شرایط زندگی در بلغارستان

Living conditions in Bulgaria

بلغارستان کشوری کوچک می باشد که در شبه جزیره بالکان قرار دارد. زندگی در بلغارستان در جوار کوه های بی نظیر و طبیعت زیبای آن می تواند تجربه ای شگفت انگیز باشد. بلغارستان به این دلیل که در گذشته بخشی از امپراتوری عثمانی محسوب می شد، ترکیبی از فرهنگ اروپایی و ترکی دارد.

یکی از مواردی که برای زندگی در بلغارستان از اهمیت ویژه ای برای مهاجران برخوردار می باشد شرایط آب و هوایی مطلوب این کشور است. در تمام فصول سال، بلغارستان از شرایط آب و هوایی مطلوبی برخوردار می باشد. چشمه های فراوان آب معدنی، چشمه های آب درمانی و گلدن سندز بارها جوایز بین المللی محیط زیست را از آن خود نموده اند.

درآمد ماهیانه در بلغارستان

درآمد ماهیانه در بلغارستان از سال ۲۰۱۷ افزایش داشته است و حداقل دستمزدها در بلغارستان ماهیانه به ۱۰۹۵ لوا رسیده است. درآمد سالانه در بلغارستان ۱۷۱/۲۴ لوا است که معادل ۵۶۰/۱۴ دلار و یا ۶/۵۵۸ یورو می باشد. میزان تحصیلات و سوابق کاری نیز در بلغارستان از موارد پر اهمیت برای یافتن شغل مناسب می باشد.

بلغارستان,بلغارستان,بلغارستان

معایب زندگی در بلغارستان چیست؟

زندگی در بلغارستان و یا هر کشور اروپایی دیگری قطعا با چالش هایی همراه می باشد، ندانستن زبان و فرهنگ مردم یک کشور، ایجاد ارتباط را سخت تر خواهد نمود. اگر با مشکلات زندگی در هر کشوری آشنایی بیشتری وجود داشته باشد، قطعا حل کردن مشکلات نیز ساده تر خواد بود. در این بخش از مقاله به بررسی این موارد می پردازیم.

زبان بلغاری

یکی از مشکلات اصلی که مهاجران در بد ورود به بلغارستان با آن مواجه می گردند زبان این کشور می باشد. زندگی در بلغارستان و یافتن شغلی مناسب مستلزم یادگیری زبان بلغاری می باشد. یادگیری زبان های اروپایی به نسبت زبان انگلیسی مشکل تر می باشد و برای بسیاری یکی از چالش های مهم به حساب می آید.

البته باید خاطر نشان کرد که در صورت داشتن دانش زبان انگلیسی می توانید به راحتی کارهای اولیه خود را در بلغارستان انجام دهید و کم کم شروع به یادگیری زبان بلغاری نمایید، بنابراین توصیه می کنیم در بدو ورود به بلغارستان کمی دانش زبان انگلیسی داشته باشید. برای یادگیری زبان انگلیسی و آشنایی با دوره های تخصصی آزمون های بین المللی آیلتس و تافل می توانید به وبسایت موسسه آموزش زبان آریاناپارس مراجعه نمایید.

نارضایتی از نظام پزشکی

با وجود اینکه نظام پزشکی در کشورهای اتحادیه اروپا کارآمد می باشد ولی این بخش در بلغارستان ضعیف است و بیماران از نظام پزشکی بلغارستان ناراضی می باشند. برای دیدن پزشک در بلغارستان احتیاج به انتظار طولانی می باشد و پزشکان از روش های یکسانی برای معالجه بیماران استفاده می کنند.

جستجوی کار

بلغارستان یکی از کشورهای در حال توسعه در اتحادیه اروپا می باشد که نمی توان آن را با کشورهای صنعتی همچون آلمان مقایسه نمود. در نظر داشته باشید که صنایع پیشرفته در هر کشوری می تواند مسبب ایجاد فرصت های شغلی زیادی برای مهاجران و تحصیل کرده های آن کشور باشد. شرایط یافتن شغل در کشور بلغارستان به نسبت برخی دیگر از کشورهای اروپایی ضعیف تر می باشد.

