مشخص نمودن روش های کاهش هزینه و افزایش عملکرد

بنابراین افراد فارغ التحصیل در این رشته دارای بازار کاری بهتری نسبت به دیگر رشته ها هستند از برترین دانشگاه های کشور آمریکا که توانسته اند متقاضیان زیادی را جذب کنند عبارتند از :

آمریکا,آمریکا,آمریکا

University of sanFrancisco

این دانشگاه دوره های آموزشی تمام وقت ( حضوری ) و نیمه وقت ( نیمه حضوری ) برگذار می کند و از مزیت های مثبت در این دانشگاه نیاز نداشتن به مدرک GMAT و GRE است و زبان تدریس دروس در این کشور به زبان انگلیسی است ، میزان هزینه تحصیلی در دانشگاه sanFrancisco حدود بر ۹۶۰ / ۳۹ دلار آمریکایی می باشد .

Schiller International University

از دیگر دانشگاه های مطرح در کشور آمریکا می باشد . زبان تدریس دروس در این دانشگاه زبان انگلیسی می باشد و دانشجویان متقاضی باید دارای مدرک GMAT یا GRE همراه با IELTS و یا TOEFL باشند و تمام دوره ها در این دانشگاه بصورت حضوری و تمام وقت می باشد میزان هزینه ی حدودی که دانشجویان باید بپردازند ، مبلغی بالغ بر ۱۴۴/۲۱ یورو می باشد

Webber International University

از سومین دانشگاه های معتبر در رشته ی مدیریت می باشد . زبان تدریس دروس در این دانشگاه ، زبان انگلیسی است و دانشجویان باید همراه با دیگر مدارک خود . مدارک زبانی از قبیل GMAT همراه با IELTS و یا TOEFL به دانشگاه ارائه دهند

American University of Beirut

از دیگر دانشگاه های مطرح در رشته ی مدیریت می باشد و دروس به زبان انگلیسی تدریس می شوند میزان طول دوره وابسته به هر فرد بین ۱۵ الی ۱۸ ماهه و افراد متقاضی باید دارای مدرک زبان از قبیل GMAT یا GRE همراه با IELTS و یا TOEFL باشند

Marconi International University

از دیگر دانشگاه های کشور امریکا می باشد که توانسته است توجه بسیاری از متقاضیان را به خود جذب کند . دروس در این دانشگاه به زبان های انگلیسی و اسپانیایی تدریس می شود میزان هزینه ی در نظر گرفته شده توسط دانشگاه مبلغی بالغ بر ۸۰۰/۱۲ دلار آمریکا می باشد البته قابل ذکر است که میزان هزینه های تحصیلی جدا از هزینه ی زندگی در آمریکا می باشد و هزینه ها وابسته به شرایط هر شخص متفاوت است .

تمام دانشگاه های کشور آمریکا به اینجا ختم نمی شود بلکه تعداد بسیاری از دانشگاه های کشور آمریکا ، در زمینه ی مدیریت دوره هایی را برگذار می کنند .

حسابداری آمریکا

تحصیل در رشته حسابداری در آمریکا

رشته ی حسابداری یکی از معروف ترین مدرک های بین المللی می باشد که دانشجویان و محصلان می توانند کسب کننده و رشته حسابداری در آمریکا از طرفداران بسیاری برخوردار است و متقاضیان رشته ی حسابداری فرصتی برای کار با اعداد در یک روش حیاتی را خواهند داشت .

کار کردن با افراد و سازمان های ، برای رسیدن به اهداف مشترک و اهداف مختلف و غیر مشترک را دارند. البته قابل ذکر می باشد که رشته ی حسابداری همواره در حال رشد است و همواره به همین میزان فرصت شغلی های متعددی در سطح های بین المللی و کشوری برای متقاضیان و دانشجویان بوجود خواهد آمد .

امنیت و موقعیت های متفاوت در رشته ی حسابداری

رشته ی حسابداری و شغل حسابداری ثابت کرده است که یکی از امن ترین در تعدادی از صنایع مختلف است . و در واقع حسابداری برای هر کسب و کار در هر صنعت حیاتی است و تمامی شرکت ها دارای حسابدار هستند و یا نیاز مبهمی به حسابدار مجرب دارید تا از این طریق اطمینان حاصل کنند که در مسیر موفقیت عالی هستند .

برای پاسخگویی به این تقاضا ، حسابداران می توانند در زمینه های حسابرسی ، مشاوره وابسته به عنوان حسابداری مبتدی و یا متخصص در شرکت های بزرگ مالی شروع به کار کند . از دیگر نقش های مهم حسابداری ، زمانی است که به حسابداران ، حسابرسی مالیاتی می پردازند .

کدهای مالیاتی ایالات متحده می تواند بسیار دشوار و پیچیده باشند و موسسات و شرکت ها ، اغلب حسابدارانی را استخدان می کنند که مهارت خاصی در کنترل و حسابرسی مالیات های داخلی و یا بین المللی داشته باشند . افرادی که دارای مدرک حسابداری هستند می توانند شرکت حسابداری خود را باز کنند و یا به عنوان حسابداری در شرکتی مشغول به کار شوند .

آمریکا,آمریکا,آمریکا

بهترین کشور برای رشته حسابداری

برای دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی در دیگر کشورها را دارند ، تصمیم گیری به محل و تحصیل می تواند از سخت ترین و دشوارترین انتخاب آنها باشد ، آیا واقعا تحصیل در آمریکا می تواند کار ساز باشد ؛ قطعاً و بدون شک ، تحصیل در دانشگاه های آمریکا ، هیچ مرحله ی یادگیری خارج از چهارچوب نبوده و افراد متقاضی طبق استانداردهای جهانی اِلمان های درسری را سپری خواهند کرد.

