شرایط زندگی در هلند برای ایرانیان

شرایط زندگی در هلند برای ایرانیان به مواردی نظیر هدف افراد، میزان سرمایه، تعداد افراد خانواده، سبک زندگی و… بستگی دارد. ولی به طور کلی کشور هلند به لطف شرایط اقتصادی ایده ال، جاذبه های گردشگری متعدد، امکانات آموزشی و رفاهی قابل توجه و … از بالاترین استانداردها و کیفیت زندگی برخوردار است.

هلند با بیش از ۱۶ میلیون نفر جمعیت در شمال غربی قاره اروپا قرار دارد، هلند از جمله زیباترین کشورهای جهان محسوب می شود که به کشور آسیاب های بادی و لاله های نارنجی شهرت دارد، هلند بزرگترین صادر کننده گل در جهان می باشد و علاوه بر کشاورزی، دامپروری نیز از پایه های اقتصادی این کشور است.

شرایط و هزینه های زندگی در شهرهای مختلف هلند کمی متفاوت خواهد بود. ولی به طور کلی در کلیه شهرهای هلند مردم از امکانات ایده الی برخوردار می باشند، علاوه بر این مردم هلند بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند، البته این خسیسه در جنوب هلند بیشتر مشاهده می شود، در شمال هلند خصوصاً شهر آمستردام معمولاً افراد بسیار رک و بدون تعارف رفتار می کنند، که این موضوع شاید برای اتباع ایرانی کمی تعجب برانگیز باشد.

زبان رسمی مردم هلند Dutch می باشد، البته در برخی از مناطق هلند زبان فرانسوی نیز رواج دارد، ولی بیش از ۹۰ درصد مردم هلند به زبان انگلیسی تسط کامل دارند، از این رو برای معاشرت با افراد در جامعه اتباع ایرانی مشکل خاصی نخواهند داشت، لازم به ذکر است پس از گذشت ۲ الی ۳ سال از حضور شما در کشور هلند مردم این کشور انتظار آشنایی نسبی با فرهنگ و زبان اصلی این کشور را از شما خواهند داشت. در ادامه این مطلب با هزینه ها و شرایط زندگی برای مهاجرت به هلند بیشتر آشنا خواهیم شد.

هزینه های زندگی در هلند

هزینه های زندگی در هلند

هزینه های زندگی در هلند به مواردی نظیر شهر محل اقامت، سبک زندگی افراد، تعداد افراد خانواده و … بستگی دارد، به عنوان مثال هزینه زندگی در شهرهای بزرگ هلند نظیر آمستردام، روتردام، لاهه نسبت به شهرهای کوچک یا مناطق روستایی هلند به مراتب بیشتر خواهد بود، البته میزان درآمد فردی و موقعیت های شغلی در شهرهای بزرگ هلند نیز به همان نسبت بیشتر از شهرهای کوچک این کشور می باشد.

به طور کلی بخش عمده ای از هزینه های زندگی در هلند صرف تهیه مسکن می شود. به طور کلی میانگین هزینه های ماهیانه زندگی در هلند برای یکنفر به شرح ذیل می باشد.

اجاره بهای مسکن خورد و خوراک رفت و آمد هزینه های جانبی
بین ۶۰۰ الی ۱۴۰۰ یورو بین ۲۵۰ الی ۴۵۰ یورو بین ۶۵ الی ۱۸۰ یورو بین ۱۵۰ الی ۴۵۰ یورو

بهترین شهرهای هلند برای زندگی

با توجه به امکانات و استانداردهای بالای زندگی در هلند آمار مهاجرت به این کشور همواره با رشد چشمگیری همراه است، از این رو جمع آوری اطلاعات کافی در ارتباط با شرایط زندگی در شهرهای مختلف هلند امری ضروری محسوب می شود. در این بخش از مطلب با بهترین شهرهای هلند برای زندگی بیشتر آشنا خواهیم شد.

