شرایط زندگی در ایتالیا

زندگی در ایتالیا به دلیل نزدیکی فرهنگی با ایران و شرایط آب و هوایی مناسب یکی از گزینه های بسیاری از افراد علی الخصوص دانشجویان است، بورسیه های تحصیلی که به دانشجویان تعلق می گیرد باعث جذب دانشجویان بسیاری از کشورهای جهان سوم و خاور میانه شده است.

مهاجران زیادی در ایتالیا بخصوص در شهرهای رم و میلان وجود دارند که علاوه بر تحصیل در دانشگاه های مشهور جهان از جاذبه های دیدنی و گردشگری این کشور نیز استفاده می کنند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با ابعاد مختلف زندگی در ایتالیا آشنا کنیم، از فرهنگ و تاریخ این کشور گرفته تا تغذیه و روش زندگی مردمان آن، با ما همراه باشید.

معایب زندگی در ایتالیا

بیشتر افراد تصور می کنند زندگی در کشورهای اروپائی از جمله ایتالیا به نسبت کشورهای خاور میانه از استانداردهای بالاتری برخوردار است، گرچه همین طور هم هست ولی این به معنی عدم وجود مشکلات در کشورهای اروپائی نمی باشد، چالش هایی مثل زبان، فرهنگ و تفاوت های سبک زندگی از آن جمله می باشند که به اختصار مواردی از آنها را توضیح خواهیم داد.

فقط ایتالیایی!

ایتالیایی ها به زبان انگلیسی تسلط ندارند، البته از آنجایی که مردم محلی به توریست ها عادت کرده اند بیشتر متوجه زبان انگلیسی می شوند ولی در برخی مناطق ایتالیا کسی حتی یک کلمه هم به زبان انگلیسی صحبت نمی کند.

مردمانی که در برخی از مناطق توریستی ایتالیا مثل رم و فلورانس زندگی می کنند، توریست ها را به عنوان مزاحم می بینند و از اینکه مجبورند با آن ها انگلیسی صحبت کنند، اذیت می شوند.

خیابان های کثیف

شاید از کشوری با این تاریخ انتظار همچین صحنه های را نداشته باشید، ولی متاسفانه یکی از مشکلات عمده در ایتالیا خیابان های کثیف است که باعث آن، سن، جمعیت زیاد و عدم برنامه ریزی درست برای جمع آوری زباله ها می باشد که سبب شده است توریست ها و مهاجران در ایتالیا با مراکز تردد کثیف برخورد کنند.

گران، کوچک و قدیمی

بخش عمده ای از بلوک های آپارتمانی در ایتالیا در دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ ساخته شده اند، بنابراین با وجود مبله بودن آنها بسیار قدیمی و البته گران هستند. شهروندان این آپارتمان ها را حتما بیمه می کنند تا در صورت بروز هر مشکلی به دلیل قدیمی بودنشان، با کمک بیمه مشکل را حل کنند.

امکانات دارید اما گران!

ایتالیا دارای منابع محدود می باشد، بنابراین ممکن است تولیداتی در ایتالیا مقرون به صرفه باشد ولی کالاهای وارداتی که ممکن است برای شما جذاب باشند گران هستند و همچنین منابعی مانند سوخت، بنزین و برق در ایتالیا هزینه های بالایی را در بر می گیرند.

ایتالیا,ایتالیا,ایتالیا

مزایای زندگی در ایتالیا

ایتالیا به نسبت بسیاری از کشورهای اروپائی کم جمعیت و آرام، کشوری پر جنب و جوش و زنده است که همین موضوع خود باعث نزدیکی فرهنگی آن با ایران گردیده است. برخی از این مزایا باعث جذب افراد بسیاری از سراسر دنیا به این کشور توریستی شده است تا ایتالیا را به عنوان مقصد نهایی خود برای مهاجرت انتخاب کنند.

زندگی شبانه عجیب!

ایتالیایی ها مردمانی بسیار اجتماعی اند و فقط باران و برف می تواند آنها را در خانه هایشان نگه دارد، شام های دیر، گپ با دوستان تا دیروقت و پیاده روی در خیابان ها تا نیمه شب از عادت های ایتالیایی هاست.

سوپرمارکت های خوشمزه

ایتالیایی ها سوپر مارکت های شگفت انگیزی دارند، حتی آنهایی که در کوچکترین شهرها وجود دارند، دارای مجموعه ای از بهترین میوه ها، سبزیجات، گوشت و البته پنیر هستند.

خرید بسیاری از محصولات غذایی خاص در ایتالیا برای مهاجران ارزان تر از کشور خودشان است و البته کیفیت مواد غذایی استثنائی است. قوانین غذا و دارو در این کشور اجازه استفاده از نگهدارنده ها و رنگ ها را در مواد غذایی نمی دهد.

ارزان و با کیفیت درس بخوانید

همانطور که در پاراگراف اول اشاره شد ایتالیا از سیستم آموزشی با کیفیت بالا برخوردار است و قادر خواهید بود در بهترین دانشگاه های دنیا ارزان درس بخوانید. در ایتالیا کودکان از ۳ سالگی شروع به یادگیری خواندن و نوشتن می کنند.

آموزش در بخش عمومی در ایتالیا رایگان است و دروس تاریخ، علوم و هنر به بهترین نحو ممکن آموزش داده می شوند، همچنین تغذیه در مدارس از کیفیت بالایی برخوردار است. در برخی از شهرهای مدارس خصوصی برای تحصیل در ایتالیا وجود دارد که در مقایسه با مدارس عمومی از کیفیت بالاتری برخوردار است و البته گرانتر است.