شایان به ذکر است که کشور آمریکا ، کشوری بزرگ همراه با ادیان مختلف می باشد و در هر یک از مناطق کشور آمریکا تعدادی موسسه های در دانشگاه و مدرسه برتر وجود دارد و افراد متقاضی می توانند وابسته به مذهب خود در هر گوشه ای از کشور آمریکا از دانشگاه ها ، مدرسه و موسسات های برخوردار باشند .

دانشگاه هایی از قبیل : Texas state University ، Salis bury University ، Bowling Green state University ، St . John ́s University ، Bemidji state University و … از برترین های کشور آمریکا می باشند که دارای تعداد بسیار زیادی هستند و آمادگی کامل برای پذیرا بودن دانشجویان غیر بومی را دارند . البته کشور آمریکا دارای کالج های برتری نیز در رشته حسابداری می باشند.

عبارتند از :

Le Meyne College , Butler Community College , Illinois College , College of Saint Rose , new England College , Good win College , Mississipi College و… که هر یک از کالج ها دارای امکانات بسیاری برای دانشجویان و افراد متقاضی به همراه دارد.

طراحی صنعتی در آمریکا

رشته طراحی صنعتی در آمریکا

رشته طراحی صنعتی در آمریکا ، قطب جذب دانشجویان بین المللی شده است و کشور امریکا با دارا بودن ۴۴۲ موسسه آموشی ، کالج و دانشگاه علاوه بر پاسخگویی نیازهای دانشجویان توانسته است امکانات و شرایط عالی برای مهاجرت تحصیلی در رشته ی طراحی صنعتی را فراهم کند .

رشته طراحی صنعتی هم معادل لغت Industrial Design در زبان انگلیسی می شود و متقاضیان رشته ی طراحی صنعتی به عنوان طراحان صنعتی به طراحی محصولات می پردازند که دارای کاربردهای متعدد و گوناگونی هستند ، اجسام طراحی شده توسط طراحان براساس ادغام هنر طراحی اطلاعات تجاری و اصول مهندسی محصولاتی صورت می گیرد . اصولا طراحی ها دارای ۲ هدف مهم از قبیل کاربرد و ایمنی با کاربرد می باشند که طراحان باید توجه بسیاری به طور ذکر شده نمایند .

گرایش دیگری از رشته طراحی صنعتی وجود دارد که دانشجویان بسیاری را جذب خود کرده و در زمینه ی طراحی اتومبیل است که معادل آن در انگلیسی Automotive Designer می باشد و افرادی که در این گرایش از رشته ی طراحی صنعتی تحصیل می کنند ، پس از دوره ی فارغ التحصیل در زمینه تخصصی طراحی اتومبیل فعالیت می نمایند .

دیگر رشته هایی که می توان به عنوان رشته های مرتبط با رشته ی طراحی صنعتی نام برد ، رشته ی گرافیک و تاحدودی معماری می باشد ، نکته قابل ذکر ، رشته ی طراحی صنعتی به مانند رشته ی معماری به طراحی ، با توجه به اصول مهندسی و کاربردهای نهایی محصول می پردازد که این ویژگی رشته ی گرافیک باعث تخصصی تر شدن آن نسبت به رشته ی گرافیک شده است .

درباره ی بازار کاری رشته یطراحی صنعتی در آمریکا نیز باید ذکر شود که ، کشور آمریکا توانسته است بیش از ۴۰ هزار شغل برای طراحان صنعتی فراهم سازد و افراد فارغ التحصیل در رشته ی طراحی صنعتی در زمینه های زیر می توانند فعالیت نمایند

  • تحقیق راجع به کاربرد محصول و روش های استفاده از آن
  • خلق ایده و ایجاد طراحی های اولیه
  • استفاده از نرم افزار های کامپیوتری در طراحی مدل ها
  • بررسی مواد و هزینه های تولید
  • ارزیابی محصول از حیث ایمنی و ظاهر
  • آماده سازی مالک و نمونه های اولیه محصول برای ارائه به مشتری

دو نرم افزار CAD و CAID دارای کاربرد بسیاری برای طراحان می باشد که متقاضیان باید قبل از شروع به کار ، طرز استفاده از این ۲ نرم افزار را به خوبی بلد باشند . طبق آخرین تحقیقات میانگین درامد طراحان ۳۳۰/۵۸ دلار است و طبق پیش بینی های اخیر نرخ رشد اشتغال در رشته ی طراحی صنعتی تا چند سال آینده پیش رفت چشم گیری خواهد کرد .

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد ، کشور آمریکا دارای دانشگاه های متعددی در رشته ی طراحی صنعتی و گرایش های مربوطه به آن می باشد و این امکان را برای متقاضیان بوجود آورده است که بتوانند در محل مد نظر خود تحصیل نمایند . چند نمونه از دانشگاه های آمریکا عبارت است از :

آمریکا,آمریکا,آمریکا

Bemidji state university

از دانشگاه های معتبر برای تحصیل در آمریکا می باشد و توانسته است از دانشگاه های جذب کننده ی دانشجو ظاهر شود . دروس تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می شوند و دوره های تحصیلی بصورت تمام وقت در این دانشگاه تدریس می شوند . میزان هزینه ی تحصیل ۰۰/۳۶۰/۸ دلار امریکایی می باشد این دانشگاه امکاناتی از قبیل خوابگاه ، باشگاه های ورزشی ، کتابخانه را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد .

University of Illinois At Chicago

از دیگر دانشگاه های معتبر در رشته ی طراحی صنعتی کشور آمریکا می باشد ، دروس تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می شوند و دانشجویان باید هزینه ای بالغ بر ۰۰/۴۴۰/۲۳ دلار آمریکا بابت تحصیل بپردازند . این دانشگاه امکاناتی از قبیل ، خوابگاه ، باشگاه های ورزشی و کتابخانه را به دانشجویان خود ارائه می دهد .