آمستردام

آمستردام

آمستردام پایتخت هلند و پرجمعیت ترین شهر این کشور است. آمستردام یکی از فریبنده ترین و زیباترین شهرهای اروپا می باشد که بیش از ۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی هلند به آستردام تعلق دارد، از این رو این شهر به عنوان قطب اقتصادی هلند محسوب می شود.

علاوه بر این آمستردام از بیشتری اماکن تفریحی و تاریخی در هلند برخوردار است، از این رو بیش از نیمی از گردشگران برای بازدید از این شهر اغواگر عازم هلند می شوند. از سوی دیگر شرایط اقتصادی ایده ال، نرخ بیکاری پایین، سبک زندگی متفاوت، جاذبه های گردشگری فراوان و تنوع فرهنگی و ملیتی آمستردام را به بهترین شهر هلند برای زندگی تبدیل نموده است.

لاهه

لاهه پس از آمستردام و روتردام به عنوان سومین شهر بزرگ هلند محسوب می شود، لاهه مقر اصلی اغلب ارگان های دولتی و اداری در هلند است، شهرت و آوازه این شهر مدیون دادگاه بین المللی لاهه می باشد، که امروزه به یکی از معتبرترین مراجع قضایی جهان تبدیل شده است.

لاهه به عنوان قطب سیاسی هلند از زیرساخت های شهری بسیار مناسبی برخوردار است، علاوه بر این سیستم حمل و نقل و خدمات شهری لاهه نسبت به اغلب شهرهای هلند بسیار مدرن و کارآمد می باشد. تناسب ایده ال هزینه های زندگی و میزان درآمد فردی و امکانات رفاهی و اجتماعی ایده ال باعث شده لاهه در زمره بهترین شهرهای هلند برای زندگی قرار گیرد.

آیندهوون

آیندهوون

آیندهوون از لحاظ زیرساخت ها و امکانات شهری، ترکیب معماری مدرن و سنتی، طراحی و تکنولوژی به عنوان یکی از برترین شهرهای اروپا محسوب می شود، علاوه بر این آیندهوون از اماکن تفریحی و بناهای تاریخی متعددی برخوردار است و هر ساله گردشگران بسیاری برای بازدید از جاذبه های گردشگری فراوان این شهر عازم آیندهوون می شوند.

از سوی دیگر نرخ کم بیکاری، امکانات رفاهی و اجتماعی ایده ال، سیستم حمل و نقل پیشرفته، هزینه های مناسب زندگی و درآمد فردی بالا آیندهوون را به یکی از بهترین شهرهای هلند برای زندگی تبدیل کرده است.

زندگی در هلند چه تفاوت هایی با زندگی در ایران دارد؟

با توجه به تفاوت های بسیار زیاد در اعتقادات سیاسی و مذهبی، شرایط اقتصادی، تاریخچه و فرهنگ ۲ کشور، قوانین و مقررات و بسیاری از فاکتورهای دیگر مسلماً شرایط زندگی در کشور هلند با شرایط زندگی در ایران بسیار متفاوت خواهد بود. از این رو بسیاری از مهاجرین ایرانی که به تازگی وارد هلند می شوند، پس از گذشت مدت کمی این تفاوت ها را احساس می کنند. در این بخش از مطلب با تفاوت های اصلی زندگی در هلند و ایران بیشتر آشنا خواهیم شد.

نرخ بیکاری و برابری قدرت خرید

قطعاً یکی از مهم ترین فاکتورها برای زندگی در هر کشوری شرایط اشتغال و میزان درآمد فردی می باشد. با توجه به اجرای سیاست های مالی دقیق در کشور هلند بسترهای مناسبی برای ایجاد کسب و کار و اشتغال زایی در این کشور فراهم گردیده است، از این رو نرخ بیکاری هلند در حال حاضر نسبت به ۶ سال گذشته در پایین ترین حد خود یعنی ۴ درصد قرار دارد.