از شمال به جنوب با ۲ یورو

گرچه ایتالیایی ها دوست دارند از سیستم حمل و نقل کشورشان شکایت کنند ولی انصافا ایتالیا از سیستم حمل و نقل خوبی برخوردار است، شاید دقت سوئیس را نداشته باشد ولی ارزان، ایمن و قابل اعتماد است و کل کشور را از شمال به جنوب وصل می کند. زندگی در ایتالیا با داشتن سیستم حمل و نقل قوی و ارزان به دانشجویان و هزینه های زندگی آنها کمک قابل توجهی خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر با این سیستم مطلب حمل و نقل در ایتالیا را مطالعه کنید.

ایتالیا,ایتالیا,ایتالیا

زندگی در ایتالیا چه تفاوتی با زندگی در ایران دارد؟

هر کشور اروپائی قطعا تفاوت های عمده ای با ایران برای زندگی خواهد داشت که یکی از بزرگترین آنها تفاوت های فرهنگی است. سبک زندگی سنتی ایرانی گاهاً برای افراد تازه وارد به اروپا مشکلاتی را بوجود خواهد آورد، البته همانطور که قبلا توضیح داده شد ایتالیا شباهت های فرهنگی زیادی با ایران دارد و یکی از عمده ترین این شباهت ها، اهمیتی است که ایتالیایی ها به خانواده می دهند که همین موضوع کار را برای ایرانی های مهاجر ساده تر خواهد کرد تا خود را با محیط جدید راحت تر وفق دهند.

در ایتالیا پیر شوید

امید به زندگی در بدو تولد در هر کشوری معیار سنجش کیفیت کلی زندگی در آن کشور است و همچنین نشان دهنده بازده بالقوه در سرمایه انسانی است. طبق آمار در ایتالیا ۱۱ تا ۱۴ سال بیشتر زندگی خواهید کرد و امید به زندگی در ایتالیا ۸۲ درصد، در حالی که در ایران ۷۰ درصد می باشد.

زندگی شما در ایتالیا چگونه خواهد بود؟

رویای داشتن یک زندگی ایده آل تر، دلیل مهاجرت بسیاری از افراد می باشد تا بتوانند با دستیابی به فرصت های بهتر و در آمدی بالاتر به بسیاری از آن چیزهایی که آرزوی آن را داشتند دست یابند. این نکته را نباید فراموش کرد که در مهاجرت ممکن است با مزایا و معایب مختلفی روبرو شوید که ممکن است شما را در انتخابتان دچار تردید کند.

آسمان همه جا یکرنگ است

زندگی در ایتالیا به شما نشان می دهد که آسمان همه جای دنیا یکرنگ است، فقط گاهی اصطکاک کمتر و بیشتر کشور شما در مقایسه با یک کشور اروپایی تفاوت هایی را ایجاد می کند، در غیر اینصورت مشکلات همه جای دنیا وجود دارند و نمی توانید مدعی شوید که در صورت مهاجرت به یک کشور اروپایی همه چیز بهتر از کشور مبدا خواهد بود.

هر چیز برای هر سلیقه ای

جالب ترین چیز در ایتالیا این است که همه چیز برای هر سلیقه ای وجود دارد، شهرهای رمانتیک، مناظر نفس گیر، آب و هوای مناسب، کوهستان ها برای اسکی، دریاچه ها برای قایقرانی و  فستیوال هایی که باید تماشا شوند. مردم عشق زیادی به زندگی دارند و عاشق غذاهای عالی و نوشیدنی هستند.

رم، میلان و فلورانس مملو از فروشگاه های رنگی است که مد در آنها موج می زند پس اگر عاشق لباس و مد هستید ایتالیا انتخاب خوبی است. همچنین ورزش بخش مهمی از زندگی مردم این کشور است و شوق اصلی آنها برای آن فوتبال می باشد.

ایتالیا,ایتالیا,ایتالیا

زندگی در ایتالیا برای چه افرادی مناسب است؟

ایتالیا با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می کند، بنابراین فضای مناسبی برای کار کردن نیست، پس اگر قصد کار در اروپا را دارید مهاجرت به ایتالیا را انتخاب نکنید. کشور ایتالیا مناسب افرادی می باشد که قصد تحصیل در دانشگاه های ارزان و معتبر دنیا را دارند و در صورت جستجوی کار و عدم موفقیت در آن به کشور دیگری خواهند رفت. پس اگر پیدا کردن یک شغل مناسب بعد از اتمام تحصیل جزو دغدغه های اصلی شمی نمی باشد ایتالیا گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

اگر به دنبال جایی آرام که در آن مردم از ۷ غروب به بعد در خانه هایشان می مانند، نیستید و از فضای شلوغ و پر هیاهو لذت می برید، درست انتخاب کرده اید، ایتالیا کشور مناسبی برایتان می باشد.

آریاناپارس به عنوان تنها دارنده ی مجوز رسمی اعزام نیروی کار به خارج از کشور از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مجوز اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ایران  توصیه می کند برای انتخاب مسیر مهاجرتی درست از مشاورین مجرب کمک بگیرید و چنانچه تمایل دارید اخبار مهاجرتی را به روز دنبال کنید به سایت سفارت ایتالیا در تهران مراجعه نمائید. مشاورین آریاناپارس هر روزه پاسخگوی سوالات شما خواهند بود، در صورت تمایل به کسب اطلاعات کاملتر با مشاورین آریاناپارس در تماس باشید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up