University of south Dakota

از دیگر دانشگاه هایی می باشد که توانسته است دانشجویان مقطع دکتری را جذب خود کند . دوره های تحصیلی به صورت تمام وقت می باشد و میزان هزینه های تحصیل برای دانشجویان بومی و غیر بومی متفاوت می باشد . دروس ارائه شده در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود و دانشگاه امکاناتی از قبیل خوابگاه ، باشگاه های ورزشی و کتابخانه را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد .

Indiana University south Bend

این دانشگاه به منظم ترین دانشگاه کشور آمریکا شهرت دارد ، طول دوره ۴ سال به صورت تمام وقت می باشد و دروس مد نظر و مربوط به هر رشته به زبان انگلیسی تدریس می شود . میزان هزینه تحصیل ۰۰/۸۱۱/۱۸ دلار آمریکایی در هر سال می باشد و دانشگاه امکاناتی از قبیل ف خوابگاه ، کتابخانه باشگاه های ورزشی و سالن نمایش را در اختیار دانشجویان خود قرار داده است.

دانشگاه های متعدد دیگری نیز هستند که دارای شهرت بالایی نه تنها در آمریکا ، بلکه در جهان برخوردار هستند و همه ی این عوامل باعث شده است کشور آمریکا به قطبی از رشته ی طراحی صنعتی تبدیل شود.

 

 رشته هنر در آمریکا

با توجه به بازار کار بسیار قوی آمریکا و فرصت های متعدد شغلی در زمینه های مختلف مسلماً اغلب گرایش های رشته هنر می توانند آینده شغلی بسیار درخشانی را برای افراد در پی داشته باشند، از سوی دیگر هدف و علاقه فردی از جمله مواردی می باشد که در تعین گرایش مورد نظر بسیار تاثیرگذار است.

بهترین رشته های هنر برای مهاجرت

با توجه به حضور بزرگترین کمپانی های فیلمسازی، طراحی مد و شرکت های مطرح تبلیغاتی در آمریکا گرایش های مربوط به حوزه هنرهای نمایشی و تصویری بازار کار بسیار ایده الی را در پی خواهند داشت. به طور کلی برترین گرایش های رشته هنر در آمریکا به شرح ذیل می باش.

  • فیلمسازی
  • تصویرپردازی
  • هنرهای تجسمی
  • عکاسی
  • انیمیشن
  • کاریکاتوریست
  • نقاشی
  • طراح امور تبلیغات
  • طراح بازی های کامپیوتری
  • مجسمه سازی
  • طراح گرافیک
  • طراح وب
  • طراح جواهرات
  • طراح بسته بندی
  • نویسندگی
  • هنرهای بصری
  • خوانندگی
نحوه ورود به دانشگاه های هنر آمریکا

نحوه ورود به دانشگاه های هنر آمریکا

نحوه ورود به دانشگاه های آمریکا جهت ادامه تحصیل در رشته هنر بسته به گرایش مورد نظر، مقطع تحصیلی و قوانین دانشگاه کمی متفاوت خواهد بود، به عنوان مثال برای ورود به دانشگاه های برتر آمریکا معمولاً افراد علاوه بر رزومه تحصیلی خوب می بایست نمونه کارهای هنری انجام شده خود را نیز ارائه نمایند. همچنین برخی از دانشگاه برای پذیرش دانشجویان بین المللی آزمون های مختلفی را برگزار می نمایند. ولی به طور شرایط لازم برای ورود به دانشگاه های هنر آمریکا به شرح ذیل می باشد.

  • ارائه مدرک زبان متناسب با مقطع تحصیلی مورد نظر
  • ارائه رزومه تحصیلی مناسب
  • شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه ها
  • ارائه نمونه کارهای هنری انجام شده (برای مقاطع تحصیلی ارشد به بالا در دانشگاه های ممتاز)
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه

بورسیه تحصیلی رشته هنر در آمریکا

با توجه به هزینه های نسبتاً بالای تحصیل و زندگی در آمریکا، بدون شک یکی از مهم ترین و بزرگترین دغدغه های دانشجویان بین المللی تامین هزینه های تحصیل و زندگی در آمریکا خواهد بود، شهریه سالیانه دانشگاه های آمریکا بسته به مقطع و رشته تحصیلی معمولاً بین ۶ الی ۵۲ هزار دلار خواهد بود، از این رو دریافت بورسیه تحصیل برای تامین بخشی از هزینه های جاری برای دانشجویان بین المللی بسیار حائز اهمیت می باشد.

خوشبختانه دانشگاه های آمریکا بیشترین تعداد بورسیه تحصیلی در جهان را ارائه می نمایند، از این رو دانشجویان ممتاز که از رزومه تحصیلی ایده ال و شرایط مناسبی برخوردار می باشند می توانند برای دریافت بورسیه از دانشگاه های آمریکا اقدام نمایند. شرایط و قوانین دریافت بورسیه در هر یک از دانشگاه های آمریکا نسبت به مقطع تحصیلی مورد نظر کمی متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال برای مقطع کارشناسی معمولاً معدل بالای ۱۸ و مدرک زبان کفایت می کند، ولی برای مقطع دکتری علاوه بر معدل بالا، ارائه مقالات ISI، فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی، مدرک زبان بالای ایلتس ۷ و… نیز باید ارائه گردد. به طور کلی شرایط دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا به شرح ذیل می باشد.

  • رزومه تحصیلی قابل توجه (معدل بالا همراه با ریز نمرات)
  • ارائه مدرک زبان مناسب
  • ارائه نمونه کارهای هنری انجام شده
  • ارائه مقالات ISI معتبر (برای مقطع دکتری)
  • ارائه نمونه کارهای تحقیقاتی و پژوهشی (برای مقاطع کارشناسی ارشد به بالا)
  • ارائه انگیزه نامه قوی (برای مقاطع بالاتر از ارشد)
  • ارائه توصیه نامه از اساتید (برای مقاطع بالاتر از ارشد)

 

مهندسی هسته ایی در آمریکا

مهندسی هسته ای در آمریکا

دنیایی که امروزه بشر در حال زندگی کردن در آن است ، با مشکلات زیادی از جمله بحران انرژی روبروست و یکی از انرژی هایی که امروزه بشر از آن استفاده می کند ، انرژی نو نام دارد ، که به میزان چشمگیری می تواند از عوامل حل کننده بحران انرژی باشد .