این در حالیست که متاسفانه نرخ بیکاری در ایران طبق اطلاعات وزارت کار ۹٫۱۲ درصد می باشد، که بسیاری از منابع آگاه نرخ بیکاری واقعی در ایران را ۲۴ درصد اعلام نموده اند، که این موضوع نشان دهنده رکود اقتصادی و شرایط نسبتاً نامناسب بازار کار در ایران می باشد. از سوی دیگر سرانه درآمد فردی در هلند به مراتب بالاتر از ایران خواهد بود.

با توجه به این موارد می توان نتیجه گیری نمود، که شرایط ورود به بازار کار، امنیت شغلی و سرانه درآمد فردی در هلند به مراتب شرایط بهتری نسبت به ایران دارد. از این رو برابری قدرت خرید و سطح رفاه مردم در کشور هلند بسیار بیشتر از ایران خواهد بود.

تناسب درآمد فردی و هزینه های زندگی

تناسب درآمد فردی و هزینه های زندگی

از دیگر عوامل بسیار مهم در ارتباط با شرایط زندگی در هر کشوری تناسب هزینه های زندگی و درآمد افراد می باشد، کشور هلند به لطف ثبات اقتصادی و سیاسی از کم ترین نرخ تورم برخوردار است، در حالیکه ایران با توجه به شرایط سیاسی و عدم ثبات اقتصادی از جمله کشورهایی محسوب می شود که دارای بیشترین نرخ تورم است.

این موضوع باعث افزایش بی رویه قیمت ها در خدمات و کالای مصرفی شده است در حالیکه درآمد افراد افزایش چندانی ندارد، از این رو تامین هزینه های زندگی در ایران روز به روز سخت تر می شود، در حالیکه در کشور هلند به هیچ عنوان چنین شرایط وجود ندارد. از این رو تناسب هزینه های زندگی در هلند به مراتب شرایط بهتری از ایران دارد.

اختلافات فرهنگی و عقاید مذهبی

یکی دیگر از تفاوت های فاحش زندگی در هلند نسبت به زندگی در ایران اختلافات فرهنگی و عقاید مذهبی مردم در این ۲ کشور می باشد. بیش از ۹۰ درصد مردم در هلند مسیحی هستند، در حالیکه بیش از ۹۵ درصد از مردم ایران از دین اسلام پیروی می کنند.

با توجه به تفاوت های بسیار زیاد بین مسحیت و اسلام، و از طرفی ادغام مسائل دینی و سیاسی در سیستم حکومتی ایران، مردم کشور ایران دارای محدودیت هایی در نحوه پوشش، ارتباطات اجتماعی، روابط بین المللی و… دارند، که این محدودیت های به هیچ عنوان در کشور هلند اجرا نمی شود.

معایب زندگی در هلند

معایب زندگی در هلند

قطعاً زندگی در هر کشوری مزایا و معایبی را به همراه خواهد داشت، کشور هلند نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود، زندگی در هلند با توجه به مزایایی بی شماری که در پی دارد، چالش هایی را نیز دارد. شاید به جرات بتوان گفت هزینه های نسبتاً بالای زندگی در هلند از جمله چالش های اصلی زندگی در این کشور است. علاوه بر این آشنایی با فرهنگ اروپایی و وفق پذیری با قوانین جدید برای زندگی در هلند از دیگر چالش های پیشروی مهاجران خواهد بود. به طور کلی معایب زندگی در هلند به شرح ذیل می باشد.

