مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری یکی از بهترین روش های مهاجرت به استرالیا است. استرالیا یکی از کشورهای تراز اول جهان به شمار می آید. این کشور پهناور مرز خاکی با هیچ کشوری ندارد و از موقعیت جغرافیایی و طبیعی منحصر به فردی برخوردار است. اقتصاد استرالیا متکی بر صادرات، بازرگانی و خدمات است. طی سال های اخیر رشد اقتصادی استرالیا همواره روند مثبتی را تجربه نموده است و طبق پیش بینی صندوق پول جهانی ثبات اقتصادی استرالیا تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.

استرالیا,استرالیا,استرالیا

روش های سرمایه گذاری در استرالیا

برای سرمایه گذاری در استرالیا روش های متنوعی وجود دارد. در واقع افراد متقاضی سرمایه گذاری در استرالیا با توجه به شرایط فردی خود می توانند از روش مورد نظر برای سرمایه گذاری در این کشور اقدام نمایند.

به طور کلی در حال حاضر حداقل میزان سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در استرالیا ۲۰۰ هزار دلار می باشد. در ادامه به معرفی رایج ترین روش های سرمایه گذاری در استرالیا خواهیم پرداخت.

ثبت شرکت در استرالیا

ثبت شرکت در استرالیا یکی از روش های محبوب جهت سرمایه گذاری در این کشور به شمار می آید و بیش از ۹۰ درصد افراد از این روش برای سرمایه گذاری در استرالیا اقدام می نمایند. در این روش سرمایه گذاری افرادی که در کشور خود صاحب یک شرکت یا بیزینس موفق هستند با ارائه مدارک مورد نیاز می توانند به منظور تاسیس یک نمایندگی و شروع فعالیت های شرکت خود در کشور استرالیا اقدام نمایند.

فرد متقاضی ثبت شرکت در استرالیا می بایست دارای شرایط و مدارک ذیل باشد:

  • سن کمتر از ۵۵ سال
  • کسب حداقل ۶۵ امتیاز، البته در برخی از ایالت ها امتیاز کمتر نیز مورد قبول است
  • حداقل ۲۰۰ هزار دلار استرالیا سرمایه برای راه اندازی شرکت
  • ارائه بیزینس پلان
  • سابقه کاری موفق
  • تحصیلات مرتبط با فعالیت های شرکت مورد نظر
  • دارایی فرد متقاضی باید ۸۰۰ هزار دلار باشد (دارایی های منقول و غیرمنقول)
  • فرد متقاضی باید متعهد گردد پس از ورود به استرالیا قبل از ۲ سال شرکت مورد نظر را ثبت نماید
  • حداقل گردش سرمایه یا فروش سالانه ۵۰۰ هزار دلار استرالیا در دو سال از چهار سال اخیر

توجه داشته باشید مدت اعتبار ویزای سرمایه گذاری جهت ثبت شرکت ۴ سال می باشد فرد سرمایه گذار برای اخذ اقامت دائم استرالیا می بایست حداقل ۲ سال از ۴ سال مجوز اقامت خود را در این کشور سپری نماید و در صورتی که کلیه تعهدات از سوی سرمایه گذاران عملی شود، امکان اخذ اقامت دائم وجود دارد.

استرالیا,استرالیا,استرالیا

ویزای سرمایه گذاری در استرالیا از طریق انتقال پول

نوعی دیگر از فرصت های سرمایه گذاری در استرالیا انتقال پول به این کشور است. در واقع در این روش سرمایه گذاری نیازی به ارائه مدارک متعدد و پیچیده نخواهد بود و صرفاً میزان سرمایه فرد متقاضی مورد توجه قرار می گیرد. سرمایه گذاری از طریق انتقال پول به ۳ دسته تقسیم می شود که شامل:

  • سرمایه گذاری به مبلغ ۱/۵ میلیون دلار
  • سرمایه گذاری به مبلغ ۵ میلیون دلار
  • سرمایه گذاری به مبلغ ۱۵ میلیون دلار

شرایط و مزایای هر یک از این روش های سرمایه گذاری متفاوت است. ولی به طور کلی فرد متقاضی می بایست قبل از ورود به خاک استرالیا مبلغ مورد نظر را به خزانه دولت استرالیا واریز نماید، سپس ویزای ۴ ساله برای فرد سرمایه گذار صادر می گردد.

لازم به ذکر است این نوع روش سرمایه گذاری برای افرادی مناسب است که توانایی سرمایه گذاری کلان در استرالیا را دارند. یکی از مهم ترین مزایای این نوع سرمایه گذاری امکان اخذ اقامت دائم فرد سرمایه گذار و اعضای خانواده وی قبل از ورود به استرالیا می باشد. درطول دوران  سرمایه گذاری در استرالیا بانک های استرالیا به سپرده سرمایه گذاران سود پرداخت نخواهند کرد و اصل پول شما بعد از طی مدت زمان ۴ سال به شما برگشت داده می شود.