رشته ی مهندسی هسته ای در باب های مختلفی مطرح می شود ، از این رو انرژی هسته ای کاربردهای بسیار زیادی در زمینه های مختلف دارد ، برای مثال تولید الکتریسیته بر اثر شکافت هسته ای در نیروگاه ها توسط فیزیک دانان و افرادی که رشته ای مرتبط با رشته ی مهندسی هسته ای داشته اند صورت می گیرد .

فردی که در رشته ی فیزیک هسته ای در حال تحصیل است به عنوان مهندسی هسته ای پس از دوره ی فارغ التحصیلی شناخته می شود و یک فرد به عنوان مهندس هسته ای به مسائلی از قبیل ایجاد انرژی هسته ای ، کنترل و استفاده از آن می پردازد ، حوزه ی مهندسی هسته ای دارای ارتباطاتی با راکتورهای هسته ای می باشد و یک مهندس هسته ای می تواند مسئول راه اندازی ایمن و بهره بر نیروهای اتمی ، باز فرآوری سوخت ، مدیریت مواد زائد ، انهدام نیروگاه های هسته ای قدیمی باشد به عبارت دیگر می توان گفت فردی که به عنوان مهندسی هسته ای شناخته می شود ، آشنایی کامل با تکنولوژی های روز و قدرت طراحی و بهینه سازی سیستم ها و نیز راه اندازی و نگهداری آنها را دارد .

افرادی که به عنوان مهندس هسته ای فارغ التحصیل می شوند در زمینه های زیر فعالیت می کنند :

  • تحقیق و توسعه صنعتی و یا دانشگاهی
  • حوزه پزشکی
  • توسعه و ساخت زیر دریایی های هسته ای
  • تولید برق با انرژی هسته ای
  • کشاورزی و تولید مواد غذایی

یک فرد متقاضی به عنوان مهندس هسته ای دارای محیط کاری از قبیل آزمایشگاه ، اتاق های کنترل ، محیط نیروگاه و یا دفاتر کاری باشد . آینده کاری این افراد نسبت به دیگر متقاضیان رشته ی فیزیک بهتر می باشد .

فارغ التحصیل می توانند دارای وظایفی در زمینه های زیر باشند :

  • طراحی ، ساخت و بهره برداری از نیروگاه های هسته ای به شکل ایمن و اقتصادی
  • طراحی و ساخت تجهیزات اتمی مانند هسته راکتورها
  • فرآوری سوخت های هسته ای
  • نظارت بر تاسیسات هسته ای
  • پایش و اندازه گیری سطوح تابش
  • برنامه ریزی راه های ایمن برای از بین بردن زباله های هسته ای
  • انجام تحقیقات کاربردی
  • حفظ امنیت و رعایت ایمنی در کار
  • نظارت بر تکنسین های نیروگاه
  • شرکت در جلسات و ارائه گزارشات
  • داشتن دانش و مهارت مورد نیاز و مرتبط با رشته ی مهندسی هسته ای
  • علاقه شدید به علم و تکنولوژی
  • علاقه مند به انجام کارهای تحقیقاتی
  • قدرت تجزیه تحلیل و حل مسائل
  • توانایی سازمان دهی و برنامه ریزی
  • تسلط کافی در ریاضیات ، فیزیک و کار با کامپیوتر
  • مهارت های ارتباطی مناسب
  • توانایی کار شیمی
  • دقت و توجه به جزئیات

آینده شغلی و بازار کار مهندسان هسته ای در زمینه های مختلف از قبیل کار در سازمان انرژی اتمی ، سایت های هسته ای ، نیروگاه های هسته ای ، شرکت های مهندسی مشاور در حوزه های طراحی و ساخت نیروگاه ها ، بیمارستان ها ، مراکز و پژوهشگاه های پزشکی هسته ای و در مرحله ی آخر به عنوان مدرس و استاد دانشگاه ، باشد .

پیش بینی های اخیر بیانگر رشد ۱۰ درصدی میزان استخدام مهندس هسته ای در آمریکا بین سالهای ۲۰۱۰ تا۲۰۲۰ خواهد بود .

البته قابل ذکر است ، کشور آمریکا با دارا بودن ۳۰ دانشگاه در زمینه ی تحصیلی فیزیک هسته ای توانسته است دانشجویان بسیاری را برای مهاجرت تحصیلی جذب خود کند . دانشگاه هایی که در کشور آمریکا در زمینه فیزیک هسته ای فعالیت دارند ، به ترتیب در ادامه مقاله آورده شده اند .

آمریکا,آمریکا,آمریکا

دانشگاه میشیگان

این دانشگاه توانست در سال ۲۰۱۴ رتبه ی اول را در آمریکا به خود اختصاص دهد . دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود و دانشگاه میشیگان در زمینه ی Radiological Sciences و Nuclear Engineering بصورت تخصصی در حال فعالیت است . میزان هزینه های تحصیلی برای دانشجویان بومی و غیر بومی متفاوت است و دانشجویان بومی هزینه ی کمتری را نسبت به دانشجویان غیر بومی می پردازند . دانشگاه میشیگان امکاناتی از قبیل ، خوابگاه ، باشگاه های ورزشی ، کتابخانه را به دانشجویان خود ارائه می دهد .

دانشگاه ویسکانسین

این دانشگاه در زمینه ی Engineering physics فعالیت چشم گیری دارد و دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود ، هزینه ی تحصیلی برای افراد بومی و غیر بومی متفاوت است و افراد غیر بومی برای بهره برداری از امکانات و تحصیل در این دانشگاه باید هزینه ی تحصیلی بیشتری را بپردازند ، این دانشگاه امکاناتی از قبیل ، خوابگاه ، مجموعه های ورزشی و تفریحی و کتابخانه را به متقاضیان خود ارائه می دهد .