  • هزینه های نسبتاً بالای زندگی
  • نرخ مالیات بالا
  • آشنایی با زبان بومی مردم هلند
  • آشنایی با فرهنگ و قوانین جدید

مزایای زندگی در هلند

بدون شک مزایای زندگی در هلند به مراتب بیشتر از معایب زندگی در این کشور خواهد بود، هلند به لطف ثبات سیاسی و اقتصادی و شرایط مالی ایده ال به همراه آلمان از پایین ترین نرخ بیکاری در اروپا برخوردار است، از این رو هر ساله افراد بسیاری برای ورود به بازار کار کشور هلند اقدام می نمایند، علاوه بر این سرانه درآمد فردی در هلند نسبت به اغلب کشورهای اروپایی بالاتر می باشد، این موضوع باعث افزایش سطح رفاه اجتماعی و برابری قدرت خرید در هلند شده است.

علاوه بر شرایط اقتصادی مناسب و بازار کار ایده ال در هلند، این کشور به واسطه زیر ساخت های مدرن شهری، امکانات رفاهی و اجتماعی ایده ال، امنیت، نرخ تورم بسیار کم و … از بالاترین استانداردها و کیفیت زندگی برخوردار است. با توجه به این شرایط هیچگونه جای تعجبی ندارد که در حال حاضر هلند به یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی جهان تبدیل گردیده است. به طور کلی بخشی از مزایای زندگی در هلند به شرح ذیل می باشد.

  • زندگی در یکی از زیباترین کشورهای جهان
  • زندگی در کشوری با بالاترین استانداردها و کیفیت زندگی
  • موقعیت های شغلی متعدد
  • سرانه درآمد فردی بالا
  • سیستم آموزشی پیشرفته و مراکز آموزشی بسیار معتبر
  • امکانات رفاهی و اجتماعی ایده ال
  • جاذبه های توریستی متعدد
  • پایین ترین نرخ بیکاری و تورم در اروپا
  • ثبات سیاسی و اقتصادی
  • خدمات درمانی رایگان
تجربیات زندگی در هلند

تجربیات زندگی در هلند

مسلماً افرادی که در کشور هلند زندگی کرده اند، شرایط زندگی در این کشور را کاملاً درک می کنند. معمولاً اغلب افرادی که در هلند زندگی کرده اند، بر این باورند که شرایط زندگی در مناطق و شهرهای مختلف هلند از هر لحاظ متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال اغلب افرادی که تجربه زندگی در هلند را دارند، بر این باورند که مردم در جنوب هلند بسیار اهل تملق گویی و معاشرت هستند، در حالیکه در شمال هلند خصوصاً پایتخت پر زرق و برق این کشور یعنی آمستردام بیشتر افراد بسیار رک و بدون تعارف می باشند. علاوه بر این تقریباً در هیچ کجای هلند رفتار نژادپرستانه وجود ندارد و افراد جامعه از هر قوم و ملیتی که باشند بسیار محترمانه و صمیمانه با یکدیگر برخورد می کنند.

با توجه به افزایش چشمگیر آمار مهاجرت به هلند، در حال حاضر ادیان فراوانی در این کشور وجود دارد، از این رو معمولاً افراد تمایلی به صحبت در مورد مسائل مذهبی ندارند و مذهب را به عنوان یک مسئله کاملاً شخصی تلقی می کنند. از این رو بهتر است در مورد عقاید و مسائل مذهبی با کسی بحث نکنید.

نتیجه گیری

بدون تردید هلند به لطف شرایط اقتصادی ایده ال، امکانات رفاهی و اجتماعی قابل توجه، امنیت، ثبات اقتصادی و سیاسی و… از بالاترین استانداردها و کیفیت زندگی برخوردار است. زندگی در هلند ترکیبی از آرامش، لذت و هیجان را به ارمغان می آورد، چرا که این کشور تلفیقی از طبیعتی بکر و زیرساخت های مدرن شهری را به شهروندان خود ارائه می دهد. از این رو در حال حاضر هلند به عنوان یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی جهان به منظور زندگی، کار، تحصیل، سرمایه گذاری و… محسوب می شود.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    زندگی در هلند زندگی در هلند زندگی در هلند زندگی در هلند زندگی در هلند

    شبکه های اجتماعی

    arrow up