بلغارستان,بلغارستان,بلغارستان

مزایای زندگی در بلغارستان چیست؟

علی رغم برخی از مشکلاتی که برای زندگی در بلغارستان وجود دارد مزایای زیادی نیز برای زندگی در این کشور در حال توسعه اروپایی می توان نام برد که به واسطه آنها سالانه افراد زیادی برای مهاجرت به این کشور اقدام می نمایند که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

تسلط مردم به زبان انگلیسی

با وجود اینکه زبان اصلی مردم کشور بلغارستان زبان بلغاری می باشد، بسیاری از مردمان این کشور به زبان انگلیسی تسلط دارند و به این زبان صحبت می کنند، پس چنانچه زبان بلغاری نمی دانید نگران نباشید چرا که با زبان انگلیسی به مشکل بر نخواهید خورد. بنابراین با وجود اینکه یادگیری زبان بلغاری را به عنوان یکی از چالش های زندگی در بلغارستان عنوان نمودیم، تسلط بلغاری ها به زبان انگلیسی نیز می تواند از استرس مهاجران کم کند.

هزینه های پایین زندگی

مخارج زندگی در بلغارستان چندان زیاد نیست، افراد با هر میزان تحصیلات و درآمدی می توانند به راحتی در این کشور زندگی کنند. قیمت خرید خانه در بلغارستان نیز بسیار مناسب است و افراد می توانند با پرداخت هزینه هایی کم در بلغارستان صاحب خانه شوند و همچنین از پس هزینه های زندگی برآیند.

کشوری امن برای زندگی

امنیت کشور مقصد یکی از دغدغه های اصلی مهاجران برای زندگی در کشور جدید می باشد. باید این را بدانید که کشور بلغارستان مکانی امن برای شروع یک زندگی تازه می باشد. پلیس بلغارستان با جرائم برخورد جدی می نماید و مجرمان مجازات های سختی را متحمل می شوند.

بلغارستان,بلغارستان,بلغارستان

زندگی در بلغارستان چه تفاوت های با زندگی در ایران دارد؟

زندگی در یک کشور اروپایی حتما تفاوت های عمده ای با زندگی در ایران دارد که در صورتی که آمادگی لازم برای آنها داشته باشید با خیالی آسوده تر به این کشور سفر خواهید نمود.

پرداخت مالیات

یکی از مباحث مهم برای ایرانیان در اروپا پرداخت مالیات ها می باشد، مالیاتی که در ایران برای مشاغل توسط کارفرماها پرداخت می گردد با اروپا متفاوت است و البته مالیات هایی که در بلغارستان تعریف می گردد نیز با سایر کشورها متفاوت می باشد.

امنیت اقتصادی بلغارستان

بلغارستان یکی از کشورهای قدرتمند در زمینه کشاورزی می باشد و منابع طبیعی در این کشور رشد چشمگیری داشته است و بسیاری از محصولات آن از بلغارستان صادر می گردد. بلغارستان با کشورهایی همچون یونان، آلمان و ایتالیا شریک تجاریست. همه این موارد سبب گشته است که بلغارستان از ثبات اقتصادی بالایی برخوردار باشد.

بنابراین اگر در کشور بلغارستان مشغول به کار و یا راه اندازی بیزینس خود شوید، ثبات اقتصادی این کشور در مقایسه با ایران باعث خواهد شد درآمدزایی بیشتری نسبت به ایران داشته باشید.

هزینه زندگی در بلغارستان

یکی از مهم ترین تفاوت های ایران با کشور بلغارستان سطح درآمد و میزان هزینه هاست. درآمد قشر عظیمی از ایرانیان با هزینه هایی که برای زندگی دارند تناسبی ندارد در حالی که سطح درآمد و میزان هزینه ها در بلغارستان فشار اقتصادی به سطح افراد جامعه وارد نمی کند.