دانشگاه تگزاس

به عنوان سومین دانشگاه برتر در کشور آمریکا شناخته شد و بصورت تخصصی توانسته است دوره هایی در زمینه ی Nuclear Engineering را ارائه دهد . دروس به زبان انگلیسی در این دانشگاه تدریس می شوند و امکاناتی از قبیل ، مجموعه های ورزشی و تفریحی ، کتابخانه و خوابگاه را به متقاضیان خود ارائه می دهد و هزینه ی تحصیل برای افراد بومی و غیر بومی متفاوت است ، افراد بومی از مزیت پرداخت هزینه ی کمتری برخوردار هستند .

البته دانشگاه های دیگری از قبیل ، دانشگاه پنسیلوانیا ، دانشگاه تنسی ، دانشگاه برکلی ، دانشگاه کرولینای ، دانشگاه اورگان ، دانشگاه ایلینوی ، دانشگاه فلوریدا ، دانشگاه پردید ، دانشگاه میزوری و …

دانشگاه های موجود در کشور آمریکا رشته ی فیزیزک هسته ای را در مقاطع تحصیلی کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهند .

افرادی که فارغ التحصیل از دانشگاه های کشور آمریکا هستند، می توانند در کشور امریکا مشغول به کار شوند و حتی برای دریافت اقامت آمریکا اقدام کنند.

هوافضا در امریکا

مهندسی هوافضا در امریکا

مهندسان هوافضا وظیفه ی طراحی و توسعه وسایل نقلیه هوایی ، و وظیفه ی نظارت داشتن بر پروسه نگهداری و تعمیرات را برعهده دارند . این کشور توانسته است در اولویت بازار کار مهندسی هوافضا در آمریکا شود ، و بیش از ۸۱ هزار مهندس در زمینه ی رشته ی هوافضا در کشور آمریکا مشغول به کار هستند . از دیگر نکات بسیار مهم درباره ی رشته ی هوافضا داشتن ارتباط مستقیم این رشته با برخی از صنایع مهم دیگر است و همین امر باعث شده از بطن پایه گذاری های رشته ی هوافضا ، اهمیت ویژه ای نسبت بهش داده شود .

شاید این تنها دلیلی باشد که رشته هوافضا توانسته است متقاضیان زیادی را جذب خود کند . مهندسی هوافضا یکی از زیر شاخه های رشته مهندسی مکانیک می باشد ، دانشجویان و افراد متقاضی در این رشته ، به بررسی اجسامی که در هوا حرکت می کنند می پردازند ، رشته ی هوافضا بطور کلی به ۲ دسته تقسیم می شود هوانوردی و کیهان نوردی البته قابل ذکر است که دو رشته ی نام برده شده تا حدودی با یکدیگر همپوشانی دارند .

افرادی که در رشته هوافضا شرکت می کنند ، باید در علوم مهندسی متفاوتی از قبیل : آسیرودینامیک ، پیشرانش ، اویونیک ، علم مواد و تحلیل سازه ها . اطلاعات و تجربیات کسب کنند . البه قابل ذکر است که مهندسی هوافضا یکی از پیشروترین زمینه های پژوهشی می باشد نکته ی مهم ، افرادمتقاضی و فرد مهندس در رشته ی هوافضا ، باید دارای دانش های جانبی دیگری در زمینه های مکانیک ، متالوژی علوم رایانه ، مهندسی عمران و الکترونیک نیز باشند .

تاریخچه و پیدایش رشته هوافضا ریشه هایی در اواخر سده ۱۹ و اوایل سده ۲۰ دارد و طبق تحقیقاتی بیان می شود که اولین فردی برای رشته ی هوافضا پیش قدم شد . سر جورج کیلی بوده که کارهای او به اواخر سده ۱۸ برمی گردد .

فارغ التحصیلان رشته مهندسی هوافضا در صنایع و موسسات هواپیمایی ، موشکی و ماهواره ای مشغول به فعالیت می شوند و افراد می توانند وابسته به علایق خود در یکی از گرایش های رشته ی هوافضا ادامه تحصیل بدهند . گرایش های رشته ی هوافضا عبارتست از : آسیرودینامیک ، پیشرانش ، دینامیک پرواز و کنترل ، سازه های هوافضایی و مهندسی فضایی و چند نمونه از مباحث اصلی که دانشجویان باید در انها مهارت داشته باشند عبارتند از : مکانیک سیالات ، استاتیک ، مهندسی کنترل ، نرم افزار ، کنترل نویز و آزمایش پرواز.

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد . کشور آمریکا دارای امکانات بی شماری برای تحصیل مهندسی هوافضا در امریکا می باشد و این امر باعث شده است ، طرفداران بسیاری را جذب خود کند البته قابل ذکر است میزان هزینه تحصیل وابسته به دانشگاه در کشور آمریکا متفاوت می باشد .چند نمونه از دانشگاه های برتر تحصیل در آمریکا به ترتیب زیر است .

آمریکا,آمریکا,آمریکا

۱. Stanford university

از دانشگاه های معتبر در رشته ی هوافضا می باشد ، دروس به زبان انگلیسی تدریس می شود دورها به صورت تمام وقت تدریس می شود و میزان هزینه ی تحصیل ۴۲۴/۵۰ دلار در سال می باشد امکانات ارائه شده به دانشجویان از قبیل ، خوابگاه ، باشگاه ، کتابخانه می باشد .

۲. University of Michigan

دانشگاه Michigan دارای تعداد متعدد و مختلفی رشته ی تحصیلی است در این میان توانسته بصورت چشمگیری دانشجو ، در رشته ی هوافضا جذب کند .
دروس به زبان انگلیسی در این دانشگاه تدریس می شوند و دوره ها به ۲ صورت تمام وقت برگذار می شود اما میزان هزینه برای افراد بومی و غیر بومی متفاوت است افراد بومی هزینه ای بالغ بر ۴۴۴/۲۴ دلار در سال می پردازند در صورتی که در همین دانشگاه افراد غیر بومی هزینه ای بالغ بر ۹۷۴/۴۵ دلار در سال باید بپردازند .