استرالیا,استرالیا,استرالیا

مزایای سرمایه گذاری در استرالیا

رشد اقتصادی کشور استرالیا طی ۳ دهه گذشته همواره روند صعودی و مثبتی را تجربه نموده است. علاوه بر سیاست های مالی مناسب و ثبات اقتصادی یکی از مهم ترین دلایل اصلی رشد مثبت اقتصاد استرالیا، شرکای تجاری این کشور یعنی آمریکا و اروپا می باشند.

مراوده تجاری آزاد با کلیه کشورهای مطرح جهان و دسترسی آسان به بازارهای جهانی جهت صادرات، استرالیا را به مقصد محبوب سرمایه گذاران تبدیل نموده است. در ادامه به معرفی مزایای مهم سرمایه گذاری در استرالیا خواهیم پرداخت.

حمایت از سرمایه گذاران خارجی و کارفرمایان

دولت استرالیا سالانه رویکردهای متنوع و مثبتی را در راستای پرورش و رشد اقتصاد این کشور و حمایت از سرمایه گذاران خارجی ارائه می نماید. یکی از مهم ترین رویکردهای استرالیا در ارتباط با جذب سرمایه گذاران خارجی ایجاد تعامل بین موسسات اقتصادی و بنگاه های معاملاتی این کشور با سرمایه گذاران است.

در واقع استرالیا برای سرمایه گذاران خارجی یک شریک تجاری ایده آل به شمار می آید. برقراری ارتباط با موسسات اقتصادی استرالیا گامی مهم و اساسی در جهت دستیابی به بازارهای جهانی و توسعه فعالیت های اقتصادی سرمایه گذاران در سطح بین المللی است.

نیروی کار ماهر و محیط امن برای سرمایه گذاری

استرالیا کشوری صلح پذیر با ثبات سیاسی فوق العاده است. از لحاظ امنیت و شاخص آزادی استرالیا رتبه پنجم جهان را در اختیار دارد. حاکمیت استرالیا از یک سیستم قانونمند و شفاف پیروی می نماید، که این موضوع باعث گردیده محیط امنی برای سرمایه گذاری افراد فراهم گردد.

از دیگر مزایای مهم سرمایه گذاری در استرالیا بهره مندی کارفرمایان از نیروی کار ماهر و تحصیلکرده می باشد. در واقع از نظر توسعه نیروی کار ماهر و تحصیل کرده بین افراد ۲۲ الی ۶۰ ساله، استرالیا کشور هفتم جهان محسوب می گردد.

اخذ اقامت دائم استرالیا

استرالیا در راستای رشد هرچه بیشتر اقتصاد خود و تزریق سرمایه های خارجی در کلیه زیرساخت های اقتصادی و تجاری از سرمایه گذاران خارجی به شدت استقبال می نماید. با توجه به حمایت های دولت استرالیا از سرمایه گذاران و شرایط مطلوب اقتصادی و سیاسی، استرالیا از لحاض جذب سرمایه گذاران خارجی در بین ۱۰ کشور برتر جهان قرار دارد.

علاوه بر مزایای بی شمار سرمایه گذاری در استرالیا، بدون شک یکی از مهم ترین مزایای این روش مهاجرتی اخذ اقامت دائم استرالیا می باشد. اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در استرالیا برای فرد سرمایه گذار و خانواده وی از کلیه روش های سرمایه گذاری میسر است.

استرالیا,استرالیا,استرالیا

معایب سرمایه گذاری در استرالیا

علاوه بر مزایای بی شمار سرمایه گذاری در استرالیا چالش هایی نیز در این مسیر وجود دارد. البته لازم به ذکر است با توجه به مزایای بسیار زیاد سرمایه گذاری در استرالیا اندک چالش های موجود مانع مهاجرت روز افزون سرمایه گذاران به این کشور نخواهد شد.

قوانین سفت و سخت

قانون در استرالیا حرف اول و آخر را می زند. رعایت حقوق شهروندی، اخذ مجوزهای لازم برای راه اندازی کسب و کار، مسائل حقوقی، رفتارهای اجتماعی، قوانین مربوط به بیمه و … از نکاتی است که اهمیت بسیار بالایی دارد. علاوه بر نکات ذکر شده یکسری قوانین نانوشته در استرالیا وجود دارد که عدم پیروی از آنها می تواند عواقب و جریمه های سنگینی در پی داشته باشد.