بلغارستان,بلغارستان,بلغارستان

زندگی شما در بلغارستان چگونه خواهد بود؟

اگر زندگی در محیطی آرام به دور از هرج و مرج را می پسندید بلغارستان فضای مناسبی برای زندگی شما می باشد. همانطور که پیش از این اشاره کردیم این کشور دارای طبیعتی زیبا و اقتصادی رو به پیشرفت است. اگر می خواهید با هزینه های کم در کشوری با کیفیت به کار و تحصیل بپردازید بلغارستان گزینه مناسبی برای انتخاب می باشد.

زندگی در صوفیا زیبا

شهر صوفیا پایتخت کشور بلغارستان و یکی از شهرهای زیبا با شرایط اقتصادی مساعد می باشد. صوفیا در دامنه کوه ها و در قسمت غربی کشور بلغارستان واقع شده است و جمعیتی معادل ۲۳/۱ میلیون نفر دارد. شرایط کار و زندگی در بلغارستان در شهر صوفیا به نسبت سایر شهرها مناسب تر می باشد. صوفیا در سال ۲۰۱۵ جایزه شهری با بهترین زندگی فرهنگی را از آن خود نمود و کاندیدایی قدرتمند برای تبدیل شدن به پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۲۰ می باشد.

از نبوغتان در بلغارستان استفاده کنید

بلغارستان جامعه مصرف کننده ای نیست و از ایده های منحصر به فرد حمایت می کند به عنوان مثال ایده های محلی و استفاده از نبوغ در بلغارستان مورد استقبال قرار می گیرد. اگر ایده ای نو دارید می توانید به راحتی آن را در بلغارستان پیاده کنید. بلغارستان در پایین نمودار نوآوری در اروپا قرار دارد بنابراین ایده های نو مورد حمایت دولت قرار می گیرد.

بلغارستان,بلغارستان,بلغارستان

زندگی در بلغارستان برای چه افرادی مناسب است؟

بلغارستان محیطی آرام و به دور از هیاهوست پس اگر عاشق شهرهای بزرگی مثل نیویورک و شلوغی به همان اندازه هستید شاید بلغارستان چندان گزینه مناسبی برایتان نباشد. سطح زندگی در بلغارستان به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر بالاتر می باشد، زندگی در بلغارستان به معنای دروازه ای برای ورود به کشورهای اتحادیه اروپا خواهد بود.

طیف زیادی از دانشجویانی که تمایل به تحصیل در دانشگاه هایی با سطح کیفی بالا و هزینه های پایین را دارند، بلغارستان را برای ادامه تحصیل و زندگی خود انتخاب می نمایند چرا که هزینه های تحصیل در بلغارستان به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر پایینتر می باشد.

در حال حاضر تعداد کمی از ایرانیان به بلغارستان وارد شده اند بنابراین توصیه می کنیم زندگی در بلغارستان را در اولویت انتخاب هایتان قرار دهید چرا که فرصت مناسبی برای کار، تحصیل و پیشرفتتان می باشد.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۲ پاسخ به “زندگی در بلغارستان”

    1. مینا گفت:

      سلام. مینا هستم. ۳۴ ساله. متاهل و یک فرزند دارم. دکترای آموزش زبان انگلیسی دارم و فعلا هیئت علمی دانشگاه هستم ولی قصد تدریس در دانشگاه خارجی را دارم. میخاستم اگه میشه راهنماییم کنید از کجا اقدام کنم؟ با تشکر فراوان

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        جهت این امر شما باید ابتدا در دوره دکتری ان کشور تحصیل کنید زیرا جهت تدریس در کشور خارجی می بایست فارغ التحصیل دکتری همان کشور باید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up