۳. Purdue university

از دیگر دانشگاه های ایالات آمریکا می باشد ، برعلت کم بودن و پایین بودن هزینه های تحصیلی توانسته است دانشجویان زیادی را جذب خود کند و زبان تدریس دروس در این دانشگاه ، زبان انگلیسی است ، میزان هزینه تحصیل برای افراد بومی و غیر بومی متفاوت می باشد دانشجویان بومی هزینه ی تحصیلی ۳۳۲/۱۰ دلار در سال می پردازند اما افراد غیر بومی هزینه ای بالغ بر ۱۳۴/۲۹ در سال برای تحصیل می پردازند .

۴. Texas A and M university

از دیگر دانشگاه های آمریکا می باشد و توانسته است امکانات بسیاری را به دانشجویان خود ارائه دهد . دوره های این مرکز بصورت تمام وقت بوده و میزان هزینه ی تحصیل برای دانشجویان بومی و غیر بومی متفاوت است . افراد بومی میزان کمتری نسبت به افراد غیر بومی در هزینه های تحصیلی می پردازند .

 

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

     

    دیدگاه ها

    ۵۲ پاسخ به “پرطرفدارترین رشته های آمریکا”

    1. Narges گفت:

      سلام
      میشه دایرکت پی اچ دی اپلای کنیم تو رشته تربیت بدنی ؟
      یا باید کارشناسی ارشد بخونیم ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. بسته به دانشگاه و شهر مورد نظر شرایط متفاوت می باشد. ممکن است در برخی از دانشگاه ها بتوانید به صورت مستقیم پذیرش دکتری دریافت نمایید.

    2. Yegane گفت:

      سلام برای بورسیه بهتره که از هنرستان تربیت بدنی ادامه بدم و کنکور بدم یا رشته نظری؟

    3. نگین قورچانی گفت:

      سلام خسته نباشید من محصل رشته تربیت بدنی هستم علاقه زیادی به اسیب شناسی و حرکت اصلاحی و ارتوپد و کاردرمانی دارم رشته ورزشی ام تکواندو هستش و دارای حکم و مدال های زیادی ام سطحه امادگی جسمانی ام بسیار خوبه . چه شکلی میتونم بورسیه شم ؟

      • author15 گفت:

        سلام
        معمولا بورسیه در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس به ندرت ارائه می شود و برای آگاهی از بورسیه های موردی می توانید به سایت دانشگاه های مورد نظر مراجعه کنید. برای دریافت بورسیه در مقطع دکتری باید رزومه علمی قوی، مقاله isi، توصیه نامه از اساتید دانشگاه مبدا و مدرک زبان حداقل آیلتس ۷ داشته باشید تا برای فاند بتوان اقدام کرد.

    4. Sahba گفت:

      سلام چجوری باید بفهمیم کدوم شهرهای کانادا بازر کار خوبی برای رشته ما داره؟رشتم تربیت بدنی است

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        تمام شهر های کانادا برای نیرو کار مورد نیاز لیستی اعلام می کنند که اگر رشته تحصیلی شما در بین انها باشد می توانید اقدام کنید.

    5. ملیکا گفت:

      سلام. وقت به خیر.من کارشناسی مهندسی برق خوندم. قصد دارم ارشد تربیت بدنی اپلای کنم. از اونجایی که آمریکا تغییر رشته رو قبول نمیکنه چه کشور هایی قبول میکنند؟
      و این که اگه ارشد تربیت بدنی داخل ایران بخونم فقط اینطوری برای دکترای تربیت بدنی میتونم پذیرش بگیرم؟
      کلا تو کشورایی که حالا تغییر رشته رو قبول میکنند پذیرش از ارشد به دکترا راحتره یا از کارشناسی به ارشد؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس تربیت بدنی باید در کشور مورد نظر در مقطع لیسانس و در رشته مربوط به تربیت بدنی تحصیل کنید ولی شانس شما برای قبول شدن در مقطع لیسانس پایین می باشد.
        شما برای تحصیل در مقطع دکتری نیاز به داشتن یک استاد به عنوان سوپر وایزر دارید.

    6. میثم گفت:

      آیا با مدرک کارشناسی تربیت بدنی دانشگاه آزاد هم میتوان برای بورسیه آمریکا اقدام کرد یا حتما باید مدرک دانشگاه سراسری داشت؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        دانشگاه آزاد مورد قبول دانشگاه های کشور آمریکا می باشد و شما در صورت پیدا کردن استاد راهنما می توانید برای بورسیه تحصیلی در کشور آمریکا اقدام نمایید.

    7. محبوبه گفت:

      سلام
      ۳۶ ساله هستم و ارشد فیزیولوژی ورزشی دارم، ۶ سال از اخذ مدرکم میگذره، در صورت داشتن آیلتس ۷ و رزومه پژوهشی خوب، شانسی برای گرفتن بورسیه در مقطع دکتری دارم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        امکان دریافت پذیرش دکتری در کشور آمریکا به صورت بورسیه وجود دارد البته در صورتی که رزومه تحصیلی و رزومه تحقیقاتی شما خوب و مناسب با نیازهایی باشد که استاد راهنما در دانشگاه مقصد طلب میکند تا پوزیشن خالی خود را به شما اختصاص دهد.
        لینک زیر در مورد بورسیه تحصیلی و رزومه مورد نیاز اطلاعات خوبی به شما میدهد
        https://b2n.ir/593859

    8. sheyda گفت:

      سلام .من کارشناسی برق از دانشگاه ازاد دارم.ارشد مدیریت ورزشی_بازاریابی ورزشی از علوم و تحقیقات دارم.معدل ارشد ۱۹ و خورده ای.مربی بدنسازی ام .میتونم واسه امریکا اقدام کنم؟خواهر سیتیزن امریکاست.آیلتس میتونم‌بگیرم تا یک سال دیگه.مدرک بین المللی مربیگری هم میتونم بگیرم.سابقه و قهرمانی ندارم ورزشی

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط موجود کشور آمریکا، شما می توانید برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا اقدام نمایید.