به طور مثال رعایت نکردن سکوت در مکانی مانند کتابخانه می تواند تا ۱۰۰۰ دلار استرالیا جریمه در پی داشته باشد. یا کشیدن سیگار در اماکن عمومی می تواند تا ۳۰۰۰ دلار استرالیا جریمه به همراه داشته باشد. در واقع مهاجران تازه وارد به استرالیا در صورت عدم آگاهی از یکسری قوانین خاص در این کشور دچار دردسرهای فراوانی خواهند شد.

سیستم مالیاتی پیچیده

استرالیا از لحاظ تکنولوژی سومین کشور پیشرفته جهان به شمار می آید. از این رو مالیات کلیه مشاغل ثبت شده و قانونی در استرالیا به صورت اتوماتیک از درآمد آنها کسر می گردد. تمام افرادی که قصد اشتغال در استرالیا دارند دارای شماره پرونده مالیاتی (Tax File Number) خواهند بود.

محاسبه مالیات پرداختی از سوی افراد بنا به درآمدهای شخصی متفاوت خواهد بود و از پیچیدگی خاصی برخوردار است. به طور کلی بیش از ۳۰ درصد از درآمدهای افراد صرف پرداخت هزینه های مالیات خواهد شد، این موضوع یکی از چالش های مهم سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در استرالیا می باشد.

مخارج سنگین جهت تامین نیروی کار

طبق آخرین آمار انتشار یافته از سوی کمیسیون اقتصادی استرالیا در سال ۲۰۱۹ این کشور از لحاظ درآمدهای فردی و میزان دستمزد نیروی کار ماهر در بین ۵ کشور اول جهان قرار دارد. در واقع میانگین درآمد نیروی کار در استرالیا ماهیانه حدود ۷ هزار دلار می باشد، که رقم قابل توجهی است. از این رو سرمایه گذاران و کارفرمایان برای تامین نیروی مورد نیاز خود با چالش رو به رو خواهند شد.

استرالیا,استرالیا,استرالیا

تفاوت روش کارآفرینی با سرمایه گذاری کلان

تفاوت اصلی روش سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی و سرمایه گذاری کلان در ارتباط با مدارک و میزان سرمایه مورد نیاز است.

در واقع متقاضیان سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی علاوه بر ۲۰۰ هزار دلار سرمایه ملزم به ارائه مدارک گوناگونی می باشند و می بایست مراحل پیچیده ای را طی نمایند. پس از انجام تمام مراحل لازم برای فرد متقاضی ویزای ۴ ساله صادر می گردد، که در صورت انجام کلیه تعهدات امکان اخذ اقامت دائم نیز وجود خواهد داشت.

در حالی که برای سرمایه گذاری کلان بیش از ۱٫۵ میلیون دلار، مراحل انجام کار به مراتب ساده تر و سریعتر صورت می پذیرد و فرد متقاضی و خانواده وی امکان اخذ اقامت دائم استرالیا از بدو ورود به این کشور را خواهند داشت.

در واقع به طور کلی مراحل اخذ اقامت دائم و شهروندی استرالیا از طریق سرمایه گذاری برای افرادی که قصد سرمایه گذاری کلان در استرالیا (بیش از ۱/۵ میلیون دلار) را دارند نسبت به افراد دیگر به مراتب راحت تر است.

استرالیا,استرالیا,استرالیا

سرمایه گذاری در استرالیا تا چه حد امکان پذیر است؟

استرالیا مانند اکثر کشورهای جهان تمایل بسیاری به جذب سرمایه گذاران خارجی دارد. از این رو افراد با توجه به توانایی مالی و فردی خود می توانند از طریق یکی از روش های رایج سرمایه گذاری در استرالیا جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری و در نهایت اقامت دائم این کشور اقدام نمایند.

بدون شک استرالیا از جمله کشورهای تراز اول جهان به شمار می آید. استانداردهای بالای زندگی، رفاه اجتماعی، امنیت اقتصادی، ثبات سیاسی، منابع طبیعی و … باعث گردیده جمعیت مهاجران این کشور به شکل بسیار فزاینده ای افزایش یابد.

لازم به ذکر است روش مهاجرت افراد به استرالیا از دید این کشور بسیار مهم است. قطعاً مهاجرت از طریق سرمایه گذاری علاوه بر موقعیت مالی مناسب و درآمد قابل توجه وجه اجتماعی بسیار مطلوبی برای فرد سرمایه گذار در پی دارد.

از آنجا که مهم ترین اصل در امور مهاجرتی، مقوله اطمینان و اعتماد در همه مقاطع پروسه های مختلف می باشد، موسسه آریاناپارس با به کار گیری چندین وکیل پایه یک دادگستری ایران با سوابق بسیار درخشان، شرایط ایجاد بستر اطمینان و آسودگی خیال را برای متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور فراهم آورده است.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up