    9. پروانه گفت:

      باسلام و وقت بخیر،من چگونه با یکی ازدانشگاه های تربیت بدنی درآمریکاارتباط برقرارکنم.تابتوانم بورسیه بشوم؟ازشرایط بورسیه چیزی می دانید؟من درکارهای پژوهشی بسیارفعال هستم وعلمی هم بسیارمطالعه می کنم.خواهشمندم پاسخ بدهید.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای دریافت بورسیه ملزم به ارتباط و تایید استاد راهنما می باشید. در ابتدای کار باید رزومه تحصیل و کاری خود را تدوین کنید و برای اساتید ارسال نمایید. در صورت تایید می توانید برای ویزای تحصیلی آمریکا اقدام نمایید.

    10. باران گفت:

      سلام و عرض ادب
      آیا این امکان وجود داره که با داشتن کارشناسی مغایر با رشته تربیت بدنی برای ارشد تربیت بدنی در خارج از کشور اقدام کرد؟ یا حتما باید کارشناسی تربیت بدنی داشته باشیم و بعد اقدام کنیم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای مهاجرت تحصیلی به کشور آمریکا معمولا امکان تغییر رشته به افراد داده نمی شود و شما باید برای رشته خود و یا رشته های مرتبط با رشته خود اقدام نمایید.

    11. سیاوش گفت:

      سلام‌وقتتون بخیر،من ترم اخر کارشناسی تربیت بدنی هستم، آیا میتونم برایه ارشد به کشور امریکا تو رشته تربیت بدنی اقدام کنم؟؟؟ قانونی مبنی بر عدم ورود ایرانیان وجود نداره؟؟ ممکنه راهنماییم کنید خیلی ممنونم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید از طریق مهاجرت تحصیلی برای آمریکا اقدام نمایید. به طور کلی شانس ویزای تحصیلی کشور آمریکا نسبت به سایر کشورها کمتر می باشد.

    12. حسین گفت:

      سلام وقتتون بخیر من بتازگی از دبیرستان فارق التحصیل شدم و میخوام بد از اینکه دوره کارشناسی تربیت بدنی خودم رو در ایران سپری کردم برای ارشد اقدام به دریافت بورسیه تحصیلی امریکا کنم ، سوال من این هستش به افرادی که در رشته های ورزشی عناوین اسیایی و جهانی کسب کرده اند امکانش هست که برای همچین این افراد در دانشگاه های معتبر امریکا درهنگام اقدام برای بورسیه مساعدت کنند و فرد مقابل رو بورسیه کنند ؟ ممنون شما میشم به سوالم پاسخ بدید.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        کشور آمریکا از طریق EB1 به افراد متخصص اقامت آمریکا را اعطا می کند. برای اخذ بورسیه باید مستقیما با دانشگاه های آمریکا در ارتباط باشید و مدارک را برای دانشگاه ارسال نمایید. دانشگاه مورد نظر در صورت خواسته خود و شرایط دانشجو مبالغی را به عنوان بورسیه یا تخفیف اعلام می نماید.

    13. Saba گفت:

      سلام وقتون بخیر
      من دانش آموز پایه دوازدهم رشته ریاضی هستم و سال دیگه کنکور دارم میخواستم ببینم اگه بتونم تربیت بدنی ی دانشگاه خوب قبول بشم و نمره ی خوبی هم تو تافل بیارم برای ادامه تحصیل در این رشته در آمریکا چقدر شانس دارم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در آمریکا در رشته تربیت بدنی معمولا دانشگاهها دارای آزمون ورودی جهت دادن پذیرش می باشند.به صورت کلی شانس ویزای تحصیلی آمریکا نسبت به سایر کشورها یک مقدار کمتر می باشد. داشتن مدرک زبان الزامی است.

    14. نيلوفر گفت:

      سلام خسته نباشید همسر من لیسانس تربیت بدنی هستند، و مدرک بین المللی ماساژ دارن. در زمینه ماساژ هم سابقه کار دارن
      میخواستم بدونم امکان مهاجرت برای ایشون هست؟ ممنون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در حال حاضر برای کشور آمریکا همسر شما می تواند از طریق تحصیلی اقدام نماید. برای ویزای تحصیلی پارامترهایی از جمله سن مدرک زبان گپ تحصیلی و…… می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

    15. eli گفت:

      سلام
      من مربی تکواندو هستم
      کارشناسی مهندسی ورزش خوندم
      الانم دارم ارشد حرکت اصلاحی میخونم
      از طرفی میخوام برم آمریکا چون همسرم اونجاست .به نظر شما من انصراف بدم یا ادامه بدم درسمو بعد برم ؟ این رشته میتونه اونجا به دردم بخوره یا نه ؟
      ممنونم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید از همین حالا برای ویزای تحصیلی آمریکا اقدام نمایید.برای دریافت ویزای تحصیلی داشتن مدرک زبان الزامی می باشد.

    16. پارسا گفت:

      سلام خسته نباشید.من امسال کنکور دارم.خواستم بدونم کدوم کشور ها برای تحصیل در رشته تربیت بدنی بهتره?ایا میشه برای مقطع کارشناسی رفت یا از کارشناسی ارشد به بعد هستش?زبان انگلیسیم خوب نیست.باید چکار کنم?

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در کشور آمریکا شما می توانید از مقطع کارشناسی نیز اقدام نمایید. ولی باید در نظر داشته باشید داشتن مدرک زبان الزامی می باشد.

    17. زهرا زارع گفت:

      سلام خسته نباشید
      من دوازدهم ریاضی هستم خواستم بدونم اگه یه دانشگاه خوب مثل دانشگاه تهران و شیراز رشته تربیت بدنی قبول بشم و کارم برای رفتن به کشور های اروپایی یا آمریکا اواسط کارشناسی اوکی بشه . چطور باید اقدام کنم و اینکه دانشگاهم و براشون مهمه؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور های اروپایی و آمریکا داشتن مدرک زبان الزامی می باشد.شما باید در صورت عدم تطبیق واحد از ابتدا برای مقطع کارشناسی اقدام نمایید.

    18. armina گفت:

      سلام من دوازدهم تجربى هستم و میخوام کنکور تجربى بدم ولى انتخاب رشته تربیت بدنى چه زمانى بهتره اقدام کنم براى تحصیل دردانشگاه هاى اونجا.مثلا ترم چندم!؟..

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما برای کشور آمریکا می توانید از همین الان برای رشته ی تربیت بدنی اقدام نمایید. در نظر داشته باشید داشتن مدرک زبان تافل بالای ۸۵ الزامی می باشد.

    19. متین گفت:

      سلام من متین هستم رشته تربیت بدنی .با دیپلم زبان وی آیتلس ۶.۵ دی رشته های زیادی مقام دارم. نظیر رشته هاس رزمی .هندبال.والیبال.فوتسال.بدمینتون.پینگ پونگ.اسنوکر بیلیارد.شنا.
      و آماده برای هرنوع آزمونی هستم.
      فقط برای مهاجرت راهنمایی میخواستم.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید برای تحصیلی در مقطع ارشد اقدام نمایید. البته برای رشته ی تربیت بدنی معمولا دانشگاه ها برای دادن پذیرش آزمون ورودی برگزار می کنند.

    20. احمد گفت:

      با سلام
      من ارشد اسیب های ورزشی وحرکات اصلاحی هستم

      واسه دکتری میخواستم اقدام کنمـ

      میشه راهنماییمـ کنید
      ممنون.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام رزومه تحصیلیتون باید قوی باشه مقاله isi باید داشته باشید و مدرک ۶.۵ آیلتس رو هم باید بگیرید.

    21. سارا گفت:

      سلام
      من ۱۸ سالمه در هنرستان تربیت بدنی درس خوندم معدل دیپلمم ۲۰ و ایلتس ۶.۵ دارم و عضو تیم ملی فوتبال بانوان هستم کشوری هست که من رو بورسیه رایگان کند

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        بیشتر بورسیه ها به مقطع دکتری اختصاص پیدا می کند . ولی شما می توانید برای ایتالیا برای بورس dsu اقدام نمایید.

    22. تارا گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      من عضو تیم ملی نوجوان فوتبال بانوان هستم ۱۶ ساله و فوتبالیست حرفه ای میخواستم ایلتس با نمره ۶ هستش میخواستم بدونم شرایط مهاجرت دارم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل و در کشور آمریکا در حال حاظر مختصر شانسی وجود دارد و برای دیگر انواع مهاجرت به آمریکا فعلا شانس پایین میباشد به عنوان پیشنهاد میشود کشور کنادا را با شرایط تقریبی به آمریکا پیشنهاد داد

    23. تارا گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      من عضو تیم ملی نوجوانان فوتبال هستم و فوتبالیست حرفه ای و ایلتس با نمره ۶ دارم میخواستم بدونم شرایط مهاجرت دارم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام بهترین راه این هستش که از طریق ویزای تحصیلی اقدام کنید ۶.۵ IELTS اکادمیک رو هم باید داشته باشین تا بتونید پذیرش بگیرید.

    24. مهسا گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      من تازه کنکور دادم و به رشته تربیت بدنی هم علاقه دارم میخواستم بدونم شرایط تحصیل در خارج از کشور با این رشته چطوره یعنی امکان این هست که مثل رشته های دیگه اپلای کنی و بتونی ادامه بدی؟و اینکه دانشگاه هم مهمه اینکه در چه دانشگاهی تحصیل کرده باشی؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام امکان اقدام برای رشته ی تربیت بدنی در کشورهای دیگر نیز می باشد ولی ممکن است هر دانشگاهی شرایط متفاوتی را برای پذیرش داشته باشد به طور مثال از شما آزمون ورودی گرفته شود.

    25. ستاره گفت:

      سلام برای دوره دکتری فاند گرفتن گرایش فیزیولوژی ورزشی چه رزومه ای میخواد ؟ ایا GRE میخواد یا نه؟ ممنون میشم توضیح بدید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        که برای اخذ بورسیه در کشور آمریکا دو موضوع مهم و الزامی جهت اخذ بورسیه های تحصیلی و نه استانی ، این هست که فرد متقاضی باید حتما دارای مقالات و پژوهش های بین المللی باشد تا نظر استاد با دادن بورسیه به ایشان مساعد باشد و دوم داشتن مدرک آیلتس ترجیحا ۷ یا معادل تافل آن هست . برای gre هم بسته به دانشگاه دارد . همه دانشگاه ها نیاز ندارند

    26. توفیق داوری گفت:

      سلام خسته نباشید
      من میخاستم برا مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی بخونم خودم تکواندو کار حرفه ای هستم که مقام دانشجویی هم دارم
      میخاستم که راهنماییم کنید که شرایطش رو بدونم ممنونم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        مدت مقطع کارشناسی ارشد حدود ۲سال می باشد. در زمان تحصیل حدود ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار دانشجویی دارید. حداقل ایلتس ۶.۵-۶به بالا نیاز است.
        برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره های درج شده در سایت با مشاورین ما در تماس باشید:
        https://arianaabroad.com/

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در آمریکا پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در آمریکا پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در آمریکا پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در آمریکا پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در آمریکا

    شبکه های اجتماعی

    arrow up